Hirdetés

Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára

Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.

Vivek Murthy amerikai tisztifőorvos szerint figyelmeztető címkét kell tenni a közösségi médiás appokra, hogy az emlékeztetőül szolgáljon: ezek a platformok ártanak a fiataloknak, különösen a serdülőknek.

Hirdetés

Az USA tisztifőorvosa hozzáteszi: egy figyelmeztető címke önmagában nem teszi majd biztonságossá a közösségi médiát a fiataloknak, de segíthet növelni a tudatosságot és változtatni a viselkedésen – ezt pedig a dohányipari tanulmányok is alátámasztják. Az ilyen címke elterjesztéséhez azonban előbb az amerikai Kongresszusnak kell lépnie.

A törvényhozók és szakemberek régóta vádolják a közösségi médiás cégeket azzal, hogy káros hatásokat gyakorolnak a gyerekekre, akiknek a figyelme megrövidül, negatív testképet közvetítenek feléjük, sérülékenyebbé teszik őket az online zaklatás és a szexuális ragadozók irányába.

Murthy szerint ideje hangsúlyozni, hogy a közösségi média kéz a kézben jár a serdülők esetében a súlyos mentális károkkal.

A gyerekek online biztonsága kapcsán az amerikai szenátorok a Tiktok, a Snap, a Meta, az X és a Discord cégeket is súlyos kritikákkal illették az év elején. Lindsey Graham szenátor szerint konkrétan vér tapad ezen cégek kezéhez, mert nem védik meg a fiatalokat a szexuális ragadozóktól.

Több amerikai állam saját szabályozásokkal igyekszik megvédeni a gyerekeket a közösségi médiától, amely a szakvélemények szerint idegességet, szorongást, depressziót, alvási problémákat is okoz. New York államban tilos lett a 18 év alattiaknak szülői hozzájárulás nélkül függőséget okozó, algoritmikus tartalmakat szállítani, míg Floridában 14 év alatt tilos a közösségi média, 14-15 évesen pedig szülői hozzájárulás kell hozzá.

Azóta történt

Előzmények