Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz t72killer #21 üzenetére
Ha senki nincs az úton (tényleg senki, garantáltan, még gyalogos sem,
s még a mérőautó sem!), akkor miért "csak" 5%-ot léped túl? Simán
belefér a 50% is, azzal még több időt spórolnál... Megjegyzem, hogy
az elmúlt két hétvégén kétszer is mentem le Balatonra az M7-esen, és
mindkét nap +1 óra "veszteség" volt a dugó miatt, amit baleset okozott!Nyilván volt egy-két "kicsit gyorsabban még belefér", aztán hopp, valaki
hibázott* és akkor már mindegy eset. Pont azon gondolkodtam amúgy,
hogy ON legyek, hogy az ilyen helyzetet (ti. a helyszínelés miatt lassú
a pálya egy szakasza!), hogyan tudnák önvezető autók szépen kezelni,
mert amit az emberi sofőrök előadnak (hullámzik a forgalom: néha totál
megáll, néha meg megy 90-100-zal, ahelyett, hogy menne mondjuk vmi
konstans 60-nal?) az kritikán aluli. Más kérdés, hogy a helyszínelésnek
sem kellene órákig tartania... Bár a legfrankóbb az lenne, ha nem lenne
egyáltalán ilyen baleset az autópályán, ami egymásra figyelő autókkal
(a hardver-/szoftverhibáktól most egy pillanatra elegánsan eltekintve!),
simán kivitelezhető lenne. Vagy egymásra figyelő, vezetés közben nem
telefonáló, cigiző, zabáló, borotválkozó, sminkelő, bambuló sofőrökkel...*: feltételezett valamit, ami nem jött be, vagy a másik "nem vette észre".
Szerk: egyébként a Google térkép forgalom színezése elég hasznos!
Nem én vezettem, szóval ráértem nézegetni, be is mondtam a sofőrnek,
a következő kanyar után torlódás várható (mert 20 km-rel odébb baleset
volt), így eleve nem érte meglepetésként, hogy hirtelen kellene lassítani.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz t72killer #30 üzenetére
Nem azért mondtam, én sem vagyok szent. Csak arra, hogy te túlléped,
de az automata majd nem lépi túl, sőt -> 10% időt veszítenél. Miközben
azt is feltételezed, hogy a sebességmérő csalásával az automatának is
kell számolnia, pedig nagyon nem, mert az autó pontosan tudja, hogy a
kerekek milyen sebességgel forognak, csak neked(!) többet mutat, hogy
ne perelhesd be a gyártót, hogy "óra szerint" jó voltál, mégis bemértek...A rutinosak persze belekalkulálják ezt is... Motoroknál arcpirító mértékű
szokott lenni a negatív csalás. Egyik ismert rekorder 80-nal tötymörgött,
amikor óra szerint már 96-tal "száguldott", és tette ezt azért, mert tudta,
hogy valamennyit csal az órája. Nos az csalt 20%-ot, és előzgettek is a
normálisabb órával rendelkezők, 90 km/h környékén, mint a pinty...Ui: pont az ilyen előugró őzre tudna jobban reagálni egy automata sofőr.
Egyrészt, mert sokkal gyorsabban tud döntést hozni (és cselekedni), ill.
idővel (árazás kérdése is) felszerelhető olyan szenzorokkal is, amivel az
ember nem nagyon. (Használhat radarokat, infrakamerát, mittudomén:
simán lehet, hogy már több száz méterről kiszúrja azt az őzikét, amit a
sofőr csak az utolsó 10 méteren vesz észre az egyik álmos reggelen...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz arnyekxxx #45 üzenetére
Gyári méretnél tudja a megtett távot, és sebességet: ha ettől a felhasználó
eltér, az az ő felelőssége: ha nagyon eltér, akkor SpeedoHealer-t ajánlanék.
(A hivatkozott 20% csalású motorkerékpár óránál is csodára volt képes.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tommmysun #42 üzenetére
nem attól lesz valaki közveszélyes őrült, mert mondjuk 50 helyett 55-el megy
Senki nem állított ilyet. De hol húzod meg a határt?* Amíg nem okozol balesetet,
és le se fotóznak, mehetsz te 220-szal is: a gond az, hogy ha adott szakaszon a
közlekedés többi résztvevője (beleértve a gyalogosokat / biciklistákat!) egy 50-nel
haladó autóra számít, akkor körülnézés után (már ha van életösztön), akár simán
le is léphet eléd, látja, hogy messze vagy még (nagyon), erre hirtelen ott teremsz.*: 5 km/h gyorshajtás belefér. Emeljük meg a limitet. Oda is belefér még 5 km/h?
Ui: fel kell venni a forgalom ritmusát, ez alap! Ha az 60, akkor 60, még ha a tábla
csak 50-et is enged. Kollektív büntetés ritka (kivéve Egér út, amikor vicces kedvű
valakik leszedték a 70-es táblákat, a forgalom meg ment a megszokott 70-nel, a
rend éber őrei meg nem a közlekedési táblák hiányát jelezték vagy oldották meg,
hanem elkezdtek bőszen trafizni s mindenkit végigbüntetni gyorshajtásért), de
egy mozgó akadály valóban veszélyhelyzetet teremt; beleértve a biciklistákat is...Egyébként azt úgy nem lehetne, hogy a biciklista nem rongyol át a pirosban az
autósok előtt, akár körültekintés nélkül, egyszer élünk felkiáltással? Akkor nem
kéne azon rugózni, hogy vajon a robot reagál-e gyorsabban erre, vagy az ember.
Amúgy általában feltételezem, hogy a keresztbejövő az ő pirosánál majd megáll,
azaz én (zöldben) nyugodtan mehetek: így vasalt ki hétfőn majdnem egy Suzuki.
Valószínűleg helyette is jobban vezetett volna egy robot, megállt volna ahol kell...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Napelem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...