- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Tagadja az Apple, hogy eladta volna a Siri által begyűjtött adatokat
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Bejelentkeztek a TikTok amerikai ágazatáért
- Ilyen még nem volt: magát büntette meg az EU az adatvédelmi törvények miatt
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kpal
nagyúr
válasz DeathAdder #23393 üzenetére
Ha ezt nem láttad ,nézd+ [link]
-
DeathAdder
veterán
Kösz mindenkinek, megérte benézni ide, hasznos infókkal lettem gazdagabb
BMW001 - hogy érted, hogy mindkettőre egy vagyont kell költeni?
Olyan romlékonyak, vagy arra érted, hogy a gumik, kötelező szerviz drága, és sokat fogyaszt? Utóbbi nem különösebben érdekel, tisztában vagyok, hogy nem levegővel megyKINKY_007 - a vanos hang jó, vagy rossz értelemben értendő? Nekem Type-R Civic van, és imádom amikor vált a vezérlés és üvölt a vtec, vagy a vanos-nak nem szabadna hallatszania? illetve ez a hang csak az E39-ben hallható?
-
-
KINKY_007
aktív tag
válasz DeathAdder #23393 üzenetére
Én is gondolkoztam egy e39-es M5-ön, de nem bántam meg, hogy nem az lett. A neten (e39 fórum nagyon jó) is írták, hogy a vanosnak elég jellegzetes hangja van, nem lehet megszabadulni tőle. A kaszni is túl nagy a virgonckodáshoz, bár ezt ugye nagyon szépen megoldották a gyáriak, a képesség benne van. Inkább iszonyat gyorsan lehet vele menni kényelmesen (szóval nem magyarnak való). Meg ez a sport v8, nem olyan, mint az amerikai bugyborékolós, pörgetve pedig a sor6 is szépen muzsikál.
A e46-nál elég kevés olyan van, ahol az smg-t nem volt bajos, szerintem amúgy ehhez jobban illik az oldskul kézi.
Mivel az e46 is egy több, mint 300 lóerős sportkocsi, eléggé tudja fogyasztani a hátsó gumikat, féket, amit még érdemes hozzászámolni a kmköltséghez (az m5 még jobban, mert nagyobb a teljesítmény, tömeg).
Ha teheted, akkor mindenképpen próbálj ki mindegyikből párat, lehetőleg pályán!A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Shadowbull
addikt
válasz DeathAdder #23393 üzenetére
" mennyire tud meglepni egy ekkora teljesítmény hátsó keréken,"
Nagyon. Raadasul ezekben meg nem annyira szofisztikalt a menetstabilizalo elektronika, ha van bennuk egyaltalan.
En az E46-ot valasztanam, az emberkozelibb auto. Bar meg nem vezettem soha.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
MPowerPH
félisten
válasz DeathAdder #23393 üzenetére
Egyik sem az, mindegyikre egy vagyont kell kolteni. Nem veletlen lehet mar viszonylag olcson hozzajuk jutni.
M5 16-20l -es atlag, M3 13-16...
Don't Tread On Me
-
CharlieDrop
veterán
válasz DeathAdder #23393 üzenetére
E9x a V8
Az e46 M3 az egyik, hanem a legjobb BMW motor
Hármasban mindig jobban érezni az erőt, a jobban reagáló, a virgoncabbNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
DeathAdder
veterán
Üdv
M3-E46 és M5-E39 érvek/ellenérveket hol olvashatok?
Népítéleteket olvastam, de azt nem tartom mindig relevánsnak, mert sok az elfogult szvsz.Számomra az M5 mellett szól a V8, és a visszafogott külső (na meg persze az alacsonyabb ár), M3 mellett pedig a gyönyörű coupe forma, ami nekem nagyon tetszik. Nagyon sajnáltam, amikor megtudtam, hogy nem V8-as, meg voltam győződve, hogy az
Teljesítményben nagyjából ugyanott a kettő ahogy nézem. Viszont mégis melyik mondható megbízhatóbbnak, melyik a nyersebb motor?
Jelenleg 200 ló FWD-vel járok, de érdekelne az is, hogy mennyire tud meglepni egy ekkora teljesítmény hátsó keréken, és melyikükön érződik jobban a teljesítmény?[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
-
Shadowbull
addikt
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Cxgrav
senior tag
válasz FET-MEN #23385 üzenetére
Hali!
Földre nem csöpög a víz?
Egy kis kocsikázás után nyisd fel a motorháztetőt, hogy még jó meleg legyen a motor, és jobb oldalon (természetesen ha szembeállsz a blokkal) középen megy be a vízcső a blokkba (legalábbis e39-nél). A vízcső egy műanyag csonkkal csatlakozik a blokkba. Lehetséges, hogy ott a műanyag fáradt el, és ott csöpög el a víz. Hengerfejre csak akkor gyanakodj, ha a hűtővíztartályban a víz is olajos. Persze lehetséges, hogy valahol az egyik cső van megrepedezve.
Picture me Rollin' by 2pac
-
FET-MEN
veterán
válasz Shadowbull #23386 üzenetére
Járó motornál?
Hengerfej? Azt mondják a sorhatos sosem lesz az. Erőben brutál, nem kellene érezni?Iphone 7
-
FET-MEN
veterán
Napot. 2 hónap alatt3x fogyott hűtővíz (e60 2004, 3.0d ) minden alkalommal a pályán jelzett be. Hol lehet a gond?
Iphone 7
-
CharlieDrop
veterán
válasz Stukker1987 #23380 üzenetére
áh, halál drágák, ennyit nem ér....
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
kpal
nagyúr
válasz Stukker1987 #23382 üzenetére
Rendben ,akkor nincs gond a régivel se .
-
Stukker1987
senior tag
Régebbi e60 DVD alapú navigációs. Ott csak DVD csere újabbra... (CCC)
A CiC-es már merevlemezes. Ott kell egy lemez/vagy usb ami tartalmazza az új térképeket és egy aktiváló kód,amit kérni fog telepítés közben. (ezt az aktiváló kódos részt valahogy meg szokták hekkelni)
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
kpal
nagyúr
válasz Stukker1987 #23380 üzenetére
M-pack alap hogy jobban megéri .
Télleg régebbi e60-ba lehet a navit frissíteni ? -
Stukker1987
senior tag
válasz CharlieDrop #23379 üzenetére
Dension kompatibilitási listában nézd meg mit ajánlanak a te autódhoz.
Lehet hogy E46-hoz olcsóbb megoldásaik is vannak...kpal:
Most hogy nézegetem pár trükk van rá,hogy pár szoftveres lépést meg lehessen úszni,de kérdés mennyire lesz utána minden funkció megmarad-e..
Érdekelne engem is a téma,de előbb vennék M-packetet,mint ezt..[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Stukker1987 #23377 üzenetére
hjah, kb. hasonló cipőben járok e46-al
Jó lenne, ha lenne vmi mód zenehallgatásra, most kazettás fejegység van.
Próbáltam utolsó szériás CD-t keresni ami tud mp3-at de alig találni/horror áron van. Vmi utángyártott izét betenni meg olyan ronda + azt is kormányról akarom vezérelni az megint nem olcsó...
még jó, hogy itt nixt iDriveNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
kpal
nagyúr
válasz Stukker1987 #23377 üzenetére
Szerintem az , de csak kíváncsiságból kérdeztem ,mert meglepődtem ,ilyet sose láttam még . Na ez az hogy drága , de így meg venni az autót nem rossz. Sokkal frissebbnek hat.
-
Stukker1987
senior tag
CCC to CiC-re gondolsz?
Kell hozzá a "fejegység",kijelző,idrive controller,némi kábelezés,néhány elem cseréje műszerfalon,aktiváló kód és némi programozás.
Itt biztos áruház ára.
Minden ettől jóval eltérő ár esetében alaposan utána kell járni,hogy aktiválható-e a cucc...
Nem tudom a bontottakat hogyan kell beüzemelni(kell-e azokhoz megint akt kód vagy nem...)Engem is érdekelt a téma,de az új árát nem éri meg,a bontottól meg félek...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
kpal
nagyúr
Egy ilyen régi E60 -ba hogyan lehetett beszerelni [link] az újabb 2010 -es utolsó széria idrive cuccát ? Sokba lehet ezt megcsinálni ?
-
-
KINKY_007
aktív tag
válasz MPowerPH #23373 üzenetére
Nem is azt mondtam, hogy minden sarkon értenek hozzá, sőt előfordul, hogy a környékeden tényleg csak kontárok laknak. Tágabb értelemben mondtam, hogy vannak szakik (komoly tudással, komoly pénzekért), nem vételenül adják olyan olcsón gondolom a régebbi autókat arra felé (a biztosításon kívül)...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
MPowerPH
félisten
válasz Geller72 #23369 üzenetére
En Londontol tobb mint 300-ra lakok. Otthon elvileg van, illetve majd most kiderul. Akihez jartam, sajnos elhunyt. Ellenben akivel dolgozott, az tovabb vitte a boltot. O tole tanult mindent, igy remenykedek.
KINKY_007: Te itt elsz a kornyeken, hogy ekkora meggyozodessel allitod?
Egyebkent menj fel az UK-s E90 forumra, kerdezz ra, meg fogsz lepodni. Milton Keyness a legkozelebbi olyan szaki, aki ilyen szinten foglalkozik BMW-kel. Itt a varosban is van egy, de az kontar, nagyon nem ajanlott, es dragabb az orabere, mint a markaszerviznek.
Nekem pedig ott kell hagynom az autot, es nem kivanok megtenni majd 1000km-et egy szerviz miatt. Se idom ra, se energiam.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
KINKY_007
aktív tag
Nevetséges, amit összehordotok itt a fórumban megint.
UK-ban olyan hagyománya van az autósportnak, mint nagyon kevés helyen a világon, valószínűleg nincs ott olyan ember, aki ért az autókhoz.
Egy motortervező mérnöknek meg be kell ugatni laikusként, hogy ő nem tudja, hogyan működik az amivel nap, mint nap dolgozik...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
-
H.Ezredes
őstag
válasz Shadowbull #23365 üzenetére
Úr isten.....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #23364 üzenetére
Ha azt gondolod, hogy a gyari teljesitmenyt es nyomatekot buntetlenul lehet emelni akkor nagyon naiv vagy, es gyakorlatilag beszoptad a tunerek kamu dumajat. Lattam nem is egy szetolvadt dugattyus dizelt, ment a tulaj a szakszervizbe artatlan keppel hogy nem tudja mi lehetett a gond, aztan meg kiderult hogy csippelve volt, megemeltek a railnyomast hogy tobb naftat tudjanak benyomni, az injektor nem birta...
Ez a tunerek nagy tudomanya, adjunk neki kakaot, railnyomas, turbonyomas, aztan szevasz.
De tenyleg szurkolok hogy a tieddel ne legyen ilyen gond.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
MPowerPH
félisten
válasz Shadowbull #23358 üzenetére
Elkanyarodsz a tematol ismetelten... A hiba oka a lenyeg, ami mar jelen volt elotte is az autoban, amit maga a remap elohozott. Lehet a nelkul, es a pados meres nelkul az eletben nem tudom meg, hogy valami rossz.
Szerencsere ugy nez ki nincs igazad, mert egy rakat agyonhuzott 35D jarkal az utakon, mindenfele problema nelkul evek ota. Nem volt se dugattyu olvadas(ugye ezt viccnek szantad?), se turbo halal. Ha talalsz egyetlen egy panaszt is, ami a remap utan, es abbol kovetkezoleg szuletett, akkor ugyes vagy. Mivel sem az amcsi, sem az angol, sem a magyar forumon nincs ilyen bejegyzes a remappos topikokban.(ide ertve a 30D-ket is...)A BMW-s gyari szervizes pedig kirohogott, mikor bevittem neki a 2db pados meres eredmenyet. Azt kerdezte, van e hibakod? Mondtam nincs(en is megtudom nezni, elotte neztem...). A valasz az volt, hogy akkor jo az auto. LOL.... Amikor megemlitettem neki, hogy talan be kellene ulni, es menet kozben nezni, mi tortenik, annyit mondott, hogy ilyet ok nem csinalnak. BMW szervizrol beszelunk.... De nem lepodok meg. Az urge se hobortbol jarkal korbe, es veri szet az autojat ujra es ujra. Na meg nem egy ket sztori van fent a neten az elegtelen teljesitmenyrol, amire a markaszerviz szettarja a kezet.
Pont ez miatt ingtam meg egy csoppet, mert konszernes, foleg Audi specialista van itt mellettunk, aki talan Angliaban a legjobb, es agyon van dicserve. Mivel nem talalok rendes BMW-st kint, a gyari szervizek hasznalhatatlanok es dragak, markat kell valtani.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
DroneZ^
őstag
Ebben a tipusban BMW 750i (4.8L V8, N62B48) van turbó? Nem engem érdekel
“Audiophiles don’t use their equipment to listen to your music - they use your music to listen to their equipment.”
-
sasa134
addikt
sziasztok, van itt a fórumon esetleg X1 tulaj?
Avanti Roma
-
Oracle
senior tag
válasz Shadowbull #23358 üzenetére
Szia!
Mivel te kened vágod a bmw-ket hátha tudsz választ adni egy bosszantó hibára ha hiba egyáltalán. 2003/9 e46 320d tuuuring, mennyire normális dolog az hogy állandóan fűti a visszapillantó tükröket? Más bmw-s fórumon állítják hogy ez ilyen, elkerülve a párásodást nagy hőmérséklet különbség esetén pl zápor stb, de pont az állandó fűtés miatt barnulnak be a tükörlapok. Rászokták kötni a hátsóablakfűtésre, és ha ez tényleg ilyen én is így fogok tenni, de hátha csak valami érzékelő a ludas. Ne fűtse már +30 fokban
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Geller72 #23356 üzenetére
Az a baj, hogy alap allapotban sem stimmelt valami. Ra lesz nezve, ahogy kell, bizok a sracban, akihez viszem.
Raadasul a Korbeles az enyemre autora szabott remappot csinalt, vagy 4-szer megjaratta dynon, mire kesz lett vele.Egyebkent tudja a chippes, hogy baj van. Azt mondta, probaljam meg eloszor megnezetni az autot. Itt nem volt ilyenre lehetoseg, markaszervizek ilyenhez gyokerek. Specialistat meg nem ismerek kint, aki ezt meg tudna csinalni. Ezert kellett varnom 1 evet. Ha mas nem, akkor vissza minden, vagy modositja a beallitast.(bar erot nem akarok vesziteni)
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
válasz MPowerPH #23355 üzenetére
Épp azt akartam mondani, hogy menet közben fel kell rakni diagra. Ott csak kell dobnia valamit. Az, hogy nem dob hibaüzit, nem jelent semmit. Ha az adott tartalom ezt írja elő, akkor így fog működni. Valami keresztbe kever neki, ez tuti. Amúgy a gar miatt én visszavinném ahhoz, aki csinálta. Neki már csak becsületből is ki kellene logikázni, mi a gáz. Másik tartalom, etc. Milyen turbónyomás lehet tiltás körül? Ezt sem néztétek akkor gondolom. Jobb, ha notival az ölben ránéztek. Nem lehet nagy gáz. Ha a diag nem dob semmit (kétlem, hogy abból már ne lehetne kiszűrni, mi a bibi) akkor visszaraknék egy orig tartalmat és megnézném azzal. Ha azzal is szar, na akkor van a bibi.
Hmm.. a rail nyomásszabályzószelep-hiba esetén vajon van hibakódod?
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Geller72 #23354 üzenetére
Nem, nem probaltunk, mert a hiba utana jott ki. A poen, hogy nincs hibakod. Menet kozben kell majd lediagolni, hogy mi tortenik akkor, mikor letilt. Amint hazaerek, viszem is a muhelybe.
Pluszban filoztam, hogy beviszem az autot a feriker-be is, az uj turbora felrerakott penzem meg megvan, abbol meg kijon 2db felujitott, mar ha szukseges.Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Shadowbull #23352 üzenetére
"Az autod meg azert tilt le, mert valamilyen parameter tullepi a hatarerteket a tuningnak koszonhetoen, valoszinuleg homerseklet vagy turbonyomas, vagy railnyomas. Csinald csak sokszor, aztan ki is fog fekudni a motor ahogy kell. Ha most azt irnam hogy en megmondtam elore, akkor az nem lenne tul elegans."
Nem igy van. Az auto az elso tesztpados meresen sem viselkedett megfeleloen. A korrigalt normateljesitmeny teljesitmeny 272 lo lett, a nyomatek pedig 548NM. (gyari 286Le, 580NM) Ez mar magaban nem normalis. Puszban a nyomatekcsucs tul magasan volt, es maga a gorbe is sokkal kesobb kezdett emelkedni, mint ahogy gyarilag lennie kellene. Direktbe megmutatta a tobbi 35D elso mereseit, es azzal lett osszhasonlitva.
Ugyan azt a programot kapta, amit a tobbi 35D, csak a legkisebb teljesitmennyel. Azokkal minden ok, pedig 350Le, es felette voltak. Sot, itt a faszi az 535D-vel mar 386 Le-nel jar(annyival kezdte amennyivel en, 5 eve, azota ment vele 80k milest, es az auto koszoni jol van), igaz DPF nelkul, es nincs hiba. Olyan nincs, hogy az osszesnel hibamentesen megy a remapp, csak nalam nem. Itt van valami gebasz, es nem a turbo, mert be lett vizsgalva mindegyik.
Csavo mar akkor mondta a korbelnel, hogy ismeros a gond, mert volt nala egy X6 35D is(15000km-el), aminek szinten hasonlo tunetei voltak, es a remap utan szinten mindig letiltott az auto. Sajnos azota nem kapott visszajelzest, igy csak az lett vilagos, hogy maganak a chipnek semmi koze a hibahoz, az autoban kell keresni a megoldast.Azota megvitattam ezt az e90post -on is, ahol a 35D-k nagy resze remappolt. Senkinel nem jelentkezett ez a hiba, igy meg csak hozza sem tudtak szolni, hogy mi lehet.
Egyebkent nyugodt vagyok, tavaly hazaertem vele, pedig nem volt kimelve, kibirta Skociat is ketszer, es most is jol van. Nem az a problema, amit Te allitasz.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Shadowbull
addikt
válasz MPowerPH #23336 üzenetére
dizelt teljesen felesleges egyhelyben jaratni, mert messze nincsennek akkora homersekletek mint a benzinesnel. Ami talan arthatna, de az sem biztos, hogy ha mesz padlogazon fel orat autopalyan, majd kivagtatsz a parkoloba, padlofekkel megallsz es azonnal leallitod a motort.
De ez teljesen irrealis, ha mar a parkolo megkozelitesekor visszaveszel a terhelesbol, mire megallsz le is hul a turbo. A dizeleknel nem is raknak elektromos keringeto szivattyut (altalaban) mert felesleges.
