Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Penész Gomba

    tag

    válasz #06658560 #129 üzenetére

    Ferdít, ferdít, terel, hárít.

    (#130) pet1970 : :K Pont a mérnök barátotok nézi le azt aki nem 4,7-es átlaggal rendelkezik, upsz akkor a tanátok 99%-át is. Hmm, míly elgondolkodtató. :K

    (#133) Tel Elek: A kapitalizmusban csak a bolondok nem mérik pénzben a sikert. Ha nem abban méred akkor minek tanulsz? Upsz, paradoxon. De látom most azt próbálod bebizonyítani, hogy te valaki leszela 4,7-es átlagoddal még akkor is ha a töredékét nem keresed annak aki a társadalom "alja" hogy tőled idézzek.
    Mond, te vallásos vagy? :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Danex

    addikt

    válasz #06658560 #129 üzenetére

    Igen is van egy pár olyan tanár aki tényleg csak annyit csinál, hogy behozza a kis füzetét, kiolvassa belőle a vázlatot amit nekünk le kell írni és ennyi... bármit mondassz egy szöveg értelmezésére az úgy biztos nincsen csak is az amit ő anno megtanult.

    Persze vannak normális tanárok, pl a töri tanárom megtudja oldani, hogy 10perc az órából bármire amit felhozunk a politikával vagy mai ügyek a gazdaságról stb és mindennel képbe van ami a törihez, föcihez kapcsolatos. Matek tanárnőnk is pöpecül elmagyarázza és ha egy feladatra van többmegoldási lehetőség akkor azt megnézzük.

    Tehát van ilyen is van olyan is.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz #06658560 #137 üzenetére

    "De elvárod, hogy a paraszt, szabó, telekomos netépítőt ne basztassuk, miközben a tanárokat lehet?": írtam én valahol ilyet? a hsz-eim elolvasását nem javasolt frusztráltsággal pótolni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz #06658560 #184 üzenetére

    gondolom a két sírás nem ugyanonnan jön...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • dabadab

    titán

    válasz #06658560 #203 üzenetére

    Vagy Nemetorszag, Del-Korea, Japan, Szingapur, Hong-Kong, Hollandia, Ausztria...

    Es hat pont a tavol-keletieknel szokas felemlegetni, hogy a gazdasagi fellendulesukben milyen jelentos szerepe volt az oktatasnak, vagyis ott demonstralhatoan a jo oktatas volt elobb.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • echterion

    nagyúr

    válasz #06658560 #207 üzenetére

    Azért azt tegyük hozzá, hogy Japánt az amcsik nyomták pénzzel, Németország meg az NSZK pénzügyi felpumpálása miatt tart ott, ahol.

    **********

  • bambano

    titán

    válasz #06658560 #207 üzenetére

    itt ülsz egy volt osztrák gyarmaton...

    "Belső kizsákmányolás?": távolkeleti munkamorál.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • echterion

    nagyúr

    válasz #06658560 #214 üzenetére

    Ez így van, de a tisztánlátáshoz kell, mert ezek az országok sem önerejükből tartanak ott, ahol. Pláne nem az oktatásuk miatt.

    **********

  • bambano

    titán

    válasz #06658560 #224 üzenetére

    úgy érted, egy olyan "belső" piac, ahol védővámot vetettek ki, amikor mezőgazdasági termékeket, magyarul élelmiszeripari alapanyagokat vittél be, és vámot vetett ki, amikor készterméket hoztál ki? ez nem belső piac, ez gyarmat. A monarchia piaca korántsem volt nyílt, úgyhogy abból mi nem profitáltunk, bezzeg az osztrákok.

    szóval én nem mondom, hogy a mostani helyzet csak a régi dolgok miatt alakult így, de hogy nem egyenlő pályákon egyenlő esélyekkel indult mindenki, az biztos. És persze mi is hibásak vagyunk bizonyos részben a saját nyomorunkért, mert pl. nem kellett volna második jobbágyságot csinálni. Az az ország, amelyik fejlettebben, gazdagabban ment bele a nagy világméretű balhékba, az hamarabb ki is heverte azokat, így a lemaradásunk mindig csak nő.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • pakriksz

    őstag

    válasz #06658560 #224 üzenetére

    Mi van most az osztrák állammal? Semmi extrás, csak egy tipikus nyugati állam ami nem szenvedett megszállástól az utóbbi 60 évben mi. Kb ugyanolyan szinten van mint a többi hasonló. Svájc az ami kiemelkedett, és csak és kizárólag önerőből, úgy hogy régen sem volt gyarmata.

    Japán is nehéziparral indult be.

    Kevésbé az oktatástól, inkább attól függ egy ország fejlődése hogy kik vezetik... Lásd olaszországot a maffia vezette, és most hol vannak. Minket az elvtársi maffia vezet még mindig, és sehol sem vagyunk. Az az ország fejlődik ahol van felelősségük a politikusoknak, lemondanak ha kell, félnük kell ha mutyiznak a dutyitól VAGY van olaj.

    Nekünk egyik sincs. A "nyugati" országoknak az első van, a "keletiek"nek meg általában olajuk van :)

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #397 üzenetére

    Ha meg szak nem érdekli, minek megy oda?

    Mutogatni való hater díszpinty

  • bambano

    titán

    válasz #06658560 #397 üzenetére

    sosem tudhatod, mikor melyik ismeretet használod.
    egy csomó ismeret csak polírozta az agyad, nem használod közvetlenül, de attól a gondolkodásmódodat még javította.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • tzsiga

    csendes tag

    válasz #06658560 #405 üzenetére

    Egyetértünk. Azonban...

    Lehet, hogy nehéz felfogni, de a nemrég közzétett kerettantervből idéztem, amely _mindenki_ számára kötelező, a fentebb írtak például _minden_ szakközépiskolában. Tehát tanítani kell az összes szakközépben, tanuljon ott akár majdani egészségügyi dolgozó, építőiparba vágyó, vagy könyvelőnek készülő diák. És amint írtam, kb. 1 tanóra van a beidézettekre.

    Szakközépiskolában csak 9. évfolyamon lesz informatika, ez összesen legfeljebb 36 órában.
    Aki nem olvasott utána (zárójelben az, amilyen ismeretet át kell adni, amilyen tudást fejleszteni):
    ----
    Az informatikai eszközök használata - 2 óra
    (Az összetett munkához szükséges eszközkészlet kiválasztása
    Az összetett munkához szükséges eszközkészlet kiválasztási szempontjainak megismerése.
    Az adatok biztonságos tárolása. Az informatikai környezet tudatos alakítása
    Az adatok biztonságos tárolásának szoftveres és hardveres biztosítása.
    Fájlok illetéktelenek által történő hozzáférésének megakadályozása.
    Archiválás funkciójának megismerése.
    A „felhőkben” tárolt adatok jellemzőinek, biztonsági kritériumainak megismerése.
    Elektronikus aláírás létrehozásának megismerése.
    Mágneses és chipes kártyák.
    Pendrive adatvédelme.
    Ujjlenyomat azonosítása.
    Hardverkulcs.
    Az egészséges munkakörnyezet megteremtése
    Egészséges, ergonómiai szempontoknak megfelelő számítógépes munkakörnyezet kialakítása.)

    Alkalmazói ismeretek - 14 óra
    (stílusok, tartalomjegyzék, körlevél, "multimédiás" dokumentum készítése, vektorgrafikus kép szerkesztése, "iskolai brosúra készítése kiadványszerkesztő programmal", beépített függvények, pénzügyi függvények használata táblázatkezelővel, hétköznapi életben és tantárgyi keretek között előforduló problémák megoldása táblázatkezelővel, statisztikai függvények és grafikus szemléltetés táblázatkezelővel, szűrés; térinformatikai alapismeretek)

    Problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel - 6 óra
    (fentebb írtam 1 órányi részt belőle)

    Infokommunikáció - 3 óra
    (A szükséges információ önálló meghatározása, megkeresése, a találatok szűkítése, kigyűjtése és felhasználása, A publikálás módszereinek megismerése, szabályai
    Az elkészült dokumentumok publikálása internetes eszközökkel. Szövegek, képek, fotóalbumok, hang- és videoanyagok, weblapok publikálása az interneten, Kommunikációra képes eszközök összekapcsolási lehetőségeinek megismerése. Beszélgetős, kommunikációs program használata, A hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása a megismerési folyamatban)

    Az információs társadalom - 4 óra
    (Az adatvédelmi alapfogalmakkal és az információhitelesség megőrzési technikáival való megismerkedés
    Adatvédelmi fogalmak ismerete. Az információforrás hitelességének megítélése. Szerzői jogi alapfogalmak. Az infokommunikációs publikálási szabályok megismerése
    A szerzői jog, szerzői alkotás. Az infokommunikációs publikálási szabályok megismerése.
    A publikáció típusának megfelelő szabályok megbeszélése, értelmezése. Az információ és az informatika gazdaságra, környezetre, kultúrára, személyiségre, egészségre gyakorolt hatásának megismerése
    Az informatikai fejlesztések társadalmi, gazdasági, környezeti, kulturális hatása.
    Az informatikai eszközök használatának hatása a személyiségre és az egészségre.
    Esettanulmányok, tapasztalatok megbeszélése, tanulságok megfogalmazása. Az e-szolgáltatások használatának célirányos megismerése, előnyeinek és veszélyeinek, biztonsági vonatkozásainak feltérképezése
    Az elektronikus szolgáltatások hétköznapi életben betöltött szerepének felismerése.
    Elektronikus szolgáltatások megismerése, kritikus használata, értékelése.
    Az elektronikus szolgáltatások előnyeinek és veszélyeinek felismerése.
    A megismert szolgáltatások jellemzése, összehasonlítása, különböző szempontok szerinti csoportosítása.
    A fogyasztói viselkedést befolyásoló technikák felismerése a médiában
    A médiában alkalmazott eszközök a fogyasztók befolyásolása érdekében.)

    Könyvtári informatika - 3 óra
    (Könyvtártípusok, információs intézmények
    A könyvtári rendszer, az egyéb közgyűjtemények és az internet egymást kiegészítő információs intézményrendszerének szerepének, lehetőségeinek megismerése.
    Feladatnak megfelelő intézményválasztás.
    A települési közkönyvtár önálló használata.
    Könyvtárlátogatás: a közkönyvtáron túl (pl. felsőoktatási, Országos Széchényi Könyvtár) is.
    Könyvtári szolgáltatások
    A könyvtári információs rendszer szolgáltatásainak rendszerező, bővítő összefoglalása, aktív felhasználása a tanulásban. Például közös katalógusok, elektronikus könyvtárak, könyves közösségi portálok.
    A könyvtárközi kölcsönzés funkciójának megértése.
    Könyvtári szolgáltatások, adatbázisok önálló kiválasztása.
    Ismeretlen könyvtári és közhasznú adatbázisok használati útmutató segítségével való önálló használata.
    Az önművelés, tájékozottság, olvasottság mindennapi és tanulást támogató szerepének ismerete.
    Rendszeres, a céloknak megfelelő könyvtár- és internethasználat.
    Információkeresés
    A szakmához köthető tudományterületek információkeresési stratégiáinak megismerése.
    Önálló információszerzés katalógusokból, adatbázisokból, internetről és szakmai művekből.
    A feladat szempontjából releváns információk kiválasztása.
    Az iskolai tananyag elmélyítése és kibővítése önálló könyvtári kutatómunkával.
    Dokumentumtípusok, kézikönyvek
    A hiteles forrás ismérveinek ismerete.
    A talált információk kritikus értékelése.
    Időszaki kiadványok (napilapok, hetilapok, szakfolyóiratok) önálló használata.
    Leendő szakmájának alapvető segédkönyvtípusainak ismerete, önálló használata. A más tantárgyak keretében tanultak összefoglalása, rendszerezése.
    A tantárgyhoz kapcsolódó forrástípusok használtatása.
    Forráskiválasztás
    Komplex feladathoz való önálló forráskiválasztás a feladat céljának és a forrás információs értékének figyelembevételével.Bibliográfiai hivatkozás, forrásfelhasználás
    Bibliográfiai hivatkozás önálló készítése folyóiratcikkekről.
    Az interneten megjelent források hivatkozási technikájának megismerése, segítséggel való alkalmazása.
    Hivatkozásjegyzék, irodalomjegyzék készítése.
    Forráshasználaton alapuló munkákban való pontos hivatkozás.
    Az információk feldolgozásának és az új szellemi termék létrehozásának gondolati és technikai műveleteinek alkotó és etikus alkalmazása.)

    Persze ez még nincs 36 óra, de a többi időben - a fentiek megtanításán túl - azt csinálhat a tanár, amit akar.

Új hozzászólás Aktív témák