-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
snyper990
őstag
válasz
TheMartin03 #152526 üzenetére
Szia!
Sebességet közvetlenül a HGW-re (szolgáltatói „modem”) kábellel csatlakozva kell mérni, és lehetőleg ne böngészőből, hanem vagy speedtest appal, vagy CLI-vel paranccssorból/terminálból (esetleg egy Linux live sessionből). Így nagyrészt kizárható, hogy saját eszköz vagy valamilyen szoftver van a jelenség hátterében.
Ha így is lassú, próbáld meg áramtalanítani a HGW-t, és egy fél perc-perc múlva visszakapcsolni. Ha ez sem oldja meg a problémát, kérdezz rá a szerelőnél, hogy milyen ötlete van még.
Ha ez megoldja, de saját routerrel még mindig nem jó, akkor érdemes a saját routert visszaállítani gyári beállításokra, és újrakonfigurálni (meg egyúttal frissíteni rajta a firmware-t, ha van elérhető frissítés).
Optikán nincs bridge mód, csak PPPoE passthrough. A set top boxoknak mindenképp jobb, ha maradnak a HGW-hez csatlakoztatva, mert ha bármi gond van velük, a szolgáltató kapásból a saját eszközödet fogja okolni. Van megoldás arra is, hogy saját routert használj (akár access pointként, akár routerként), de nagy valószínűséggel nem járna számodra semmi előnnyel (max. ha valami speciális hálózati igényed lenne, amit a HGW nem képes megoldani; ráadásul PPPoE passthrough esetén a set top boxnak mindenképp a HGW-hez kell csatlakoznia).
#152529 seger: Ez nem biztos, hogy akkora anomália szerintem. Közben volt változás az előfizetésedben például, írtad, hogy lemondtad a tévét. Akár az is befolyásolhatta. És nem a két ajánlat közt lettek bevezetve az új vezetékes csomagok? Mert az is megmagyarázhatná.
Persze az sem kizárt, hogy az első nem értett annyira hozzá/elnézett valamit/szándékosan jóval drágább előfizetésre akart rábeszélni. Lehet, hogy egy harmadik majd jobb árat mond, de egész biztos vagyok benne, hogy olcsóbb nem lesz a jelenlegi díjnál. Ha nem akarsz készülékkedvezményt, akkor nem sok értelme van hűséget vállalni, sőt, készülékkedvezménnyel együtt sem biztos, hogy megéri.
Nálunk egy mobil előfizetés olcsóbb lenne a meglévő régi csomagnál, amin már nincs hűség, viszont jóval kevesebbet is adnának szolgáltatási szempontból...
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.