Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz t72killer #21 üzenetére

    Ha senki nincs az úton (tényleg senki, garantáltan, még gyalogos sem,
    s még a mérőautó sem!), akkor miért "csak" 5%-ot léped túl?:D Simán
    belefér a 50% is, azzal még több időt spórolnál...:K Megjegyzem, hogy
    az elmúlt két hétvégén kétszer is mentem le Balatonra az M7-esen, és
    mindkét nap +1 óra "veszteség" volt a dugó miatt, amit baleset okozott!

    Nyilván volt egy-két "kicsit gyorsabban még belefér", aztán hopp, valaki
    hibázott* és akkor már mindegy eset.
    Pont azon gondolkodtam amúgy,
    hogy ON legyek, hogy az ilyen helyzetet (ti. a helyszínelés miatt lassú
    a pálya egy szakasza!), hogyan tudnák önvezető autók szépen kezelni,
    mert amit az emberi sofőrök előadnak (hullámzik a forgalom: néha totál
    megáll, néha meg megy 90-100-zal, ahelyett, hogy menne mondjuk vmi
    konstans 60-nal?) az kritikán aluli. Más kérdés, hogy a helyszínelésnek
    sem kellene órákig tartania... Bár a legfrankóbb az lenne, ha nem lenne
    egyáltalán ilyen baleset az autópályán, ami egymásra figyelő autókkal
    (a hardver-/szoftverhibáktól most egy pillanatra elegánsan eltekintve!:DDD),
    simán kivitelezhető lenne. Vagy egymásra figyelő, vezetés közben nem
    telefonáló, cigiző, zabáló, borotválkozó, sminkelő, bambuló sofőrökkel...

    *: feltételezett valamit, ami nem jött be, vagy a másik "nem vette észre".

    Szerk: egyébként a Google térkép forgalom színezése elég hasznos!:Y
    Nem én vezettem, szóval ráértem nézegetni, be is mondtam a sofőrnek,
    a következő kanyar után torlódás várható (mert 20 km-rel odébb baleset
    volt), így eleve nem érte meglepetésként, hogy hirtelen kellene lassítani.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz t72killer #30 üzenetére

    Nem azért mondtam, én sem vagyok szent. Csak arra, hogy te túlléped,
    de az automata majd nem lépi túl, sőt -> 10% időt veszítenél. Miközben
    azt is feltételezed, hogy a sebességmérő csalásával az automatának is
    kell számolnia, pedig nagyon nem, mert az autó pontosan tudja, hogy a
    kerekek milyen sebességgel forognak, csak neked(!) többet mutat, hogy
    ne perelhesd be a gyártót, hogy "óra szerint" jó voltál, mégis bemértek...

    A rutinosak persze belekalkulálják ezt is... Motoroknál arcpirító mértékű
    szokott lenni a negatív csalás. Egyik ismert rekorder 80-nal tötymörgött,
    amikor óra szerint már 96-tal "száguldott", és tette ezt azért, mert tudta,
    hogy valamennyit csal az órája. Nos az csalt 20%-ot, és előzgettek is a
    normálisabb órával rendelkezők, 90 km/h környékén, mint a pinty...:R

    Ui: pont az ilyen előugró őzre tudna jobban reagálni egy automata sofőr.
    Egyrészt, mert sokkal gyorsabban tud döntést hozni (és cselekedni), ill.
    idővel (árazás kérdése is) felszerelhető olyan szenzorokkal is, amivel az
    ember nem nagyon.:N (Használhat radarokat, infrakamerát, mittudomén:
    simán lehet, hogy már több száz méterről kiszúrja azt az őzikét, amit a
    sofőr csak az utolsó 10 méteren vesz észre az egyik álmos reggelen...)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz arnyekxxx #45 üzenetére

    Gyári méretnél tudja a megtett távot, és sebességet: ha ettől a felhasználó
    eltér, az az ő felelőssége: ha nagyon eltér, akkor SpeedoHealer-t ajánlanék.
    (A hivatkozott 20% csalású motorkerékpár óránál is csodára volt képes.:D)

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz Tommmysun #42 üzenetére

    nem attól lesz valaki közveszélyes őrült, mert mondjuk 50 helyett 55-el megy
    Senki nem állított ilyet. De hol húzod meg a határt?* Amíg nem okozol balesetet,
    és le se fotóznak, mehetsz te 220-szal is: a gond az, hogy ha adott szakaszon a
    közlekedés többi résztvevője (beleértve a gyalogosokat / biciklistákat!) egy 50-nel
    haladó autóra számít, akkor körülnézés után (már ha van életösztön), akár simán
    le is léphet eléd, látja, hogy messze vagy még (nagyon), erre hirtelen ott teremsz.

    *: 5 km/h gyorshajtás belefér. Emeljük meg a limitet. Oda is belefér még 5 km/h?

    Ui: fel kell venni a forgalom ritmusát, ez alap! Ha az 60, akkor 60, még ha a tábla
    csak 50-et is enged. Kollektív büntetés ritka (kivéve Egér út, amikor vicces kedvű
    valakik leszedték a 70-es táblákat, a forgalom meg ment a megszokott 70-nel, a
    rend éber őrei meg nem a közlekedési táblák hiányát jelezték vagy oldották meg,
    hanem elkezdtek bőszen trafizni s mindenkit végigbüntetni gyorshajtásért:D), de
    egy mozgó akadály valóban veszélyhelyzetet teremt; beleértve a biciklistákat is...

    Egyébként azt úgy nem lehetne, hogy a biciklista nem rongyol át a pirosban az
    autósok előtt, akár körültekintés nélkül, egyszer élünk felkiáltással? Akkor nem
    kéne azon rugózni, hogy vajon a robot reagál-e gyorsabban erre, vagy az ember.
    Amúgy általában feltételezem, hogy a keresztbejövő az ő pirosánál majd megáll,
    azaz én (zöldben) nyugodtan mehetek: így vasalt ki hétfőn majdnem egy Suzuki.
    Valószínűleg helyette is jobban vezetett volna egy robot, megállt volna ahol kell...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák