- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
Sokszor ahhoz, hogy elkerülj egy balesetett kell a nagyobb sebesség.
Ezt leginkább azok hangoztatják akik szeretik a kötelező sebességhatárt ajánlásnak látni, a valóságban ugyanazt a balesetet a fék megnyomásával is el lehetne kerülni csak akkor 1 autóval visszább lenne vége a balesetmegelőzésnek az meg már milyen tré dolog.
-
Golyobis
aktív tag
-
Polllen
nagyúr
[link] 2015-s hír, h az amcsiknál alapfelszereltség lesz több márkánál az automata vészfékezés.
Ha ez megvalósult, lehet mérni a hatást.[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
-=RelakS=-
veterán
Ez a videó 9 éves, tehát a technológia még régebbi. Azóta gondolom nem malmoztak a mérnökök, hanem fejlesztettek a technikán.
Inkább az lesz a baj, hogy túlparázza magát a technika. Talán a Totalcar-on olvastam, hogy képes befékezni az útszéli korlát miatt is a fékasszisztens pl Suzukikban.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Polllen
nagyúr
Ha nem lenne az autóban ilyen, ugyanez történt volna.
Ha azzal érvelnél, h ettől a sofőrök majd elkényelmesednek és amikor az automata nem fékez helyettük csattanás lesz, azt mondom elgondolkodtató.
De alapvetően arról van szó, h továbbra is nyomnod kell a féket és van olyan eset, amikor a technika be tud segíteni."Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
gabor7th
addikt
"Asszisztenseket, segédeszközöket, automatákat adunk a népnek. A két mankó mellé adunk egy harmadikat is. "Abból baj nem lehet.""
Igazából eladják ezeket, mert kell a pénz, de hogy igazából biztonságosak és jobbak a cuccok amikről azt mondják? Pl. a Tesla "megoldásai"?
"Nem igaz a Tesla által autói egyik legnagyobb előnyeként hangoztatott tény, ami szerint az azokba épített önvezető technológia csökkentené a súlyos közúti balesetek számát, és így segíthetne emberéleteket megmenteni - derítette ki egy most nyilvánosságra hozott elemzés. A valóságban ugyanis az adatok azt mutatják, hogy a balesetek száma nem hogy nem csökken, de durván nőtt az Autosteer felvértezett Tesla-kban az önvezető technológiával nem rendelkező társaikhoz képest."
"Legalábbis ezt állítja a Quality Control Systems (QCS) nevű cég, ami tüzetes elemzésnek vetette alá a Tesla által a még korábban az amerikai közútfelügyelet (NHTSA) számára átadott baleseti adatokat. Ezekből a hivatal korábban azt silablizálta ki, hogy az Autosteer 40%-kal csökkentette a baleseteket, az elemzés azonban kiderítette, hogy ezt az eredményt csak nagyon durva számítási hibák eredményezték - és valójában az adatok mintegy 59%-os romlást mutatnak a baleseti statisztikákban."
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
" A technológia évek óta adott lett volna arra, hogy pl a lakot terület elérésekor a motorvezérlő letilt és csak a maximális sebességet engedje. Ugyanígy a többi úton is. Egy érzékelő és a hozzá tartozó vezérlő kell. DE ugye ezután már nem tudnak büntetni mert a kocsi magától leszabályoz."
Sokszor ahhoz, hogy elkerülj egy balesetett kell a nagyobb sebesség.
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Amantius
senior tag
A fejekben van a hiba és ez nem csak a közlekedésre igaz, hanem szerintem az élet minden területére és most épp ezért általánosan beszélek. Sajnos nem abba az irányba megyünk, hogy ott rendet tegyünk, sőt, butul az ember, de rendesen. Asszisztenseket, segédeszközöket, automatákat adunk a népnek. A két mankó mellé adunk egy harmadikat is. "Abból baj nem lehet."
Dajkáljuk a hülyéket, miközben adhatunk nekik akármit, attól még hülyék maradnak. Mert a mai világban mindenkinek joga van hülyének lenni és sajnos sokan élnek ezzel a jogukkal.
Tucatjával látják el a jobbágyot biztonsági kütyükkel, miközben azt sem tudja melyik a jobb, vagy a bal keze. Erre általában ezzel jönnek: "Ha csak egy életet megmentettünk vele, már megérte!"
Ja, rohadtul megérte (aki eladta, annak biztos). Csak éppen, ha mindezek mellett, de főleg helyett, értelem is lenne (a képességet már meg sem merem említeni, pedig igen fontos), akkor az egy élet elvesztése kavarna nagy port, nem fordítva, mint most.
Jó dolog, hogy a technikát a hasznunkra fordítjuk. De, hogy csak arra támaszkodjunk és csak azt fejlesszék, illetve ezek mellett nem látom, hogy az embert és képességeit bárki is akarná fejleszteni, az ordas nagy hiba.Nagy gáz, kis szerencse!
-
Polllen
nagyúr
Nem igazán látok problémát abban, hogy kötelezővé teszik ezeket a dolgokat minden új autóban. Egyiktől sem megyünk a falnak.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Golyobis
aktív tag
Szerintem egyszerűbb megoldás lenne szigorítani a szabályokat, főleg az életveszélyes dolgokra vonatkozókat, vagy ha a szabálytalankodókról készült felvételek alapján feljelentést lehetne tenni (igazából nem tudom hogy lehet-e jelenleg). Az sem ártana ha a közel 50 éves törvény tengernyi következetlenségét kijavítanák. (Ami, mivel emberekről van szó, nem túl valóságszerű)
A fekete doboz jó ötletnek tűnik, ha vannak kamerák is. Sokkal kevesebb pleb merne kockáztatni mások életével ha ebben neki is kockázata lenne. -
akaido
addikt
Micsoda különbség volt érzékelni a forgalmi milliőt a szomszéd Ausztriában 1986-ban, amikor először lehetett "kitántorogni" a sógorokhoz hivatalosan: A zebránál lassítottak és megálltak az autósok.
Nálunk meg azt írta az akkori KRESZ könyv első oldalainak egyike, hogy ne képzelje magát az országutak királyának a vezető....[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
akaido
addikt
Óriási szerencsére ma magára parancsolt az a Corsa sofőr, aki nem gázolt el a Gödöllői vasútállomásnál átmenet a zebrán. Túléltem, így ma még írhatok ide a fórumba, ki tudja mit hoz a holnap igaz már 57 leszek, éltem már eleget, jöjjön a kövi nemzedék...
Még fiatal vezetőnek tűnt, beépített gyalogosérzékelője-vészfék "assistja" lehetett-a szeme és lába. Már Assisi Ferihez is fohászkodtam...[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
NomadND1
senior tag
válasz -=RelakS=- #31 üzenetére
Ne is mondd. Nem egyszer volt, hogy aggódva néztem a visszapillantót, hogy vajon belémszáll-e(pedig nem az vagyok aki satuzik, ha sárgára vált a lámpa, de piroson nem mentem át)? Persze villogás, duda, stb. Zöldnél meg én már a másik lámpánál járok mire elindul. Az ilyen miert nem megy metróval? Mindenkinek könnyebb lenne.
[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
válasz -=RelakS=- #29 üzenetére
Tapasztalataim szerint egész sokan(igen, én is). Az megint egy másik kérdés, hogy a közútkezelő miért nem végzi a dolgát. Ettől függetlenül, azért van az embernek két szeme, hogy lásson velük
-
-=RelakS=-
veterán
Kb 50-el suhanunk, nekem meg zabszem a seggemben, hogy B+, padka! O_O
Véletlenül vettem csak észre a jobbára lombok között bujkáló táblákat.De nyugodtan állj ki szerintem bármelyik ilyen villamosmegállóhoz, és méricskéld, hányan tartják be a sebességet.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
NomadND1
senior tag
válasz -=RelakS=- #21 üzenetére
Miért, szerinted mégis mennyivel kell(ene) menni ilyen helyen? A zebra mellett sem azért állnak emberek, hogy az autódat csodálják
A témához szólva:
A szondázás jó, ideje volt, hogy bekerüljön. Ha meg valaki annyira balfék, hogy kiönti az alkoholt a kocsiban, meg is érdemli a pihenést.
Ellenben a sebbességhatárok eröltetése hiba. Ennek úgy lenne értelme, ha minden autó egy közös hálózathoz kapcsolódna és forgalomalapú sebbességhatárok lennének. Ha üres az út, akkor akár 200-al is lehet repeszteni (persze ehhez utak is kellenek), de amit sajátsávos forgalmat észlel mérsékli a sebbességet (függetlenül attól, hogy a soför mit szeretne). Ugyanez igaz, ha szembe kamion, vagy teherautó érkezik, vagy két hasonló halad el egymás mellett.
Városban természetesen a kötelező 50/40/30Véleményem szerint ez egyszerre lenne biztonságos és haladós is.
Ettől függetlenül senkinek nem adnék jogsit sikeres vezetéstechnikai tréning nélkül. Ezt nagyon be kellene épiteni a vizsgákba (az meg kivenni, hogy az oktató megmondja mennyit KELL jattolni, hogy át is menj).Azok pedig akik feltörik a rendszer jogsi el. Soha többé nem vezethet. Ha pedig balesetet okoz, örök börtön. Nem szórakozunk emberéletekkel. Ugyanez az alkoholos és drogos vezetőkre.
Lehet kiakadni
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
óra szerinti 93 az nem a maximum főúton, mert a kilométerórád csal.
a legtöbb siető úgy gondolkodik, hogy 90-es táblánál 105-nél kezdenek mérni, +3 mert a mérési hibát jóváírják, +6, mert annyit csal a saját kilométerórája. tehát nagyjából 114 km/h-val mennek, és úgy gondolják, azt még nem büntetik.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
CB
senior tag
válasz tatararpad #19 üzenetére
"csak sokan azt nem veszik észre, hogy ha mindenki haladna a megengedett maximummal, az átlag nem is előzne"
Aham. Ha én beállítom a tempomatot 93-ra főúton, nincs olyan autó, ami nem előzne meg. Még a trabantok is előzni akarnak.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz dragon1993 #11 üzenetére
Beülsz, megnyomod az indító gombot.
"Rendszer kész, indulhatunk!" üzenet helyett:
"A biztonsági rendszerek meghibásodtak, a jármű nem indítható. Kérjük hívja a szervízt!"Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
alien0903
tag
Az egész egy túl lihegett hülyeség, tekintve, hogy az országok között is eltérőek a szabályok. Honnan tudja majd az a szerencsétlen szoftver, hogy Németbe tolom, vagy Kubába. Mert hogy semmi köze hozzá!!!
Nem beszélve arról, hogy mi lesz azzal aki nem akar újnak mondott foshalmazt venni, amit tele hánynak elektronikával, de tartós használatra (20-30 év) alkalmatlan. Még jó hogy a szoftvereket lehet hack-elni, módosítani, letiltani, stb. Kár hogy a biztonsági övre nincs ilyen! Amerikában ha jól tudom büntetik az indokolatlan lassú haladást. Mostanában sokat vezetek az országba és rengeteg a "túrista", aki két falu között 15 km alatt gyorsul fel 45-ről 80-ra, de már a következő falu előtt 1 km-el lassít a csili-vili új autókájával, hogy elmondhassa, hogy 2,5 literrel eljár. Ha normálisak lennének az utak és normálisan lehetne haladni akkor nem kellene tolni, hogy odaérjen az ember, vagy indokolatlanul korábban indulni.
Csak egy pár gondolat volt. -
-
tatararpad
őstag
válasz forumpista #14 üzenetére
Nap mint nap találkozom én is olyan sofőrökkel, akik csorognak szépen 70-nel, majd mikor elkezded előzni őket, rájönnek hogy nekik is van gázpedáljuk, kezdődhet a forma-1, majd utána végig ott jönnek 2 méterre a hátsó feledben 90-nel, mint ha odáig ezt nem tehették volna meg. Sok baleset fordul elő előzésnél, csak sokan azt nem veszik észre, hogy ha mindenki haladna a megengedett maximummal, az átlag nem is előzne. Mindig lesz egy-két faszagyerek aki repeszt majd 130-cal főúton, de a többség nem kockáztatna szvsz.
-
bambano
titán
és akkor beszéljünk már arról is, hogy ha a buszoknál kell holtteret csökkentő dolgokat alkalmazni, az utcán sétáló facebookzombiknak nem? pedig náluk a teljes terület holttér...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz dragon1993 #11 üzenetére
ahham... a mai összeintegrált autós elektronikáknál? amekkora hisztit a mai autók levágnak, ha hiányzik valamelyik darabjuk... majd ott fog neked szirénázni, hogy megvakultam, megvakultam.
(#16) CPT.Pirk "hogy szoftveresen vagy jóváhagyjuk a KRESZ megsértését, vagy nem.": jelenleg csak olyan autó van forgalomban, amivel a sofőrje megsértheti a kreszt. és ez szerintem egy nagyon fontos "apróság", hogy a sofőr sérti meg a kreszt, nem az autó. tehát az egész problémakörben az az alapvető kérdés, hogy a jogsis sofőrt felnőttnek tekinted-e vagy sem. normális helyen a sofőr felnőtt és felelős a döntéseiért, ebben a bolond politikusok által uralt világban, ahol egy tetves dátumot nem tudnak helyesen leírni, a sofőr gyerek és gyámkodni kell felette.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz forumpista #14 üzenetére
Nem vitát akartam indítani, csak fel akartam hívni rá a figyelmet, hogy szoftveresen vagy jóváhagyjuk a KRESZ megsértését, vagy nem. Érdekes kérdés, hogy forgalomba kerülhet-e olyan autó, ami megsérti a KRESZ-t a szoftvere beállításai miatt.
Amúgy nemrég kamionoknál kellett megtiltani az előzést, mert az egyik ment 85-tel maxon limitálva a másik meg 88-al és percekig tartó előzésekbe mentek így bele, súlyos balesetveszélyt okozva.
svgyula: 10 évig könyörögtem apámnak, hogy kösse be magát mert ha jön egy baleset, akkor viszi ki a szélvédőt a 100 kilójával és byebye... Aztán később egy figyelmetlenség miatt 50-el belement egy álló autóba. Be volt kötve, légzsák elpukkant. Karcolás nélkül kiszállt, meg sem érezte az esetet. Az autó már nem volt ilyen szerencsés.
Mindig mindenre vannak kivételek, de ha 100-ból 98-esetben megment a bizt. öv + légzsák, akkor azt kell választani, nem okosabbnak lenni.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
bambano
titán
válasz forumpista #14 üzenetére
"Egyszóval k.rva nagy gáz lesz, ha előzés közben az autód nem enged tovább gyorsítani, miközben valaki más szabálytalanul cselekedett és igy esélyed sem lesz elkerülni a balesetet.": ennél csak az lesz nagyobb gáz, ha történik egy baleset az országúton és téged meszelnek el, miközben a balesetet egy tőled független programozó munkája vagy hibája okozta.
szerk:
(#12) kopidoo "Mi a rossz az automata vészfék asszisztensben?" azon kívül, hogy jelenleg nincs jól működő vészfékasszisztens, és a határidőig várhatóan nem is lesz, semmi.
"Szerintem az alkoholteszt alapú indításgátló rohadt jó dolog.": hát ja. én már ültem olyan autóban:
- ahol kiborult egy üveg pezsgő
- beszállt pár hullarészeg utasnak
na ezzel hogy indulsz el?[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
forumpista
aktív tag
"Vagyis ha normál közúton 90-el nem tudod befejezni az előzést, akkor bele sem kezdhetsz."
De azzal ugye te is tisztában van hogy ezt nem tudhatod előre akármennyire szabályos is akarsz lenni? Lásd lejjebb.
"Nem mondom, hogy ez életszerű, de attól még ez a szabály."
Ez annyira nem életszerü, hogy életveszélyes is lenne betartani sok esetben. Épp ezért vagyok kiváncsi hogy ezt hogyan ohajtják betartani anélkül hogy ne okozzanak vele balesetet.
Példa1:
Valaki megy előtted 75-el, te látod hogy nem jön senki szembe és elkezded előzni 90-el és már kezdesz elhaladni mellette (szóval inkább előtte jársz, de még nem előzted meg).Ekkor valaki egy kicsit feljebb szétnézés nélkül egy mellékútról kifordul a te sávodban (ahol előzől).
Mit teszel:
a, beletaposol a gázba hogy még azelőtt befejezd az előzést hogy összeütköznétek
b, tartod a sebességet és belecsapódva meghalsz majd örülsz a túlvilágon, hogy a bíróság elmeszeli az elsőbséget meg nem adó autóstc, fékezel és imádkozol hogy az akit előzől ne ijedjen meg és ne kezdjen szintén fékezni (ez esetben nincs hová visszasorolni), illetve aki mögötte jön az szintén engedjen visszasorolni, mindeközben aki szabálytalanul kifordult szintén kezdjen el lehúzodni az árokba, mert ha ezek nem jönnek be, akkor maximum azt választhatod meg hogy kibe óhajtasz belerepülni...
Amit most leírtam az nem valami extrém eset, aki rendszeresen vezet, az gyakran belefuthat olyan helyzetekbe, amikor az egyetlen helyes megoldás a további gyorsítás, mert máshogy nem lehet elkerülni a balesetet, mindezt önhibádon kivül, úgy hogy te amúgy teljesen szabályosan jártál el, csak valaki más nem.
Vagy példa2:
Ugyanilyen mindennapos szituáció az is, hogy az előtted lassabban haladó jármüvet elkezded előzni teljesen szabályosan a sebességhatárokat betartva, majd mit ad isten a szerencsétlen balfaszra akkor jön rá a versenyezhetnék és nekiáll szintén nyomni a gázpedált, nehogymá' az ő autóját megelőzze egy ócska suzuki (tetszőleges autó)...
És eközben jön egy kanyar vagy egy szembejövő autó vagy akármi és az előzés biztonságos befejezéséhez további gyorsítás szükséges.Egyszóval k.rva nagy gáz lesz, ha előzés közben az autód nem enged tovább gyorsítani, miközben valaki más szabálytalanul cselekedett és igy esélyed sem lesz elkerülni a balesetet.
-
svgyula
addikt
Tisztelt Uraim! Azok reszelik megint a fingot akik "okosnak" képzelik magukat! A balesetek 90% emberi mulasztás hmm?? ezekkel a kütyükkel mindenki okosabb lesz? NEM Ezek időjárás állók mint az összes többi az autóba hányt elektronika? NEM Miért is engednek közútra olyan autókat amik esetenként akár többszörös megengedett sebesség túllépésre is képesek? Anno' a segédmotorokat kötelezték arra, hogy a maximális sebességet önerejéből ne tudja túllépni! Az autóknál, motoroknál, hogyan is van ez? A technológia évek óta adott lett volna arra, hogy pl a lakot terület elérésekor a motorvezérlő letilt és csak a maximális sebességet engedje. Ugyanígy a többi úton is. Egy érzékelő és a hozzá tartozó vezérlő kell. DE ugye ezután már nem tudnak büntetni mert a kocsi magától leszabályoz.
A közlekedésre és a közlekedési szabályok megismerésére, alkalmazására, mikor kezdenek már oktatást a gyerekeknek az általános iskolában? Ahelyett rengeteg felesleges az életben nem használható baromságon kívül?
A biztonsági öv! A kresz szerint a gépjármű veszélyes üzemű jármű. Ez tény. Nos rendelettel és büntetés kiszabással kötelezik a benne ülőket, hogy ehhez hozzárögzítsék magukat! Ezt nem nevezném sikernek!
Nekem volt lakot területen belül balesetem. HA be vagyok kötve akkor most (ha egyáltalán?) a nyelvemmel tudnák írni. Miért is nem lehet egy embernek a saját testi épségét a saját belátása szerint megvédeni? Nincs válasz max: azért mert csak! Azt tudja valaki, hogy kb 3ezer halálos áldozata volt az első légzsákoknak? DE mind a mai napig egy aprónak tűnő balesetben is ha nyílik a légzsák az komoly sérülést okoz!
DE a MÉDIA is nagyon szemét! Figyeljétek meg a híreket ne engem! Ha van egy baleset és nem voltak bekötve és súlyosan megsérültek akkor azt legalább egy híren belül 3x elmondják! Ha meghalt öt ember látszanak a kinyílt légzsákok levágott biztonsági övek akkor kussol mindenki és "tragédia" ennyi. A közlekedési kultúrát kellene a fiatal generációk oktatásával kezdeni és nem nagy pénzek ellenében azokat oktatni akik vezetnek járművet. Hiszen mindenki kimegy azt utcára még akkor is ha soha nem vezetett semmilyen járművet!Ha minden porcikád átsejlik ruhádon, akkor nincs jogod méltatlankodni ha bámulják a melleidet! RMX3301
-
kopidoo
senior tag
válasz dragon1993 #11 üzenetére
Mi a rossz az automata vészfék asszisztensben?
Szerintem az alkoholteszt alapú indításgátló rohadt jó dolog. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz forumpista #7 üzenetére
Szabályos előzés során sem lépheted túl az útszakaszra vonatkozó sebességkorlátot, a KRESZ egyértelműen tiltja. Vagyis ha normál közúton 90-el nem tudod befejezni az előzést, akkor bele sem kezdhetsz.
Nem mondom, hogy ez életszerű, de attól még ez a szabály.
bambano: a táblás megoldás csúnya lenne, mert idehaza sokfelé az a divat, hogy útjavítás helyet kiteszik a 30-as vagy 40-es táblát és ezzel el van intézve a probléma.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
LamerGyuri
senior tag
válasz forumpista #7 üzenetére
Egyébként kiváncsi vagyok hogy az automata sebesség limitet hogyan akarják megvalósítani, amikor egy szabályos előzés közben nem enged tovább gyorsítani, miközben az szükséges lenne mert épp feltünt egy előre nem látott akadály a szembesávban és sürgősen be kéne fejezni az előzést
A vészfékasszisztensed majd állóra fékezi az autót, mert észleli, hogy ku..ára jön szembe valami, te pedig végignézheted első sorból a kormányt szorongatva, hogy egy elektronika nélküli, a sebességhatárt jócskán túllépő kamion hogyan gyűr maga alá, mert a pilóta éppen a mobilját nyomkodja.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
bambano
titán
az automata sebességlimiterhez először azt kellene egységesen eldönteni, hogy a sebesség korlátot az úton kintlevő tábla vagy a közútkezelő adatbázisa határozza-e meg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
forumpista
aktív tag
"Jó-jó, de mint írták, a balesetek 90+%-a emberi mulasztás, hiba, figyelmetlenség, rossz helyzetfelmérés következménye"
Mivel a vezetők kb. 99.999%-a ember. Bámulatos micsoda ok-okozati összefüggéseket le tudnak írni az EU-ban.
Ha például majd 99.999%-ban egy szoftver vezet, akkor a balesetek 90+%-a szoftverhibára lesz majd visszavezethető, na bumm, akkor majd be lehet tiltani a szoftveres vezetést is...Egyébként kiváncsi vagyok hogy az automata sebesség limitet hogyan akarják megvalósítani, amikor egy szabályos előzés közben nem enged tovább gyorsítani, miközben az szükséges lenne mert épp feltünt egy előre nem látott akadály a szembesávban és sürgősen be kéne fejezni az előzést. Pedig ez minden napos eset.
-
gabor.79
tag
A baleseti halálok száma már így is nagyon alacsony, és nem értem, miért szánnak rá ennyi energiát, amikor már nagyon javítani nem lehet. Európában 2017-ben egymillió lakosra átlag 50 jutott, azaz 350 millióval számolva 17500-an haltak meg az utakon.
Ezzel szemben csak a szálló por miatt évente világszinten 3,4 millióan halnak meg légúti vagy kapcsolódó betegségben, ha hétmilliárd teljes népességgel számolunk, Európa annak az egyhuszada, azaz összesen 170 000-en, azaz tízszer annyian haltak meg csak a szálló por miatt (nem pontos számolás, csak az arányok végett).
De nem csak közvetlenül halnak meg a szállópor miatt, hanem csökken miatta a férfiak termékenysége.
Ezzel miért nem foglalkozik senki? A cikkben említett intézkedések közül egyiknek sincs túl nagy hatása a problémára. Nem beszélve arról, hogy mindenki fújol az egyébként gyógynövény parlagfűre (érdemes utánajárni a latin nevének), aminek a virágpora a gépjárművek kipufogógázai miatt okoz egyesekben allergiás tüneteket.
-
veterán
Az EU hosszú távú célja, hogy 2050-re a nulla közelébe kerüljön a halálos kimenetelű és a súlyos sérüléssel járó balesetek száma („Vision Zero”).
Ha az összes (!) jármű önvezető lesz, akkor tényleg 0 lesz a balesetek száma. Egészen addig, amíg akár egyetlen ember által vezetett jármű is van a közlekedésben, addig ez benne van a pakliban.
Ráadásul ha teljesen automatizált lesz, sokkal nagyobb sebességgel is haladhatnak a járművek, hiszen mindegyik tudja a másikról, hogy mikor és merre fog kanyarodni/sávot váltani.
Okoskütyük ---> https://hardverapro.hu/apro/wifi_es_zigbee_okoseszkozok/hsz_1-50.html
-
Szakbarbár
aktív tag
Én egy dolgot tudnék még elképzelni, de sokaknak biztos nem tetszene:
Lenne egy olyan szabályzó a kocsikban ami az adott útszakaszra vonatkozó sebességhatárt nem engedi átlépni. Ma már szerintem nincs olyan telefonos app vagy navigáció ami nem lehet beállítani a figyelmeztetést a sebesség átlépésekor. Lehetne 5-10 százalékos tűrést beépíteni illetve előzésnél/vészhelyzetben kikapcsolni.
Szerintem már ma is megvalósítható lenne, csak túl senki nem merné meglépni.
Szerk:
Figyelmetlenül olvastam, ez is szerepel a cikkben[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
fatal`
titán
A parlamentben már megint eldöntötték az ökörségeket. A vészfékasszisztens egy nagy kalap szar, az intelligens sebességszabályozás meg óriási lesz a kintfelejtett táblákkal. Fantasztikus lesz a budapesti közlekedés, amikor az autók 5%-ban már benne lesz ez a szar, a maradékban meg nem.
-
.mf
veterán
Jó-jó, de mint írták, a balesetek 90+%-a emberi mulasztás, hiba, figyelmetlenség, rossz helyzetfelmérés következménye. Amellett, vagy néhány esetében akár ahelyett, hogy ezt a sok drága kütyüt kötelezően beépíttetnék, szerintem nem ártana a képzésekre is ránézni (és itt gondolok nem csak a nevetséges, féltudást adó, elavult képzési módszerekre és rendszerekre, vagy akár pénzért vehető jogsikra, hanem x évente vezetéstechnikai tréningre is elküldeném az embereket), továbbá a közlekedési morálra is (elsőbbségadás elmulasztása, 0 követési távolság, záróvonalon megfordulás, ittas vezetés, stb), amik a valós baleseti okok. És csak egyre rosszabb lesz, egyre több fiatalt látok úgy lelépni a járdáról, hogy körbe sem néznek, pedig a KRESZ még zebránál is azt mondja, hogy a gyalogosnak előbb meg kell győződnie (körülnéznie), hogy leléphet-e.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
bambano
titán
parancsra lesz pl. vészfékasszisztens a kocsiban.
és parancsra lesz hibátlan vészfékasszisztens szoftver is a vezérlőben?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Óra topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xbox Series X|S
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- 2025 - Melyik játékot várod a legjobban a következő évben?
- Kedvenc zene a mai napra
- Bluetooth hangszórók
- Autós topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- AMD GAMER KONFIGURÁCIÓ/RYZEN 5 4500/16GB/3060Ti/1TB/ Rendelhető
- Gaming gép - Windows 11 - i5-9400f/GTX1050Ti 4Gb/16Gb DDR4/256Gb M.2 SSD/ASROCK Steel Legend Z390
- Apple MacBook Pro Touch bar 15" A1990 2018 Silver (EMC 3215) 15"4 2880 x 1800 - 16GB - 256GB SSD -
- Apple Watch Series 8 45mm,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
- Bigfun BF-730A2 szintetizátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest