Új hozzászólás Aktív témák
-
Ixion77
őstag
Azért mi informatikusok se vagyok teljesen meghibbanva... Léteznek megfelelően szabványosított kommunikációs formátumok, redundáns módszerek és rendszerek, CRC és egyéb ellenőrzések, stb...
Nem a Józsika Bt. fogja a szoftvereket összekalapálni a kisszobában, hanem a Google, az Apple, és hasonló cégek programfejlesztő csoportjai, akik megoldottak már ezt-azt...[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
#82729984
törölt tag
Például. Ilyen esetben az emberek többsége gondolkodás nélkül elüti a biciklist. Szerintem ehhez képest nem lehet rosszabb egy automata sem, maximum az is elüti. Tehát ezen felesleges aggódni.
Ezen felül egy robotautóban simán lehet kamera oldalt és hátul is, amit folyamatosan tud figyelni, ezáltal simán észreveheti azokat a problémaforrásokat amiket az ember nem, mert neki nincs szeme hátul és oldalt, a tükör holtteréről nem is beszélve. Sőt hőkamera is lehet, amivel rossz látási viszonyok között is észleli az akadályt, sőt akár a bokor takarásában érkező biciklist is amit az ember nem is láthat a saját szemével.
Etc, az automata autó minden szempontból jobb lesz mint egy ember, az erről való vitatkozás kb. annyira értelmes mintha arról vitatkoznánk hogy ki tud jobban sakkozni egy számítógépes program vagy egy ember.
Ugye a '90-es években ott is parttalan viták folytak hogy egy gép sosem lehet olyan "okos" mint egy ember és sosem fog nyerni az ember ellen sakkban, ma meg már gyakorlatilag egy pár száz kilobájtos sakkprogram is szarrá veri az emberek 99%-át sakkban és a világbajnoknak sincs esélye.
Itt is ugyanez a helyzet, persze ez nem lesz igaz az első önállóan vezető autókra, de 10-20 év fejlődés után olyan szintre fognak érni hogy embert nem is fognak engedni vezetni mert annyira balesetveszélyesen csináljuk.
-
#82729984
törölt tag
"Ez még mindig nem elég meggyőző, mert egy észlelést segítő rendszer akár HUD formájában is elég az emberi kezelés támogatásához."
És ez mit old meg? Csak a mai nap folyamán két majdnem baleset szemtanúja voltam. Reggel a szerémi úton (2x2 sávos út) befelé telizöldnél megyünk 70-el amikor is balról egy keresztező útról egy nemnormális nő megpróbált átvágni a szerémin keresztbe... Majdnem tömegbaleset lett és azóta sem jöttem rá honnan a f@szból került oda, mert az egyedüli magyarázat hogy a keresztező útról full piroson próbált átmenni (értds: nekünk már vagy 10 másodperce zöld volt tehát neki már a kereszteződésbe érkezéskor is rég piros kellet hogy legyen).
Aztán délután aldi parkolóból gurul ki előttem szintén egy nő, aki fagyit nyalogatott, mégpedig szétnézésnél nélkül a keresztező felsőbbrangú útra. Ahol is a balról érkező szabályos autó majdnem belerohant 50-el csak centikkel kerülte el a csattanást.
Na ezeket fogja megoldani a robotautó, mert az nem megy át a piroson, nem vág ki a 70-el menő autók elé keresztbe, és nem fog kifordulni "szétnézés" nélkül a felsőbbrangú útra. És akkor még sorolhatnám az elalvás, elbambulás, részeg vezetés stb stb mint vezető baleseti ok.
-
#82729984
törölt tag
"Megkérdeztem pár embert az ismeretségi körömben az automatákról, és mindenki kivétel nélkül irtózik még a gondolatától is, hogy egy gépnek adja át az irányítást. "
Kivéve amikor okostelefont nyomkod, amikor facebookozik, amikor internet bankol, amikor online foglal jegyet a moziba, amikor online vásárol és igy tovább, akkor persze nem zavarja...
Mennyivel jobb lenne ha kézzel papiron irnánk levelet, amit a postás kézbesítene ki, ha pénzt csak ügyfélszolgálaton személyesen lehetne kivenni Gizikétől, ahol naponta 8 tonna papir keletkezne és igy tovább.
Már réges rég gépek irányitanak, emberi beavatkozás nélkül. Amikor fizetsz a bankkártyáddal nem ül a bankba 10000 indiai vendégmunkás akik ellenörzik a folyamatot, hanem mindent gépek csinálnak meg helyetted.Sőt autózás helyett is mennyivel jobb lenne a lovaskocsi, mert most gondolj bele hogy az a rohadt abs képes magától változtatni a fékezést, kivéve a kezedből az iránytást, pedig te azért taposod ezerrel mert jobban szeretsz csúszni a gumin. Arról a piszok automata váltóról már nem is beszélve, hát milyen dolog már hogy egy gép helyetted vált sebességet...
Az én sommás vélemény hogy az emberek többségére egy kutyát nem biznék, nem hogy egy olyan veszélyes üzemet mint az autóvezetés.
-
#82729984
törölt tag
"Az a baj ezzel az egész felvetéssel, hogy idealizálják a gépi megoldást elhanyagolva rengeteg tényezőt, mint pl a sokszor kihagyott karbantartást, elöregedést, a hibás megoldásokat meg sok minden mást."
Nem idealizálják. Csak nem szeretném ezeket idekeverni, mert akkor ide kéne keverni azt is amikor 70 éves nagypapi vezet akinek jogsija se lehetne mert se nem lát se nem hall, de 30 éve ismeri a körzeti orvost. És hány de hány ilyen van... Meg amikor valaki a volán mögött lesz rosszul, kap szivrohamot és ott nincs tartalék rendszer, duplikáció meg vészmegoldások...
Szóval beszélhetünk a müszaki rendszerek elöregedéséről, de akkor beszéljünk arról is amikor valaki vezetés közben kap szivrohamot és pusztán a vakszerencsén múlik hogy felszalad-e a járdára és halálra gázol egy ovodáscsoportot vagy nem...
-
-
Tommmysun
senior tag
Plusz ha egy gépről beszélünk nem is biztos, hogy az emberek számára szélsőséges lehetőségeket kell számításba vennünk. Egy kiugró biciklist lehet simán lefog kezelni egy már közepesen fejlett számítógép vezérelt autó is, de mondjuk egy szenzorra felpattanó apró kavicsot, meg brutálisan félreértelmez.
Lehetne tök más is a példa, ami egész egyszerűen most eszembe se jut, szóval kérem senki se azon rugózzon, hogy ezt is le lehet így meg úgy szoftveresen kezelni ... a lényeg az, hogy egy szoftvernek teljesen más fogja jelenteni a szélsőséges és a váratlan helyzetet, mint egy embernek, és amíg ezek fennállnak, addig nem tudnám nyugodt szívvel 100%-ban átadni a kontrolt. -
#82729984
törölt tag
-
#06658560
törölt tag