Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz peugeotmate #42 üzenetére
+1
Pontosan ezt csinálom. Hétszemélyes, dízel egyterű. Ingázok Németországba melózni. Csütörtök hajnalban értem haza (Bp.), azóta áll az autó a ház előtt. Villanyroller (ami az autómban lakik), villanybringa, motor. Autóval legfeljebb hétvégén mozdulok. Akkorra időzítem a bevásárlós kört. Sztem így minimálisra csökkenthető a városi légszennyezés.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz t72killer #60 üzenetére
+1
2013 -as az autóm és nekem űrhajó. Semmi szükségem sincs ennyi csingilingire. Centrálzár, villanyablak (elöl), klíma, tempomat. Slussz. Nem is halottam tpms szenzorról, amíg nem kellett cserélni. Parkolószenzort is cseréltem már. Lehet, hogy egy villanyautó motorikusan örök élet+1 nap, de ezek a csingilingik azokban sem tartósabbak.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz t72killer #68 üzenetére
Az elvileg arra való, hogy előbb tudd meg, hogy defekted van, mint hogy irányítási problémák lépjenek fel. Csakhogy ezt meg lehet oldani külön szenzor nélkül, szögelfordulás figyeléssel, ami amúgy is van az ABS miatt. Pl. kollégám Passat -ja is figyelmeztet a defektre, pedig nincs benne tpms szenzor.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Kari tulképp ügyesen csinálja, csak lassan eszmél. Csak a múlt héten jött rá, hogy a Lánchíd, meg a pesti rakpart kevés. Lezáratta a budait is. Pénteken még motorral is gáz volt a belváros. Arról nem is szólva, hogy őslakos rutinnal akartam végigmenni a Király utcán és egy behajtani tilossal találtam szemben magam. Engem rávett, hogy hétköznap csak rollerrel, vagy bringával közlekedjek. Ügyes! Ha még két hidat lezárna az autóforgalom elől, akkor tényleg csak a legelszántabbak autóznának.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #108 üzenetére
Hát nem. Amikor hirtelen csökken a nyomás, akkor vészjelet ad. A tpms szenzor közvetlenül a guminyomást figyeli. Ez mellékesen lehetővé teszi a pillanatnyi guminyomás megjelenítését. Ha defekt miatt gyorsan csökken a nyomás, akkor annak a keréknek megváltozik a fordulatszáma a többiéhez képest, amit az ABS szenzorral is lehet mérni. Így is lehet érzékelni a defektet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A villanyautókra váltás semmit sem változtatna a zsúfoltságon. A levegő talán tisztább lenne, de közlekedni, parkolni ugyanúgy nem lehetne. Az sem Kari sara, hogy tőlünk nyugatra sztem nincs olyan főváros, aminek ne lenne körgyűrűje. Ha Kari helyett narancssárga főpolgármesterünk lenne, az csak annyiban változtatna a helyzeten, hogy a kormány nem szivatná szándékosan a fővárost. Ez sem Kari sara.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tomcat78 #125 üzenetére
Hogyhogy ki? Hát ugyanúgy a rendőr. Az újabb tachok menet közben is kiolvashatók. Mögém sorol a rendőr, követ, közben kiolvassa a tachomat és csak akkor állít meg, ha hibát talál. Jelenleg 28 napra visszamenőleg vagyunk büntethetőek, de assszem 2024 -től 56 napra emelik. Ugyanez technikailag símán megtehető egy személyautóval is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #135 üzenetére
Én meg írtam példát olyan autóra, ami szenzor nélkül is figyelmeztet. Vajon, hogyan csinálja?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
válasz Pirosász #142 üzenetére
Így van. Kitalálták, bevezették és durván büntetik. Én kicsit sem bánom, de ez más tészta, mert most speciális helyzetben vagyunk. Ha az irányítóm próbál hajtani, símán kiröhögöm. Mit csinál? Kirúg? Én símán találok másik melót, de ő honnan szerez másik sofőrt?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Régebben mágnessel buherálták a tachográfokat, de pont a GPS tett be a buherának. Nem nagyon lehet megtrükközni és nem is éri meg, mert horror a bünti. Gondold végig! Az autó elhalad egy kapu alatt, a kamera látja, de nincs adatküldés? Hmmm... Van adatküldés, de nincsenek koordináták? Hmmmm... Az adatok szerint az autó 100Km -t tett meg, a koordináták (vagy, a Védák közötti távolság) alapján viszont 300 -at? Hmmm... A következő parkolóban már visznek is ki kontrollra. Egyébként 3,5t fölött szinte minden országban Km alapú úthasználat van, jeladós kontrollal és működik. Ausztriában a határ utáni kapunál négyet csippant a box. Szóltam az irányítómnak, de az volt a válasz, hogy minden OK, haladjak tovább. Ahha... Tíz perc múlva már előttem volt a rendőr és vitt ki kontrollra. Szóval hidd el, hogy ha akarnák, akkor símán meg tudnák csinálni az ilyen ellenőrzést.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #153 üzenetére
Hogyhogy nincs haszna? Autópályán 130 -nál nem nézegeted a gumikat. 30% -os veszteségnél még irányítható az autó, de ha hirtelen 30% -ot veszít, akkor baj van, azonnal félre kell állni, mert rövid időn belül irányítási problémák jönnek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Dehogyis! Elég, ha az autókban van rögzítő. Az ellenőrző kapu alatt elhaladva csak elküldi a rögzített adatokat. Városban bármelyik lámpánál lehet ilyen vevőkészülék. Nem is értem az ellenvetéseket, hiszen meglévő, működő rendszerről van szó. Csak ki kell terjeszteni a személyautókra és annyi. 7,5 tonna felett minden teherautóba kötelező a tachográf. Akkor is, ha az megánszemély tulajdonában van és nem végez kereskedelmi árufuvarozást. Az ő személységi jogai sem sérülnek. Mármint a hatóságok szerint. Nálunk meg pláne nem. A vizsgálat megállapította, hogy még a Pegazus ügyben sem történt szabálysértés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Hol itt a probléma? Nem csak az adott pillanatban elkövetett szabálysértést lehetne büntetni, hanem mondjuk 50 napra visszamenőleg. Ez létező dolog a teherautóknál. Nem csak kapu olvashat ki adatot a tachográfból, hanem bármelyik ellenőrzésre jogosult szerv. Akár menet közben is, vagy álló, mobil egységbe építve. A tachográf meg cirka 50 rugós tétel. A kamion vontatói eleve így készülnek. Benne van a vontató árában. A személyautóéban is benne lehet. Ez csak jogszabály kérdése.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Csakhogy a Lada műszere manipulálható volt. Kétoldalt betoltál egy-egy lemezt, benyomtad a rögzítő füleket és már kint is volt a műszer. A modernebb autóké is manipulálható. Ezért használnak külön műszert a teherautókban. Ha ott megfelel ez a megoldás, akkor a személyautókban is megfelel.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A villanyrobogó nem lenne rossz. Olyat tudnék elképzelni, mint a BMW C1. Sajnos, az éghajlatunk nem ideális ehhez. Amikor Spanyolban laktam, egyáltalán nem használtam az autót. Egy 125 -ös Aprilia Scarabeoval közlekedtem. Volt hozzá három koffer. Komplett bevásárlást meg lehetett vele csinálni. Budapest még nem elég forgalmas ahhoz, hogy az emberek váltsanak. Alicante -ban esélyed sincs reális idő alatt autóval eljutni valahova és ott parkolni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem is értem ezt a vitát. Az autó szennyező. Ez független attól, hogy megfizeti-e vki a költségeit. Az aggloban a természettől elvenni területeket is szennyező. A gyerek is szennyez. A természettől senki sem kért engedélyt a szennyezéshez. Ez így, vagy úgy, de vissza fog ütni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #263 üzenetére
Hát jó. Akkor legyen kvóta rendszer, amiben a bölény öko lábnyoma az egység! Ettől csak úgy lehetne többet szennyezni, ha megvásároljuk egy kevésbé szennyezőtől a kvótáját. Mondjuk, a kolibritől. Kétlem, hogy ebbe beleférne az autóhasználat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Néztem vmi híradót. Egyik riportban az volt, hogy több agglos településen nincs víz. Annak se, aki sosem töltött vele medencét. Másik hír, hogy a belvárosban 600Ft lesz egy óra parkolás. Mi az egy villanyporsche tulajának? Miért nem lehet a magánautókat méret alapján megkülönböztetni? 3,6m (pl. Fiat 500, VW e up) alatt 300Ft/ó, fölötte 3000Ft/ó?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tomcat78 #279 üzenetére
Tudom, de mit csináljak? Sánta bokával ültem a nappaliban, a 84 éves nagynéném meg két török sorozat között retekklubot bambult. Mondtam már neki, hogy ezek a Güzüm-Büzümök elszívják az agyát, de azt mondta, hogy muszáj néznie, hogy két rész között a barátnőjével meg tudja beszélni telefonon az aktuális fejleményeket.
Remélem, nem gyűjt Izaura szemműtétjére![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Én is azt mondom, hogy nekem kell az autó, mert azzal járok ki Németországba melózni. Most itthon vagyok és egy hete áll az autó a ház előtt. Eszembe nem jutna hétköznap azzal közlekedni a városban. Roller, bringa, vagy motor.
ncc1701:
Tudom, miről beszélsz. Egy hétszemélyes, dízel, Grand Espace -om van.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tomcat78 #306 üzenetére
Városi használatra városi autót kell venni, pályázásra meg utazó autót. Nálunk a cég parkolója Németországban olyan, hogy azt hinnéd, vmi Magyar cégnél jársz. Szinte csak magyar rendszámú autó parkol. 90% -ban dízel kombi, vagy egyterű. Az enyém a magas bódé miatt 7 körül eszik GPS 130 -nál. 90 -nél 5 alatt. Ez egy 2 literes dízel, 150LE és egy hétszemélyes egyterű bódé. A kollégám kombi Passat -ja, hasonló motorral 5 -körül fogyaszt 130 -nál.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #331 üzenetére
A német állam támogatja a hulladékfeldolgozásban részt vevő cégeket. Reggel megraknak válogatott papírral Kehl -ben (Strasbourg -gal szemben, a Rajna német oldalán). Azt elviszem Svájcba, a perleni papírgyárba (260Km). Onnan átállok a 60Km -re levő Egerkingenbe, egy papírválogatóba. Azt a válogatott papírt elviszem Karlsruhe -ba, egy papírgyárba. (240Km). Onnan visszamegyek Kehl -be (40Km) és isoraz. Ez 600Km, átlag 32 literes foyasztással. Én meg vegyek villanyautót.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G