Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcat78
őstag
A társadalommal van a probléma. Én még kaptam egy kapukulcsot a nyakamba első osztályosként, és simán túléltem. Ma már elvárás a kölköt kaputól kapuig szállítani. És erre akár külön autót tartani. És ez olyan szinten igaz, hogy a gyerekek egymás között is felállítanak egy "rangsort", hogy kit- mivel visznek! 10-12 éves gyerekek simán kiközösítenek másokat, csak azért, mert mondjuk tömegközlekedik vagy biciklizik a másik. Ez társadalmi jelenség, sajnos....
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ezt a kell autóval hurcolni részt nem tudom értelmezni! Szerintem egyetlen iskola házirendjében nem szerepel olyan kitétel, hogy csak úgy mehet Ödönke, hogy viszi apuci/anyuci a suliba. Én ebben inkább látok önigazolást és korcs társadalmi "elvárást".
Ez a környezetvédelem meg szar duma. Fontos lenne! Ugyanakkor önmagában az elektromos autózás nem fogja megoldani. Százalékosan egy átlag háztartás többet szennyez, mint az akármilyen belső égésű motoros autó, amit használnak. Ha a környezetszennyezés tényleg olyan fontos lenne és nem marketing duma, akkor első körben az emberek fejben kéne rendet rakni. És az kéne az első legyen, hogy ne pazarold az energiát te barom! De ugye ezt nem lehet eladni. Az elektromos autót meg igen. Marketing és üzlet az egész."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Hát.... Nem biztos, hogy egyet értünk. Az agglomerációban élek. Van minden. Legalábbis nálunk. Még középiskola is. Az, hogy az ovinál autók vannak, még ok. De, hogy konkrétan miért kell a gyereket 500 méterről autóval vinni iskolába már nehezen indokolható. Vagy az emlegetett középsulinál miért nem lehet reggel mondjuk autóval elmenni, mikor 10-15 percenként van busz, ami 150 méterre áll meg. És az autósok egy része arra távozik, ahonnan jött! Lehet velem van a baj!! De szerintem a kell, mint indok nem állja meg a helyét, ha a környezetvédelemről beszélgetünk.
Az infrastruktúra része viszont valid. Nem bírja el az úthálózat az igénybe vételt."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
8th
addikt
"Engem rávett, hogy hétköznap csak rollerrel, vagy bringával közlekedjek. Ügyes!"
Te megengedheted magadnak ezt a luxust, más meg nem. Aki a munkájához használja az autót vagy a családot mozgatja vele az meg szanaszéjjel van szopatva egy messiás komplexusos fogatlan hülyegyerek egyszemélyes agymenése miatt.
"Ha még két hidat lezárna az autóforgalom elől, akkor tényleg csak a legelszántabbak autóznának."
Egy fenét. Semmivel nem lenne kisebb a forgalom sőt, épp ellenkezőleg. Ugyanúgy autóba ülnének az emberek* mint most de akkor már nem csak a belvárosban araszolna végeláthatatlan kocsisor hanem gyakorlatilag mindenhol. A lokális szennyezés a lépésben araszoló autók végett azonnal az egekig ugrana ami az ott élők egészségének biztosan kifejezetten jót tenne. Ja nem.
* Én is simán autóznék ha még ott élnék. A fővárosban életveszélyes bringázni. Gyerekkel én sem tekerném keresztül a várost, hogy aztán büdösen dög fáradtan essek be a munkahelyemre. És most kérlek el ne kezd nekem a de minek a gyerek baromságodat... De gyerek sem kell ehhez. Ha a városon kívül van dolgom autó nélkül azt, hogy oldjam meg? Ha szállítanom kell valamit ami egy hátizsákban már nem fér el azt, hogy oldjam meg? Ezer kérdés felmerül amire soha senki nem adott még elfogadható választ. -
"Az elvileg arra való, hogy előbb tudd meg, hogy defekted van,"
Elvileg sem. Arra való, hogy a túl alacsony guminyomás esetén elküldjön beállítani a nyomást.
Mert.
1. A túl alacsony nyomás tönkre tesi a gumi profilját és hamarabb kell cserélni,
2. A túl alacsony keréknyomás megnöveli féktávolságot.
3. A túl alacsony nyomás megnöveli a a gumi energia elnyelését, ezért többletfogyasztást okoz. Jobban gyűrődik.A ha egy kerék esetében bejelez a rendszer. Az átlag autós, jobb esetben visszaállítja a guminyomást. Ha csavar vagy szög került az abroncsba, azt majd a téli- és nyári kerékcserénél fogja a gumis észrevenni.
(#72) tomcat78: "Akad néhány dolog, amit simán betiltanék, míg nem lesznek robotpilóták.... ...nem képes felvenni a előtte lévő sebességét, folyton gyorsít aztán meg 50 méterenként villog a telibevert féklámpája, mert a balf@sz sofőr arra sem képes/ lusta hogy felvegye a forgalom ritmusát."
Ez a balfék vezető problémája.
A mögötte haladóé pedig az, hogy nem tartja meg a biztonságos követési távolságot.
Ha meg van a távolság, akkor teljesen érdektelen az előttem haladó bénázása. Az előtte haladó járművel kell azonos sebességgel közlekedni. A közvetlen előtte haladó, persze hol távolabb, hol közelebb kerül a járműhöz, de nincs szükség beavatkozásra ez ügyben.
Nem kell semmit betiltani. Mindenkinek meg kellene tanulnia rutinosan vezetni. Ennyi.(#92) camelferr: "A hidrogént nem is lehet "elégetni" (és ezzel megsemmisíteni, mint a kőolajpárlatot). Csak oxidálni lehet. "
Az elégetés és az oxidáció azonos folyamat. Az oxidáció nem jár feltétlenül jelentős hőtermeléssel mert lassú a folyamat. A besárguló könyvlapok a nagyon lassú oxidáció okán keletkeznek.A szénből szén-dioxid keletkezik az égés folyamán. A hidrogénből, víz. Amúgy a víz csak azért folyékony mert a víz molekulája aszimmetrikus. Van negatív és pozitív töltésű része. Ezért a víz molekulák láncot képesek alkotni. Ezért érik el a folyékony állapotot.
A hidrogénre, mint hajtóanyagra, bármikor lehet jövedéki adót kivetni. Nem kell indokolni. A benzinen sem a környezetvédelmi adó volt az első adófajta.
A hidrogén még látszólag sem jó hajtóanyag. Az elektrolízis nagyon alacsony hatásfokkal állítja elő a hidrogént. Ma általában egy vegyi folyamat során állítják elő, Ez minden, csak nem környezetkímélő. Ráadásul erősen robbanásveszélyes a folyamat.
A hidrogént olyan nyomáson kell tartani, hogy folyékony maradjon. Ekkor csak a felülete párolog. Jelenleg nem ismerünk olyan anyagot amin képtelen lenne átdiffundálni a hidrogén. Ezért egy teletankolt jármű, három héttel később már akkor is sokat veszít az üzemanyagából, még akkor is ha három hétig be sem indították a jármű motorját.A vízgőz erősen korrodáló hatású anyag. A kipufogórendszereket ma is ez teszi tönkre. A hidrogénhajtás esetén ez fokozottabban jelentkezik, mint probléma.
Baleset esetén katasztrofális méretű robbanás keletkezhet. Jelenleg egymástól távol, legalább négy tankra osztják szét az üzemanyagot. Még így is időzített bombák, mert a folyamatosan meglépő hidrogén új robbanást idézhet elő.
De legalább a töltőállomások is ritkák. Jó hír, már vannak otthonra telepíthető töltőállomások. Naponta két töltésnyi üzemanyag előállításra alkalmas eszköz ára többszöröse a jármű árának. Már a jármű is nagyon - nagyon drága.
A Toyota Mirai 50 - 66 ezer dollár./euró. Egy töltéssel 650 kilométert lehet megtenni, ha a vezető nagyon figyel a takarékos autózásra. az üzemanyagot 3 tankban tárolják (5.6kg) 330 üzemanyag cella. És 142.2KW.A Magyarországi hidrogén töltőállomásoknak nincs műszaki problémája, mivel egy darab sincs Magyarországon. Bécsben a kettőből, csak az egyik üzemképes jelen pillanatban.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
8th
addikt
Ami a fővárosban folyik az a fekete öves sötétzöldség iskolapéldája. Szándékosan rohadt nagy dugókat generálunk majd elkezdünk az autósokra mutogatni, hogy ők a hibásak. Az ok-okozat tényező felett pedig nagyvonalúan elsiklunk. Ennyi erővel robbantsuk bele a hidakat a Dunába szántsuk fel keresztben az utakat és közlekedjünk csónakkal lóval meg biciklivel akkor majd qrva jó lesz. Kicsit lószar szagú lesz a város meg másfél óra lesz keresztül bringázni rajta de hát istenem. Valamit valamiért. Alig várom, hogy ezt a teljesen alkalmatlan bábot két év múlva elzavarják a választók a főváros éléről a büdös a picsába.
Egyébként igen emlékszem a taxis blokádra. Arra, hogy a mentősöket és a tűzoltókat is csak balhézás árán engedték át azok a büdös parasztok. Roppant demokratikusan a rendőröket és a civileket át sem engedték ahogy a buszokat sem. De fasza volt Árpád hídi buszpályaudvartól a megyeri csárdáig gyalogolni és onnan méregdrágán taxival (mert nem volt más...) hazamenni Dunakeszire.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Milyen szépen fogalmaztad meg a narancsos részt Én ennyire nem tudnám szofisztikáltan Simán vissza küldeném az összeset, oda ahonnan nullkilomteresen kiesett.... De persze ilyet nem lehet
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
A személyautó viszont nem feltétlen munkaeszköz. Így azért adna okot némi aggodalomra a bevezetése. Magán célra használt járműveknél ki volna a felügyelő? És pláne miért?
[ Szerkesztve ]
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Ebben így akár lehetne is némi logika. De nem válasz a hova, miért, gps kérdésre. Mert továbbra is tartom, hogy egy rendőrnek sincs köze hozzá, hogy mikor, hová megyek.
A szabálysértések büntethetősége meg legyen az illetékes szerv feladata! Ne én tegyek abba is pénzt, ha már a fizetésüket, autójukat, egyenruhájukat tőlem (is) kapják. Arról nem beszélve, hogy a trafikat, véda kapukat is pont ugyanabból szponzorálják.
Úgyhogy röviden: Szerintem fizetünk eleget nekik, hogy végezzék normálisan a dolgukat, azzal, amit kaptak és kapnak!"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
"Hát nem. Amikor hirtelen csökken a nyomás, akkor vészjelet ad."
Akkor is ad jelet, ha egy szint alá csökken a nyomás.
De nyugodtan magyarázd el. A saját autómban is van és a céges autókban is. A hirtelen bekövetkező nyomáscsökkenéskor már nem sok haszna a van a figyelmeztetésnek. Ha az autó elektronikája irányban tudja tartani az autót, akkor jó a helyzet. Ha nem akkor a figyelmeztetés nem fog segíteni az átlagvezetőn.https://gumi.hu/blog/2020/11/tpms-rendszer/
"Ha defekt miatt gyorsan csökken a nyomás, akkor annak a keréknek megváltozik a fordulatszáma a többiéhez képest, amit az ABS szenzorral is lehet mérni. Így is lehet érzékelni a defektet."
Műszakiból tanítani kell, hogy a járművek, a kormányzott kerekek felfüggesztésének módja okán, Sohasem mennek egyesen. Amit a vezető egyenes érez, az is hatalmas íven történő haladás. Ezért a kereke sohasem pörögnek azonos fordulatszámmal, ha nincs bekapcsolt differenciálzár az autón.
A kanyarokat végig sivítaná a rendszer, mert eltérő sebességgel forognak a kerekekRáadásul a nyomás csökkenése először a kopófelület az útra ható nyomás eloszlását változtatja meg. Ha tovább csökken a nyomás akkor kezd el belapulni a gumi, utazás közben.
(#118) ncc1701: "Azért majd térjünk vissza plö a ford másfél literes, turbós, 180 lovas mocijának az élettartamára pár év múlva...."
Most megy vissza 3 fieszta lízingből nálunk. Van kettő, amik jövőre mennek vissza. A motorproblémák már nem fognak nagy meglepetést okozni, ha előjönnek Az autó többi része már immunissá teszi a tulajt a szerviz láttának izgalmára. Az elején jobban bírták mint az előző flotta, de sikerült túlteljesíteniük a meghibásodási listákat. Az összes autó légmennyiség szabályzószelep forgató motorja be adta kulcsot. Az ablakemelő motor kapcsolójának fémes díszítő műanyagdarabja (már az is rejtély, hogy miért tervezték ilyenre) letöredezett. Hibridek jönnek helyettük, majd kiderül meddig bírják.
A jármű vezetőjén is múlik mennyire bírja majd a motor. A gázpedál állása határozza meg mennyi lóerőt kell biztostani a motornak. Ha be van kapcsolva a Ford ECO-Mode, az is segít csökkenteni a motor maximális teljesítményét.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tomcat78
őstag
Ott a rendszám az autón, oldják meg azalapján. Garantáltan elmehet a faszba az egész kormánybérenc csürhe, ha még a meglévőkön túl is nekem kéne fizessek, azért hogy méltóztassák elvégezni a munkájukat. Az eszközeik megvannak, azért kapják a pénzüket. Ne az én feladatom legyen elvégezni- közvetve- még azt is amit nekik kéne!
Hozzá teszem, nem irigylem őket! De ha valaki kurvának áll, ne csodálkozzon....."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
Pirosász
aktív tag
És valószínű igazuk is lesz.
Nyilván senki nem mer majd 180-nal menni, ha azonnal feljelent az autód. Stb.
Te fuvaros vagy, ha jól sejtem.
Nyilván megállsz a kötelező pihenőkre, betartasz mindent, mert 500-1000 eurós büntit kockáztatsz.
Tudjuk, hogy ez nem így lenne. Maga a munkáltató követelné meg, hogy menj 24 órát is, ha kell egyhuzamban.
Azért ez nem hülyeségből lett kitalálva. -
NoZoli
tag
Elég sok személyautó el tud lavírozni, eldugott helyeken, hogy ne találkozzon egy ellenőrző kapuval sem. Még ha megdupláznánk őket, akkor sem. Aztán, még akkor be is kellene állítani minden kapu alá egy rendőrt, mert mi van, ha "riaszt" a kapu. És nem mellesleg, kinek lenne a felelőssége a járműoldali rendszer működőképessége?
-
#27070592
törölt tag
Hát kb. Két biztos dolog van, a halál és az adók. A jövedéki adók csökkenését nem fogják szó nélkül, veszteségként leírni, ki lesz dolgozva helyette más.
Épp ezért nem engedélyezik a biodízel használatot se. Állítólag egy hektár átlagos termőföldön begyűjthető repcéből kinyerhető repceolajjal ("biodízellel") másik hét hektár termőföld gépmunkáit lehet(ne) elvégezni. Egy gazda megtermelhetné a saját üzemanyagát és ha csak a saját földjein dolgozik, az államnak semmi köze nem lehetne hozzá.
De ha valaki ezzel próbálkozik, jövedéki adó-csalás miatt komoly büntetésre számíthat. -
fatal`
titán
Jogos (bár ennyire nem voltam képben), de a téma indító probléma pont az volt, hogy a GPS nem jogszerű (vagy, hogy van, akinek nem tetszene - valószínű egy személyautó esetében nekem se).
A kapu igazából példa volt csak, a hozzászólásom mondandója szempontjából lényegtelen. Nem kell ide se kapu, se GPS, ha a megtett távolság alapján akarnak adóztatni, mert azt már a lada is mérte, csak nem töltötte fel sehova.
-
8th
addikt
Körgyűrű sosem lesz. Mindegy milyen kormány volt hatalmon vagy ki volt a főpolgi csak ígérgetni tudott mind. Igazuk van, az nem kerül semmibe. A villanyautó a jelenlegi akku technológiával szerintem is zsákutca ezt ki is fejtettem facén. Pár ember lelki világába belegyalogolhattam ezzel mert mára kéretlen tartalomnak lett minősítve a hozzászólás. Na igen, az igazság elviselhetetlenül fájdalmas tud lenni egyem azt a sötétzöld törékeny virág lelküket.
Ha már nagyváros és élhető közlekedés a cél a villanyrobogókat kéne államilag támogatni nem a villanyautót amiben ugyanúgy egy ember ül mint a benzinesben aztán szépen gerjeszti vele a dugót ugyanúgy. -
#54625216
törölt tag
Várjál leírom még egyszer, hátha most el is olvasod:
"folyamatosan több a megrendelés, mint amennyit le tudnak gyártani"
Tehát szó sem volt Magyarországról vagy hogy mindenki luxusautót venne, pusztán arról, hogy a villanyautókat a jelenlegi magas árazásuk mellett is nem hogy el tudják adni, de nagyobb irántuk a kereslet, mint amennyit a gyártókapacitás ki tud szolgálni. -
tomcat78
őstag
Én ezt megoldottam... A csatornák egy részét töröltem Hamarabb adnék pénzt arra a műtétre, mint bármelyik királyi- objektív csatornát nézzem. Nem tehetek róla, de csak patkányokat láttam rajtuk. Lehet a "csatorna" vonzotta őket?
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
NoZoli
tag
Somatom: "Vajon hánynak muszáj autóval közlekednie?"
Az összesnek, amelyik azt mondja, hogy neki kell az autó. Mert pl. 2, 3 gyerek van, vagy nem opció a kétszer félórás autózás helyett, a kétszer 2 óra tömegközlekedés. Nem is olyan régen lett ez kitárgyalva.peugeotmate: "jeee, megérkeztünk az átlag autóshoz, aki mindennap telekocsizik, 100 liter falfestékkel a csomgatartóban és létrákkal a tetőn."
Azt kihagytad, hogy naponta le is teker, egy fenékkel, legalább 1000 km-t. Ezért soha nem lesz neki opció egy elektromos autó. Meg amúgyis, egy rakás sz@r.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Ma plö veszem elő az Insigniámat, az 5m hosszú. De abba belefér kb 2m hosszú valami. Most spec az ablakostól fogok vinni egy 180cm hosszú ablakot az albiba (bp, visegrádi utca). Mondjuk ezt a kocsit csak nyaralásra, és nagy dolgok szállítására használom, 2.0 dízel, 160 paci, szeretem. Na, ez nem eszik 9 litert pályán, hanem megvan 6 alatt.
[ Szerkesztve ]
-
tomcat78
őstag
Én egy szóval nem mondtam, hogy az enyém gazdaságos lenne! Egy 2.7 biturbo A6-os quatro. Nagy motor, nagy kaszni. És nyoma nincs ilyen irgalmatlan eltéréseknek a fogyasztásában. Amire ugye reagáltam.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Sok erősebb, korszerűbb autó rohangál az utakon. Valamiért mégis más. Nem annyira "steril" vezetni. Mivel az a kenyered, szerintem érted mire gondolok.
Spórolás.... Végülis tényleg nem az a lényege. De mivel javarészt hosszú távokra van használva, azért nem is élhetetlen. Főleg, ahogy írtátok, egy 1.3 is be tud verni 9 körül....
Amikor meg tényleg az élmény a lényeg.... Akkor az ember valóban nem nézi mennyit kér. Sokat"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
Az egy legenda A sima 5 hengeressel mentem, ezzel a kasznival.
Tisztelni az enyémet is kell. 2001-es. Nem old meg mindent magától Még nincs tele baszva mindenféle elektronikával. Illetve ami van, ki is kapcsolható.
Ebben az autóban igazából a blokk az érték. Ha valaki ismeri a Audi történelmét, akkor tudja miért."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
azbest
félisten
gyanítom sok ezer ember szemetét viszed egy körben, szóval kicsit más az egy főre eső fogyasztás, mint amikor mind az ezren élményautóznak.
#333tomcat78
én meg egyik évben repülővel jártam munkába. Igaz "csak" hetente. Egyrészt ez nem általános, másrészt nem feltétlen egyéni kényelem miatt van. Az igaz, hogy sok esetben indokolatlan a személyes megjelenlés és a cégek vezetőinek fejében kéne rendet tenni, hogy ne azzal akarják védni a hátsójukat, hogy mindig legyen személyesen valaki ott, akire mutogathatnak, ha bajba kerülnek.#335Somatom
ebből nem derült ki, hogy miért így történik. Attól, hogy te nem látod, még lehet komoly indok mellette, hiszen felesleges költséggel határon át tologatásba nem mennének bele, ha olcsóbb és jobb lenne közelben. Hát, van amikor a pénz az indok, nem mindig ideális a kapitalizmus.
A legkörnyezetbarátabb az lenne, ha addig várnál egy helyen, amíg nincs a célállomásodnak kimenő fuvarja. Van hogy üresen mégy száz kilométereket. Úgy szervezik a fuvarodat, hogy a lehető legtöbb pénz legyen belőle és hogy kitermelje a költségeket.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Futás, futópályák
- OpenWRT topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 11
- Politika
- GoPro Topic
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5