Új hozzászólás Aktív témák
-
floatr
veterán
Bohóckodás...
El nem hanyagolható tényező, hogy nem haladna mindenki azonos tempóval, nem menne mindenki azonos irányba, és még lehetne sorolni. Szimulálni hasonló eszközökkel max forgalomszabályozást lehetne, nem automatikát. -
floatr
veterán
Ez az egész feltételezés azon alapszik, hogy egyazon gyártó egyazon verziójú szoftvere vezérli az összes résztvevőt a forgalomban, amiknek a műszaki állapota tökéletes és tökéletesen egyforma. Ezzel szemben lesznek manuálisan és automatikával vezetettek, lesznek régebbiek, modernebbek, de azt már most is látni, hogy a gyártók már most terveznek bele a vegyes forgalomra tekintettel "fékeket", amik az emberi reakciókat mímelik.
-
floatr
veterán
mint például az adatvédelmet... ja nem
Mindenki máshogy fogja megoldani a dolgot, és minden évben előállnak majd több verzióval is. Lesznek benne hibák, bár remélem olyanok nem, mint az AH56 esetében, hogy a gép önmagát veri szét. Egy ideális világot tükröz a cikkben a "játék", ehhez képest az implementáció egy óvatos ember viselkedését próbálja utánozni
Éppen egy informatikusnak nem kéne az egekig magasztalni a szabványokat, és az interoperabilitást.
-
floatr
veterán
válasz #82729984 #29 üzenetére
Arra gondolsz, amikor sokszor az észlelési határon kívülről érkezik egy bringás a kresz ismeretének teljes hiányában? Kíváncsi vagyok rá, hogy milyen eszközei vannak egy automatának a "látásra", és a cselekvésre adott fizikai körülmények közt. Nyilvánvaló előny h megijedni nem fog...
-
floatr
veterán
válasz #82729984 #34 üzenetére
Ez még mindig nem elég meggyőző, mert egy észlelést segítő rendszer akár HUD formájában is elég az emberi kezelés támogatásához. Viszont nem lehet tudni, hogy egy automata mikor reagál túl valamit, amit egy másik automata megint csak rosszul kompenzál. És éppen a vegyes környezet az, amiben előjöhetnek a nagyobb problémák, mert egy ilyen idealizált modell, ami a cikkben is szerepel, az semmire nem elég, max naiv laikusok győzködésére.
-
floatr
veterán
válasz #82729984 #51 üzenetére
De azt nem sikerül elcsípni, hogy rövid- és középtávon csak heterogén gépparkra lehet számítani, és a hülyék mindenhol ott lesznek, amire szvsz máshogy reagál egy ember és máshogy egy MI (nem feltétlenül az MI javára). A teljesen integrált térfigyelős őrületet meg kár feszegetni, mert most is az adatvédelem határát döngeti sokaknál.
De hogy legyen egy kis móka is a vitában [link] [link] Igazából ezek miatt aggódik mindenki, hogy a technológia nem mindenható, mert emberek gyártják azt is. Megkérdeztem pár embert az ismeretségi körömben az automatákról, és mindenki kivétel nélkül irtózik még a gondolatától is, hogy egy gépnek adja át az irányítást. Inkább hiszek az driving assistance rendszerekben, mint a teljesen automatizáltakban.
-
floatr
veterán
válasz #82729984 #87 üzenetére
Nem ugyanarról a dologról beszélünk. Ezek a dolgok nem veszik ki a kontrollt a kezedből. De nézd meg nyugodtan a gyalogos vs volvó videókat, hogy mennyire mindenható a technika. Az a baj ezzel az egész felvetéssel, hogy idealizálják a gépi megoldást elhanyagolva rengeteg tényezőt, mint pl a sokszor kihagyott karbantartást, elöregedést, a hibás megoldásokat meg sok minden mást.
-
floatr
veterán
válasz #82729984 #122 üzenetére
Ne haragudj, de ehhez a visszaolvasós bohóckodáshoz keress mást. Elkezdtél példákat mondani kezdve a biciklis gázolásokról, mire kiderült, hogy szélsőség. Döntsd el, hogy akarsz-e szélsőséges dolgokról beszélni, vagy vegyes környezetről, vagy csak az idealizáltakról. Lehet utóbbiról is, csak olyan a valóságban nem lesz.
-
floatr
veterán
válasz #06658560 #176 üzenetére
A probléma már ott kezdődik, hogy az egészhez egy nagy halom érzékelő kell, ahogy korábban a kolléga megemlékezett róla. Ha már egy rohadék lambda szonda is képes átmenetileg lenullázódni úgy, hogy a zember nem képes 5 perc alatt orvosolni a problémát, akkor mi lesz a többi ezernyi érzékelővel, amik mind kellenek az automatika hatékony működéséhez. Mi van ha 1-2 érzékelő úgy ad fals adatot, hogy arra nem is számítottak, vagy nem lehet detektálni. A hivatalos közlemény szerint a Discovery is az érzékelők csapdájába esett (szét)
-
floatr
veterán
válasz #06658560 #184 üzenetére
Azok a fránya gyártók, hogy ilyen szutykokat gyártanak most, de amikor automatát kell majd gyártani, akkor minden örökéletű lesz. Ez te sem hiszed komolyan. Nekem az utóbbi időkben csak két dologgal gyűlt meg a bajom. Az egyik a lambda szonda, ami a kisebbik baj. A másik az SRS egyik szenzora volt, ami egyáltalán meg tudta volna mondani, hogy mikor nyíljon a zsák. Apróság...
A Discovery azért hullott szét mert a hőérzékelő adatai alapján próbálta korrigálni a pályát, hibásan, és a pályakorrekció miatt a szerkezet nem bírta a megnövekedett terhelést. Ez legalábbis a hivatalos verzió. Konzekvencia: rossz adatot mér a szenzor, nem működik a szenzor, rossz a kommunikáció, rossz a kiértékelés, rossz a következtetés - elég egy kis hiba, és olyan hülyeséget csinál a gép, amit ember soha nem csinált volna. Mindez csupán csak azért, mert nem gondoltak erre a lehetőségre.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...