Az AlixPartners legutóbbi tanulmánya szerint 2028-ra az autók globális eladásainak 33 százalékát adhatják majd az elektromos járművek, az arány 2035-re pedig már 54 százalékra emelkedik.
Hirdetés
A kereslet állítólag gyorsul a legtöbb nagy piacon, de tavaly ez eladások 8 százalékát sem tették még ki az EV-k, az idei első negyedévben is 10 százalék alatt maradtak.
A kereslet támogatása érdekében az autógyártók és beszállítóik 2022 és 2026 között 526 milliárd dollárt költenek majd elektromos autókra és akkumulátorokra – ez az összes több mint a duplája a 2020 és 2024 közöttre tervezett 234 milliárdos EV-befektetéseknek.
A cég szerint ezek a hatalmas befektetések elkerülhetetlenné teszik az EV-szektor növekedését, ugyanakkor az átállás elég nehéz, mert gazdasági és ellátási kihívásokkal küzdenek.
A szakemberek szerint az átálláshoz drámai változtatásokra van szükség, nem csak a gyárakat, de az emberek tekintve is, valamint a munka kapcsán is.
Miközben öntik a pénzt az ágazatba, sokba is kerülnek az EV-k: a nyersanyag-költség több mint a duplája annak, ami egy hagyományos autóhoz szükséges: májusban számolva 3662 dollár helyett 8255 dollár, autónként.
Az átállás a gyártóknak 70 milliárd dollárjába kerülhet 2030-ig, az ellátási nehézségek pedig 2024-ben is folytatódnak majd. Az eladások kapcsán rövid távon visszaesést, 2024-re fellendülést, majd 2025-től megint visszaesést jósolnak.