Új hozzászólás Aktív témák
-
"Engem rávett, hogy hétköznap csak rollerrel, vagy bringával közlekedjek. Ügyes!"
Te megengedheted magadnak ezt a luxust, más meg nem. Aki a munkájához használja az autót vagy a családot mozgatja vele az meg szanaszéjjel van szopatva egy messiás komplexusos fogatlan hülyegyerek egyszemélyes agymenése miatt.
"Ha még két hidat lezárna az autóforgalom elől, akkor tényleg csak a legelszántabbak autóznának."
Egy fenét. Semmivel nem lenne kisebb a forgalom sőt, épp ellenkezőleg. Ugyanúgy autóba ülnének az emberek* mint most de akkor már nem csak a belvárosban araszolna végeláthatatlan kocsisor hanem gyakorlatilag mindenhol. A lokális szennyezés a lépésben araszoló autók végett azonnal az egekig ugrana ami az ott élők egészségének biztosan kifejezetten jót tenne. Ja nem.
* Én is simán autóznék ha még ott élnék. A fővárosban életveszélyes bringázni. Gyerekkel én sem tekerném keresztül a várost, hogy aztán büdösen dög fáradtan essek be a munkahelyemre. És most kérlek el ne kezd nekem a de minek a gyerek baromságodat... De gyerek sem kell ehhez. Ha a városon kívül van dolgom autó nélkül azt, hogy oldjam meg? Ha szállítanom kell valamit ami egy hátizsákban már nem fér el azt, hogy oldjam meg? Ezer kérdés felmerül amire soha senki nem adott még elfogadható választ.Analóg vén majom egy digitális világban
-
Frozen
addikt
A hsz második felével nem értek egyet, egy nagy köbcentis motor életartama és teljesítménye sokkal jobb mint a kisköbcentis turbos meg ilyen olyan euro szabványos autónak a motorja.
Az tény ,hogy el fog fogyni az alapanyag ez nem kérdés ahogy az sem,hogy elég kacatokat gyártanak. Ha valaki beülne egy 100 ezer euros teslába vagy egy 50 ezer euros model 3 ba akkor nézze már meg ,nekem kajak olyan érzésem van mintha valami 1980 as években járnánk egy fapados lepusztult autóval. Jó az eqe és eqs már más világ ott van rendes belső ,de a tesla egy nagy kutyafüle és a gyártók 99% lomoat csinált az elektromos autokból. Drága nincs rendes választási paletta stb stb..Akkumulátor fronton nem történt technológia áttörés már jó rég, oké hogy csiszolják reszelik a mostani akkukat mindig valamivel többet hoznak ki belőle ,de ez nem technológiai áttörés pusztán egy adott meglévő technologiát finomítgatnak.
A kocsi árához pedig lehet 7 vagy 10 év gari van rá viszont utána kb a kocsi árát ráköltheted kb... A töltések sincsenek kiforrva ahogy írod, sokáig is tart kevés is van , hamar le is merűl stb stb.[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
t72killer
titán
válasz #27070592 #97 üzenetére
Ha fejed tetejére állsz, akkor is drága lesz az elektrolízis, földgázból gyártva se azért lesz valami drágább a földgáznál mert 'gonoszmaffia, hanem mert munka van vele.
A napfényt nem ingyen fogod be, ráadásul nem is akárhol/akármikor.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#27070592
törölt tag
válasz t72killer #93 üzenetére
Az aktuális ár nem sokat mond el arról, hogy viszonyulnánk a hidrogénhez akkor, ha a teljes világgazdaság erre épülne és száz éves technológia lenne amögött, hogy elektromos áramot termelünk (pl napfényből), amivel vizet bontunk, az előállított (zöld) hidrogént pedig energiaforrásként tároljuk és használjuk. És száz év fejlesztést, innovációt, lelkesedést, tapasztalatot nem lehet bepótolni töredék idő alatt.
A "mi lett volna ha.." kezdetű mondatok persze fölösleges körök általában, és a világgazdaságot jelenleg is az olajlobbi uralja, és a folyamatosan egymásnak feszülő érdekkörök. Az egész Ukrajna körüli hiszti sem szól másról, mint a fosszilis anyagokon alapuló energiaellátásról. Mintha más nem is létezne.szerk: NoZoli #93 Csak addig macera a hidrogén, amíg nincs hozzá elérhető és értelmezhető árú technológia. De ha az egyes ember is képes lenne rá, hogy a háztetőn begyűjtött napfényből előállított árammal hidrogént termeljen (csapvízből..), amivel este fűtené a lakását, éjszakai áramot termelne és töltené az autóját is.. csak az ilyesmire allergiásak a "vezetőink".
Egyébként a "befalazott röfi" külön adóztathatatlansága kapcsán fogják majd bevezetni a használatarányos útadót. Akkor is fizetni fogunk, ha csak kigurulunk a garázsból és a méterre pontos nyomkövető olyan alapkövetelmény lesz az autókban mint ma az ABS.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #92 üzenetére
Még hogy nem lehet jövedéki adóval sújtani a hidrogént? Amíg csak kúton tudod tankolni, bizony, lehetne rá pakolni, rendesen az adót. Csak totál macera a hidrogén előállítása, szállítása, sok energia kell hozzá. Akkor, már egyszerűbb és hatékonyabb, ha közvetlenül az autóba töltöd azt az energiát. Akár otthon, a "befalazott röfin" keresztül, amit ha meggebednek, akkor sem fognak tudni külön adóztatni.
-
troller
senior tag
válasz #27070592 #92 üzenetére
"Felmerül a kérdés: ha a hidrogén egy olcsó, elérhető és tiszta energiahordozó, miért nem az ehhez kapcsolódó technológia fejlesztésével foglalkozunk már évtizedek óta?"
Mert Musk papa nem ezt álmodta meg a Teslához.
A többiek meg előbb lexarták, aztán mikor látták, hogy bejön neki, akkor agyatlanul másolni kezdték, saját ötlettel előállni isten ments.
Kb. mint ahogy a mobiloknál a szifont másolta/ja mindegyik.Asus P8H67M-LE; Xeon E3-1270v2; 2x8GB DDR3; PNY GTX 1660 super 6GB
-
t72killer
titán
válasz #27070592 #92 üzenetére
Szerintem meg tudnák oldani - ahogy az autóárammal is muszáj lesz majd, máskülönben a tesla eltűnik az út közepén tátongó kátyúban.
A hidrogén egyáltalán nem olcsó, drágább az adóztatott gázolajnál.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#27070592
törölt tag
Az a gond a hidrogénhajtással, hogy nem lehet kolosszális jövedéki adóval sújtani, mint a kőolajpárlatokat.
Mert hidrogén (és az "elégetéséhez" szükséges oxigén) mindenhol van. A hidrogént nem is lehet "elégetni" (és ezzel megsemmisíteni, mint a kőolajpárlatot). Csak oxidálni lehet. Az égéstermék pedig dihidrogén-oxid, magyarul víz, amit külső energia betáplálásával (elektrolízis, vízbontás) korlátlanul vissza lehet alakítani hidrogén és oxigén molekulákká.Ugyanezt fosszilis energiahordozók égéstermékeivel soha, semmilyen körülmények között nem lehet elvégezni.
Felmerül a kérdés: ha a hidrogén egy olcsó, elérhető és tiszta energiahordozó, miért nem az ehhez kapcsolódó technológia fejlesztésével foglalkozunk már évtizedek óta? -
tomcat78
őstag
Hát.... Nem biztos, hogy egyet értünk. Az agglomerációban élek. Van minden. Legalábbis nálunk. Még középiskola is. Az, hogy az ovinál autók vannak, még ok. De, hogy konkrétan miért kell a gyereket 500 méterről autóval vinni iskolába már nehezen indokolható. Vagy az emlegetett középsulinál miért nem lehet reggel mondjuk autóval elmenni, mikor 10-15 percenként van busz, ami 150 méterre áll meg. És az autósok egy része arra távozik, ahonnan jött! Lehet velem van a baj!! De szerintem a kell, mint indok nem állja meg a helyét, ha a környezetvédelemről beszélgetünk.
Az infrastruktúra része viszont valid. Nem bírja el az úthálózat az igénybe vételt."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Skiz
csendes tag
Ha a környezetvédelem/környezetszennyezés nem csak marketing lenne,az államok valós büntetést szabnának ki a cégekre amikor megszegnek valamit.10 évig hazudtál? Ok 10 év profit 50%-át befizetni az államoknak,eladások alapján elosztva az országok között+ kártérítés a vásárlóknak.Nem tudod kifizetni,el kell adni a gyárakat? Ez van,majd máskor nem csalsz,vagy öntesz valami szennyezőt a folyóba.És nem hagyni hogy kijátszák a "de mi lesz a munkásokkal",sose érdekelte a cégeket és nem is fogja.
A legnagyobb találmány volt a cégek részéről a tehetsz róla tehetsz ellene mentalitás emberekbe sulykolása,mielőtt ők maguk tettek volna valamit.Most is a CO2 vásárlás hogy zöldebb vagy net 0 legyen a cég,gyakran olyan erdőket is "eladnak"a cégeknek hogy ne vágják ki,amik már védelem alatt állnak.Tehát semmi változás azon kívül hogy a cégnek nem kell annyira odafigyelnie a gyártásnál,mert "megvéd" egy erdőt a kivágástól(ami sosem lett volna kivágva)[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
válasz DjFlanker #85 üzenetére
És a kötelező mivolta indokolja a feltétel nélküli rá hagyatkozást? Mert ok, ezek akár tök jó dolgok is lehetnek! De az ilyesmitől még senki nem fog tudni vezetni! Ok, nálunk már kapásból a KRESZ rész nem megy az autózók jelentős hányadának. Rengeteget anyázok a a nyomorult, agykárosult balfaszokon, akiknek egy sima kötelező jobbra tarás sem megy . Pl Fehérvártól a három sávon olyan mennyiségű középső sávra bérletes anyab@szóval lehet találkozni, hogy az félelmetes! Szándékosan lett sértő, ha valaki magára ismer! Sem a kütyük, de még a vizsgák sem képesek kiszűrni a amúgy vezetésre alkalmatlanokat!
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
-
DjFlanker
aktív tag
Az gondolom megvan mindenkinek így 2022-ben hogy a "felesleges" kütyük egy komoly százaléka konkrétan kötelező az EU-ban, pl. a keréknyomás szenzor (valamilyen, abból is van olcsóbb meg drágább) lassan 8 éve.
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
tomcat78
őstag
Ezt a kell autóval hurcolni részt nem tudom értelmezni! Szerintem egyetlen iskola házirendjében nem szerepel olyan kitétel, hogy csak úgy mehet Ödönke, hogy viszi apuci/anyuci a suliba. Én ebben inkább látok önigazolást és korcs társadalmi "elvárást".
Ez a környezetvédelem meg szar duma. Fontos lenne! Ugyanakkor önmagában az elektromos autózás nem fogja megoldani. Százalékosan egy átlag háztartás többet szennyez, mint az akármilyen belső égésű motoros autó, amit használnak. Ha a környezetszennyezés tényleg olyan fontos lenne és nem marketing duma, akkor első körben az emberek fejben kéne rendet rakni. És az kéne az első legyen, hogy ne pazarold az energiát te barom! De ugye ezt nem lehet eladni. Az elektromos autót meg igen. Marketing és üzlet az egész."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
Kari tulképp ügyesen csinálja, csak lassan eszmél. Csak a múlt héten jött rá, hogy a Lánchíd, meg a pesti rakpart kevés. Lezáratta a budait is. Pénteken még motorral is gáz volt a belváros. Arról nem is szólva, hogy őslakos rutinnal akartam végigmenni a Király utcán és egy behajtani tilossal találtam szemben magam. Engem rávett, hogy hétköznap csak rollerrel, vagy bringával közlekedjek. Ügyes! Ha még két hidat lezárna az autóforgalom elől, akkor tényleg csak a legelszántabbak autóznának.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #77 üzenetére
Nem csak a járatok sűrűsége a mérvadó szerintem. Bár tömegközlekedés témában nem vagyok otthon.
Amúgy falun pl rendszeres ""melós" járatokat látni. Amiket pl a munkáltató biztosít. Vagy suli járatok. persze, ez nem mindenkinek opció!! De az ott élő, dolgozó, tanuló emberek jelentős százalékának elég lehet."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
-
tomcat78
őstag
A társadalommal van a probléma. Én még kaptam egy kapukulcsot a nyakamba első osztályosként, és simán túléltem. Ma már elvárás a kölköt kaputól kapuig szállítani. És erre akár külön autót tartani. És ez olyan szinten igaz, hogy a gyerekek egymás között is felállítanak egy "rangsort", hogy kit- mivel visznek! 10-12 éves gyerekek simán kiközösítenek másokat, csak azért, mert mondjuk tömegközlekedik vagy biciklizik a másik. Ez társadalmi jelenség, sajnos....
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
arnyekxxx
veterán
válasz peugeotmate #42 üzenetére
Nekem napi 2x15 perc autóval letudni a 2 gyerek és az asszony szállítását.
Ugyanez tömegközlekedve lenne kb 2x egy óra és ez egy közepesen nagy város közepesen élhető tömegközlekedéssel. -
tomcat78
őstag
válasz t72killer #70 üzenetére
Akad néhány dolog, amit simán betiltanék, míg nem lesznek robotpilóták.... Kezdeném pl ezzel. Aztán az adaptív tempomattal, ami nem képes felvenni a előtte lévő sebességét, folyton gyorsít aztán meg 50 méterenként villog a telibevert féklámpája, mert a balf@sz sofőr arra sem képes/ lusta hogy felvegye a forgalom ritmusát. A vészfék asszisztens meg egyenesen egy vicc. A első dolog, amit meg kéne tanítani, hogy tudj megállni. Szárazon, hóban, esőben.... Tudd felmérni a helyzetet. Ok, hogy a biztonságot hivatottak szolgálni! DE ne erre hagyatkozzunk már.... Meg kéne tanulni vezetni első sorban! Nem megvenni a 2-300 lóerős vasakat, aztán majd az "okosságok" megoldják módon közlekedni. Jó dolog a fejlődés. De a közlekedés még mindig a abban résztvevő humanoidok felelőssége.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Somatom
veterán
válasz t72killer #68 üzenetére
Az elvileg arra való, hogy előbb tudd meg, hogy defekted van, mint hogy irányítási problémák lépjenek fel. Csakhogy ezt meg lehet oldani külön szenzor nélkül, szögelfordulás figyeléssel, ami amúgy is van az ABS miatt. Pl. kollégám Passat -ja is figyelmeztet a defektre, pedig nincs benne tpms szenzor.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
válasz Hieronymus #66 üzenetére
Itt azért feltenném a kérdést, hogy az az idióta, aki egy szimpla parkolást sem tud megoldani (ergo nem "érzi", látja a saját autóját a környezetében), mégis hogyan engedhető forgalomba? Jellemzően az ilyen nyomorékok nem tudnak elengedni egy mentőautót sem mondjuk helyzettől függően. Aki nem tud parkolni, az nem tud vezetni sem.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
t72killer
titán
válasz Hieronymus #66 üzenetére
A hülye júzert max a full robotpilóta tudja helyettesíteni, de talán tényleg kevesebb lesz tőle a baleset . A tpms viszont kifejezetten szivatás, max a lusta+félbites agyú autótulajoknak jön jól. Ránézek a kerékre és INGYEN megmondom, hogy kevés benne a szufla...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
jeni
félisten
válasz Montanaxy #65 üzenetére
Amit leírtál kevésbé kapcsolódik a témához.
Az elektromos hajtású járművek fejlesztése gyártása nem a benzin,belső égésű üzemű autók ellen van.
Vagyis...
"Ezek tipikusan közlekedési üzemanyagok, a benzintől a fűtőolajig. A kőolajból előállított tüzelőanyagok többségét el lehet keverni benzin, dízel, turbinás üzemanyagok vagy fűtőolajok."
Ezzel szemben ott vannak a más energia források a villamos energia tárolási módszerek.
Nem lehet csakis buszokat hagyni az utakon,vagy Dízel mozdonyokat az örökké valóságig a forgalomban üzemeltetni.
Előbb - utóbb ezek a nyersanyag készletek kifogynak.
Utána mi lesz majd?
A cél ezek minél kevésbé használata,KIVÁLTÁSA,a a környezet,az ózon réteg minél jobban való kímélése. -
válasz t72killer #60 üzenetére
"de a 10évvel ezelőttihez képest kétlem, hogy kulcsfontosságú életmentő funkciók kerültek volna a kocsikba... "
Azért a ráfutásos balesetek megelőző rendszerek kulcsfontosságúnak tekinthetőek. Ez évben válik/vált kötelezővé az új járművek forgalomba hozásához.
Számomra a parkolást segítő automatikus rendszerek nem létfontosságúak. De mi a kisebbségbe tartozunk. A járművezetők egy komoly részének fogalma sincs a saját járműjének méretéről. Nekik azért fontos segítséget jelent.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Montanaxy
aktív tag
Az a nagy büdös helyzet, hogy az autókat régen kitalálták és tökéletesítették és úgy jók, ahogy vannak. Onnantól meg már minden "újítás" nyerészkedés kevés energiabefektetéssel. Nem az autóipart kell megreformálni mert az már kész van. Hanem ki kellene találni új közlekedési módszereket. Ja csak hogy ahhoz már kicsit többet kéne gondolkodni, meg sok cégnek nagy konkurenciát jelentene. Hát ez van.
-
+1. Nekem egy 0km-es új autóba a 2022-ben már extrának sem számító extrákon felül (pl. szervokormány, villanyablak stb) elég lenne ennyi: légzsákok, légkondi, abs, esp és pont. Minden más (számomra) felesleges sallangot simán tudnék nélkülözni.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Somatom
veterán
válasz t72killer #60 üzenetére
+1
2013 -as az autóm és nekem űrhajó. Semmi szükségem sincs ennyi csingilingire. Centrálzár, villanyablak (elöl), klíma, tempomat. Slussz. Nem is halottam tpms szenzorról, amíg nem kellett cserélni. Parkolószenzort is cseréltem már. Lehet, hogy egy villanyautó motorikusan örök élet+1 nap, de ezek a csingilingik azokban sem tartósabbak.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz peugeotmate #42 üzenetére
+1
Pontosan ezt csinálom. Hétszemélyes, dízel egyterű. Ingázok Németországba melózni. Csütörtök hajnalban értem haza (Bp.), azóta áll az autó a ház előtt. Villanyroller (ami az autómban lakik), villanybringa, motor. Autóval legfeljebb hétvégén mozdulok. Akkorra időzítem a bevásárlós kört. Sztem így minimálisra csökkenthető a városi légszennyezés.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
t72killer
titán
Ez a "rengeteg belekerült elektronika" inkább istencsapása... Após tavaly vett új kocsit: keréknyomás-mérés (=gumi + $$$), kb mindenért villog-nyavajog, mintha egy
vuhani halpiacoázsiai bazárban lennél. Nem mondom, legyenek meg az alap biztonsági cuccok, ABS, légzsák, stb, de a 10évvel ezelőttihez képest kétlem, hogy kulcsfontosságú életmentő funkciók kerültek volna a kocsikba... Mindenféle bizbasz persze, amiért fizet a gyár 10$/egység árat és elkér érte +300$-t - aztán beb.sz a chiphiány.[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
t72killer
titán
válasz t72killer #58 üzenetére
Kieg, ja, azonos korú Octavia kombival hasonlítottam, ami azért jóval tágasabb kocsi, egy zoe méretű fosszilisnek még nagyobb az árelőnye.
Nem mondom, egy nyugati háztartásnak belefér évi extra ~500£ kidobása az ablakon, de azon is el lehet pl gondolkodni, hogy errefelé a lakások-házak szigetelése annyira sz.r, hogy csukott ablaknál huzat van. Vajon hány tonna CO2-t spórolna meg a tag, ha a villanyverdába tolt pénzekből szigetelné a kérót?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
t72killer
titán
válasz angyalpc2 #31 üzenetére
Pont kb másfél éve merült fel, hogy cserélném valamire a dízelt és szembejöttek furán olcsó villanyautók, aztán beleolvasva hopp, kiderült, hogy a 8évesen 7-8k£-ért vesztegetett miniakksis (22kWh) Zoe kiperkálása után még havi 109£ lett volna a sarc az akksiért. Szóval kösz, maradt a nagyszervizen épp átment octavia. Ha lopnám az áramot, még akkor is csak úgy lenne olcsóbb a kocsi etetése, ha megmaradna a mostani ~2£-s gázolaj-ár.
Mivel nem játszok Lagzilajcsit, otthoni töltés = 27penny/kWh, azaz minimum 5£/100km, újabb 315km hatótávú modellnél 4.5£/100km - de persze csak nyáron.
Gyorsan ránéztem a piacra, mi a helyzet most: a nagyobb hatótávű, amivel a nagyszülők reptérről hazahozását már megúszom 1 töltéssel (LoL...) 13k£, amire rájön az akksibérlés... Totál irreális anyagilag, még úgy is, hogy az adópolitika triplán kinyalja a hátsóját, a versenytárs meg rogyásig van adóztatva.
Gyors kétbalkezes fejszámolás után, a dízelre ráhagyva 10évre +3k£ extra szervizktg-et (fele sincs), az autó+szerviz kb 5k£-tal drágább a villanyos esetben, az akksibérlet pedig totál hazavágja a futó ktg-eket, a töltésért fizetve konkrétan drágább az üzemanyagktg is.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
nyerek01
tag
Az üzemanyagcella jobb hőerőgépnek tűnik mint a belsőégésű motor. Mind hatásfokban mind a kibocsátások tekintetében jobb. Szerintem jogosan merül fel akkor a költség része mint hátrány, jó okkal feltételezzük, hogy anyagilag nem éri meg ilyen autók sorozatgyártása.
Azért nincsenek ( a nagyok pénzt akarnak keresni, azt gyártják amin pénzt keresnek... ha ez a hidrogén autó lenne akkor azt gyártanák, ha a vízzel működő autó lenne akkor azt. Csak ugye az nem létezik és nem is működőképeses. Persze legendának jó volt ) -
azbest
félisten
válasz angyalpc2 #38 üzenetére
már 20-30 éve megy az etetés a hidrogén autókkal, mégsem lett belőle semmi. Azért nem lett belőle semmi, mert a hidrogén tárolása nehéz és drága. Cseppfolyósítóva, behűtve kell tárolni és még a fémen is átdiffundál. Nagy és nehéz tartályok kellene hozzá.
Ez az egész hidrogénes személyautós téma egyedül azért lett felhájpolva, mert kaliforniában a kötelező környezetbarát autó kvóta kapcsán ezzel akarták bizonyítani, hogy életképtelen és emiatt meg kell maradni a benzinnél. Ezek miatt kaptak folyton haladékokat a autógyártók, mert sehová nem jutottak a hidrogénessel, mindig megmaradt egy-egy demó autó szintjén.
Esetleg teherszállításban lehetne valami előnye, de az is eléggé necces.
A hidrogén hátrányai miatt sokkal reálisabb akkor már a levegőből gyártani hagyományos használatra való műbenzint megújuló energiából. De rengeteg energia kell a hidrogénhez és a műbenzinhez is, szóval jóval drágább, mint bármi más. A sima akku töltés sokkal hatékonyabb és ezért olcsóbb, mint az, hogy áramból valami mást gyártsanak, hogy aztán abból áramot nyerjenek. És jelenleg főleg földgázból gyártanak hidrogént, mert az olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
A techológia fejlődéséhez viszonyítva, ahol többet kéne nyújtaniuk? De.... Nem kell az autós példa sem, mert tényleg egyéni preferencia. 20 évvel ezelőtt mennyit bírt egy mobiltelefon egy töltéssel?3-4-5 napokat. Most? örülsz, ha estig kihúzza, ha reggel leveszed .a töltőről.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
troller
senior tag
"Továbbá, mérnökként az a véleményem, hogy egy kiegyensúlyozatlan a főtengelyű motorral max az ellenségeim közlekedjenek."
Bakker, szoktam mondani mikor feljön valahol, hogy a három hengeres négyütemű motor gondolatától is elborzad a gépészmérnök ösztönöm...Asus P8H67M-LE; Xeon E3-1270v2; 2x8GB DDR3; PNY GTX 1660 super 6GB
-
BReal
addikt
2001-ben 2,6 millióért vettük a VW Polo Classicot 1,4-es 16 szelepes 75 LE-s motorral, Trendline (alap) felszereltséggel (+ belealkudtuk a rádiós magnót és a központi zárat plusz felszereltségnek), ami nem belépő szintű motor volt (volt sima 1,4/75 LE és 1,2/60 LE, illetve a dízelekben is hasonlóak).
Most az alap Life felszereltségű, 1 l-es 95 LE-s motorú (alap) változat 8 milla, amire hivatalosan 350e Ft árkedvezmény van (nyilván lehet még alkudni, de ettől függetlenül ez WTF).Értem, hogy nagyobb lett a kocsi, rengeteg elektronika került bele azóta, de ez akkor is vicc kategória. Persze akkor 255 Ft körül volt az EUR. Jelenlegi árfolyamon ugyanannyi EUR-val (kb. 10200) számolva majdnem 4,1 milla lenne. Betonbiztos forint.
#2 NKing: részben igazad van, de azért az rohadtul nem mindegy, hogy az autókból kiáramló káros anyagok a zsúfolt városok levegőjébe jut vagy valahol máshová "számolható".
[ Szerkesztve ]
-
peugeotmate
őstag
válasz noPublicFG #44 üzenetére
A Twizyvel szívesen utaznék negyedmagammal autópályán és intéznek egy költözést, köszi! Azért remélem ezt csak viccből írtad, bár nem értem hogy lyukadtál ki ide a hsz-em alapján.
[ Szerkesztve ]
meg
-
senior tag
válasz angyalpc2 #38 üzenetére
Tedd ignore-listára, nem méltó semmire, mert egyszer erre, egyszer arra beszél, éppen, mikor kivel lehet kötekedni...
#42peugeotmate Elektromos autók közt ajánlom figyelmedbe a Renault Twizy-t. Mindennek megfelel, amit hiányolsz!
Nem elektromosban pedig a Smart. (Vagy az én lef0slott, munkábajárós Opel C Corsa-m.) Kirándulni, meg van másik...[ Szerkesztve ]
plus ça change, plus c'est la même chose
-
senior tag
válasz Hieronymus #27 üzenetére
Épp autót nézünk, és volt szerencsém kipróbálni jó sok típust, bennük különböző motorokat, manuális és automata váltókról is friss az élmény.
Egy 1L 3 hengeres motornak nincs ereje a turbó nélkül. Nem kell nagy dolgokra gondolni, csak hétköznapi esetekre, pl. ha hirtelen kell vele kiugrani (pl.: körforgalomba besorolni) vagy elkerülni egy balesetet egy gyorsítással, valamint előzésnél is mindig szöszmötölni kell a váltóval.
Egy 20 éves 1,4L Megane-t vezetek most, amihez képest a legtöbb ilyen (1L, 3h) autó nem jobb. Pl. egy 2021-es 120LE-nek hazudott i30 volt nálam nemrég egy ~400km-es útra. Nem volt jó, az összes fentebb említett problémát megtapasztaltam.
Na most, ha új autót vennék, akkor elvárnám, hogy az minden tekintetben jobb legyen mint a mostani.Továbbá, mérnökként az a véleményem, hogy egy kiegyensúlyozatlan a főtengelyű motorral max az ellenségeim közlekedjenek. Szép technikai bravúrok ezek a motorok, de a gyártásukkal egyidejűleg halálra is vannak ítélve.
Szvsz, józan autós nem kellene vegyen ilyen motorral szerelt autókat.
-
peugeotmate
őstag
válasz <Adamsky> #39 üzenetére
Sajnos nem ismerjük, hogy mekkora a táv az otthon és a különböző különórák között, így nehéz más alternatívát vázolni konkrétumok nélkül. Az elektromos autó önmagában nem megoldás semmire, tudatos használat (jobban szólva NEM használat) ami valóban kevésbé terhelő a környezetre. Természetesen a SUV-ok okafogyottak, hisz a belső terük sem praktikus és hatalmas helyet vesznek el az életterünkből.
Én igazából arra gondolok, hogy amikor az autó valóban hatalmas előny, az az mikor az ember rengeteg cuccal pakol például, vagy többedmagával utazik hosszabb távon, ami más eszközzel nehezen/alig megközelíthető. Ilyenkor viszont egy városi autó sem lesz jó, mivel abba kevés dolog fér. Egyterű vagy egy Berlingo (és társai) méretű autó lenne jó, ami pakolható is, de emberek szállítására is alkalmas. Alkami jeleggel használva lenne. Más esetben mikromobilitási eszköz és más közösségi közlekedés együttes használata például az esetek döntő többségében elég kéne legyen, amikor saját magunk helyváltoztatása A-ból B-be a cél. Mindig megmosolyogtató, amikor emberek védeni próbálják azt, hogy önnön maguk 50-100-120 kg-os súlyuk szállítására egy másfél-két tonnás jármű üzemeltetése az optimális.Hieronymus
Kicsik, fürgék és könnyű velük parkolni.
- Kicsik? Mihez képest: bérház, SUV, kerékpár, roller, távolodó bkk busz? Kiterjedése a például hozott autóknak is leglább 1,75 x 3,5 x ,175 méter! Nem lépek át felette ha az utca túloldalára átmegyek.
- Fürge? Mikor: kukásautó mögött, piros lámpánál, dugóban állva, parkolni készülő autó mögött torlódva?
- Könnyű parkolás? Hol: Tompa utca (IX. ker.), V. kerület, Campona bevásárló központ (XXII. ker.), fel-alá körözve parkolóhely keresés közben?Az araszolós torlódás nagyon fekszik nekik.
Az araszolós torlódás a városi élet SZÜKSÉGES velejárója? Erre rendezkedik be valaki, hogy milyen jó lesz egy haladásra tervezett járművel dugóban araszolni?!
Álló helyzetben nincs fogyasztás és a fékezések visszatáplálnak némi energiát
A légkondi, az elektromos fogyasztók és az autó fenntartása és üzemeltetése ugyanúgy minden egyes másodpercben fogyasztásnak minősülnek ugyanis fizetsz érte!
[ Szerkesztve ]
meg
-
válasz peugeotmate #35 üzenetére
BMW i3 120Ah
Renault Zoe Z.E. 50 (R135)
Opel Corsa-e
Peugeot e-208
Fiat 500 (23,8 kWh)
MINI Cooper SE
Honda e AdvanceEzek a városi autó kategóriába tartozó elektromos autók.
Kicsik, fürgék és könnyű velük parkolni. Az araszolós torlódás nagyon fekszik nekik. Álló helyzetben nincs fogyasztás és a fékezések visszatáplálnak némi energiát. Hosszabb távra kevéssé alkalmasak. Egyrészt a végsebesség, másrészt a gyakori töltés igény okán.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz peugeotmate #35 üzenetére
"Am block a városi autó kifejezés értelmezhetetlen ... "
Ugyan miért? Vegyük pl. Gödöllőt. Az egyik haverom Máriabesnyőn lakik (kertövezet, gyk. Gödöllővel összeépülve). Két autójuk van. Egy Octavia és egy (talán) 1994-es, de jó állapotú Corolla. Két gyerkőc logisztikáját kell megoldani. Még nem is feltétlen az iskolába - bár néha oda is -, hanem az egyéb különórákra. Nekik nagyon jó lenne egy elérhető árú, kis méretű elektromos autó. Ilyen ugye kb. sose volt (talán nagyon régen a Skoda Citigo-E iV).
És igen a villany pont ide, ill. pont erre (napi mondjuk max. 50 km) való. Az Ocatvia kiváltására nem igazán alkalmas (sokat jár vele a haver külföldre).
Ezzel szemben mit látunk? A kis autók (a belsőégésűek is) gyakorlatilag megszűnőben, villanyosakból pedig csak a batárok vannak. Meg van ennek is az oka persze, de épp ez ellen kellene tenni. Csak mikor ekkora hülyék ülnek az Eu. döntéshozói között, akkor erre semmi esély. -
angyalpc2
aktív tag
Bírom ezeket a "de hüje vagy bmeg" hozzászólásokat, ahelyett hogy google-ba beírná
Tiszta sor, hogy drága,(még) senki nem vonja kétségbehttps://www.autonavigator.hu/cikkek/a-volvo-szerint-nem-igazan-kornyezetbarat-a-villanyauto-gyartas/
https://www.autoszektor.hu/hu/content/az-akkumulatorgyartas-kornyezeti-ara
A lítium mellett nikkel kobalt meg még az egyéb vegyszerek...ez csak lokálisan a városban környezetkímélő, hogy ott nem fingik a kocsi és kevesebb a fékpor..nem tüdőzik le az emberek.
Esetleg még a grafénos vagy új generációs akkuk...esetleg.https://trans.info/hu/a-volvo-elkezdte-tesztelni-azt-a-hidrogenes-teherautojat-amit-akar-1000-kilometert-is-kepes-megtenni-293768
és kelleni fog máshova is, Repülő!!! busz, kamion, teherszállítás, vonat(felsővezeték nélküli) hajó. Képtelenség megoldani akkuról. Ha csak valami csodaaksit fel nem találnak.
https://www.zoldpalya.hu/uton/elektromos-auto-hidrogen-hajtas-303315.html
https://autopro.hu/elemzesek/hidrogenforradalom-kuszoben-a-kozlekedes/722302
https://autopro.hu/beszallitok/hidrogenbuszhoz-fejlesztett-futomuvet-a-raba/717561
https://autopro.hu/gyartok/ujabb-lepest-tett-a-hidrogenes-repulo-fele-az-airbus/708042
https://autopro.hu/beszallitok/hidrogentechnologiai-offenzivaban-a-bosch/701751
https://autopro.hu/szolgaltatok/szaz-hidrogenes-busszal-zoldit-koln/711337
Ez csak pár hónaptoyota Kia hyundai volvo BMW peugeot, és bármelyik biztatóbb életképesebb már most, mint a mostani legjobb akku technika.
Egyedül a kúthálózat a probléma most, azt ki kell építeni 0-ről. az a drága.
De nem akkor kihívás, mint minden parkolóba 20-100kw-os töltőket telepíteni, meg +1-3 atom/szénerőművet minden országba, meg hálózatot bővíteni.
Ráadásul a hidrogén tárolható, szállítható, vagy is ha megtermeled nappal napelemmel vagy az ingadozó szélerőművel, akkor van puffer.[ Szerkesztve ]
-
peugeotmate
őstag
válasz angyalpc2 #36 üzenetére
Elsősorban valóban Budapestre, sőt, annál nagyobb városokra gondoltam globálisan is.
Természetesen vannak élethelyzetek, amikor kell autót használni viszont az ember hajlamos ilyenkor az elkényelmesedésre és akkor is azzal közlekedik, amikor semmi sem indokolja ezt. Vidéken mondjuk pont rengetegen közlekednek az Alföldön bringával, plusz nem egy átlagos vidéki város magyar lakójának energia fogyasztása az, ami iszonyúan környezetterhelő lenne. Mondjuk az obi és a "bolt" pont egy olyan dolog, ahova egy átlagos ember számára nem indokolt, hogy napi szinten autóval menejn.meg
-
angyalpc2
aktív tag
válasz peugeotmate #35 üzenetére
városi-> nem autópálya utazó kocsi
A és B szegmens kocsik max 4 m hosszúság
https://en.wikipedia.org/wiki/A-segment
https://en.wikipedia.org/wiki/B-segmentÉrtem hogy budapesten metro villamos és 3 percenként busz van, nah a vidék várostól városig, városon belül nem így működik.
A város kétfele bicajjal 40 perc, kocsival 5
A következő város 25 perc kocsival, az azt követő 40 perc.
És akkor lerakod a kocsit a város határában? gyalogolsz 40 percet oda meg vissza az adott boltig, mondjuk obi?
Budapesten lehet megoldható és van értelme közlekedtetni, vidéken nincs még 1000 ft-os benzin mellett se nagyon. -
peugeotmate
őstag
Többen írtátok hogy városi használatra jó az elektromos autó. Am block a városi autó kifejezés értelmezhetetlen, egyszerűen nem oda való az autó. Sok helyet foglal, parkoltatni kell és akkor is sok helyet vesz el, továbbá ügyetlenül manőverezhető kis szűk mint bármilyen más autó. Ez egy hatalmas önbecsapás.
meg
-
angyalpc2
aktív tag
így van el kell ereszteni az Li technikát.
van még pár "szép" éve és az ilyen göd és társai gyárak mennek a lecsóba
Kurvára környezetszennyező a gyártás a visszaforgatásRájöttek már az autógyárak is.
Kia VW volvo stb ezerrel fejlesztik a hidrogén technikát a töltőt.
És ha kis városi kocsinál jó is a Li battery, nehéz tehernél irreálisan nagy akku kell hozzá
és nincs meg a hatótáv, meg fél napig töltögetjük 50-100kW-al? vicc működéképtelen elv.akkus kocsi -> városi egyéni közlekedésre ingázásra jó.
Pont.[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
Az akku bérlésbe licence és az akku cserélésbe a Renault belebukott.
Pedig annak még oka is volt, kiforratlan technika emiatt hátha nem veszik meg a tulajok, mert félnek az akku tönkremenéstől.
Pont fordítva lett. Ha bérelni kell a drága dolgot, drágán, akkor úgy érzi a vásárló, hogy az nem az övé. inkább megvette a full drága kocsit, de akkor legyen az övé.
Most a Nio csinálja ezt (csak kínai állami pénzzel..emiatt EU-ból ki is kéne penderíteni)
luxus kocsi, drága akku. Ők azt mondják be fog vállni.
Saját vélemény, nem.A műgyantás nah az fog odabaszni, pár szar cella kuka javíthatatlan egész, dettó mint a ragasztott telefon
3-5 év kuka az egész. -
Nem érted. Az akkumulátor drága és nem maga az autó.
Mit nem lehet ezen érteni?
Motor és erőátviteli lánc nélkül a kasztni pontosan ugyanannyiba kerül, mind a két esetben.Ha a teljes autó olcsóbb lenne, tisztán elektromos hajtás mellett, akkor a hozzá adott állami támogatás mellet, jóval olcsóbbnak kellene lenniük, mint a belsőégésű motorral szerelt társaik. De nincs így, nagyon nincs így.
"Butaságokat írsz."
Vagy csak te gondolod. A hóemberre könnyebb rábeszélni, hogy jót tesz neki a napsütés, mint bárkire rábeszélni, hogy az elektromos jármű előállítása olcsóbb, a belsőégésű társaiknál.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
totron
addikt
Hagyhatjuk ezt a megújuló mániát is: az e téren energiát abszolváló (átalakító) eszközöknek van élettartama. Javítást, újragyártást igényelnek. Ehhez képest majd' minden száj úgy zengi a megoldásnak hitt mantrát, mintha csak nem volna súrlódás az univerzumunkban és a gyártók is örökéletre bocsájtanák ki portékáikat (nem): miért pont ez a terület lenne kivétel? El is érkeztünk a történet duplacsavarjához, egyben belátható hasztalanságához: nem vagyunk előbbre! A marketingduma az, hogy előbbre vagyunk, de a valóságban nem vagyunk. Moat akkor mi lesz így velünk.
-
Rodzser Mór
senior tag
Az emberek át vannak qrva. Elhitetik nekik, hogy szükségük van a drága autókra, elhitetik velük, hogy csak drágán lehet mobilizációt elérni. A többség meg el is hiszi és vásárolja. Ezzel pénzeli ezt az ökológiai bombát.
-
" már ma is csak a herélt 3 hengeres (turbós) motorok vannak, amit józan autós szerintem nem vesz."
Miért is nem vesz meg három hengeres motorral szerelt autót józan ember?
Az 1-1.5 literes motorok kategóriában nem lehet versenyképes négy hengeres motort gyártani. Még turbóval sem. Minél nagyobb az 1 hengerre jutó lökettérfogat, annál nagyobb nyomatékot képes leadni a motor. azonos össz. hengertérfogat mellett. Ez jobb hatásfok azonos teljesítmény mellett, kevesebb fogyasztást és fürgébben gyorsuló járművet ad a vásárló kezébe.
Ha egy 1200-s Ladát hasonlítunk egy mai turbómentes háromhengeres 1.2 literes autóhoz. legalább 20LE pluszt jelent a három henger javára. A nyomatékot nehéz megmondani mert nincs megbízható forrás a Lada nyomatékára. A fogyasztás is jelentősen alacsonyabb, de ebbe a modern befecskendező rendszer is szerepet játszik.
Az alapjárati nyomaték egyenetlenségét (a negyedik henger hiányában) első fokozatban, a kuplung felengedése alatti motorfordulatszám emeléssel kompenzálják a (jobb) gyártók.A ebben a járműmotor kategóriában négy hengerrel képtelenség teljesíteni a környezetvédelmi előírásokat. Még három henger mellett sem képes mindegyik gyártó 1 liter hengerűrtartalom mellett forgalomba hozható motort gyártani. 1200 köbcentiméter a belépő szint. És a motor teljesítményét viszik le az 1 literes szintre.
Ez jó a gyártónak.
Jó a városi autók vásárlóinak. A városi forgalomban és dugókban nem játszik fontos szerepet a sok lóerő.
Jó a környezetnek, mert kevesebb szennyezést tol ki magából az autó.
És jó a motornak. Mivel nincs kimaxolva a motor teljesítménye, hosszabb az élettartama.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #22 üzenetére
Butaságokat írsz. Látom alaposan átolvastad amit írtam.
Egy cikk igaz nem magyarul van de majd a google lefordírja:https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-12-03/carmakers-shedding-80-000-jobs-as-electric-era-upends-industry?srnd=technology-vp
Ez csak egy cikk a témában! Van még ám sok!
idézet a cíkkből:
"A dolgozók attól tartanak, hogy a konnektorból tölthető autók, amelyek kevesebb alkatrészt tartalmaznak, és kevesebb munkaerőt igényelnek, tönkreteszik az autós munkákat."
Szóval, fenntartom, hogy a cikkek gagyi random bedobálói tájékozódnának, legalább egy kicsit. Növelné a színvonalat.
Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.
-
k-adi
nagyúr
Mikor ha nem most, tökéletes időzítés a keleti háború, olajválság idején kicsit meglökni az eautos "átállást"
benzin drágul, liter korlátozások, stb.. minél nagyobb nyűg lesz annál hamarabb váltanak... csakhát ahhoz még kicsit olcsósítani kéne, mert még mindig inkább a "nyűg" mint a drága eautó......
[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
A további olajválságok,,a csökkenő benzin és dízel üzemanyag ,bezáró kutak és az ezzel járó drágulások,tovább tartó keleti háborúk a villanyautók piacát erősítik,növelik majd.
[ Szerkesztve ]
-
" A tisztán elektromos autó előállítása nemhogy nem drágább hanem olcsóbb."
Igen csak akkumulátor nélkül vagy lovakkal húzatod az autót, vagy izomemberekkel tolatod. azt az olcsó autót.
"Más a helyzet a hibrid autókkal melyek valóban drágák és bonyomlultak, hisz valójában két
autómotorvan beépítve egy kasztniba. "Ha már a pongyola fogalmazás probléma.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Ez cikk túl "spongyolán" fogalmaz. A tisztán elektromos autó előállítása nemhogy nem drágább hanem olcsóbb. Töredéke alkatrészt tartalmaz. Nincs befecskendező rendszer, nincs sebbváltó stb... Ezek előállításához szükséges munkaerő és beszállító sem kell. Egyedül a akkumulátor jelent valós problémát. Más a helyzet a hibrid autókkal melyek valóban drágák és bonyomlultak, hisz valójában két autó van beépítve egy kasztniba. Ebben az esetben igaz a cikk.
Saját korlátaimból nem léphetek ki, mások adottságaiba nem léphetek be.
-
senior tag
Nem lesz nehéz sokat eladni belőle, mert nem lesz más.
Rendes autókba a belépő szintén (9mFt alatt) már ma is csak a herélt 3 hengeres (turbós) motorok vannak, amit józan autós szerintem nem vesz. (Opel, Ford, VW csoport autói, rátok nézek)
A kínálat fele már SUV vagy crossover, ezeket persze viszik mint a cukrot, aztán lehet feszíteni a zöld rendszámos X5 kormánya mögött. -
doooo
veterán
válasz <Adamsky> #17 üzenetére
"Ja, a nem is olyan rég még zöld átállásról papoló országok egymás után indítják be a széntüzelésű erőműveiket."
Annak nagyon is praktikus és azonnali (de semmiképp sem állandó jellegű, avagy tartós) megoldást kívánó okai vannak. És az egyetlen valódi kiút, az egyetlen tartós megoldás, ha megújulókra (meg egyes esetekben nukleárisra) térnek át a lehető leggyorsabban. Arról is számos hír van, hogy ezek milyen lendületet kaptak az elmúlt hónapokban/hetekben (főleg itt, az EU-ban), illene azokat is elolvasni. Nem csak a nagyrészt álszent, kamu, maximálisan elferdített, "jaj most majd szénre térnek át, haha, nekünk meg van a világon legdrágábban vásárolt orosz gázunk meg olajunk (amibe hamarosan beleroppan az amúgy is padlón levő gazdaságunk), haha" propaganda sz@rokat.
A gazdasági válságban meg egyrészt 2 éve benne vagyunk, folyamatosan; másrészt annak is számos oka van, de mostanában leginkább a mesterséges, abnormális áremelések a kedves olajtársaságok részéről, akik a 2020-as, alacsonyabb (de attól még akkor is tetemes) profitjaikat próbálják most hússzorosan behozni.
Vagy lehet úgy vannak vele, hogy már úgyis lassan a végéhez közeledünk a tőlük való abszolút függőségben, így aztán most még egyszer, utoljára kaszálnak egy jó nagyot, aztán meg a sok száz milliárdos profitokból gyorsan meglovagolják a "megújulós-trendet"?
Remélem így van, mert akkor középtávon még mindig jobban jár a világ.[ Szerkesztve ]
-
<Adamsky>
nagyúr
Olvasom ezeket a híreket: villanyautó a jövő, betiltják a belsőégésű motoros járművek üzembe helyezését (2035?). Közben épp egy olyan gazdasági válságba megyünk bele, hogy csak na. Ja, a nem is olyan rég még zöld átállásról papoló országok egymás után indítják be a széntüzelésű erőműveiket.
Közben mindenhonnan az jön, hogy "az irány jó, még egy kicsit tartsunk ki, és nyomjuk meg még jobban, a siker közeleg".
Nem akarok vészmadár lenni, de itt nekik az EU-ban szvsz. jó eséllyel harangoztak. -
Már grafén akkukat használnak az autókban?
Logitech G203, RBG-s egér mindössze 7k-ért ---> https://hardverapro.hu/apro/logitech_g203_slch/hsz_1-50.html
-
nevemfel
senior tag
Az AlixPartners legutóbbi tanulmánya szerint 2028-ra az autók globális eladásainak 33 százalékát adhatják majd az elektromos járművek, az arány 2035-re pedig már 54 százalékra emelkedik.
Hazudnak.Rally against apathy draws small crowd
-
Dr. Akula
félisten
"sokba is kerülnek az EV-k: a nyersanyag-költség több mint a duplája annak, ami egy hagyományos autóhoz szükséges"
Ez az alapvető probléma, nem elég hogy megdrágult a hagyományos autó is, ez még annál is 2x drágább. De persze vegyük... És pénzt azt ők adnak rá?
-
troller
senior tag
A hidrogén hajtás, akár hidrogén cellás elektromotorral, akár sima hidrogén hajtású belsőégésű motorral sokkal értelmesebb megoldás lenne, mint ez az akkumulátoros elektromos hajtás. Csak mindenki megy eszetlenül a Tesla után...
Asus P8H67M-LE; Xeon E3-1270v2; 2x8GB DDR3; PNY GTX 1660 super 6GB
-
DraXoN
addikt
Ez a cserélhető akku, továbbra is halott ötlet.
Gyakorlatilag központosítani (államosítani) kellene az egész folyamatot különben nincs egyetértés.
Az akkuk mérete és formálya autónként teljesen más. Ráadásul a legújjabb tervek, hogy maga az akku az alváz része lesz (műgyantával beöntve). Megcsinálni utóbbit könnyű, csak még kísérleti stádiumban vannak a "javítási" mechódusok ezen megoldásokra (mert javítani tudni kell, hiába része az alváznak és van kiöntve az egész műgyantával... néha-néha egy-egy cellát cserélni kell.. persze "ki lehet zárni" X darabot kb. büntetés nélkül (a hatótáv rovására), de idővel hozzá kell nyúlni.. és akkor nem egyszerű "kivágni" a cellákat (majd újra beönteni).
Biztos, hogy ez a gyantás mód lesz (teslánál biztosan, ő miattuk meg másnál is, mert különben komoly előnyt szereznek kaszni merevségben (biztonságban) és súly/kapacitás/megtehető távolság értékekben is.De ennek ellenére voltak próbálkozások teszt szinten a cserélhető akkukal buszoknál.
Jelentős gond volt az elhasználódás és korrózió a csatlakozóknál. Így a legtöbb ilyen tesztüzem 1-2 év után félbemaradt.. Főleg, hogy azóta javult az akkuk gyorstölthető képessége így kb. "halott irány". (drága gépek kellenek a cseréhez, tárolás, mozgatás, ellenőrzés két használat között)Aprósólyom:
EU részéről "technológia kényszer" amire terelni próbálják a vállalatokat. Nélküle lehet még mai napig karburátoros, rotoros autók szaladgálnának (olcsó kategóriában biztosan.. igaz lehet azok az autók tényleg olcsók lennének).. Biztonsági előírásoknál is azonos a helyzet. Van egy minimum aminek meg kell felelni, de ennek ára van. Extra merevítés, újabban extra fedélzeni elektronika kell a jó értékekhez. Sok olcsóbb autó kap maximum 3 csillagot, holott a kaszni merevség teljesen rendben van, de nincs az elektronika párhuzamban az elvárásokkal (a részleteket értékelésekkor meg sokan nem nézik, csak, hogy "olcsóbb autó, de nem olyan biztonságos").[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Redmi 13 Note Pro 5G
-
Aprósólyom
addikt
A technológia adott, már csak reszelgetni tudják legfeljebb. Áttörést, mindig valamilyen totálisan új technológia hoz, de Li akkuból már nem lesz technológiai áttörés. Már csak reszelgetni tudják. Ha hirtelen 50%-t javítanánk a gazdaságossági mutatókon, az sem hozna nagy áttörést. Jól látható, hogy az hoz el nagy változást, ha mesterségesen megdrágítják a hagyományos autók árát, hogy kisebb legyen az EV felár. Ezzel a "nagy technológiai újítással" tudnak elérni változást.
Jevons paradox
-
Padree
senior tag
Indukciós töltés az úton, napelemek az autón, negyedakkora akku kapacitás - azok is "benzinkúton" betétdíjasan cserélhetőek frissen töltöttre, természetesen szabvány forma-méretűek.
"I don't give a penny - FCK twenty twenty..."
-
tomcat78
őstag
Ha megnézed a töltéstárolás fejlődését, messze nem halad olyan ütemben, mint a többi technológiai vívmány. Holott az elektromosságot és a töltést már a főniciaiak is használták egyes kutatások szerint( ha jól emlékszem, de lehet, hogy a görögök).
Nem feltétlen az akkuval van gond, hanem a megnövekedett energia éhséggel. Mert azt tényleg nem igazán bírja lekövetni a töltéstárolás. Lásd fél-egy napot bíró telefonok, stb. Az az autó meg (egyéni preferencia!!!!!)amelyik nem képes autópálya tempóban (nem, a 110 nem az) megtenni legalább 5-600km-t, bekapcsolt klímával vagy mondjuk ülésfűtéssel kényszer pihenő( töltés/tankolás) nélkül, az nem autó..... Nekem. Holott az üzemanyag árakat figyelembe véve, szívesen vennék. De nincs! Városi rohangálósnak időről időre elgondolkodom rajta. De ilyen korlátok mellett meg két autó mellé drága és felesleges.
Ha röviden akarnám írni: a töltéstárolás, mint technológia a technikai fejlettséghez képest messze el van maradva. Szerintem."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
-
DraXoN
addikt
Nem használok esernyőt mert az női cucc.. Inkább fogok egy kocsit ha esik az eső...
Autóval se járok, milyen "hülyeség" már az a zászlós ember előtte, nem is gyorsabb mint egy jó ló, ráadásul valami ethanol kell bele, csak kevés patikában kapni literszámra rendelés nélkül. Úgy mire jó.
Oké az első inkább "marketing" volt a taxisok részéről az 1800as évek közepe táján. A második "valós" indok volt a drága és értelmetlen első "hobby" autókra.
Majd kiforja ez magát. Lehet idővel a líthium és más ritka földfém gondok is megoldódnak az akkukban. kiváltják mással őket idővel... elvileg "pont pár hónapja" volt áttörés a sulphur alapú akkukal.. persze lehet csak pénzről szól, de ha lesz is eredmény akkor is vagy 10 év. [link]
Vagy az egész "piac" átverésre pályázik a technológiákkal, vagy tényleg idővel nem lesz itt gond az akukkal.The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Redmi 13 Note Pro 5G
-
k-adi
nagyúr
"A szakemberek szerint az átálláshoz drámai változtatásokra van szükség, nem csak a gyárakat, de az emberek tekintve is"
Ja drámai olcsósítás kéne és ne 10-15 millióról induljon az alapár...
(a kis bolha méretű vicc távot megtenni képes beta-test autók nem tartoznak ide, pl. a dacia) -
fecke78
senior tag
De igazad van , nem is értem mit gondolnak , mi lesz a sok használt aksival ?
Hogyan töltenek ennyi autót , pl társasházban ?
stb stb
inkább a nagy benzines motorokat kellene ott betiltani ahol semmi szükség rá , micro penis amerikai ford f 150 pl
Háll istenek a hummerek kihaltak a magyar utakról -
NKing
tag
Szvsz a lítium-alapú akku technológiával az egész elektromos autós vonal egy zsákutca. Hacsak nem lesz valami áttörés az akkuk terén, akkor vagy elfogy a gazdaságosan bányászható lítium, vagy nagyon drága lesz, vagy komoly függőségek fognak kialakulni a nagytermelő államok (pl. Kína) irányába. A környezetvédő hatásáról sem vagyok meggyőződve: az nem környezetvédelem, ha a szennyezést elviszem a szomszédba... de ne legyen igazam.
[ Szerkesztve ]
-
DjFlanker
aktív tag
A nem elektromos autó is drága lett, sőt.
Jó pilóta alagútban nem katapultál
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Gyúrósok ide!
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kilenc Redmi és Poco készülék érte el támogatási idejének végét
- Apple notebookok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest