- Mikrotik routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- XPEnology
- Facebook és Messenger
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adobe Illustrator kérdések
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
parancsra lesz pl. vészfékasszisztens a kocsiban.
és parancsra lesz hibátlan vészfékasszisztens szoftver is a vezérlőben?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
az automata sebességlimiterhez először azt kellene egységesen eldönteni, hogy a sebesség korlátot az úton kintlevő tábla vagy a közútkezelő adatbázisa határozza-e meg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz forumpista #14 üzenetére
"Egyszóval k.rva nagy gáz lesz, ha előzés közben az autód nem enged tovább gyorsítani, miközben valaki más szabálytalanul cselekedett és igy esélyed sem lesz elkerülni a balesetet.": ennél csak az lesz nagyobb gáz, ha történik egy baleset az országúton és téged meszelnek el, miközben a balesetet egy tőled független programozó munkája vagy hibája okozta.
szerk:
(#12) kopidoo "Mi a rossz az automata vészfék asszisztensben?" azon kívül, hogy jelenleg nincs jól működő vészfékasszisztens, és a határidőig várhatóan nem is lesz, semmi.
"Szerintem az alkoholteszt alapú indításgátló rohadt jó dolog.": hát ja. én már ültem olyan autóban:
- ahol kiborult egy üveg pezsgő
- beszállt pár hullarészeg utasnak
na ezzel hogy indulsz el?[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz dragon1993 #11 üzenetére
ahham... a mai összeintegrált autós elektronikáknál? amekkora hisztit a mai autók levágnak, ha hiányzik valamelyik darabjuk... majd ott fog neked szirénázni, hogy megvakultam, megvakultam.
(#16) CPT.Pirk "hogy szoftveresen vagy jóváhagyjuk a KRESZ megsértését, vagy nem.": jelenleg csak olyan autó van forgalomban, amivel a sofőrje megsértheti a kreszt. és ez szerintem egy nagyon fontos "apróság", hogy a sofőr sérti meg a kreszt, nem az autó. tehát az egész problémakörben az az alapvető kérdés, hogy a jogsis sofőrt felnőttnek tekinted-e vagy sem. normális helyen a sofőr felnőtt és felelős a döntéseiért, ebben a bolond politikusok által uralt világban, ahol egy tetves dátumot nem tudnak helyesen leírni, a sofőr gyerek és gyámkodni kell felette.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
és akkor beszéljünk már arról is, hogy ha a buszoknál kell holtteret csökkentő dolgokat alkalmazni, az utcán sétáló facebookzombiknak nem? pedig náluk a teljes terület holttér...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
óra szerinti 93 az nem a maximum főúton, mert a kilométerórád csal.
a legtöbb siető úgy gondolkodik, hogy 90-es táblánál 105-nél kezdenek mérni, +3 mert a mérési hibát jóváírják, +6, mert annyit csal a saját kilométerórája. tehát nagyjából 114 km/h-val mennek, és úgy gondolják, azt még nem büntetik.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"a Volvonal pedzegetik, hogy sebessegkorlatozas lesz": ami a világ legnagyobb marketinges átverése. nem is értem, ekkora köcsögséget hogy nyel le a piac szó nélkül. először szépen kiszervezik az összes gyorsabb volvo gyártását a polestarnak, majd utána trendi pc családbarát image-t sugározva bejelentik, hogy nem lesz több gyorshajtós volvo, a sok hülye meg tapsol nekik. holott azért nem lesz több gyorshajtós volvo, hogy a polestarokat is el lehessen adni, nem azért, mert ők családbarát meg pc meg minden gyártó.
komolyan felháborító ez a szenteskedés.
(#50) dragon1993 "Ha a szélvédőn kívülről leragasztom a kamerát, az mivel másabb a szenzornak, mintha félméter látótávval mennék a hóba?": a táblafelismerők jelenleg nem jók, különös tekintettel azokra a területekre, ahol a közútkezelő botor módon hasznos fémből gyártja a táblákat. ha leragasztod a kamerát, akkor semmi változás nem lesz rajta, azt pedig észre lehet venni. a kamerán mindig van mozgás, sötétben a saját reflektorod fénye, stb. tehát lehet látni, ha nem jön kép a kamerából.
(#44) -=RelakS=- "Azóta gondolom nem malmoztak a mérnökök, hanem fejlesztettek a technikán.": ez a technikán nem látszik... "Inkább az lesz a baj, hogy túlparázza magát a technika.": például problémás szétválogatni többsávos úton, hogy melyik autó melyik sávban van. kanyarodáskor gyakori a fals riasztás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Az ugye megvan, hogy az autó fékezési képessége többszöröse a gyorsulási képességének, ráadásul ha gyorsulsz, előbb érsz a kritikus rész közelébe mintha fékeznél (időt nyersz). Tehát ha gyorsítással meg tudsz előzni egy veszélyes helyzetet, akkor fékezéssel többszörösen meg tudod azt úszni.": tehát szerinted egy előzésnél csak és kizárólag szimmetrikus helyzetben érhet balesetveszély? szerintem nem.
ha pl. egy hosszú kamiont előzöl, és már az elejénél vagy, amikor kiderül, hogy necces lesz, ráadásul esetleg a kamionos is satuzik egyet, fékezéssel esélytelen leszel bejutni mögé. akkor marad a padlógáz.
"utána ezt letiltja mondjuk 5 percre": tehát ha megy egy kamionsor a 4-esen és meg akarom előzni, akkor valamelyik agyhalott bürokrata eldönti, hogy 5 percnél gyakrabban nem előzhetek? akkor se, ha akkor van hely, utána meg nincs? ott gyújtom fel a taligát a picsába, ha ez megtörténik.
(#70) Hieronymus (#71) kopidoo válasza "De ez nem a jármű automatikus fékezőrendszerének a hibája.": nem hát, hogy egy gyár által preparált tesztkörnyezetben is lezúzták az autót, az nem a gyár meg a fékezőrendszer hibája? egyébként pedig a "tele van a net" frázist tessék úgy értelmezni, hogy bármilyen kifogással próbálsz meg élni, zsákszám van ellenpélda arra is. példa
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz -=RelakS=- #74 üzenetére
"Szóval a kamionos satuzik, mert lát valami balhét, de azért te padlógázzal belerongyolsz ugyanabba a balhéba, amit amúgy még a kamiontól lehet, hogy nem is látsz, mert nem férnél be mögé": ha pontosan azt érted alatta, amit mondani akartam, akkor igen. ez egy gyakori helyzet. pontosabban nem belerongyolok a balhéba, hanem a padlógáz a menekülési lehetőség.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #77 üzenetére
"Kettő megoldás létezik egymás mellet is.": ezek közül egyet se láttam még.
de tegyük tisztába a kérdést, mert lehet, hogy nem egyértelmű.
Kétféle vészfék asszisztens létezhet:
1. amelyik fékezéskor úgy dönthet, hogy a fékerőt növelni kell, de önmagától nem kezd fékezni. ilyen van sok autóban, de azok nem pedál állás alapján döntenek, hanem a pedál benyomásának sebessége alapján. végeztek felméréseket, és úgy tapasztalták, hogy a sima fékezést és a vészfékezést az különbözteti meg emberi reakció szintjén, hogy a vészhelyzeti fékezés esetén szignifikánsan gyorsabban nyomja be a sofőr a pedált. az tény, hogy sokan nem nyomják be rendesen, még kísérleti helyzetben felszólításra se, nem még pánikban, számukra készült ez a cucc.2. amelyik saját maga is dönthet fékezés megkezdéséről. ezek jellemzően radarosak, nem kamerásak. ami önmagában kérdésessé teszi a használhatóságukat, mivel a radarnak van holttere. (mondjuk a kamerának is lehet, de ez más tészta).
kérdés, hogy a bemásolt infografikán szereplő advanced emergency braking melyik a kettő közül. gondolom a második, mert az első nem lenne újdonság.
"Azt, hogy kb, 180-nál nem engedik gyorsabban haladni azokat az autókat, amik sokkal nagyobb sebesség mellett is technikailag biztonságosak": azt, hogy azt mondják, nem mehetnek gyorsabban az autók 180-nál, mert pfúúú de biztonságos családbarát cég vagyunk, miközben mehetnek. és abból, hogy az autóik mehetnek gyorsabban, mint 180, ki lehet következtetni, hogy nem a biztonság érdekli őket, hanem a bevétel.
"A második megoldásban tartja sávon belül a járművet. De ezen esetben is átlépheted a sávot, csak kicsit erősebben kell tekerni a kormányt.": milyen frankó, mikor kikerülnél egy bicilist, erre ráhúzza a kormányt az automatika. vitát lehetne nyitni arról, hogy kell-e ilyen eszköz egy autóba, de az teljesen egyértelmű, hogy az ilyen cuccok jelenlegi megvalósítása alátámasztja azt az állításomat, miszerint ezek a rendszerek pocsékul vannak leprogramozva. más topicokban már megkockáztattam azt az állítást, hogy úgy kerültek kereskedelmi autóba ezek a cuccok, hogy soha nem próbálták ki őket élesben, mert olyan triviális hibák kerülnek elő, ami nonszensz, hogy benne van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Túl egyszerűen gondolkodtok": ebben a témakörben az a különbség köztem, meg 1-2 kivétellel pár fórumozó között, hogy mindenki tolja itt a nagy dumát, amit a weben olvasott, én meg lemegyek a parkolóba, beülök az autómba, és LÁTOM, hogy mit csináltak a "mérnökök".
"Ne gondoljátok, hogy egy ék egyszerű sebesség limitet nem fog engedni gyorsabban menni egy veszélyesnek mondott szituációban...": csak az a baj, hogy mire a vészhelyzet elkerülése érdekében a limitert felülbírálod, elkéstél. Elmész egy biciklis mellett az úton, arra számítasz, hogy az autó arra megy, amerre kormányzol, ehhez feszíted meg az izmaidat. Közben esetleg véletlenül érinted a felezővonalat, ekkor a sávtartó durván jobbra kormányoz, amire nem vagy felkészülve, és mire észleled, megfeszíted az izmaid, hogy áttörd a limitet, addigra kivasaltad a biciklist. Ez csak egy hiba, de van bőven.
"Mindenre egyelőre nem lehet felkészíteni egy rendszert.": ebben egyetértünk. tehát ha nem lehet mindenre felkészíteni a rendszert, akkor ne is rakják az autóba.
"Az hogy a szoftver bugos, szerintem nem a user véleménye határozza meg.": hanem? a jobb első kerekem alatt fekvő biciklis fogja meghatározni? azt, hogy bugos az okoslámpa szoftvere, nem jelzi megfelelően az, hogy a szembe jövő kamion tetején meggyullad 8 lámpa és kiégeti a retinámat? miközben látom, hogy mit csinált a szoftver, és látom, hogy nem jó? majd lesz újsághirdetés, hogy legújabb 3.gen opel insignia fullextrás 12 misi, 2003-as opel vectra nulla elektronikával 18 misi. úgyhogy de, az user határozza meg, hogy jó-e a cucc, mert az user zsetonjára hajt az autógyártó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Nem beszélve arról, hogy mindenki fújol az egyébként gyógynövény parlagfűre (érdemes utánajárni a latin nevének), aminek a virágpora a gépjárművek kipufogógázai miatt okoz egyesekben allergiás tüneteket.": muszáj ezt a marhaságot minden topicba betolni, hogy moderálni kelljen?
Magyarországon az a gyógynövény, ami a gyógyszerkönyvben szerepel. A parlagfű semmilyen része sem szerepel a gyógyszerkönyvben, és nem tudnak hatékony felhasználásáról sem. Ezzel szemben ha olyan forrást nézel az interneten, amit nem parlagfű-készítménnyel kereskedők tettek fel, azok mind azt emlegetik, hogy súlyosan mérgező, roncsolja az agyat és a vesét.Most azt a kérdéskört, hogy a parlagfű semmilyen formában sem témája ennek a topicnak, nem feszegettem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
játsszunk egy régi játékot: mit érdemel az a bűnös!
mit érdemel az a bűnös, aki pontosan tudja, hogy miről beszélek, egyet is ért vele, mégis leáll vitatkozni?
lásd: "A teherautók felső helyzetjelző lámpáinak megfelelő felismerése az autópályán eléggé komplex és számításigényes feladat. Ott ugye a normál fényszórókat takarja a középen futó "fal" és csak azok látszanak, meg persze a kabin ahol a sofőr szeme kiolvad a refitől."Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #105 üzenetére
"Nem húz rá az elektronika csak nagyobb erővel kell mozdítani a kormányt, mint egyébként.": de, ráhúz. nem állok le vitatkozni arról, hogy mit csinál az autóm, amikor vezetem.
"Az új Fieszták önerőből beparkolnak párhuzamosan vagy merőlegesen hátramenetbe.": egy kicsit pontosítsuk már a ragozást: az új fieszták vagy az új fiesztád? az insignia is beparkol szinte mindig. amikor meg nem, akkor vagy gyorsabb volt a vezető, vagy vigyorog a helyi karosszéria lakatos.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"könnyedén átkormányzod a vonalon most is": tévedés. a kormányszervó miatt a kormányt egy ujjal is lehet tekergetni, nem készülhetek arra, hogy nagy erővel ellen kell kormányozni, mert akkor az árokban kötnék ki minden irányváltáskor.
minimális erővel elkezdem a kikerülő manővert, majd belekormányoz a sávtartó, és az addigi erő többszörösével kellene megint megrántanom a kormányt, de addig a reakció idő is eltelik, tehát egy darabig ellenkező irányba megy a kocsi, mint amerre kormányzom. és ha akkor ott van egy biciklis, akkor pechje van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Viszont fejlesztői és vevői oldalról is meg kell érteni, hogy vannak a rendszernek korlátai.": rendben, majd ha kivasalok valakit az okoskodó elektronika miatt, ezt fogom neki mondani, hogy meg kell értenie, vannak korlátok. meg a bíróságon a bírónak is.
szerintem oldalba fognak röhögni...
szerk: "És mint az elején mondtam, azt kapja a vevő amit kért és amivel elégedett. ": pontosan ki a vevő? mert az okoskodó elektronikát fejlesztő cégnek az opel a vevője, az autónak meg én. és itt érdekellentét van, mert én hibátlan szoftvert szeretnék, a "nagyker" meg olcsót.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
egy dolgot magyarázzon meg nekem valaki:
mit kezd majd a yard a rengeteg védával meg a traffizásból kieső bevétellel, ha nem lehet majd gyorsan menni?höhö
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
mostanában insignia.
ha ezzel egyenesen megyek, miközben kanyarodik az út, akkor simán kormányoz és beáll a sáv közepébe.
ha túra módra kapcsolod az elektronikát, hogy lágyabb legyen az utazás, akkor kis erővel kell tekerni a kormányt. ha ehhez az erőhöz méretezett mozdulattal balra kormányzol a biciklis miatt, simán kirántja a kezedből a kormányt és visszamegy a sávba. ha volt ott eredetileg biciklis, akkor már nincs.komolyan hiszek benne, hogy az az l2 önvezető cucc, amit beleraktak, félkész állapotban van. ezt azért mondom, mert a rakás sz.r kifejezésért lehet, moderálnak...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz NomadND1 #139 üzenetére
"Kérlek magyarázd már meg, hogy egy 10 éves opelban, hasonló fékrendszer van, mint mondjuk egy 2018-as Fordban.": mit is kellene megmagyarázni?
egy 10 éves opelben... pontosan melyik opelben? a spúrmodell corsában? a közepes astrában? a vectra gts/opc-ben? a corsában lehet, hogy még dobfék van hátul. az astrában négy hétköznapi tárcsa. a gts-ben meg az opc-ben meg félverseny fékek. de ugyanez a kérdés: a spúrmodell fiestában? a fiesta st-ben? egy átlagos managermondeóban? az rs fókában?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"A matekban nem jut szerepe a forgatónyomatéknak.": ahham. [link]
"Lassulás akkor van, ha az autó sebességének megtartásához szükséges teljesítmény kisebb, mint amennyit átvisz a kerekekre az autó hajtása, ha meg többet visz át, akkor gyorsul az autó, ennyi.": megpróbálok rád értelmezni egy általános jótanácsot: részegen ne fórumozz
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
először is a motorokban jellemzően nincs nyomatékváltó, az egy másik fődarab.
másodszor a figyelmed nyilván elkalandozott, mikor azt találtad írni, hogy: "Lassulás akkor van, ha az autó sebességének megtartásához szükséges teljesítmény kisebb, mint amennyit átvisz a kerekekre az autó hajtása". vagy a tagmondatokat akartad eredetileg felcserélni, vagy a kisebb helyett nagyobbat írni. ugyanis amíg a sebesség tartásához szükséges teljesítmény KISEBB, mint amennyit az útra tesz a szekér, másképp fogalmazva: amíg az útra TÖBB teljesítmény megy, mint amennyi a légellenállás meg a többi vacak legyőzéséhez kell, addig az autó GYORSUL. annál is inkább látszik, hogy figyelmetlen voltál, mivel később ("ha meg többet visz át") ugyanezt az esetet írtad le.
na mindegy, ennyit a fogalmazásról.
ettől független a tény, hogy az állítás, miszerint a nyomatéknak egyáltalán nem jut szerepe a matekben, téves. most kihagyom azt a ziccert, miszerint vegyes hangrendű szónál az utolsó magánhangzó hangrendje szerint toldalékolunk akkor is, ha a firefox helyesírás ellenőrzője mást akar.
tehát az, amit a köznyelv sebességváltónak hív, egy áttétel-módosító áthajtás, arra szolgál, hogy a motor nyomatékának csökkenése árán a kerék magasabb fordulatszáma mellett se szakadjon szét a hajtókar. a motor főtengelyén ébredő nyomatékot az áttételekkel korrigálva megkaphatod a keréken ébredő nyomatékot (- veszteségek), amiből jön az erő, ami gyorsítja az autót. tehát az az állítás, hogy a nyomaték egyáltalán nem szerepel a matekben, nem igaz. váltogathatsz a sebváltóval, az csak annyit tesz, hogy más lesz a motor fordulatszáma és a tengelyen mérhető nyomaték.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Nagyon örülök, hogy az elírásokba sikerült belekötnöd, az mindig konstruktív dolog.": örülök.
"egy rakétahajtású autóra.": értem. tehát kolléga nap mint nap beül a rakétahajtású autójába (tényleg, sorold csak fel az ilyen autókat! hány kilométerenként kell olajcserére vinni ezeket? és hogy dugják be a gázelemzőt a kipufogójába a co méréshez?) és hány fokozatú váltója van, tekintve, hogy a kolléga azt írta, hogy visszateszi 4-esbe?
"ha megadjuk egy adott autó sebességét meg a rá ható erőket, akkor ki lehet számolni, hogy mekkora teljesítmény kell a sebesség megtartásához, de azt nem, hogy mekkora forgatónyomaték.": te ki tudod számolni az autóra ható erőket úgy, hogy nem tudod a motor veszteségeit? amit elég nehéz lenne fordulatszám nélkül tudni. váltó dettó. vagyis ha már ki tudtad számolni a teljesítményt, akkor a nyomatékot egy osztással megkapod.
egyébként pedig ha az autóra ható erőkkel számolsz, akkor sokkal egyszerűbb nyomatékkal számolni, mint teljesítménnyel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"viszont abszolút nem létező problémákkal kötözködsz, az határozottan szánalmas": tény, hogy nemlétező problémához szóltam hozzá, hiszen eredetileg nem rakétaautóval indult a subthread, azt te hoztad be, tehát a rakétaautó itt offtopic. vagyis ebben igazad van, nemlétező, de te hoztad be, nem én. ha ez, szerinted, szánalmas, elfogadom az önértékelésed.
"Maximum a kerék forgatónyomatékával tudsz számolni, de annak meg semmi köze a motor forgatónyomatékához.": hát ja, annak a keréknek semmi köze a motorhoz, amelyik merev hajtással hozzá van kötve? szar dolog a másnaposság, úgy látom
"de nagy fordulatszámon pörgő, vagy pont fordítva, nagy nyomatékú, alacsony fordulatszámon működő motor van, a végeredmény ugyanaz.": jaja, nekem is mindig ezt kiabálják a hondások, mikor lemaradnak, mint a borravaló...
egyébként tényleg szánalmas, annyira alacsony színvonalú, amit írsz, hogy már szinte szégyen kijavítani.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
az egyszerűség kedvéért vegyük a 4. fokozatot, ami a legtöbb járműben direkt fokozat, vagyis 1:1 áttétel, és tételezzük fel, hogy nincs hajtási veszteség.
Akkor a motor forgatónyomatéka annyi, amennyi nyomaték van a keréken, szorozva a differenciálműben található végáttétellel.
Az, hogy lehet-e 0.000001Nm vagy 100000Nm a forgatónyomaték, neked kell eldönteni, hogy ismersz-e olyan autómotort, amit a subthreadet elindító kolléga vezethetett és párszázezret tud forogni és van benne 4. fokozat.
"Akkor mégis, milyen összefüggés lenne a két szám között?": pontosan ugyanaz az összefüggés, ami a motor és a kerék közötti áttételt is leírja. Szerinted lehet olyan, hogy a kerékre 300Nm nyomaték hat egy konkrét autóban, és közben a motorja 0.0001 meg 10000 Nm között változik?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
"Arra, hogy a motor forgatónyomatékának nincs sok köze ahhoz, hogy mekkora forgatónyomaték van a keréken.": ez két szempontból is tévedés:
1. a motor meg a kerék össze vannak kötve. tehát van köze.
2. a hétköznapi életben használt motorok fordulatszám-tartománya limitált. tehát ha véletlenül igaz is lenne, hogy 0.00001 Nm-es nyomatékú motor, akkor annak pörögnie kellene, mint az őrült, hogy meg tudja mozdítani az autót. szétcsiszolná magát másodpercek alatt, és utána jönnének a látványos robbanómotor fotók.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #200 üzenetére
hagyd már ezt a hülyeséget.
a forgatónyomatékban az m az erőkar, amellyel forgást képes előidézni vagy őt forgatják, és amennyivel arrébb van az erő támadáspontja a forgásponttól.emellett a további értelmetlen vita céljából nyugodj bele, hogy eredetileg pontatlanul fogalmaztál, amit ha valaki a szövegkörnyezetbe belefoglalva érteni akart, akkor érthetett helyesen is, de ha valakinek éppen grafomán vitatkozhatnékja támadt, mint pl. bukott moderátorok esetén, akkor megalapozottan érthette úgy is, hogy téves.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #205 üzenetére
"A nyomatékváltóról, talán a neve alapján, azt gondolta, hogy növeli a nyomatékot.": ki lehet emelni a nyomatékváltó tulajdonságai közül párat úgy, hogy a többi elhallgatása mellett ez igaz legyen.
igen, meg lehet oldani, hogy a nyomatékváltó kihajtásán nagyobb legyen a nyomaték, mint a bemenetén. elhallgatva azt, hogy közben a fordulatszámok is változnak, ugyanilyen arányban.
de tartok tőle, a mostani elfoglaltságom nem teszi lehetővé, hogy most túl sok időt szánjak ilyen magasröptű vitára, ahol csak úgy hullanak a Fields medálok meg a fizikai Nobel díjak, csak győzzél félreugrálni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis