Hozzászólok Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz Crytek #1892 üzenetére

    Tömören és szubjektíven csipegetve:

    A főnök az Apple-höz hasonlítja az nVidia-t, mivel szerinte alapvetően mindkettő egy szoftvercég, aki egy csomagként árulja a software-t, az alá való hardware-t, és a kombóhoz járó támogatást.
    Azt mondja, hogy chipeket bárki tud gyártani, de csak kevesen tudnak jó chipet tervezni, sőt, ami még fontosabb, megfelelő környezetet biztosítani a programozóknak, hogy értékes dolgokat alkossanak a termékeikkel. A Tegra pedig azért jó chip, mert alapjaitól fogva saját fejlesztés, nem ARM-ből szaggatott darabkák kirakósa, és foltozgatása, mint amit sok mobil chip gyártó csinál.

    Abban látja a cég sikerét, hogy soha sincs B terv, mindig a legjobban akarják csinálni, allin-re mennek mindennel, és remélik hogy bejön (vagyis szerinte eddig mindig be is jött, és ha ebből jósolunk, akkor ezután is be fog jönni - kivéve, mikor mégsem :DDD). Szóval a cég morálja, avagy mottója eszerint: "Nincs tartalék ejtőernyő, nincs biztosítókötél, csak fejjel a falnak, aztán bemákolni mindent, és hazavinni a főnyereményt minden évben."

    Az első GPU-k csak egy valamiben voltak jók, de abban nagyon, ezért is váltak olyan elterjedtté. Később a GPU-k sokkal nagyobb ütemben gyorsultak, mint a CPU-k, és egyre szebb játékok születtek. Sőt, a játéktervezők már el is várták, hogy ilyen ütemben robogjon tovább a vonat, az emberek egyre nagyobb felbontásokat, és egyre magasabb AA-et akartak a szebb játékokra is.

    Az első, fix funkciós grafikus gyorsítók után az egyhangú látványvilág miatt egyre inkább a programozhatóság felé tolódott el a mérce. Először jött a programozható shader, amire rögtön rá is haraptak a fejlesztők, mert egyre művészibb szinten élhették ki a kreativitásukat.

    Amint ledőlt az első dominó a shaderprogramozással, a folyamat gyorsan továbbgyűrűzött addig, hogy a fejlesztők minden korlátot le akarnak dönteni, mindent korlátok nélkül, szabadon programozhatóvá akarnak tenni. Nem 1000+n variációt akarnak a tárházba, hanem határtalan lehetőségeket, ezért kell a programozható, egyszerű számlálók sokasága a GPU-kba shaderek helyett.

    Nem kérdés, hogy 10 év múlva minden rendszer heterogénné válik. A CPU-kban lehetnek CPU és GPU magok, akár egy szilokonon, akár csak egy tokozás alatt, de lehet, hogy egy szerverben néhány CPU mag mellé számos GPU mag kerül majd (külön chipeken). Ez ma még megjósolhatatlan, a jövő igényein múlik.

    "Hiszem, hogy az architechtúra, amit megalkottunk, még 30 éven át fennmaradhat." (Mint ahogy azt az elődje is tette.) Ha egy fejlesztő beletanult egy architechtúrába, nem akar változásokat, szeretné, ha a programjai minél tovább futhatnának. (Ezért lesz ez is tartós.)

    Az új Intel CPU-kkal kapcsolatos licensgondok miatt egy időre visszavonulnak a chipsetek, de a tervek szerint pár éven belül egy nagy volumenű újításokkal telepakolt újdonsággal térnek majd vissza, olyasmivel, mint az Ion az Atom mellé (csak a jövő CPU-ihoz). De forgalomban lesznek az FSB-s chipsetek (P4 féle busz), amíg árulnak ilyen CPU-kat.

    A bevételük 1/3-ada jön a játékosoktól, 2/3-a a munkaállomások piacáról, ahol (egyedülállóan, és hihetetlenül magas) 95%-os a részesedésük. A Quadro kártyák ott vannak minden mögött, olaj, légi és földi közlekedés, cipők, ruhák (tervezése...), stb.

    Lesz egy rakás telefon, ami Tegra chippel jön majd ki 2010-ben. Minden telefon okostelefon lesz a jövőben. (Hanyagoljuk az Apple Iphonejait, de) sok nagy cég használ majd Tegrát. (A Nokia Atom alapú okostelefont akar? Mi a fa***?)

    Nem fogják másnak licenselni a chipjeik részleteit, mint például az ARM. "Vegyé' igazi Tegrát, könnyű, és pici."

    Az ARM-el haverok vagyunk, nem vetélytársak. A Tegra is olyan, mint egy ARM mag, körülötte egy GPU-val, meg nem is, mert ez 8 mag, de különben is csak az számít, hogy a felhasználók felé teljesen más élményt nyújt egy Tegra, mint egy ARM processzor, és ez a lényeg.
    Az ARM kiadja a licenseket a vetélytársaimnak, de ők nem versenyeznek velem.

    Sokaknak így tűnt a múltbéli sikerekből, a Geforce márka erejéből, hogy mi egy játékcég vagyunk (hisz a játékosok a keblükre öleltek minket), de mindig is grafikus programozással foglalkozó cégként működtünk.
    Megvolt a veszélye, hogy a tudományos világ nem vesz minket komolyan emiatt, de ne feledkezzünk meg arról, hogy a tudósok is játszanak. (Itt példaként hozza, hogy valaki játékok miatt hallott a CUDA-ról, aztán bevonta a rákszűrő teszt kutatásába... - poénkodik, hogy ő volt a legjobb viszonteladójuk, mert ingyen győzte meg a céget, ahol dolgozott, hogy a CUDA az jó :DDD)

    Hülyeségnek tartja a Lucyd Hydra chipet, olyan problémák miatt, amikkel én is egyetértek. Sok a kérdés amögött, hogy jön ez össze a driverek és szoftverek optimalizálgatásával, a kompatibilitással. Rögös utat járt be az SLI és CF is, de működnek, ez pedig még csak egy új, elvetéltnek tűnő hihetetlen próbálkozás...

    A Fermit azért mutattuk be párhuzamos programozhatóságú processzorként, mert azon a rendezvényen ezt akarták hallani. :))
    Ettől persze tartogatunk meglepetéseket a grafikus képességeivel kapcsolatban. Ezek jó része még titok, de tegnap beszéltünk már a raszterizálás, és a sugárkövetés egyidejű használatának lehetőségeiről.

    Igyekszünk kihozni az új Geforce-ot, de senki sem szereti, ha lefagy a gép, mikor a játék betöltődésére vár. :P

    [ Szerkesztve ]

Hozzászólok Aktív témák