- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #55050 üzenetére
Te tényleg csak egyszer akarsz motorozni az életben?
És ilyenkor hol van az a szöveg, hogy hazavárnak, he?
(Értem én a viccet, csak nem mindig szeretem, LOL.)Szerk: nekem esett már be hátsó fékem. Para volt. De
ott volt az első, ami független fékkör + némi motorfék.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Gondolkodtam hogyha a motort kiszerelelem stb és kap egy 2000w-os elektronikus motort az elektromos motorok úgy lőnek ki mint az állat, szerintetek milyen előnyei, hátrányai lehetnének egy belsőégésű motorral szemben?
Az akku drága lenne 150k, 100k a motor.
Szerintetek évi ~8k km alatt mennyi időn belül jönne vissza az ára?[ Szerkesztve ]
undefined
-
-
Debilon
addikt
válasz Something_ #55063 üzenetére
ez bennem is felmerült, hogy ilyen nincs, aztán eszembe jut, hogy kikkel/milyen emberekkel találkozom beszélek élőben és rájövök, hogy van ilyen tényleg
de az a baj, hogy csak egy ideig szórakoztató
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
ludsimon
veterán
válasz Something_ #55063 üzenetére
Semmi szándékos idegesítés nincs bennem, csak szeretek több oldalról is megnézni dolgokat.
Mondhatjuk úgy is, ha csak 5 ember mondja azt, hogy valami jó akkor megkérdezek további 50-et!
[ Szerkesztve ]
undefined
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #55065 üzenetére
24 évesen (szerintem) már illene tudnod magadtól eldönteni, hogy NEKED mi a jó! 50(+5) ember véleménye nagyjából sz*rt sem ér, ha nem a te körülményeid alapján véleményeznek, márpedig kicsi az esélye, hogy egy tök vegyes társaságban, mint itt is mindenki pont a te élethelyzetedben van vagy AKKORA az empátiakészsége, hogy oda képzeli magát, és a véleményével a te jó döntésedet tudja segíteni. Van egy mondás a véleményről, hogy olyan, mint a segglyuk. Továbbá, van egy mondás a legyekről és a végtermékről, miszerint: egymillió légy NEM TÉVEDHET!
Az elektromos robogós ötletedhez* meg annyit, hogy az NEM úgy működik, hogy kiveszed a belsőégésű motort, és raksz helyette bele elektromosat, meg akkukat.
*: amúgy létezik elektromos robogó, milyen meglepő! Max. drága picit. Meg nehéz. Meg nem tankolod meg akármelyik benzinkúton, s nem mész vele túrázni sem.
Viszont - helyben - nem környezetszennyező, csendes, kilőni meg akkor tud, ha a tömeg mellé teljesítmény is van. Létezik versenymotor kiadásban is, ISZONYATOS nyomatékkal -> van előnye is! De az akkumulátortechnológia még nem elég fejlett.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #55069 üzenetére
Azért mert megkérdezek 55 embert nem jelenti azt, hogy nem tudok dönteni valamiben hanem egyszerűen laikus vagyok és mivel idegeneket kérdezek ezért azt se tudom mennyire ért hozzá.
De tudom, Magyarországon mindenki informatikus, politológus és most már robogózseni is.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
De wtf, ne süllyedjünk már ennyire le, erről szól a fórum megvitatni a kérdéseket, felvétéseket.
Úgy érzem magam mintha egy 5 évesnek először mesélnék a fórumozás lényegéről.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
-Mosquito-
őstag
válasz Something_ #55077 üzenetére
Még ha jány lenne,de így..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #55076 üzenetére
Hát tudod, bicikli témában lehet, hogy toppon vagy, de robogóban
itt a társaság 99%-a tapasztaltabb Nálad. Szóval nem nagyon van
alapod bárkinek a véleményét fikázni, vagy figyelmen kívül hagyni,
esetleg még gúnyolódni is, hogy biztos itt mindenki "robogózseni".
Van az a szintű laikusság (nézz magadba!), amihez képest IGEN!Több évnyi aktív robogózás, robogó szerelés, valamint többféle gép
kipróbálása után szerintem az átlagosan tájékozott robogós ember
a topikban kaphatja is a robogózseni címkét, pláne hozzád képest.Ilyet, hogy "szedjük ki a belsőégésű motort egy 100K-s robogóból,
majd 150K-ból(?) építsünk bele elektromos motort", valóban nem írt
még be ide senki. De ez nem azért van, mert mi itt nem ismerjük a
fórumozás lényegét (ellentétben Veled!), hanem azért, mert ez egy
hatalmas nagy baromság. Ilyet laikussággal magyarázni meredek.Sokkal egyszerűbb lenne bevallani, hogy egyszerűen trollkodsz, s
a moderátorok majd tesznek róla, hogy ne rólad szóljon a topik. -
huszi.gyb
senior tag
-
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #55079 üzenetére
Azt javaslom mindenkinek olvasson vissza! Normális emberi, laikus kérdés volt mindannyiszor ahányszor itt kérdeztem.
Nem állítottam, hogy értenék is bármihez.
Kitalált, mondvacsinált konfliktusgenerálás megy, semmi több.
Válaszadás helyett jött offba sorba a savazás.undefined
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #55081 üzenetére
Válaszadás helyett jött offba sorba a savazás.
Azon azért elgondolkodhatnál, hogy miért... Én a legtöbbször megpróbáltam
kifejtve válaszolni (néha OFF-ban igaz, de akkor is szakmai tartalommal), de
hosszú távon unalmas ez a "kilövés" téma. Mintha beakadt volna a magnó... -
Debilon
addikt
válasz ludsimon #55083 üzenetére
előny: hangtalan, nyomatékos (relatíve)
hátrány: kis kapacitású akkuk, hosszú töltési idő, kis hatótávolság, kis sebesség, nem lő ki egy átlagos e-bringa egy átlagos ember alattröviden ennyi, lapozzunk
(de a google is a barátod lehetne, ha rákerestél volna mondjuk fél nappal ezelőtt)Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #55083 üzenetére
Akkor bizonyára nem sikerült elolvasni ennek a HSZ-nek az ON részét.
Vannak benne előnyök, és hátrányok. De a kérdés akkor is baromság, mert
az elektromos robogó nem úgy készül, ahogy azt Móricka elképzeli...miért kéne nekem autó- és motorszerelőnek lennem, hogy ide beírhassak?
Nem kell, csak ne akard minden egyes felvetésedben megváltani a világot.
Feltételezve, hogy arra még senki nem gondolt, mert mi nem tudjuk, hogyan
kell fórumozni, s nem vetünk fel jobbnál jobb, megvalósíthatatlan ötleteket.Itt van pl. egy teszt egy elektromos robogóról. Olvasd el, ha tényleg érdekel.
Csak ne lepődj meg, hogy simán 1 milka fölött van a vételára. Ez ilyen bicikli.[ Szerkesztve ]
-
szentkuti11
addikt
válasz ludsimon #55083 üzenetére
Előnye az azonnali nyomaték és a csendesség, hátránya, hogy órákig töltögetheted, kicsi a hatótáv, tippem sincs hogy szerelnél be egy ilyen elektromotort működőképesen egy robogóba és az elektromos áram sem olcsó ám.
Más: Szerintem nem érdemes sem a turbósításon, sem egy elektromotor beszerelésén gondolkodnod addig, amíg még konkrétan a nyomdában van a B kategóriás jogosítványod és egy métert nem mentél semmilyen robogóval. Próbáld ki, tudd a határait, hiszen mint tudod, segédmotorkerékpárra szól a jogosítványod, ha gyenge, kezdj el egy motoros jogosítványt. Neked is jobb lesz, a közlekedőknek is, és végül, de nem utolsó sorban nekünk is, ha nem kérdezel fölösleges dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #55086 üzenetére
Köszi mindenkinek a kielégítő választ!
Akkor egyelőre maradok figyelőben és már alig várom, hogy kipróbálhassam a belső égésű 2T 50cc karbis robogót.undefined
-
DigitXT
félisten
válasz szentkuti11 #55086 üzenetére
Főleg, hogy a motorblokk konkrétan a felfüggesztés része az átlag robogóknál.
-
ludsimon
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #55091 üzenetére
Elárulod, hogy miért nem érdekelt a teszt, ha ott írják a válaszokat a kérdéseidre?
Előnyök-hátrányok... Ill. megfigyelheted, hogy milyen egy elektromos koncepció...Nem teljesen ugyanolyan, mint a benzines. Továbbá vannak abból is kotla szarok,
már gyárilag is, gondolok a TESCO-s bicikli kategóriára, de vannak egész komoly
példányok, amik már motorkerékpár tulajdonságokkal rendelkeznek... (Bár megint
más kérdés, hogy besorolják-e motorkerékpár kategóriába: rendszám/jogosítvány.)Mondjuk az árazásból látható, hogy nem egy 100-150K-s történet az ilyen...
Szerk: pont Mosquito34 fárasztana?
A "nem a teszt érdekel"-t kivetted.[ Szerkesztve ]
-
Pete55555
addikt
válasz Pete55555 #55030 üzenetére
Nos. Apám elment a szakihoz, aki a felfúrást csinálta a robogón.
Azt mondja, azért nem indul meg, mert fos "sport" kipufogó van rajta.
Abban egyetértek, hogy fos a sport kipuff, de én nem értem mi köze hozzá. Azt mondta, hogy nincs benne fojtás, és csak pörög a motor, de nem ad le teljesítményt. Holott pont, hogy elindulásnál nem pörög fel, és azért nem is megy, majd miután felpörög, meg is indul.
Vagy apám nem magyarázta el neki jól a problémát, vagy nem tudom... pedig ment is a szaki vele egy kört..Mindenesetre egy kipufogót kellene rá rakni, mert a mostanit le akarom cserélni. Kaptam hozzá egy suzuki sepia-ra valót, de ez nem megy fel rá, a leömlő után van benne egy könyök, ami ütközik a vázzal.
Szerintetek a 2 kipuffból csináljunk egyet, némi flexeléssel + bilincs?
Vagy milyet lenne érdemes rá venni? Gyári vagy ahhoz hasonló kellene. Használt/bontott, új ?Másik: A szaki azt mondta, hogy a nehéz indítás az automata szivató miatt van. Szvsz ez is hülyeség, mert akkor indul csak el a motor, ha tekertetem, és ha beindul, nem is áll le, hallom, hogy jobban pörög, több benzint kap, tehát dolgozik a szivató.
A régi yamahán nem volt jó a szivató, ott hiába indítottam be nagynehezen, ha kicsit odahúzta ma gázt, lefulladt egyből, alapjáraton meg kellett várni, míg melegszik kicsit.
Úgyhogy nem értem a palit...
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Den
veterán
válasz DigitXT #55069 üzenetére
Nem feltétlenül bonyolult egy motorátalakítás. Pl itt
veszel egy 16colos magicpie, vagy 12 colos smartpie motort. Mindkettőbe integrálva van az usb-n keresztül programozható vezérlés, csak akkupakkot és gázkart kell rá csatolni. Én, mikor még több időm volt, gondolkodtam, hogy egy simsont átépítek elektronyosra, nem lenne túl bonyolult. De láncos motort akár agymotor nélkül is át lehet alakítani, ha a blokk helyére építesz be egy villanymotort. Az a szép, hogy villanymotorral 4kw-ig számít segédmotornak egy gép, persze a végsebességet (hivatalosan) limitálni kell, viszont gyorsulásban bármilyen felpöckölt robogót megeszel vele.A hatótáv limitált, de pl budapesten belül munkába játni, ide-oda elmenni elég. és a villany fillérekbe kerül a benzinhez képest. Persze így is sokára térül meg, gazdasági megfontolásból valszeg nem éri meg, inkább érdekesség.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Pete55555 #55095 üzenetére
Jézus... Azt a szakit felejtsd el. Azért nem megy a motor, mert nincs elég fojtás... Atyaég...
Viszont más típushoz való kipufogó felszeréles, illetve kettőből összeszerelés felejtős. Kétüteműnél konkrétan a típushoz terveuett kipufogó kell. Házibarkács komoly teljesítményvesztéssel járhat.A nehéz indulás lehet félig döglött szvatótól, volt mar ilyenhez szerencsénk, látszólag működött, kiszerelve is kijött a tű, visszament, beszerve is felemelte a fordulatot, majd visszaengedte ahogy kell, melegen indult, leállitás jtán hat órával indult, de egy nap állás után nem indult. Végső kétségbeesésben, hosszú szopás után kicseréltük a szivatót, mért nem maradt más ötletünk, és jó lett.
De a tiédnek euer más baja lehet. Tisztítanék karbit, ellenőriznék falsszívást, néznék gyertyaképet, mérnék kompressziót. A szaki meg így elmondás alapján kókler.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...