Új hozzászólás Aktív témák
-
akaido
addikt
Óriási szerencsére ma magára parancsolt az a Corsa sofőr, aki nem gázolt el a Gödöllői vasútállomásnál átmenet a zebrán. Túléltem, így ma még írhatok ide a fórumba, ki tudja mit hoz a holnap igaz már 57 leszek, éltem már eleget, jöjjön a kövi nemzedék...
Még fiatal vezetőnek tűnt, beépített gyalogosérzékelője-vészfék "assistja" lehetett-a szeme és lába. Már Assisi Ferihez is fohászkodtam...[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
akaido
addikt
Micsoda különbség volt érzékelni a forgalmi milliőt a szomszéd Ausztriában 1986-ban, amikor először lehetett "kitántorogni" a sógorokhoz hivatalosan: A zebránál lassítottak és megálltak az autósok.
Nálunk meg azt írta az akkori KRESZ könyv első oldalainak egyike, hogy ne képzelje magát az országutak királyának a vezető....[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
Polllen
nagyúr
Ha nem lenne az autóban ilyen, ugyanez történt volna.
Ha azzal érvelnél, h ettől a sofőrök majd elkényelmesednek és amikor az automata nem fékez helyettük csattanás lesz, azt mondom elgondolkodtató.
De alapvetően arról van szó, h továbbra is nyomnod kell a féket és van olyan eset, amikor a technika be tud segíteni."Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
-=RelakS=-
veterán
Ez a videó 9 éves, tehát a technológia még régebbi. Azóta gondolom nem malmoztak a mérnökök, hanem fejlesztettek a technikán.
Inkább az lesz a baj, hogy túlparázza magát a technika. Talán a Totalcar-on olvastam, hogy képes befékezni az útszéli korlát miatt is a fékasszisztens pl Suzukikban.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
kopidoo
senior tag
Fékezett az autó? Igen! (jól lehet hallani a gumik nyikkanást)
Csökkent a sebesség és ezzel együtt négyzetesen! a mozgási energia? Igen.
Szerintem kijelenthetjük, hogy az anyagi és a potenciális személyi sérülés esélye/mértéke is csökkent.Ezek vész asszisztensek, tehát olyan esetekben működnek amikor az emberi beavatkozás késő lehet vagy nem megfelelő (mértékű).
-
-=RelakS=-
veterán
"ráadásul esetleg a kamionos is satuzik egyet, fékezéssel esélytelen leszel bejutni mögé. akkor marad a padlógáz."
Szóval a kamionos satuzik, mert lát valami balhét, de azért te padlógázzal belerongyolsz ugyanabba a balhéba, amit amúgy még a kamiontól lehet, hogy nem is látsz, mert nem férnél be mögé
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ez ott bukik el, hogy a polestart epp pozicionaljak at full elektromos hajtasra.
btw 180as korlatrol beszelunk. a sajat C30am az otfokozatu valtoval es az MZR L8-VEvel tippre ott forog le. 130 folott meg kb a helyi palyanapokon lehet menni.
svedeknel egyszer lattam 180 korul elmenni valakit mellettem, 15 perc mulva ott allt mogotte egy ejfekete S80 az ut szelen egy kb 2meter x 100 kilos specialis rendorrel.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
kopidoo
senior tag
Túl egyszerűen gondolkodtok, holott a probléma sokkal összetettebb. Egy egy szenzort tartalmazó asszisztens lefejlesztése is hosszú évek munkája hardver és szoftver vonatkozásában is. Összehangolni egy több szenzoros rendszert pedig még több. Logikai kapcsolatok sokasága kell, hogy valóban megbízhatóbb legyen a rendszer és helyesen ismerje fel a közlekedési szituációkat. Az emberi beavatkozás még nagyon sokáig felül fogja tudni bírálni a gépet, ez nem kétség. Ne gondoljátok, hogy egy ék egyszerű sebesség limitet nem fog engedni gyorsabban menni egy veszélyesnek mondott szituációban...(és itt nem a 180-as limitet értem, hanem amivel általában közúton találkozunk).
Az autógyártók általános célja, a jó NCAP (és egyéb regionális szervezet) besorolás, mert jó marketing értéke van (de azért mellékesen sok életet is menthet). Azokra a tesztekre fejlesztenek, majd ezeket közúton is ellenőriznek az előírt fals pozitívok számának validálása érdekében. Ez több százezer és millió km lehet.
Túl sok a változó, ami kb végtelen számú szituációt eredményez. Mindenre egyelőre nem lehet felkészíteni egy rendszert.A korlatozott látótér kérdést annyira nem érzem kritikusnak.
Az hogy a szoftver bugos, szerintem nem a user véleménye határozza meg. A kijelentés amúgy is további kérdést vetett fel: mi a bug jelen helyzetben?
Milyen triviális hibákra gondolsz? -
prolad
őstag
Nemcsak családbarát, annyival olcsóbb lesz tervezni, lehet picit olcsóbb alkatrészeket használni, meg az emissziós értékekkel villogni, hogy még csúcssebességnél is milyen jók. Nyilván van marketingértéke is, de egyelőre 180km/h sebességet terveznek, ami a gyakorlatban nem sokakat érint. A Polestarok meg menjenek is gyorsan, ha már ez a brand célja (bár valószínűleg azok sem fognak, Polestar 2 elektromos, valószínűleg a többi is az lesz, azokat meg szintén korlátozzák).
Témához:
Nekem csak az a kérdésem, hogy a vészfék mire reagál. Ha pl. megyek az úton, a szél befúj egy zacsót, nayobb kartondobozt,alacsonyan száll egy madár, elém ugrik macska, kutya (ami már simán lehet akkora, mint egy gyerek, de még nyugodtan elgázolható egy baleset megelőzése érdekében), akkor ezekre ugrik-e a rendszer és az autós vészféke aki a seggemben jön elég jó lesz -e ahhoz, hogy megálljon azon a pár méteren. -
kopidoo
senior tag
A fejlesztés mindig vevői(autógyártó) követelmények alapján történik. Amit te esetedben az Opel menedzsmentje aláírt, hogy jó, az lesz az autókban.
A mostani sávtartó rendszerek általában legfeljebb 3Nm nyomatékkal kormányoznak, hogy az autót bent tartsák a sávban. Ezt egy 150centis 40 kilós ember is könnyen felül tudja bírálni.
Egy kerékpáros biztonságos kikerülésekor a megfelelő oldaltávolság tartása érdekében el kell hagyni a saját sávodat és ezt az irányjelzőt működtetve jelzed. Az irányjelző használata szándékos sávelhagyást feltételez és ilyenkor az adott irányból nem akar az autó vissza kormányozi, mert a funkció el van nyomja.
Hasonló módon el lehet nyomni egy sebesség limitert pl megfelelő intenzitású kormánymozdulattal, fék/gázpedál használattal, stb.
Komplex rendszereknél már egyéb zsenzorok (radar, lidar, kamera, ultrahang) által küldött információk szerint fog az algó/funkció működni.Egy sofőr mindenre fel van készülve? És helyesen is tud dönteni minden helyzetben? Szerintem nem, sőt!
A buggal kapcsolatban vannak ide vonatkozó normák (ISO 26262, ASIL, stb.)
A teherautók felső helyzetjelző lámpáinak megfelelő felismerése az autópályán eléggé komplex és számításigényes feladat. Ott ugye a normál fényszórókat takarja a középen futó "fal" és csak azok látszanak, meg persze a kabin ahol a sofőr szeme kiolvad a refitől. Nem olyan egyszerű, hogy akkor hangoljuk arra a rendszert, mert akkor viszont rengeteg fals pozitív lekapcsolásod lenne máshol. Itt figyelembe lehet venni a sebességet, az autó helyzetét a térképen (autópályán megy-e vagy nem) szalagkorlátot, út vonalvezetést és egyéb dolgokat, amivel a kamera rendaszer át tud váltani pl. autópálya üzemmódba, ahol a potenciális helyzetjelző fények helyén kicsit engedékenyebb a rendszer.
De mivel az automata távolsági fényszóróvezérlés kényelmi funkció, így sajnos nem is kap akkora hangsúlyt.És mint az elején mondtam, azt kapja a vevő amit kért és amivel elégedett. Egy-egy penge funkció nagyon sok időt és pénzt kíván, azt meg senki nem karaja megfizetni és kivárni.
-
CB
senior tag
A sebesség limitet egy padlógáz most is felülír, a sávtartó asszisztensnél meg nem kell állványcsővel meghosszabbítani a kormány erőkart, hogy el tudd tekerni, könnyedén átkormányzod a vonalon most is. Ha be van kapcsolva, akkor meg olyan nincs, hogy nem vagy felkészülve, a rendszer folyamatosan érezteti, hogy működik.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
"milyen frankó, mikor kikerülnél egy bicilist, erre ráhúzza a kormányt az automatika. "
Nem húz rá az elektronika csak nagyobb erővel kell mozdítani a kormányt, mint egyébként.
Én használom kormányrezgetéses módban. Nem tökéletes még a rendszer. A hosszirányú kátyújavításokat is sávelhagyásnak értelmezi néha. De használható. Annak idején a Gárda-tó alagútszakaszán nagyon jól jött volna ez a szolgáltatás. Gyakorlatilag oldaltükörből vezettem. A cél az volt, hogy ne kerüljek 5 centiméternél távolabb a faltól.Igazán akkor jó, ha elszunnyad a vezető. A kormány rezegtetése elég figyelemfelkeltő.
Az új Fieszták önerőből beparkolnak párhuzamosan vagy merőlegesen hátramenetbe. Természetesen ki is tud parkolni. Szuper, csak lassú. Fele idő alatt, parkolok le önerőből. A kezdők és idősek számára "megváltás" lehet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
kopidoo
senior tag
-
CB
senior tag
Te, áruld már el, milyen autód van neked, mert nekem a második sávtartós kocsim van, de ilyeneket nem csinál.
Ha index nélkül akarok sávot váltani, érezhetően húzná vissza a kormányt, de alig kell erőt kifejtenem, és arra kormányzok, amerre akarok, arra megy, amerre én akarom. Ha meg átér másik sávba, akkor nem rántja be a kocsit a két vonal közé középre.
Honda CR-V, és Subaru Forester.
Ja, kormányszervó ide, vagy oda, a kormányt két kézzel kell ám fogni!40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
IoTom
újonc
-
-=RelakS=-
veterán
Méghogy a prekoncepciók nem hatnak arra, amit olvasunk.
Háromszor olvastam át az általad kifogásolt mondatot, mire rájöttem, hogy tényleg fordítva írja az erőviszonyokat, csak én értettem jól XD (ha a hajtásláncon nem jön át elég erő, lassulsz)
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dabadab
titán
Nagyon örülök, hogy az elírásokba sikerült belekötnöd, az mindig konstruktív dolog.
"ettől független a tény, hogy az állítás, miszerint a nyomatéknak egyáltalán nem jut szerepe a matekben, téves"
Nem, tekintve, hogy olyan esetekre is működik, ahol egyáltalán nincs is forgatónyomaték, pl. egy rakétahajtású autóra. Na meg mondjuk onnan is, hogy ha megadjuk egy adott autó sebességét meg a rá ható erőket, akkor ki lehet számolni, hogy mekkora teljesítmény kell a sebesség megtartásához, de azt nem, hogy mekkora forgatónyomaték.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"tehát kolléga nap mint nap beül a rakétahajtású autójába"
Amikor létező elírásokba kötsz bele, az is elég alacsony színvonalat képvisel, amikor viszont abszolút nem létező problémákkal kötözködsz, az határozottan szánalmas. Vagy szerinted a fizikát mennyiben befolyásolja az, hogy adott típusból hány darab van forgalomban?...
"egyébként pedig ha az autóra ható erőkkel számolsz, akkor sokkal egyszerűbb nyomatékkal számolni, mint teljesítménnyel."
Maximum a kerék forgatónyomatékával tudsz számolni, de annak meg semmi köze a motor forgatónyomatékához.
És megint ott tartunk, hogy egy konkrét szituációban ki lehet számolni, hogy mekkora teljesítmény szükséges, viszont az ahhoz tartozó forgatónyomaték bármennyi lehet: teljesen mindegy, hogy egy nagyon alacsony nyomatékú, de nagy fordulatszámon pörgő, vagy pont fordítva, nagy nyomatékú, alacsony fordulatszámon működő motor van, a végeredmény ugyanaz. Márpedig ha valóban a forgatónyomaték lenne a meghatározó, akkor nem ez lenne a helyzet.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"hát ja, annak a keréknek semmi köze a motorhoz, amelyik merev hajtással hozzá van kötve?"
Tényleg? Akkor ha a kerékre ható forgatónyomaték 300 Nm, akkor mekkora a motor forgatónyomatéka? Lehet 0,00001 Nm? Lehet. Lehet 100000000 Nm? Lehet. Lehet bármennyi? Lehet.
Akkor mégis, milyen összefüggés lenne a két szám között?[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
philoxenia
MODERÁTOR
ettől független a tény, hogy az állítás, miszerint a nyomatéknak egyáltalán nem jut szerepe a matekben, téves. most kihagyom azt a ziccert, miszerint vegyes hangrendű szónál az utolsó magánhangzó hangrendje szerint toldalékolunk akkor is, ha a firefox helyesírás ellenőrzője mást akar.
Alapvetően itt már nagyobb gond van, hiszen vagy "nem jut szerep", vagy "nincs szerepe" ... Arról már nem is beszélek inkább, hogy inkább fizika, amiről beszéltek, nem?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
-
jeriko2
tag
"ha pl. egy hosszú kamiont előzöl, és már az elejénél vagy, amikor kiderül, hogy necces lesz, ráadásul esetleg a kamionos is satuzik egyet, fékezéssel esélytelen leszel bejutni mögé. akkor marad a padlógáz."
Aki ilyet csinál, az atomhülye, közveszélyes sofőr és simán megérdemli, hogy azonnal elvegyék tőle a jogsit pár évre. Az csak egy dolog, hogy ha nem tudod befejezni az előzést, akkor eleve rosszul mérted fel a közlekedési helyzetet, és el sem lett volna szabad kezdjed az előzést (magyarul: amatőr voltál). De a kamion nem ok nélkül satuzik, ő magasabbról néz előre, ráadásul te egyáltalán nem látod tőle az út jobb oldalát, ahonnan simán kihajthat az útra egy másik jármű, esetleg kugrik egy szarvas, elesik egy biciklis stb. Akiben ilyenkor egyáltalán felmerül, hogy növelje a sebességet, az kb a nem normális kategória. Egyébként létezik egy ilyen Kresz szabály is: többsávos úton gyalogátkelőnél amikor a melletted levő sávban lassít a másik jármű, akkor nem haladhatsz el mellette, neked is lassítanod KÖTELEZŐ.
Másrészt szintén alapvető Kresz szabály, hogy úgy válasszad meg a sebességedet, hogy gond esetén a belátható útszakaszon meg tudj állni. Mert ugye bármi lehet az úton, pl kanyar mögött: lerobbant autó, útra kigördült szikla stb. ha ezt betartod, mész a kamion mellett, jön valaki szemben és úgy látod, hogy necces az előzés, akkor ha elkezdesz fékezni (nyilván fékez a szembe jövő is), akkor meg tudtok állni mielőtt összeütköznétek. Ha összeütköztök, akkor az megint amiatt van, mert nem tartottál be egy Kresz szabályt.
Harmadrészt ha fékezel, és mégsem jön össze a dolog, akkor is lelassulsz, jó eséllyel a szembe jövő is fékez, lassul - az ütközésnél a relatív sebességetek alacsony lesz 30-50km/h. Ha gázt adsz, és úgy ütköztök, simán lehet a relatív sebességetek akár 180km/h is, ami - mivel az energia négyzetesen arányos a sebességgel - több mint 10-szer akkora ütközési energiát jelent.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya