- A Meta húzása miatt egyre többen keresnek rá, hogyan lehet törölni a Facebookot
- Tagadja az Apple, hogy eladta volna a Siri által begyűjtött adatokat
- Nagyon nem tetszik az NVIDIA-nak Joe Biden utolsó percre tartogatott terve
- Bejelentkeztek a TikTok amerikai ágazatáért
- Ilyen még nem volt: magát büntette meg az EU az adatvédelmi törvények miatt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
Topikgazda
-
tothjozsi96
addikt
válasz bringasisti #18602 üzenetére
Milyen szűrőt használsz?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz tothjozsi96 #18601 üzenetére
20/40 használok. Itt a szűrő minősége nagyon lényeges. Mennyire ejti el az olajat, mert indítás alkalmából annyi idő alatt alakul ki a rendszerben sz olajnyomás
BENEFON DELTA--------N8
-
tothjozsi96
addikt
Sziasztok!
Felicia-ba még november végén cseréltem olajat, Total Quartz 7000 10w40 olaj ment bele. Szerintem egyébként jó ez bele! Viszont, olvasgattam és azért többen is használják 5w40-el. Nekem jó lenne a 10w40 viszont olyan kis távokra van használva, csakis városba, hogy esélye sincs az olajnak felmelegedni. Ilyen esetben érdemes lenne megpróbálkozni az 5w40-el?
Sok vélemény alapján ebbe az autóba kicsit azt érzem hogy "ördögtőlvaló" az 5w40. Azonban sokan meg nagy megelégedéssel használják ezzel..
Esetleg valakinek van itt tapasztalata ezzel kapcsolatosan?
Most léptük át a 100e km-t, egyébként garázsban tartott autóról van szó, szerintem egész jó állapotban is van.
Majd következő olajcserénél egy szelepfedél tömítést meg egy oldalfal tömítést is cserélnék, utóbbi azért kicsit átereszti az olajat, sajna.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Alidoki68 #18599 üzenetére
A zöld vezetéket meg kell nézni hova csatlakozik. Ha a karburátor oldalához akkor indul a motor, de mikor bemelegszik nincs alapjárat. Ha az önindító felé megy akkor nem húz be a bendix és nem forgat az önindító. Ha a generátorhoz megy akkor nem indul el a töltés. A gyújtás kapcsolóba megy egy kábel a biztosíték felől amin nyugalmi helyzetben van áram. A gyújtás kapcsolóból jön ki egy szegmens amin mindig van aram ( rádiónak) jön kábel gyújtás világítás műszerfalnak, és az öninditóhoz külön
BENEFON DELTA--------N8
-
Alidoki68
csendes tag
Értem, akkor a gyújtáskapcsoló több külön áramkört is zár. A zöld vezetékes dologra meg akkor rosszul emlékeztem, akkor ott olyan nem indulás van, amikor van gyújtás, csak nem kap benzint. Akkor holnap próbálkozom vele tovább. Köszönöm szépen!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Alidoki68 #18597 üzenetére
A zöld nyíl a karburátorhoz megy, akkor mágnesszelep, termószelep vagy az öninditó bendix, ha a generátorra megy akkor a generator gerjesztés. Nincs köze a műszerfal világításhoz. Öninditó vastag kábelen mindig van áram, a vékony kábelen csak akkor ha indításkor a kulcsot elfordítod a gyújtás elosztóban. Meg kell nezni, hogy a gyújtás elosztó szegmensén van-e áram, és ha elfordítod a kulcsot akkor a többi szegmensen ad-e ki áramot.
BENEFON DELTA--------N8
-
Alidoki68
csendes tag
-
Alidoki68
csendes tag
Kedves Bringasisti! Köszönöm szépen a válaszodat, csak még nem tudtam reagálni, haladni pedig főleg, mert most is dolgozom! Sajnos nem ismerem a hálózatokat, így még értelmeset kérdeznem is nehéz. 1994-es az autó.
Az indítómotor kap áramot, de a gyújtáskapcsolóban gondolom több ág is fut. A biztosítéktábla kap áramot, mert a lámpa bekapcsolható. A biztosítékokon belül esetleg melyik, ami a gyújtásért felel? A jelenség egyébként hasonló ahhoz, amikor a képen stilizáltan jelölt, nálam zöld vezeték csatlakozója szétcsúszik. Nem szép tőle, hogy pont ilyen időben jutott eszébe rosszalkodni! -
bringasisti
Topikgazda
válasz Alidoki68 #18592 üzenetére
Lehet kapni olyan kontroll lámpát aminek az egyik vege egy csipesz, másik vége egy tű. Szükség van rá. Meg kell nézni, hogy a biztosíték tábla kap-e áramot. Akkumulátorról jön egy kábel. Biztosíték kap áramot? Át is vezeti? A műszerfal és a gyújtás ķapcsoló diret áramot kap, nincs elé relé kötve. Minden kábel sarút szét kell húzni és össze dugni. És a stekkert is! Ird meg meddig van áram, és mondom a következőt. 90 vagy 93- as a gép? Nagyon más az elektromos rész
BENEFON DELTA--------N8
-
Alidoki68
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy ha a Favoriton a gyújtás nem működik, a műszerfalon az alap visszajelző lámpák nem világítanak, akkor a gyújtáskapcsolón, biztosítékokon kívül még mit érdemes ellenőrizni? Pl. relé van-e közbeiktatva?
Köszönöm szépen!
Üdv: Ali István -
bringasisti
Topikgazda
válasz astrojoe12 #18590 üzenetére
Meg lehet nezni: https://mobilarena.hu/tema/skoda_fabia_tulajok_ide/hsz_1-50.html
BENEFON DELTA--------N8
-
astrojoe12
tag
válasz bringasisti #18589 üzenetére
Köszi az infót! Tudom hogy nem ide tartozott, de nem találtam külön élő Fabia topikot.
Az "Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik"-ra gondoltál?"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
bringasisti
Topikgazda
válasz astrojoe12 #18588 üzenetére
Ha eszi az olajat akkor sűrű olajat kell bele tenni, egy kis aceton a benzinbe nem árt, és a sztrádán meg kell lőni. A kerdezett skoda oldal mar 10 éve is akadozott. De itt van topik a felicia és utána kocsiknak
BENEFON DELTA--------N8
-
astrojoe12
tag
Másik téma... van egy 2002-es fabia 1.4 100Le. Eszegeti már az olajat és ezért minden évben be kormolja az egr szelepet és megszorul a szelep. Egyenlőre nincs pénzem motor generálra, ezért alternatív megoldást keresek.
Mi lenne, ha tisztítás után lezárnám a szelepet, így mozogna rendesen, adná a véghelyzet jelet a vezérlőnek, de nem kormolódna el.
Adna hibát a gép?
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
astrojoe12
tag
Sziasztok! Volt pár éve egy skodás fórum, talán skodafabiaclub.com címen, ahol több téma is volt, klubélet, hibák, szervizelés, vagcom stb... mi lett ezzel az oldallal?
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Horatio8 #18585 üzenetére
Indítás előtt két padlogáz pedál. Utáni mikor felpörög akkor lehet mégegyszer egy kisebb hirtelen gázadás, hogy a fordulat lejjebb menjen. Azt kell megnézni, hogy hideg motor esetén egy ütközésig lenyomott majd felengedett gázpedál után az karburátor 1 torka fölött lévő lemez teljesen zár e.
BENEFON DELTA--------N8
-
Horatio8
újonc
válasz bringasisti #18584 üzenetére
Ja, sorry.
Hát a karburátorral vannak problémáim. Hidegen 10e-t forog, de ha elsőre nem indul be, állandóan lefullad, mintha kiürülne vmi és fulladozik, nehéz életben tartani.
De találtam leírást a Merkuros javításiból bemásolt könyvből, úgy hogy remélem sikerül megregulázni. Ha nem úgy is jövök hasznos tanácsokért.
Nekem 105-öm van, ketyeg, mint egy Doxa
Mondjuk Favorit szív dobog benne, 0 km-sen én raktam bele, nincs benne sok km. -
Horatio8
újonc
Helló!
Nekem most kellene az infó a karburátor beállításhoz, mert nagyon ramaty a kölcsön Favorit porlasztója.
A linkeken infó már, ugye ennyi idő után, nem elérhetők.
Köszi -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #18580 üzenetére
Még ezt találtam, hogy itt keressem
[kép] -
tsiga18
tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. Az utastér ventilátor először csak 3-4 fokozatban majd sehogy se ment. Az előtét ellenállást merre találom a kocsiban?
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18575 üzenetére
Én is így vagyok vele, 13 éve csak Mann-t használok, de az épp aktuálisan hozzám került Felicia Filtron olajszűrővel rendelkezik, és az is jónak tűnik.
Mit jelent Nálad a középső méret? Én a W712/43-t használom többnyire.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Halihó!
A FILTRON OP629-es olajszűrő a Mann-Filterhez képest milyen?
Van valakinek tapasztalata vele? Úgy tudom a Filtron is a Mann csoporthoz tartozik.
Köszi,
Üdv. Peti
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz cobrgaming #18572 üzenetére
Ott két cső van. Egy szögletes ami az úszóház légtelenitő, és egy íves ami akkor működik mikor hirtelen nyomású egy padlót. Van két membrán a karburátor van, azt nem ártana szerelni.
BENEFON DELTA--------N8
-
cobrgaming
csendes tag
válasz bringasisti #18571 üzenetére
Üdv! Vákuum csövet cseréltem, és húztam a csavarokon. Mostmár nyit a 2. torok, üzemanyag a közepéből jön, a 2. torok feletti félkörös csőből nem. Ez baj? Illetve a fulladás megmaradt.
"és ott, azon az elátkozott helyen megtanult újra élni"
-
bringasisti
Topikgazda
-
troller
senior tag
válasz bringasisti #18564 üzenetére
Köszi
Asus P8H67M-LE; Xeon E3-1270v2; 2x8GB DDR3; PNY GTX 1660 super 6GB
-
cobrgaming
csendes tag
válasz bringasisti #18568 üzenetére
"Valami a gyujtast ráteszi miközben fogod a mágnesszelepet. Mielőtt vásárolni megy alapjáratot kell allitani"
A mágnesszelepet csak ezért kérdeztem mert egy ismerősöm mondta. De megnéztem és az működik és alapjárat is van.
"és ott, azon az elátkozott helyen megtanult újra élni"
-
bringasisti
Topikgazda
válasz cobrgaming #18567 üzenetére
Varga István. Ha a második torok nem nyit meg kell nézni. De előtte az alapjárat ami képet küldtem. Amikor a gázpedál tövig van nyomva akkor nem Te nyitod a második torkot, csak " engedélyt adsz rá" . Ha elég vákuum van az első torokban akkor a második toroknál lévő kerek vákumdob nyitja a torkot olyan mértékben ahogy a gázpedál megengedi. Meg kell nézni hogy a szervó cső nem veszít levegőt, a gyújtáselosztó vékony levegő csöve nem ereszt, membrán rendbe van, karburátor gumi felfogás nem repedezett? Ha a második torok nem működik az gyenge motort eredményez, de dadogást rángatózást nem. Ezeket nézd meg, és írd meg a tapasztalatot.
BENEFON DELTA--------N8
-
cobrgaming
csendes tag
válasz bringasisti #18566 üzenetére
Ott is kiírtam igen , arra már rá jöttem hogy a mágnesszelep működik, de a 2. torok nem nyit. Nem tudom van-e összefüggés a kis gázos fulladáshoz. Milyen néven írtál ha szabad kérdezni
"és ott, azon az elátkozott helyen megtanult újra élni"
-
bringasisti
Topikgazda
-
cobrgaming
csendes tag
válasz bringasisti #18560 üzenetére
Mármint volt már ez a kérdés? Ezt hogy tudom megtalálni 2008-tól van ez a topik kocsit sokáig tart
"és ott, azon az elátkozott helyen megtanult újra élni"
-
troller
senior tag
Sziasztok,
Adott egy Skoda 120L '88-ból és nem megy a féklámpa. (egyik se, égők jónak néznek ki.)
Valaki meg tudná mondani, hogy a biztosítékok közül lehet-e ludas valamelyik és ha igen akkor konkrétan melyik.
Mondjuk egy teljes biztosíték tábla kiosztásért is hálás lennék, mert a gugli nem dob fel semmi értelmes találatot, kézikönyvbe se igazán találok ilyet, pedig elég minimumnak tűnne...
Előre is köszönöm a segítséget.Asus P8H67M-LE; Xeon E3-1270v2; 2x8GB DDR3; PNY GTX 1660 super 6GB
-
bringasisti
Topikgazda
-
cobrgaming
csendes tag
Sziasztok!
Pierburg 2e3 karburátorral kapcsolatban lenne kérdésem.
Kis gázadásnál álltában lefullad. Nagy gázadásnál is érezhető egy kis torpanás de azt kipőrgi.
Lassú elindulás így elég nehéz vele, és a tolatás.
Van alapjárat. Gyorsító szivattyú működik. Azt mondták hogy lehet a mágnesszelep lenne a probléma, volt már valakinek ilyen, vagy mi lehet a probléma?"és ott, azon az elátkozott helyen megtanult újra élni"
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18554 üzenetére
Köszönöm a logikus választ!
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Apósomat utolérte a helyzetjelző kapcsoló elhalálozása a felicián, nincs világítása csak fénykürt.
A műszerfal szétbontása nélkül valahogy cserélhető a kapcsoló? Még nincs meg az új, most rendeltem (Maxgear lesz, nem VIKA)[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #18550 üzenetére
Ha benzin kerül az olajban azt csak úgy tudod megfigyelni, hogy két olajcsere között nem csökken hanem nő az olaj mennyiség.
BENEFON DELTA--------N8
-
peti_s
addikt
Viszont nekem is van kérdésem.
Maga a lamdaszonda működése is érdekelne, de elmondom a szituációt. A kipufogó leömlő (Y cső) elrohadt, eltörött, ezért cserélni kellett.
Bontottat kaptam, lamdaszondával együtt. Viszont láttam, hogy elég kormos az egész, adtam mégis egy esélyt neki.
Üzemmelegen eme Bosch lamdaszonda tökéletesen működik, viszont amíg hideg a motor sajnos dadog, rángat. A fűtőszál ép, dupája az ellenállása mint lennie kéne, de nincs szakadás.
Mindenképpen cserélni fogom, de érdekelne, hogy vajon mi lehet a háttérben a probléma forrása.
Üdv. Peti
-
peti_s
addikt
válasz Kisbatyu75 #18550 üzenetére
Hali!
Nekem amikor alacsony fordulaton világított, a főtengely csapágyak voltak elkopva.
Üdv.
-
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Feleségem aki a favoritot használja panaszkodik, hogy mostanában sokat világít az olajnyomás lámpa. Alacsony fordulaton szinte folyamatosan. Kicsit mintha benzin szaga lenne az olajnak, de ebben nem vagyok biztos, hogy lehetne erről meggyőződni?
Ha benzin került bele, az mitől? AC pumpa membrán szakadhatott át?mobil: Xiaomi 14; PC:intel i5-8600
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18547 üzenetére
Én is hasonlóan voltam ezzel, amikor olvastam.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz anthonyminer #18546 üzenetére
Most erre mit mondjunk? Mikor süt a nap, vagy mikor felhős az ég?
BENEFON DELTA--------N8
-
anthonyminer
csendes tag
Mennyire lehet esélyes, hogy elromlott az elektronikus gyújtásszabályzó?
-
peti_s
addikt
válasz Kisbatyu75 #18544 üzenetére
Hali!
Én szilikonolajjal szoktam kenni, így be sem fagy. Viszont, sokat számít, hogy eredeti vagy másolt kulccsal használod, illetve a másolat minősége is meghatározó.
üdv.
-
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Elég nehezen működnek a kocsinak a zárjai. Sajnos már a sokadik másolat másolatát használjuk. Mit lehetne tenni, hogy megjavuljon a helyzet? Ha kompletten cserélném, annak szép ára van: [link]
Van esetleg elfekvőben valakinél egy garnitúra, akár bontott? Vagy létezhet más megoldás?
Előre is köszi a válaszokat!mobil: Xiaomi 14; PC:intel i5-8600
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #18542 üzenetére
Ezért írtam a csoportba, hogy kontroll lámpa nélkül nem élet az élet.
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
válasz bringasisti #18541 üzenetére
Az FB csoportban javasolták a próba izzó beszerzését, és a "biszti tábla" átforrasztását.
Ahogy már az FB csoportba is megírtam, tegnap este átnéztem az autót. Az akku pozitív pólusáról elmenő két vékonyabb vezetéket rögzítő csavar meg volt lazulva. Ebből az egyik a generátorhoz megy, a másik a biztosíték táblához. Ezt meghúztam, és biztos ami biztos a biztosíték táblát is kiszereltem megnéztem. Nem mondom, hogy az egész felületét átforrasztottam, de a csatlakozási pontokat igen. Ma reggel nem volt semmi gond. Remélem csak ennyi volt.mobil: Xiaomi 14; PC:intel i5-8600
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #18540 üzenetére
FB csoportban kaptál egy jotanacsot. Azóta megvetted az eszközt?
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Szeretnék pár hibakeresési tippet kérni. Ma reggel a -8 fokban elsőre elindult az autó. Hagytam járni, közben körbe jégoldóztam. Kb. 10 percet járhatott amikor a motor már, amikor feleségem elindult vele. Megfordult vele az utcában, és amikor felkapcsolta a lámpákat, akkor az autó megállt. Semmire nem reagált. Mintha az akku kábel megszakadt volna. Visszatoltam a helyére, ott újból indítózni próbált, és megint elsőre elindult. Így azért nem mert vele elindulni, szóval ma otthon maradt az autó.
Bármi tippnek örülnék, hogy merre induljak el.
Előre is köszi!mobil: Xiaomi 14; PC:intel i5-8600
-
tsiga18
tag
válasz Mágus2 #18537 üzenetére
Nálunk csalàdon belül apósom hasznàlja a feliciàt, a múltkori hengerfejezés utàn eseménytelenül gyűlnek tovább bele a kilométerek szerencsére.
Nekem Chevrolet lacetti lett a Skoda után, de rájöttem hogy BP-re felesleges az autó nekem, úgyhogy édesapám megkapta a lacsit. Nyàr óta nincs saját autóm így, néha a feliciàt viszem el bevàsàrolni.
Ebben a döntésben az is segített hogy a munkáltatóm párszor benyögte hogy kijàrós munkàhoz nem ad autót, mivel van sajàtom, menjek azzal. 3szor eljátszottuk ezt, hogy ràcsodàlkoztak miért nem mentem a külsős munkàra amit beígértek ügyfélnek de nem adtak hozzá autót, azóta adtak mindig. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #18536 üzenetére
Sokan elbontották már a vasat. Én eladtam, Rally autó készül belőle...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #18534 üzenetére
Követem a fórumot. Ha tudok, mindig segítek, de mostanában kevés idő jut válaszolni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Thorim #18531 üzenetére
Szia,
Ez a topik a régi skodáké, A favorit és öregebb, de megválaszolom a kérdésed:
Az említett olaj nem volt tesztelve a VW 507 00 norma alapján. Lehet, hogy jó bele, de nem tudjuk. Ami biztosan jó a motorodba az a Castrol edge turbo diesel 5w 30 vagy Mobil 1 ESP 5w 30.
-
Thorim
csendes tag
Sziasztok!
Skoda Rapid 2017 1.6 CR TDI-hez keresek 5W-30 motorolajat (5 literes kiszerelésben). Mit tudtok ajánlani? [link] Ezzel szemezek, megfelelő lehet? Köszi -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18528 üzenetére
A Favorit pár szempontból egy átgondoltabb autó mint a Felicia. Pl. az utastér levegőztetője, szellőztetése sokkal jobban van megoldva, a váltó fokozatok kiosztása is sokkal vezetés-barátabb, a Felicia viszont tágasabb belül, és kapott pár olyan extrát, ami a Favoritban is jól jönne. Valahogy a kettő keveréke lenne az igazi.
Reméljük, az idei év is jól fog telni.
üdv. peti_s
-
-
peti_s
addikt
Helló Mindenki!
Favorit / Felicia tanulságokkal zárom az óévet.
Favorithoz nagyon sok minden már nincs, spájzoljatok alkatrészekkel.
Meglepve tapasztaltam, hogy bizony sok Feliciába (eddig az összesbe amihez közöm volt) nem belevaló gyertyát tettek.
Miután megkapta a belevalót, máris sokkal jobban viselkedett.
A másik rossz élményeket okozó valami, a lamda szonda.
Ismerősöm ismerőse, aki egy elkokszolódott lamda szonda miatt bontatta el az autóját, mivel elege volt abból, hogy hidegen rángat, fulladozik....Apróságok, de nagyon meg tudják határozni a vezetési élményt.
Boldog, meghibásodás és balesetmentes új évet Fiatalok, és köszönöm a segítségeket!
(A generátor túlfeszt megoldotta az új feszültségszabályzó.)üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18524 üzenetére
Köszönöm!
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
-
peti_s
addikt
Halihó!
Vettem egy újabb projektautót. A generátor 1500-as fordulatszám felett sajnos 15-16V-ot is lead. Elég lehet feszültségszabályzót cserélni, vagy más is hibás lehet?
üdv. peti_s
-
Joke1978
friss újonc
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #18520 üzenetére
Köszönöm.
-
peti_s
addikt
válasz FeniX- #18518 üzenetére
Fog jönni.
Üdv. Emberek!
A télire használt 1.3 MPI Feliciámat elkezdtem újra üzembe hozni.
100-as benzinnel volt használva egész télen tavaly, úgy is raktam el, közel teli tankkal.
Viszont, a motortérben indítás után benzinszagot érzek, folyást sehol sem látok.
Van valami ötletetek merre keressem a szivárgást?
Köszönöm előre is,
üdv. peti_s
-
peti_s
addikt
Halihó Mindenki!
Egy újabb "projekt" Felicia 1.3 MPI lett készen, megkapta a friss műszakit.
Az előző tulaj kicserélte a gyertyát 5 kOhm-osra, de 1 kOhmos való bele a gyári specifikációk miatt.
Mivel újak a gyertyák, NGK márkájúak, és a motor szépen jár velük, csak akkor cserélném ki 1 kOhmosra, ha gondot okozhat.
Felétek mizu?
Köszi,
üdv. peti_s
-
FeniX-
senior tag
válasz bringasisti #18512 üzenetére
Sorry, tudom, hogy nem adok-veszek a csoport.. Csak gondoltam, először itt kérdem meg. Azért is nem írtam 'nyílt felhívást'
De akkor max töröljétek légyszi az üzenetemet.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, hogy vagytok mostanában?
Előhozom a múltkori témámat, nevezetesen, hogy nem igazán használom az autót, mióta megcsináltattam. Így szerencsétlen csak a ház előtt arvalkodik. Ismertek, sokat irtam ide anno. Felteszem a kérdést, hogy hatha közületek valaki pont egy ilyen alapmotoros modellt keres. Valamelyik forumtarsnak szívesen eladnám, mert nekem tényleg nem igazán van rá szükségem. Ott a motor meg a bicaj. Privátban szivesen küldök infókat, ha vkit érdekel. Sziasztok. -
bringasisti
Topikgazda
válasz Skoda136LSE #18449 üzenetére
Dugót nem lehet cserélni egy motorban, illetve lehet, csak nem szabad! Dugó hüvely garnitúrát kell cserélni, tudomásom szerint csak VIKA van és a nálad is látható kivitelben. Szlovákiában biztos kapsz, de azt is megcsinalhatod, hogy kiszámolod mennyit kell sikolni a hengerfejet, hogy ugyan azt a kompressziót érd el. A benzin oktánszámot vedd figyelembe.
BENEFON DELTA--------N8
-
pseudopanda
újonc
válasz bringasisti #18508 üzenetére
Köszönöm!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz pseudopanda #18507 üzenetére
Én azt néznem meg hogy a reflektor rellé teszi e a dolgát. Nincse beégve, és akkor nem kapcsol szét. Egymás mellett van a tompított és reflektor rellé, valahonnan kiveszel egyet és kicseréléled, bár egy tartalék rellé nem pénz, annak mindig kell lenni. Amikor kapcsolódó akkor ha kezed rateszed érezni, hogy csinál e valamit. Bont vagy zár
BENEFON DELTA--------N8
-
pseudopanda
újonc
Világítás macera Favorit 1994-nél.
Segítségeteket kérném, műszaki lesz hamarosan, kicsit a világítás megbokrosodott. Konkrétan: Sötétben rövid szakasz alacsonyabb rendű úton reflektorral, majd településre beérve kapcsolnám ki a reflektort de nem kapcsolódik le. Félre kellett állnom, meglepetés: Leállított autónál (kulcs kivéve) is van reflektor. (minden más is van, az út egy részén még minden rendben volt).
Jobb ötlet nem volt, reflektor biztosítékait kivettem, és így jutottam haza.
Másnap a fényszóró kapcsoló meg a helyzetjelző gombjait picit birizgáltam, kontakt spray, biztik vissza. Pár napig meggyógyult, majd ismét (hálisten kihalt útszakaszon) jelentkezett a hiba. Forgatókönyv ugyanaz, csak most már nem is birizgáltam. Pár napja refi (biztosíték) nélkül használom, csak nappal, vagy a településen este. (Korábbi autónál volt már kicsit hasonló, de ott csak reflektor volt, hát az kellemetlenebb út volt). Akkor a kábel szigetelésekkel volt a gond.Mire gondolnátok hiba terén? Vegyek új baloldali bajuszkapcsolót vagy fényszóró kapcsolót? Vagy vigyem el egy villamossági szerelőhöz a hibát kideríteni? Jómagam nem értek ezekhez a dolgokhoz, így csak elindulni szeretnék a hibajavításban, fölöslegesen ne vegyek meg dolgokat amik aztán nem is voltak rosszak.
Köszönöm a tippeket!
-
FeniX-
senior tag
válasz bringasisti #18505 üzenetére
Az a baj, hogy nekem itt limitáltak az "erőforrások", és annyira rutinos sem vagyok, hogy minden héten szerelnék egy ilyet. Ha lenne egy tartalék autó, nekiállnék, aztán maximum 1 hónap alatt elkészül. De így nem akarom. Most még motor sincs, autó nélkül meg végképp sehova nem tudok menni, ha nagyon muszáj.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18504 üzenetére
Mikor elfáradt a motorom, akkor két nap alatt cseréltem hüvely dugó garnitúrát 35 volt a készlet, és becsiszoltam a szelepeket, a szelepszár végén a beverődést javítottam, a himba felfekvő felületet gyémánt reszelővel igazítottam, szelepszár szimeringet cseréltem! 7-8 éve volt és 40 ből megvolt.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
senior tag
válasz bringasisti #18503 üzenetére
Halihó, végülis osztottam, szoroztam és a csömöri skodaszerviz mondott egy baráti, 150E.-s árat, úgyhogy szerintem hamarosan elviszem hozzájuk. Itt a ház előtt nem merek nekiállni.
A hapsi kikérdezett a tünetekről és mondta, hogy szerinte a hézagolók mentek össze/mozdultak el , hogy újra kell hézagolni a perselyeket. Mondta, hogy sajnos a munkadíj ennyi, mert szét kell szedni.Most aztán persze mondani bármit lehet, de linkre meg nem akartam itthon szétszedni, hogy utána elrontok valamit, aztán nincs autó. Ők 3 nap alatt megcsinálják.
Azért nagyon köszönöm a segítségeket! BringásIsti, neked külön!
A "klub" találkozó esedékes még? Van oltásom. Többiek?
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz bringasisti #18501 üzenetére
Köszönöm, a fábián talán ez picit máshogy van, de val.-szeg ott is van valamilyen leeresztő.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #18500 üzenetére
A generátor alatt a kötény lemezt le kell venni, és a fém csövön van egy 13- as kulccsal nyitható M8 csavar. Villáskulcsot nem ismerjük, csak csillagkulcs! Ezt a csavart még ember nem nyitotta ki, ezért ha erőltetni kell akkor a gumi csövet kell lehuzni a fém csőről. Lehet kapni M8 sárgaréz csavart azt kell visszatenni, alá egy sárgaréz tömítő gyűrű, amit előtte a gázon fel kell hevíteni ahogy todod és hideg vízbe dobni. Fontos! Blokk oldalán van az AC mellett egy 13 kulcsnyilasú csavar jobb oldalon ahogy szembe állsz a kocsival, és azt ki kell tekerni, és ha nem jön a víz akkor egy csavarhúzó segítségével addig kell piszkálni míg jön a víz. Szívó csonk és kipufogó csonk csavarokat be kell fújni csavar lazítóval és 13 csillag kulcs. Összerakva grafitos zsír, mert a zsír kiég, grafit ott marad és legközelebb nincs gond. A kocsi váltó üresbe és kézifék! A hengerfej csavarokat a megbúzás szerint kell oldani, de nem egyszerre, hanem negyed fordulatonként. Mikor nincs csavar akkor a hengerfejet kicsit oldalt megmozditod és úgy veszed le. A hüvely így nem mozdul el. Hengerfej és a szivó-kipufogó pakolás kell
BENEFON DELTA--------N8