- Milyen NAS-t vegyek?
- ASUS routerek
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- DIGI internet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz Tommmysun #36 üzenetére
azért 90, mert régen 100 volt, majd megijedtek a növekvő baleseti statisztikáktól, akkor levitték 80-ra, és amikor a statisztikák megjavultak, kísérletképpen felvitték 90-re. eldöntik, hogy mennyi balesetet tolerál a "közvélemény", illetve a lassítás mekkora közfelháborodást okoz és megpróbálnak közötte lavírozni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Shinjike87
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz Tommmysun #42 üzenetére
nem attól lesz valaki közveszélyes őrült, mert mondjuk 50 helyett 55-el megy
Senki nem állított ilyet. De hol húzod meg a határt?* Amíg nem okozol balesetet,
és le se fotóznak, mehetsz te 220-szal is: a gond az, hogy ha adott szakaszon a
közlekedés többi résztvevője (beleértve a gyalogosokat / biciklistákat!) egy 50-nel
haladó autóra számít, akkor körülnézés után (már ha van életösztön), akár simán
le is léphet eléd, látja, hogy messze vagy még (nagyon), erre hirtelen ott teremsz.*: 5 km/h gyorshajtás belefér. Emeljük meg a limitet. Oda is belefér még 5 km/h?
Ui: fel kell venni a forgalom ritmusát, ez alap! Ha az 60, akkor 60, még ha a tábla
csak 50-et is enged. Kollektív büntetés ritka (kivéve Egér út, amikor vicces kedvű
valakik leszedték a 70-es táblákat, a forgalom meg ment a megszokott 70-nel, a
rend éber őrei meg nem a közlekedési táblák hiányát jelezték vagy oldották meg,
hanem elkezdtek bőszen trafizni s mindenkit végigbüntetni gyorshajtásért), de
egy mozgó akadály valóban veszélyhelyzetet teremt; beleértve a biciklistákat is...Egyébként azt úgy nem lehetne, hogy a biciklista nem rongyol át a pirosban az
autósok előtt, akár körültekintés nélkül, egyszer élünk felkiáltással? Akkor nem
kéne azon rugózni, hogy vajon a robot reagál-e gyorsabban erre, vagy az ember.
Amúgy általában feltételezem, hogy a keresztbejövő az ő pirosánál majd megáll,
azaz én (zöldben) nyugodtan mehetek: így vasalt ki hétfőn majdnem egy Suzuki.
Valószínűleg helyette is jobban vezetett volna egy robot, megállt volna ahol kell...[ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
válasz Tommmysun #38 üzenetére
Miért szerinted mi fog történni ha az történik amit irtál?
észlelési határon kivülről (mondjuk takarásból egy sövény mögül) a kresz ismerete nélkül (vagy leszarásával) lassítás nélkül kvázi "kirobban" egy biciklis a járdáról a főutra ahol autók közlekednek mondjuk épp 70-el? (pesten elég gyakori szitu).Nagyon egyszerü, ha féktávon belül teszi ezt akkor az ott jövő autó, kamion, busz (válaszd ki a nyertest) úgy elüti mint a huzat. Ha féktávon kivül (vagy kikerülhető), akkor megúszhatja. Ennél többet a robotautótol sem várhatsz.
Leszámítva azt hogy a robotautónak lehetnek olyan szenzorai amivel képes észlelni előre ezt a szituációt is (pl. hőkamera minden irányban, igy ő érzékelheti a takarásban érkező biciklist, sőt kiszámíthatja a tempójából az ütközés valószinüségét és már előre lassíthat) és igy megmenti a biciklis életét. Sőt azonnal vészjelzést adhat le a vészfékezésről amire a mögötte lévő is egyből lassíthat igy még az ezt követő egymásra futást és tömegbalesetet is elkerülheti."de engem sokkal jobban zavar, az a gondolat, hogy egy majdnem tökéletes gép hibájából szenvedek balesetet"
Hallottál már a biztonsági övről? Ez az az eszköz, amit ha használsz, akkor 100 ezerből 1x meghalsz miatta, mert ha nem lettél volna bekötve, kirepültél volna az ablakon és túléled a balesetet. Igaz hogy a másik 99999 esetben viszont meghalsz (vagy súlyosan sérülsz) ha nem használod.
Na most te gyakorlatilag azt mondod, hogy inkább nem kötöd be magad, mert téged jobban zavar az a 100 ezerből 1, mint a 100 ezerből 99.99 ezer....
-
#82729984
törölt tag
válasz Tommmysun #85 üzenetére
Akkor tisztázzuk:
lehet hogy extrém helyzeteket a gép sem fog jól megoldani, de erről felesleges vitatkozni amig az ember sem jobb sőt!Rendkivül naiv vagy, az autósok ilyen helyzetekben simán elütik a másikat. Nem azért mert el akarja, hanem mert észre sem veszi a szitut, fel sem fogja már átgyalogolt rajta a kocsival... Szivesen mutatok Bp-en pár ilyen kereszteződést ahol napi szinten ütik el a bicikliseket az autósok...
Én napi szinten vezetek Budapesten, és napi szinten látok olyan embereket akikről süt hogy fingja sincs hol van, hogy jönnek-e mögötte, mellette vagy hogy úgy egyáltalán mi van a forgalomban körülötte.
És csak azért nincs "annyi" baleset, mert a mellette, mögötte haladó stb vészfékezik, félrerántja a kormányt, amikor a paraszt a belsőből három sávon átvágva megpróbál jobbra befordulni...
És a legjobb hogy csávókam észre sem veszi hogy majdnem tömegbalesetet okozott mert ő elvan a maga kis világában, amiből maximum néha a dudaszó meg k.rvaanyázás ébreszti fel, bár akkor sem érti hogy mi baja a többieknek...Megjegyzem, semmi értelme erről vitázni amig csak magyarországon évente 15 ezer (!) közlekedési baleset van, mert az emberek olyan hüde f@szán tudnak ám vezetni bezzeg egy gép... És ez csak a bejelentett balesetek száma (tehát ahol komolyabb személyi vagy vagyoni kár/sérülés keletkezett)
-
Ixion77
őstag
válasz Tommmysun #108 üzenetére
Gondolkodnivalónk maradni fog. Azon gondolkodunk majd, hogy minek is vagyunk egyáltalán. Az ezen való gondolkodás lehet, hogy olyan világhoz vezet, amit ma esélyed sincs elképzelni.
200 évvel ezelőtt senki, de egyáltalán senki sem tudta volna elképzelni a mai világot. A ma létező foglalkozások jelentős részét meg sem lehetne magyarázni egy akkori embernek..."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Polllen
nagyúr
válasz Tommmysun #127 üzenetére
Az okosautók legnagyobb kihívása a kiberbiztonság lesz és nem az, hogy be tudja-e tartani az autó a KRESZT vagy sem. Ezért is vagyok szkeptikus vele kapcsolatban jelenleg.
Az autó is hibázhat, de egy jól megírt szoftver sokkal kisebb hibaaránnyal fog dolgozni, mint egy ember. Ha vezetsz, ma du nézd meg hány közlekedési szabályt szegsz meg, amíg haza felé mész.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
#82729984
törölt tag
válasz Tommmysun #134 üzenetére
"DE mindkét esetben elmondható, hogy még mindig nincs 100%-ban kivéve a kontroll a kezedből, pl. még mindig tudsz vész-fékezni, amivel a balesetet nagy valószínűséggel már nem tudod elkerülni, de jó esetben csökkentheted annak nagyságát."
Azt mond már meg nekem légyszives, hogy akkor hogy az úristenben van évente 15 ezer közlekedési baleset magyarországon? Olyankor mi történik ezzel az óriási vezetni tudással, meg a kontrollal? Mi zavarja meg az embereket hogy ennyit baleseteznek, gondolom nem a felpattanó kavics a szenzorra...
-
#82729984
törölt tag
válasz Tommmysun #137 üzenetére
"Csak én azt próbálom egy ideje valahogy leírni, hogy nem mindenkinek a hibák számának az aránya az egyetlen és legfontosabb szempont"
Akkor van egy rossz hirem. 50 éven belül az ember általi közúti vezetést szimplán be fogják tiltani (legalábbis a fejlett világban). Egyszerüen meg fogják nézni a statisztikákat és az fog kijönni hogy a gépek nagyságrendekkel kevesebb baleset okoznak mint az emberek azonos levezetett km alapján.
Előre ki merem jelenti hogy 50 év múlva a robotautók által okozott összes balesetek száma kevesebb lesz, mint most _csak_ a halálos kimenetelü balesetek száma. Közúti forgalomban emberi sofőr gyakorlatilag gyilkossági kisérletnek fog számítani.Aki meg vezetni akar, az majd kimehet az erre kialakított pályákra és ott kedvére nyomhatja neki.
-
bambano
titán
válasz Tommmysun #155 üzenetére
de te nem üres zacskót meg féltéglát meg kamiont kapsz a kamerától, hanem sárga, piros, meg zöld foltokat, meg nagy bazi szembenövő m.a.n. feliratot. mikor lesz ebből egy fagráf, aminek a levélelemei objektumok, amiknek az attribútumaiban ott van, hogy ez b meg egy nagy ződ vasaló, kerüld ki, mert fogszuvasodást okoz, ha áthajt a fejeden?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Polllen
nagyúr
válasz Tommmysun #137 üzenetére
Én is szoktam hibázni, mert figyelmetlen vagyok vagy mert inkább 55-tel megyek az 50-s táblánál, stb-stb. Ezzel csak azt akartam kiemelni, hogy egy gép ezeket kőkeményen be fogja tartani és ezzel is növelni fogja jelentősen a közlekedés biztonságot.
VaniliásRönk
Igen, általában élmény, de voltam már úgy sokszor, h jó lett volna, ha valaki más vezet.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
#06658560
törölt tag
válasz Tommmysun #151 üzenetére
Nem túlzó a kommentem. Te tekersz a kormányon valamennyit. A kormányrendszernek van egy hibája, valamekkora mértékű alul-vagy túlkormányzottság fog fellépni alapból is. Erre még rájön, hogy az általad meghatározott kormányelfordításhoz mennyit tesz hozzá az elektronika és milyen irányban. Amennyiben meghibásodik, akkor kicsavarja kezedből a kormányt, akár eltörve a kezed. Viszont nagyon nincsenek ilyen mértékű hibák, figyelembe véve, mennyi fut közúton belőle. Hogy elnehezül a kormányzás? Valószínű valami kontakthiba lehet, viszont az a rásegítés mértékét csökkenti, nem ellened dolgozik.