- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
niti
aktív tag
Ez nem lenne veszélyes?
Én így sem értem, miért nem tanítják meg a B-s jogsival együtt a motorozást is, legalább egy picit. Mondjuk 4-5 órában akár.
Nekem most van folyamatban a B, már városban vezetgetek, és nem értem, miért kell a robogóhoz megszerezni a jogsit, amikor csak a kresz alatt esik róla szó.
Akkor vagy vezethessem már most is, sikeres kreszvizsga után, vagy tanítsák meg a kezelését. Mert ugye húzni a gázt azt mindenki tudja...
125 köbcentit vezetni, ahhoz szvsz már mindenképp kellene oktatás, de akkor meg nagyon megugranának a jogsiárak.
És bocsi, hogy egy kéthetes hozzászólásra reagálok. -
Topiccsendőr
addikt
Mivel igen színes a felhozatal használt 125-ösök terén, akár 33 lóerős motorkerékpárokat is kaphatsz ilyen köbcentiben. KB 160 km/h végsebességgel, és jobb gyorsulással, mint a legtöbb autó.Tehát inkább Kw vagy lóerő megkötés lenne a célszerű, de az illetékesek kifejtették, hogy egy jó ideig elfelejthetjük ezt a B jogsi-125 ccm kombót a rengeteg baleset, a rossz morál, meg a tuskó emberek miatt. Ez a veszély tehát nem fenyeget. A robogóhoz elég ez SMKP kategória is. Nem muszáj B-t rakni hozzá.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CL Smooth
tag
válasz Topiccsendőr #4651 üzenetére
Mikor mondtam azt, hogy minden amit kínában gyártanak egy szar? Ilyet egy szóval nem mondtam. Én azt mondtam a kínai robogók gyenge minőségűek. Ezt most is igy gondolom. De pl.egy odatelepült audi gyár vagy, valami márkás ruha gyártója, megköveteli a minőséget teljesen mind1 hol van az üzem.
[ Szerkesztve ]
-
stargazer
senior tag
hi!
nem tudni van vmi előrelépés azügyben hogy minden robogóra kell rendszám? vagy egyelőre pihentetőpályára van állítva a dolog?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
niti
aktív tag
válasz Topiccsendőr #4653 üzenetére
De nekem nincs smk-s. Csak a B-s folyamatban. És már nagyon szeretném vezetni a Diot, de nem szabad, és nem értem, miért. Na mindegy.
-
etnies
senior tag
válasz CL Smooth #4654 üzenetére
Nekem volt két olasz robogóm is.
Egyik egy agyonhasznált Malaguti F-12 volt. Rakás szar volt, de nem a gyár hibájából, hanem mert az előző gazdája a szart is kihajotta a gépből.
Azután vettem egy Piaggo NRG-t magamnak, vadi újat.
Vizes volt, valós vége 75 körül. Aztán eladtam azt is és vettem motort.
Úgy adtam el a robogót, hogy 4500 km volt benne, de a vevő nem akarta elhinni. Ugyanis egy apró karcolás se volt rajta sehol. Az összes hibája annyi volt, hogy elhagytam belőle két csavart (az egyik takaró lemezből) és a hátsó sárvédő csavarját időről-időre meg kellett húzni, mert kilazult.
[link]
Szerettem, de újra nem vennék. Ha most vennék új robogót, akkor Kymco-t vennék. Agility-t.
Ennyi.
Most meg Hondám van Mert ugye a motorgyártók olyan motort gyártanak, amilyet tudnak. A Honda meg olyat, amilyet akar Viccet félretéve az én japán Hondám Brazilíában készült. A következő meg Suzuki lesz, amit Spanyolországban gyártanak."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Javasolni akartam. Az első pár száz km-ert ott kellene megtenni. Egyrészt, hogy megszokd a kétkereket, másrészt a forgalmat. Én sajnos a budapesti csúcsban jöttem rá, hogy a robogó nem bicikli
Robogón mind a két féket használd, de az első a fontosabb (jobb oldali). Az fékez nagyon (általában), de vigyázni kell, mert ha az első blokkol, akkor zanya a cége.
Nemrég mentem egy Yamaha X-Cityvel, ott furcsa módon a hátsó fék volt a fékező. Az első csak lassított. Pont fordítva, mint motoron."önmagam hite vagyok magamban"
-
csibor
őstag
50-es 4 üteműre lehet kapni 80-as hengert kb teljesítményre,élettartamra mit javít?Sokkal gyengébb mint a 125-ös?A reg adó miatt gondolkodok kisebbe.
-
etnies
senior tag
Ha forgalomban akarsz menni (pl. Budapest), akkor felejtsd el. Ha vidéki kis faluba kell, akkor nyugodtan.
Nagyon lassan fog gyorsulni és a legkisebb emelkedő is megfekteti a motort. Tunningolni se lehet. Semmi.
50-es tempóhoz kell vagy 15 mp, ami ha haladni kell, nagyon sok."önmagam hite vagyok magamban"
-
Mazka05
őstag
Sziasztok lenne egy Aprilia Leonardo 150ccm-es robogóm 2000-ben gyártótták és kéne egy új kétágú gyújtástrafó. Hoztak egyet, de az egy águ az nem jó az aprilia meg 42000ft-ért adná szal az kizárt tudtok valami okosat?!
Ebben a világban megtanulod, hogy a szar is le van szarva..
-
stargazer
senior tag
sziasztok!
volt egy érdeklődő a runneremre, de miután kipróbálta azt mondta az övé sokkal jobban gyorsul, lehet hogy el van állítódva valami a váltóban? el tudnak állítódni ezek a kis görgők? vagy télleg lehet hogy meg kéne gyűrűzni a hengert vagy mi? mondjuk nekem ez az első motorom ugyhogy nem igen tudtam volna mihez hasonlítani de nekem megfelel a gyorsulása.
meg télleg egy kicsit meg van kopva az első villa, ha vennék rá újat, tudnátok ajánlani valamit hogy milyen legyen? gyári? az kb mennyi, hol lehet kapni, vagy ha van jobb is, mennyiért meg milyen?
ja és a kipufogót is említette hogy valszeg van vele valami. mi lehet vele? milyen gond lehet egy kipufogóval?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
ett
aktív tag
-
ett
aktív tag
válasz golyani #4672 üzenetére
Akkor mutass 36000 ft-ért nekem hozzávaló villát.
Scootershopon 58000 ft a legolcsóbb, attackon 215 euro a legolcsóbb.
Néztem már régebben is, és sajnos ilyen drágák a villák. A runnerre ettől csak drágább lehet.[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
hossszú
őstag
Úgy látom csak nem ússzuk meg a rendszámot
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
ett
aktív tag
válasz Topiccsendőr #4677 üzenetére
Nem értek hozzá, csak gondolom hogy nem lehet olcsó. Ha cserés az egész, akkor biztos nem az.
hosszú: csinálják csak, a hülyeséghez nagyon értenek. Akkor egyből hozom át a vasat ide tótiába papírügyileg.
[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Balupapa
senior tag
Sziasztok!
Ajánlottak nekem most megvételre egy Yamaha Axis 50ccm-es robogót. Állitólag tökéletes mindene, kivülről is karcmentes. "Azaz egyetlen egy baja van, hogy rosz benne a gyujtás ezért 55nél nem megy többet a motor, de ezt szerelő megcsinálja egy tizesből ". Ez igaz? Amugy kb 50ért megtudnám venni, és néztem neten ezek a robogók 100-120ba mennek...
