- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #54500 üzenetére
Hát szerintem aki bringával 70-80 km/h-val tekergetett, annak egy SMKP
sem lesz nagyon nehezen vezethető. (Csak a két fék van pont fordítva.)Amúgy maximálisan támogatom az ötletet, hogy előbb próbáld ki, nehogy
meglepetés legyen, hogy ez csak ennyit tud?! Még bringával is lenyomod,
aztán jön a tuning gondolata, és a végeláthatatlan ráköltések / szopóroller.
Bocs, a tuning gondolata már most megvolt, amikor még meg sem vetted:
ezért is érdemes kipróbálni, hogy tudjuk, hogy ugyanarról beszélünk-e? -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #54498 üzenetére
Én tavalyelőtt, ötvenedik évemben járva, teljesen nulláról kezdve (16 éves koromtól 2 évig hajtottam egy Jawa Mustang nevű 50-es szörnyeteget, utána 32 évig soha, semmilyen SMKP-n nem ültem) 8 óra vezetés után, hibátlanul tettem le az A1/B125-öt. A KRESZ-oktatásra meg választható az otthoni tanulás / gyakorlás, netes gyakorlóprogram segítségével, egyetlen órára sem kell bejárni, csak vizsgázni. Így mindenestől 53k-ban állt meg a jogosítvány. Azóta nem egészen két év alatt 14 ezer km-t motoroztam egy 125-ös kis csopper nyergében, végig jártam az egész országot, és nyáron még egy több mint 2300 km-es székelyföldi nagy túrát is tettem a géppel.
Szóval se nem túl drága, se nem túl strapás az A1/B125 megszerzése, és ezerszer nagyobb perspektívát ad, mint egy illegál tuningos 50-es. Tartósan mehetsz 80-90-nel, szükség szerint utast is vihetsz rajta, és fele annyit fogyaszt, mint amiben gondolkodsz.
Ha megvan az A1 és kedvet kapsz a nagyobb motorhoz, akkor a vizsga időpontjától számítva olcsón (KRESZ-ből stb. két éven belül nem kell újra vizsgázni) és gyorsan (10 óra vezetés a standard 27 helyett) léphetsz tovább A2-re vagy korlátlan A-ra. Szóval gondold át szerintem...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
szentkuti11
addikt
Na, srácok én elindulok megnézni egy Liberty-t, szurkoljatok, este jelentkezem.
-
30z.Samu
félisten
-
ludsimon
veterán
válasz Bogyó bá' #54503 üzenetére
Gondolom lopják rendesen a 125-ösöket, mivel nem sok rendszámos van belőlük!
Egy több éve motorozó ismerősöm ajánlott régen egy 125-öst faternak, ami nekem is baromira tetszik!
Honda PCX 125.
Ha 2 éven belül csináltam meg a AM B jogosítványt, a B125 totál más? Vagyis kötelezően újra kell vizsgáznom KRESZ-ből?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #54505 üzenetére
Na hajrá
Honnan lehet tudni hogy kezdődik a szezon? szentkuti11 robogót vesz.
Szezon vége? Eladja. -
Something_
őstag
válasz ludsimon #54506 üzenetére
El tudom kepzelni, hogyha felszedsz 5 kg-t pl karacsonykor, akkor hogy ki fogsz akadni, hogy bazze, bazze, le kell adni, le kell adni, gyengebben fog huzni az 50es
Vagy pl nyaron mesz es erzed, hogy bazze, bazze, ez az 50es sokkal durvabban megy, mint eddig bazze. Haza mesz, raallsz a merlegre es latod, hogy lefogytal 70 kg-ra -
ludsimon
veterán
válasz Something_ #54511 üzenetére
Országútis (is) vagyok, nálam +1kg már horror!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #54511 üzenetére
Nyáron úgyis szarabbul megy a ritkább levegő miatt
-
ludsimon
veterán
Ez milyen motor amúgy?
Sym DD50 így néz ki
Szerk.: Ja nem, állítólag Honda Dio motorja van benne, Sym DD50 kasztnival.
Vagy valami ilyesmit hadovált a srác akitől vette.Fater csinálja a korlátlan nagymotor jogsit a B mellé és gondolkodok rajta, mert mondta, hogy nekem adja kedvezményesen.
DigitXT:
Nem.
A közlekedés nem edzés.
Közlekedés után, vagy előtt van edzés.[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #54516 üzenetére
Hát, akkor kommunikáció kilőve, mert a bluetooth akksija is van pár gramm...
#54518: ez kérlek egy fluxuskondenzátor. (Most lehet, azt hiszed, hogy tegnap
indultál, pedig valójában holnapután fogsz.) A lényeg, hogy már ott vagy, pont...[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Ez mi?
Beteszem és 2 mp-el hamarabb van 60-on?undefined
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54518 üzenetére
Tuning gyújtás.Csodát nem tesz, általában két dolgot tud, nincs benne fordulatszámhatároló, tehát addig engedi pörögni amit a henger, kipufogó, karbi szentháromság lehetővé tesz, és általában magas fordulaton nagyobb előgyújtást ad. Csodát nem tesz önmagában, ha a henger vezérlése, és a karbi limitálja a fordulatszámot. Én egy kis négyütemű váltós motoron próbáltam hasonlót, és meglepő módon érezhető volt a hatása. Erősebb nem lett egy hajszálnyit sem, de stabilabb lett az alapjárat, és élénkebb volt nagyobb fordulaton, és kb ennyi.
www.simson4t.hu
-
dzso22
senior tag
Nem teljesen.
Ez csak egy CDI ebben is van jobb is rosszabb is. A jobbik szabályozza az előgyújtást adott fordulatszám tartományban,ami annyit jelent hogy indulásnál hatalmas előgyújtást ad a nyomatékosság miatt majd a fordulatszám emelkedésével optimálisan csökkenti,mivel az irdatlan előgyújtást egy izmos főtengely sem szívlelné huzamosabb ideig, no meg ez miatt nem lenne hatalmas fordulatszám
De nem kell félni 12000körül megáll minden hiába van zsír karbi meg henger egy gyári gyújtás sac/kb ennyit tud (nehéz lenkerék miatt stb. stb.) ilyenkor jön elő a kis rotoros tuning gyújtás amivel még lehet tornászni azon a fránya fordulaton.
Nekem 2 CDI van itthon egy Posh meg egy Daytona és őszintén megmondom igen erősen érezhető a különbség a kettő között. Mert míg a Daytona előgyújtás szabályzós a Posh nem, csak simán fordulatszám korát nélküli.
És nagy örömömre pont a Daytona adta meg magát tavaly télenA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
szentkuti11
addikt
Jelentem, hivatalosan is megkezdődött a szezon!!!!
2T lett a kicsike, ezüst, gyári fény, minden kapcsolója-visszajelzője működik, óra szerint 80-at, a valóságban 70-et megy, gumik épek, első futómű kifogástalan, hátsó kicsit puhácska, de ránézésre tökéletes, lehet, hogy kéne bele egy keményebb rugó. Kormánycsapágy-blokktartók (tipikus Liberty bajok...) tökéletesen rendben vannak, óra szerint 22k km. 2 gyári Piaggio kulcs.
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #54529 üzenetére
Na akkor épp ideje, hogy a gyári teljesítményt feltuningold a kicsikén egy kis CDIvel, kipuffal, variátorral, nagyobb fúvókákkal.
Amúgy grat hozzá!
/átment ez az egész tuning viccelődésbe. /
[ Szerkesztve ]
undefined
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #54529 üzenetére
Grat, ez jó hír. Már a szezon kezdete
A leírás alapján jónak hangzik, aztán meglátod sok szerencsét hozzá,
mégiscsak macskazabálók rakták összeA két kulcs önmagában biztató
-
student
őstag
válasz szentkuti11 #54529 üzenetére
mikori gyártás és mennyi volt?
-
szentkuti11
addikt
válasz student #54532 üzenetére
2002-es (olasz forgalmi szerint, tehát valós, ezeket a papírokat is adta hozzá), 120 lett a vége. Hidegen-melegen gáz nélkül pöccre indul, (ezt az előző Liberty-m már nem tudta, kicsit húzni kellett a gázt neki), alapjárata van, jól is húz, nem csörög (induláskor se), egészségesnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
válasz dzso22 #54528 üzenetére
Az előgyújtást ezek csak fordulatra szabályozzák, mert nem tudják, hogy épp gyorsítasz vagy indulsz, ők csak egy jelet kapnak a jeladótól, és a ket jel közti időből számítja mekkora előgyújtást kell adni. Amiket én ismerek azok általában 2-3 ponton módosítják az előgyújtást. Alapjáraton a legkisebb, és ahogy nő a fordulat, 2-3 lépésben növelik a maximumig. Az egészre azért van szükség, mert ahogy nő a fordulat, nő a dugattyúsebesség, ezért egyre kevesebb ideje van a benzin-levegő keveréknek a hengerben tölteni, viszont a keverék égési sebessége azonos. Tehát egyre hamarabb kell begyújtani a keveréket, hogy még a hengerben elégjen és a lehető legtöbb munkát végezze. Mivel a dugó gyorsabban megy felfelé, ezért nem okoz gondot a korábbi gyújtás, mert mire a megfelelő nyomás létrejön addigra eléri a holtpontot. Ha induláskor, alapjárat közelében adna nagy előgyújtást akkor megállna a motor, mert a nyomás miatt nem tudna a dugó átlendülni a holtponton.
Az olcsó gyújtásoknál, van egy közepes előgyújtás, ami nagyjából jó alapjáraton és max fordulaton is, viszont sem az alapjárat nem olyan stabil, sem max fordulaton bem olyan élénk. De ilyen buta fix előgyújtásos cdi-t én még csak kínai verdákon láttam. Szerintem egy jobb japán, olasz robesznek már alapból állítja az előgyújtást a gyári cdi, de eu homológ kínaiaknál is, a környezetvédelmi normák miatt (a homologizációs doksiban benne van a gyújtásgörbe)
Tehát tuning cdi max több ponton állít mint a gyári, nagyobb maximális előgyújtással a nagyobb fordulat miatt, de kb ennyi.www.simson4t.hu
-
kovee01
tag
Vennék egy Gilera Runner-t 50-es/70-es (2010-es) tuningolt és 29000km van benne, vagy egy Benelli Quatronove X (2013-as) no tuning 591km-rel hallottam hogy ez már kínai. a kettőből a Gilera drágább 40-el, de megbízhatóbb? A tuning kb 4000km-je lett beletéve blok, tengely, kipufogó minden ami kell. Válaszokat véleményeket előre is köszi akár priviben is olvasom. Üdv.: kovee01
Kérdezz bátran, szervizben is dolgozom, ha tudok segítek! kovee01 felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!
-
dzso22
senior tag
Pontosabban leírva igen
Viszont ha nagy az előgyújtás akkor nincs fordulat de van nyomaték és így fordítva.
Minden a pontos időzítés beállításokon múlik.
El sem hiszed mennyi ratyi cdi van.Van ami nem is szabályoz semmit ott a katalizátor azt jó napot.
Viszont van olyan cdi ami "Sűrűn" szabályozza az előgyújtást.
Én ha egy minarellit veszek alapul (azt tudom fejből ) mellé egy minőségibb racing cdi-t, az 14 fokkal indít majd 21-re tol és vissza 17-14 ahogy nő a fordulat.
De ahány CDI annyi féle.. Van amelyiket lehet állítani de az már igen csak "high" kategória
28-tól meg lehet gyártani húskampókat a főtengelyből.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
30z.Samu
félisten
válasz szentkuti11 #54533 üzenetére
Akkor lesz mit átvennem megint tőled... Amúgy grat, majd kérünk képeket.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
30z.Samu
félisten
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #54529 üzenetére
Zsír, én is vettem egy 2T Peugeotot.
(Igaz, nem saját pénzből. ) www.dongosofor.hu
-
szentkuti11
addikt
Megtaláltam Facebookon az olasz hölgyet, akié volt a motor. (olasz forgalmin szerepel) Egész korrekt csaj, '93-as évjárat
-
huszi.gyb
senior tag
-
ludsimon
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #54544 üzenetére
Ha már megvan, akkor én azért csak ráírnék, hátha egyszer összefutna veled egy körre megnézni az új tulajt, na meg a robogót.
Viszont szezon végén ne felejts el rámírni, mert lehet érdekel a robogó most már.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
30z.Samu
félisten
-
hoby36
senior tag
-
kovee01
tag
Sziasztok!
Opcio1: 2010-ES Gilera Runner 50/70-es 28.000km-rel kb 4000km-je lett átalakítva, vagy
Opció 2: 2013-as Benelli Quatronove X 50-es 600km-rel tuningmentesen?Válaszokat köszönöm!
Kérdezz bátran, szervizben is dolgozom, ha tudok segítek! kovee01 felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...