Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xmodule
őstag
válasz Xmodule #26472 üzenetére
Köszi még1x mindenkinek a választ. Valóban csak az aksi volt a ludas. Egy napig töltöttuk majd beraktuk és pöcröff. Most már csak a kipufot kell megcsinalni és mehet is a hirdetés.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz H.Ezredes #26476 üzenetére
igy utolag mar mi is tudjuk hogy atvertek. csak most erted bevisszuk a kocsit szetkapjak a motort es azt mondjak nekunk mint laikusoknak hogy ha nem akarjuk nem cserelik ki de akkor is össze kell rakniuk es az is sok penz. de mi nem is kertuk hogy szedjek szet. na mindegy. aksi baja van most remelem csak kipuff is meg lesz csinalva es megy is hirdetesbe. elég volt belöle.
amugy V70 -esemröl probaltuk bikazni egy sima bikazo kabelal.
Ha ott a közeledbe laknék csak BMW -t vennék, de igy nincs itt a környeken egy lelkiismeretes szerelö sem. Mind csak a penzt hajhassza, emellé nagy ritkan tarsul esetleg tudás is. Pedig szerintem ott is hasonlo arak vannak mas teruleten mint itt svedbe.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz H.Ezredes #26473 üzenetére
vááá micsoda ürtechnika. Köszönjük szépen, mint mindig
Megmondom neked hogy nagyon át lettunk bacva a legutobbi szervizen. Bevittuk a kocsit hogy kicsit dizeles a hangja nezzek mar meg mi a baja. video
egy
kettöezeket kicserélték nekunk mert allitolag ez volt a baja poton 640.000Ft -ért. Mondanom sem kell hogy a kocsi hangja meg mindig ugyan olyan volt. Persze nem enyem a kocsi csak csaladon belul van, igy elhoztak. Mikor meghallottam mondtam vigyek vissza. Vissza vittek erre kicsereltek EGY db gyertya kabelt es voálá! Szep rendes hangja lett. Szoval jol lehuztak. Aztan most a kipuff, meg ezelött a hátsó fékcsövek szarra voltak rohadva. most egy uj aksi akkor.
amugy bikazni probaltam de nem segitett. most töltödik az aksi holnap estik azatn proba cseresznye.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Multkor mutattam kepet kipuff csöröl hogy elrohadtak a csavarok. Na az a kocsi el van atkozva. Mindig de mindig van valami baja. EZ a legutobbi mai termés. Valakinek esetleg valami ötlete igy a video alapjan? Sosem lattam meg ilyet.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
-
Xmodule
őstag
válasz urban racer #25076 üzenetére
Köszönöm az ötletedet. Valoban vettem egy ilyen gumi kittet 34111153202 BMW töl nem adtak hozzá azt a fém részt csak a belsö tömitö gumit meg a porvédöt. Durva hogy ezert az arert mar utangyartottat vehettem volna a lengyelektöl postaval mindennel egyutt es többmindent kapok EZT.
Na de a lenyeg szetszedtem. Amennyire tudtam a dugót kinyomtam a fékkel, majd lecsavar a féknyereg és kompresszorral kifujtam. Kicsit kalapaccsal kellet kocogtatni de kijött. Eredeti gumi sérulés mentes volt csak a gumi pereme valahogy feljött es igy ala bement a viz ami berozsdazott. Mivel fém részt nem kaptam ezert 800as vizes csiszolo papirral addig csiszoltam amig teljesen sima lett. A folt ott maradt de sima lett a felulet. Utana gumik vissza a porvedöt nagyon nehez volt a helyere berakni, majd gondoltam kicsit kijebb fujom levegövel a dugot hogy megnezzem a gumi mindenhol jol rafekszik -e. Sajnos blfsz voltam es tul sok levegöt nyomtam neki a dugo egyböl kilött es az uj gumit elszakitotta. (erdekes hogy a regi gumival is kilött es annak semmi baja nem lett pedig abban mar van par ezer km biztosan) Szoval igy neztem hogy obmmeg.... Aztan a regi gumit megtisztitottam es azt raktam vissza. Tudom igenytelen de végszükség eseten mindent lehet. Szoval most ez igy tart a kerek nem melegszik eddig. Amint kicsit jobb idö lesz ujra neki esek megint kicserelem a gumit. Szoval igy beszivattam magamat. Amugy nem volt nehez a muvelet a porvedö visszarakasan kivul.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz Jodanovich #25085 üzenetére
Azt mondja a tulaj hogy jo de en csak holnap tudom majd meghallgatni.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz Jodanovich #25082 üzenetére
Pont ugyan ez a hiba volt most nalunk is ugyan ezzel a motorral. Eslo lépés gyertya pipakat meg kell nezni. Ha nem ott van a hiba akkor lanc feszítőt cserelni, es végső esetben azt a tengelyt kell cserelni ami a szelepeket mozgatja azokkal a karokkal egyutt. Nekunk a lancfeszito cserelve volt amikor elojott ez a hang es egyenetlen alapjarat. Utanna a tengelyt kicsereltek nekunk potom 1800 euróért (igen ennyiert mar masik kocsit is lehet venni) aztan egy honapra ra megint elojott a hiba de mar nagyon durvan szinte majdnem hogy lefulladt. Ekkor csereltek ki 2 pipat mert teljesen meg voltak halva ergo 2 henger nem is ment... szerintem a tenygelyt nem kellet volna cserelni csak le akartak huzni ami sikerult is sajnos de ez csak az én véleményem.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz urban racer #25076 üzenetére
90ezer ft nak megfelelö összeget mondtak bmw nel az elsö feknyeregre(ami azert fura mert par honapja a hatso kerult 30ezerbe) nem tudom az elsö miert 3x olyan draga. Na mindegy ugyhogy ugy döntöttunk itthon hogy elöször megprobalom "felujitani". rendeltem egy ilyen "javito" kittet 34111153202 amit mondtal. De most azt nem ertem ebben benne van az a fem (henger) is vagy csak a két gumi? mert neztem neten kulönbözö helyeken kulönbözö kepek vannak. viszont realoem oldalon meg ugy mutatja hogy 3 reszböl all ket gumi es a fem henger. amugy meg fura is lenne ha ket ilyen kis gumi lenne 8300ft.
EZT a videot neztem meg hogyan kell ezt meg is csinalni. Te is igy csinaltad? Irtak többen egy masik videonal hogy a gumi reszeket nem szabad beolajozni mert art neki es a fekfolyadeknak sem jo ha keveredik mas olajjal. Csak a fekolajat szabad hasznalni mint kenöanyag vagy pedig szilikont. A srac az elejen amikor foliat rak a fekfolyadek tartaly tetejere hogy vakumot csinaljon szerintem ötletes
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Köszönöm a válaszokat. Akkor kicserélem az egész féknyerget. Volt itt a tipp a javito keszletröl na itt az a gond hogy "IGÉNYES szerelőhö" -t itt svédben még nem találtam pedig már voltam pár helyen. Mindegyik csak lehuzos idiota. Ráadásul olyan munkat adnak ki a kezuk közul hogy én szégyellem magam. Igaz en csak ilyen hobbi szerelö vagyok (doksik, youtube, forumok) es nincs annyi szerszamom sem (bar amit tudok megveszek inkabb). De meg igy is 1000x igenyesebb munkat vegzek mint itt az "auto szerelök". Tudnek meselni olyan törteneteket... Ja es az oradijak? haha...
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Amikor féknyerget cserélek (gondom ez a magyar neve annak ami összenyomja a fékpofákat a féktárcsán), akkor muszáj cserélni fékpofákat is? Csak mert azok nemrég voltak cserélve (fékpofák és tárcsák).
Igazabol az a gond a kocsival hogy neha a jobb elsö kerék(acél felni) teljesen felforrosodik és ilyen heggesztési szag jön onnan. Söt neha menet közben elkezd a kormány vibrálni is. A melegedesröl gondoltam hogy a féknyereg lehet a ludas(nem megy vissza es folyamatosan befog a fék) meg hogy amikor a pofákat cseréltem nagyon nehezen tudtam visszanyomni a munkahengert(azt hiszem ez a neve).
kocsi E46 320i 2000-es évjárat kombi
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
E46 hütöviz szintet jelzö kis bólya számát tudja valaki? Vagy csak egyben árulják a tartályal? Ma eltölrtem.:S A kis pálca levált attol a fehér habszerü szivacstol vagy milyen anyagbol van.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #24178 üzenetére
Fordulat az stabil.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #24173 üzenetére
Csináltam ma egy saját videót. Mintha egyre csak rosszabb lenne ez. Itt a video bocsi a vvs miatt későn vettem észre hogy állítva veszem. Remélem ezt már lehet hallani. Tisztára dízel hangja lett.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Hali.
E46 318i N42. Szerintetek az mitöl van, hogy alacsony az alapjárat, és hirtelenebb gázadásra is igy megtorpan? A hangja is olyan mintha fulladna, dadogna. Itt egy VIDEO is amit találtam kb ugyan ezt csinálja itt is. De majd csinálok egy sajátot is. MAF szenzort tisztitottam.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz Gézengúz #24027 üzenetére
Nekem egy szaros Babettát is ugy kellet kikönyörögni 17-18 évesen Megvan amúgy azóta is. Haha
Elsö kocsimat 21évesen vettem saját pénzböl 1990-es Toyota Carina II 330ezer km -el. De szerettem azt a kocsit csak megette a rozsdaAzért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Csak egy két érdekes kép a multkori szerelésböl. Gyertya csere volt akkor nem, de most észrevettem hogy 3 gyertya el volt repedve. Ezt mi okozhatta? Vagy inkabb ugy is kérdezhetném ez a repedés okozhatott e valamit? Mert nekem nem sok minden tunt fel a csere után sem. Másik meg a fékrendszer levegöztetö csavarok kicsit be voltak rohadva. Azt amelyiknek totál el van nyalva a feje (9es ha jól emlékszem), na arra rávertem egy 8-as fejet és ugy sikerult kilazitani. Csak egy tipp ha valaki ilyesmi helyzetbe kerul. Bent BMW-nel mikor vettem a kis csavarokat olyanokat mondtak ki kell furni az egeszet jó pár orás melo...aham gondoltam csak nem náluk fogom megcsináltatni arany órabérben...
Ja amugy E46 320i Kombi 2004-es évjárat 200ezer km. Utolso fékolaj csere kb 3 éve?! Sajnos erre hajlamosak itt nem oda figyelni. Én meg lecseréltem mind a 3 E46on itthon. Pedig nem nagy kunszt. Föleg vettem egy speci szerszamot ami nyomas alatt tarja a fektartalyt igy egyedul is megtudtam csinalni nem kellet pumpalni a pedalt.
Amugy ma meg már volvoztam, olaj, szürök cseréje Jó hogy amit anno vettem kulcsot E36-hoz pont passzolt a V70-es motorolajszurö házhoz. Ennél is ilyen müanyag 25nm-es.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
-
Xmodule
őstag
válasz whitezo88 #23890 üzenetére
itt svédben van egy magyar gyerek az 120ezerert megcsinalja azt mondta. svéd cég meg fényezés nélkul 300ezer. nem viccelek! amugy én is ezt mondtam a bnömnek hogy ehhez én egyáltalán nem értek és csak csunyább lesz.
Meg most inditott vállalkozást és ezért a sporolás.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Ma kiprobáltam a 200-os E61 -et. Igazábol nagyon nem jött be Az egész olyan müanyag volt. Mármint persze értem hogy abbol van de akkor is valahogy olyan teljesen élettelennek sterilnek éreztem. Ilyet sosem éreztem az E46 ban. Az E36 meg a legjobb volt ebböl a szempontbol. Hát ez van. Amugy tetszett ahogy ment, a képernyön is teteszett kiirta hány km mulva mit kell majd szervizelni ez ngyon okos megoldas. Az index kapcsolo elhelyezése viszont nem tetszett gondolom ez megszokás kérdése. A motor viszont koszos volt. Marmint olajos ez gondolom nem tul jo jel. Na de mindegy. Tegnap meg kiprobaltam a masik E39-et amit irtam is. Az is jol ment viszont pixel hibas volt durván. Nehezebb volt tekerni a kormányát mint az E46nak. Nekem ez fájo pont. nem azt mondom hogy rossz csak azt hogy nekem nem tetszik személy szerint. A kényelem viszont most elsö helyre kerult utánna meg a fogyasztás ugyhogy most kiprobálok valami mást. 1db E36 és 3db E46 után most jön egy 2007-8 as V70 D5 vagy 2.4D. Kényelemre jobban tetszik. Aztan meglatjuk. Vezetési élményre még eddig egy kocsi sem pipálta a BMW -t amiket én vezettem. Viszont hosszabb utakra (120km) nekem már az nem kényelmes az én testemnek. Ettöl függetlenul nem bucsuzom mert van még 2db E46 a családban. Aztán lehet még én is vissza térek. Néha ki kell probálni valami mást is.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23788 üzenetére
Mármint bütykölés alatt olyat értek, hogy motorolaj csere, szürök, fékolaj csere, esetleg válto olaj csere ez már ugye automata eddig csak manualban cseréltem. Szóval ennyire komplikáltabb lenne? Vagy valami spéci szerszám kell hozzá? Vagy miért felejtös ennyire?
Amugy sport ülésem van, legalább is szinertem az. Ilyen oldalt bör állithato minden dimenzioba, és elöl ilyen combtartot is ki lehet huzni. Egyedul gerinc támasz nincs benne (ami legjobban kellene). De az egész ülés ilyen keskeny nekem. Szeretek kicsit terpeszkedve ülni. Nem azért mert pöffeszkedek csak mert ilyen az ülési stilusom. Ami amugy fura is hogy ilyen kis szük hely van hagyva a lábaknak elöl. Persze tudom ott a válto és azért. Vagy ti össze zárt lábakkal vezettek? Én pl a gázpedált is csak a lábujjammal nyomom szinte. A sarkam meg kb a fékkel van egy vonalba.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Ez az E46 nagyon kényelmetlen nekem. Meg igazábol mint már sokszor is mondtam a manuál váltoja sem a szivem csucske. Most azon gondolkozom, hogy inkább átpártolok az 5-ös szériahoz. Két kocsit néztem ki. Ami a legfontosabb nekem, hogy kényelmes legyen de nagyon! Napi 120km-ert vezetek minimum szóval ne fájos háttal meg derékkal másszak ki a kocsibol. Fontos még a megbizhatóság. A két kocsi azonos árban van: 2millio FT. Regadot meg ilyenekt ne számoljatok mert nincs ilyen itt svédben. Legtöbbet 80-100km/h közötti uton megyek többit varosba. Olyan 80% 20% arányban. Akkor a kocsik.
1. E61, 2006 os érvjárat, 523i N52B25 motor, 160.000km
2. E39, 2003 -as évjárat, 530i M54 30 6S3 -as motor, 130.000km.
Az ujabb modell megéri e? Mármint most az a 30ezer km különbség nem olyan sok szerintem a két kocsi között. Itt inkább a modell között van különbség. Továbbá fontos nekem, hogy pl saját magam otthon is ki tudjam cserélni az olajakat, szüröket mint ahogy eddig az E36, és E46- osokon. Szóval azért annyira hiper modern nem kell hogy csak szervizbe lehessen ilyen egyszeru dolgokat megcsinálni. A bmws szoftverom ami van az 2007 es modellekig támogatott, szoval ez sem gond. Ti mit gondoltok? Én már utánna olvasgattam itt svéd oldalakon irnak itt rosszat mint a kettöröl böven. Ezért érdekelne esetleg tapasztalat. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Hétvégén cseréltem az egyik idősebb 320i ba a szervo olaj tartályt. Igazából nem kellet volna. ZF tartály van benne egy kis fehér szűrő amit ki lehet csavarni szedni nem de így is ki lehetett volna mosni. Igazából sok kosz volt benne. Ráadásul most már tudom hogy azért folyt ki a kupak túlfolyón vagy szellőzőn az olaj mert már régi volt és felforrt. Úgy kb 2L olaj kellet hogy atmossam a rendszert. Nem mondom hogy így végül kristály tiszta vörös olaj van a rendszerben de sokkal jobb mint volt.
Egy kis elméleti kérdés. Szerintetek hogy a leg gazdaságosabb? Ha be van kapcsolva a legkondi folyamatosan de alacsony venti fordulaton, vagy pedig ha maxon nyomatom amíg le hűl az utaster aztán kikapcsolom később meg megint be. Most itt a fogyasztás gazdasagossagara gondolok.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23643 üzenetére
Na az úgy kellemetlen... :/ utánna érdeklődők mennyi az annyi. Itt svédben azért vannak óra bérek a szereloknel ráadásul a munka tempó negyed olyan gyors mint magyarba. Többek között ezért is csinálok amit csak tudok magam. Na meg érdekel is.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Köszönöm a válaszokat. Akkor hétvégén a kocsi alá nézek és meglesem milyen állapotban van. Ennek a szilentnek a cserejehez kell amúgy valami spéci szerszám?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz whitezo88 #23637 üzenetére
Nekem is van csattogas rukvercbe rakasnal. Sőt az enyém meg rángat is kicsit ha nem pörgetem fel a motort. Bő gázzal kell tolatni is. Másik 320i nal kicsit jobb a tolatas. De amúgy el lehet indulni nálam is egyesben csak ez a karakterisztika nekem nagyon nem tetszik. De ezt már korábban is írtam hogy nem jön be nekem ez a fajta BMW manuális váltó. Ez van. Van itt a környéken (50km) egy BMW szaki majd elviszem hozzá lássuk mit mond.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Azt nem tudjatok hogy pl. 1-esbe és kettesbe amikor váltok 2000fordulatszám alatt akármilyen finoman engedem fel a kuplungot elkezd rángatni meg ilyen csattogo hangok jönnek. Viszont ha 2000fordulatszám felett váltok akkor nincs semmi ilyesmi. Indulni is jó nagy gázzal kell kulönben rángat csattog. Ötlet? Kuplung kopott esetleg? De az a fura mert a pedált alig kell csak felengedni és már menne. Halálom. Azért nem gondoltam hogy egy 2.2ccm es 6hengers motort igy kell pörgetni. Igazabol mintha 3000-> kezdene el igazan elni. Normalis dolog ez szerintetek? Mert azert gyilkolni sem akarom.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz Shadowbull #23585 üzenetére
Itt lenne nekem egy kicsit OFF kérdésem. Mi van akkor ha van Magyarországon bejelentett lakcimem, de közben egy másik országban élek/dolgozok már több mint 5eve sőt tovább megyek a másik ország állampolgára is vagyok. Szóval itteni kocsim jogosítványom útlevelem van. Na ha ilyen feltételekkel megyek a külföldi rendszamos kocsimmal akkor van mibe bele kössenek?
Másik: ilyenkor ha megállítanak kötelességem magyarul beszélnem? Mármint nevem magyar szóval innen gondolhatjak hogy tudok. Ez inkább csak kíváncsiság hogy kötelező e?
Amúgy nem járok kocsival magyarba. Drága is meg amúgy is ritkán megyek csak rövid 1hetre max.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz stickermajom #23562 üzenetére
Szia.
Dizel motorhoz sokat nem tudok hozzá szolni mert olyat nem néztem még de eddig három benzines e46-ot vettem. 2000-es 320i kombi, 2002-es 318i sedan, és ami most van 2003-as 320i kombi. Amire figyelni kell az a rozsda. Sárvédönél szeret belulröl kifelé holyagosodni. a 2000-es modellnél ez már eléggé csunyán fest a 2003-ason még nincs ilyennek nyoma sem. Mindegyik kocsi 200.000 és 230.000km között van most. Amucs a családban van mind a három e46. Én szervizelem öket igy tudok vélényt mondani. Most már igy ahogy telik az idö én is okosabb vagyok mind eleinte. Jobban tudom miket kell(ene) nézni. Megbizhatóságra mindegyik jó! Váltot nem szeretem egyiknél sem talán ott még a 318i a "jobb". Cseréltem olajat is már de ugyan olyan maradt. Szerintem kuplung kopott már vagy pedig csak ilyen. Mert amugy pedál alapján nem kopott a kuplung.
Amiket cseréltem vásárlás után: olaj, olajszurö, pollenszurö (föleg a legutobbi 2003-as ban volt nagyon tré de annyira hogy már budös volt bent az utastérben), levegö szurö. Ezek igy a kötelezöek gondolom.
Aztán ami mind a két 320i nél egyszerre ment tönkre itt 200ezer km után az a levegöszurö ház utáni két részböl álló gumicsö. Ez mind a két kocsinál el volt már öregedve és repedve. Ami mind a három kocsinál egyformán rossz volt a bal hátsó féknyergen a fékolaj levegöztetéshez szükséges csavar (nem tudom a pontos magyar nevét). Na ez mind a három kocsinál be volt rohadva. (söt az enyémnél ami ugye a 2003-as mind a két oldalon be volt rohadva hátul). Pont a tegnap operátam ki ezeket a csavarokat. Elöször azt hittem ki kell majd furni de szerencsém volt mert sikerult ugy megoldalni hogy az eredetileg 9mm-es csavarra ami mér szét volt rohadva/nyuzva rávertem egy 8mm-es kulcsot és azzal ki tudtam lazitani és szedni. Szoval tegnap megvolt a fékolaj csere is amit szintén ajánlok megvétel után (elborzadtam amikor láttam hogy milyen dzsuva jött ki a csövekböl. Akkor amit még cserélni fogok jövöhéten az a szervó tartály és vele egyutt az olajat is. A tartályt azért mert van benne egy szurö és azt csak egybe lehet cserélni. És amit még a tél elött megcsinálok az a szíjat cseréje és egyuttal a vizpumpa, termosztát, hutöviz. Egyedul a 2000-es 320i-n kell majd egy uj szelepfedél tömitést is cserélni mert ott már gözölög az olaj. Szóval igy 200ezer km + után vannak már dolgok. De ugy gondolom, hogy nincs ezzel semmi gond. A dieselnel gondolom azért van még egy két extra dolog is motorikusan. Persze tervben vannak még ilyenek hogy benzin szürö, és szerintem valamit elöl is kell cserélni az enyémnél mert macskaköves vagy soderes uton eléggé kopogo hang jön elölröl. Gondolom valami gumi el van már öregedve. De csak igy apránként cserélgeten amit kell.
Ck. : szerintem sokféle választék van felszereletség tekintetében. pl.: ahogy fentebb is irtam 2000-es 320i ben van minden jo, elektromos, füthetö tukrök, futött ulés, könyöklö, gombos kormány, elektromos ablakok elöl, világitás mindenhol belul, sötétedö visszapillanto közepen, digi klima, ködlampak elöl hatul, stb. de pl 2003asba nincs könyöklö meg sötétedö tukör. viszont van benne sport félböl ulés, és 4x el. ablak. 318i meg full extrás abba van minden.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Tegnap szorakoztam egy kicsit ezzel a Torque appal + ODB2 BT-s cuccal. Szerintetek 182Lóerö / 5230rpm -en mennyire lehet valós egy e46 M54B20 -nál? Kombi. Hármasban forgatva értem el ezt az eredményt. Ugy rémlig gyárilag 170 ló van benne. Akkor ez a 182 hogy lehetséges? Vagy csak simán fals az adat? Csak mert pl a többi adatot rendesen méri (sebesség, fordulatszám, höfok stb.)
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz MPowerPH #23544 üzenetére
Ez a hatos széria nekem nagyon nem tetszik. Olyan fura az eleje is meg a segge is. Mint egy szomorú bálna.
Kár hogy mostanában nem túl aktív ez a topic. Vagy csak mindenki nyaral?
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Nagy szerviz volt ma. Szűrők gyertyák olaj. Az a fura hogy a két hátsó fék légtelenítő szelep be van rohadva csavarnak semmi feje nincs már. Hogyan tudnám kiszedni? Valami módszer nincs hogy a tartalyon keresztül kiszivni az egészet? Elég bosszantó hogy emiatt nem tudtam a fék olajat kicserelni.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Leírom az én véleményemet. Kocsik amik ezelött voltak: Toyota Carina II (90´), elsö kocsi, szerettem a valtojat, utanna Skoda Octavia RS (03´), manual ennek is szerettem a valtojat. Közben vezettem jo par kocsit többnyire VW Passat 1.8t (02´). Ezek mind manualok voltak. Egyikkel sem volt problema valtani. Viszont amiota BMW-m van (E36 320i, E46 320i (00´), E46 318i (02), és most E46 320i (03)) egyikben sem szerettem es szeretem a váltot. Tudom sokan pont azt szeretik hogy ilyen kemény határozott stb. De nekem ez nem igazán jön be. Persze nyilván kopott is már >200.000km. még a 318i -nek ugy ahogy okés volt a váltoja de a többinek borzalom számomra. Egy biztos. Következö automata lesz ha törik ha szakad. Inkabb cserelek 9L olajat surun ha kell stb de akkor is automata lesz. Nagyon megtetszettek az 5-ös szeriak is mostanaban ott olyan 525i felett. Diesel semmi féle képpen nem sajnos drága a szervizelése és a fenntartása itt svédben (ado stb).
Szóval 1szó mint 100. Én ha most vennek csak is automatát 320i felett (ez a 170 lovas már jobb mint a facelift elötti de még ez sem az igazi ekkora kasztnihoz szerintem), vagy pedig 525i vagy a felett.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
ilyet láttatok már?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Egy kis elmélkedés. Van egy kb 50m-es macskaköves útszakasz a városban ahol lakom. 40km/h a megengedett. Szerintetek hogy a legjobb át haladni ezen a szakaszon? 40-el vagy inkább lassítva vissza valtani kettesben és lassan 15-20km/h-val át haladni? Én a lassú változatra tippelek de hallottam már olyat hogy ilyeneken gyorsan kell átmenni.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Köszönöm a választ. És esetleg otthon a fekete takaró elemeket mivel lenne érdemes tisztítani?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz whitezo88 #23516 üzenetére
igen. 09/2002 e46 318i. szoval akkor ez normalis? gondolkoztam az IVC tisztitasan. Mert alapjarat is mintha kicsit egyenetlen lenne amugy
Lenne még egy olyan kérdésem, hogy az egész motorteret belul mivel lehetne szépen letisztitani? Tiszta por. De ugy hogy a felekete elemeket is meg ugy cakkum pakk az egeszet. Ilyenek hogy magas nyomasu moso mint a kasztit nem gondolkoztam mert szerintem az ott nem tenne jot neki. De akkor mivel lenne erdemes?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz mézespálinka #23509 üzenetére
Ilyen fehéres cucc nincs az olajbeonto nyilason? Lehet a víz keveredik az olajjal. Egyszer én is azt hittem de kiderult hogy az volt a baj hogy rövid tavokat mentek a kocsival.
318i miért csinálja azt hogy leállítás után rögtön mintha rúgna egyet a motor. Mármint így mintha még egy utolsó robbanna vagy nem tudom hogy írjam le.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23503 üzenetére
Inspection I és II. Nálatok nem így írja? Insp2 nel pl. levegő szűrő, gyertyák, olaj szűrő, pollen szűrő, és még pár ellenőrzés. Azt hiszem 30ezer km utáni szerviz. Közben meg egy olaj csere. Vagy 60ezer? Valahogy így.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz raczger #23491 üzenetére
Szerintem bitang jól néz ki!