_-=*WheelWhores*=-_
-
stargazer
senior tag
válasz Topiccsendőr #4677 üzenetére
na ezen is kicsit le van kopva a bevonat, de nem rozsdás mondjuk.
akkor azt mondod a persellyel lehet valami?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
válasz Balupapa #4685 üzenetére
nekem ez gyanús
nehogy az legyen hogy nagyobb a baj és rákölthetsz 6x annyit mint amennyiért vetted mert akkor nem is volt olyan jó móka...
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Balupapa
senior tag
válasz stargazer #4686 üzenetére
Hát igen, nekem is...Mondjuk a gyerek évfolyam társam és vidéki (ott jóval olcsóbbak a motorok...) Mondta, hogy 100ért vette, de mostmár kocsit akar. előszőr 65-öt kért érte de a haverja mondta ( oszt társam ) hogy 50be is ideadná.
kb mennyibe kerülhet 1 gyujtás axis-ra? Azon kivül másban nem jön elő a hibája h 55nél nem megy többet?[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
-
ToRR3nt3
senior tag
Üdv! Néha -főleg hidegen- előfordul, h hirtelen csutka gázra nem reagál semmit a motor, 3-4 másodpercig. Csak alapjáraton pöfög. Aztán megindul. Ez mitől lehet?
...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
golyani
addikt
válasz Topiccsendőr #4690 üzenetére
ilyen van nekem is de cask 15 fok alatt, viszont nekem kevesebbet késik. állítgattam a levegő csavaron, se jobb se rosszabb nem lett. vagyis nekem ez cask akkor jön elő ha mondjuk 20-30-nál gurulok motorfékkel és hirtelen odarántok neki. illetve van egy olyan jelenségem h egy adott gázzal gyorsulok 20-30-40, 40körül elkezd kicsit fúlni zaz h inkább nincs robbanás. visszaesik vagy 30-ra ott megint elindul. és ez is csak 15 fok alatt jön elő.
-
ToRR3nt3
senior tag
válasz Topiccsendőr #4690 üzenetére
2T LC. Üzemmelegen nem tapasztaltam.
Mi az h eleszegényedés? Kevés benzin sok levegő? Hétvégén majd kisérletezgetek a beállítássel.
[ Szerkesztve ]
...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
ToRR3nt3
senior tag
válasz Topiccsendőr #4693 üzenetére
De hát csak két, (vagy három?) csavart kell tekergetni a beállításhoz, nem? El se lehet rontani.
...We pay. Nothing can save us. Justice is lost, Justice is raped, Justice is gone...
-
ett
aktív tag
válasz ToRR3nt3 #4694 üzenetére
De ha üzemmelegen nem rosszalkodik, akkor felesleges állítgatni, mert csak rosszabb lesz. Sok múlik a jó beállításon és igaz csak két csavart kell tekergetni (ha a tű jó helyzetben van és a fúvóka is jó a gyertyakép alapján), mégsem olyan egyszerű dolog pont jól beállítani. Nekem is volt olyan gondom amit golyani írt, hogy 20-30 közt ha gázt adtam neki, akkor gondolkozott, de nekem meleg időben is csinálta üzemmelegen is. Tekergettem picit a levegőcsavaron a karbin és megjavult. Pedig minimálisat tekertem.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ToRR3nt3 #4694 üzenetére
Pont azzal rontod el, hogy elállítod. Üzemmeleg állapotban jól viselkedik, akkor minden oké. Ezért kell melegíteni általában a robogót is. Akárcsak a karburátoros autókat. Azok is amíg nem érték el az üzemi hőfokot nem viselkedtek jól.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Den
veterán
válasz ToRR3nt3 #4689 üzenetére
ez attól van hogy a karburátorban a főfúvoka vonalában van egy szűkülő rész a venturi, ami a venturi elvről kapta a nevét aminek a lényege hogy a szűkülő résben az áramló levegő felgyorsul ettől viszont lecsökken a nyomása, amitől viszont felkapja a benzint a fúvókából ami az alacsony nyomás és nagy sebesség miatt szétporlad. Na amikor hirtelen csutkára rántod a gázt akkor a tolattyú kinyitja a karbutátort teljesen, és gyorsabban mint ahogy a motor felpörög, emiatt ugyanakkora mennyiségű levegő nagyonbb keresztmetszeten áramlik így lelassul és nő a nyomása a korábbihoz képest, így a venturiban kevesebb benzin keveredik a levegőhöz és a motor ahelyett hogy húzna elkezd fulldni, vagy jobb esetben csak nem történik semmi.
ennek kiküszöbölésére van a vákumvezérelt porlasztó aminek aműködését most nem íromle, plusz alkalmaznaak esetleg még gyorsítópumpát ami mikor tövigrántod a gázt plusz benzint spriccel a légáramba.
robogókon általában vákumos karbi van ami jól is máködik, de ha hideg van akkor hidegindításkor a hideg fémalkatrészeken, meg ahengerfalon kicsapódik akeverékből a benzin egyrésze amitől a keverék szegénylesz, nemég olyan jól, kevesebb energiát ad ilyenkor előjön az ajelenség amit írtál.
ne állítgasd mert úgyelszórod abeállítást hogutánaaz életben vissza nem állítod normálisra
a megoldásegyszerű, hidege nem rárántod a gézt hanem folyamatosan adod rá hogy a motor köetni tudja
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #4698 üzenetére
Nyáron bedúsul. Azaz melegben. Hidegben elszegényedik a keverék. Mindig hőmérséklethez kellene hangolni a kétüteműnek a karbiját, mert elég érzékeny. A hőmérsékletváltozásra amúgy is érzékenyen reagál minden, aminek nem injektora van, legyen 2 vagy 4 ütemű.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
stargazer
senior tag
nekem ilyen gondom nem szokott lenni...
viszont az első villa... egyszer kienged, és úgymarad, nem lehet visszanyomni, aztán összemegy, és nem akar kiengedni véletlenül se. olyan mintha be lenne ragadva. lehet hogy elgörbült?
áhh el akartam adni de basszus sajnálom eladni. komolyan. ha jobban belegondolok, persze van szebb meg jobb meg újabb motor is de amennyit én használom, hétvégente max, meg nem rendszeresen munkábajárásra vagy ilyesmi hanem csak úgy hobbiból, arra tökéletesen elég. meg ha jobban belegondolok, ez pont az a méret (a blokkot tekintve is), ami az aranyközépút. se nem túl nagy, se nem túl kicsi. ideális. csak sajnáltam rákölteni a rendszámozásra (tudom-tudom), de meglépem. semmivel sem lennék előrébb azzal a szaros 200-220.000 ft-tal amennyiért el lehetne adni. egy bicikli ára. vicc. ajándékba odaadnám csak valakinek azt a 100 pénzt amennyivel nekem többe került. inkább megtartom, és rendbeteszem. így is majdnem tökéletes állapotban van, külsőleg is meg belsőleg is, csak egy két apróságot kéne megcsinálni rajta.
most volt egy srác kipróbálta, ez meg azt mondta hogy nagyon jól gyorsul, jobban mint az övé, pedig az 2 évvel fiatalabb. azt mondta nagyon jó állapotban van, a korához képest meg főleg. bírom az ilyen egyenes embereket. csak annyit jegyzett meg mellé hogy van egy kis tétovaság a gyorsulásban, hogy a görgőket lehet hogy ki kéne cserélni. drága az?
még ha kell is vennem majd egy új villát, meg rá kell költenem ksokat a rendszámra, akkor is még mindig sokkal kevesebből megúszom mint ha vennék egy uj 600-ast. és arra amire nekem kell arra meg ez tökéletes, egy uj 600-as meg túlzás. egyrészt mert pl. nem nagyon tudom túllépni a sebességhatárokat, viszont a max sebességét nagyon gyorsan eléri. egyszóval ha jobban belegondolok, ideális.Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen