Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz #27070592 #92 üzenetére
Szerintem meg tudnák oldani - ahogy az autóárammal is muszáj lesz majd, máskülönben a tesla eltűnik az út közepén tátongó kátyúban.
A hidrogén egyáltalán nem olcsó, drágább az adóztatott gázolajnál.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
troller
senior tag
válasz #27070592 #92 üzenetére
"Felmerül a kérdés: ha a hidrogén egy olcsó, elérhető és tiszta energiahordozó, miért nem az ehhez kapcsolódó technológia fejlesztésével foglalkozunk már évtizedek óta?"
Mert Musk papa nem ezt álmodta meg a Teslához.
A többiek meg előbb lexarták, aztán mikor látták, hogy bejön neki, akkor agyatlanul másolni kezdték, saját ötlettel előállni isten ments.
Kb. mint ahogy a mobiloknál a szifont másolta/ja mindegyik.Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #92 üzenetére
Még hogy nem lehet jövedéki adóval sújtani a hidrogént? Amíg csak kúton tudod tankolni, bizony, lehetne rá pakolni, rendesen az adót. Csak totál macera a hidrogén előállítása, szállítása, sok energia kell hozzá. Akkor, már egyszerűbb és hatékonyabb, ha közvetlenül az autóba töltöd azt az energiát. Akár otthon, a "befalazott röfin" keresztül, amit ha meggebednek, akkor sem fognak tudni külön adóztatni.
-
válasz #27070592 #97 üzenetére
Ha fejed tetejére állsz, akkor is drága lesz az elektrolízis, földgázból gyártva se azért lesz valami drágább a földgáznál mert 'gonoszmaffia, hanem mert munka van vele.
A napfényt nem ingyen fogod be, ráadásul nem is akárhol/akármikor.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Pirosász
aktív tag
válasz #27070592 #92 üzenetére
1 kg hidrogén előállítása vízből, plusz tárolás nagy nyomáson kb. 50-60kWh fogyasztással jár.
A Toyota Mirai 1 kg/100 km fogyasztást tud.
Egy elektromos autó meg 15-20kWh/100 km fogyasztást tud. Érted?Felesleg áram kvázi tárolására jó, ha van annyi kapacitásod, de a hálózati áramból vizet bontogatni, meg hidrogént tárolni hülyeség.
Akkor már bedugom az e-autóba azt a vezetéket, nem egy víz bontóba. Minek? -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #97 üzenetére
Ugye, nem akarod a drága ivóvizet erre pazarolni, amikor ott a napelem és akku kombinációja, sokkal hatékonyabban?
A használatarányos útadó több sebből is vérzik. Egyrészt, a villanyautósok pont akkorát szívnának vele, mint a belsőégésű autót tartók. Tehát, nem csak az elektromost terhelné. És alapjaiban lenne baki bevezetni, mert akkor minden autó, csak 1 kilómétert menne, két elszámolási időszak között. Igazi aranykora lenne az óratekerésnek. -
arnyekxxx
veterán
válasz #27070592 #97 üzenetére
"De ha az egyes ember is képes lenne rá, hogy a háztetőn begyűjtött napfényből előállított árammal hidrogént terme..." Pont amikor fűteni kellene a lakásod akkor nem sok/semmi áramot termelnek a napelemeid, a hidrogén előállítása vízből igen szar hatásfokkal megy szóval jobban jársz ha azzal a kevés árammal hőtárolós kályhát fűtesz nappal mint hogy elpazarlod hidrogéngyártásra amit aztán tök drága technológiával megpróbálsz tárolni addig amig el nem kell égetned.
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #128 üzenetére
"A polgárok döntő többsége elfogadja a rendszám-kötelezettséget az autóján."
Persze, mert egyszeri 6000 Ft-tal le van tudva. De ha a megtett kilóméterenként kellene érte fizetni, már más lenne a felállás. És persze, jóval feltűnőbb, ha hiányzik, mint egy blokkolt GPS-jeladó."Ugyanez a műsor a világbajnok 27% fával. Vannak akik megpróbálják kijátszani. A túlnyomó többség viszont szó nélkül fizet."
Mert túlnyomó részben, nem is tudod kikerülni, hogy fizesd. -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #132 üzenetére
"Egyáltalán nem a 6000 forintról van szó, hanem a kontrollálhatóságról."
Csak nem mindegy, mit akarsz kontollálni. Hogyan fogod azt kívülről is egyértelműen és megbízhatóan tudtára adni az illetékesnek, hogy működik a cucc az autóban? Lehetőleg, anélkül, hogy megállna az adott jármű."És nem is a GPS-jeladóról, ami blokkolható, hanem a GSM-jeladóról, ami sokkal keményebb dió."
Keményebb? Egy jobb mikróban sem fog GSM-jelet a telefon. De már tokot is lehet venni, ami blokkolja a jelet. Vagy csak szállj fel egy távolsági vonatra! Még segélyhívást sem tudsz kezdeményezni, annyira pocsék a lefedettség is. És légy erős, ha a telefonért is kilóméter-pénzt kellene fizetni, sokan eldobnák."a hívás fogadásakor már látja a pontos koordinátáidat"
Ha ezt a GSM-ből látja, nem lesz valami pontos... -
Pirosász
aktív tag
válasz #27070592 #111 üzenetére
Oké! Az autókról volt szó. Nem véletlen olyan 15 euró 1 kg hidrogén németben a kúton.
Ezen nincs semmi adó, plusz esetleg még a kiépítést is támogatták.
50 millió, egy helyben hidrogént termelő töltési pont. Egy villámtöltő meg a tizede.
Nyilván szaporodnak majd a H töltő pontok, mint gomba eső után.Az, hogy nagy volumenben hidrogénben tároljunk, az egy valós lehetőség. (más egyéb mellett)
Bárcsak ott tartanánk, hogy ennyi megújulónk lenne!
Sajnos nagyon nem tartunk ott, hogy az alap erőmű csak a megújulók ciklikusságát egyenesíti ki. Ha már ott tartanánk, akkor beszélhetnénk arról, hogy a hidrogén legyen az úgymond kiegyenesítő.
Lényeg a lényeg. Autóknál esztelen hülyeség az üzemanyagcella. Egyszerűen pocsék a hatékonyság. -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #140 üzenetére
De te is már tudhatod, hogy nincsen kikezdhetetlen rendszer. Kicsit ON-ban maradva, a Teslák online rendszerét is már sikerült feltörni. Még ha nem is találja meg valaki a jeladót, a kiiktatás biztosan menne. Ha máshogy nem, szoftveresen.
A 4G, 5G hálózatok, sávszélességben különböznek egymástól és a többitől. Ettől még, nincsen több torony, amivel pontosabb lehetne a háromszögeléses helymeghatározás. A GPS az egész technika mássága miatt, sokkal pontosabb tud lenni, mint a GSM alapú követés.
És az autók is csak addig vannak online, amíg hálózattal (jól) lefedett helyeken mozognak. Nem véletlenül írja a Telsa sem, hogy ha OTA-frissíted a járművet, ne az autó saját hálózatáról tegyed, hanem csatlakozz egy Wi-Fi-hez.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #150 üzenetére
"Pereled az államot Strassbourgban?"
Például. Mert ahogyan tomcat78 is írta, aggályos az ilyen adatok tárolása, kezelése a mai GDPR-világban. Persze, addig még nem kell nagyon aggódni, amíg csak a Védák tudják ezt. Nincs belőlük túl sok, nem annyira lekövethető velük egy adott jármű. -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #166 üzenetére
camelferr: "Előre kifizeted az úthasználati díjat, tökéletesen mindegy hol és mikor használod az autódat."
Akkor, minek is kell az autópályákért külön díjat fizetni?"Nem is kell rögzíteni és tárolni az infókat, csak azon a szinten amivel összesítik az úthasználatodat."
Tehát, kilóméterre pontosan tudniuk kell, mennyit megyek. Ehhez az kell, hogy tudják is, minden kilóméteren, hogy hol vagyok."...nem fognak lemondani róla, pusztán azért mert kőolajpárlattal működő autók helyett átülünk elektromos autókba"
Pedig, az egészségügynél visszajöne ám az a pénz, a tisztább levegő miatt.arnyekxxx: "Mivel más?"
Például, hogy ha azt akarod, hogy minden érintett fizesse a ténylegesen megtett úttal arányosan, némi túlzással, minden utcasarokra kellene egy ellenőrző kapu."...minden település tele van útfigyelő kamerákkal..."
Azokra gondolsz, amik 5-10 másodpercenként készítenek egy olyan minőségű képet, aminél még egy kaputelefon is jobbat csinál?"Egyébként meg csak az elektromos autókat kell ezzel felszerelni hiszen a benzineseknél ott van továbbra is az üzemanyagban az adó."
Szerinted, ha ekkora biznisz, nem vetnék ki minden járműre? Dehogynem! A jövedéki adónak pedig, köze nincs az úthasználathoz. -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #170 üzenetére
És a teherautók? Fizetik a jövedékit és még útdíjat is (ráadásul, km alapút), nem csak autópályára. Semmi köze a jövedékinek az úthasználathoz.
A példád is sántít, mert mi alapján lenne kiszámolva, hogy mennyit is fizessen kilóméterenként az elektromos autó? A benzin/dízel árához képest? Most még kiszámolható. De ha nem lesz hatósági áras, naponta változó érték is lehet. Mikor, milyen értékkel számolná az elektromos sarcát? És egy benzinessel is, az adott havi ezer km megtehető 60 literből, 40-ből, de simán 120-ból is. Melyik legyen a kiinduló érték?
Hogy lenne bizonytalan? Nagyon is tudják követni, hogy mennyivel csökken az ilyen jellegű megbetegedésekre szánt ellátás összege. -
válasz #27070592 #184 üzenetére
"....repcéből kinyerhető repceolajjal ("biodízellel") ...."
A modernebb autókba be sem lehet önteni a BIOdizelt. A magasnyomású befecskendező rendszereket tönkreteszi. A teljesen biztonságos hígítási arányban már beleteszik a gázolajba az üzemanyaggyártók.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
fatal`
titán
válasz #27070592 #258 üzenetére
Tisztában vagyok vele, csak megjegyeztem, hogy ez nálunk nem működőképes, így felesleges Skandináviához hasonlítani.
#259:
Egy ideális világban biztos jönne az újrahasznosítás. Jelenleg ezt erősen kétlem, hogy működőképes lesz. Újrahasznosítani drága. Persze nem tudni mi lesz 10-30 év múlva.De szerintem nem az elektromos autó lesz a megoldás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Precision 7820 dupla processzoros és 5820 win 11 kompatibilis munkaállomások
- B650/7700X/32GB 6400C28/1TB+2TB NVME/RX6950XT Toxic/850W Gold/TT View71/épített víz mindenen!!!
- HP Pavilion Laptop 14
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs