Új hozzászólás Aktív témák
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #92 üzenetére
Még hogy nem lehet jövedéki adóval sújtani a hidrogént? Amíg csak kúton tudod tankolni, bizony, lehetne rá pakolni, rendesen az adót. Csak totál macera a hidrogén előállítása, szállítása, sok energia kell hozzá. Akkor, már egyszerűbb és hatékonyabb, ha közvetlenül az autóba töltöd azt az energiát. Akár otthon, a "befalazott röfin" keresztül, amit ha meggebednek, akkor sem fognak tudni külön adóztatni.
-
NoZoli
tag
válasz #27070592 #97 üzenetére
Ugye, nem akarod a drága ivóvizet erre pazarolni, amikor ott a napelem és akku kombinációja, sokkal hatékonyabban?
A használatarányos útadó több sebből is vérzik. Egyrészt, a villanyautósok pont akkorát szívnának vele, mint a belsőégésű autót tartók. Tehát, nem csak az elektromost terhelné. És alapjaiban lenne baki bevezetni, mert akkor minden autó, csak 1 kilómétert menne, két elszámolási időszak között. Igazi aranykora lenne az óratekerésnek. -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #128 üzenetére
"A polgárok döntő többsége elfogadja a rendszám-kötelezettséget az autóján."
Persze, mert egyszeri 6000 Ft-tal le van tudva. De ha a megtett kilóméterenként kellene érte fizetni, már más lenne a felállás. És persze, jóval feltűnőbb, ha hiányzik, mint egy blokkolt GPS-jeladó."Ugyanez a műsor a világbajnok 27% fával. Vannak akik megpróbálják kijátszani. A túlnyomó többség viszont szó nélkül fizet."
Mert túlnyomó részben, nem is tudod kikerülni, hogy fizesd. -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #132 üzenetére
"Egyáltalán nem a 6000 forintról van szó, hanem a kontrollálhatóságról."
Csak nem mindegy, mit akarsz kontollálni. Hogyan fogod azt kívülről is egyértelműen és megbízhatóan tudtára adni az illetékesnek, hogy működik a cucc az autóban? Lehetőleg, anélkül, hogy megállna az adott jármű."És nem is a GPS-jeladóról, ami blokkolható, hanem a GSM-jeladóról, ami sokkal keményebb dió."
Keményebb? Egy jobb mikróban sem fog GSM-jelet a telefon. De már tokot is lehet venni, ami blokkolja a jelet. Vagy csak szállj fel egy távolsági vonatra! Még segélyhívást sem tudsz kezdeményezni, annyira pocsék a lefedettség is. És légy erős, ha a telefonért is kilóméter-pénzt kellene fizetni, sokan eldobnák."a hívás fogadásakor már látja a pontos koordinátáidat"
Ha ezt a GSM-ből látja, nem lesz valami pontos... -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #140 üzenetére
De te is már tudhatod, hogy nincsen kikezdhetetlen rendszer. Kicsit ON-ban maradva, a Teslák online rendszerét is már sikerült feltörni. Még ha nem is találja meg valaki a jeladót, a kiiktatás biztosan menne. Ha máshogy nem, szoftveresen.
A 4G, 5G hálózatok, sávszélességben különböznek egymástól és a többitől. Ettől még, nincsen több torony, amivel pontosabb lehetne a háromszögeléses helymeghatározás. A GPS az egész technika mássága miatt, sokkal pontosabb tud lenni, mint a GSM alapú követés.
És az autók is csak addig vannak online, amíg hálózattal (jól) lefedett helyeken mozognak. Nem véletlenül írja a Telsa sem, hogy ha OTA-frissíted a járművet, ne az autó saját hálózatáról tegyed, hanem csatlakozz egy Wi-Fi-hez.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz arnyekxxx #148 üzenetére
Ilyen szakmai titkokat nem tudok. Csak a Tesla.com szerint: "A szoftverfrissítések lehető leggyorsabb és legmegbízhatóbb letöltése érdekében csatlakoztassa járművét Wi-Fi-hálózathoz."
Tehát, a gyártó, az autó GSM-hálózatát nem tartja elég gyorsnak és/vagy elég megbízhatónak a frissítés lebonyolításához. -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #150 üzenetére
"Pereled az államot Strassbourgban?"
Például. Mert ahogyan tomcat78 is írta, aggályos az ilyen adatok tárolása, kezelése a mai GDPR-világban. Persze, addig még nem kell nagyon aggódni, amíg csak a Védák tudják ezt. Nincs belőlük túl sok, nem annyira lekövethető velük egy adott jármű. -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #166 üzenetére
camelferr: "Előre kifizeted az úthasználati díjat, tökéletesen mindegy hol és mikor használod az autódat."
Akkor, minek is kell az autópályákért külön díjat fizetni?"Nem is kell rögzíteni és tárolni az infókat, csak azon a szinten amivel összesítik az úthasználatodat."
Tehát, kilóméterre pontosan tudniuk kell, mennyit megyek. Ehhez az kell, hogy tudják is, minden kilóméteren, hogy hol vagyok."...nem fognak lemondani róla, pusztán azért mert kőolajpárlattal működő autók helyett átülünk elektromos autókba"
Pedig, az egészségügynél visszajöne ám az a pénz, a tisztább levegő miatt.arnyekxxx: "Mivel más?"
Például, hogy ha azt akarod, hogy minden érintett fizesse a ténylegesen megtett úttal arányosan, némi túlzással, minden utcasarokra kellene egy ellenőrző kapu."...minden település tele van útfigyelő kamerákkal..."
Azokra gondolsz, amik 5-10 másodpercenként készítenek egy olyan minőségű képet, aminél még egy kaputelefon is jobbat csinál?"Egyébként meg csak az elektromos autókat kell ezzel felszerelni hiszen a benzineseknél ott van továbbra is az üzemanyagban az adó."
Szerinted, ha ekkora biznisz, nem vetnék ki minden járműre? Dehogynem! A jövedéki adónak pedig, köze nincs az úthasználathoz. -
NoZoli
tag
válasz #27070592 #170 üzenetére
És a teherautók? Fizetik a jövedékit és még útdíjat is (ráadásul, km alapút), nem csak autópályára. Semmi köze a jövedékinek az úthasználathoz.
A példád is sántít, mert mi alapján lenne kiszámolva, hogy mennyit is fizessen kilóméterenként az elektromos autó? A benzin/dízel árához képest? Most még kiszámolható. De ha nem lesz hatósági áras, naponta változó érték is lehet. Mikor, milyen értékkel számolná az elektromos sarcát? És egy benzinessel is, az adott havi ezer km megtehető 60 literből, 40-ből, de simán 120-ból is. Melyik legyen a kiinduló érték?
Hogy lenne bizonytalan? Nagyon is tudják követni, hogy mennyivel csökken az ilyen jellegű megbetegedésekre szánt ellátás összege. -
NoZoli
tag
Elég sok személyautó el tud lavírozni, eldugott helyeken, hogy ne találkozzon egy ellenőrző kapuval sem. Még ha megdupláznánk őket, akkor sem. Aztán, még akkor be is kellene állítani minden kapu alá egy rendőrt, mert mi van, ha "riaszt" a kapu. És nem mellesleg, kinek lenne a felelőssége a járműoldali rendszer működőképessége?
-
NoZoli
tag
válasz arnyekxxx #180 üzenetére
Használt gázolajat, senki nem használ már semmire.
A tízszerezés és annak fenntartása is csak úgy térül meg, ha nem csak az elektromos autók fizetik.
Somatomot is lekísérték a teherautójával.
Azt nem vitatom, hogy megtalálja a módját az állam, az adókiesés ellen. De ez az úthasználat alapú még túl sok kérdést vet fel. Először, még úgyis a kedvezmények lesznek visszavonva (ingyenes parkolás, regisztrációs adó mentesség, cégautó adó mentesség, teljesítmény adó mentesség...). De ha fenn akarja tartani az érdeklődést az elektromos autó iránt, továbbra is alacsonyabb költséget fog jelenteni, mint a belsőégésüeknél. -
NoZoli
tag
Nincs benne sok igazság, csak szerinted. A stílust pedig, ne is említsük. Miért nem sikerül megérteni, hogy nem kell mindenkinek 1000 km-es hatótáv? És valakinek elég első autónak is az elektromos. Az árát nem lehet vitatni, de az árrés nem nagyon nőtt a belsőégésűekhez képest. És a mesebeli, "hol volt, hol nem volt" állami támogatás is torzít(ott) az árakon.
-
NoZoli
tag
"az a stílus már csak válaszreakció volt"
A képen, csak a te részed látszik. De valahol érthető az ő részükről is a dolog. Unalmas lehet, naponta ezerszer elmagyarázni, hogy egyre alaptalanabbak a szetereotípiák amiket megállás nélkül, újra és újra puffogtatnak. Mondhatni, már hithűen."miért nem sikerül megérteni hogy nem kell mindenkinek a nevetségesen túlárazott villanyszar?"
És ki tart pisztolyt a fejedhez, hogy vegyed a villanyt? 2035-től is ráérünk félni, egyre több ország táncol vissza, attól is. Tehát, miért kell széttrollkodni egy csoportot? Érdekes módon, a villanyautósok nem nagyon járkálnak belsőégésűs csoportokba beírkálni, hogy kell a francnak a füstokádó TáDétok, meg vihetitek a pokolba a zajos V8-atokat, stb..."Akkora autók mint a kutyám seggén a pattanás kerülnek 8-10milliókba?"
Ha sokat hajtod, az üzemanyag és karbantartás költségén, vissza tudsz belőle fogni egy nagyot. -
NoZoli
tag
És a 2, 3 gyerek miért kivétel? Ezelőtt 20-30-40 évvel, miért nem kellett ennyi gyerekhez autó? Mert jó volt a körzeti suli is, ami 5-20 perc gyalog és ott voltak helyben a fakultációk is? Mert akkor, még nem építettek az agglomerációban olyan helyekre is házat, ahonnan tényleg nem lehet mással elérni bármilyen ellátást, szolgáltatást? A bevásárlás is csak azért lehet érthető kivétel, mert a multik megjelenésével, egy-egy helyre koncentrálódott, minden termék vásárlása. És ekkora komplexumok, nem férnek el, csak nagyrészt a város peremén, külterületén. Annak idején, külön családi program volt a Nagykörúton, Rákóczi úton sétálni és az üzleteket járni, gyalog. Ma már, a külföldieknek szánt szórakozó helyeken kívül, nem sok üzletet találni ezeken a helyeken.
Egyetlen dolog miatt szükséges az autó és az a kényelem. Nem, nem alapjog! Hiába hiszi azt bárki. És mint mindannyian tudjuk már, a kényelemnek ára van.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
"Szerinted mennyire dőlne össze az ország gazdasága, ha egyik napról másikra az aglomerációból autózók nem tudnának bekocsikázni a bp-i munkahelyükre?"
A Covid alatt kiderült, hogy kb. semennyire."Nem, a 2xfél óra autó helyett a 2x2 óra tömegközlekedés nem opció."
De ettől, még nem lesz alapjog az autózás. Lehet ám, közelebb is költözni a munkahelyhez! Hosszú távon, még anyagilag is jobban lehet járni."Mára megnőttek a távolságok, kellett hozzá 20 év."
Milyen távolság nőtt meg? Pl. Budapest-Hatvan eddig is 60 km volt, most is annyi. Sőt, ha a határok között nézzük, még csökkent is. Az más kérdés, hogy a kényelmes ember kiköltözik a kertes házba és onnan kocsikázik a városba, a munkahelyre. A kényelmet választotta, fizet is érte, rendesen. Ezt kell elfogadni."Senki nem mondja, h így ez jó."
Mégsem látható változás. Az agglóban is, ha eladnák az autóikat és egyeztetnének az önkormányzattal, saját tömegközlekedést lehetne szervezni. De az autó kényelmesebb. -
NoZoli
tag
válasz jerry311 #230 üzenetére
"Ha lenne értelmes tömegközlekedés, nem csak visszafejlesztették volna az elmúlt évtizedekben, akkor nem kellene autó."
A tömegközlekedés ott lett értelmetlen, ahol sok lett az autó, kevés az utas. De ma is megoldható lehet, bárhol a tömegközlekedés, önkormányzati szinten. De nincs rá igény, mert az autó a kényelmes."Ha eleve be sem engedik az autókat a nagyvárosokba..."
Most is ez a terv, sok éve is ez volt, de az autósok eddig, sikerrel adtak hangot elégedetlenségüknek."...hanem megoldják a rendes tömegközlekedést..."
Sok helyen javult a tömegközlekedés. De az csak még több embert vonzott ki a városból. Mostmár, a tömegközlekedés a kapacitása határán van. Iszonyat nagy fejlesztésekre lenne szükség. Pártállástól függetlenül, egyik kormány sem vette eléggé komolyan a problémát, issza is a levét a városlakó és az ingázó is. -
NoZoli
tag
fatal`: "A tömegközlekedés ott értelmetlen, ahol szar."
És hol lesz szar? Ahol már minden utas az autóba szállt át és nem éri meg fenntartani az addigi járatszámot."Tehát Budapestet leszámítva mindenhol."
Pl. az elmúlt 15 évben, hol vezették be a kiszámíthatóbb, sűrűbb, gyorsabb ütemes menetrendet a vasúti közlekedésben? Kb. minden fővonalon."Fizetjük is folyamatosan, mi a probléma?"
A probléma akkor van, amikor valaki azt gondolja, hogy neki kell az autó. Főleg, ha ezt úgy mondja, hogy nincs rá pénze."A belvárosban lakók nem ismerik el, hogy annak hátránya is van."
Azt te sem ismernéd el, ha más kényelme miatt, a te életminőséged, egészséged romlana.jerry311:"Én arról beszéltem, hogy az elmúlt 50 évben hol ment félre az egész, te meg arról, hogy ma mi van."
Mert 50 éve nem úgy működött a tömegközlekedés, hogy ahol már nem volt rá szükség, ott leépítették?ncc1701:"Kicsit gondolkodj, akkor nem működött a gazdaság sem."
Gondolkodom, de ahhoz képest, hogy nem működött a gazdaság, a konzerven, liszten, élesztőn és WC-papíron kívül, mindent lehetett kapni. És még az emberek nagy része is dolgozott, otthonról."Btw nekem be kellett járnom."
Nekem is."Az autózás nem jog, valami fogalmi zavarod van."
Annak van fogalmi zavara, akinek nincs rá pénze, mégis hangoztatja, hogy neki kell az autó. Főleg, gyereket vinni, meg bevásárolni."Mondjuk az a távolság, h van olyan aglomerációs város, ahol nincs elég ovoda, bölcsi."
Na, ez lenne az a hely, ahová nem költöznék. De még építési engedélyt sem adnék."Viszont ha vége a melónak, elgurulok edzeni, utána hazajövök plö medencézni. Ezt nekem a belváros nem tudja nyújtani."
Pedig, világszínvonalú fürdőink vannak!"És ha nem tudnád az üzemanyagba beépített út adó nyolcada van az utakra költve."
Ezt valóban nem tudtam, mert már több mint 20 éve nincs az üzemanyag árában útalap. De így, már értem a pocsék utakat.tomcat78: "Covid alatt sokan többet ültek autóban, mint akik ilyen--olyan oknál fogva otthon maradtak."
Mégis szinte kiürült, autózható lett a város. Akkor, valami itt nem stimmel."Nem alapjog az autózás? De, ha van rá pénzed, az."
Szerintem, nézz utána a szó jelentésének."Kényelmes ember- kertes ház? Na ennek rohanj neki mégegyszer....."
Te rohanj neki mégegyszer! A kényelmes ember az autóval ingázik.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
"Ott szar, ahol nem költöttek rá, ezért mindenki átült az autóba."
Látom, ez tyúk-tojás vita lesz..."Sok lófaszt nem érek a Csepel szigeten a vonattal, mert nincs. Van egy, a semmi közepén megálló, 1 órát zötykölődő hév..."
Na, azt pont most fogják bevinni a belvárosig."Egész pontosan ki mondott itt olyat, hogy kell az autó, de nincs rá pénze?"
Itt még senki, de más fórumon már erre is volt példa."Az elmúlt 15 évben hol romlott a belvárosban az életminőség"
Mondjuk ott, ahol megtöbbszöröződött az ingázók miatt az autóforgalom? És még csak nem is kell belvárosra gondolni. Tudok mondani olyan agglós települést is, ami a szomszéd településekre kiköltözöttek ingázása miatt lett/lesz élhetetlen."Vagy csak azt ismerjük el, hogy a lakásunk ötször-tízszer annyit ér?"
Hogy micsoda? Mi ért többet, minél?"Nem kötelező a belvárosban lakni..."
Agglóban sem, mégis mennek sokan, mintha az lenne. Aztán, megy a tömköz szapulálása és az autóforgalom szaporítása."De ezen a problémán úgy is lehetne segíteni, ha a munkahelyeket nem a belvárosba költöztetjük, "frekventált helyen van" címszóval."
Támogatom! -
NoZoli
tag
"Hogyne. 30 éve pont most viszik. Jelenleg egy hév feletti felüljáró a kampányígéret 20+ éve."
Bezzeg, az M0 nyugati szektoráról, már ígéret sincsen..."A 15 évvel ezelőtti árhoz képest a lakás. Nézz egy négyzetméter árat az ötödik kerületben."
Ez nem csak a belvárosi lakásokra áll. Minden ingatlan, irgalmatlan nagyot drágult az elmúlt 15 évben."Az autót akkor fogják letenni az emberek, ha a tömegközlekedés élhető alternatíva lesz."
A kényelmet feladni? Ugyan... majd ha ki lesznek tiltva az autók, akkor! Nyilván, kellene némi tömköz fejlesztés a tiltás előtt. De csak a fejlesztés, még nem ültetne át sokakat. -
NoZoli
tag
"Ez igaz, csak a belvárosi lakás a helye miatt jobban is drágult és eleve többet ér."
Ez is csak általánosítva igaz. A belvárosban, kevés az újépítésű / jó állapotú lakás. De amik vannak, azok tényleg felvehetik a versenyt árban, egy viszonylag friss, agglós házikóval."A jelenlegi benzinárak szerintem elég sokakat átültetne (nem a hatósági áron "rögzített" bullshitre gondolok), ha lenne valós alternatíva."
Szerintem, hatósági ár nélkül, jóval csábítóbb lenne, a most éppen nem alternatívának tekintett tömköz. Éppen azért, mert kevesebben engedhetnék meg maguknak az autózást. De, hogy legyen egy kis ON is, ez esetben, az (új vagy használt) elektromos autó gondolatával is többen kacérkodnának. Pláne, a rezsicsökkentett, otthoni áram árakkal.[ Szerkesztve ]
-
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #248 üzenetére
"Szerintem a kényelmes ember mondjuk panelban vagy valami ótvar társasházban lakik, ahol jó esetben legalább a szemetet képes kibaszni maga után."
Én a közlekedés mikéntje szerint mondtam kényelmesnek, nem életmódbeli következtetéseket vontam le."Az autó idő, lehetőség arra, hogy kevesebb időt tölts utazással."
Szerintem, már annyira telítődik a város és annak bevezető útjai csúcsidőben, hogy nem sok időt lehet nyerni az autóval. Sőt! Viszont, jóval kényelmesebb, mint a tömegközlekedés és drágább is, rendszeres ingázás esetén."Ami nem stimmel valószínűleg annyi, hogy elvagy alkalmazottként a kis burkodba."
Ez hogy jön ahhoz, hogy Covid alatt töredék annyi autó közlekedett a városban?"Szerinted azoknak az extra tételeknek az adói, amiket az egész vírusosdi hozott, hová mentek?"
És ez hogyan jön bármihez is, amik itt leíródtak?"semmi nem tiltja, hogy autóval menjek akár a wc-re is"
Hát, erre majd rájössz, amikor ha nem is az egész városból tiltanak ki a belsőégésűvel, de lesznek emissziómentes zónák. -
NoZoli
tag
"Ez inkább workaround, mint megoldás. És előbb-utóbb teljesen elhasználódnak."
Nem csak a Tesla csinálja ezt. Azok az akkucellák, amik már nem jók az autókba, mennek az energiatárolókba. Ott még, további 10-30 évig elketyegnek. Aztán, mivel értékes dolgok vannak benne, jöhet az újrahasznosítás. -
NoZoli
tag
Somatom: "Vajon hánynak muszáj autóval közlekednie?"
Az összesnek, amelyik azt mondja, hogy neki kell az autó. Mert pl. 2, 3 gyerek van, vagy nem opció a kétszer félórás autózás helyett, a kétszer 2 óra tömegközlekedés. Nem is olyan régen lett ez kitárgyalva.peugeotmate: "jeee, megérkeztünk az átlag autóshoz, aki mindennap telekocsizik, 100 liter falfestékkel a csomgatartóban és létrákkal a tetőn."
Azt kihagytad, hogy naponta le is teker, egy fenékkel, legalább 1000 km-t. Ezért soha nem lesz neki opció egy elektromos autó. Meg amúgyis, egy rakás sz@r.[ Szerkesztve ]