Új hozzászólás Aktív témák

  • Den

    veterán

    válasz mumtaz #54893 üzenetére

    Ha second hand is az airsal, megvan, nem kell rá költeni, és ha ninncs szétkopva, vagy megsérülve akkor kár venni egy gyengébb, kevésbé minőségi szettet :)

    A karbi nérettől nem fog megragadni, ha jól van fúvókázva. Megragadás a túl szegény keveréktől fordul elő, a benzin levegő arány viszont független a karburátor torokátmérőjétől. Az attól függ, hogy a karburátoron keresztülhaladó levegőhöz mennyi benzint adagolunk. Ha egy szívószálon lélegzik a motor, akkor is lehet optimális keveréket előállítani, csak szegény bem fog bírni felpörögni. A torokátmérő a teljesítményt ée a fordulatot limitálja (a kettő összefügg), tulajdonképpen a gázkarral a torkot szűkíted, tágítod, ezzel szabályozva a bejutó keverék mennyiségét. És ugye félgáznál sem ragad meg a motor.

    A pontos paraméterekkel viszont gondban leszek. Mi 95 százalékban 4 üteműekkel foglalkozunk, éps kétüteműeket is inkább javítunk mint tuningolunk, szóval mi a gyári parametereket használjuk. De azért tavaly is volt néhány nagygenerál 2t robesz, ami nagyobb hengert kapott. Ökölszabályként 50-ről 70-re növelt hengernél, ugyanabba a karbiba 5%-kal nagyobb főfúvóka kell. De ez persze csak középérték, egy élesebb, nagyobb teljesítményű hengernél lehet több is.

    Mi azt szoktuk, hogy beteszük a nagyobb fúvókát, és teljesen felemeljük a tolózártűt, hogy tutira dús legyen, annyira, hogy a motor ki sem pörög teljesen, hanem egy bizonyoss fordulaton darálva megakad (nem negragad), a tipikus túl dús jelleggel, tehat hiába húzod, nem pörög feljebb. És innen kezdünk lemenni ameddig jó lesz, és a levegőcsavarra érzékenyen reagál. De első pár szaz kilométerre az ideálisnál dúsabbra hagyjuk biztos ami biztos, és a benzint is bekeverjük 1:60-ra. De ez használt, bejáratott hengernél nem szükséges.

    Amúgy a robogoalkatrész.eu-ról szoktam a 2t alkatrészeket rendelni, ott van egy műszaki telefonszám, és meg szoktam kérdezni hogy a rendelt hengerhez mekkora fúvóka és milyen gyertya ajánlott.

    Megnéztem, most a te hengered csak rendelésre van, Kérdezd meg hogy ha ilyet rendelnél, mekkora fúvókát kéne rendelned a karbidhoz :).

    A görgő, rugó, abszolút csak tipp. A kuplungrugókhoz szerintem nem kell nyúlni (hacsak nem azok okozzák a mostani problémád) a kontrasztugód ha jól olvastam a legerősebb, az tehát eleg lesz a nagyobb nyomaték átviteléhez, a görgő pedig kísérletezés. Egyrészt lehet, hogy a nagyobb nyomaték miatt alacsonyabb fordulatról megindul a motor, és ezért egy picit nehezebb görgő kell, de lehet, hogy a kihegyezett teljesítménygörbe miatt csak magasabb fordulaton dolgozik igazán, akkor maradhat a mostani, vagy éppen könnyebb kell.

    [ Szerkesztve ]

    www.simson4t.hu

Új hozzászólás Aktív témák