Az autod meg azert tilt le, mert valamilyen parameter tullepi a hatarerteket a tuningnak koszonhetoen, valoszinuleg homerseklet vagy turbonyomas, vagy railnyomas. Csinald csak sokszor, aztan ki is fog fekudni a motor ahogy kell. Ha most azt irnam hogy en megmondtam elore, akkor az nem lenne tul elegans.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
válasz raczger #23347 üzenetére
A D5 tényleg nem rossz, bár nekem - tudom, megint ki fogtok nevetni - az S60 kicsit szűk, ezért nem az, hanem az S80 a jobb választás szerintem. Amúgy azért elég sok pletyi van a dizelesek haláláról, komplett motor kukázásig. Munkatársam alig 200 ezernél szívta meg vele. De a népítéleten vannak sztorik 4000 km-nél megállt motorokról. Szal csak óvatosan.
-
MPowerPH
félisten
-
raczger
őstag
-
-
Xmodule
őstag
Igazából van egy két érdekes dolog ami a BMW szerint... Pl váltó, difi olajat sosem kéne cserélni. Mert ugye lifetime. Ennek ellenére 2000es évjáratú e46 320i 230e km el eléggé rossz állapotban volt az a váltó olaj amit leengedtem belőle. Az is fura hogy levegő szűrőt is csak insp2 nel kellene cserélni ami 60e km.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
MPowerPH
félisten
válasz Petee87 #23333 üzenetére
A BMW azt mondja, hogy folosleges, es a szervizesek is detto ezen a velemenyen vannak. Ellenben ha egyszer mondjuk a palya mellett beall a turbod, es betrelerezik az autodat az egyik csoda markaszervizbe, akkor ok szettarjak a kezuket, hogy sajnos megesik, de ez most 500.000 Ft lesz. Szoval nyugodtan adj neki idot lehulni, akkor nem lehet baj. Azoktol, akik ezert lehurrognak, csak kerdezd meg, hogy kifizetik e a javitasi koltsegeket.(papirt ne felejts el veluk irtani... )
Don't Tread On Me
-
Petee87
tag
Sziasztok! 2011-es 184le-s 320d, járatni kell a motort itt is egy kiadósabb hajtás után a turbó hűtése miatt, vagy meg van oldva, hogy álló motorral is tovább áramlik az olaj?
-
válasz CharlieDrop #23330 üzenetére
-
válasz CharlieDrop #23328 üzenetére
Az a 12k ercsi az az ár, amit kb. szánok így elsőre egy BMW-re. Haver 11k-ért vette, ezüstben, nagyon szép. (530D) Sedánban gondolkodom, kombi nem tetszik és ki sem használnám. Németben (is) ősszel vannak a biztosítóváltások (ha jól tudom) és akkor ki lehet fogni egy-egy jobb autót viszonylag olcsóbb áron.
-
válasz CharlieDrop #23326 üzenetére
Köszi a válaszokat.
-
válasz CharlieDrop #23322 üzenetére
Igen, kinti ár. Az 535D miben jobb, mint az 530D? Turbók? Lökettérfogatra ugye az újabb (relatíve) típusok ugyanannyi köbcentisek, a régi 535-ösök voltak valóban 3500-asok. Ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Geller72 #23320 üzenetére
Nekem van tapasztalatom xdrive-val, hibátlan, nehéz megfaroltatni, többet fogyaszt. Amúgy szerintem ez is felesleges ilyen időjárásban, nagy ritkán a hóban jó, de azért a pár napért fizetni egész évben...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
CharlieDrop
veterán
válasz Geller72 #23320 üzenetére
van szívósor tömítés, amit ha 30d-d van mindenképpen cserére javaslok.
Dízel vétel után minimum szívósort tisztítunk a sok retek miatt, ha levettük a szívósort, akkor tömítést is cserélj, nekem ez úgy 6000 Ft volt a 2 literes motoromhoz a 800 euro kicsit sok, de gondolom nem itthoni árxDrive-ot nem ismerem, ennél fogva nem vennék
Ha már e60, akkor én 35d-t vennék legalábbNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
válasz CharlieDrop #23319 üzenetére
Nem tudom, hogy jól emlékszeme/jól mondom/van e ilyen, de úgy rémlik, hogy valami szívósor-tömítésről beszélt. Tisztában vagyok a fenntartási költségekkel, tudom, hogy nagyságrendbeli differencia van egy általad említett opel és egy 530d közt. Tehát, mint említettem, tisztában vagyok vele. Volvó S80 helyett gondolkodom az 530D-n. Tetszik, ahogy kinéz, ahogy megy..etc. 730D-vel valakinek tapasztalata esetleg, ami 2005 utáni legalább, de nem fiatalabb 2010-nél? Amúgy, mint említettem is, nem itthon akarok, fostalicskát venni, hanem mindenképpen kint, minőséget. A választék is sokkal nagyobb.
Különösen finom lenne például egy ilyen, de az xDrive-tól is tartok. Okkal kell tartanom?
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Geller72 #23316 üzenetére
bocs, de jól érezted
sok "hülyegyerek" fordul meg a neten, akik olcsón megveszik a BMW-t ami egy lepukkant fosch, utána meg szidják milyen rossz és milyen drága.Nem tudok 30D-nél olyanról, sőt A6-nál sem, amit említettél.
Jó motorok, de ha cserélni kell dolgokat, akkor drága. Az a tömítés amit említettél nem tudom mi lehet..A "baj" inkább az lehet, hogy "apróságok" cseréje is drága. egy ismerősöm most vett e46 30d-t és hát nem kicsit kell beletolnia most az ilyen apróságok cseréje miatt. Igaz, ezeket nem kell havonta cserélni
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KINKY_007
aktív tag
válasz CharlieDrop #23315 üzenetére
Én is pont ezt gondolom. A tönkremenés azt jelenti, hogy nem lehet használni, szóval a meghibásodás, ami megoldható gond. A német autók alatt általában jobb állapotban van a futómű a magyar km-hez képest (mert jobbak az utak), és az ottani normális tulajok még ki tudták fizetni a szervizelést (amit a magyar 2-3-4. tulajok már nem akarnak).
Ha chippelni akarod, akkor inkább vegyél kapásból erősebbet a gyáriak nem vétetlenül csináltak erősebb verziót, nem hülyék.
540i az hosszú utakra van kitalálva, bár szerintem inkább csak státuszimbólum akkora motor...
Geller:
Ami használva van, arra költeni kell. Konstrukciós hibájunk nincs, nem olyan, hogy 40e km-nél tuti tönkremegy. A kopó alkatrészeket cserélni kell, a nagy kerék, sok olaj a motorba, nagyobb fék drágább, mint egy kisautóban.
A 30d, 35d kicsit komplikáltabb, több benne a hibalehetőség, de a szervízköltséget az üzemanyagköltséggel lehet kompenzálni-ha jól sakkozik az ember.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
válasz CharlieDrop #23315 üzenetére
..némi cinizmust érzékelek..."nade".
Amikor arról beszélek, hogy melyik motort és hogy nem szeretnék komolyabb összegekbe beleszaladni, akkor nem arról van szó, hogy smucig vagyok és nem nekem való a béemvé, mer csóró vagyok...hanem:Azt hallottam, hogy a (talán) 2003, 2005 utáni motoroknál elég nagy a szervizigény és jellemzően drágábbak az alkatrészek is, mint az előző konstrukciós modelleknél, (talán) a 2001-es modelleknél. Ha nem muszáj, nem szeretnék beleszaladni egy rossz konstrukcióba. Gondolom, te sem örülnél egy olyan autónak, amire havonta ráköltesz 2000 eurót. Arra akarok kilyukadni, hogy kell e félnem a BMW nagyobb dizeleitől, vagy sem. A kollégám sajna havi szinten fektet bele jelentős összeget az A6-ba, hogy biztonságban közlekedhessen Európa szinten. Nos így nem szeretnék járni. A megbízhatóságra vagyok kíváncsi a buktatókkal együtt.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Geller72 #23313 üzenetére
ha jól gondolom e60 és e65
mondjuk azt még életben nem hallottam, hogy e60 kicsi lenne, de hát...
motor ilyesmi.
szerintem jók a 30-35d motorok. azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy ha tönkremegy, akkor olcsó lesz.
Ha ez számít ajánlom, az Opel, Chevrolet típusokat, azok olcsókNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MPowerPH
félisten
válasz Stukker1987 #23312 üzenetére
Persze, tudnek. A kamera/telefon rogzitesre nincs valami megoldas egyebkent? Konzol a kormany moge, vagy az ulesre, onnan is lehetne zoommolni.
Don't Tread On Me
-
Sziasztok. Közeljövőben tervezek venni egy BMW-t, de erősen vacillálok, mit-hogyan. Külsőre az 530D tetszik, viszont bármennyire fura, belül kicsinek érzem. (Haverom kocsiját hajtom néha). Itt most konkrétan a lábteret a térdem és a műszerfal közt, ha mondjuk elöl, mint utas ülök. Sokkal nagyobbnak gondoltam kívülről, mint miután beleültem. Belső kidolgozottság, hely tekintetében nekem a 730D tetszene jobban, viszont az meg eléggé ronda kívülről. Mindenképpen nagyobb dízelben gondolkodom, ezért is esett a választásom a 3 ezres dízelre. Van egy BMW-s haverom, aki eléggé otthon van a témában, ő azt mondta, hogy igazából az évjáratra figyeljek, mert igaz, hogy elvileg jobb egy újabb típus - a kor miatt - de sajnos az alkatrészárak és a gyári hibák miatt eléggé bele lehet szaladni a javítási költségekbe és az alkatrész árakba. Itt most valami típusokat sorolt, hogy melyikből melyik a jobb, meg évjáratokat, de ezt annyira én nem vágom. Annyit tudok, hogy a haverom az 530D-ben valami tömítéssort - vagy mit - cserélt, aminek csak az anyag ára ~800 euró volt. Én 2005 utáni kocsit szeretnék, de a haver óva intett ettől a fenti okok miatt. A másik, amit kérdezni szeretnék, az a chippelés része. Ugye alapból sem egy lusta kocsiról van szó, de ahogy olvasgattam, eléggé meg tud vadulni ez a fajta motor, ha értő kezekbe kerül. Mit lehet még ezen a motoron hegyezni anélkül, hogy kárát látná a tuningnak. Persze itt most az emberi tényezőt hagyjuk ki. Lefújószelep és ehhez hasonlókat lehet variálni benne, Mennyibe kerülnek a mutatványok, Hol van olyan szerviz, megbízható ember, aki ért is ezekhez a dolgokhoz, nincs elszállva az árakkal és garanciát vállal arra, amit csinál? Még valamit. Kocsit itthon nem merek venni, amit eddig megnéztem, az félelmetes volt, ezek után itthon egy zsigulit sem mernék venni. Most németben dolgoztunk legutóbb, nagyon kellemes árakkal és rendkívül jó minőséggel találkoztam, végig vezetett szervizkönyv és gyári alkatrészcserék mellett, igen ritkán gyenge felszereltséggel, sokkal inkább a fullosabbhoz közel.
Köszi a véleményeket, segítséget.
GellerU.I. A szívemhez egy 540i állna közelebb, de sajnos elég sokat járnék hosszútávon, évi sok kilométert megtéve és sajna ehhez nem illik ez a motor..pedig... .
[ Szerkesztve ]
-
Stukker1987
senior tag
válasz MPowerPH #23307 üzenetére
Számomra az a meglepő,hogy milyen jó fogy. értékeket produkál ekkora telj. mellett. Le a kalappal!
Utólag kicsit bánom is hogy nem vettem 25d helyett legalább 30D v 30i-t.Nem lenne lényegesen magasabb fogyasztásom,viszont élményben jóval többet adna.
Tudnál esetleg egy olyan hosszabb videot csinálni,hogy kevés városi és normál autóúti közlekedésnél hogyan váltogat fel a váltód?
Ebben az lenne a pláne,hogy megnézném nálad hogy viselkedik/meddig engedi pörögni/hogyan alkalmazkodott a te stílusodhoz....(kicsit bizonytalan vagyok benne hogy a sajátom 100%-os)
Nagyon megköszönném...
raczger: Kereskedők mostanában ár tekintetében nagyon kötik az ebet a karóhoz,ezt tapasztaltam én is.
Egyébként én a fényezési hibákkal ált. jobban együtt tudok élni,mintha műszakilag lenne kifogásolható,de a fényezési hiba utólagos javítási is drága mulatság. Nálam most nagyon durva kulcsos meghúzásokra (4 elem + járulékos munka) 120k-s ajánlatot adtak.
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Xmodule
őstag
válasz raczger #23309 üzenetére
Pff hány ilyet kifogtam már én is. Mondjuk mindegyiket elvittem egy proba körre még ha tudtam hogy nem is veszem meg akkor is. Csak kiprobálni tapasztalotot szerezni milyen jobb- e vagy roszabb e mint a többi. Igy több viszonyitási alapot lehet szerezni. Legtöbbször megkerem az eladot is hogy jönnön velem es akkor ha valami szerintem nem okes akkor azt mondom neki. persze legtöbbször nem szeretik az ilyesmit de hat ez van ha valaki elhallgat valamit ugye..
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
raczger
őstag
Na megnéztem, hát azért annyira nincs tökéletes állapotban, mint ahogy írták...
Vonóhorog, napfénytető, ködlámpa az nincs, 4 féktárcsa+ fékpofa csere kellene neki, ez az ami így elsőre látszott. A klíma az nem volt túl hideg, azzal is lehet valami (talán csak klímatöltés). Fényezésen csak 1-2 apróbb hibát láttam. Próbaútra nem vittem el, mert arra csak akkor engedett volna, ha megegyezünk már az árban, persze ez nem történt meg. Az árból semmit nem engedett, szóval inkább otthagytam, ennyiért ez nagyon drága...
Már megint csak azt vártam el, hogy olyan legyen az autó, mint ahogy leírják/elmondják, de már megint nem olyan volt...www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #23307 üzenetére
Neked legalább kilő így is, nekem csutkára elveszi a gázt az elektronika annyira, hogy kb. beverem a fejem a kormányba
Automata is segít pár tizedet a gyorsulásodban, az is tuti. Kikockázva 5,4-nek nézem egyébként.
Gyári értéked 5,9, bár gondolom ezzel tisztában voltál.Kis kedvcsináló a következő generációra: az biztosan durvább lesz, mert ugyan még nincsen se 430D, se 435D, de a 335i-t és a 435i-t alapul véve a 4esek 1tizeddel jobban gyorsulnak, tehát egy új 430D 5,5, 430xD pedig 5,2 alatt tolhatja majd a 0-100-at, új 335D pedig még nem jelent meg, így azt még tippelni sem tudom, de a 435xi már 4,9 alatt nyomja, tehát egy chipelt 435D-vel (hát még xD-vel) már tutira 5 alatt is lehetsz
Mire bepötyögtem találtam egy ilyet, szóval 4,7
Egyébként mindez a 8fokozatú zf váltó miatt van, az annyira durván sokat segít, hogy ihaj
-
MPowerPH
félisten
Tegnap csinaltam egy 0-100-as startot... Elfelejtettem kikapcsolni a DSC-t, pluszban az elejen kicsit hatarozatlanul nyomtam le a gazt, vagyis a gombot a pedal alatt.
A masik... Mai nap talalkoztunk egy Vauxhall Astra VXR -el. Biztosan meg volt piszkalva, mert benzines letehez kepest fustolt(bar fene tudja, ezek alapbol is lehet fustolnek). Na de mind1, a csoka egyedul volt, mi 4-en, pluszban klimat elfelejtettem kikapcsolni. Megerkeztem moge olyan 120 korul, voltak elotte is. Mar akkor lattam, hogy nem akarja majd hagyni magat. Kitisztult elotte az ut, o elkezdte taposni, en kicsit kesve reagaltam, 180-ig tavolodott, majd attol kezdve kozeledtem. Utana ujra ez, megint eljatszottuk, itt 220-ig jutottunk, ekkor ertem vissza abba a pozicioba moge, ahonnan indultam, neki valahol itt fogyott el az ero. Az mar biztos, hogy legkozelebb manualba kell tenni, es 4500 korul elvaltani, mert foloslegesen tekeri majd 5000-ig, sokat veszit e miatt a lendulet. Na mind1, jol mennek a kis hot hatch -ek, de nekem a trip vegere 7.2 lett a fogyim ismet, pedig 150 tempomat megvolt megint vegig, aminel meg csokkent az atlag fogyi a varosi szakaszok utan.
A masodik proba utan eszrevettem, hogy elfogyott az ero, sajna megint ugyan az a hiba, letiltott az elektronika. Kovetkezo service-nel felreall, lehut, majd leallit, indit, minden ok, mint mindig. Nem tudom mi lehet, de majd otthon megnezik. Nem dob hibat, es olyan mintha homerseklet fuggo lenne. Chip ota csinalja, de ugye az nem magyarazat, mert ugyan azt a programot kapta meg(csak gyengebb varianst), mint az elottem megfordult 35D-k. Menet kozben geppel kell figyelni, mi tortenik ilyenkor az autoval, mi avatkozik kozbe, es miert. Csak akkor csinalja, ha huzamosabb ideig padlon allok, pl. tempomat 240-nel birta 20 percen keresztul is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Eyesis
őstag
válasz Stukker1987 #23305 üzenetére
köszi, akkor ezt észben tartom
még annyit a témában, hogy ha neten nézelődök, akkor látok ugyanolyan gumit olcsóbban, drágábban.. mit szoktak játszani a kereskedők? van hogy öreg gumit kapnék 1-2 ezerrel olcsóbban, vagy többnyire csak kisebb az árrés?
ezeket nézegettem: gumik.com meg autogumiakcio.huEyesis
-
Stukker1987
senior tag
válasz KINKY_007 #23304 üzenetére
Valóban nem egy árkategória a Barummal,de azért az olcsóbbak között tartják számon. Egyébként az általam felsorolt "Olcsó" kategória sztem minőségre teljesen elfogadható.
Árgép alapján darabonként 7k-9k-val olcsóbb mint a Conti. Ez 4 kerékre azért ,már "jelentős" árkülönbség.Semperitet és Nokian-t kihagytam a felsorolásból. Állítólag ezek sem rosszak.
Téliben nekem is Nokian van[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
KINKY_007
aktív tag
válasz Stukker1987 #23303 üzenetére
A Hankook nem olcsó, és nem is olyan rossz...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Stukker1987
senior tag
válasz Eyesis #23301 üzenetére
Drágából: Continental,Michelin,Bridgestone,Dunlop,Pirelli
Olcsó: Hankook,Barum,(esetleg még Kumho)
Kb a sorrend minőség szerinti csökkenő,illetve nagyjából tesztek szerint is hasonló sorrend szokott kijönni
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Eyesis
őstag
válasz Stukker1987 #23283 üzenetére
Köszi, tényleg
Na de még van itt kérdés
Milyen márkák a javallottak, és mik a mindenképp kerülendők?
Nem akarom pályán maxon használni, sokat mennék autópályán ott is 140-150 jellemzően max.Eyesis