- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
Köszönöm. Ez kimerítő volt. Az elv nekem is világos a karbi működéséről. Csak sok helyről hallottam (rém)híreket a kisebb karbi okozta gondokról és kezdtem kételkedni a saját tapasztalataimban és elméleteimben. Ez az írás jól jött.
Egyébként én is vásároltam már náluk. Pontosabban náluk vettem az akksit, kontrasztrugót, kuplungrugót, szíjat, görgőt. Most is náluk rendeltem meg a vízpumpát is személyes átvétellel, mert munka miatt amúgy is sokszor járok arra (Szigetszentmiklós, Ipari Park). Jó árak és elég változatos választék.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
dzso22
senior tag
válasz ludsimon #54903 üzenetére
Pl minarelli :
Hosszú 12-es kerék Rövid 10-es kerék
kb ennyi a különbség na meg a végáttét, mivel előrébb hozták a kuplungot a szíj miatt és van benne kis újítás is.
Ezét van az hogy a rövidbe 792 a hosszúba 751-es szíj kell.
Motor részéről minden tök ugyan az és kompatibilis.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
szentkuti11
addikt
Na srácok, pár száz kilométer elteltével már van egy kis tapasztalatom az új géppel, ebben a pár bekezdésben kicsit leírnám a vásárlási körülményeket és a Liberty-vel kapcsolatos konkrét tapasztalataimat. Aki esetleg lemaradt volna, erről a gépről van szó, ami egy 1998-ban gyártott, de először 2000-ben Piaggio Liberty 50 2T, ami 2014-ben került Magyarországra.
Úgy indult a robogóvásárlás körülbelül február második hetében, hogy jön a szezon, itt az ideje elgondolkodni egy megbízható, jó állapotú, tiszta forrásból származó 50-esen, ami elvisz A-ból B-be megbízhatóan, ráadásul jó állapotú, nincs vele nyűg és ki is néz valahogy. Az elsődleges beszerzési forrásaim a hasznaltauto.hu és az OLX voltak, mindkét helyen beállítottam, hogy 50-es, automata gépet keresek, ami maximum 30 km-re van lakhelyemtől, ezeket a keresési feltételeket pedig könyvjelzőztem és minden reggel 10 percet szántam arra, hogy a friss hirdetéseket átnézzem.
Rengeteg robogó hirdetését átnéztem, a képek és az első benyomás megszerzése után a szemre érdekesebb példányok tulajdonosainak írtam egy hosszabb levelet, amiben a gép általános állapotáról, a gyári kulcsok-papírok meglétéről, az eladás okáról és a legutóbbi szerviz óta eltelt időről érdeklődtem. Viszonyításképpen körülbelül 10-ből 2 ember reagált egyáltalán a levelemre, pedig szinte kivétel nélkül mindenki elolvasta.
Ennek a Liberty-nek a hirdetése nem volt túl vonzó, két kép volt róla feltöltve, egyiken sem nézett ki rosszul, de különösebben jól sem, maga a hirdetés szűkszavú volt, de valahogy azt éreztem, hogy tulajdonképpen rendben van ez a motor, csak lusták rendesen meghirdetni. A levelemre viszont korrekt módon válaszolt az ember, némi levélváltás után felhívtam és leegyeztettem egy időpontot, aznap délután autóba is ültünk és szépen levezettem az érdi címre, ahova az eladó hívott.
A gépet egy tipikus vidéki sufnira hajazó tárolóban őrizgette, láthatóan régen állhatott ott, ugyanis egy centi por állt rajta. Odaadta a kulcsot, hogy nyugodtan vegyem ki kormányzárból, toljam ki és nézzem át. Este 7 óra volt már ekkor, jellemzően a mobiltelefonom vakufényénél tudtam vizsgálni a külső állapotot, amit itt-ott karcosnak, de teljesen gyárinak és megkíméltnek találtam, esések nyomai sehol nem voltak felfedezhetők, inkább egy-két motorparkolós karc éktelenkedett rajta.
Miután az alapvető dolgokat átnéztem, kíváncsi voltam a hidegindításra, be is dugtam tehát a kulcsot, majd az olajlámpa elalvása után már nyomtam is az önindító gombját, amit azonnal el is engedhettem, hiszen a motor pöccre beindult. Néhány percet járattam, hallgattam a hangját, az automata szívató gyönyörűen leengedte kis idő elteltével az alapjáratot, ekkor adtam neki néhány gázfröccsöt és gyakorlatilag 0 megtett méter alatt konstatáltam, hogy a blokkja jó állapotban van.
Kipróbálgattam az elektromos cuccokat, minden tökéletesen működött, duda-lámpák-indexek, ahogy kell. Kinyitottam a kesztyűtartót és a csomagtartót, ez utóbbiban nagy meglepetés ért, ugyanis a gyári Piaggio gyertyakulcs és csavarhúzó várt benne, ekkor már szinte éreztem, hogy ez lesz az én gépem. A végtelenül türelmes eladó felajánlotta, hogy a vételár letétbe helyezése után mehetek vele egy hosszabb kört, ekkor leállítottam a motort és mondtam neki, hogy benne vagyok, de előtte egyeztessünk arról, hogy mennyi is lenne a vételár. 125-ért hirdette meg, én 110-et ajánlottam be neki, végül kikötöttünk 115-nél úgy, hogy adott hozzá 7 dl eredeti Castrol 2T szintetikus olajat. A próbakör során kiderült, hogy egészségesen húz, kicsit kemény, de teljesen jól csillapít a futóműve, nagyon jók a fékei, minden szempontból egészségesebb, mint a jóval kevesebbet futott, jóval fiatalabb előző Liberty-m, nem volt kérdés, hogy elhozom. A tulajdonos odaadta hozzá az olasz forgalmiját is, az import-papírokat, az ő adásvételijét és a két gyári kulcsot.
Hazafelé nagyon szépen viselkedett a gép, óra szerint vitte a 85-öt, ami a valóságban nyilván sokkal kevesebb, de még így is becsületre méltó egy ennyi idős, 22 000 kilométert futott géptől, bár a dologban nyilván közrejátszik, hogy a fojtás már Magyarországon került ki belőle. Azóta rengetegszer indítottam hidegen-melegen, mindenhova ezzel jártam, 300 kilométert tettem bele néhány nap alatt, ami alatt még biztosabb lettem benne, hogy jó vételt csináltam és egy pöpec állapotú, papíros Liberty-m van.
Az órája nagyon sokat csal, ez elsődlegesen azért zavar, mert óra szerint valóban 100 kilométerre fogyaszt 3 litert, de a valóságban az inkább 80 kilométer, összességében majdnem 3,5-et benyel 100-on. Erő van benne dögivel, 0-ról 50-re nagyon bitangul gyorsul, 65-ig van egy kis lyuk, onnan pedig 75-ig megint erőteljesen megindul, sík úton körülbelül annyi a vége. Lejtőn 80-85-öt is megy, ami óra szerint már bőven túl van a 90-en. A futóműve kemény, a kisebb úthibákat nem tudja olyan finoman kimozogni, viszont a nagyobbakat simán veszi, összességében pedig nagyon stabilnak érződik nagyobb sebességnél is. A fékei ehhez az erőhöz tökéletesek, a fényszórója pedig este, gyengébben kivilágított környezetben is jó fényt ad.
Összességében tudom ajánlani egy jó állapotú Liberty 50 2T vásárlását azoknak, akik egy nagykerekű, magas építésű normálisan használható robogót szeretnének nem sokkal 100k fölött, de érdemes alaposan átnézni őket, mert sok belőlük a lefingott és a kétes eredetű példány.
-
ludsimon
veterán
-
Grillo
senior tag
Ó a kisfaszom olvassa végig, amit idecsináltatok több száz hozzászólás pár nap alatt... ráadásul a fele tök feleslegesen.
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #54908 üzenetére
Ez szép írás!! Tetszik is a gép nagyon.
Nehogy ezt is én vegyem át tőled. [ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
-
addikt
válasz mumtaz #54893 üzenetére
Nálam 70es hengeren (gyári karbival ~14es aszem) volt 100as főfúvóka, 75ös hengerrel meg 110es. Ajánlom az aliexpress-t, itt 10 usd körül tudsz venni 10-12 db-ot, lehet próbálgatni
Den: Igazad van, mindig összekeverem természetesen, könnyebb görgővel és erősebb kuplungrugóval indul később (nagyobb fordulaton)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #54918 üzenetére
Fiatal versenyző vagy: én már majdnem két éve.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #54908 üzenetére
Ahogy a többiek is mondták, gyönyörű összefoglaló, sok szerencsét hozzá
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #54921 üzenetére
Motor témában én se félek az olasztól. Franciától annál inkább, saját tapasztalat alapján
-
ludsimon
veterán
Aprilia SR 50 2T és a Yamaha Aerox 50 2T
2000 és 2008 közöttiek léghűtéses vagy víz? Minarelli blokkosak?
Az SR 50-ről azt olvastam nagyon agresszívan gyorsul, szóval +1 pont az mellett.
undefined
-
Bambalazs
senior tag
válasz ludsimon #54800 üzenetére
Egész télen robogóztam, kivéve 2 fok alatt, párásodás és a csúszós út miatt. A ruházat:
- Bering duplarészes protektoros kabát (menetszelet sem érezni alatta)
- kabát alatt vastag pulóver, póló értelemszerűen
- téli motoros kesztyű
- vesemelegítő (!)
- nyakrészes maszk (!)
- nadrág alatt pamut aláöltözet
- vastag téli szokni a rendes zoknira húzva
- magasszárú cipő, ami fogja és takarja a bokát
- meleg tea/kávé
- 50 km/h felett szükséges egy kis őrültség is[ Szerkesztve ]
-
szmissz
senior tag
válasz ludsimon #54928 üzenetére
Mindegyik az, a különbség a bonyolultságban van. 15 percnél egyik sem tarthat tovább, másodszor meg még kevesebb. Egy évben kétszer kell szerelni, ha nem hagyja fent az ember. Én le fogom venni, mert annyira véd, hogy nyáron nem lenne semmi menetszél, amire viszont szükségem van a kellemes hűtéshez
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
szmissz
senior tag
Vizes sisakplexin sem és plexi nélkül, szembe verő esőcseppekkel sem, ez egy ilyen műfaj motoron.
Vízlepergető bevonattal legalább össze lehet gyűjteni a cseppeket és csak a fókuszálást kell megszokni, át lehet rajta látni, nem egy fekete betonfal...
Bambalazs: Nem is azt mondtam, hogy bikiniben ülök mögötte, de nincs egyetlen olyan dolog sem a mocin, ami önmagában jobban védene a hideg ellen, mint egy kurvanagy szélpajzs. Ahogy már többször írtam, 2 fokban sem hajtom le a sisakplexit, amikor 70-80-al tépek a Hungárián.
Persze rajtam is van pulóver és bőrdzseki+sál.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szopóroller! Szopóroller! Szopóroller! Szopóroller! Szopóroller! Most én is harapós vagyok, a Hondától sikerült árajánlatot kapnom, több hetes/hónapos várható szállítási határidővel:
- úszó tűszelep (kellene rögtön kettő) darabja 7000,- forint! - (ez egy hét alatt beszerezhető)
Ehhez képest a többi olcsóság lenne, de kizárólag alapméretesben létezik, tehát a fúrás nem játszik sajnos:
- Gyűrűszett (gyári): 16.000,- forint
- Dugattyú (gyári): 14.000,- forint....Azt hiszem, egy darabig hanyagolom a felújítós projektet (kell vagy 2 havi fizu, mire ennyit ki tudok pluszban gazdálkodni), de a hengerfejet azt le fogom venni, saját szememmel szeretném látni a benti állapotokat, mielőtt még bármit is rendelnék potyára.
Szóval ennek darabja 7000,- pénz:
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Szerelő ismi szerint neked lesz igazad (NikaSil), de hiszem, ha látom. Ugye gyűrűből Te találtál túlméreteset, akkor az mihez való?
Egyébként meg szerintem biztosan nem NikaSil, csak gondolom hogy a túlméretes javítószettjeik évekkel ezelőtt elfogytak, az alapméretesből meg rohad pár darab 20 éves példány valamelyik raktárukban. Lehet hogy a világ túlfelén, hiszen különben mi tartana hetekig - hónapokig...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Den
veterán
válasz Bogyó bá' #54940 üzenetére
Honda brutális árakkal dolgozik. Volt itt egy lead 100-as aminek tönkrement a szivatója. Mivel a karbi szemmel láthatóan ugyanaz volt, mint amit a kínaiak koppintanak, beledugtunk egy kínai automata szivatót, a teszt kedvéért, hogy van-e más baja a motornak. Cuppra belement, faszán működött, de mégse rakjunk már kínai cuccot egy hondába, felhívtam őket, nogy hát egy ilyen szivató kéne.
- Oké tudunk rendelni.
- És mennyibe kerül?
- 24 000 forint.
-Öö, nekem nem az egész karbi kell, csak a szivató.
- Az ennyi.
- Na... én arról a kis elektromos kütyüről beszélek, ami egy bimetál, egy tűvel, egy műanyag házban.
- Igen, igen, az.
- Oke, köszönöm.Biztonság kedvéért megkérdeztem a tulajt, hogy mit akar, a honda szivatót 24k-ért, vagy a kínait 4k-ért? Nem a hondát választotta...
www.simson4t.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
A (gyári) dugattyú meg a gyűrű árát teljesen elfogadnám, dugattyú viszont utángyártottban nem létezik, gyűrű az igen, de tulajdonképpen az sem lenne olcsóbb, mire hozzám kerülne: [link] , és mégsem gyári minőség.
Mindenesetre semmit nem veszek, amíg szét nem döntöttem a blokkot. Ha elkeserít amit belül látok, akkor "adásvételivel" leszek kénytelen javítani a gépet, pedig piszokul hozzám nőtt.
A tűszelep árát meglátva úgy döntöttem, hogy azok még hibátlanok....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Den
veterán
válasz body007 #54942 üzenetére
Még amikor kínai cuccokat importáltam, az egyik partnerem kapcsolattartója egyik nap mondta, hogy a héten mér nem lesz mert mennek taivanra a főnökkel. Kérdem minek. Mert csinálnak ott egy céget, és azon kersztül fogják eladni a portékát, mert úgy többet adnak érte...
www.simson4t.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...