Hirdetés

Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot

Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.

Beperelte az USA kormánya az Adobe-ot: azzal vádolják a Photoshop fejlesztőjét, hogy megkárosítják a fogyasztókat, mert komoly lemondási díjat rejtenek el a legnépszerűbb előfizetési csomagjukba, ráadásul eleve megnehezítik az előfizetések lemondását.

Az FTC (Szövetségi Kereskedelmi Bizottság) szerint az Adobe elássa a díjakat, amelyek sokszor több száz dollárt is kitehetnek – ráadásul más fontos részleteket is elrejtenek az apró betűs részben, a szövegdobozokban és a hivatkozások mögé a havidíjas szolgáltatásoknál.

A vád szerint az Adobe a fennmaradó kifizetések 50 százalékát kéri a megszakításért, ha a fogyasztó az első évben mondja le a csomagot. Az FTC szerint kényszerítik az online lemondókat, hogy szükségtelen, több oldalas folyamaton menjenek át, aki pedig telefonról próbálkozik, azt gyakran lekapcsolják a vonalról, és a többszöri próbálkozás során is ellenállással és késlekedéssel szembesül a képviselők részéről.

Az FTC szerint az Adobe éves előfizetésekbe csalja a fogyasztókat a rejtett díjakkal és a nehéz lemondással. Szerintük az amerikaiaknak elege van az olyan cégekből, amelyek feliratkozáskor is elrejtik a részleteket, majd lemondáskor akadályokat gördítenek eléjük.

Az Adobe visszautasítja az állításokat. Szerintük az előfizetős szolgáltatások kényelmesek, rugalmasak és költséghatékonyak, ezekkel az igényekhez, időhöz és költségkerethez igazítható minden, az Adobe feltételei pedig átláthatóak, a lemondás egyszerű.

Az előfizetések a legutóbbi negyedéves 5,18 milliárd dollár árbevétel 95 százalékát tették ki, vagyis 4,92 milliárd dollárt.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Adobe

Azóta történt

Előzmények