Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • horvathkrisz

    addikt

    válasz #82729984 #49 üzenetére

    A közeledő biciklist majd jelzi az autónak a térfigyelő kamera, vagy a direkt erre a célra telepített kamera. Esetleg kötelező lesz minden biciklire nagy pontossagu gps, vagy valamifele jelado. Vagy csak siman a telefonokban lesz hasonlo funkcio.
    Legjobb esetben mindenkinek kutyachip a bőr alá, amin a pozícióján kívül a számlaszáma, útlevele, élete-halála tárolva lesz. Majd ha minden kommunikál mindennel, nem lesznek hasonló viták, mint most ebben a topikban... :))

  • Tommmysun

    senior tag

    válasz #82729984 #49 üzenetére

    Nem azért, de szerintem a hülye biciklissel egy gép sem tud majd mit kezdeni! Tegyük fel amit írsz, hogy takarásból egy sövény mögül vág ki egy biciklis. Ok amíg a sövény mögött van, addig én nem látom, a gép, meg mondjuk egy hőkamerával igen. De csak azért mert ő egy sövény mögött bringázgat, az még nem jelenti azt, hogy a következő pillanatba elém rántja a biciklit. Tehát két verzió van a gép számára, vagy úgy állítják be, hogy ha csak megközelíti egy kerékpáros, már akkor minimum lassít, és ezzel rengeteg fölösleges fékezést, megállást fognak kreálni, vagy úgy kalibrálják, hogy csak akkor vészfékez, amikor biztos a kocsi elé fog fordulni, de itt meg már valószínűleg egy gép sem fog tudni minden esetben megállni.
    DE ettől függetlenül én nem arra céloztam, hogy az ember ügyesebben elkerülne egy kerékpárost mint egy gép, hanem arra, hogy a kijelentésed, miszerint a legtöbb ember gondolkodás nélkül elüti a biciklist, azért elég sarkos, mert én úgy gondolom, hogy az autósok nagyobbik része azért mindent megtenne, hogy elkerüljön egy ilyen ütközést!!!
    A biztonsági öves példád meg őszintén szólva szerintem elég nyakatekert, nem is igazán értem, hogy jön ez ide. Mindig bekötöm magam egyébként, de a biztonsági öv nem egy intelligens(?) program, és a biztonsági öv nem fogja egy szoftverhiba miatt elrántani a kormányt, plusz az öv már csak a bekövetkezett balesetek során lép működésbe és igen, jó esetben életet ment. Bár már sajnos erre is van ellenpélda, mert volt már olyan pirotechnikai öv, ami hibás szenzor működés miatt magától beindult és ez okozta a balesetet. Na már szerintem ez is gáz, de ettől függetlenül még egy ilyen autóban is bekötném magam, mert a legrosszabb esetben is jól belepasszíroz az ülésbe egy ilyen, de a kormányzásba, vagy a gázadásba, stb. nem szól bele, így jó eséllyel elkerülhető egy baleset, míg egy olyan autóban ami teljesen nélkülözi az emberi beavatkozás lehetőségét csak ülsz bambán, miközben kinyír a program.

    (#46) DigitXT Szerintem mi nagyjából egy dologról beszélünk, csak mégis egymás mellett elbeszélve :D. Én sem azt mondtam, hogy nem kell meghúzni egy határt, csak arra célzok, hogy ha ezt valaki minimálisan átlépi, attól még nem feltétlen tekinthető veszélyesebbnek a környezetére, mint egy másik autós, aki mondjuk betartja (csak mondjuk kopottabb a gumija, lassabb a reakció ideje, mert pl fáradt, stb.). Azt sem mondtam, hogy meg kell emelni a limitet, csak simán nem kell itt sem meg máshol sem lehurrogni azt, aki olyasmit ír, hogy az 50-es táblánál mondjuk 50-60-at megy.

    (#48) Shinjike87 Én ezt láttam, hogy kiemelted a + - 5 km/h-t, de a kommented többi részét meg úgy fogalmaztad meg felém, mintha én a sokszoros sebességtúllépést szorgalmaztam volna. Pedig nem!

Új hozzászólás Aktív témák