-
IT café
Remélem nem bánjátok, hogy megnyitom a Mass Effect 3 topikját. Már régóta tudjuk, hogy a játék trilógiának készül, de a mai napon ezt a BioWare hivatalosan is bejelentette. Legalábbis az egyik technikai designerük, Christina Norman szólta el magát a Twitter-en. Ugyanis nemrég egy érdekes megjegyzést olvashattunk a blogjában:
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolee0307
őstag
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Ryder62 #8831 üzenetére
Igazából találtam, HD szemgolyó textúrától kezdve a Normandy fedélzeteiig van minden: [link]
*ez textmod-os cucc, olyat, mint ami az ME1-nél volt, hogy csak át kellett írni a számokat az iniben, olyat nem találtam.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
tiv83us
veterán
válasz Ryder62 #8818 üzenetére
"Remélem hogy egy esetleges Omega dlc hub worldot is add. Ha kisöpörnénk a Cerberust az űrállomásról, jó lenne ha vissza lehetne menni Omegara vásárolgatni, küldiket felvenni (yeah mégtöbb szondázás XD), vagy beszélni Ariaval. De erre sajna kevés az esély"
Arrol nem is beszelve, hogy a Codex szerint, Cerberus egy meg a nep altal nem latott uj Reaper fajt csempeszett be az allomasra, igazabol azok soportek ki Ariat es bandait. Az un. Adjutantok, azaz a reaperesitett Salarianok. (Amik, mint tudjuk allitolag azert nem kerultek be a vegleges jatekba, mert a lenyek teleport kepesseggel rendelkeztek es ezt nem birta el a jatek motorja. (Bar akkor mi a turo a helyzet a Banshee-kkel?). Szoval a mondanom lenyege, hogy az Omega DLC-be tok jo lenne, ha beleraknak ezt az uj Reaper ellenseget is.
ps: Ja es ha mar uj ellenfelekt, akkor mikor kapjuk mar meg a varva vart Collectorokat a Multiba?
[ Szerkesztve ]
Always Outnumbered, Never Outgunned
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Ryder62 #8825 üzenetére
Ez érdekes, mert a 2. részben a Normandy CIC-ja sokkal látványosabban recés volt, mint az előzőben a régi. Az AA-val meg az a gond, hogyha nem megfelelő típust választasz ki, akkor még csúcskártyával is leeshet az fps a játszható szint alá.
Pl. Adaptív AA-val jó, nincs fps esés, fő mintavételes AA-val meg játszhatatlan.De mint mondtam, javarészt a textúra felbontás emelése az, amitől szebb lett az első két rész, pl. így lehet Garrus fejét kijavítani az 1-ben.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Ryder62 #8822 üzenetére
Szerintem lehet, a 2-höz is van egy rakás cucc, oda már rendes grafikus ini szerkesztő progit is csináltak és így a 2-n is sokat lehet dobni, főleg ha még sikerül belőni az AA-t is az nélkül, hogy tizedelné az FPS-t.
Lényeg annyi, hogy most az 1 és a 2 volt soron, 3-at karakter híján pihentetem, ha odaérek, majd megnézem.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
vitaro
senior tag
válasz Ryder62 #8808 üzenetére
A Citadel tényleg jobban néz ki a 2. és 3. részben, de egyikben sem éreztem azt, hogy egy óriási állomáson vagyok. Főleg a 3-ban van így, amiért minden szintet egyetlen lift köt össze. Sokkal inkább olyan érzés, mintha egy toronyházban lennék.
Azt is elismerem, hogy a Mako unalmas (sőt, idegesítő) tud lenni, de örültem volna ha visszahozzák. Mert igazából nem a járgánnyal volt gond, hanem a pályákkal. Ha értelmesen kidolgozott terepeket tesznek bele, szerintem senkinek nem lett volna gondja egy kis rodeózással. És mindenképpen élvezetesebb lett volna ténylegesen leszállni a Dekuunara elcorokat menteni, mint kilőni egy darab szondát.
The Arcana is the means by which all is revealed.
-
nanorambo
őstag
válasz Ryder62 #8767 üzenetére
Hűű, ne is mondd!
[link]A második rész a legeslegjobb. Nálam a Mass Effect már úgy is túllépett a játék kategórián.
Ha valahol meghallom, hogy Citadell vagy Fellegvár egyből a Mass Effectben lévőre asszociálok. Ilyen hatást egy játék, film vagy könyv sem váltott ki belőlem.
De az a baj, hogy mindjárt sírfa fakadok hogy nem úgy csinálták meg a végét ahogy "kellett" volna. Pedig a történelem legepicebb befejezése is lehetett volna. Az hogy Shepard meghal vagy nem az mind1. De... így.. ááá..már csak a kávé hiányzott a meghitt beszélgetéshez.[ Szerkesztve ]
-
-KP-
addikt
válasz Ryder62 #8760 üzenetére
Szerintem meg nem tett rendbe semmit. Egyszerűen számomra onnan bűzlik az egész, hogy az egész játék alapsztorija annyi, "találtunk egy tervrajzot egy kütyüről és megépítjük". Minden ez egy profi jó fizetéssel rendelkező profi történetíró csapattól. Ennyi fantáziája még egy általános iskolásnak is lenne...
Aztán a játék vége is eléggé facepalm. Nem beszélve arról, hogy a korábbi döntéseink nincsenek hatással szinte semmire.
[ Szerkesztve ]
-
vitaro
senior tag
válasz Ryder62 #8760 üzenetére
Nem szar, közepes. Az elődei olyan magasra tették a lécet amit nem tudott megugrani. Nekem amúgy nem csak a végével volt bajom, az egészből hiányzik valami, nem volt meg benne az a jó "masseffectes" hangulat. Az EC foltozgatott rajta egy keveset, de számomra semmilyen DLC nem tudja megmenteni ezt a játékot. De hangsúlyozom, ez az én véleményem, örülök, hogy van akinek tetszik. Sőt, kicsit irigylem is őket...
The Arcana is the means by which all is revealed.
-
nanorambo
őstag
válasz Ryder62 #8760 üzenetére
Mekkora trágya transzhumanista befejezése van
Pont a napokban gondolkodtam, hogy akkor most el kéne kezdeni a mass effect trilógiát, már venném elő a CD-t, de beugrott, hogy hétfőtől suli és érettségi éve. A hangulatom a 10 ről mínusz százra zuhant... Még a hétvégén kitolom a Sleeping Dogsot ( azt a maradék két küldit)meg kis BF3, aztán pihi játékok terén.
-
Malachi
addikt
válasz Ryder62 #8592 üzenetére
ahogy hallgatom a fickót, csomó olyan dolgot mond, amit megtudhatunk majd ebből a DLC-ből - megtudhatja, aki megveszi - amiket én sokkal jobban szerettem volna megtudni a játékból anélkül, hogy plusz pénzt kelljen fizetnem érte. mindegy, majd egyszer megveszem mert jól néz ki és érdekesnek is tűnik.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8590 üzenetére
Te meg egy dolgot felejtettél el. Én sehol nem problémáztam azon, hogy az összes azonos osztályú Kaszás tökugyanolyan.
Engem nem zavart, hogy még annyi különbség sincs köztük, mint ami a 2. rész végén látható volt. Szvsz különben sem lenne jó ötlet, ha egy Kaszás mindig hasonló forma lenne, mint a kiindulási faj. Bizonyos fiziológia egyik-másik Kaszásnak nagy előnyt, vagy nagy hátrányt jelentene a csatatéren.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8570 üzenetére
Ennek szerintem a játék világán kívüli oka van: Egyszerűen piszok sok munka lett volna több száz különböző formájú Kaszást kitalálni, lerajzolni, leanimálni. A fajok megjelenítésében amúgy sem voltak eddig sem valami kreatívak, majd pont most táltosodnak meg...
Úgyhogy én inkább onnan közelíteném meg a dolgot, hogy miért lett a ME2 végén emberformájú a Kaszás?
Mondjuk ezt szerintem sosem fogjuk megtudni. Talán nincs is rá érdemi magyarázat, egyszerűen csak cool.
-
KubanitoS
veterán
-
G4ga
őstag
válasz Ryder62 #8547 üzenetére
M55 argus asszem jart a collectorhoz. Ugyan ezt csinaltak az inferno pancellal a kettohoz.
Elorendeles melle adtak eloszor, utana kihoztak dlcbe.
Ami duhit hogy 640 pontom van vehet egy 1600 packot a a kocsog 800 dlc miatt.
Igertek am ingyenes single meg az ec utan... Mi lett mar megint az igeretekkel? -
KubanitoS
veterán
válasz Ryder62 #8501 üzenetére
Az Omega DLC a kezdetektől fogva aktuális téma volt, csak a háttérbe szorult a játék vége miatt. Nem lenne nagy meglepetés Ariával nyomni egy küldetést, igazából ordít róla, hogy lesz ilyesmi. Én biztosan nem fogok meglepődni.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8490 üzenetére
Egyébként egy érdekes írói figyelmetlenség/baki/szándékos elsumákolás az első részből: Vicces, amikor többször ki kell osztani a Tanácsot, hogy a Kaszások igenis léteznek, és jobb lenne ha hinnének nekünk, mert lesz nagy baj. Persze nem hisznek, óvatosak, fantazmagóriának tartják, mert nincs bizonyítékunk...de basszus, senkinek nem jutott eszébe egyszer sem, hogy az Omni-tool segítségével felvegye a beszélgetésünket Sarennel, Sovereig-nel, Benezia-val, vagy bárkivel, aki az ellenoldalról is igazolja a Kaszások létezését?
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8486 üzenetére
Ilos-on, akarod mondani.
"A 3-ban végre nincs semmi unalmas küldi, nyersanyag scan vagy akármi. De sajna nem is lett helyettük más."
Jah, de ennek kapcsán jutott eszembe, hogy ha az első rész kb. 35 órás játékidejének a fele legalább mékózás, meg unalmas barangolás, és a 3. rész kipörgethető 30 óra alatt, még akkor is tartalmasabb, mint az első mondjuk. -
Televan74
nagyúr
válasz Ryder62 #8442 üzenetére
Mondjuk én Shep fan vagyok, nekem "Ő" a Mass Effect.
És most ezzel nem az mondom , hogy ha megjelenik a Mass Effect 4 Shep nélkül, nem fogom megvenni.
Csak megvárom még készül róla leírás és elolvasom a fórum első ezer hozzászólását és csak az után veszem meg.Nem fogok előrendelni vagy rohanni a boltba megvenni a megjelenés napján.[ Szerkesztve ]
Mindenbe beleugatok!!!
-
Vinyard#
aktív tag
-
oriic
HÁZIGAZDA
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8421 üzenetére
SPOILER!!!
Valószínűleg a leviatánok lesznek a Kaszásokat kreáló faj. Nem tudom itt linkelte valaki, vagy máshol, de kiszedték az EC-ből a Catalysttal folytatott teljes beszélgetést, amelybe volt némi máshogyan megfogalmazott, illetve fel nem használt mondat.
Ott szerepel, hogy Shepard rákérdez a Catalyst-ot teremtő fajra, és az megerősíti, hogy azok a leviatánok voltak. Illetve Harbingerre is rákérdez, és azt is megerősíti, hogy ő volt az első, fajból gyártott, igazi Kaszás.
Gondolom a DLC után kibővül ezzel a pár sorral a végső beszélgetés. -
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8407 üzenetére
Olvastam a fejtegetésedet, de nem írtam rá semmit, mert sántít. A logikád ott hibás, hogy feltételezed: Mindig felemelkedik az a 4-5 faj, a többiek meg ugyanúgy élnek, fejlődnek tovább. Az egészet úgy képzeled el ahogy én értelmezem, mint egy olyan rendszert, amiben van mondjuk 1000 bolygó, amik lakhatók, és a fejlett fajok szépen benépesítik az összes bolygót, de addig nem bántják egymást, elvannak egymás mellett. Majd mikor az utolsó cseppnyi tér is elfogyott az összes bolygón, akkor hirtelen egymásnak esik az összes, egy nagy háborúban.
Csakhogy ez nem reális forgatókönyv: A fajok már akkor elkezdenének háborúzgatni egymással, amikor még bőven van tér még más fajoknak is. Ezt tökéletesen bebizonyítja a jelenlegi ME univerzum története. Szerintem sosem jutna el a folyamat odáig, ameddig gondolod, hanem egyszerűen beállna egy egyensúlyi állapot. Igen, lennének háborúk bizonyos fajok között, de nem az összes között egyszerre...egyes fajok felemelkednének, más fajok elbuknának...de hosszú távon a fejlett fajok létszáma közel állandó lenne.
Egyébként egy behatárolt élőhelyen pontosan ez történik a természetben is..csak kicsiben.Az atomfegyverektől való félelem, az élőhelyek "elatomosítása" meg nem lehet érv azért, mert ha atomfegyvereket képesek egymás ellen használni, akkor ugyanúgy a Kaszások ellen is bevethetnék őket.
Ha viszont a fajok kiszabadulnának a galaxisból, és elkezdenék kolonizálni az ottani élőhelyeket, akkor meg megint nem lenne nagy káosz és háború, nem lenne értelme a Kaszásoknak. SZóval az ötlet nem rossz, de már maga a koncepció támadható...és akkor nem beszéltünk azokról az érvekről, amik a szintetikus vs organikus meccs szapulásakor is felmerülnek: Honnan tudta előre a Kaszásokat gyártó faj, hogy előbb-utóbb biztos telítődik a galaxis, és lesz egy nagy háború? Milyen jogon határozzák meg millióniy faj sorsát a Kaszásokon keresztül, egy ilyen homályos, meggyőződésre alapozva?
"A lényeg hogy szerintem kellett volna egy csetepaté Harbival."
Igen, én is szívesen láttam volna olyan animációkat, amikor kifejezetten ellene folytatnak hősies harcot a flottánál, de személyesen semmi jó nem sült volna ki abból, ha találkozunk vele a csatatéren....
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8401 üzenetére
Szerintem ez nem ilyen egyértelmű.
Abban én is biztos vagyok, hogy a ME1 idején még az írók sem tudták, mit akarnak kezdeni a Kaszásokkal. Nem volt meg a koncepció, nem voltak motivációk mögöttük. Királynak tűnt betenni főellenségnek ilyen titokzatos, megmagyarázhatatlan, félelmetes és elképesztő erejű lényeket...aztán később majd lesz valami, gondolták.Csakhogy ez mindig a könnyebb út. Ha hatásosan van előadva, ez mindig működik, valószínűleg ők is erre alapoztak. A nehézség ott kezdődik, amikor sztorit kell kanyarintani az ilyen lények köré. Szerintem ezzel nem törődtek anno, nem törődtek azzal, hogy valahogy egy ilyen lényekből álló hadsereget nekünk le is kéne győzni valahogy. Ha törődtek volna, Sovereign nem lett volna ilyen piszok erős, hatalmas, és nem azt mondta volna, hogy a létszámuk elsötétíti majd az egeket a bolygóm.
Ezt már többször leírtam, de sokan még mindig bele sem gondolnak ebbe: Még ha feltételezzük, hogy nem minden Kaszás olyan erős, mint Sovereign (ami be is igazolódott), illetve feltételezzük, hogy némileg túloz a létszámukat illetően (szintén), akkor is gyakorlatilag legyőzhetetlen egy kaszás sereg...még egy egyesített galaktikus flotta számára is. Szóval elhiszem, hogy nehéz elfogadni, de azt már az első részben lefektetett alapok óta lehetett sejteni, hogy rajtunk csak a csoda...vagy egy a föld alól előkapart csodafegyver segíthet. Ezért nem értem, ezen miért lovagolnak ennyit. Persze, fantáziátlan, csakhogy a Kaszásokat olyan erőssé tették a korábbi részekben, hogy még ha gyengítették is őket a 3-ban, akkor sem volt szinte semmi esélyünk hagyományos csatában velük szemben.
(Egyébként érdekes, hogy már maguk az első rész írói sem tudták, hogy lehetne legyőzni egy ilyen hatalmas ellenséget. Jól mutatja ezt Sovereign pusztulásának elcseszett megvalósítása: A gigantikus Kaszás Saren halála után egyszerűen, mindenféle magyarázat nélkül leszédül a Toronyról, lelöki a pajzsait, hogy kedvükre szétlőhessék...biztos lehetsz benne, ha lett volna valami frappáns ötletük egy ilyen lény kiiktatására, nem ilyen bénán lett volna megírva Sovereign halála)"Az 1-ben oda az egész flotta mire egy reapert leszedtek. A 2-ben is jól megizzadtunk mire azt a készülő reapert elpusztítottuk.
Aztán a 3. részben meg egy-két lövéssel elintézünk Reapereket. Utána jön a csillaggyerek aki megmondja a tutit hogy miért is jönnek aratni. Meg persze ott van Harbinger esete aki meg csak elszálldos."
Azért azt ne feledd, hogy pl a Rannochon egy Destroyert pusztítunk el, nem egy Sovereign osztályú Kaszást. Vagy már a 2. rész felemlegetését sem érzem helyénvalónak: Igaz, hogy csak egy embrióról van szó, de egymagunk, jobb kézifegyverekkel kinyírjuk a Kaszást...azért hol hasonlítható ez egy flotta tűzerejéhez? Ég és föld a kettő. Szóval embrió státusz ide, vagy oda, a gyengítésük már szerintem a 2. részben tetten érhető. Valószínűleg leesett az íróknak, ha ennyire, vagy közel olyan erős minden Kaszás, mint Sovereign, akkor még egy Crucible-t sem tudunk összehozni velük szemben, nemhogy hagyományos úton nyerjünk háborút...Harbinger esetét megvitattam pár rajongóval, és igazuk van abban, hogy nem feltétlen hülyeség a helyzet. A Normandy ignorálását egyszerűen meg lehet magyarázni azzal, hogy ugyebár a Normandy szuperláthatatlan hajó, semmilyen hagyományos szenzor nem képes észlelni, a fáma szerint csak akkor veszed észre, ha ott van, ha kinézel az ablakon. Korábban a gethek sem nagyon vették észre: pl akkor is simán szét kellett volna lőniük, amikor megérkezünk Ilosra. (Persze hülyeség, hogy a getheknek nincs egy nyomorult kamerájuk a különféle szenszorok mellett, de tetszik vagy sem, a Normandy korábban is gyakorlatilag láthatatlan volt a szintetikusok előtt, szóval a koncepció már a kezdetek óta hibádzik) + Ott van ugyebár a Kaszás IFF (nem Begyűjtő IFF, egyáltalán nem biztos, hogy teljesen ugyanolyan technológiát használnak a Kaszások és a Begyűjtők a barát/ellenség megkülönböztetésére). Aztán, hogy a galaktikus térképen miért vettek minket észre? Mert szkenneltünk, olyan jelet bocsájtottunk ki, ami hiába van Kaszás IFF a hajón, elárulj, hogy nem Kaszásról van szó. Szóval szerintem ezt is lehet magyarázni, még ha hülyeség a koncepció a kezdetektől, akkor is.
Harbinger elrepülése sem annyira érthetetlen, csak első blikkre. Harbinger minden, a Beam felé rohamozó Mékót, Koptert, embert kinyírt, félholtra lőtt, mielőtt elhagyta a helyszínt. Shepard túlélése mesébe illő, azért szerintem joggal feltételezhette, hogy egy olyan lézer erejét, ami hajókat szakít ketté, egy kis hús-vér emberke nem fogja átvészelni (Sajnos ezt elcseszték a játékban....Shepardot nem telibe kellett volna kapnia a lézernek, mert eléggé hihetetlen, hogy túlélte). Aztán nem volt teljesen biztosítatlanul hagyva a helyszín: Jöttek a huskok ugyebár, + a csodálatos Marauder Shields...lehet voltak még más földi Kaszás egységek is a környéken, csak azokat már nem láthattuk. Szóval Harbinger szerintem joggal feltételezhette, hogy mindenkit hatástalanított...de ha csodák csodájára nem is így történt volna, ha valaki túlélte volna valahogy, még mindig ott van pár Földi egység, akik elvégzik a maradék piszkos munkát, a félholtak végleges kiírtását...így joggal elmehet. De ha még ezek után is felkászálódik valaki, ott volt az indoktrinált katona, TIM. Szerintem nem véletlen kolbászolt fel a Citadelre...majdnem biztos vagyok benne, hogy a Kaszások engedélyével/utasítására ment oda (akkora már tudjuk, hogy teljesen indoktrinált volt, szabad akarata nemigen lehetett). És végül, azt is pontosan tudták, hogy még ha fel is jut valaki a Citadelre, ki is nyitja a szárnyakat, csatlakoztatják is a Crucible-t, akkor sem fog történni semmi...Ha a Catalyst nem emeli föl a magasba félholt Shepardot, akkor sosem használja azt soha senki.
Szóval ezek után, őszintén kérdezem, hogy miért is kellett volna Harbinak ott rostokolnia, aztán sasolni, hátha nem halt meg valaki?
"A játékos végre szembe kerülne a legnagyobb ellenféllel. Ráadásul egy "hogy a francba fogom ezt kinyírni!" felkiáltással. Így mindvégig a Reaperek legyőzhetetlennek tűntek volna."
Ja, és hogy intézted volna el? Sehogy. Max Harbi is kiszédült volna valami megmagyarázhatatlan módon, hogy valamelyik hajó szétlőhesse. A Boss fightot hiányoltam én is, de valahogy nem olyan ellenféllel szemben, mint Harbinger, ami ellen a játékosnak még járművel, vagy ágyúval sincs semmi esélye, tényleg megint csak a flotta segítségét hívhatja, amivel aztán megint nincs meg az az érzés, hogy igen, mi nyírtuk ki a köcsög fejét.Egy TIM-mel szembeni boss fight jó lett volna...nem értek egyet zzal, amit a concept artos könyvecskében olvashatunk, hogy miért vetették el a TIM szörny koncepcióját. TIM akkora már közel sem az az ember volt, aki korábban, szóval nyugodtan be lehetett volna vállalni, hogy teljesen szörnyé lakul, aztán vele kell meccselnük. MIndenképpen megvalósíthatóbb lett volna, mint egy Harbinger elleni meccs.
"Aztán egy normális célt adni nekik, nem ilyen hülye szintetikus-organikus gyökérséget."
Ja de mit? Én már sokszor végigfuttattam a lehetőségeket fejben: Persze lehet nem voltam elég kreatív, de semmi épkézláb okot nem találtam, amivel támadhatatlanul lehetne indokolni a Kaszások létezését. A sötét energiás koncepció is sok sebből vérezne, ahogy fentebb is fejtegettem.
Őszintén szólva a legjobb az lett volna, ha sosem tudjuk meg, miért vannak: A motivációkat meg kellett volna hagyni a szürke köd homályában, szerintem csak így maradhattak volna meg a Kaszások annak a félelmetes, megfoghatatlan, szinte a világon kívül létező ellenfélnek, mint amilyennek az első részben láttatták őket. -
icon
senior tag
válasz Ryder62 #8401 üzenetére
Én nem pont így látom a dolgokat... az ME1 végén legyőzhetetlennek tűntek a Reaperek, ez még rendben volna. Az ME2 végén reaper lárvával megizzadt, aki megizzadt, de érezhetően fejlettebb fegyverek is voltak a kezünkben.
Az ME3 elejét tán mindenki elfelejti, de tény, hogy jöttek, és nem sok esélyünk lett volna, ha marad mindenki ott ahol van, ki lehetett tapasztalni legyőzhetetlenségüket.
Aztán a történet előrehaladtával elég jó kis nehézfegyverek akadtak a kezünkbe, de istenigazából az galaxist járó Harbinger-kaliberű hajóval nem kellett harcolnunk, mi max a 160m magas romboló-osztályúakkal akadtunk itt-ott össze.
Szerintem, ha Harbinger-t kellett volna lezúznia Shep-nek, oda már tényleg szuperhősi képességek kellettek volna, akkor meg a túlzásokon fanyalogna a fél fórum...
Egy TIM elleni harc meg túl röhejes lett volna, arról nem is beszélve, hogy mi értelme lett volna őt legyőzni? (Azon gondolkodom, mi lett volna a speciális támadás? Kibont egy doboz cigit? Virító kék szemével perzselte volna a terepet?)
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
Wizard of Oz
aktív tag
válasz Ryder62 #8382 üzenetére
ME2-bem Haestromon és Illiumon említik, előbbinél Tali, utóbbinál Gianna Parasini, miszerint Noverian eléggé megnőtt az érdeklődés a sötét energia iránt.
De a legnagyobb előfordulásával akkor találkozol, amikor elindítod a játékot, tekintve, hogy maga a Mass Effect a sötét energiából jön létre. Úgyhogy a 3. résznek jobban állna a Synthetic Effect név.
Steam: TheWizard0fOz || Pay no attention to that man behind the curtain!
-
icon
senior tag
válasz Ryder62 #8374 üzenetére
Nekem az a meglátásom, hogy az első szintetikus faj pont a reaper lehetett, amit a teremtők alkottak maguknak, tán ellenük is fordultak, innen vannak tapasztalataik az organikus-szintetikus témában. És arra súlyos áldozatok árán kellett rádöbbenniük, hogy ez még egyszer nem fordulhat elő, ha nem akarnak még egy ekkora "világégést".
Hogy mi lehet a teremtő faj célja? Tán a begyűjtött génállomány-információk alapján való tökéletesedés, nehogy valaki elmossa őket...
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
Ryder62
őstag
válasz Ryder62 #8372 üzenetére
Erről jut eszembe, ha nem lennének reaperek akkor túlnépesedne egy idő után a galaxis.
Gondoljunk bele kb 4-5 értelmes faj lehet egy ciklusban. (Protheanok idején is csak a rohadékok magukba olvasztották a többit)
Nah szóval: 50 ezer évente mindig felemelkedik minimum 4-5 faj értelmes szinte.
500 ezer év elteltével akkor már lenne 40-50 értelmes faj.
5 millió év alatt meg már 400-500 értelmes faj lenne.Egyszóval ha mindig csak hozzá adódna 4-5 faj a meglévőkhöz kb 50 ezer évente akkor pár millió év alatt tényleg Mass Effect alakulna ki a galaxisban.
Arról nincs adatunk hogy mikor, milyen régen kezdődött az első ciklus/mikor épültek a reaperek. Lehet 100 millió évvel ezelőtt.
És mi történne ha több 100 értelmes faj élne együtt, egyidőben: káosz és háborúk sorozata.
És mivel lennének nagyon régi fajok is azok akár már olyan szintre is fejlődhetnek hogy lazán létrehoznak egy szuper fegyvert ami akár bolygót is szétrobbant (aka. Halálcsillag )Ergo egyetlen faj miatt pusztulhat a többi is. Elég csak az atom háborúra gondolni. Az ember nem csak magát ölné meg hanem sok más fajt is akik a Földön élnek (jó mondjuk ezek állatok de értitek)
Talán még jobb is lett volna ha emiatt jönnének a reaperek aratni és nem a nyomorék szintetikus-organikus hülyeség miatt.
Mert így mindegyik faj viszonylag békében élhet egy darabig.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8330 üzenetére
"Ha kijönne a ME6 amiben már nem lenne egy gramm párbeszéd, hub world, szabad császkálás, vásárlás, karakter generálás stb szinte egy sci-fi COD lenne akkor szerintem az ember rögtön arra gondolna hogy ez bizony mekkora visszafejlődés, butulás."
Ez így igaz lenne, akkor, ha cserébe nem nyújtana semmi olyat a játék tartalomban, amiben fejlődést mutat (bár mivel kb mindent leszedtél róla képzeletben, amivel lehet tartalmat adni, így ez nehezen lenne kivitelezhető ).
A ME széria ugyan RPG szempontból összességében visszafelé, sok szempontból azonban előrefelé fejlődött. Ez főleg abban nyilvánul meg, hogy sokkal jobban ÉL a játék a dinamizmus, kamerakezelés, párbeszédstruktúra, a csapattársaink mozgolódása, folyamatos beszélgetése stb. miatt. Nekem ez adja a játék sava borsát: A világ és a karakterek, melyek betöltik, élettel telítik meg azt. Ez minél jobban közelít a valósághoz, én annál boldogabb vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8328 üzenetére
"Elnézést, hogy egy olyan dologért húztam le ami LÁTHATÓAN butult."
Komolyan, mintha még mindig nem értenéd, min problémáztam. Nem azon van a hangsúly, hogy látható...persze látható és? Van akinek tetszik, van akinek nem. A hangsúly azon van, hogy BUTULT. Én arra világítottam rá, hogy ez nem butulás...egyszerűen csak más. Butulásnak max RPG-s szemszögből lehet nevezni,de se ilyen szemszögből, se olyan szemszögből nincs érdemi kihatása a játékra.
Na mindegy, tényleg fejezzük be, nem ér ennyit az egész.
A ME2 kapcsán, ha már szóba került: Én nem azt fájlaltam sosem, hogy sok benne a csapatépítés. Én is szerettem csapatot verbuválni, új emberekkel találkozni...az új helyszínekkel, fogalmakkal, központi karakterekkel, mindennel tényleg nagyon sokat tett hozzá a ME világához. A gondom az volt, hogy a játék nagy része csapatépítés volt, és emellett a fő sztoriszál annyira kevés és rövid, hogy egy szalvétára fel lehet firkantani.
[ Szerkesztve ]
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8300 üzenetére
Na akkor újra. Vegyünk egy példát, ha már autókkal dobálóztam korábban, maradjunk ennél. Szerinted vörösben a legszebb minden Ferrari. Én ezzel nem értek egyet, mert szerintem feketében a legszebb minden Ferrari. Mindkettő egy vélemény, amivel egyet lehet érteni, vagy nem lehet egyet érteni, de mindenképpen el kell fogadni.
Azt viszont már nem lehet elfogadni, amikor te azzal jössz, hogy a fekete Ferrari szarabb autó, csak mert nem vörös, hanem fekete.Nyilván ebben van némi túlzás, de hogy lineáris-e a küldetéssorozat, vagy szabadon választható, nem sokban befolyásolja a játékot magát. Igen, kicsit változnak a párbeszédek, neadjisten lesz pár rövid extra jelenet és kész...slussz-passz. Érdemi befolyása nincs az eseményekre.
Nekem nem azzal van bajom, hogy neked nem tetszik a lineáris küldetéssor. Ez a szubjektív véleményed, jogod van hozzá. Azzal van bajom, amikor egy ilyen abszolút szubjektív megítélésű dolog miatt egyértelműen lehúzod a játékot. Nem azt írod (bár itt nem olvastam vissza, ha ilyesmi volt a megfogalmazás, akkor nem szóltam, és az egész beszélgetés visszaszívva), hogy "igen, lineáris a játék, ami nekem speciel nem tetszik, de a játék emiatt valójában nem rosszabb, vagy jobb, egyszerűen csak más, ami nekem speciel nem jön be". Hanem azt írod, hogy "igen lineáris a játékmenet, és emiatt gyengébb is a játék minősége".
Egy teljesen szubjektív, és a játék szempontjából túl nagy befolyással nem bíró tényezőt kezelsz úgy, mintha objektíven rosszabb játékról lenne szó, mint a korábbi részek. Valahogy ezzel van a bajom, nem azzal, hogy neked nem tetszik a lineráis játékmenet.Az, hogy mondjuk nincsenek semleges válaszok, változó grafikailag a játék minősége, gyenge Joker mimikája...na ezek igen, ezek olyan dolgok amiket objektíven is fel lehet sorakoztatni a negatívumok között, és lehet mondani, ha csak ezeket vesszük figyelembe, hogy gyengébb a játék, mint a korábbiak.
Tételesen a SZERINTEM negatív-pozitív dolgok.
negatívumok:
-változó grafikai színvonal, ronda textúrák
-semleges válaszok hiánya (bár sok értelmük nem volt, és alig használtam őket)
-béna mozgás. A rohamon nem tudom miért változtattak, de most jóval darabosabb, mesterkéltebb lett...társaink mozgásáról meg sokszor ne is beszéljünk...
-idióta kergetőzés a Kaszásokkal a galaktikus térképen
-lukak a sztoriban: Mi lett a Citadellel? Omega?
-Unalmas, fölöslegesen behozott új szereplők, csapattársak.Ide hirtelen ennyi jut eszembe...de biztos volt még több is. A sztorit én nem említem egyik oldalon sem...a végével én sem vagyok kibékülve teljesen, de mondjuk a 2. rész nyúlfarknyi sztoriját oda-vissza veri. A multi meg opcionális, ha akarsz multizni játszol, ha nem, akkor nem. Fel nem tudom fogni, hogy egy opcionális dolog miért lenne negatívum. Csak azért mert létezik? Persze...
pozitívumok:
-tökéletes fegyvermenedzselés (az első rés nekem túl pepecselős volt, a második túl egyszerű) és sokféle fegyver-páncél
-tökéletes képességpont elosztás (első szintén túl sok volt nekem, a második túl puritán)
-összességében jobb arcmimika
-dinamikusabb, filmszerűbb beszélgetések. szerencsére már nem kell kitárcsáznom azokat a kérdéseket, amik kellenek a sztorihoz, és amiket úgyis kitárcsáztam volna...és szerencsére olyat sem kell kitárcsáznom mint az első részben, hogy más megfogalmazásban teszem fel ugyanazt a kérdést...vagy mást kérdezek de végül ugyanoda terelődik a beszélgetés (hogy ennek mennyire semmi értelme nem volt!)
-a küldetések során sokkal élőbbek a társunk, sokkal jobban érezni, hogy ott vannka velünk, nem csak kullognak ott hátul. ismét meg lehet őket szólítani, többet kapcsolódnak be a beszélgetésekbe, a küldetések során is aktívabb részt vállalnak a mi seggünk fedezésén kívül...és talán az MI-uk is jobb, mint az 2. részé, az elsőnél meg fényévekkel jobbak
-a csapattagok mozognak a hajón, kiszállnak a citadelre, ott is mozognak beszélgetnek egymással, ugratják egymást, érezni, hogy élnek, nem mindig ugyanott találjuk őket, és ugyanazt csinálják
-hiába nem lehet olyan sokat a hajón dumálni velük, mivel a citadelen lehet. összességében többször terelődik személyesebb témákra a beszélgetés, ami nagyon jó, hisz még többet tudunk meg karaktereinkről
-Citadel. Azon túl, hogy most a legszebb, a legjobb is: Nem olyan rémálomnagy és dögunalmas a sok liftezéssel, mint az elsőben, de nem is olyan kicsi, mint a másodikban. A lakók is mintha többet hosszabban beszélgetnének egymással, amibe élvezet belehallgatni, figyelni, mi a téma, miről van szó
-dinamikusabb harcok. + Shepard végre vetődik, létrán csúszik, ugrik.
-epikus űrcsaták
-kiváló soundtrack, ami ügyesen használja fel a jól ismert, és szeretett zenéket + hoz be fantasztikus új dallamokat[ Szerkesztve ]
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz Ryder62 #8300 üzenetére
A rémes multit még kihagytad a negatívumok közül.
Egyébként szerintem is több a gyengülés mint az előrelépés az előző részekhez képest.
A co-op multit a ME-ben én valahogy úgy képzelném el mint amilyen a Dead Space 3-ban lesz, hogy a fő sztoriban is mehetsz a haverokkal. Szerintem hatalmas lett volna, ha a csapattagokat is lehet irányítani. De ezt kihagyták és helyette lőhetsz random enemi-re random karakterekkel nem kicsit bugos környezetben. Na meg ezek a kihallgatós mellékküldetések, hát no komment. Ok a 2-ban is volt pl a Halak a Citadel tavában, de kb. ennyi ott legalább lehetett beszélni a mellék küldetések alanyaival itt meg sunyin mellé kell állni, hogy kihallgasd a beszélgetését majd a megoldás is hasonlóan primitív valahol valamelyik küldetés alatt szedj fel valamit.
Aztán pl Liara miért nem mond legalább egy köszönömöt miután ráveszed, hogy beszéljen az apjával. A buzi csóka legalább megköszöni, hogy rávetted, hogy lemenjen a hajóról, meg, hogy elmentél vele az emlékfalhoz. Aztán nevetséges, hogy a LI-det újra győzködni kell, hogy nem csak a barátod akarok lenni annak ellenére, hogy mondjuk 3 részen keresztül vele voltál.
Aztán az EC ellenére fingod sincs mi lett a Citadel-en lévőkkel, oh ja de mégis valamelyik nagy képességű BW-s a twitteren beírta, hogy a Citadel-nek vannak mentő kabinjai és óvóhelyei, stb.. de akkor könyörgöm tettek volna be egy jelenetet amint a C-Sec-esek terelik a népet ezekbe. De nem inkább kaptunk mégsem széteső Normandy-t és mégsem felrobbanó Mass Relay-t és mégsem apró darabokra hulló Citadel-t meg a harcmezőre úgy berepülő Normandy-t, hogy a FŐ REAPER addig pont nem lő amíg kimenti a csapattagokat.@Vinyard: szerintem az elégedetlenkedők pedig nem tették túl magasra a mércét csak a BW nem ütötte meg a saját kialakított szintjét.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8298 üzenetére
Jujj de mellre szívta valaki.Ha ez neked trollkodás, akkor el vagy tájolva...nagyon.
Majd legközelebb cukorkákkal fogom kitömni a véleményemet, hogy ne fájjon annyira.Egyébként nincs mit megérteni rajta. Téged zavar, engem nem ÉS mivel amúgy sok mindent nem befolyásol, úgy gondolom alaptalanul hevesen támadod a játékot ebből a szempontból. Nem fogok elnézést kérni, mert ennek hangot adtam.
Egyébként meg a lényegre persze nem reagáltál. Kiakadsz, hogy téged támadlak, de tudomást sem veszel arról, hogy azért oly sokan elégedetlenek a játékkal mert a csillagokban voltak az elvárásaik és nem a realitás talaján mozogtak.
És vannak fejlődések is a játékban, de nem erről van szó...akkor miről? Nem arról szól valaminek a megítélése, hogy mik az előnyei, mik a hátrányai? Csak mert ebben a topicban szinte csak utóbbit látni, előbbi mintha nem is létezne.
"De egyébként mellesleg több a butítás mint a fejlődés szóval erről ennyit."
Mellesleg ez nem így van. Szóval erről ennyit mi? Érvekkel lehet vitatkozni. Kinyilatkoztatásokkal fölösleges.[ Szerkesztve ]
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8295 üzenetére
"Ez a mondat mindent elárul. Jó, oké, mindig így, ebben a sorrendben csinálod, ezért nem zavart téged a 3. rész zsinóron való rángatása, de áruld már el, neked most miért fáj az, hogy pl nekem ez nem tetszik?"
Na mit árul el? Hmm?
Azért fáj, mert én nem látom be, ez miért lenne ekkora hűűűdekibebaszott nagy tragédia és ebből kifolyólag úgy érzem, itt nagyon alaptalanul rugdalod a játékot.De ha neked ez a szívfájdalmad, vettem az adást. Mindenkinek mások a preferenciái végülis.
"Jah és a ME3 sok mindenben butult szóval nem ez az egyetlen hibája. Tipikus casual rétegnek készült."
Jah, de sok mindenben fejlődött! Olyanokban, amik a sava-borsát adják az egésznek, és amik sokkal fontosabbak szerintem, mint a szabad küldetésválasztás. Csak hát ezekről már-már ciki lenne beszélni, nemigaz?
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8292 üzenetére
(I)"Ezt pedig úgy is meglehetett volna oldani hogy nehezebb lett volna pl legyártani a gyógyszert ha Mordin meghalt a 2-ben."(/I)
Ez így rendben is lenne (bár fogalmam sincs Mordin nélkül milyen a játék), de csak azért, mert nem egy morális döntéstől könnyebb-nehezebb a játék, hanem mert béna voltál, rosszul állítottad össze csapatot. Viszont egy morális döntés miatt, ami tényleg csak megítélés kérdése hogy melyik a jó, vagy rossz döntés, igenis ne legyen nehezebb vagy könnyebb a játék. És akkor még mindig kérdés, hogy Wrex halálát/életben hagyását hogy szőtted volna bele úgy, hogy a tartalom se legyen megvágva, de azért a küldetés is más legyen, mer ugyebár legyen súlya a döntésünknek...persze mindezt úgy, hogy azért ne kerüljön túl sok melóba a fejlesztőknek, ne kelljen csak egy ilyen döntés miatt két teljesen más küldetést csinálni.
"Igen képzeld, jobban érezném magam, ha nem csak nyomorult war assentseket dobálna a játék."
Cserébe az EMS pontoktól függ, milyen befejezést tudsz elérni, és ezekben a pontokban megjelennek a korábbi döntéseid is (pl ha a Begyűjtő bázis adatait átadtad TIM-nek, akkor jobb helyzetből indulsz).
Nyilván az lett volna a legjobb, ha mindkettő benne van a játékban, de mivel semmit nem változtat érdemben, hogy őket láthatjuk-e vagy sem, én nem csinálok ebből ekkora ügyet. Sokkal fontosabb mondjuk a játék számtalan erénye, például, hogy társaink mozgolódnak a hajón, egymással beszélgetnek, hogy a küldetések során is sokkal jobban részt vesznek a jelentekben, nem "csak úgy ott vannak" és sorolhatnánk."Amúgy látszik hogy fogalmad sincs miről beszélsz hisz ha pl az 1-ben legutoljára hagyod Therum-ot Liara-nak teljesen más dialógusai vannak.
2-ben ha Legiont hamarabb fölveszed mint ahogy Talit és magaddal viszed Tali küldijére (nem a loyal) akkor van egy extra jelenet."
A Liarás dologról valóban nem tudtam, mivel én eddig mindig ugyanabban a sorrendben csináltam meg ezeket a küldiket...Therum-Noveria-Feros sorrendben.
A Legionos dologról tudtam.
De ezek megint olyan dolgok, hogy persze, jó ha így van, de pusztán erre hagyatkozva átkozni a linearitást...háááát. Ez legyen a legkisebb bajunk egy játékkal basszus!Egyébként az a ME3-ban is megvan, hogy a vitt csapatagoktól függőn változhat párbeszéd, vagy jelenet, szóval ehhez nem kell random megcsinálható küldetéssorozat.
(persze ezért nem mindig jön ki jól...pl a ME2 végén, amikor a Begyűjtő bázis adatainak átadásáról kell dönteni, nekem volt, hogy Garrus(!!!) prédikált arról, hogy hát a Kaszások ellen harcolunk, és hát szükségünk van ezekre az adatokra, nem kéne veszni hagyni...majd miután visszautasítom TIM-et, egy szó nélkül bontja a kapcsolatot a Mindenesén, és meg sem szólal, semmi kommentár...)[ Szerkesztve ]
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8287 üzenetére
Ti a mesében éltetek ezek szerint, amikor a ME3-at vártátok, sőt, a korábbi játékokat is csukott szemmel toltátok végig.
Volt valami hatása mondjuk annak, hogy a Tanáccsal mit csináltunk az első részben? Minimális. Ja, hogy mert a 2. részben nem is szerepelt a Tanács? Hát igen, ügyesen megkerülték a problémát, hogy ne tűnjön fel, mennyire lényegtelen volt, amit döntöttél.
Számított az, hogy kit hagysz hátra meghalni, Asht, vagy Kaident? Nem, a másodikban épp csak feltűntek, a 3-ban meg ugyanazt az utat járja be mindkettő.
Számított, hogy Samara vagy Morinth kerül vissza a hajóra? Azon túl, hogy utóbbival megölethetted magad, semmi változást nem hozott ez a döntés sem jóformán.
Észre kéne venni, hogy a ME eddig sem arról szólt, hogy fene nagy hatással lettek volna a döntéseink a főbb dolgokra. Az első részben hoztunk döntéseket, igen...aztán mit ad Isten, a második rész elején gyorsan megöltek minket, teljesen más irányba terelték a sztorit, hogy még véletlenül se kelljen a döntések következményeivel foglalkozni. Ráadásul a döntések is olyanok voltak, hogy szinte beleerőltettek minket....mintha mondjuk Ash és Kaidan között feltétlen muszáj lett volna dönteni. Döntési szabadság? A mesében.
Másrészről abba sem árt belegondolni, hogy az olyan szerepjátékok, ahol komolyan meghatározzák a sztorit a döntéseink, mind térben és időben sokkal jobban behatároltak, meg korlátozottak, mint a ME, ami egy teljes galaxisban játszódik.
Jó lenne 1 milkából zsír új Ferrarit venni, csakhogy ez nem lehetséges. Ha komolyan számítottak volna a döntéseink, akkor a ME3 megcsinálása nem 1,5 év, hanem minimum 3 év lett volna...a merőben más sztori , szöveg megírása, a szinkron rögzítése, az animációk legyártása, stb-stb. Aztán szerintem senki nem tiltakozott, hogy "Jajj miért jön már márciusban a játék, jöjjön inkább 1 év múlva, hogy tuti jó legyen".
Másrészről ezek a számítanak a döntéseink, vagy sem dolog is kétélű kard. PL ha már Wrex halált hoztad fel, azt veszem elő. Én nem hagytam életben az első részben, és a genofágot sem tartom egyáltalán ördögtől valónak. Namármost emiatt nekem mondjuk kimaradt volna a Tuchanka küldetés? Ennyivel szegényebb lenne nekem a játék, mert akkor úgy döntöttem, ami szerintem helyes volt (a készítők szerint viszont nem?)? Köszi, akkor inkább ez a verzió...inkább legyenek csak lecserélve a karakterek, de senki ne károsodjon, senkinek ne legyen kevésbé tartalmas a játék, csak mert korábban olyan döntést hozott, ami nem egyezik a készítők véleményével.
"Legalább amikor föltűnik a flotta a naprendszerben, videóban mutatnák hogy igen, ő is itt van, jaj meg ő is akit megmentettem stb.... Vagy Eclipse, Blue Sun zsoldosokat látni ahogy harcolnak (főleg annak fényében hogy a 2-ben ellened voltak mind)"
Egy ilyen pár másodperces animációtól komolyan úgy érzenéd, hogy komolyan számítottak a döntéseid? Számítana bármit is a Crucible használatában, hogy ott volt-e a rachni, vagy a zsoldosbanda a végső csatában? Semmit nem számítana."Előző részekben te határoztad meg hogy mikor hova mész. Itt meg?"
Ez egyrészt csak részben igaz (a második rész is előszeretettel küld el a leállt Begyűjtő hajóra, hiába én még csapatot építenék...aztán előszeretettel küld el a Kaszás IFF-ért, hiába én még csapatot építenék.
Másrészt a korábbi játékokban számított bármit is, hogy milyen sorrendben csinálod meg a küldiket? HOgy Therum-Noveria-Feros a sorrend, vagy teljesen más? Semmit nem számított.
Számított bármit is, hogy milyen sorrendben szeded fel a csapattársakat, és milyen sorrendben csinálod meg a lojalitás küldiket? Semmit nem számított.Akkor nem teljesen mindegy, milyen sorrendben csinálod meg? Egy általad hasraütésszerűen kijelöltben, vagy a program által meghatározottban? Ha számított volna a sorrend, hogy mit csinálsz meg mikor, akkor megérteném ezt a rinyálást, de így teljesen tanácstalan vagyok azelőtt, hogy ez miért volt probléma.
-
#19617792
törölt tag
válasz Ryder62 #8287 üzenetére
"Vagy Eclipse, Blue Sun zsoldosokat látni ahogy harcolnak (főleg annak fényében hogy a 2-ben ellened voltak mind)"
és ha Zaeedot megszerezted és lojális is, akkor a Blue Sun sereg élén rohannának hadba, ilyen 300 stílusban. mekkora epic lenne már ezernyi Blue Sun nekiront a Reapereknek.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz Ryder62 #8279 üzenetére
A játékban talán összesen van 6-7 rendszer, ahol megfordulunk cak&pak, a szkennelős rendszereket is beleértve. Semmi értelme nem lett volna az összes megjelenő rendszert elérhetővé tenni, mert max bolygóleírások nézegetésére lett volna értelme és pár kezdő meg indításból elkeveredett volna és ezért titulálta volna a játékot bonyolult szutyoknak.
-
leviske
veterán
válasz Ryder62 #8274 üzenetére
"Azért ha kimaxolom mindegyik részt, akár több mint 150 órát eltöltve az egész trilógiában, szeretnék egy abszolút jó véget kapni."
Ez is egy vélemény, de szerintem nagyon tipikus Hollywoodi zárás lett volna, ha totálisan happy enddel zárul az egész. Sokkal idegesítőbb az, hogy a játék egész terjedelmével a képünkbe van tolva, hogy "nem tudsz mindenkit megmenteni" és folyamatosan nyírják a kicsit is szimpatikus NPC-ket.
Amúgy azon már gondolkoztatok, hogy attól, hogy az öreg totálisan messzi-messzi időből beszél az eseményekről, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az öregék idejében fog játszódni a következő trilógia? Csak mert ez nekem most jutott el az agyamig.
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #8274 üzenetére
A Control esetében lényegtelen mennyire pusztul a Citadel, mivel Shep ígyis-úgyis meghal. Ez csak értelemszerűen a Destroy-nál lehet fontos kérdés, ahol túlélheti.
Miként vitték oda? Miként csinálnak organikus gépeket, huskokat? Megoldják valahogy. Az tuti, hogy a Citadel elég mobilis, és a korábbi ciklusokban is mozgatták attól függően, hol volt rá szükség...erről már nemtom hol, de volt szó a játékban.
Én nagyon örülök, hogy nincs olyan befejezés, ahol nincs semmi végső áldozat. Lefordultam volna a székről, egy jó adag hányás után, ha Kaszások meghalnak-Shep túléli-mindenki túléli -örömtáncot járnak (az ewokokkal ), és még a rózsaszín pónik is tiszteletüket teszik.
Nem köszönöm, így is eléggé meseszerű az a történet, amit bejárunk, egy full happy endinggel meg tényleg belehetne rakni a népmesék közé. Rendben, hogy én döntöm el mit választok, így ha nem jön be ez a full nyál, akkor nem választom, de már az a tény, hogy erre lehetőség sincs is komolyabbá teszi az eseményeket.[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Ryder62 #8274 üzenetére
Control esetében is félig elpusztul, ezt a videóban egy rövid ideig mutatják, mikor az admirális elkezd beszélni az újjáépítésről, aztán a köv. képen meg már kész is van.
Vinyard#: jaja, valahogy így.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
leviske
veterán
válasz Ryder62 #8252 üzenetére
"A helyszín választás nem tudom miért zavart"
Bocs, hogy beleszólok innen az oldalvégről, de a helyszínnel pont az a baj, hogy közelharci a srác, jobbra-balra szaladgál és mégis egy nyílt terepről beszélünk. Sokkal érdekesebb lehetett volna ez az egész mondjuk egy olyan pályaterületen, mint az új multis pályán (Rio) az áramfejlesztő(?), ahol rengeteg blokk van egymás mellett és méterenként lehet haladni vagy körbe rohangászni. A Leng csata itt sokkal érdekesebb lett volna, mert ha éppen nem meele-t nyom rád, akkor csak pillanatokra láthattad volna, miközben futkorászik. És ez esetben nem lett volna arra szükség, hogy a játék csalással tartsa életben.
-
-
mrhitoshi
veterán
válasz Ryder62 #8186 üzenetére
Igen ezt én is hiányoltam, hogy sokszor nem lehetett normálisan beszélgetni, csak úgy oda löknek valami mondatot. Viszont így, hogy Liarával már az első rész óta kapcsolatom volt, sok új lehetőség nyílt meg vele kapcsolatban, szóval erre legalább odafigyeltek. Ugyan így Mirandával is, lehet nem kulcsszemély, de a románcot valamennyire lehetett folytatni.
PS4
-
Tibicsucsu
aktív tag
válasz Ryder62 #8176 üzenetére
Nem kell magaddal vinni, de mint mindenki más, ő is tisztában van a történtekkel és kb úgy beszél róla mint ha ott lett volna.
mrhitoshi: Szerintem nincs rá kiakadva. Az én közepes angolommal azt vettem ki, hogy kicsit vegyes érzelmekkel beszél róla. Felemlegeti, hogy milyen goromba volt, meg hogy Jack minek gúnyolta, de szerintem elismerően beszél arról, hogy addig ment az apja után, míg végül le nem vadászta. Kis párhuzamot is von saját magával, hogy mindketten a szüleik után kell takarítaniuk. Persze gondolom vannak különbségek más-más mentéseknél.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
válasz Ryder62 #8176 üzenetére
Az Omega DLC-t azért nem írtam, mert nem tudom, hogy a Leviatah DLC-ben mi lesz (az eddigi fixen kívül). De bárhogy is, egyetlen fizetős DLC-ért megint csak nem volna értelme a cécónak, szóval nem volna akkora nagy szám, ha képesek volnának három single DLC-t kiadni ingyen.
Több pénzt szereznek azzal, ha az ingyenes DLC-kkel el tudják még pár elriadt embernek adni a játékot, mint magával a DLC eladásokkal.
-
leviske
veterán
válasz Ryder62 #8168 üzenetére
Nem venném annyira tutira, hogy fizetős lesz. EXC ide, vagy oda, a játék körül olyan kemény ellen-hype alakult ki, hogy kb annyi értelme van egy fizetős DLC-nek, mint a DA2 esetében. Én inkább arra tippelek, hogy az Earth az utolsó multi DLC, a Leviathan pedig az utolsó single, és mindkettő ingyen.
-
pohár
félisten
-
#19617792
törölt tag
válasz Ryder62 #8081 üzenetére
egy mmo is lehet tömény sztori orientált, csak jól kell csinálni.
egy mmo is lehet akció-rpg is, lásd FireFall, RaiderZ.
ismerem a Mass Effectet jól, a 3 még EC-vel is elég nyitott ahhoz, hogy bármi folytatást lehessen hozzá kreálni.
én pl. azt nagyon el tudnám képzelni, hogy amennyiben a folytatásban is lesznek a csúnya rossz Reaperek, azok ellen coopban, sokadmagunkkal és persze a szeretett NPC-inkkel együtt mehessünk. -
Iron Funeral
őstag
válasz Ryder62 #8079 üzenetére
Biztos vagy benne, hogy fölöttük állt az EA és nem mellettük? Majd az elkövetkezendő játékaikból ki fog derűlni.
Ezen meg jót nevettem: EA in a nutshell
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
Vinyard#
aktív tag
válasz Ryder62 #7805 üzenetére
SPOILER!
Igen, ha az összes befejezést láttad akkor utólag talán lehet azt mondani, hogy az a legrosszabb döntés (a zseniális új befejezést most ne számítsuk bele ), de szvsz Shepard személyiségével, meg az értékekkel amit képvisel az megy a szembe a legkevésbé. A Controlban gyakorlatilag félisten lesz, úgy alakítja a galaxis képét, ahogy akarja. Ilyen hatalomra ő szerintem sosem vágyott, szükségmegoldás volt, mert nem akarta kinyírni a szintetikusokat, vagy csorbítani a fajok autonómiáját. A Synthesis meg azért megy szembe a személyiségével szerintem, mert egymaga dönt az élet, mint olyan alapvető átalakításáról, a fajok közötti egyediség, határok elmosásáról, satöbbiről. Szóval a Destroy ending az, amit mindig is akart, kivétel ugyebár a szintetikusok halála...bár ha mondjuk úgy játszottál, hogy nem békítetted ki a quarianokat meg a geth-et, akkor még sziszegve bár, de szerintem ez is belefér.És a 4. befejezésről annyit, hogy:
Szerintem nem mindenkinek esett le, hogy az nem egy easter egg, nem csak a legeslegvégén, a kölök lelövésével lehet elővarázsolni. Korábban is elő lehet hívni , egy válaszadási opcióhoz van kötve, és Shepard szép kis (bár meglehetősen klisés) szöveget rittyent a döntése indoklásaként a szabadságról, meg ilyenekről. Szóval ezek alapján ítéljétek meg, mert ez a befejezés nem annyi, hogy belelősz, aztán "so be it". MOndjuk az érdekes, hogy miért torzult el Kaszás szerűvé a hangja.[ Szerkesztve ]
-
icon
senior tag
válasz Ryder62 #7556 üzenetére
Pedig ha belegondolsz, a játék készítői pontosan ezt csinálták...
De a teóriám azt mondatja velem, hogy ez egy mítosz arról, hogy volt egy ember, aki megmentette a galaxist, hiszen játék végi képsorok ugyanazon a bolygón játszódnak, mint ahol a Normandia lezuhant, vagyis jó eséllyel a nagypapa a legénység tagja vagy annak a leszármazottja.Mi pedig főszereplői voltunk a saját verziónkkal ennek a mítosznak, ki mit tett hozzá... a vége meg akár ködös is lehetett, hogy mi történt Shep-pel, hiszen a nyaláb felkapása után a csapatból senki nem tudta, hogy mi történhetett. Elsült a csodafegyver, a Normandia menekülőre fogta, lezuhant egy bolygón, távol attól a Földtől, ahol tán valaki tudja az igazat.
Mi mondanál Shepardról, ha nem tudnád, hogy mi történt, hiszen nem voltál ott?
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon
-
Malachi
addikt
válasz Ryder62 #7556 üzenetére
bármikor képes vagyok újrajátszani a HL-t, az első résztől. szerintem a valaha kiadott legjobb FPS és semmi a közelébe sem ért eddig. az egész sorozatra értem, mindent egybevetve.
lehet fel is teszem megint, mostanában nincs semmi érdekes a Dio3-ba meg nem akarok belemerülni, nincs annyi időm...
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Ryder62 #7257 üzenetére
Gabby és Adams. Felbukkannak, visszatérnek a hajóra, ha a spectre "irodában" kiengeded őket az elzárásból. Sőt, a végén még kis love story is lesz, ha odafigyelsz rájuk az uccsó küldetés felé.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz Ryder62 #7202 üzenetére
Nem veszem sértésnek
A töltőképernyő átugrás az annyi, hogy nekem jelenleg csak egy ME2 logó jelenik meg és kb fele vagy harmad annyi idő alatt betöltenek a küldetések és nem kell végignézni ezerszer, hogy leszáll vagy felszáll a kodiak vagy a firewalker meg a hasonló animációkat.
Egyetlen küldetésnél nem lehet kiiktatni mert akkor lefagy az az amikor megtámadják a Normandy-t és Jokert kell irányítani.
A hangot lehet állítani az Options menüben. Ott vedd lejjebb a Sound Effects és a Dialog hangját és a zenét meg húzd fel maxra aztán, ha még mindig halk akkor küld feljebb a windows hangerőt.
A játékidő rövidsége egyébként nem csak a beszédek és videók felgyorsításából adódik, hanem a fegyver mod-ból is mivel jelen beállítás szerint pl a Vindicator-al elég két lövés az ellenségnek, hogy kinyuvadjon de ez persze visszafelé is igaz. És mivel így a tizensokadik végigjátszás után pontosan tudom, hogy mikor, honnan, és milyen ellenfél jön így optimálisan be tudom lőni a fegyverek és erők használatát.@KubanitoS mint azt írtam a lényeges részeket nem szoktam átugrani csak az olyanokat amik sose változnak és nem sok jelentőségük van vagy már fejből tudom mit fog mondani pl Liara apja amikor odamész hozzá a bárban beszélgetni, vagy az Asari a Quarian rabszolgával vagy nem szoktam végignézni Horizon-on a Collector hajó felszállását, Mordin loyality küldetésén nem szoktam végignézni ahogy az a nagyképű Krogan szétég, stb... ezeknek ugyebár nem különösebb befolyásuk van a játék alakulására csak ahogy az ötös robot mondaná input.
-
KubanitoS
veterán
válasz Ryder62 #7202 üzenetére
+1
Szerepjátékot játszani a szöveg átugrásával? Ennyi erővel maradhat mindenki a Cod-nál, ott csak a gombot kell nyomni.
Chabe89
Én eldöntöttem, mennyi valósult meg, de inkább nem írom le a véleményem, nehogy kitiltsanak.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Eli_Stone
aktív tag
válasz Ryder62 #7198 üzenetére
Mármint minek mi az értelme ?
A beszélgetések felgyorsításának vagy a mod-nak vagy az átvezetők átugrásának?
Nézzük sorba.Beszélgetések: van egy rakás olyan beszélgetés aminek mindegy, hogy milyen kaszttal vagy orientációval(paragon/renegate) játszol pl a Dentius Tower a ME2-ben a bezárt Salarian-ok mindig ugyan azt fogják mondani.
Vagy Omega-n a Arcangel küldetésnél a sofőr aki odavisz a helyszínre mindig ugyan azt mondja. Vagy Jackob loyality küldetésén a VI is mindig ugyan azt fogja szajkózni.Átvezetők: Pl megint csak ME2 a Collector hajó mindig ugyan úgy fog felszállni vagy az ME1-ben a Normandy mindig pontosan ugyan úgy fog dokkolni mint előtte már x alkalommal vagy a ME3-ban a hülye gyerek mindig ugyan úgy fog játszani a repülőjével.
Mod-ok: hmm... a leghasznosabb mod ami létezik a ME2-höz az a töltőképernyőjének a kiiktatása mert szerintem azzal a teljes játék alatt minimum egy óra elmegy vagy több... de ez csak egy, én speciel több mint 10-szer játszottam végig a ME2-őt és, hogy izgalmas maradjon belepiszkáltam a fegyverek sebzésébe így az Insanity tényleg Insanity vagy pl rövidebbre vettem a reload idejét, a full body páncéloknak leszedtem a sisakját mert elég béna, hogy sisakban beszélsz mindenkivel, aztán kicsit felturbóztam a ruhatárat meg a hétköznapi ruhákból is páncélt csináltam mert már uncsi volt az a pár beépített.
Viszont az olyan beszélgetést vagy átvezetőt ami változik annak függvényében, hogy milyen a múltad(earth born, colonist, war hero, sole survivor), milyen a kasztod, a nemed, a beállítottságod(paragon/renegate) vagy függ az előző rész döntéseitől nem szoktam átugrani. Bár szerintem a ME1-ben és 2-ben már nem maradt olyan amit ne láttam volna. Ennek ellenére még mindig jó játszani vele csak vannak részek amiket inkább átugrok vagy felgyorsítok. Az ME3-al meg jelenleg úgy állok, hogy egy jelentős részét köztük a végét is inkább átugranám, ha lehetne
[ Szerkesztve ]
-
G4ga
őstag
válasz Ryder62 #7113 üzenetére
Szerintem ezekhez hasonlo tortenethez lenyegeben hozzaado dlc nem igen varhato.
Persze ez csak az en feltevesem.
Osszesegeben a singletol en mar nen varnek csodat. Legalabis olyat szinvonalu dlcket amiknek van is jelentosege. Szvsz elhanyagolhato mellek szalak, bugyuta vidd ide-hozd el kuldeteseket varok bio hozzaallasa alapjan. Multit fogjak szerintem nyomni ezerrel.Remelem nem lesz igazam...
-
Tibicsucsu
aktív tag
válasz Ryder62 #7045 üzenetére
70 óra? Szép!
Nekem ha jól emlékszem 58 volt a max az összes DLC-vel.
Egyébként én csak egyszer vittem végig a 3-at és nagyon hiányzik az az érzés, amit éreztem az első és második után, hogy milyen jó lett és azonnal végig akarom játszani újra.
Nem gondoltam volna, hogy ez lesz, de egyszerűen nincs kedvem megint nekiállni, mert csak újra felerősödik bennem az a mérhetetlen csalódottság, ami rám tört miután végigvittem a játékot.A multit nyomom néha, mert jól esik egy óra agyatlan aprítás munka után.
-
janos666
nagyúr
válasz Ryder62 #6996 üzenetére
Én azon lepődtem meg, mikor a The Longest Journey-hez jött egy patch, hogy fusson több magos procikon és Vista alól is. Végig is toltam újra FullHD moncsin a jó kis 640x480-as grafikával. OpenGL vagy DirectX patch viszont nem jött hozzá, hogy a voodoo-kat maga mögött hagyott gépeken is legyen GPU gyorsítás, ha nem vinné el software módban egy olyan több magos CPU egy szála, ami Vistát futtat.
Fura nekem ez a win7 emlegetés. A win 7 lényegében egy Vista 2.0
Ami nem fut Vistán, az 7-esen se, de ami fut Vistán, az 7-esen is.És az ME alatti UT motor már Vistához készült (ez a játék nem használja, de tud DX10-et is)
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Nyomtató topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Need for Speed Heat (PC, PS4, XO)
- CES 2025: közeleg az AMD és az NVIDIA CES előadása
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mini-ITX
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest