- eBay
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Aliexpress tapasztalatok
- Mobilinternet
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- 3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyingsoul
veterán
Ez az egész elnevezősdi spekuláció. Mi baj, a 1170 és 1180-al? Azt írja 1175 és 1185 lenne az elnevezés azért, hogy megkülönböztessék az 1070 és 1080-tól? az a +1-es az 1180 és 1170-ben miért nem elég a megkülönböztetéshez? Ennyi erővel legyen 1176 és 1186 a GDDR 6 miatt, nem?
Másrészt ahogy írtad a 11 Series teljesen megfelelő az elnevezési konvencióban (ahogyan írtad is, hogy a 20xx-et valaki egyszer kitalálta csak úgy). Csak nézzetek rá a driverek listázásakor arra, hogy mikor kezdtek el új sorozatot.
Egyébként kicsit azon is felesleges agyalni, hogy most ez Volta vagy Pascal refresh. Megkapjuk a szokásos 1170 ~ 1080Ti körüli szintet, a 80-as meg erre tesz rá +25%-ot. Legalább is a Pascallal az Nvidia szinte sebészeti pontossággal hozta ezeket a számokat, szerintem most is +-5%-os eltéréssel ezekre a számokra számíthatunk, miért lenne ez most másképp? A piros oldalon semmi extra, emiatt legfeljebb kisebb teljesítménynövekedés jöhetne, de azért a VR és a 4K terjedése miatt szerintem ez alá nem mennek.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Ren Hoek
veterán
válasz Dyingsoul #16601 üzenetére
Engem azért érdekelne mi van a chipben, és nem mindegy.
Bár a next gen forradalom elmaradt, de azért jó lenne ha a Maxwell-Pascalt kukáznák.
Abu véleményére lennék kíváncsi, hogy a HBM2-es Voltát, memóriavezérlővel, interposerrel együtt át lehet -e tervezni hatékonyan GDDR6-ra. Vegával elvileg ez is volt az egyik probléma.
Illetve ez az elnevezés brutálisan gagyi... 1175? Áhh... rég újra kellett volna kezdeni a számozást 70-80-ra.
-
-
félisten
válasz Dyingsoul #16601 üzenetére
Az elnevezéssel egyetértek, 1180-1170 tök logikus, meg eléggé spekuláció. Ezen agyalni is felesleges. A GPU architektúra nem mellékes azonban, mint ahogy az előrelépés mértéke sem lesz most annyira egyértelmű.
Még annyi, hogy ha már ennyire plelykákról beszélünk ( meg hát valahol ez a topik lényege)hogy nem tartom kizártnak azt, hogy 2 féle architektúrát fog egyszerre alkalmazni NV gamer szegmensben is, és ezért az 5 végződés, már ha ez igaz. Lehet hogy 1185-1175 Volta alapú lesz , erős compute képességekkel drágábban, ( 1500$)míg az 1170-80 Turing alapú lesz alap gamer kártyaként.Vagy Volta alapú lesz az is megcsonkolva professzionális képességében.KAMELOT: Április elsejei tréfa volt. Azt hittem egyértelmű
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Ren Hoek
veterán
Egyébként pont valami hasonlóra gondoltam én is korábban.
Több féle variáció elképzelhető, és nem biztos hogy mind Volta lesz.
Ez a Turing/Ampere nekem is gyanús, könnyen lehet hogy az egyik a Pascal arch tovább csiszolása. Ami nem annyira jó fejlődés szempontjából... mert mindenképp a Volta a jövő - még ha ott nem is annyira jelentős az előrelépés a mostani játékokban.
Az a vicc, hogy annyira elmaradt a DX12/ Vulkan forradalom, hogy megtehetik, hogy lehúznak még egy bőrt a Maxwell-Pascalról.
Pedig ha a Voltát kihozzák, Vega, majd Navi társaságában már elindulhatna egy fejlődés a játékok terén is. Több grafikus elem, részletesebb textúrák, jobb AI, valósághű fizika, rombolható környezet. Ez nagyon ráférne a játékokra manapság.
Így tényleg az van, hogy az orvosi szikére kiélezett Pascal van szinte minden gépben. Minek írjanak fejlett játékokat, ha minden gép még DX11-re van kihegyezve?
Egyébként nem jó szívvel adnék ki 200K felett egy Pascal reloadra. (Még ha Maxwell -> Pascal szintű is a fejlesztés)
Ennyi pénzért legyen már a legmodernebb arch.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Ren Hoek #16607 üzenetére
Én szinte biztosra veszem , hogy Pascal nem lesz tovább.
1070TI jött abból a pascal refreshből, ami lett volna anno, kb 1,5 évvel ezelőtt.15 % körüli előrelépést jósoltak,de az csak akkor lett volna ha RX500 sorozat vagy a Vega ezt igényelte volna. NV kegyesen kiadta az 1070 TI-t belőle, úgy mond válaszul a Vega 56 ra, de csak azért tették meg, mert erőfeszítés nélkül megtehették.
Turing elméletileg az Új Drive PX platform alapja lesz, valószínűleg egy átalakított Volta architekre tippelek, Tensor magok nélkül,kisebb Compute képességekkel vagy pedig fordítva, a Volta/ Ampere lesz a gamer és Turing a Compute, gépi tanulás felelős kártya ( elméletileg a 2 tudósra következtetve ez lenne logikus, mivel Turing volt ennek az úttörője)
Szerintem Pascal pályafutása itt befejeződik, 1070TI kiadása volt az utolsó ebből a generációból.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
-
nagyúr
válasz t72killer #16611 üzenetére
Aha. És konkrétan?
(#16610) Ren Hoek: bizonyos értelemben? Pl. hogy az újításai nincsenek hatással a real world teljesítményre?
Meg úgy egyébként milyen nagy változásra számítotok? 2008 óta nem volt olyan uarch váltás, ami azonos funkcionális kapacitás mellett 10-15%-nál több extra sebességet hozott. A teljesítménynövekedés túlnyomó része a unitok számának és az órajel növeléséből jön. A V100-ból látszik, hogy a Fermi-alap még skálázható felfelé a Pascal után, max. annyi lehet a gond, hogy most nem látszik +60-70% az azonos kategóriás chipek között. Ebben a piaci helyzetben ezt most simán megengedhetik maguknak. Sajnos.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az LDS kezelése. Össze van vonva az L1 és az LDS, így elég nagy a tár, amibe lehet nyomni az erőforrást. Persze megosztott meg minden, de úgy 40-50 kB per multiprocesszort ki lehet nyerni a dizájnból, amit tényleg fel lehet használni valós shaderekhez is. A korábbi dizájn 32 kB-ban eléggé nyersen volt limitálva. Ugyanígy az AMD-nél is a Vega előtt 32 kB volt a fix, mesterséges határ, míg a Vega óta dinamikus az LDS felosztása, így itt is elérhető úgy 40-50 kB per multiprocesszor. Ez azért elég lényeges, mert jelenleg a compute shaderek teljesítményét erősen az LDS kihasználása korlátozza. 32 kB mellett nincs elég wave, hogy a hardver hatékonyan működjön, de például 48 kB mellett már sokkal több konkurens wave futhat, így átlapolja a rendszer a memóriaelérést. Ez azért is lényeges, mert azokon a szemét konzolon szintén a fejlesztő dönthet az LDS méretéről, és például az Xbox One mono API-ját használó játékok előszeretettel használnak olyan compute shadereket, amelyek akár 44 kB-nyi LDS-t is felzabálnak a statikus particionálás során. Ezek ugyan futnának a régebbi dizájnokkal is, tehát nem feltétlenül igényelnek Vega és Volta architektúrát, de a régi rendszereken a wave-ek száma kisebb, így lassabban is futnak le a programok. Na most azzal, hogy a Vega és a Volta lépdel a hardveres alap tekintetében is az Xbox One elvei felé, és van már shader modell 6.0 is, ezeket a shadereket nem kell külön átírni PC-be, hanem egyszerűen a konzolra írt shader lefordítható, és kész, nincs vele többletmunka. Ezeknek egyébként elég nagy hatása van a real world teljesítményre. Nem mindegy, hogy egy hardver a maximum konkurens wave negyedét vagy felét futtatja, utóbbi jóval kedvezőbb teljesítményt ad, mert ha egy wave vár is az adatra, van egy csomó másik wave, ami futhat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dyingsoul
veterán
Én arra próbáltam finoman célozni, hogy néhányan itt a topikban úgyis csak annyit fognak belőle érezni, hogy hány fps-el megy a kedvenc játékuk, ezért tök mindegy is. Most a Geforce-okról beszélünk amik a gaming kategóriát képviselik ahol pláne ez a lényeg és nem az architektúra. Persze anno volt aki 1080-akból vásárolt be 4 kártyát mert gépi tanulásra végzett kísérleteket és előrébb volt vele budget szempontból, mint bármi mással.
Nagyjából egyébként vágom ki mire használná itt a topikból mert read onlyban régóta követem a dolgokat itt.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
félisten
válasz Dyingsoul #16614 üzenetére
persze ebben igazad van, csak jó lenne ha megfelelne mindennek, ami a Vulkan/ Dx12 elterjedését jobban támogatja illetve nagyobb sebesség hozható ki belőle. Ez miatt lenne jó, ha modernebb architektúra lenne , mert pascal azért hiányosságokkal küzd ezen a téren, plusz a konzol átiratok is megfelelő minőséget hoznának.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Igen, tehát itt egy újabb szuper újítás, ami a fejlesztőknek jó, nem a játékosoknak. Megtisztelve érezzük magunkat
A real world teljesítményre való hatást pedig egyszer már jó lenne látni is valahol kimutatható FPS-ekben. Most kijött a Far Cry 5, és a házon belüli status quo-t a Vega javára 3%-kal tolta el. Ilyenekre kell gondolni?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ren Hoek
veterán
Minden ami a fejlesztőknek jó, az jó nekünk is... Ha túl sok költséget felemészt a PC port, bonyolult stb... akkor csak kiadnak valami kókányolt szart... így is kb haldoklik a PC gaming, ez egy kicsit felélesztené.
Ha tényleg minimális erőforrásokkal lehetne portolni, akkor talán nem bughalmazok csorognak le a PC-seknek.
Felőlem lehet átcímkézett XBOX alakú VGA is a PC-mben... ha ez az ára.Szerintem mindenkinek jó lenne, ha egy szabványos irány felé menne AMD, konzol és NV.
Ideális az lenne, ha megcsinálnák konzolra a játékot, és átportolnák PC-re könnyen, és ott full grafikával lehetne futtatni a jóval erősebb dedikált VGA-kon 4K-ban 60 FPS-el. Már aki képes megfizetni. Konzol meg nyöszöröghet felőlem a filmes 25 FPS-el és a trükkös 4K-val, medium grafikán
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Ren Hoek #16617 üzenetére
Ez javarészt így megy már jó ideje, sajnos, hogy kapjuk a "remek" konzolportokat.Sajnos. Nagyon elmaradt az a low level elérés amit anno várt mindenki, csak úgy mint a drivermentes élet. Jelenleg egy egy játék szempontjából nagyobb szerepe van a drivereknek, mint anno.
Az egész Dx12 mizéria az Ipart szolgálta, nem a felhasználókat. Vulkan más tészta, annak látnám értemét és ott valóban konstans különbségeket lehet elérni sebesség terén, de jelenleg a dx 12 a fő irány, sajnos.
Talán az lenne a legjobb, ha legalább egy nagy konzolgyártó NV hardvert építene a következő generációba,DGPU-val, ami ösztökélné Nvidiát is arra, hogy nyisson a nyitottabb szabványok fele, teret engedve a Vulkan rohamosabb terjedésének ha támogatnának pár játékot, ahogy szoktak, és talán elérhető lesz/ lenne a GRAMPS is végre , úgy ahogy szeretnénk.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az önmagában neked is jó, ha az Xbox One shadereit kapod meg PC-n. Ezek ugyanis már a befektetett munkaóra miatt gyorsabb kódok. Amiért ezeket nem lehet alkalmazni az a shader modell 6.x-től való függőség, illetve a hardveres nehézségek.
Ha az RPM-re gondolsz, akkor azt nem lehet kimérni, mert nincs szabványos kód Radeonra, így mindenképpen csak a gyors kód fut a GCN-eken. De volt a GDC-n előadás, aminél a vízről volt szó, és ott az RPM a kikerült infók alapján 9%-ot gyorsít a teljes frame-en. De persze nem csak a víz használ RPM-et, hanem a GPU-culling is, szóval ez azért torzítja az eredményt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
BullKoxa
őstag
Én az egész DX mizériát látom úgy,hogy mikor nem fogynak a VGA-k akkor nesze nektek új DX kártya,vegyétek ( kicsit lendül a piac ) . Eddig mindig azt csináltam hogy új DX akkor egyből cseréltem is VGA-t, de már a DX11-nél észre vettem hogy nagyon lassan jönnek rá a játékok, a DX12-ről meg inkább ne is beszéljünk.
Mostanában azt olvasom hogy sokan gyengének találják a Pascal-t DX12-ben, szerintem pedig jók abban is .( 9év piros kártyásság ) . De ez az új széria biztos ütős lesz, mindenben !
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Mindegy az egészben a lényeg ez! Aztán ebből lesz a többi cucc vagy GDDR6 memóval!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
félisten
válasz BullKoxa #16620 üzenetére
Az , hogy gyenge lenne a Pascal dx 12 alatt nem igaz, szinte pár százalék mérhető ki általában, de azt azért figyelembe kell venni, hogy valóban alapoktól írt dx 12 játékmotor alig van a piacon. BF1 alatt , ahol Frostbite valódi dx 12 motor, azért látható a radeon kártyák némi előnye, plusz az sem mellékes, hogy a vörösöknél ugyan az a proci a VGA mellett kb 20 % kal kevesebb terhelést kap, ami nem rossz.
DE ez messze van attól, amit anno rebesgetett mindenki, hogy a PS4 meg a dx 12 jöttével lehúzhatjuk a GTX 980 karikat a vécén. hehe...
És hát igazából őszintén milyen előnye van a Dx12 módnak a Dx11 hez képest felhasználó szemszögéből? Mert én semmi különbséget nem látok vagy alig észrevehető, és hát ott a Pascal éppen remekel, míg dx 12 alatt pedig gyors marad .Ez a kép fullos grafika mindkét mód alatt.Azon röhögtem, mikor az oldalon valaki elkezdte bekarikázni a z apró pici eltéréseket, hogy ezt itt ő szebbnek látja a kereszt a katona vállán meg egy darab árnyék valahol a dűnék között. Mondanom sem kell milyen kártyája volt az illetőnek. Marketing, amit belénk vernek, hogy ez kell nekünk, pedig nem igazán kellett volna.
Szóval aki azt mondja, hogy neki aztán nagyon kell a Dx 12 mert ott sokkal szebbek a játékok, hát az nem tudom mit lát vagy néz.Értelmetlen szerintem, nekünk PC-n.
Ez mellett arról ne is beszéljünk, hogy a fejlesztőstúdiók töredékének van pénze , emberi és anyagi erőforrása arra, hogy a jól bevált és olcsóbb Dx 11 módok és fejlesztő készletek mellett ők Dx 12 újdonságaival és előnyeivel ismerkedjenek. Ebben is azt látom, hoy Vulkan messze felülmúlja a Dx 12 lehetőségeit és sokkal elterjeszthetőbb lehetne,fejlesztés és tanulhatóság szempontjából is talán, bár ehhez nem értek, nem vagyok fejlesztő.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
addikt
Miért keresne bárki különbséget látványban ennél a játéknál? Ugyanazok a textúrák és modellek.
"És hát igazából őszintén milyen előnye van a Dx12 módnak a Dx11 hez képest felhasználó szemszögéből?"
Pl.: "látható a radeon kártyák némi előnye, plusz az sem mellékes, hogy a vörösöknél ugyan az a proci a VGA mellett kb 20 % kal kevesebb terhelést kap, ami nem rossz."
Persze ez a motor sem egy megváltás, majd egyszer jobb lesz a DX12, vagy nem.
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
nagyúr
Jelenleg pedig a PC-s uarchokra optimalizált kódokat kapom meg. Hogy ennél gyorsabb lenne-e az X1-es kód, abban korántsem vagyok benne biztos, csak abban, hogy a fejlesztőnek időt takarít meg.
A packed mathot nem tudom kimérni külön, azt viszont igen, hogy egy sok Radeon love-val ellátott játékban mit érnek a Vega újdonságai szumma a Fury X-szel vagy az RX 580-nal szemben. És ez bizony cca. 3%, amit forradalminak éppen nem neveznék. Előadásokkal pedig nem játszom - játékban, kimérhető módon szeretném látni azt a 9%-ot
(#16617) Ren Hoek: nem lehet később sem minimális erőforrással portolni, legfeljebb a jelenleginél kevesebbel.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Jack@l
veterán
válasz BullKoxa #16625 üzenetére
Eddig nem azt híresztelték egyesek, hogy dx12 alatt szar az nv? akkor mért ölne bele még több pénzt?
(halkan megsúgom az ms jobban rá van szorulva a dx-re)A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
Nem tudom mennyire követted figyelemmel az eddigi Dx váltásokat, de mindegyik új grafikai effekteket és előrelépést hozott látványilag ugyan azon játékokon belül. egyébként Dx12 is többet tud, mint a 11 , állítólag többre a Pascal alkalmatlan,de ezt Abu jobban tudja.
A Frostbite egy kifejezetten dx 12 re írt motor aminél ezeknek az effektnek Vega kártyákkal mennie kellene, amik konzolokon vannak.Nem igazán látni őket. A fenti képen természetesen nem a textúrákat kellene látnod, hanem dx 12 grafikai ficsőröket.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Ren Hoek
veterán
Én pl a stratégiai és űrjátékok visszatérését reméltem grandiózus formában, mindhiába.
Egyedül az a fos AotS született meg, amivel azóta sem játszik senki.Sehol egy jó kis RTS, milliónyi egységgel, hatalmas csatákkal, rombolható környezettel, mesteri AI-vel, külön rakéták, külön fények, SW szintű űrcsaták, ezernyi vadász a csatahajók mellett stb.
Nem hiszem el, hogy ne lenne rá igény...
[ Szerkesztve ]
-
Crytek
veterán
válasz Ren Hoek #16628 üzenetére
Ez mindig is csak leírva fog jól hangzani meg belegondol az ember majd ,de jó is lenne...,de soha nem lesz egy egyetlen egy játék sem ennyire komplex mert nincs az az AAAAAAAAAA fejlesztő aki ezt leprogramozná a mai pénzéhes világban.... Sajnos ez van. Pedig elég lenne csak egy atomdurva fizika és olyan élmény lenne egy játék hogy beszarna az ember félpercenként.
Next PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából nem. Egy konvertált kódot kapsz, amibe értékelhető humánerőforrást nem ölnek. Egyszerűen írnak rá egy programot, ami source-to-source alapon átnyomja és kész. Ezért van az, hogy sok fejlesztő akár külön kódot is ad ki Radeonra, mert az AMD ezt megcsinálja nekik. Ennyi még belefér, mert max két IR-t szállítasz.
A Wolf2 esetében volt róla szó régebben, hogy csak a gyors kódok miatt például a Vega ~20% pluszt kap a teljes frame-re. Effektíve ez azt jelenti, hogy nagyjából ennyivel, jó mondjuk az RPM előnyét leszámítva, de legalább ~10-15%-kal gyorsabb lehetne minden nem Radeon hardver, ha nem csak egy szimpla konvertálás lenne a munka konzolról PC-re. Szóval abszolút nem kevés teljesítményt lehet ebből nyerni.
A közhiedelemmel ellentétben iszonyatosan nincs optimalizálás. Az AMD csak odaküldi a saját embereit, hogy csinálják meg nekik, mert a munka nagy része a konzolból, ezen belül is a PS4-ből származik, erre felépítettek egy külön rendszert PC-be is, amivel a konzolos PSSL kódot igen kis befektetés árán tudják portolni HLSL extre, tehát végeredményben megéri, ha a játék DX11, DX12 vagy Vulkan API-t használ. Például az Intel és az NV nem küld erre a munkára senkit, mert náluk nincs hozott anyag a konzolból, de nagyobb gond, hogy ehhez kialakított rendszerük sincs, arról nem is beszélve, hogy nincs egy HLSL exthez hasonló modern shader nyelvük sem, amibe dolgozhatnának. Nekik egyértelműen csak a shader model 6 a kiút.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dyingsoul
veterán
-
nagyúr
Egy konvertált kódot kapsz, amibe értékelhető humánerőforrást nem ölnek.
Igen, ezt már sokszor leírtad, és sokadszorra sem hiszem el
A Wolf2 esetében volt róla szó régebben, hogy csak a gyors kódok miatt például a Vega ~20% pluszt kap a teljes frame-re...
... miközben a való világban a Polaris a Wolf II-ben közelebb van a Vegához, mint a sokjátékos átlagban. (ld. computerbase tesztek).
Szóval kézzelfogható játéktesztek kellenének ezeknek a nagy mondásoknak az alátámasztására, mert amit Internet-szerte találok, azok pont az ellenkezőjüket támasztják alá.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért mit gondolsz mit csinálnak? Például egy préselésnél, ha megszakadnak sem tudnak mbcnt és bollat nélkül gyors kódot írni. Mindenképpen lesz egy rakás atomic operáció wave-enként. Ha szénné optimalizálják a kódot, akkor is az atomic miatt lesz lassú, mert ez teszi ki a futtatási idő ~90%-át. A probléma az, hogy a régi specifikációjú PC-s HLSL-ből azok a függvények hiányoznak, amivel a lassú operációk tömeges alkalmazása elkerülhető. Ha ötmillió embert raknak rá, akkor is csak ~10%-nyi futtatási időt tudják optimalizálni, de az atomic operációkat mbcnt és bollat nélkül mindenképpen vállalni kell. Nincs menekülőút. Emiatt értelmetlen arra a 10%-ra erőforrást áldozni, mert a sebességet azok a lassú atomi operációk viszik el, amelyek HLSL 2017 vagy újabb specifikáció nélkül nem kiválthatók.
Persze. A Polaris és lényegében az összes GCN részesül ezekből a gyors kódokból, még az RPM-ből is, mert a register pressure sokkal kedvezőbb lesz, vagyis több wave futhat párhuzamosan. A Vega esetében persze már az alapvető tervezés szintjén is ezek voltak képben, például már nem csak több wave futhat, hanem az operáció költsége is feleannyi. A gyorsulás mértéke emiatt eltér az egyes GCN dizájnok között. De maga a kód működik, és mindenképpen gyorsít.
Bizonyos gyors kódokat már lehet szabványosan is írni a Vulkan 1.1-re is, a subgroup operációkra. Ilyenkor ezekből az előnyökből minden Vulkan 1.1-es implementációval rendelkező hardver részesülhet, nem csak a GCN-ek. Ebben a pillanatban ez nyilván mindegy, mert csak az AMD-nek van végleges Vulkan 1.1-es implementációja, de mondjuk úgy fél év múlva, már érdemesebb szabványos kódot írni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Nincs professzionális profile-erem, amivel a lentieket ellenőrizni tudnám, úgyhogy kénytelen vagyok face value alapján gondolni róluk valamit. A legjobb esetben is orbitális túlzásnak tűnnek, vagy corner case-ek általánosításának. Sorry, nem meggyőző.
Meg amúgy ismét megyünk a körkörös ellentmondásokba. Az egyik pillanatban szar a DX11, mert mennyit kell vele dolgozni, hogy rendesen fusson, a másik pillanatban meg a fejlesztők nem optimalizálnak semmit. Az egyik pillanatban a Vega 20% előnyt élvez az új funkciókkal, a másik pillanatban ezeket az előnyöket minden GCN élvezi. Aztán a végén megint odaírod, hogy a gyorsulás mértéke eltér a GCN-ek között. Akkor most melyik? Szerintem egyébként a középső, mert a mérések azt mutatják, hogy a Vega egyik címerállat játékban sem mozdul el a .status quo-tól. És akkor a körkörösség jegyében visszatértünk az alapkérdéshez - mi olyan jó a Voltában, ha egyszer olyanokat tud, amiknek az erdménye a Vegában sem mérhető?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fejlesztők döntő többsége Radeon GPU Profilert és GPU ShaderAnalyzert használ. Annál nagyobb tudású profilozók nem léteznek PC-re. Még a többi, akár fizetős megoldás is kevesebbre képes. Szóval a user oldalon is ugyanaz áll ma rendelkezésre, ami a fejlesztői oldalon.
A DX11 nem azért szar, mert sokat kell vele dolgozni, hanem azért, mert a meghajtó egy rakás teljesítményt befolyásoló tényezőt elrejt a fejlesztő szeme elől. Tehát nem látják, hogy hol vannak a problémák az alkalmazással, de igazából még ha látnák is, akkor sem tudnának vele mit kezdeni. Emiatt van az, hogy amíg nem volt explicit API, addig egyetlen gyártó sem biztosított nyomkövetést használó profilozót PC-re. Ilyet csak a konzolok kaptak, mert ott lehetett befolyásolni a működést a program oldaláról (az első ilyen konzol az Xbox 360 volt, de az új gépek közül már a PS4 és az X1 is tartalmaz nyomkövető hardvert). A Radeon GPU Profiler az első nyomkövetést használó PC-s profilozó, és nem véletlen, hogy csak az explicit API-kat támogatja, mert ezekben már lehet is valamit kezdeni a felfedezett limitekkel.
A Vega nem a többi GCN-hez képest élvezi ezt az előnyt, hanem ahhoz képest mérve, amikor nem a gyors kódok futnak rajta. És tényleg nem mindegy, hogy például a sűrűn használt préselésnél 64 atomi operációt futtat a kód, vagy csak egyet. Nem véletlenül hozta az MS át PC-re a shader model 6-ot, mert abban ugyanez megoldható.
A Volta ezeket a képességeket azért tudja, mert ahogy a Vegába, ebbe is bele van tervezve, hogy az elkövetkező másfél évben a shaderek csak bonyolultabbak lesznek, vagyis az LDS pressure csak nőni fog. Már csak azért is, mert a két konzol megengedi az LDS dinamikus felosztását, és a fejlesztők előszeretettel írják manapság 50kB-os terhelésre a compute shadereiket. Ha egy PC-s architektúra inkább 30 kB-ra van optimalizálva, mint mondjuk a Pascal, a Polaris és minden régebbi hardver, akkor a kódot ugyan képesek futtatni, de olyan alacsony lesz a wave-ek száma, hogy nem tudják a memóriaelérést átlapolni. A Polaris ezért vezette be a prefetchet, hogy ezt a helyzetet enyhítsék, csak időközben a prefetchet megkapta a PS4Pro és az X1X is, tehát a PC-s oldalon csak az előremenekülés marad. Az, hogy a Volta és a Vega ezeket levédi teljesen normális dolog. Az AMD és az NV is arra számít, hogy a shader model 6-tal a fejlesztők egyszerűen áthozzák az Xbox One (X) shadereket, tehát ahhoz az igénybevételhez kell igazítani a hardvert, amit a konzolokból kapni fognak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
khhmm, mintha nvidiának nem lenne profilere, meg kismilló egyéb fejlesztős segédprogija
Majd pont az amd-ét fogják használni, ha a piac 75%-ra akarnak optimalizálni.UI: jó lenne ha a szakszavakat nem jól megmagyarosítva írnád le, mert a kutya nem érti mire akarsz utalni
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #16640 üzenetére
Van csak nem nyomkövetést használó. A teljesítményszámlálós megoldások rengeteg problémát nem mutatnak meg. Erre jó példa az Unreal Engine fejlesztése, amiben egy bő 10%-os lassulást okozó hibát addig nem vettek észre, amíg a Radeon GPU Profilerrel meg nem nézték. Persze sok fejlesztő eleve konzolon profiloz, de ez mondjuk ez például az Epic számára rendkívül körülményes lenne, mert le kell fordítani Xbox One-ra, ott megnézni a szintén nyomkövetést használ konzolos PIX-szel, majd a hibák javítása után újra konzolra kell fordítani, és megnézni, hogy mennyit javult, és ha nem elég, akkor menni kell még egy kört. Sokkal egyszerűbb a Radeon GPU Profiler, aminél a konzol kihagyható a képletből, miközben az eredmény ugyanaz lesz.
Erről eléggé hosszan beszélt a GDC-n Rolando Caloca, az Epic programozója, aki a Vulkan renderert írja a motorhoz, ha van hozzáférésed, akkor már beszerezhető innen: [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
(évekkel korábban kihozták az amd előtt)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
Rendben, akkor amikor lesz egy kis (ill. rengeteg) időm, akkor ránézek a shaderekre
A többi kapcsán pedig továbbra is nyitott a kérdés, akármennyit is ragozzuk: melyik játékban jelentenek a Vega (-> Volta) újdonságai mérhető előnyt?.Én ezt a halmazt ebben a pillanatban 0 eleműnek látom.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #16642 üzenetére
Segítek. A nyomkövetést használó profilozóhoz nyomkövetésre képes hardver kell. Ezért nem elég szoftvert kihozni, mert nem tud miből olvasni. Amit linkeltél az egy teljesítményszámlálókat használó profilozó, illetve inkább egy teljes csomag. Olyan, mint az AMD-nek a CodeXL-je. Pontosan emiatt a működés miatt nem látta az Epic a linkelt csomagban található Range profilozóval az Unreal Engine bugjait. Ugyanúgy CodeXL-lel sem látták volna, mert az is teljesítményszámlálós megoldás.
A Radeon GPU Profiler igazából nem egy nagy dolog szoftveresen. Gyakorlatilag csak kiolvassa a Fiji és újabb GPU-kba épített nyomkövető hardverek elmentett adatait. Effektíve, amit ezek a szoftverek régebben megoldottak, azt az AMD nagyrészt átrakta hardverbe, így a szoftver már nem implementálja magát a trace folyamatot, mert azt a hardver csinálja.(#16643) gbors: Mivel a Microsoft shader model 6-ja tényleg a konzolokról való shader szállítást szorgalmazza, így amelyik program erre épít ott a Volta és a Vega kifejezetten kedvező lesz. Kedvezőbbek, mint a korábbi rendszerek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
carl18
addikt
Azért ha a új nvidia széria hozza a szokásos fejlődést szerintem mindenki örülni fog.
Ha a GTX 2050 tudja a 1060 szinjét, igen jó ár-érték arányú kártya lesz.
GTX 2080 meg gondolom megkapja a 16 gb videóramotDe a játék iparhoz hozzá szolva, én megmondom ősszintén manapság nem is már a grafikával ha nem hogy nincs érdembeli előrelépés azon kívül. Már elég bika processzorok vannak piacon, I7-8700K Ryzen 7 1800X
Általában a processzorok ki sincsenek használva, de ha egy játék sokat használ az meg az optimalizálatlanság vagy a denuvo védelem tesz keresztbe.Én például régóta vágyok egy olyan játékra ahol rombolható a környezett. De úgy tényleg isten igazából, például a GTA 5 is hiába javult tovább grafikába úgy maga a játékban semmi újdonság nincs. Azért a GTA IV hiába rondább mint a 5, én mennyit kocsikáztam a GTA 4-ben ( Nagy részt a fizika miatt)
GTA 4-ben imádom nézni ahogy a kocsi csúszik, fizikai dolgozik. Ha egy ember előttük igazán jól össze van rakva, de a harc rendszer is sokkal reálisabb. De manapság Grafikával akarnak mindent eladniHiába van itt a DX 12 is mikor én nem igazán látok semmi előrelépést, játékok nagy része konzolport.
Ja és az nem fair hogy egy komolyabb hardvert csak úgy tudnak kihasználni ha a játék optimalizálatlan....
A másik hogy játékban a generált világ reagáljon a történésekre. Például az a Durva a Watch dogs 2 tett ebbe az irányba egy lépést, ha történik egy baleset jön a rendőr a helyszínre stb.Hiába lesz itt 4K 8K fejlődjön már a fizika is, milyen durva volna egy játékban hogy volna egy város és az amit leromboltál nem spawnolodik újra. Előbb úgy is elérünk egy határt grafikába, azért már jelenleg elég durva milyen grafikákat összehoznak.
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
Jack@l
veterán
válasz carl18 #16646 üzenetére
Ok, full rombolható város + 16 giga ram, hogy megjegyezze akkor a vinyón is pálya végével vagy kilépésnél annyit ledarál és/vagy visszatölti a szerverekről. Mit csinálsz 1 óra játék után a városban ha már csak kőkupacok vannak?
BF1-et nézd meg, ott javarészt rombolható minden, pár direkt fix falon és dombon kívül.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Locutus
veterán
válasz Jack@l #16647 üzenetére
Legalább azt az első 1 órát élvezed, amíg mindent leromboltok
BF BC2-ben is jó volt ez. Miután minden le lett rombolva, megváltozik a játékmenet is. Akkor már azért játszol tovább. De amúgy is ritka, főleg multiban, hogy egy menet elég hosszú legyen ilyesmihez. Tipikusan egyik multiplayer se a hosszú(és összetett) játékmenetre gyúr. Nem is titkolják, hogy a casual kvarcjátékos a cél már.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
carl18
addikt
https://www.fool.com/investing/2018/04/04/rumor-has-it-nvidia-turing-graphics-processors-com.aspx
Lehet csuszik a 3. negyed évre? Majd meglátjuk, azt hittem nyáron már megjelenik.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
keIdor
titán
válasz olymind1 #16632 üzenetére
Én már egy "Windows 10 kompatibilis, HD remastered" Red Alert 2-nek is örülnék.
Picit legyenek simábbak az élek, támogassa a mai standard felbontásokat és képarányokat, de minden maradjon a régi. Kivinném újra, nosztalgiából, mennyire jó zenék voltak már benne.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-