- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Angalet79
csendes újonc
válasz Gubu0101 #133745 üzenetére
Csak az a baj,hogy a vidanet szerelői nem törekednek megoldásra csak leszólják az én routerem és azt hajtogatják,hogy a wifi nem a szolgáltatás része. Méregettek műszerrel és az ő véleményük alapján minden szuper....
A városban mindenki panaszkodik rájuk tehát az ő rendszerük fos...
Az összes szomszédom mondta,hogy eddig is folyamatosan szakadozik a televízió is, az elmúlt héten kétszer is elment órákra minden.....
A számtech boltban azt mondta az eladó hiába veszek újabb routert vagy jel erősítőt semmi értelme,mert mindenki tudja,hogy a vidanet hibája,de nem értem hogyan működhetnek így......
Jelenleg szinte minden wifiről megy amúgy is, nem értem hogy nemtudják biztosítani és miért szakadozik..
-
ogreee
csendes tag
Sziasztok!
Hétfőn bekötötték az optikai 1000/1000 netes minden szép és jó volt.
Másnapra a feltöltési sebességem(Kb 15 Megabit) megszünt viszont a letöltésem megmaradt.Mi lehet a problémám? pls help -
bghistvan
senior tag
Gubu0101,
mgaben,
Kaba;Köszi az infókat!
Én is 65"-t várok, azért bennem van a para, főleg, hogy utána olvastam (bár ne tettem volna) véleményeknek, viszont így részben kezdek megnyugodni, remélem épségben sérülésmentesen és jól működő állapotban érkezik majd meg.
-
#46824192
törölt tag
Android tvgora jött egy update. Látszólag jól működik (jelenleg)
Mondjuk kb. minden csatornán írja hogy "a tartalom újraindítása nem engedélyezett".
Valójában meg a kis csúszkával az elejére lehet húzni a lejátszást.
Logika??
-
Zsoxx
senior tag
Mostanában gyakran van probléma az emailküldéssel. Elég gagyi szolgáltató benyomását kelti a cég.
Ma megint szarakodik. Webmailt nem próbáltam most, az ilyenkor is működni szokott. -
snyper990
őstag
válasz Angalet79 #133744 üzenetére
Vidanet ÁSZF 4.24-es pontból: "Wifi router esetén a szolgáltatás átadási pontja az eszközön lévő ethernet portok egyike."
"nem értem hogy nemtudják biztosítani és miért szakadozik"
Sajnos az, hogy nem érted, nem alapoz meg semmilyen jogi lépést. Az összes szolgáltatónál ez van, főleg a panelek miatt, ahol annyi wifi hálózat van, hogy nem bírják egymást túlkiabálni. Ott a fizika (és a törvényi szabályozás) a döntő tényező, és tényleg nem tud vele mit kezdeni a szolgáltató sem.
Ha kábelen nem szakadozik, akkor Nálad lesz a hiba valahol. Ha szakadozik kábelen is, és a szomszédoknál is bizonyíthatóan rossz, akkor a szolgáltató sara. Kérdés az, hogy az általuk vállalt rendelkezésre állás megvalósul-e. Ha nem, érdemes lehet összefogni a szomszédokkal, és közös levélben kérni a helyzet rendezését.#133760 boxoslaca: Inkább írjon hibát, de működjön, mint fordítva
#133761 Zsoxx: Egyszerű a megoldás: ne használj szolgáltatói emailt[ Szerkesztve ]
-
Putyin90
senior tag
Sziasztok!
Adott egy telekom ADSL net + IP TV szolgáltatás, ZTE ZXHN H368N modemmel. Reggel még minden rendben volt, majd ma délben hazajöttem és látom, hogy a modemen csak a Power LED világít, más egyéb nem. Modem áramtalanítás több alkalommal is megvolt, semmi eredmény. Csak a Power LED világít. Természetesen bejelentettem az ügyfélszolgálaton, aki természetesen nem tudta megmondani mi a hiba, továbbította technikus kollégáknak, délután kaptam egy SMS-t, hogy majd fog keresni a szerelő. Oké. Most elszüttyögök itt a mobilnettel, ami még a 10 Mbps-t sem éri el, mindegy is. Mit gondoltok, mi lehet a hiba? A modem adta meg magát vagy valami komolyabb gond lehet? Ezt a fél napot kibírtam mobilnettel, de ez így hosszabb távon (mondjuk holnap egész nap) nem lesz élhető...
-
#46824192
törölt tag
válasz Putyin90 #133764 üzenetére
DSL -t egy akár rozsdás/ beázott kötés is hazavághatja.
Nálam is volt olyan ,hogy órákig keresték a szakadozás okát. Hát mikor megláttam ,hogy az utcan az egyik dobozban hogy nézett ki úgy kb minden ,amiben az enyém is volt kötve, inkább azt mondtam a szerelőknek, 1l benzin meg gyufa neki azt majd lesz valami. Aztán valahogy csak megtákolták a lehetetlent és működött.
Azért a T eléggé gyorsan javítja az ilyen eseteket. Jellemzően másnap megoldják. Ha mégsem , akkor is van rá 72 órájuk,ezen túlhaladva téged már megillet a kötbér. 72 órán belül semmit sem tehetsz azon kívül hogy türelmesen várakozol. Ha a mobilod 30-as és a te neveden van az is, akkor ilyen esetben kérhetsz rá 72 óra korlátlan mobilnetet a kiesés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#46824192
törölt tag
Sagem3890v3
Telefonom 5ghz wifin csatlakozik. Droid boxok vezetéken.
Box Chromecast hol működik,hol nem.
Természetesen ha a telefon a saját (ap) routeremen van, akkor rögtön megjavul a cc elérés.Várható erre a csodára egy firm. ami a wifi-lan átjárást megoldja? Vagy van olyan eszköz amiben legalább ez jól működik? Mert akkor ezt kukazom és szólok nekik hozzanak egy másikat ami használható.
-
Constantin79
csendes tag
Sziasztok. Alsónémedi Optika: Telekom teljes mértékbe meg vagyok elégedve. Nekem még a Huawei HG8245H végpontom van. Sajnálattal hallom, olvasom a sok sok hibát az új Andrioid alapú TV-boxról. Azt lehet tudni hogy van rajta olyan opció ha nem kap jelet mondjuk 1 órán keresztül akkor kikapcsol készenlétibe? Hiába beszélek lakó társaimnak hogy nem jó az ha 0-24-be megy mert a TV csak 1 megjelenítő. Így nekem már hazavágótott egy Cisco normál IP-TV boxom. Nem értem ha világítást mindenhol kapcsolgatják ( ott is ahol nem kellene) akkor ez miért nem zavarja az illetőt? Tényleg ha már itt vagyunk amennyien csak tudtok hozzá szólni, kíváncsi lennék a véleményekre ezzel kapcsolatban: ti kikapcsoljátok a boxot ha nem használjátok? Vagy csak a TV-t? Mert nekem ez alap. Miért menjen 0-24-be ha nem aktív a megjelenítő?? Vagy csak engem zavar ez ennyire? Köszönöm szépen.
[ Szerkesztve ]
Klímázás után, adj a szigetelésnek is, + új nyílászárók....
-
mgaben
senior tag
válasz Constantin79 #133769 üzenetére
Én kikapcsolom. Vagyis a HDMI CEC, mert be van kapcsolva a táp szinkron. Szóval ha kikapcsolom a tv-t akkor kapcsolja a box-ot is. Ugyanez bekapcsolásnál.
Nem mondtam, hogy nem bízom benned, de azt sem, hogy igen, pedig nem...
-
Angalet79
csendes újonc
válasz snyper990 #133763 üzenetére
Köszi a választ!
Kábelen nem szakadozik...
Wifivel saját és az ő routerükkel is folyamatosan,ahogy említettem és a képen is látszik.
És ők nem fogják bevizsgálni a kábeleket a lakásomtól az utcán lévőig,mert eddig sem álltak pozitívan hozzá. A szomszédok is panaszkodnak,de inkább belenyugodtak sajnos...És mivel kizárólagos szolgáltató nincs itt másik kábel...Ezért szeretnék valami megoldást, vettem USB wifi adaptert,hátha az jobban fogja...
-
#46824192
törölt tag
válasz Constantin79 #133769 üzenetére
Persze hogy kikapcsolom (igaz hogy android boxom van de lényegtelen) ,amit nem használok.
Engem kifejezetten idegesít ha valami értelmetlenül fogyaszt áramot és az most mindegy hogy mennyit.
+Ha csak pár ezren kikapcsoljuk, már legalább pár ezer watt nem fogyott el fölöslegesen.Viszont teljesen aramtalanítani , konektorból kihúzni nem szoktam.
[ Szerkesztve ]
-
Angalet79
csendes újonc
válasz cech19960320 #133772 üzenetére
A wifi megszakad 24 szer?
5m-en belül? Melyik hálózat? A levegőben? 3 napja leírtam az egész sztorit hónapok óta ez van . Most beszéltem a szomszéddal azt mondja folyamatosan gond van vele 10 éve.... -
cech19960320
tag
válasz Angalet79 #133774 üzenetére
Olvastam.. Ha a kábelen nem szakad, csak a wifin, ott akkor nem szolgáltató oldali a baj...Ők azt vállalták, hogy kábelen stabilan szolgáltatnak. A wifi már user oldal.
Lehet, hogy az ő eszközük wifije gyenge, ebben az esetben kell egy saját eszköz. Ha pl panelban laksz, és van 15 másik wifi 2 emeletes körzetben, az is okozhatja a gondot. Lehet gond azzal is, hogy ócska 10k-s wifi router van, ami nem bírja kezelni bizonyos szám felett a kapcsolatokat és eldobja az agyát. meg még vagy kismillió ok.
De onnantól hogy kábelen stabil, onnantól a szolgáltató felé nem igazán van mit reklamálnod.
-
snyper990
őstag
válasz Angalet79 #133774 üzenetére
Akár többször is megszakadhat annál, még 10 centiről is, ha valami nincs jól beállítva/szoftveres gond van...
Ha kábelen nem szakad, akkor Nálad kell lennie a problémának... Router firmware a legfrissebb? Biztosan jól van konfigurálva? Klienseken friss a wifi driver/firmware?#133775 cech19960320 +1
Pont az ilyenek miatt nem vállal garanciát egyik szolgáltató sem wifire[ Szerkesztve ]
-
Spec
őstag
Sziasztok! Egy gyors kérdés... Jelenleg milyen optikai hgw-t (ONT-t) ad a Telekom új előfizetéshez, vagy gyorsabb csomagra váltáskor? Még mindig a f@stalicska Sagemcom-ot, vagy áttértek valami értelmesebb eszközre?
"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
válasz Kbali #133780 üzenetére
Köszi! A Technicolor nagy névnek hangzik a hálózati eszközök piacán
Mennyire megbízható, és legfőképpen mennyire konfigurálható a rendszere? A Sagemcom-nak valami iszonyat lebutítottrendszere volt. Amolyan Mari néninek való, nyomj meg egy gombot, és müxik rendszer, közel zeró beállítási lehetőséggel. Ez is olyan?"They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Angalet79
csendes újonc
válasz cech19960320 #133775 üzenetére
Köszi a választ!
Szerencsére ma megszakadt kétszer kábelen is...Az én routerem is átállítottam olyan csatornára ahol nincs más és most az ő gyárijuk is ott van szerencsére..
2,4 GHz-n csak a laptopom van,5 GHz-en csak a TV de azzal nincs gond...
A router tipusát leírtam, ez az:
https://www.tarr.hu/sw/static/file/202009-arris-homegateaway-tg2482-web.pdfAz én Xiaomi routerem eddig tökéletes volt ahol használva volt,de itt annál is megszakadt folyamatosan,ezért nem is használom most.
-
Angalet79
csendes újonc
válasz snyper990 #133776 üzenetére
Köszi a választ!
Igazából ők csak bedugták és ennyi,mikor panaszt tettem kijöttek fikáztak mindent ,hogy az én cuccaim(router,laptoppal van hiba) az ő rendszerük tökéletes..
Kedden amikor írtam ide akkor kaptam pár tanácsot,azokat állítottam át az ő routerükön,de semmi eredmény.
A windows hibajavító folyamatosan ezt a DNS kiszolgáló hibát dobja ki most is,ha van net akkor is...A wifi analyzer most is azt mutatja hogy csak egyedül vagyok ezen a csatornán.. -60 és -50 dBm az erősség
-
Spec
őstag
válasz mgaben #133784 üzenetére
Nekem még egy viszonylag használható Huawei HG8245H van. Megvan kb. 6 éve, de komolyabb gond/hiba nélkül működik, és viszonylag jól konfigurálható is, amire nekem kell arra bőven elég. Viszont a gondom, hogy abban a pillanatban, hogy 300 Mbit/sec-nél nagyobb csomagra szeretnék váltani, azonnal küldi ki a rendszer az új HGW-t, mert szerintük a Huawei nem bírja el a gigabitet (pedig de).
Tavaly megszopattak már egyszer a Saagemcom-mal. Alig tudtam elintézni, hogy vegyék vissza, és adják vissza a Huawei-emet. Nem szeretném még egyszer megfutni ezeket a köröket, mert nem kis vesződség volt.
andrew911: Nem hiszem hogy nekem kellene több 10k-ért, vagy 100k-ért routert vennem, azért mert olyan szolgáltatást akarok használni, ami amúgy rendelkezésemre állt, és áll is, csak azóta a Telekom nem upgradeli az eszközparkját, hanem downgradeli ilyen szempontból.
Amúgy is annak vagyok a híve, hogy amit meg lehet oldani egyszerűen, azt oldjuk meg úgy. Ha valamire elég kellene legyen egy eszköz, de az inkompetens hozzáállás miatt, mégsem elég, akkor erre nem az a megoldás, hogy hozzá barkácsolt eszközökkel oldjuk meg a gondot és pótolju ka hiányosságokat. Persze, tudnám bridge módban is használni, és mögé tenni a saját routerem, de nem akarom."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
Spec
őstag
Igen, pont ez a gondom. Egyszer már beszopattak ezzel. Akkor visszarakattam velük. Még egyszer nem akarom eljátszani ezt. Személyesen a Telekom szerelő mondta egyébként, hogy a Huawei simán viszi a gigabit-et is, csak simán azért erőltetik a cserét, mert a rendszerbe így van felrögzítve, hogy nem bírja, és nincs egy majom aki átírja az adatbázisban, hogy pedig de, bírja. És most már mivel ez egy kifutott hardver nem is érdekli őket a dolog.
A hivatalos adatok alapján többet is tudna az eszköz:
"1 GPON interfész, 4GE+2POT+1USB+WIFI,SC egymódú,
Lefelé irányuló sebesség 2,5 Gbps, Upstream sebesség 1,25 Gbps"
Csak annak idején gondolom valami balfék rosszul adta meg az eszköz kapacitását, és nagyobb netre nem engedélyezi a rendszer, pedig simán elbírná."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
andrew911
tag
Ha kizárólag a te nézőpontodból figyeljük a szituációt, akkor nyilvánvalóan igazad van, de a Telekom azt az optimumot keresi, ami kielégíti az előfizetők nagy részét és emellett költséghatékony. Nagyon költséghatékony.
Persze ez is eltérő államonként, a német és a holland belpiacos ADSL/VDSL FritzBoxok fullos DLNA szerverrel, DECT telefonnal és homeassistant szolgáltatásokkal jöttek, működő és gyors USB3 samba megosztással, itthon meg volt/van ugye a Speedport.
Nekem az 5670 egyébként mindenre elég, amit tudnia kell, minden másra ott van a NAS meg a menedzselhető switchek.
Szóval értem a felháborodást, de ettől szerintem változni nem fognak a dolgok.[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
válasz Angalet79 #133774 üzenetére
Kérj egy NMHH-s mérődobozt. Ennél hivatalosabban nem lehet monitorozni a sávszélességet, és az esetleges kimaradásokat. Ha ez a cucc azt mondja, hogy szar a kábelen bejövő internet, akkor az ezzel végzett mérésekre hivatkozva remekül tudsz reklamálni. Ha azt mondja, hogy az jó, akkor meg a wifit kell gatyába rázni.
-
snyper990
őstag
válasz Angalet79 #133786 üzenetére
"most az ő gyárijuk is ott van"
Most akkor hány router szórja nálad a wifit? Külön SSID-n vannak (2,4 és 5 GHz különösen)?
Ha előtte máshol volt használva a Xiaomi router, csináltál rajta egy gyári visszaállítást, hogy a régi konfiguráció ne tudjon bezavarni?
Ha DNS kiszolgáló hibát ír ki, akkor miért nem használsz másik DNS kiszolgálót? A szolgáltatói DNS szerverekkel szokott probléma lenni, Google és Cloudflare-féle elég stabilan működik. -
Spec
őstag
válasz andrew911 #133791 üzenetére
Szerintem a Telekom szempontjából az a legköltséghatékonyabb, ha én nagyobb csomagra tudok váltani, amiért nyilván többet is fizetek neki, de ezért cserében nem kell eszközt cserélni. Ergo 0 költségen, plusz bevételt generál.
Ezzel szemben ha megrendelek egy nagyobb csomagot, ő saját költségen kiküldi nekem a drága eszközt, kifizeti a futárt, én meg elégedetlen leszek, és visszatetetem a régit, ami miatt még ki is kell küldjön egy szerelőt, és nem fizetek neki többet. És ezt a folyamatot sajna tavaly eljátszottuk már. Akkor ez így jó neki? Mert ez se nekem nem jó, se neki, mint szolgáltatónak."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
mgaben
senior tag
Az én konkrét gondom az volt vele, hogy a telefonokat elkezdte ledobálni a wifi, meg ha hazaértünk nem is csatlakoztak fel. Az asszonynak szeptember-októberben pár nap alatt ezért szívta le a mobilnetet (nem volt még figyelmeztetés beállítva). Egyébként itt lehet az volt a baj, hogy ipv4 és ipv6 is be volt kapcsolva alapból, és ez nem tetszett nekik. De a tv és a telekom box ment wifi-n. A másik probléma meg az volt, hogy ha a tv-n plex-ből 4K (sokszor 1080p-nél is) filmet strem-eltem kollégám szerveréről, akkor akadozott. Konkrétan nézhetetlen volt. Most az AX1500-al tökéletesen megy minden.
Aztán még a szülői felügyelet, és a távoli elérés is jó dolog a TP-Linknél.Nem mondtam, hogy nem bízom benned, de azt sem, hogy igen, pedig nem...
-
andrew911
tag
Látom nehéz elvontatkoztatnod a saját nézőpontodtól. Nyilván vannak esetek amit a szolgáltatónak be kell nyelnie a hatályos törvények miatt, mint pl. a fenti elállás, akkor is, ha ez számára nem ésszerű. De szinte biztos vagyok abban, hogy a szolgáltatói eszközöket (és azok lakossági előfizetéssel elérhető menüjét) a fórumozók látens igényei mellett egyéb paramétereket is figyelembe véve választják.
-
Spec
őstag
válasz andrew911 #133796 üzenetére
Én teljes mértékben értem és megértem ezeket a szempontokat is. De azt egyáltalán nem értem, hogy milyen üzleti, vagy egyéb műszaki megfontolás alapján történik, egy olyan döntés, hogy nekik ugyebár kint van már egy eszközük az előfizetőnél (nálam). Az eszköz hibátlanul működik, műszakilag alkalmas egy magasabb sebességű szolgáltatásra, ami nekik nyilván többlet bevételt jelentene, és mégsem engedélyezik a használatát.
Semmi egyebet nem kellene tenni, mint az adatbázisban átállítani, hogy bizony a Huawei ONT elbírja a gigabitet (mint ahogy ténylegesen el is bírja), és ezután csomagváltásnál csak egy Entert nyomna az illetékes kollegina a rendszerükben, és nekem már magasabb havi előfizetés ketyegne.
Az új előfizetőknek adhatja ő a csilli-villi új szarokat, de a meglévőknek, miért akar mindenáron másikat kiküldeni, ha ő neki jó a régi is, sőt még ragaszkodik is hozzá, mint pl. én is."They were the only species to offer true resistance to the Borg." – Seven of Nine
-
andrew911
tag
Ehhez elég annyi, ha egy elég magasan álló menedzser éves prémiuma az újonnan kihelyezett ONT-k mérőszámához van kötve. De lehet bármi más, versenytárs eszközkivonással előnyösebbé írt Sagemcom/Technicolor szerződés, vagy akár egy csendes visszahívás egy felfedezett és nem javított backdoor miatt (a Huaweinél nem kell ehhez messzire menni). Szerintem üzleti tiok miatt se kiderülni, se változni nem fog, de biztosan nem azért csinálják, hogy a profitrátájukat csökkentsék.
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5