Nekem is N54B22 van. Olajat tényleg csipeti hogy mennyit nem tudom. Mert ugye nem rég vettem akkor max alatt volt egy kicsivel. Azóta raktam bele 2-3ezer kmert és most felesen van. De nem tudom milyen olaj van benne. Pont a tegnap rendeltem Liqui Moly 4100 5w40-et. Insp 2-ot csinálok a hétvégén igaz még lenne 3000km hátra de az olaj miatt előre hozom kicsit. Aztán meglátom mennyit csipeget. Remélem nem sokat. Amúgy M-es kormány vastagabb?Apropó ti Insp 2-őt mennyiből szoktatok kihozni? Engem kicsit szíven ütött az insp2 value csomag ára BMW tol. 60.000ft. Persze ebből még lejon meg - 10%, de akkor is. Vagy ez jó ár? Így most az egész insp2 ki jött ~77.000 Ft bol. Én cserélem ki természetesen.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Átfutott a fejemben egy gondolat, hogy venni egy hobby 7-eset. Persze csak a 3-as mellé hétvégi kocsinak. Ezért elkezdtem olvasgatni kicsit a neten. nem tudom ezt a népitéletet olvastátok -e már de szerintem vannak benne igazságok. picit nehézkes a megértése, de ugy gondolom megéri végig olvasni.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Igazából van egy két érdekes dolog ami a BMW szerint... Pl váltó, difi olajat sosem kéne cserélni. Mert ugye lifetime. Ennek ellenére 2000es évjáratú e46 320i 230e km el eléggé rossz állapotban volt az a váltó olaj amit leengedtem belőle. Az is fura hogy levegő szűrőt is csak insp2 nel kellene cserélni ami 60e km.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz raczger #23309 üzenetére
Pff hány ilyet kifogtam már én is. Mondjuk mindegyiket elvittem egy proba körre még ha tudtam hogy nem is veszem meg akkor is. Csak kiprobálni tapasztalotot szerezni milyen jobb- e vagy roszabb e mint a többi. Igy több viszonyitási alapot lehet szerezni. Legtöbbször megkerem az eladot is hogy jönnön velem es akkor ha valami szerintem nem okes akkor azt mondom neki. persze legtöbbször nem szeretik az ilyesmit de hat ez van ha valaki elhallgat valamit ugye..
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz raczger #23285 üzenetére
Szerintem sok az 1.6M. Igaz en itt svedben lakom de az árak majdnem ugyan ugy vannak. 2. tulajtol vettem 318i sedant 2002-es evjarat 220e km-el nagyon jo kuplungal motorfeszitö cserelve volt mar az ujabbra, vonohoroggal könyöklö közepen, 4x elektromos ablak, esö erzekelö, tempomat, klima stb. ezt vettem 1.1m -ért. és itt nem kell atiratasert fizetni meg eredetvizsga stb stb. ez a végösszeg. ugyan igy 1.1m vettem utanna a 320i kombi 2003 vége (2004) -es evjarat 200e km- el 3. tulajtol ugyanugy 4x el. ablak em. tempomat, klima stb. könyöklö nincs benne közepen de azt lehet bele rakni ha kell. vonohorgos ugyanugy. annyi hogy mig a 318i hez volt 4 ujszeru nyári alufelnivel + 4 ujszeru teli alifelnivel addig a 320i nel csak 4 uj nyári van aluval. szoval telit vennem kell. de csak gumit mert felni van itthon. szoval szerintem az 1.6m sok azért a 318i -ért. még ha csak 1 tulajdonosa volt akkor is. de ez csak az en véleményem.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
az egyik kormany valtos is szerintem. total laikuskent nekem ennyi tunt fel igy hirtelen.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz MPowerPH #23269 üzenetére
Ha 320D alatt E46 ra gondolsz olyan 2004 esek vannak fent de mint mondtam 300e km- ekkel es automatak. Nem sokkal lett volna dragabb mint amit most vettem, de persze kepröl nehez megallapitani a kocsi allapotat. Ezt nagyon tapasztalatbol mondom.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz MPowerPH #23264 üzenetére
Köszi. Azert nem dizel mert ebben az arkategoriaban nem lehet normalisat talalni sajnos. Azert 3-400e km-eset meg nem akartam. Inkabb gyujtöm a penzt es majd 2-2.5m között (kp ba mint mindig) nezek valami dieselt. De majd az meg odebb van. Elöbb tervben van hogy lakasbol házba költözni akkor meg ugy is közelebb lennek a melo helyhez egyböl nem kellene ennyit utazni. Szoval most jo ez igy. Sokat agyaltam en is nagyon sokat melyik lenne a legjobb. Ez a 320i lett az arany középut. Neztem 330xi -t is de az mar sok lett volna. 318i meg jol ment meg minden de erzesre nem volt valami nagy. Itt meg azert mosolyog a szám amikor csak megyek a kocsihoz amikor vezetem az a szep hang (tudom van szebb is), de azert atlagba megall 8L alatt. Ado is kevesebb stb stb. Amugy ebben mar a km oranal fordulatszam merönel meg ott a többinel mar ilyen szep krom keret van körbe. Elözöeknel nem volt. Ez opcio? vagy megadott dátum után már igy jöttek ki? Ugy rémlik vezettem ujabbat is már mint ami nekem van es ott nem volt ilyen. Kliman is mashogy vannak a gombok mint az elözö 2002-es 318i -n.
Apropo viz: az összes megnezett E46-nal hianyzott a tartalybol hutöviz. Mindegyiknel lent volt melyen az uszo. Mitöl lehet ez? Hova tunik a viz? Kocsi alatt semmi csepegesre utalo jel. Motor olaj sem habos vagy ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Lehet kicsit félre érthető voltam. Én a BMW vel tökéletesen meg vagyok elégedve. Sőt az összessel meg voltam csak szerettem volna sőt még most is szeretnék mindig újabbat. Eddig volt rá lehetőségem hogy ezt meg tegyem kisebb plusz költséggel. Most ez a kombi ami van marad egy ideig. A többinél főleg a rozsda volt az ok amiért cserélni szerettem volna. Többi márkárbol kettő van ami egyáltalán szoba jöhetne nálam (vw, toyota). De mivel most így eléggé kezdek bele menni az e46osokba meg BMW diagnosztikat is vettem ezért maradok ennél a márkánal. Szerintem eléggé könnyen szerelhető is alkatrész árak sem veszesek (pl passatba általában drágábbak az alkatrészek 2002es). Rengeteg videó és dokumentum van a neten E46 hoz.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz raczger #23258 üzenetére
Köszi a tippet. Ezek voltak cserélve. Igazábol szerintem a 318i N42-es motorral totál jo kis pörgös ugros kocsi. Nekem legalabb is bejött föleg a fogyasztas 1tank 63L azt hiszem, 900km. De valahogy amikor a sor6 hangjat meghallom...lehet bolond vagyok de imádom föleg ennek az M54-nek mintha még szebb lenne a hangja mit az elözö M52nek. De lehet csak bekepzelem.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz raczger #23254 üzenetére
Én mondjuk nem ebben az árban nezegetek mint Te de en most ezt a E46 ot 1.1 ért vettem. Mondjuk fekek nyari gumik majd 100%osak egyedul ami nincs az teli garnitura. ennyi a negativum egyedul.
Amik eddig nekem voltak az utobbi 1 evben.
1.E36 320i 1999 kombi (itt amiket megneztem elötte E46 2000-es 320i nagyon lelakott volt, E36 99es automata ezt valami diszno szallitasra hasznaltak vagy valami farm kocsi volt de ezt nem irtak a hirdetesbe meglepetesem volt.) E36 ot kereskedötöl vettem igaz kicsit dragan sok volt rajta a rozsda (nincs ismerös aki megcsinalna:S) kuplung is full vege fele jart. Elsö BMW-m volt nem ertettem hozza semmit sem kb. Szerettem amugy. Szep krém szinu bör ulessel 170e km-el. Itt ereztem hogy valtani kell mert a kuplung sok lesz marmint nekem nem eri meg. Rozsda miatt. Eladtam picit buktam rajta belefert tanulopenznek.
2. E46 320i (M52TU) 2000 kombi. (amiket neztem: E46 328i sedan a kocsi kb meg volt halva teleszkop 0 rugozas hatul de ugy konkretan mintha oda lett volna hegggesztve hatso ablak lehuzva nem muködött stb. ezutan neztem egy E46 320i-t de ez valami M -es lehetett mert nagyon szep speci volt kivul belul de ez a kocsi annyit allt kint hogy mikor elvittuk tesztkörre hatul valami csattant egy nagyot azt hittem kitört a kerek de nem szerintem ott a fekkel lehett valami de nagyon veszelyes hangot adott ki gyorsan vissza is vittuk. azert kar volt mert tenyleg szep volt:S). ezt a kocsit élettarsam örökölte. picit aron alul adtam neki de csaladban maradt.itt azert mar jön a rozsda föleg a sarvedönel:S
3. E46 318i 2002 sedan. (amiket neztem: E46 318i 2004 rengetek rozsdaval szetesö felfuggesztessel, E46 320i 2004 keves km ott derult ki hogy hatso ules nuku mivel könnyu teherautonak van beregisztralva es erre meg jött a hab a tortara mikor mondtak hogy elözö tulaj hivatalos BMW markaszerviz volt mint szerviz kocsit hasznaltak ezert sem volt hatso ules. Persze durva serulesek belsö teren kivul meg rozsda sufni modon csiszolva fujva matt festekkel fenyes festesre. Kepeken meg... Na mindegy. Aztan vegul csak talaltunk egyet. Tulaj 2. gazdag környek csavonak szerintem 2. kocsi volt mint hobbi mivel ott volt egy 5ös szerias kombi is. Azt mondta most nincs meloja ezert kell a penz. Örultem mint majom a farkanak ilyen paikat kocsit reg lattam kivul belul. Persze itt is volt egy ket apro dolog (hatso rendszamtabla vilagitas egyik oldal kitörve tudom egesz elemet kell cserelni aztan szinre fujatni nem olcso) meg a picit bizonytalansag 2ezer fordulat alatt. ennek meg utanna nezek folyamatban van. Ez a kocsi is csaladban maradt pont ma adtam el.
4. Amit ma vettem E46 320i 2003 vége (2004) kombi. (amiket neztem (ma): E46 2002 320i inkabb nem kategoria. szelvedö csere kellet volna meg rozsda is volt böven. E46 2003 318i 80e km-el!! itt azert mentem el mert azt irtak kicsit egyenetlen az alapjarat meg 2e alatt bizonytalan es az elsö fekeket cserelni kell plusz kaszni kulcs karcos de nem rozsdas. Hat az egyenetlen alapjarat fura volt. Ha lassan nyomtam a gazt nem volt gond viszont ha picit gyorsabban ranyomtam akkor ledadogott a motor 1x le is allt teljesen. 2e felett nem volt semmi gond. alapjarat meg rangatta az egesz kocsit. Nem jöttem ra mi lehet a gond de mikor kerdeztem miota ilyen a kocsi azt mondtak fel eve... nem vallaltam be. ennyire azert nem vagyok szaki. igyekszem böviteni a tudasomat minden teren de ez nagy falat lett volna nekem. Aztan vegul meglett ez a 04 es kombi 320i. teljesen patika kivul belul sehol semmi rozsda. egyedul ez a szisszenes leallitas utan. De mintha a levegöt a motorba szallito csövön a kis csö meg lenne repedve. Lehet ott a gond. Kicserelem meglatjuk. Artani biztos nem art ha nem repedt az a csö. Itt a 318i sedant ugyan annyiert adtam el mint amennyiert ezt vettem.
(#23255) CharlieDrop: diesellel az a baj hogy nem merem bevallalni. remhirek keringenek minden fele ez rossz az rossz horribilis szerviz arakrol. drága is a dizel sok km is van benne ráadásul itt svedben ado is drága rá éves szinten. Uzemanyag árban sincs sok difi söt legtöbbször a dizel drágább. pedig amugy a dizelt jobban szeretem alacsony fordulat nagyobb nyomatek kerregö hang. de majd 1x egy uj. dizel automata.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23252 üzenetére
Persze azt nezem mindig. Meg ugy 9-10ezer km-enkent az olajat is cserelem szurövel. Amugy E39-et azert nem mertem bevallalni mert a min 10L -es fogyi mar sok nekem, meg az automata nyugjeitöl is tartok egy kicsit. Ez a M54B22 azért el van 7,5-8L -el is. Az elözö M52TU is elment ennyivel ez meg ugye több Le meg korszerubb. Legtöbbet 100as tempoval megyek napi 120km -ert.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
E46 M54B22 lett. Total szép rozsda meg 0.1% sincs rajta belül is patika állapotú. Rég láttam ilyet. Viszont egy érdekes jelensége van. Amikor leállítom a motor rá pár másodpercre egy olyan hangot ad ki mint a teherautó kézi feke amikor ki engedik. Szuszog egyet. Valami a vacuum vagy levegőre tippelek. Ötlet? Csináltam videót is. [VIDEO]
De amúgy a kocsi jól megy tényleg semmi fura nincs.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
e46 02 m54b22 manual 180k km vs e39 02 m54b25 automata 160km. e39 kicsit dragabb de van ra 6 honap gari motor hibara is. mind a kettö touring. azt tudom hogy az e39 többet eszik kb 2-3 literrel leginkabb hosszu tavokat teszek meg vele 100as tempoval. viszont a szerviz költség mennyire több az e39 nel? most itt nem az olaj meg szurö cserekre gondolok mivel gondolom az kb ugyan az. inkabb a többi kopo alkaterszekre.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23220 üzenetére
Néztem róla videokat YT-on. Hévégén kiszedem és megnézem. Köszi a tippet.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
BMW01 neked milyen tapasztalatod van ezzel az eurocarparts.com oldallal? Egyik régebbi hsz-edben láttam hogy onnan rendeltél dolgokat. Tudom, hogy te ott kint élsz (GB), de nekem itt sved viszonylathoz kepest postaval egyutt olcsobban jött most ki levegö,olaj,pollen szürök. BMW-töl is kertem arajanlatot, legolcsobb ugy lenne hogy Insp1 kitt + egy levegö szurö de ezek még igy is több mint dupla annyiba kerulnek mint a 3 MANN szurö postaval. Ezelött is rendeltem MANN-t azt mondjak elég jo marka. Mondjuk nem tudom a BOSH jobb e vagy a MANN vagy hogy a gyári BMW szüröt ki gyártyja. Te/ti mit gondoltok? Meg van ott még más márka is de azokat nem nagyon ismerem (crossland, denso). Ja mert mikor veszek egy kocsit ezeket cserelem egyböl attol fuggetlenul hogy mikor volt benne cserelve utoljara (levegö,olaj,pollen szurö es motor olaj). Aztan a többit meg szepen lassacskan.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23216 üzenetére
Majd legközelebb. Most már uton van a 5w30 LL04 BMW. Az a baj hogy a kezikönyvbe nem ir semmit az olajrol csak hogy LL01 legyen minimum meg LL98 és ennyi. Viszont ez az alacsony fordulaton egyenetlen motor járás kicsit bosszant. Ma hibakodokat is neztem de semmit nem dobott. Esetleg valami ötlet mit nezzek? Ja meg a masik amikor a legkondit bekapcsolom eleg erdekes hangja van. Kb mint egy JET motornak. Es a motor fordulatatol fuggöen nö vagy csökken ez a hang erösseg. De amugy jól hüt.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
most megint olaj ugyben dilemmazok. a kezikönyvben annyit ir hogy LL (LongLife) 01 -et rakjak bele. Na most BMW-nel mar nincs ilyen csak LL04 amire azt irjak vissza fele kompatibilis viszont van belöle 0w40 es 5w30 is. Nem tudom melyiket valasszam. Lehet most telen lesz -20is itt svedben. BMW olajakat neztem amugy. 5w30 olcsobb kicsit. 230k km van a motorban. Ti mit gondoltok melyik viszkozitas a jobb?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23207 üzenetére
Eredeti BMW tárcsákat meg fékpofákat. Mondjuk kopásjelzö szenzor nem kellet volna, de benne volt a value csomagban (legolcsobb). Ablakot is beraktam a 320i -be. Nem volt nehéz egyáltalán. Volt egy nagyon jó video YT-on rola. Meg elolvastam a szerviz leiarast is. Fontos volt hogy az aksit le kellet kötni amikor a légzsákot vettem ki. Nem is gondoltam volna erre magamtol.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
szep idö volt tegnap gondoltam kicserelem a fekeket elöl. igzabol nem volt nehez de jol jött volna egy celszerszam vissza nyomni a munkahengert vagy mi a magyar neve neki. egy mezei közepes szoritoval szenvedtem. maf szenzorokat is kitisztitottam bar egyik sem volt koszos.(320i 318i). minden esetre ebben az uj kocsiban e46 2002 318i a levegö szurö valami hihetetlen buta modon van megoldva. az egesz levegö hazat ki kell venni maf szenzort le kell csavarozni. a kis kerek szurös. meg anno az e36 320i ba meg csak egy kis rekeszt kellet kihuzni. miert komplikaltak ennyire tul? pedig hely is van böven 318i nal. viszont meg mindig van az a furcsaag hogy 2000rpm alatt picit mintha rangatna szoval nem egyenletes. azt hittem maf koszos de nem.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Nagyon eltünt itt mindenki...:/
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
olajbeöntö kupak tiszta. hutövizböl hianyzik egy kicsi. hutöviz teteje mintha habos volna. hengerfej tömites? e46 n42b20 318i 2002 220.000km. lassu gazadasnal mintha kicsit meg meg torpanna. MAF szenzor tisztitasa?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Ma volt életemben elöször, hogy itthon hagytam a kocsimat és egy másikkal mentem. Erre mire haza értem ez a látvány fogadott. Nem vittek el semmit. Szomszéd azt mondja lehet ö volt amikor vágta a füvet és ráment a murvás részre egy kicsit. Kb ilyen 1:1.000.000 hoz az esély hogy ilyen történik mivel volt vagy 20m-re a kocsi onnan. De pont látszik hogy egy kis valami egy pontban megutötte az üveget. De persze csak találgat a faszi mert nem látta nem emlékszik semmi zajra stb. Érdekes hogy szerintem a riaszto azert bekapcsolt volna ilyenkor nem? A társas házban ahol lakom kb mindenki itthon volt de senki semmit sem látott vagy hallott. Bontott üveget elöbb megrendeltem. Cserélt már valakit ilyet? E46 2000-es. (Én eddig csak 1x volvo kamionon). Esetleg valami spéci szerszám vagy anyag?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
na meg a multhetvegen amikor csereltem az olajakat akkor letoroltem szepen a szervo olajtartaly-t. ma viszont azt vettem eszre felul megint olajos kicsit. mintha a kupaknal nyomna ki az olajat. pedig nincs tultultoltve. szerintetek miert?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
a hetvegen sikeresen kicsereltem a valto es difi olajat. valto jobb lett egy kicsit. könyebben is jar es most mar az egyesböl kettesbe valtasnal nem csattog meg rangat akkorat mint elötte. a diffibe amugy szep tiszta volt az olaj valtoban viszont elegge koszos. mondjuk 230ezer km utan nem is csodalom. motor olajat is csereltem viszont itt volt egy erdekesseg. elöször is 1l olajjal krvesebb jött ki. 5.5l ez meg azt mondom oke azert 11ezer km utan el el csipeget egy kicsit. viszont beleöntöttem amennyi jar bele 6.5l es most a nivon a max felett van egy kicsivel az olaj. ezt viszont nem ertem. mintha több lenne benne az olaj pedig ki kellet jönnie az összes olajnak. no mindegy mentem mar azota vele majdnem 500km ert de sehol nem nyomja ki az olajat. amugy elözöleg 5w30 volt benne most 10w40 et raktam bele. nem szandekosan amugy csak igy jött ki.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
egy olyan gyors kerdesem lenne hogy e46 ban a gyari cd lejatszo lejatsza az irott audio lemezeket? eredetiböl van par azzal nincs gond.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Rendben köszönöm a válaszokat akkor inkább nem bonyolodom ebbe bele.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
nem tudom emlekszik-e még itt valaki de multkor panaszkodtam egy kicsit hogy a kormanyt nehezebb tekerni mint azt vartam volna es akkor itt mondtatok hogy jo hogy ilyen es nem olyan mint pl egy puntonak vagy valami ilyesmi. na ma volt lehetösegem kiprobalni egy teljesen ugyanilyen e46 2000-es 320i kombit mint ami nekem van annyi volt a kulönbség hogy a kocsiban amit kiprobaltam 40ezer km-el több volt szoval kb 280.000km körulbelul persze 100.000km nel volt az utolso pecset a könyvben hogy cserelve volt rajta valami ennek ellenere nem volt rossz allapotban de nem vettem volna meg föleg 10 tulaj utan. na de minegy a lenyeg hogy abban a kocsiban nagyon könnyen jart a kormany. kb igy erzesre azt mondanam hogy 2x olyan könyebb volt tekerni mint az enyemet! szerintem ez viszont mar nem normalis dolog. marmint az en kocsimnal van valami hiba szeirntem. azt szeretnem töletek kerdezni hogy szerintetek mit nezzek meg mit kellene cserelni hogy az enyemnel is jo legyen a szervo rendesen? olajat neztem az mikor megvettem par dl hianyzott vettem bele valot es utan töltöttem. viszont semmit sem valtozott a kormanyzas. valami nem okes az fix.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
eddig mindig 95ös benzint tankoltam mivel itt svedben ez a legjobban elterjedtebb. most viszont talaltam egy masik kutat hol van 98as is. nem sokkal dragabb a 95ös töl. szerintetek nagy kulömbseg van a kettö között? marmint fogyasztas teljesitmeny.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz whitezo88 #23091 üzenetére
ertelek. pont most neztem weboldalt es mar nincs is ez a 10w40 bmw olaj fent. legközelebb lm et veszek akkor. bar öszinten megmodom 10ezer km utan a nivon ugyan ott van az olaj mint amikor bele töltöttem. ha evett is belöle nem lehet latni egyaltalan. pedig a motorba van mar 230ezer km. ugy nez ki ezt szereti. de mondom legközelebb kiprobalom LM it mert mar en is jokat olvastam rola.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz MPowerPH #23089 üzenetére
lehet akkor jövöre castrolt veszek vagy liquid mollyt azt mondjak az is eleg jo. bar szerintem 10ezer kmet ez a bmw olaj is elmegy. kivancsi is leszek hogy milyen koszos(egett) lesz az olaj.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz MPowerPH #23087 üzenetére
csak ilyen kiszerelesben volt. nemetböl szoktam venni. igazabol 13 litert vettem mert evente min 2x cserelek olajat. castrolt meg nem lattam 4.20€ /Liter arban. de ha tudsz valahol erdekel. amugy miert nem jo ez a bmw olaj? (ugy tudom amugy ez is castrol csak mas a cimke) de szerintem szarhoz nem adna a nevet a bmw.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
na ma kicserélte egy privát szerelö nekem a fékolajat. ö azt mondta hogy a fékpofák vannak már nagyon elkopva. aztan mondtam neki hogy nekem is feltunt a vibralas. akkor ezek szerint lehet hogy csak a pofakat kellene cserelni? Azert nem vagyok benne biztos mert a tarcsa is egy kicsit vallas mar alul felul.
Amugy azert az durva hogy a BMW nel 35.500ft ért cserélik a fékolajat itt meg a srác megcsinálta 12.800ft-ért. Most csak átszámoltam svéd koronárul gondolom magyarba nem ilyen árak vannak
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
Köszönöm a válaszokat. Akkor a tárcsára ránézek majd. Ma volt lehetöségem a kocsi alá mászni kicsit. Sikerult megtalalnom a sárga matricát a válton ez van rajta: MTF-LT1, viszont ezzel kapcsolatban azt olvastam hogy ebbe csak is BMW nél vásárolt LT2 -es olaj mehet (ezt ajanlotta amugy a BMW is). Végül is nem gond mert éppen hogy csak egy ici picivel drágább mint a castrol verzio. Hátul a difinél is megnéztem ki tudom-e csavarni a csavarokat nem volt probléma. Szóval jövöhéten szombaton ha minden jol meg és megérkezik minden olaj akkor insp1 és válto,difi olaj csere lesz. Köszönöm még1x a válaszaitokat.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
realoem.com on néztem de sehol sem talaltam hogy milyen csavar pontosan a valto leeresztö es beöntö csavar es ugyan igy a diferencialnal. meg az alateteket sem talaltam marmint a csavarok ala.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23026 üzenetére
felemeltem. tényleg nem önzáros. most már legalább ezt is tudom. köszönöm a segitségeket. még lenne egy kérdésem.
mostanában olyan jelenségre lettem figyelmes, hogy nagyobb temponál fékezésnél a kocsi eleje elkezd remegni. ha jol tudom ez vagy kopott fék vagy pedig vagy pedig az a kar ami tartja a kereket elöl kopott( bocsi de nem tudom magyarul a nevét most nem ugrik be csak svédul ) na most azt nem értem ha a fék kopott akkor a muszerfalon nem jelzi azt egy lámpa? ha kopott a fék akkor a tárcsa is vagy csak a betétek? ha cserélni kell a tárcsát akkor az elsövel a hátsot is cseréljem vagy itt nincs ilyen kriterium?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23023 üzenetére
marmint hatul az egyik oldalt vagy az egesz hatuljat? ha jol sejtem akkor ha megemelem az egeszet es egyiket forgatom jobbra es a masik forog balra akkor önzaro ha meg nem forog a masik akkor nem önzaro. ha.viszont csak az egyik oldalt emelem meg es forog akkor nem önzaro ha meg nem forog akkor önzaro. jol gondolom?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
válasz CharlieDrop #23017 üzenetére
m52 es van nekem a dupla vanosos(talan nincs is mas ebböl most nem tudom pontosan.)
hatso difibe tudja valaki mennyi olaj kell es hogy milyen? (ugyanaz mint a valtoba? LT2?)ez azert fura marmint hogy a 16i be 1.9es motor van. igy mar tenyleg nem olyan fura. bar az m52 akkor is 50Le vel több.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Xmodule
őstag
ma egyebkent egy kicsit elszomorodtam. történt ugyan is hogy vezettem egy e46 2000-es évjárat 316i sedánt. 130.000km el. (nekem e46 2000-es evjarat 320i kombi van 230.000km -el.). viszont azt tapasztaltam szomoruan hogy a 316i sokkal jobban megy jobban ugrik jobban gyorsul. Nem értem mitöl. Elöször azt hittem hogy a suly esetleg itt nagyon sokat számit de a kulönbség kb 200kg. marmint ennyivel nehezebb a kombi. viszont a 320i motorban több a lóerö meg erösebb is kellene legyen. az enyemet ugy tudnam leirni hogy nyomom neki a gázt pörög a motor de olyan lomha cammogos. jo 100.000km -el több van a motorban de ennyit számitana? amugy a kuplungot is sokkal könyebb volt benyomni a 316i -n. ekkor arra gondoltam enyemen mar kopott lenne a kuplung? de viszont az enyem is kapcsol mar egyböl ahogy egy kicsit felengedem a pedalt. csak benyomni nehezebb. Viszont a valtas sokkal finomabban ment a 316i -n. könyebben is mentek be a fokozatok és a váltások között föleg 1->2 be nem volt rántás. enyémnél van:S szerintetek mit kellene cseréljek a motornál hogy jobban menjen? (levegö szurö uj). még nincs itt a serviz intervalluma a gyertyáknak meg a többinek (insp2). kuplungal de leginkabb a sebességek közötti rántással is jo lenne valamit kezdeni. ti mit gondoltok?
Cxgrav Márkaszerviznek én is elhinném ennel a mondatodnal be volt kapcsolva a szarkazmus? Vagy komolyan irtad?
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest