- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Ubuntu Linux
- Mozilla Firefox
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Facebook és Messenger
- Lopják az LG akkutitkait
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #77 üzenetére
Nem csak a járatok sűrűsége a mérvadó szerintem. Bár tömegközlekedés témában nem vagyok otthon.
Amúgy falun pl rendszeres ""melós" járatokat látni. Amiket pl a munkáltató biztosít. Vagy suli járatok. persze, ez nem mindenkinek opció!! De az ott élő, dolgozó, tanuló emberek jelentős százalékának elég lehet."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
NoZoli
tag
válasz arnyekxxx #148 üzenetére
Ilyen szakmai titkokat nem tudok. Csak a Tesla.com szerint: "A szoftverfrissítések lehető leggyorsabb és legmegbízhatóbb letöltése érdekében csatlakoztassa járművét Wi-Fi-hálózathoz."
Tehát, a gyártó, az autó GSM-hálózatát nem tartja elég gyorsnak és/vagy elég megbízhatónak a frissítés lebonyolításához. -
válasz arnyekxxx #147 üzenetére
"Az eredmények kiértékeléséhez természetesen olyan szoftveres támogatásra van szükség, amely képes a nyers beérkező adatokból precízen értelmezhető kimeneteket generálni, ezáltal biztosítva a zavartalan működést.
Ebben az esetben az autó sebességétől függő referencia intervallum számított értékeihez történik a viszonyítás, azonban a keréktípusok, és az útviszonyok különbözősége és más egyéb külső behatások miatt ezek az értékek minden jármű esetében egyediek. Így szükséges némi idő, hogy ezek az értékek elérhetővé váljanak. Ezt nevezik tanulási folyamatnak, ami után már lehetővé válik a detektálás.
A rendszer 30%-os vagy annál magasabb nyomásvesztést tud jelezni 15 és 250 km/h között az újszerű állapotban levő gumiabroncsok esetében."
A harminc százalék nyomásvesztés már szemmel is látható. Nagy haszna nincs. A tanulási időszak alatt meg semmi sincs, mert a kanyarokban visítana a rendszer. A mechanikát nem lehet kicselezni. Minden gumicserénél újra kell tanulni a rendszert. Nem véletlen, hogy nem ez a megoldás terjedt el a személygépjárművek esetében.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #146 üzenetére
Állj! Én nem írtam olyat, hogy a jogszabályok által biztosított jogaival ne élhetne! És ugye külön választottam a magán utakat is. Ahol nem kell menetlevél, stb. Rengeteg hülyével találkozom az utakon, így teljes mértékben tudom támogatni az ellenőrzést. A rendelkezésükre bocsájtott eszközökkel! A nyomkövetés lehetősége amit irreálisnak tartok magán célra tartott járműveknél. IIletve a tachográf szintén ez a kategória.
Ez annak fényében vicc, hogy jellemzően autópályán sokszor látok pihenőben vagy az árnyékban dekkoló rendőröket. Mellettük egyértelműen gyorsan elhaladó autókkal pl. És semmit nem tesznek! Ha nekik nem fontos kiszűrni a szabálytalan autósokat, akkor én miért áldozzak még arra pénzt, időt, energiát, hogy ők a fizetésükért még annyit se tegyenek, mint most?"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #157 üzenetére
Viszont a megtett utat nem tudod máshogyan detektálni, mint nyomkövetéssel. Ez a része innentől kezdve meg szerintem személyiségi jogokat sérthet.
A senkit nem fog érdekelni részhez meg annyit, hogy a rendőrök kb fele valamiért mégis megkérdezi. Erre bevett módszerem, hogy elő veszem a telefonom és látványosan neki állok felírni a nevét és jelvénye számát, ha látom. Ha nem, akkor meg elkérem és megkérdezem, hogy még mindig érdekli e hová megyek. Szerintem a választ kitalálod.... Tisztában vannak vele, hogy nincs joguk hozzá, mégis kérdeznek. Miért?
Az utolsó mondatodhoz annyiit tennék hozzá- és ez szintén csak szubjektív vélemény!-, hogy a jogállamiságban kódolva van a visszaélés lehetősége a jogalkotók részéről. És ez az út detektálás rész vastagon ad teret akár visszaélésekre vagy téves következtetésekre. Hogy mire gondolok: Random bűneset, az ország másik felén. A log szerint az elkövetés feltételezett időpontjában Te voltál az egyetlen autós, aki arra járt. És máris indulhat a hajhullás, mert Te márpedig ott voltál. Ok, szélsőséges példa! De szerintem világos, hogy mire gondolok. Még ha csak tanúként idéznek be is valami olyanért vesznek el az életedből, amiről mondjuk semmit nem tudsz, mert egyszerűen csak arra vitt az utad."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #165 üzenetére
Pont ez a lényeg. Az elhaladtál meg az ott voltál között szerintem van különbség. De mondok sokkal egyszerűbb példát: A KRESZ ugye nem csak lehetőséget ad szabályszegésre, hanem egyenesen kötelez rá adott esetben. Lásd szirénázó mentő. Kötelességed neki utat nyitni, akár olyan módon is, hogy begurulsz egy kereszteződésbe piros lámpánál. Ez eddig ugye normális dolog. De vegyük a vázolt rendszert! Még át sem vált a lámpa, már szárad a tinta a csekkeden, mert a rendszer jelezte, hogy átmentél a piroson. Namármost a jelenleg hatályos jogrendszerben ez bizonyíték a bűnösségedre. A vége az, hogy neked kéne bizonyítanod, hogy márpedig Te csak eleget tettél a kötelességednek. És ugye amivel ezt megtehetnéd, nincs hozzáférésed. Te tudod mi, miért történt. A rendőrség meg ugye személyiségi jogokra hivatkozva nem adja ki az illet mentő hasonlóan logolt adatait, hisz a szabályoknak megfelelően közlekedett. Vagy esetleg, hogy ne egy rommá terhelt rendszert kelljen használniuk csak azt rögzíti, ami szabálytalan. Ergo, hogy Te piroson mentél át, és semmi nincs ami bizonyítaná a miértet.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
NoZoli
tag
válasz arnyekxxx #180 üzenetére
Használt gázolajat, senki nem használ már semmire.
A tízszerezés és annak fenntartása is csak úgy térül meg, ha nem csak az elektromos autók fizetik.
Somatomot is lekísérték a teherautójával.
Azt nem vitatom, hogy megtalálja a módját az állam, az adókiesés ellen. De ez az úthasználat alapú még túl sok kérdést vet fel. Először, még úgyis a kedvezmények lesznek visszavonva (ingyenes parkolás, regisztrációs adó mentesség, cégautó adó mentesség, teljesítmény adó mentesség...). De ha fenn akarja tartani az érdeklődést az elektromos autó iránt, továbbra is alacsonyabb költséget fog jelenteni, mint a belsőégésüeknél. -
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #176 üzenetére
Ohh,,,, Némi felsőbbrendűséget érzek szavaidban.... Csak egy apróság: A saját fiktív valóságod semmivel nem valószínűbb, mint az enyém. Egyenlőre egy ilyen szinten nem létező rendszerről beszélgetünk! Itt szerintem telesen felesleges ki az okosabbat játszani! És ahogy elnézzem, neked nem megy más véleményének az elfogadása. Tények egyik oldalon sincsenek. Pont ugyanolyan scifit gyártasz....
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
swayze
tag
válasz arnyekxxx #208 üzenetére
Nem én ezt egyáltalán nem gondolom. Van azaz életszituáció amikor szükséges az autó, 2 gyerek pl ilyen pláne ha az egyik 3 éves vagy ha nagy bevásárlás van akkor is teljesen érthető, de valljuk be az emberek az esetek 90%
ba nem csak ezért mennek kocsival, hanem amiért feljebb is írták nekem, most meleg van, most hideg, most borus, most lusta vagyok, na most meg nincs kedvem és így mennek el a hetek.Bocs hogy bunkó leszek de van amikor csak így megy át az üzenet (nem pont csak neked): Szóval nem kár a bébifókákért, de ő utánuk lehet a gyerekeid jönnek (akkor majd őket is ennyivel lesajnáljuk, hogy ó szegények csak a miénk ne) nekik, hogy fogod majd elmondani, hogy amikor mi tehettünk volna ez ellen akkor épp fontosabb volt a nagy életcél a gyerekek meg a tökéletes családkép csak hogy megfeleljünk a társadalomnak mint hogy nekik legyen hol élni?
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #263 üzenetére
Hát jó. Akkor legyen kvóta rendszer, amiben a bölény öko lábnyoma az egység! Ettől csak úgy lehetne többet szennyezni, ha megvásároljuk egy kevésbé szennyezőtől a kvótáját. Mondjuk, a kolibritől. Kétlem, hogy ebbe beleférne az autóhasználat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#54625216
törölt tag
válasz arnyekxxx #265 üzenetére
Nem az újrahasznosítás önmagában a drága, hanem a nagy volumenek miatt a bányászat olcsóbb, így értelemszerűen nem fektetnek annyit az újrahasznosításba, ha ugyanazt be lehet szerezni olcsóbban.
Ha viszont a véges erőforrások és a növekvő kereslet miatt a bányászat drágul, akkor az újrahasznosítás is versenyképes lesz.
A lényeg, hogy ha nehéz hozzájutni a ritka nyersanyagokhoz, akkor nem fognak hegyekben állni a szeméttelepeken a használt aksik, mert egy ponton túl már megéri nem csak újrahasznosítani őket, hanem magát az újrahasznosítás technológiát is fejleszteni. -
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #318 üzenetére
Én a limit ésszerűtlen csökkentéséről beszéltem, Nem arról, hogy a autópályának ne volna létjogosultsága
De kezd egy olyan gyanúm lenni, hogy mindenki a saját szokásainak megfelelően preferál dolgokat. Én is.
A régi 4-esről meg jobb nem beszélni Az M4 jó találmány. Tavaly hetekig jártam Szolnokra egy munka miatt."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #321 üzenetére
Hol írtam én száguldozást? Ha esetleg a kimegyek egy pályára részre érted, akkor lehet félre érthető voltam. Zárt, verseny pályára gondoltam.
Ha a sebességhatárt lejjebb vinni szerintem értelmetlen részre, akkor még mindig nem tudom hol a száguldozás. A feljebb vinni részhez meg írtam, hogy úthálózatot kéne fejleszteni. Mi minősül ebből száguldozásnak?
Azt el is fogadom, hogy van előnye akkor is. De a többlet (szabályos) sebességnek is van előnye."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #323 üzenetére
Ez csak egy része a dolognak..Mai, teljesen random és hirtelen példa: délután kettőkor csörgött s telefon, hogy el kéne "ugrani" Vásárosnaménybe.... Pestet is bele véve. Mert amúgy nincs az a pénz, amiért beköltözzek.... Háromkor kocsiban ültem. Namármost ez nekem oda-vissza kb 630km volt. Oda dugó a városban, kb Gyöngyös magasságáig katasztrófa az M3-as... Ha a kolléga javaslatát a 100as tempóra elfogadom, még úton lennék hazafelé. Így meg- szabályosan- már a sörömet iszom, megvacsorázva, lezuhanyozva, itthon.... Ami azért nem mindegy, mert reggel kelek és megyünk dolgozni.
Ok, nem mindenki így éli az életét! De nálam, amire lehetőség van sebesség terén pl, azt maximálisan ki is használom. Így ha mondjuk egy évet nézek, napokat nyerek az életembe a felvetéshez képest.
Készséggel elfogadom a szennyezés és balesetveszély részét! De önként és dalolva nem dobnék el még plusz órákat, napokat az életemből Igyekszem tenni más módon a környzetemért. Csak talán az kevésbé hangzatos vagy felkapott téma a " világot elpusztító" belsőégésű autózáshoz képest.
Amúgy ha valaki követi a dolgot a markating bullshiten túl, kíváncsi lennék milyen számokat mondana hatékonyság szempontjából a két hajtásra összességében. Nem magára az elektromos motor hatékonyságára! Ezt a kérdést ne vedd magadra, általánosságban lennék kíváncsi, hogy ki-hogyan látja..De ha valaki kicsit jobban bele mélyed, akkor meg fog lepődni, hogy bizony az a zöld nem is annyira zöld. Nem vitatva azt, hogy összességében jobban teljesít!"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
ncc1701
veterán
válasz arnyekxxx #325 üzenetére
Nem értik. És azt sem, h most speciel tartalékról megy az ország. Hiszen azért van a tartalék, h majd vissza lesz pótolva, szarni bele. Önzés, csak a saját , rövid távú érdekek figyelése, hiszen így lett felnevelve mindenki. A másik nem számít, a környezet nem számít, csak én, én, én, hiszen én vagyok a legfontosabb, belőlem csak egy van, a többiek sokan vannak, őket le lehet xarni.
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #331 üzenetére
A német állam támogatja a hulladékfeldolgozásban részt vevő cégeket. Reggel megraknak válogatott papírral Kehl -ben (Strasbourg -gal szemben, a Rajna német oldalán). Azt elviszem Svájcba, a perleni papírgyárba (260Km). Onnan átállok a 60Km -re levő Egerkingenbe, egy papírválogatóba. Azt a válogatott papírt elviszem Karlsruhe -ba, egy papírgyárba. (240Km). Onnan visszamegyek Kehl -be (40Km) és isoraz. Ez 600Km, átlag 32 literes foyasztással. Én meg vegyek villanyautót.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
válasz arnyekxxx #331 üzenetére
Azt hiszem nem ment át valami. Nem az a problémám, hogy ez ne lenne igaz. Bár mindig találok kutat tankolni.
Évi 10-15 ezer km mellett nekem sem fájna. De nem annyit megyek. Minimum 60ezer körül. A munkám része. Önzés.... Mint írta a kolléga. Aki valószínűleg elvárja, hogy hétfőn reggel tudja intézni mondjuk a pénzügyeit. Amihez a konkrét tegnapi esetben az KELLETT, hogy én menjek 630km-t. Munka! Nem kirándulás. És nekem sem mindegy, hogy mennyi időt dolgozom. Ez gondolom elfogadható. Viszont érdekes módon mindenki figyelmen kívül hagyja a többit, amit írtam. Miért? Mondjuk mennyit fogyaszt egy tv készenlétiben? Állandóan! Az mekkora teher a környezetre? És ugye egy gyerekes családban pl nem ritka a 2-3 tv. Az is csak kényelem, mint a kevesebb útidő. Arról nem beszélve, hogy a tv általánosabb, mint a autó.
Nekem kényelmesebb s hatékonyabb 130-al járni. Igen, hatékonyabb! Mert több időm marad másra, vagy pihenni. És ugye kb pihenten az ember hasznosabb tagja tud lenni a társadalomnak."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari