Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
nem az a probléma a poszttal, hogy az automata vezet-e jobban vagy sem. hanem az, hogy egy teljesen ismeretlen alapokon megírt program semmit sem bizonyít.
tehát az, hogy egy jópofa animációban kattogtathatok, semmiféle valódi választ nem ad az alapkérdésre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#82729984
törölt tag
Vicces vagy. Pont az a baj az emberi vezetéssel amit leírtál hogy milyen f@sza gyerek vagy hogy túlléped a sebességet ezért meg azért.
Ugyanis mindenki igy gondolkozik, az egyik egy "kicsit" gyorsabban megy a másik egy "kicsit" kisebb követési távolságot tart, a harmadik még "épp" átfér a piroson, a negyedik meg még "pont" belemegy a bedugult kereszteződésbe mert hátha elfér. És ennek a viselkedésnek a vége általában oltári nagy dugó és baleset.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"erősen kérdés még, mit kezd az önvezetésű csoda a hirtelen megváltozott útviszonyokkal?"
ad1: ugyanazt, amit az ember
ad2: pont a connected car-nál nincs hirtelen megváltozó útviszony, az előtted menő szól, hogy mi a helyzet.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
DigitXT
félisten
válasz t72killer #21 üzenetére
Ha senki nincs az úton (tényleg senki, garantáltan, még gyalogos sem,
s még a mérőautó sem!), akkor miért "csak" 5%-ot léped túl? Simán
belefér a 50% is, azzal még több időt spórolnál... Megjegyzem, hogy
az elmúlt két hétvégén kétszer is mentem le Balatonra az M7-esen, és
mindkét nap +1 óra "veszteség" volt a dugó miatt, amit baleset okozott!Nyilván volt egy-két "kicsit gyorsabban még belefér", aztán hopp, valaki
hibázott* és akkor már mindegy eset. Pont azon gondolkodtam amúgy,
hogy ON legyek, hogy az ilyen helyzetet (ti. a helyszínelés miatt lassú
a pálya egy szakasza!), hogyan tudnák önvezető autók szépen kezelni,
mert amit az emberi sofőrök előadnak (hullámzik a forgalom: néha totál
megáll, néha meg megy 90-100-zal, ahelyett, hogy menne mondjuk vmi
konstans 60-nal?) az kritikán aluli. Más kérdés, hogy a helyszínelésnek
sem kellene órákig tartania... Bár a legfrankóbb az lenne, ha nem lenne
egyáltalán ilyen baleset az autópályán, ami egymásra figyelő autókkal
(a hardver-/szoftverhibáktól most egy pillanatra elegánsan eltekintve!),
simán kivitelezhető lenne. Vagy egymásra figyelő, vezetés közben nem
telefonáló, cigiző, zabáló, borotválkozó, sminkelő, bambuló sofőrökkel...*: feltételezett valamit, ami nem jött be, vagy a másik "nem vette észre".
Szerk: egyébként a Google térkép forgalom színezése elég hasznos!
Nem én vezettem, szóval ráértem nézegetni, be is mondtam a sofőrnek,
a következő kanyar után torlódás várható (mert 20 km-rel odébb baleset
volt), így eleve nem érte meglepetésként, hogy hirtelen kellene lassítani.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz t72killer #30 üzenetére
Nem azért mondtam, én sem vagyok szent. Csak arra, hogy te túlléped,
de az automata majd nem lépi túl, sőt -> 10% időt veszítenél. Miközben
azt is feltételezed, hogy a sebességmérő csalásával az automatának is
kell számolnia, pedig nagyon nem, mert az autó pontosan tudja, hogy a
kerekek milyen sebességgel forognak, csak neked(!) többet mutat, hogy
ne perelhesd be a gyártót, hogy "óra szerint" jó voltál, mégis bemértek...A rutinosak persze belekalkulálják ezt is... Motoroknál arcpirító mértékű
szokott lenni a negatív csalás. Egyik ismert rekorder 80-nal tötymörgött,
amikor óra szerint már 96-tal "száguldott", és tette ezt azért, mert tudta,
hogy valamennyit csal az órája. Nos az csalt 20%-ot, és előzgettek is a
normálisabb órával rendelkezők, 90 km/h környékén, mint a pinty...Ui: pont az ilyen előugró őzre tudna jobban reagálni egy automata sofőr.
Egyrészt, mert sokkal gyorsabban tud döntést hozni (és cselekedni), ill.
idővel (árazás kérdése is) felszerelhető olyan szenzorokkal is, amivel az
ember nem nagyon. (Használhat radarokat, infrakamerát, mittudomén:
simán lehet, hogy már több száz méterről kiszúrja azt az őzikét, amit a
sofőr csak az utolsó 10 méteren vesz észre az egyik álmos reggelen...)[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"Ja, és erősen kérdés még, mit kezd az önvezetésű csoda a hirtelen megváltozott útviszonyokkal? (felhőszakadás, jegesedés, kátyú) Ezek mind meg vannak már oldva?"
Igen, azért nem mászik az autósok 99%-a az árokba, másikba, betonfalba ilyen esetben, mert az elektronika már ma is kimenti belőle. ESP, ABS, stb.