-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarkrav
csendes tag
-
zolee3000
tag
Köszi a hasznos infókat. Igazad van, a lovak száma helyett inkább a nyomatékot érdemes nézni. (Az 1,2-es turbós is csak 116LE, de 185Nm vs. az 1,6MPI 160Nm-e.) Sajnos a hybrid esetében ilyen legnagyobb rendszer-nyomaték adatot nem találtam, csak a benzinmotorét adják meg, az meg ugye kevesebb (142Nm), de ebből nem lehet leszűrni, hogy húz az autó, ha besegít az e-motor. Mondjuk, most nézem, h az új Aurisban (Corolla hatch) már egy 122LE-sre "butított" 1,8-as fog kerülni (nyilván, hogy a 2,0 felé tereljen), vagyis elvileg csökkenni fog a telj. különbség közte és az 1,6 között, illetve talán közelebb fog állni az általad ismert 1,5 alapú hibridhez.
Amúgy az automatikus váltó nekem alap, az 1,6-ost is azzal rendelném, mert nagyon unom a városi sok kuplongolást.
Egyébként Neked mennyire élhető az 1,6 szívó? Mint írtam, városon belül annyira nem tartok tőle, inkább csak hosszabb utaknál. Pláne, hogy most már csak a szerdát tudnám ezzel a motorral venni, ami kicsit nehezebb mint a mostani Auris.Doki16: Köszi, ez tényleg nem olyan rossz. Sajnos nekem a vásárlás val.szeg át fog húzódni Q2-Q3-ra, de lehet, hogy még be tudok szerezni egy Auris a mostaniak ól, ezzel a hatással.
[ Szerkesztve ]
-
zolee3000
tag
Én is kinőttem már a duhaj-korszakból, de azért mazsola sem szeretnék lenni az autó miatt. A fogyasztás valóban nem mellékes tényező, pláne hogy nekem minden költség saját zsebből megy, viszont pont emiatt a hybrid felára is szempont. Vonzó a hybrid, de hát majd meglátjuk, mennyit tudok majd végül kigazdálkodni.
-
bszg@
tag
Egy EURO6 szívó benzinestől szerintem korrekt a 8 literes városi fogyasztás.
Bárcsak az én ugyanilyenem fogyasztana ennyit a közel 12 helyett. (Nem mentem még tankolástól tankolásig csak városban, úgyhogy ez inkább becsült érték, természetesen figyelembe véve a BC adatait.)Esetleg vkinek van tippje, hogyan lehetne utánajárni, hogy mi okozza ezt a - szerintem - irreális fogyasztást?
-
motoflug
őstag
Köszi!
Igen, én az érintőkijelzőn lévő csúszkára gondolok. Rengeteg podcastet/mixet hallgatok, aminél nem szerencsés fél órás beletekerést gombbal intézni. Tudom, hülye vekengés, de ráadásul tök lassan teker az érintőn lévő gombbal, jó lenne, hogy ha már van csúszka, akkor lehetne így használni, mint egy 10 éves golfon.
-
Doki16
addikt
Ebben sajnos nem tudok segíteni, nincs az adott android rendszerrel telefonom. A zenelejátszón belül kellene keresgetned ahol egyszer elindítottad. Vagy még a Bluetooth beállításokon belül lehet kikapcsolni a média hangot, hogy átvigye.
(#6323) motoflug: Tényleg, igazad van, kevertem a kettőt. A mirror link már gyakorlatilag döglött szabvány ezért nincs is támogatottsága. Senki nem építi már be. A Suzuki jobban csinálta. Ott az elején benne volt a MirrorLink, de később egy egyszerű szotferfrissítéssel belerakták a jelenleg is élő AndroidAutot.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Ehnaton88
csendes tag
Én is ilyesmire emlékeztem, de a szerviz simán beletette, mert a szervízvezetőre hivatkoztak, hogy nagy tapasztalata van, nem értem miért nem ragaszkodnak az előíráshoz, de akkor az a lényeg hogy a következő olajcserénél menjen bele a 0w20, vagy leengedjem otthon és töltsem fel 0w20 al?, gondolom szűrőcsere nélkül, mert most kapott újat.
[ Szerkesztve ]
-
Csabroncka
addikt
Ez is egy érdekes dolog, hogy mitől lesz baja. Nálam a 2014-es 1.6-os (1ZR motorkód) corollában végig 5W30 (toyotás) olajjal-al volt töltve (még a garancia-időszak alatt is kezdettől fogva ), jövőre váltok vissza én 0W20-ra, amikor vettem jobbnak láttam újra 5W30-at tenni bele.
A gyári előírás ellenére nem érzem, hogy probléma lenne a motorral. Az olaj szép színű, normális illatú, a nivón a csere óta 0-a a fogyás és simán jár a motor, pedig ebbe 140 ezret tettek ezzel a típusú olajjal.
Miért váltok mindenképpen vissza: természetesen egyik ok a gyári előírás, de a másik, hogy elég sok rövid útra használom az autót, itt fontos a vékony olaj nyújtotta előny.
A végére annyi tanulság, hogy a garanciaidő alatt az akkori tulaj becsülttel vitte a márkaszervizbe. Rengeteg kilométert beletekert pályán, számomra elég furcsa volt az 3-4 hónap utáni olajcsere miután beletekert 15.000-et (márkaszervizben).
Hasonlóan furcsa volt, hogy a szervizkönyvbe nem pecsételtetett (mondom ilyen is van ) szerencsére a digitális szervizkönyvet kinyomtatták a márkaszervizben ahol vettem.
Egyébként halkan megsúgom valamennyi magyarországi márkaszervizben (sakura, reálszisztéma.....) javasolják 100.000 km felett az 5W30-at (Ez nem azt jelenti, hogy azt is kell bele tölteni, lásd az én példám )
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
pècsimunkás
addikt
Nekem ilyen csak akkor van, ha 3-4 km-t megyek hideg motorral.
A legtöbb amit még mértem kiváncsiságból 7,9 l/ 100 km volt. Osztrák benzunkút- német benzinkút , 0-160 közötti liftezéssel a sok dugó miatt, és viharos szèlben volt ez az eset. De volt 6,4 l is az átlag ez a két benzinkút között. Stabil 150- el, de ahol korlátozás volt, azt betartva jött ki. De.... tényleg nem érdekel mennyit eszik... egyrészt mert keveset, másrészt élmèny vele autózni!Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Tin
veterán
Ha valaki megtalalna ezt az Egester epizodot es azon belul, hogy hol van rola szo, megkoszonnem, szivesen meghallgatnam. Magam is hasonlo cipoben jarok, es nem tudom eldonteni, hogy ledobjam az olajat 5000-nel, vagy inkabb legyen egy korabbi, 10e-s olajcsere a gyarilag eloirt 30e helyett. Mondjuk hosszu tavon is max 15e-enkent fogom cserelni az olajat...
-
Declare
őstag
Köszi a hsz.-t! Érdekes, én ilyenről még nem hallottam na akkor ennek még utána nézek, aztán meglátjuk.
(#8689) molnarpeter : 15 ezret ír, azt hiszem, azonban ez a gyártói ajánlás, meg előírás azért nem egy szentírás...lásd pl vw 30 ezres olajcsere periódus, vagy fogyasztási adatok stb...ez mind arról szól, hogy a cégeknek, hogy lehet "kedvezőbb" feltételeket teremteni, mert ők nyilván azt csinálják csak, ami le van írva, de senkit nem érdekel, mi a jó a motornak.
-
Csabroncka
addikt
Nem úgy van minden Toyotán (gyárilag), hogy a forgókapcsolón akkor tudod kapcsolni a ködlámpát ha a helyzetjelzőre már ráforgattad a kapcsolót?
Ck. A gyári DRL az más, annak semmi köze önmagában a világítás kapcsoláshoz, egyszerűen mentben kézifékoldásra kapcsol, helyzetjelzőre meg tompul. Gondolom sok az utólagos megoldás!
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
-
gorgo
őstag
Egészséges ember észre sem veszi az egészet. Lesz sérved (nyaki, háti), mindjárt ergonomikus üléspozíciót akarsz felvenni. Ekkor kezdődnek a bajok... nem is tudsz, szar az ülés íve, amire ráérsz egy lapáttal a fejtámla. Az ülést még be lehet állítani valamelyest(azt sem az alap verzióban) de a fejtámla rémes szögbe kényszeríti a nyakat.
Mondjuk ki sem próbáltam hogy hátra fordítva bele megy-e, meglepne ha igen.
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
No.01
őstag
Szvsz az 1-1,5l az mar nem a csipegeti kategoria... De az olaj es legfokepp a felhasznalas modja az ami igazan szamit.
Az itteni forumon is letezo dolog - jellemzoen 250e km folott - de szinte csak azoknal akik hasznaljak autopalyan is. Mi pl havi max 2x palyazunk, de 10e km-kent nem fogy olaj (vagy inkabb ugy mondom, h a palcan nem lathato)
A vicces az, h miota itt levettek a sztradatempot 100-ra azota azoknak is kevesebbet eszik olajbol akiknek volt ilyen gondjuk.
De legyunk oszinten a Prius (a legujabbat is belertve) nem autopalyara valo. Sem komfortban, sem szigetelesben sem semmiben. -
Yeffy
veterán
ertem, koszonom a korrekciot.
szoval akkor vegulis van motorfek mindket allasban, csak vagy az akksit tolti, vagy ha mar tele van, akkor "standard" motorfekkent mukodik.
ez kulon plusz pont, h nem csak a fekezgetesnel, hanem motorfekezesnel is tolt. egyre szimpatikusabb ez a rendszer.meg egy kerdes fekekrol: valahol azt olvastam, h az ilyen fekvisszanyeros rendszereknek a fekezese kicsit mas, mint az atlag autoknak, asszem' ket allasa van a feknek, az elsonel nem fog annyira, vagy valami ilyesmi. errol mit erdemes tudni?
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
Ck.
addikt
Nem csak állítólag. Előtte egy Mercedes C350e hybridem volt. Minden egyes lassítás/megállás egy igazi bakkecskézős mutatvány volt, mindig volt egy olyan érzésem, hogy az autó nem fog megállni, végül rángatva de csak megállt. A Lexusnál semmi ilyesmi nincs, teljesen észrevétlen, átmenet nélküli a fékrendszer működése.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
-
Senhi
aktív tag
Az esőérzékelős ablaktörlőtől én is teljesen kivagyok, többet kell mikromanagelni, mint az előző kocsimban a hagyományosat. Néha bekapcsol amikor kell, néha nem. Néha már a csontszáraz ablakot törölgeti verőfényes napsütésben néha meg a legnagyobb zuhéban is csak rátöröl egyet-egyet. Van amikor meg teljes jól teszi a dolgát. Érzékeny lelkivilága van na...
Pedig ez az az extra ami már 10 évvel öregebb kocsikban is rengetegben benne van, de úgy tűnik itt nem sikerült behangolni. -
őstag
Gondolom idénre már nincs mit rendelni, a 23-as árlista meg nincs vagy az asztal alatt megy mint a 23-as Rav4-é. A 22-es rav4 meg kapott új árlistát, nem nagyon akarnak már sima benzinest eladni, a cvt változat majd egy árban van a hibriddel (ha jól néztem az asztal alatt osztott 23-asban már nincs is sima benzines).
[ Szerkesztve ]
-
FLx
addikt
Az automata valtos autok a fek felengedesere elindulnak. Ha aktiv az auto hold, akkor viszont nem nyomod a feket, tehat gazzal tudsz indulni. Na most, ha pl. egy lejton allsz es te gazzal indulsz el, az erdekes dolgokat tud okozni, mondjuk egy melygarazs bejaratanal. De parkolasnal se eppen jo, ha nagyon szuk a hely es gazzal kell indulni. Egy pedal lenyomast sose tudsz olyan finoman modulalni, mint egy felengedest. Szoval en abszolut megertem miert nem aktiv alapbol.
-
Paxker315
addikt
Köszönöm. Telón annyit mondott, hogy GPS nincs benne, illetve, a fia tette fel a hirdetést, ő nem tudja a felnimeretet és felszereltsegi szintet.
A hulladék hahu meg nem enged normális galériát pl Google drive mappa v hasonló megosztása
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
Tudom, csak akit ismerek- autorevizor - bp-pest megyében mozog így előbb a tulajt&hirdetőt faggatom. Amúgy olyan 25-30ezer ft körül dolgoznak ezek a függetlenek
Amúgy ha live plus v active, akkor sincs rossz áron, ennyi km-rel, csak jó tisztázni a felszereltséget, mi van, mi niccs. az előéletből ami "nem tisztázott", hogy miért került első tulaj által eladásra 14ezer km-rel, 1.5 évesen?
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
Ez ilyen. Megnézed a piacon az Aurisokat, "mindegyik" exe meg activetrendplus, sokszor még ülésfűtés nélküliek is
#14698 dj79
Koszonom! Ahogy irtam, privat-praxisba fogom hordani, korrekt csaladi ismeros, evek ota szervizelt nekunk Golfokat, megbizunk benne. A menettapasztalatokra optimalizalas utan leszek kivancsi, bar gyarilag sem egy tohonya bode.https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen