Új hozzászólás Aktív témák
-
#82729984
törölt tag
"Ez még mindig nem elég meggyőző, mert egy észlelést segítő rendszer akár HUD formájában is elég az emberi kezelés támogatásához."
És ez mit old meg? Csak a mai nap folyamán két majdnem baleset szemtanúja voltam. Reggel a szerémi úton (2x2 sávos út) befelé telizöldnél megyünk 70-el amikor is balról egy keresztező útról egy nemnormális nő megpróbált átvágni a szerémin keresztbe... Majdnem tömegbaleset lett és azóta sem jöttem rá honnan a f@szból került oda, mert az egyedüli magyarázat hogy a keresztező útról full piroson próbált átmenni (értds: nekünk már vagy 10 másodperce zöld volt tehát neki már a kereszteződésbe érkezéskor is rég piros kellet hogy legyen).
Aztán délután aldi parkolóból gurul ki előttem szintén egy nő, aki fagyit nyalogatott, mégpedig szétnézésnél nélkül a keresztező felsőbbrangú útra. Ahol is a balról érkező szabályos autó majdnem belerohant 50-el csak centikkel kerülte el a csattanást.
Na ezeket fogja megoldani a robotautó, mert az nem megy át a piroson, nem vág ki a 70-el menő autók elé keresztbe, és nem fog kifordulni "szétnézés" nélkül a felsőbbrangú útra. És akkor még sorolhatnám az elalvás, elbambulás, részeg vezetés stb stb mint vezető baleseti ok.
-
horvathkrisz
addikt
válasz #82729984 #49 üzenetére
A közeledő biciklist majd jelzi az autónak a térfigyelő kamera, vagy a direkt erre a célra telepített kamera. Esetleg kötelező lesz minden biciklire nagy pontossagu gps, vagy valamifele jelado. Vagy csak siman a telefonokban lesz hasonlo funkcio.
Legjobb esetben mindenkinek kutyachip a bőr alá, amin a pozícióján kívül a számlaszáma, útlevele, élete-halála tárolva lesz. Majd ha minden kommunikál mindennel, nem lesznek hasonló viták, mint most ebben a topikban... -
#06658560
törölt tag
"Ja, és erősen kérdés még, mit kezd az önvezetésű csoda a hirtelen megváltozott útviszonyokkal? (felhőszakadás, jegesedés, kátyú) Ezek mind meg vannak már oldva?"
Igen, azért nem mászik az autósok 99%-a az árokba, másikba, betonfalba ilyen esetben, mert az elektronika már ma is kimenti belőle. ESP, ABS, stb.
-
-
arnyekxxx
veterán
válasz horvathkrisz #50 üzenetére
Amilyet neked ahhoz, hogy megtanulj ékezetet használni.
-
arnyekxxx
veterán
-
-
Polllen
nagyúr
Hosszú távon biztosan a robotpilóta lesz jobb, hiszen a balesetek legtöbbször azért történnek, mert valaki hibázik. Egy automata ezeknek a hibáknak a 99%-t nem fogja elkövetni. Betartja a szabályokat, nem lankad a figyelme és jobb érzékelő rendszere is lehet.
Csak odáig még hosszú az út, hogy ez minden szempontból biztonságos legyen.
Amúgy én nem szívesen mondanék le a vezetésről, élvezem és képes is vagyok vállalni érte a felelősséget.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
kisbalázs
tag
Én látom rosszul vagy 2:40 nél a gép írányította g kocsi tényleg belemegy a félhalott e-be? Mert akkor jó bizonyíték...
Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!
-
arnyekxxx
veterán
válasz horvathkrisz #63 üzenetére
Egészségedre
-
VaniliásRönk
nagyúr
Lehet hogy a gép megbízhatóbb az emberek többségénél, de ha mindent a gépek fognak irányítani, akkor mi mit fogunk csinálni, és azt a semmit meg mi a fenéért?
"Amúgy én nem szívesen mondanék le a vezetésről, élvezem és képes is vagyok vállalni érte a felelősséget."
Erről van szó, azért vagyunk emberek hogy tudatos döntéseket hozzunk és vállaljuk értük a felelősséget. Ha sem döntéseket nem hozunk, sem felelősséget nem vállalunk, akkor megszűnünk embernek lenni. Mert lehet érvelni, hogy ez csak a vezetés, de ez csak egy lépés a sorban és nem is az első, mi marad amikor az út végére érünk?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
haddent
addikt
válasz VaniliásRönk #66 üzenetére
Lesznek a programozók a robotokhoz és lesznek még... ja más nem is kell Még jó, hogy az előbbit választottam hivatásomként
-
Polllen
nagyúr
válasz VaniliásRönk #66 üzenetére
A forgalomban a többi emberrel vezetésnél azért vannak élvezetesebb és hasznosabb dolgok.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
haddent
addikt
Neked. Ezzel nincs semmi baj, különbözőek vagyunk. Én pl. kifejezetten imádok vezetni, városban és forgalomban is. (Na nem a dugóban araszolni, de egy egészséges városi forgalomban igen.)
Nyilván ha ez az utópia be is jönne, akkor is maradnának zárt versenypályák ahol lehet hulligánkodni, de van valami szép abban, hogy céllal vezetsz és mész valahova, nem pedig véltalanul bolyongsz a susnyásban. Persze az is jó, de remélem érződik a kettő közt a különbség.Az utópiáról meg annyit, hogy milyen hasznos dologról beszélünk? Volt egy csúcspontja az emberek iskolázottságának, hasznosságának és tudatosságának. Addig ez a "grafikon" szépen monoton nőtt, azóta viszont szigorúan monoton hanyatlik. Minnél több kényelmi luxus jön be, minnél egyszerűbb a munkavégzés az átlag emer annál retardáltabb és hülyébb, lustább marad. El ne hidd már, hogy majd a megspórolt időt és energiát tanulásra és a technika tökéletesítésére költi. Persze vannak és lesznek kivételek, de azt gondolom mindezek előtt az embereket kéne valahogy összekapni. Persze mindig volt csőcselék, nincsenek illuzióim a megszépült múlttal szemben, de az arány nem mindegy, marhára nem
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
10 percre lakom a munkahelyemtől autóval. Semmi élvezet nincs benne.
Hétvégente szoktam is menni mindenfelé, na azt szeretem és nem adnám fel. De reggel meg haza simán engedném az automatát vezetni.
Amúgy szerintem nem kell kiemelni, hogy nekem. Naná, hogy nekem, csak a saját nevemben beszélhetek.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
haddent
addikt
Hát de akkor meg pont te azt a 10 perced csak kibírod nem? Mindegy, abban egyetértünk hogy az óriási dugókat meg a szenvedést azt elkerülni jó volna, de minden más szerintem, számomra kifejezetten élvezetes. Persze megesik, hogy annyira fáradt az ember, hogy csak haza szeretne jutni, de szerintem nem szabad ennyire iszonyatosan elpuhulni..
-
#06658560
törölt tag
válasz VaniliásRönk #66 üzenetére
"Erről van szó, azért vagyunk emberek hogy tudatos döntéseket hozzunk és vállaljuk értük a felelősséget."
Na, eme felelősségvállalás alsó becsléssel az emberek 99%-ból hiányzik.
-
nagyúr
-
haddent
addikt
Ezt remélem te sem gondoltad komolyan. Max. a papírok cifrasága és mennyisége nő, a minőségével kapcsoaltban erős kétségeim vannak. Nyilván vannak kivételek, itt most átlagról beszélünk. Hány "meki-szak" van, és hány olyan "felsőoktatási intézmény" ami csak ilyen szakokkal kecsegtet? Hányan végzik el nyögvenyelősen, fizetve, és utánna tartják nagyra magukat..? Mindegy, nem szeretnék vitatkozni, egyéni vélemény volt, tiszteletben tartom a tiedet is
Tapsi nem vagyok kamionos, de volt már jó 350-400km, egy kis pihi kaja kirándulás stb majd ugyanez vissza. Ha városban, azaz idegölésben gondolkodunk, akkor pedig volt hogy reggel 9 körültől este 6 ig megszakításokkal az autóban töltöttem a napot. Na a végére, amikor dugulnak a dolgok, akkor mint írtam is, jó lett volna egy ilyen lehetőség.
Kopi31415 nyilván nem erre gondoltam, azért remélem ez neked is világos. És megértem, hogy olcsóbb meg minden, de ekkora távot repülni szokás (tényleg nem nagyképüsködés, nekem se lenne rá lovetta..)
Polllen nem mintha hiányozna valami kötekedés, nem az a célom, azt gondolom kulturáltan sőt többnyire offban írtam a dolgokat, de mindenféle indok nélkül lebarmozni valakit miben más mint most téged elküldeni egy anyáknapi köszöntőre?
-
haddent
addikt
Ez biztosan így van, de szerinted nem csökkent a minimális elvárás a felsőbb közegekben? Nem lazult az egész? Szép dolog ilyesmivel dobálózni, hogy feleannyian analfabéták, de ezzel együtt ha a teteje sem ugyanolyan már akkor..? Mindegy, szerintem erről ne itt vitatkozzunk, tényleg csak egy egyéni vélemény, összesküvés elmélet
-
floatr
veterán
válasz #82729984 #51 üzenetére
De azt nem sikerül elcsípni, hogy rövid- és középtávon csak heterogén gépparkra lehet számítani, és a hülyék mindenhol ott lesznek, amire szvsz máshogy reagál egy ember és máshogy egy MI (nem feltétlenül az MI javára). A teljesen integrált térfigyelős őrületet meg kár feszegetni, mert most is az adatvédelem határát döngeti sokaknál.
De hogy legyen egy kis móka is a vitában [link] [link] Igazából ezek miatt aggódik mindenki, hogy a technológia nem mindenható, mert emberek gyártják azt is. Megkérdeztem pár embert az ismeretségi körömben az automatákról, és mindenki kivétel nélkül irtózik még a gondolatától is, hogy egy gépnek adja át az irányítást. Inkább hiszek az driving assistance rendszerekben, mint a teljesen automatizáltakban.
-
nagyúr
Nem, csak mashogy hivjak a dolgokat. Tobben jarnak egyetemre, de ha kutatni akarsz, akkor mostmar nem MSc-t csinalsz, hanem PhD-t, vagy mittudomen. A teteje legalabb olyan jo, mint regen, sot, a globalizacio es az informacioaramlas miatt sokkal-sokkal kompetitivebb a tudomany is.
while (!sleep) sheep++;
-
#06658560
törölt tag
-
Tommmysun
senior tag
válasz #82729984 #49 üzenetére
Nem azért, de szerintem a hülye biciklissel egy gép sem tud majd mit kezdeni! Tegyük fel amit írsz, hogy takarásból egy sövény mögül vág ki egy biciklis. Ok amíg a sövény mögött van, addig én nem látom, a gép, meg mondjuk egy hőkamerával igen. De csak azért mert ő egy sövény mögött bringázgat, az még nem jelenti azt, hogy a következő pillanatba elém rántja a biciklit. Tehát két verzió van a gép számára, vagy úgy állítják be, hogy ha csak megközelíti egy kerékpáros, már akkor minimum lassít, és ezzel rengeteg fölösleges fékezést, megállást fognak kreálni, vagy úgy kalibrálják, hogy csak akkor vészfékez, amikor biztos a kocsi elé fog fordulni, de itt meg már valószínűleg egy gép sem fog tudni minden esetben megállni.
DE ettől függetlenül én nem arra céloztam, hogy az ember ügyesebben elkerülne egy kerékpárost mint egy gép, hanem arra, hogy a kijelentésed, miszerint a legtöbb ember gondolkodás nélkül elüti a biciklist, azért elég sarkos, mert én úgy gondolom, hogy az autósok nagyobbik része azért mindent megtenne, hogy elkerüljön egy ilyen ütközést!!!
A biztonsági öves példád meg őszintén szólva szerintem elég nyakatekert, nem is igazán értem, hogy jön ez ide. Mindig bekötöm magam egyébként, de a biztonsági öv nem egy intelligens(?) program, és a biztonsági öv nem fogja egy szoftverhiba miatt elrántani a kormányt, plusz az öv már csak a bekövetkezett balesetek során lép működésbe és igen, jó esetben életet ment. Bár már sajnos erre is van ellenpélda, mert volt már olyan pirotechnikai öv, ami hibás szenzor működés miatt magától beindult és ez okozta a balesetet. Na már szerintem ez is gáz, de ettől függetlenül még egy ilyen autóban is bekötném magam, mert a legrosszabb esetben is jól belepasszíroz az ülésbe egy ilyen, de a kormányzásba, vagy a gázadásba, stb. nem szól bele, így jó eséllyel elkerülhető egy baleset, míg egy olyan autóban ami teljesen nélkülözi az emberi beavatkozás lehetőségét csak ülsz bambán, miközben kinyír a program.(#46) DigitXT Szerintem mi nagyjából egy dologról beszélünk, csak mégis egymás mellett elbeszélve . Én sem azt mondtam, hogy nem kell meghúzni egy határt, csak arra célzok, hogy ha ezt valaki minimálisan átlépi, attól még nem feltétlen tekinthető veszélyesebbnek a környezetére, mint egy másik autós, aki mondjuk betartja (csak mondjuk kopottabb a gumija, lassabb a reakció ideje, mert pl fáradt, stb.). Azt sem mondtam, hogy meg kell emelni a limitet, csak simán nem kell itt sem meg máshol sem lehurrogni azt, aki olyasmit ír, hogy az 50-es táblánál mondjuk 50-60-at megy.
(#48) Shinjike87 Én ezt láttam, hogy kiemelted a + - 5 km/h-t, de a kommented többi részét meg úgy fogalmaztad meg felém, mintha én a sokszoros sebességtúllépést szorgalmaztam volna. Pedig nem!
-
Romvr
őstag
1st World problem: Vezetni kell az autómat, de vezessen az inkább helyettem!
2nd World problem: Vezetem én az autómat, de tankoljon más helyettem!
3rd World problem: Vezetnék én autót, de vegye meg más helyettem!"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
#82729984
törölt tag
"Megkérdeztem pár embert az ismeretségi körömben az automatákról, és mindenki kivétel nélkül irtózik még a gondolatától is, hogy egy gépnek adja át az irányítást. "
Kivéve amikor okostelefont nyomkod, amikor facebookozik, amikor internet bankol, amikor online foglal jegyet a moziba, amikor online vásárol és igy tovább, akkor persze nem zavarja...
Mennyivel jobb lenne ha kézzel papiron irnánk levelet, amit a postás kézbesítene ki, ha pénzt csak ügyfélszolgálaton személyesen lehetne kivenni Gizikétől, ahol naponta 8 tonna papir keletkezne és igy tovább.
Már réges rég gépek irányitanak, emberi beavatkozás nélkül. Amikor fizetsz a bankkártyáddal nem ül a bankba 10000 indiai vendégmunkás akik ellenörzik a folyamatot, hanem mindent gépek csinálnak meg helyetted.Sőt autózás helyett is mennyivel jobb lenne a lovaskocsi, mert most gondolj bele hogy az a rohadt abs képes magától változtatni a fékezést, kivéve a kezedből az iránytást, pedig te azért taposod ezerrel mert jobban szeretsz csúszni a gumin. Arról a piszok automata váltóról már nem is beszélve, hát milyen dolog már hogy egy gép helyetted vált sebességet...
Az én sommás vélemény hogy az emberek többségére egy kutyát nem biznék, nem hogy egy olyan veszélyes üzemet mint az autóvezetés.
-
#82729984
törölt tag
válasz Tommmysun #85 üzenetére
Akkor tisztázzuk:
lehet hogy extrém helyzeteket a gép sem fog jól megoldani, de erről felesleges vitatkozni amig az ember sem jobb sőt!Rendkivül naiv vagy, az autósok ilyen helyzetekben simán elütik a másikat. Nem azért mert el akarja, hanem mert észre sem veszi a szitut, fel sem fogja már átgyalogolt rajta a kocsival... Szivesen mutatok Bp-en pár ilyen kereszteződést ahol napi szinten ütik el a bicikliseket az autósok...
Én napi szinten vezetek Budapesten, és napi szinten látok olyan embereket akikről süt hogy fingja sincs hol van, hogy jönnek-e mögötte, mellette vagy hogy úgy egyáltalán mi van a forgalomban körülötte.
És csak azért nincs "annyi" baleset, mert a mellette, mögötte haladó stb vészfékezik, félrerántja a kormányt, amikor a paraszt a belsőből három sávon átvágva megpróbál jobbra befordulni...
És a legjobb hogy csávókam észre sem veszi hogy majdnem tömegbalesetet okozott mert ő elvan a maga kis világában, amiből maximum néha a dudaszó meg k.rvaanyázás ébreszti fel, bár akkor sem érti hogy mi baja a többieknek...Megjegyzem, semmi értelme erről vitázni amig csak magyarországon évente 15 ezer (!) közlekedési baleset van, mert az emberek olyan hüde f@szán tudnak ám vezetni bezzeg egy gép... És ez csak a bejelentett balesetek száma (tehát ahol komolyabb személyi vagy vagyoni kár/sérülés keletkezett)
-
Romvr
őstag
válasz #82729984 #87 üzenetére
"Az én sommás vélemény hogy az emberek többségére egy kutyát nem biznék, nem hogy egy olyan veszélyes üzemet mint az autóvezetés."
Jól mondod! Nekem kedvenceim akik szakadó esőben, amúgy is veszélyes útszakaszon, 50-es táblánál 90-el előznek kocsisort úgy hogy szemben is közben jönnek, mert "még beférek". Majd az utolsó pillanatban rátja félre a kormányt és pofátlankodik be a kocsisorba, satufékre kényszerítve mindenki mást. Az ilyentől aki szándékosan veszélyezteti mások életét egy életre elvenném a jogosítványt.
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
Rickazoid
addikt
Csak én látom egy Dalek fejét a kezdőképernyőn a "monster" szóban?
Amúgy mekkora csalás ez a "szimuláció" már!? Egy autó nagyon nem így működik, persze, hogy egy csak gyorsulni vagy megállni tudó izével lehetetlen lenne közlekedni.
[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
Polllen
nagyúr
Most magadra vetted, hogy a 10-10 perces munkába és hazajárás alatt tengernyi hülyével találkozom az utakon? Őket nagyon jól eltüntetné az autopilot.
Meg igazából mit lehet arra mondani, aki egy néhány km-s egyenes szakaszon padlógázzal jön feléd a saját sávodban (2 sávos út) és amikor villogsz meg integetsz neki, hogy menj már vissza, akkor neki áll feljebb?
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
válasz VaniliásRönk #66 üzenetére
"Lehet hogy a gép megbízhatóbb az emberek többségénél": ezen a gondolaton is lehetne agyalni kicsit...
mi az, hogy megbízhatóbb? egy gép megbízhatóbban ismétli a beleprogramozott utasítások végrehajtását.
ennyi.
az ember meg gondolkodik. lehet, hogy több hibával, de nagyobb területet lefedve. az ember mindig is jobb lesz előre nem látható helyzetek kezelésében, ez a gépeknek soha nem fog menni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Romvr
őstag
"ez a gépeknek soha nem fog menni."
Dehogy nem...
"az ember mindig is jobb lesz előre nem látható helyzetek kezelésében"
Gépnek is meg lehet mondani hogy ha olyan helyzettel találkozik amit nem látott még, akkor miként elemezze azt és reagáljon. Márpedig a gép erőssége az elemzési és reakciósebesség."az ember meg gondolkodik. lehet, hogy több hibával"
Váratlan helyzetben nem gondolkodunk hanem ösztönből és/vagy rutinból cselekszünk. Ez okozza a legtöbb balesetet. A gépek számítási kapacitása már messze meghaladta az emberi agyét így szükséges helyzetben több forgatókönyvet is végig tud zongorázni majd kiválasztani a legoptimálisabbat.[ Szerkesztve ]
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
#82729984
törölt tag
"az ember meg gondolkodik. lehet, hogy több hibával, de nagyobb területet lefedve. "
Ez igaz, de az autózás egy szük terület. Az autót vezető gép nem fog azon elmélkedni hogy vajon ki megy el a beteg gyerekért az oviba délután, mindezt hátrahajtott fejjel a lecsöpögő fagyit nyaldosva.
Következésképp sokkal megbizhatóbb lesz az embernél autó vezetés terén, már csak azért is mert az autót vezető szoftver már gyári új kocsiba is úgy fog érkezni hogy kvázi több millió/millárd km van a háta mögött és az abból származó összes tapasztalat benne van.
Mig az embernél minden 17 évesnél nulláról kell kezdeni az egészet és kell 15-20 év mire rendes tapasztalata lesz.
-
válasz #82729984 #87 üzenetére
amikor például emailt küldök, akkor ott semmi komoly döntést nem hoz meg a számítógép, így ott nincs mesterséges intelligencia, meg semmi hasonló. a levelezőszerverek zöme faék egyszerűségű cucc.
tehát ezeket összehasonlítani egy életről döntő szoftverrel nem helyes.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Rickazoid
addikt
De csak ha teljesen kizárod az embereket a közlekedésből, az autókat meg egyetlen számítógép irányítása alá teszed. Oly módon, amíg nincs előre nem látható esemény, teljes szinkronban működhet az egész közlekedés. Beszállsz egy kocsiba, megmondod hová, az meg egyből tudja hol, merre, mennyi ideig, milyen sebességgel és hogyan fog haladni, ezzel meg akár másodpercre pontosan tudja majd az érkezési időt is. Azonban dobj be egy előre nem látható eseményt és az egész rendszer megérzi. A cikkben mutatott "játék" is ezt demonstrálja, saját környezetében, saját feltételei mellett minden jól működik, de amint egyetlen részlet nem stimmel, az az egész rendszerre hatással van. Nyilván egy kontinens méretű közlekedési hálózatban egy esemény csak lokálisan lenne érezhető, például Párizsban elhanyagolható lenne egy ankarai hirtelen felhőszakadás hatása, de lenne.
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
Rickazoid
addikt
"szükséges helyzetben több forgatókönyvet is végig tud zongorázni majd kiválasztani a legoptimálisabbat."
Azonban a legoptimálisabb nem mindig a leghelyesebb. Itt már azért morális kérdések is felmerülnek. Lehet a legoptimálisabb egy autópilótának az, ha elcsap egy kisgyereket vészhelyzetben, mert ezzel megment tíz felnőtt életet, de ez volt a helyes döntés? Erre mi se tudjuk a választ, egy programnak akkor hogy akarod elmagyarázni? De egyszerűbb példa: van a film, "Én, a robot", abban egy droid ugye Spoonert menti meg egy kislány helyett, mert neki több esélye volt a túlélésre, Spooner meg azzal érvel, hogy bármely ember a kislányért ment volna nem törődve az esélyekkel. Na most adhatsz te feltételeket egy programnak, hogy mikor válasszon prioritásos döntést és mikor döntsön valószínűségre alapozva, de az akkor sem lesz teljes, képtelenség mindent előre leprogramozni. Egy mesterséges intelligencia meg túl is múlhatja az embert, attól még nem feltétlenül fog olyan döntést hozni, amit egy racionális ember hozna, hisz az meg más értékrenddel fog nézni a világra, mint mi.[ Szerkesztve ]
Erkölcstelen csíkot húzni a másik krumplifőzelékébe csak azért, hogy legyen egy szünet.
-
válasz #82729984 #95 üzenetére
autózás szűk terület??? ott kezdődik, hogy látás-alakfelismerés. puff, itt meg is bukott az egész.
az összes vezető nélküli autó pótlékot használ erre, mert látni még nem tud."már csak azért is mert az autót vezető szoftver már gyári új kocsiba is úgy fog érkezni hogy kvázi több millió/millárd km van a háta mögött és az abból származó összes tapasztalat benne van.": ja, több milliárd kilométeren át ismételgette ugyanazokat a dolgokat, amiket eddig beleprogramoztak. pont az automata autónak lesz felesleges a próbaút, mivel teljesen mindegy, hányszor ismétli a programot.
a próbaút csak arra jó, hogy az emberek által beleprogramozott hibákat megtalálják.
"Megjegyzem, semmi értelme erről vitázni amig csak magyarországon évente 15 ezer (!) közlekedési baleset van": és mennyi lesz, ha egy ócska szoftver fog vezetni?
"Arról a piszok automata váltóról már nem is beszélve": az automata váltó nagyon jó példa, a közhiedelemmel ellentétben NEM tudunk jól működő automata váltót csinálni. már egy ilyen egyszerű dolgot sem tudunk rendesen megcsinálni, nyilván az ennél nagyságrendekkel bonyolultabb dolog majd jól sikerül. ahha...
(#93) Polllen "A közlekedést minden további nélkül át lehet alakítani olyanná, ahol egy gép hatékonyabb lehet.": ahhoz, hogy a közlekedés átalakuljon, az embereket kellene átalakítani. az meg, jól láthatóan, nem sikerül. mert lehet, hogy az autót át tudod alakítani, de nem csak autó közlekedik, hanem pl. gyalogos is. a gyalogost meg úgy tudnád átalakítani, hogy lesz mellette egy robot, amelyik kézen fogja?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
egyébként ebben a vitában az egyik alapvető probléma, hogy nem ugyanarról vitatkozunk/vitatkoztok.
az egyik fél azon az állásponton van, hogy elvileg milyen megbízhatóságig lehetne eljutni az automata rendszerrel, a másik meg azon, hogy a programokat is emberek írják és ebből mi valósul meg.akár el is hihetném, hogy elvben jobb lesz az automata autó, de biztosan tudom, hogy gyakorlatban nem lesz az.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis