- Elon Musk kezébe adnák az amerikai TikTokot
- Windows 11
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Linux kezdőknek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Disney+
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz SaNyEe #184275 üzenetére
tehát azt kérdezed hogyha van egymás mellett két krémes, aminek ugyanolyan íze van, ugyanúgy néz ki, csak az egyik 400 ft a másik meg 460 ft, akkor melyiket venném meg?
"Ha nem találod az összetevőket, azok mennyiségét, szerinted annak mi az oka?"
az az oka hogy nem merik leírni, mert egyértelmű lenne hogy átb***ás
helyette van marketing bulshit, amit sokan benyalnakcryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz SaNyEe #184265 üzenetére
hogy lehet bizonyítani hogy nincs különbség, azon túl hogy ottvan leírva a terméklapon hogy ugyanaz a kettő?
nem te vagy az első akit megvezettek a marketingel, nincs miért szégyenkezned, csak tanulj belőle
bár ha te (és sokan mások) nem fizetnéd meg a drágább üzmemaynagot, akkor én is rosszul járnék, valószínű a sima is drágább lenne, kevesebb kedvezmény lenne hiszen kell a profit, de így végülis hálás vagyok nekedszerK: a dupla supershop pontot se felejtsük el, azzal is jobban jártok
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz SaNyEe #184261 üzenetére
én nem mondtam hogy érdeke fűződik hozzá, biztos hallott a a kocsmában a másik okostól
ha szabvány gázolajtól vibrál, rázkódik az autód, akkor ott baj van
nekem soha egyik autóm se vibrált meg rázkódott az üzemanyagtól
nehogy már ba**i én bizonyítsam hogy valami amit nem írnak le, tehát azt se tudjuk micsoda nincs benne az üzemanyagban...te tukmálod itt, mondd meg te mivel jobb
mi van benne pontosan és hol van erről objektív teszt hogy jobb?
kb a homeopátia szintje ez, ott is attól jó a termék ami nincs is benne(#184260) Qru
a dermedéspont az egyetlen igen, amit találtam, egyszer tankoltam is ilyet sieléskor, de aztán rájöttem hogy ott sincs -25 fok, ahol a simával baj lehetne[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
válasz SaNyEe #184256 üzenetére
nézd nekem nincs bajom azzal ha valaki hisz valamiben, csak az nem tetszik ha midnen alap nélkül rá akarja beszélni másra is
nem tudom hogyan lehet mérni a járás selymességét, de ha te ugy érezted, akkor biztos megéri 100e km ként azt a plusz 2-300 e ft ot
végülis jobb mintha cigarettára költenédcryptot minden termékemért elfogadom
-
ngaba
aktív tag
válasz SaNyEe #184251 üzenetére
130 ezer van benne papíron. (Az előző tulaj biztos nem tekerte, mert családon belül vettem a kocsit, az első tulajt nem tudom.)
Az utolsó kérdésed nem tetszik... Holnap lesz kész az autó, remélem az injektorcsere után nem lesz más gond. Én eddig csak azon aggodalmaskodtam, hogy vajon a kettőstömegű mennyire szerette ezt az 1+ órás rángatózást...
Eladó a valóban orvos nagybátyám által vett, vidéken használt 1.4 T-Jet Fiat Bravo: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/fiat/bravo/fiat_bravo_1.4_t-jet_active-21401982
-
őstag
válasz SaNyEe #184253 üzenetére
konkrétan milyen adalék az pontosan ami benne van, és mivel jobb mint a szabványos?
most akkor csak egy társaságnál jó a premium vagy mindél? mind ugyanaz vagy különböznek?"tankolj valami értelmes, adalékoltat" -szinte látom magam előtt a nagyokost az olajos kantárosban ahogy mondja
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Dare2Live
félisten
válasz SaNyEe #183999 üzenetére
Nah most jutottam el oda, hogy megnéztem a videot.
Neki 21.3kW lett az átlaga, 130nál 26.2Kw. Ahogy mondja meg van performance 10%al eszik többet. Aero felni is számít ~2%t.
Nekem elég "bármire" az 5.6seces 0-100. A pályanapra kell magyar utakra szívás performance felniért meg tuti nem adnák félmisit. Szóval átlag 18.8kW/100km, végig 130 (ami nem létezik) 23kW/100km.SRt továbbra se tudsz venni. Csak SR+van. Abból ~60kW kivehető. Innen tél hasonló körülmények közt valós használat = 60/18.8=319km. Végig 130al menve ami nem létezik 60/23 = 260km.
Innen egy 200kmes távon véletlenül se kell köztes töltés. És ez még mindig nem az LR modell.
Azt meg András a vidóban elég jól kihansúlyozza, hogy a "lőtéri döglött kutyát nem érdekli " hogy csak 260 vagy 360km a táv a probléma, hogy nincs kiépítve Kiskunmajsa vonalban rendes gyorstöltő. És szerintem is ez jelenleg még a probléma. Semmi gond nincs ha pl a Horvát tengerpartra akarsz lejutni de ha "keletre" indulsz szivás lehet.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
máyköl
veterán
válasz SaNyEe #184199 üzenetére
Nem értem hogyan jön ide az eRobogó...
Autót keres, napi 80km -re, autópályán, 350k -ig. Erre ne ajánljunk már a kerete háromszorosáért egy elektromos motort, amivel autópályára sem hajthatna fel, és el sem menne vele 80km -t, mert tényleg semmi köze ahhoz amit kérdezett. -
_q
addikt
válasz SaNyEe #184015 üzenetére
98-as 1.4-es g astra 173 ezer km-el. Szerintem korához képest szép állapotú 700 ezer Ft-ért hirdetem január eleje óta és még egy érdeklődő se volt. Lehet elsőre kicsit magas az ár, de alig használt télig gumit is adok hozzá alu és acél felnivel. Elnézve a kínálatot szerintem így már árában adnám.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
válasz SaNyEe #184007 üzenetére
Én azt írtam jelenleg kb egy éve nem kapható model 3as SR. Nem azt, hogy a régen megvett SRt nem lehet SR+ra upgradelni.
Ebben az esetben nem tuningoltak semmit az összes SR is SR+nyi aksival jött le a sorrol. Megjelenés után nemsokkal már neten rendeli se lehetett csak telefonon, vagy Teslanal direktbe. Aztán már úgy sem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #184004 üzenetére
Emiatt én sem, de erre is inkább PHEV-t vennék, ami kb ugyanaz városban, városon kívül meg nincs 1-2 óra plusz sem, és nem kompakt méret. Ahogy fentebb írtam, két autónál kis elektromos + nagy családi benzin/dízel, egy autónál meg családi PHEV.
Model 3 az egyedülállóknak, gyermekteleneknek jó, de próbálj meg 2 gyerekkel 2x megállni 1 órára tölteni egy utazás alatt. Meg férj el benne. Model S meg drága. -
Dare2Live
félisten
válasz SaNyEe #183999 üzenetére
'Standard akku hasznos kapacitása kb 49kWh'
nincs standard aku 1eve legalabb. standard plus van.
hibas infokbol vonsz le kovetkezteteseket.
ezen felul a performance fogyaszt a legrosszabbul.andras videokat nem nezek de akkor majd erre ralesek. a horvat tengepartra anno le jutott egy toltessel ami kb 600km.
130nal legkondival nem szokasa 21kwnal tobbet enni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #184002 üzenetére
Ja, ezt írtam le fentebb már többször. Melóba járásra, megyébe simán jók ezek, hosszú távra nem. Oda meg csak cipeli az ember a plusz súlyt (meg a vele járó felárat).
PHEV 50-100 km-es hatótávval most a legjobb. Pl. a RAV4 PHEV (alap) Model3 árban fog kijönni, 60 km-es hatótávval. Azzal tényleg lemegy az ember "horváth"-ba, el is fér benne, és a hétköznapi közlekedést megoldja áramról. 100x inkább az, mint egy Model3. De ott a Mitsu Outlander PHEV is. Általános használatra szerintem most ezek a legjobbak. -
hobizoli
nagyúr
válasz SaNyEe #183999 üzenetére
ez az
ezt arra kene hasznalni amire kitalaltak
csak akkor pont nem ertem ezeket a 400km-s orszaguti utakat
ez varosra es annak kornyeki napi furikazasra van kitalalva, es nem arra, hogy ezzel menj el London-ba teat inni delutan 5-re Bp-rol indulvade mindig az kerul elo, hogy de ha Moszkvaba mennenk autoval, akkor mennyiszer kene megallni elvileg
kit erdekel? ez nem arra van[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Dare2Live
félisten
válasz SaNyEe #183992 üzenetére
"hiába 300km valós mondjuk .. ugyanúgy egy megállót biztos be kell iktatni a biztonság okáért."
A 300km valós hatótáv a kis aksis model 3tudja legrosszabb 130km/h autópálya légkondi/fötés verzióban.
Nem tudom milyen az a 192km de ha nem végig 130km/h van benne országút város ott máris nem 20-21kwt eszik hanem 12-15öt. Máris 400km a hatótáv.
És akkor akinek ez kevés lehet venni LR verziót nagyobb aksival.Sztem az alap probléma amikor az első gen Leafet összekeverik egy model 3al. Az első Leaf igazi istenverése. Kb olyan mindha egy régi Suzukit biztonságban össze kevernének egy 2020as Suzukival. Ég és föld.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #183992 üzenetére
Az elektromos autó városba való egyelőre. Minden más szitu kompromisszumot, és nem olcsóbb. A Tesla nak éppen hogy városi kisautót kellene fejlesztenie, ott lesz verseny.
Hosszabb távra meg PHEV, vagy 2 autó, a másik dízel.
Ráadásul SUV divat van. Ott az új Toyota RAV4 PHEV. Na az kiraly.! -
Tin
veterán
válasz SaNyEe #183963 üzenetére
Ez csak lassítás, 1-2 év és beérik őket a németek. A minőséggel meg idővel meg is verik. A Tesla meg mindig közelebb áll a Dacia-hoz mint a Renault-hoz minőségben.
Tesla haszna a szoftveren van. Abban nagyon elöl járnak. De majd tanulnak tőle a többiek, és nekik van pénzük is gyártani. Nem azt mondom, hogy a Tesla nem lehet Apple, de a németek se fognak lemaradni, ahogy a Samsung se. És lesznek kínaiak is. Talán páran odavesznek, de ha az elektromos autó árban nem lesz versenyképes a töltés ára miatt, az Eu-s gyártók meg a saját modelljeikhez adnak ingyen 1 év tankolást, ahogy a Tesla tette, ráadásul olcsóbban adják a jobb beltéri minőséget, elgondolkozol... -
-
hobizoli
nagyúr
válasz SaNyEe #182808 üzenetére
ott, hogy ez meg csak a sima Taycan Turbo fogyija, az Turbo S-re pedig meg a Porsche maga is kevesebbet adott meg eleve
szoval ha ez is "csak" 201merfold EPA szerint, akkor a Turbo S mennyi lesz, 180?
ez hol all szemben a ModelS P100DL 373merfoldes EPA hatotavjaval?es akkor meg ment a vaker, hogy 800VDC-s enchanced system, es fuuuu
ja es meg van benne ehhez egy valto is, ugy ennyi
több drón kell ;P
-
Tothgera30
Ármester
válasz SaNyEe #182778 üzenetére
Valószínűleg még jó pár évig nem aktuális, mivel a váltás valamilyen téren visszalépés lenne, vagy anyagilag irreális. Másrészt most 5 éves, lassan 120 ezer km-rel, 10 ezrenként olaj, szűrők és minden más cseréjével, frissen alváz-védőzve biztosan tartós lesz. Jövőre kap egy vezérlés cserét, illetve egy váltóolaj cserét (hivatalosan nem cserélnek), a többit még kifundálom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SaNyEe #182745 üzenetére
Változnak az igények, szinte folyamatosan. Többször autó vétel előtt sok olyan kritérium megfogalmazódik amire később nem is lesz szükség, vagy ki sem használjuk. 2018 május óta van meg az Astra ST, és mostanság már kacérkodunk a gondolattal hogy a következő lehet e-Golf vagy Leaf lenne, de akkor meg időnként a kombi forma hiányozna (és hogy csak bedobom a hangárba a bevásárolt árut).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
rbalint88
addikt
válasz SaNyEe #182763 üzenetére
Lassan 11 eve van sajat autom, ezalatt a mostani a 9., volt parhuzamos uzemeltetes is, 3 honap-3,5 ev kozott voltak meg az autok. Plusz segitettem csaladban is es ismerosnek is eladni-venni is. A tapasztalat az, hogy a hasznaltnal mindig lesznek aknak, olcson a szart is elviszik, dragan a jot se vagy csak nagyon nehezen es hogy a karbantartasi reszen kivul eso eladoi suketelest el kell engedni es csak a tenyek es varhato kockazatok tudataban szabad megvenni egy autot.
Csunyan hangzik, de meg szerelemautot is kerges szivvel es tiszta elmevel, a rozsaszin kodot felre teve kell elmenni megnezni.
Es megegyszer, a hasznalt auto kockazat. Vettem mar tipuson belul olcson es dragan is, volt amivel szivtam es volt amivel nem, ez nem latszik elore. Nyilvan fel lehet keszulni a tipusbol, de elore nem latja senki, hogy mi lesz az autoval x km vagy ev mulva. -
Doki16
addikt
válasz SaNyEe #182745 üzenetére
Én kivétel nélkül azért válok meg a kocsiaimtól fél, egy év után mert így gazdaságos és szimplán megunom vagy megutálom.
Ezt is szoktam mondani vevőknek. Úgy néz ki őszinte fejem van, mert mindenki elfogadta
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
batai15
félisten
válasz SaNyEe #182686 üzenetére
Senkit nem akarok meg sérteni ,de meg is érdemli aki a legdrágább gumit veszi meg.
Én az audira is 16 ért vettem újonnan darabját, bele tekertem 8000kmet és én elégedett voltam vele.
Ameddig átlag autóról beszélünk fölösleges több száz ezer forintos gumit venni .
Hacsak nem egy linglogot veszünk ,akkor még ha egy olcsóbb gumirol is beszélünk ha azzal nem lehet meg állni,vagy el lehet vele szállni ,úgy akkor a drágábbal is.
Szóval ha így nézem és számolok csak akkor vegyek maximum 2 milliós autót ha egyébként minimum 4 lenne rá ha mindenből a legjobbat. Meg azt is cserélni amit amúgy még nem kell . Kissé el vagyok borzadva.
Én még hiszek az ár érték arányban ,meg az ilyen dolgokba.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz SaNyEe #182640 üzenetére
en ezert mondtam, hogy Stilo, akarmilyen 3F szabaly szerint is gondolkodik vkiamugy 1.4 16v a TJET alapja, azzal meg baj nem igazan szokott lenni
van belole 6-s valtos is
legalabbis a hatchback-ben tuti van, mert munkatarsamnak olyan van 480k km-l (o vette vatta ujan anno)több drón kell ;P
-
Doki16
addikt
válasz SaNyEe #182597 üzenetére
Nem csak város azért, de nagy részben az Hétvégente azért mindig elmegyünk valamerre. Mondjuk most télen már nem annyira. Leaf 1 az szerintem egy nagyon ronda autó lett. Meg az is még csak a 30kWh-ás akkumulátorral ami belefér a 5 millióba, olyan 130 km körül megy el valós felhasználás mellett. És már nehéz olyat találni ami nincs degradálva 80% körülire.
Szép eredményeket produkálsz az Amperával, ezért szimpatikus nekem az a kocsi. Kicsit visszatartanak a típushibák és félek tőle, hogy belesnék egy drágább mókába. Olvastam ezt a szoftverfrissítéses dolgot. Durva, hogy ennyire lecsökken a hatótáv. A piacon meg nagyon nehéz kiszűrni, hogy melyik milyen verziós. Vannak ezek a fajta hirdetések, hogy eladó féltve őrzött nagyon szeretett kocsim. És akkor ránézel RVZ rendszám van rajta meg ilyenek Na most ezektől a nepperektől nehéz jól leinformált kocsit venni. Egyszer beírtam a csoportba, hogy keresnék egy megbízható eladót aki árul Amperákat, de senki nem tudott javasolni hanem csak elkezdte mindenki küldeni a saját kis behozott kocsiját privátba. Egyszerűen nem találok a felhozatalba olyat amit szívem szerint meg mernék venni.
(#182598) Gaben92: Lexus nem jön be, ne bántsatok miatta Az E-Golf most nagyon jó lenne egy németországi árban. [link]
(#182599) dj79: Igen a JJ kereskedőhálózata. Néha ámulok, hogy mennyibe kerül egy-egy P2. TS is már durván megdrágult. Jelenleg a Toyota meg úgy összességében a hibridek/EV-k felmentek és nagyon jól tartják az árukat.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
simii16
aktív tag
válasz SaNyEe #182400 üzenetére
Ez a legnagyobb baj, hogy az Miata vezetési élménybe nagyon magasra tette a lécet. Tisztában vagyok vele, hogy ezt nem fogom megkapni, de szeretném legalább megközelíteni.
Ami a fenntartási költségeket illeti, abban sem az MX-5 szintjére számítok. Illetve erre is költöttem/költök nem keveset. Plusz imádok szerelgetni is, mindent magam csinálok, amihez elengendő a tudásom és szerszámaim (pl. turbósítás is megvolt full saját kezűleg, de a kis mazdám egy faék ).Laraxior hozzászólására:
Tudom, hogy ennyi pénzért vehetnék egy "racionális döntést", egy nagyon fiatal vagy még akár új alsó kategóriás autót bagatell fenntartási költséggel. Viszont én nem ezt keresem egy autóban. Nekem ez hobbi, kikapcsolódás, már-már szenvedély. Nem csak egy A-ból B-be közlekedő edény kell, abba mondhatni beülni sem szeretnék. Ez pedig sajnos ennyibe kerül, ezzel tisztában vagyok. Ésszerűséget nem kell keresni benne.akooos, Cifu és Qru:
Az Impreza és Lancer nem az én világom, valahogy nem tudom elképzelni őket magamnak. A belterekben sem érezném jól magam.
Ami az E92-t illeti: A motoroknak és a problémáiknak már nagyjából utána jártam és a 4 hengeresek a legrosszabbak benzint és dízelt illetően is. a 20i is közvetlen befecskendezéses, kokszosodó betegség. Egy 25i vagy 30i N52 motorkóddal még szívócső befecskendezéses, ami még egy jobb konstrukció.Most botlottam bele egy Toyota GT86 hirdetésbe. Igaz, hogy ez kereten felül van jelenleg, de ki tudja tavaszig hogyan alakul a piac. Ismeri valaki? Esetleg tapasztalatok? Még lehet a kereten is hajlandó lennék tolni egy kicsit, ha lenne egy olyan választás, ami miatt érdemesnek ítélem.
-
batai15
félisten
válasz SaNyEe #182411 üzenetére
Én úgy tankoltam hogy 1 tank benzin 2 tank gáz .így nem volt gazdaságos 11 literes fogyasztás mellett.
Mindamellett lpgs autót nem szabad hajtani legalábbis nekem azt mondták . Illetve benzinnel sokkal jobban ment.
Környéken a gáz 30 forintal drágább mint a mol kúton ez se jött be.
Szedán autóba ha potkerek tartályos akkor annak nincs hely,ha meg tartályos akkor csomag tér szinte nulla. -
válasz SaNyEe #182388 üzenetére
Nem is tudom, hogy a Ford a Focus 2-nél adta-e az ST-t mindenféle karosszériaváltozatban, vagy már csak a 3 ajtóssal.
Csak egy gyors HAHU keresés eredménye: [link]
Mondjuk az ilyen autóknál mindig mosolygok, amikor a "megkímélt" szót használják rá.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
simii16
aktív tag
válasz SaNyEe #182349 üzenetére
Kettőtöknek is a Focus ST jutott eszébe, ez nem lehet véletlen. Eddig nem került a látómezőmbe, utána kell néznem.
Bár a 15 literes fogyasztás egy kicsit elrémisztő. A hétköznapi használatban jó lenne, ha 10 körül beérné.Nézegettem eddig BMW-ket, azon belül is E92. Vélemény? Egyéb más alternatíva?
-
gzbotii
nagyúr
válasz SaNyEe #182258 üzenetére
Az tény. Mint írtam, nekem csak az a bajom vele, hogy bárhol olvasol egy véleményt, tapasztalatot a legtöbben azt írják, hogy nem túl megbízható konstrukció. Ha meg egy ilyen autót vennék, akkor sok rövidebb (150-200) és hosszabb (1800-2000km) kiruccanásra használnám.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz SaNyEe #182258 üzenetére
Ez is egy jó nézőpont. Én néztem smartokat is anno, de abba igazából úgy fértem csak el, ha kinyitottam a tetőt, az meg napi autóként nem túl előnyös, pl: havazásban.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
őstag
válasz SaNyEe #182172 üzenetére
2018-ban 450 darab hamis bankjegyet foglaltak le Magyarországon, mind gagyi azonnal látható hamisítvány volt az mnb közelménye szerint
sokkal nagyobb esélyed van hogy még ma villámcsapás ér, minthogy a vevőd hamis pénzzel akarjon autót venni
javaslom ne menj ki az utcáracryptot minden termékemért elfogadom
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SaNyEe #182159 üzenetére
Ilyen nekem is volt, végül abban maradtunk, hogy együtt besétálunk a bankba: ő adja a pénzt és én leszek a befizető (a saját számlámra). Így az ő neve nem jelenik meg a tranzakcióban de ha vmi gebasz van a suskával akkor nem hagyja el a bankot egészségesen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz SaNyEe #182159 üzenetére
én inkább azt nevezném fóbiának hogy nem fogad el valaki kp-t
ha ennyire félsz vegyél egy 3 ezer ft-os pénzvizsgálótszerk: majd pont ott próbál elsütni valaki 2 milla hamis pénzt, ahol midnen adatát meg kell adnia az autóvásárláshoz
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
-
Gaben92
őstag
válasz SaNyEe #182159 üzenetére
Siman lehet, hogy csak szimplan paranoias...
Baratnöm batyja is tud olyanokat alkotni, hogy neha a szemem felakad. Nem hasznal elofizeteses telefont mert mikor kötöd, meg kell adni az igazi neved, iPhone-t hasznal regisztralt Apple ID nelkul hasonlo okok miatt, Skype es hasonloktol is teljesen elhatarolodik mert azok kemkednek utanad, stb...
Es nem cegvezetö, vagy valami magas poziban levö koma. Eleteben nem dolgozott meg, otthon el az apjaval (34 eves talan) es abbol van penze, hogy HA-n ad-vesz laptop alkatreszeket.
Szoval ezek utan en nem lepödök meg mar semmin.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz SaNyEe #182159 üzenetére
Függően attól, milyen esetről van szó. Ha cégről, akkor feketén akar kereskedni, a haverom így vett Yaris-t, utalni akart, erre közölték vele, hogy csak készpénz... 2,5 millió forint kp, aha, hát az végül is a tiszta üzlet jelképe (másfél millió felett nem lehet egy szerződés alá eső dolgot készpénzben számlázni)...
Hogy ez most jó vagy rossz, az döntsd el magad. Ránézésre meg kell mondjad, hogy a fazon becsületes-e, avagy sem. Én mondjuk az ilyeneknél sarkon fordultam...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Doki16
addikt
válasz SaNyEe #182121 üzenetére
Minden csoportban megy a "f...méregetés". Nagyja kamu, meg gurulva a Csomolungmáról.
Az Ampera nagyon jó ebben az tuti. Az Outlander PHEV bénán bánik az akkuval. Ha itt benyomod a fűtést akkor nem, hogy 40km nem lesz meg hanem örülsz a 20-nak. Egy reggeli előfűtés 5 fokban elvisz 30 perc alatt 15km hatótávot. Nagyon piszkálja a fantáziámat még mindig az Ampera.Én lakótelepen élek. 500m-re van tőlem egy E-mobi és melóhelyemen töltöm, teljesen élhető így. Egy Ampera hatótáv már maximálisan kiszolgálna.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz SaNyEe #182116 üzenetére
Nem megy el az 50 km-t hidd el. Max új korában. Örülök ha kijön a 35 km. Persze megy a csoportba a vetítés, hogy ki hogyan ment 50-60-70 km-t elektromosan. Aztán csak kiderül, hogy be be indult az a benzinmotor 10-20 percre. Fizikát nem lehet meghágni, egy nem takarékos nagy tégla valós 30 Ah-val nem fog elmenni 40-nél többet önerőből.
A többi az ok, 200km-en is tudok vele 5 liter hozni. Töltés nélkül viszont pályán 10 a min.
Amúgy csak annak az embernek javasolnám ezt a kocsit aki sokat megy városban és mindenképpen SUV-ra vágyikA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #182116 üzenetére
Kereskedo azt mondta, hogy most volt lent az egyik nyari vevojuk a francia tengerparton, oda-vissza megjartak 8 literes fogyasztassal. Ezert is irtam, hogy tuti van az inkabb 9 liter is. De a 10-et is elhiszem, csodak nincsenek.
A masik felehez: pont ezert volt benne a pakliban, mert varosban NULLA a fogyasztasa. Gyarkolatilag az ido 80%-a minimum lefedheto tisztan elektromos uzemmodban, a tobbi esetben meg "belefer" a nagyobb fogyasztas, mert nem annyival tobb, mint mondjuk egy dizel.
A kompromisszumot amugy nem is a belsovel hoztam volna, az meg annyira nem is veszes, hanem inkabb az arral. 40e euro mar nagyon sok penz, epp alig tobb, mint a felebol tervezek venni egy (elvileg) kenyelmesebb autot, a fogyasztaskulonbseg pedig soha nem terul meg. Plusz, ezeket a PHEV kocsikat toltogetni is kell, ami persze nem gond, de azert macera. Foleg, ha mondjuk nincs garazsod. Es az 50-60 km-es kocsikat azert jellemzoen naponta, de max 2 naponta illik feltolteni. Es ujra ott a 40e euro.
Egyelore en azt latom, hogy egy autos felallasban, ha az arat nem nezzuk, az 50+ km-es PHEV vagy a Toyota hibridjei a legjobb valasztas, ket auto eseten pedig a kisebb elektromos varosba, es valami nagyobb, alacsony fogyasztasu dizel autopalyara-nyaralasra. Ott, ahol a 2 auto szukseglet, szerintem ez a legjobb felallas.
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #182109 üzenetére
Újat néztem, benne volt a pakliban. Belül nagyon 10 évvel ezelőtti, amúgy nem rossz. Csak míg a fapados 30e euró kedvezménnyel, a közepes felszereltség már majdnem 40e. És pályán simán benyel 8-9 litert. Kereskedő szerint 8 liter, de ő el akarja adni a verdát.
Ennyiért már akkor RAV4. Újonnan mondom. -
diegho
nagyúr
válasz SaNyEe #181968 üzenetére
Olvasd el az elejét az egésznek és megérted. Egy konkrét példát hoztam, ahol az autót vásárló csak azzal indokolta a jóval drágább hibridet minden mással szemben, mert az keveset fogyaszt. De mivel fogalmad sincs a konkrét szituációról, ezért véleményt sem tudsz nyilvánítani róla, az, hogy mégis megteszed meg nem az én bajom/hibám/butaságom, kinek hogyan tetszik
-
batai15
félisten
válasz SaNyEe #181945 üzenetére
[link] ebbe úgy nez ki valós 136 ezer km van.
plusz ahogy mondod ,
pontosan. Bár 180ért gyári turbó felujítás + olaj csere stb meg , 300 hfre cseppet sokallom főleg hogy tömítés meg síkolás volt... VAgyis inkább jó drágán dolgozik a szervíz, főleg hogy elvileg nekik lehetett közük hozzá.
Elvileg mentek nyaralni , felfort a víze , vagyis elfolyt a pumpa melett , aztán abból lett gond.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz SaNyEe #181914 üzenetére
lehet, nem érdekes már. gyári ülésfűtés, tempomat, legalább tolatóradar és 120+ benzines lóerő volt a kritérium lehetőleg kombi vagy használható csomagterű 5 ajtós kasztniban. nyilván tetszési index szerint kizártam jópár típust, de golf, octavia, leon, astra, a3, focus fent maradt. automatával már nem is álmodtam, a szárazkuplungos dsg-t offoltam már csak működési oldalon is, de költségoldalon főleg nem hiányzik. egy hagyományos automatát bevállaltam volna, de sajnos a j astra alap ülésével nem vagyok kompatibilis (lehet, hogy 4 törött csigolyával háklisabb a testem az átlagnál) és ott nem volt ergo üléssel automata. de azóta próbáltuk ismerősét, kellemes darab amúgy. és ahogy stickermajom is megtapasztalta, a J minőségibb a K-nál
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #181920 üzenetére
Az autó nem új, vagyis de, mert sosem futott, de nem új autónak számít. Itt németben van egy speciális kategória, a reimport autók, amik német gyártásúak, de egy másik országból hozták vissza őket. Valójában megutaztatták a cseheken keresztül, és gondolom parkolt ott valamennyit. 2019-es gyártású amúgy, és mivel több van a kereskedőnek ebből a konkrét felszereltségből, gondolom valakinek gyártották, vagy a gyár "üres időben" legyártott pár tucat ilyet. Nem tudom. Augusztusban 1 napra forgalomba helyezték itt Németországban (ez a Tageszulassung), ezt azért csinálják a kereskedők, mert szerződésben vállalnak a gyártó felé X forgalomba helyezett (eladott) darabot megadott időtartamra, különben bukják a kedvezményüket. Így viszont "azonnal" vihető az autó, mert nem kell már vizsgáztatni. Viszont így "csak" második tulaj vagyok, és a gari is rövidebb 3 hónappal. De ennek nincs köze a reimporthoz, ezt bármilyen autóval megcsinálják. Az ilyen autók amúgy valamivel (10-15%-al) olcsóbbak is.
Amúgy egy "sima" 1.5 TSI Comfortline Variant, 6-os manuális váltós, R-Line külső pakkal, "téli" csomaggal, 17-es felnikkel, automatikus állítású LED fényszórókkal, Navival, ergo üléssel, távolságtartó tempomattal meg egyéb vezetési asszisztensekkel, meg a leírás szerint sport futóművel, amit nem hiszek el, de az mindegy is.
Mindent, ami az adatlapján van, beleraktam a VW oldalán a konfigurátorba, és ott jött ki a 11.5 milliós ár. Volt még egy 1000€-val olcsóbb kocsijuk is, de az alap felnivel és R-Line nélkül, viszont halogén fényszórós, a LED meg azért fontos volt (bár ezen meg az R-Line miatt nincs ködlámpa, de éjszaka többször fogok menni, mint ködben).
Szóval jó áron volt, de azért a német forgalombahelyezésű, full új és garis példányok sem kerülnek 11.5 millióba, gondolom azért a kereskedők is adnak kedvezményt. Csak azokra meg várnom kellett volna pár hónapot.
[ Szerkesztve ]
-
richies
senior tag
válasz SaNyEe #181917 üzenetére
Meg a nagyon nem tetszö dolog a kormánymű beragadasa.
Ez teszt vezetes alkalmaval nem jött ki.
Kiaforums-on 9 oldalnyi bejegyzes van erre, szoval nem egyedi az eset. Magasabb sebessegnel az elemtromos szervo megfogja a kormanyt jobban, de nagyobb erő kell az elmozditashoz s utana puhabb lesz, majd ujra ha nem mozdul, beragad kicsit. KIA-hoz elvittem, updateltek valamit, de ugyanolyan. Kormánymű csere lenne a megoldas.Autodna-n lekertem a kocsit 2 evjaratra volt bejegyzes ami stimmelt a szervizkonyvvel.
De 7 ev utan nem volt pecsét. Könyvben, pedig azota tuti járt 2x meg ugyanabban a német kia szervizben, nem is ertem, miért nem lett elektronikusan akkor minden év bejegyezve. Szuper ez a rendszer. 2010 utan nem képesek ezt szabalyozni, megoldani. Direkt van ez igy.
Irtam a külföldi szerviznek, hogy mondják meg, h.mi lett csinalva az auton az elso 7 ev alatt.
S jott az utolso 2 eves munkalap, tenyleges kilometerekkel. Innen derült ki.Rozsomak of Power
-
vzsryl
nagyúr
válasz SaNyEe #181907 üzenetére
“Javasolnám esetedben, hogy szerelőhöz vásárolj autót”
Amikor megkérdeztem a szerelőmet, hogy milyen autót vegyek, milyet tud egyszerűbben szerelni, akkor azt mondta, hogy neki mindegy. Valami alapján szeressek bele, aztán ha baja van, és ők szopnak vele, az nem az én problémám.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rbalint88
addikt
válasz SaNyEe #181899 üzenetére
Jellemzoen flottas, ceges autok voltak akkor es kulfoldrol behozottak. Elobbiek fapad vagy ahhoz kozeli felszereltseggel, ebbol voltak legalabb 100e km alatti peldanyok, de 4M-ert nem szeretnek muanyagkormanyt tekergetni es hokedlin ulni. Az extrak szamaval aranyosan nott a meter is, kedvencem a kvazi fullos leon, 1.4tsi 125lo, kezivalto, 172-re visszatekerve!!! 4,2M, 6 evesen... Ami tenyleg igazan jol felszerelt volt, azok meg olyan arban voltak szinte, amiert mar kozeesen felszerelt ujat lehet venni. Ja es az tok altalanos volt, hogy nincs szervizkonyv, vagy ha megis, csak azt bizonyitja, hogy meg a 30ezrenkenti olajcsere se tortent meg ( biztos jo kondiban van a motor), vagy fruttira volt verve az auto es kerdeses minosegben javitva - en pont nem szarom ossze magam attol, hogy cserelve voltak elemek az auton, ha a szerkezete ep, de itt sokkal komolyabb elozmenyekrol volt szo.
-
Dare2Live
félisten
válasz SaNyEe #181878 üzenetére
Az elöző vásárlása, hozzáállás hszei után én továbbra is úgy gondolom ne akarjon használtat venni.
Szerinted igen. Csak nehogy belenyúljon megint vmibe a csodás magyar használtpiacon ami tapasztalataim alapján nem nehéz.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
válasz SaNyEe #181878 üzenetére
Egy 5 éves 3 milliós használt autót max papíron érdemes összevetni ezzel számok szintjén.
3 millióért egy 5 éves autó biztonságos lesz, kényelmes lesz és felextrázott lesz (kiváltképp egy loganhoz mérten). Ha beletenyerel két kézzel a használtautópiac mélyére a polgár, akkor költenie is kell majd az autóra ez való igaz, DE!
Én pont nemrég 3 millió körül néztem használt autókat. Egyiket se mertem megvenni, volt olyan, ahol csak a gyanú volt meg, hogy vannak / lesznek bajok, volt olyan, hogy a szervizben mondták, hogy nagyjából egy jó milliós javítási tétel van még benne, így gyors átnézésre. Elment bruttó olyan 80-100 óra a net túrásával, utánaolvasással, telefonos egyeztetésekkel, megnézéssel, leautóztam szerintem nagyjából két tanknyi üzemanyagot és akkor az aprólékot nem is veszem. Ezek is forintosítható tételek. Az egésszel járó pszichológiai lenyomat már nehezebben.Én elhiszem, hogy a használtautó-kereskedelem kötött fogású szakértői fél nap alatt már átíratva előálltak volna egy patika állapotú járművel, de ez engem nem vigasztal, nekem nem lesz jobb.
El kell fogadni, hogy különféle nézeteket, különböző értékrendű emberek vagyunk, ami neked tökéletes, az lehet, hogy nekem vállalhatatlan, és fordítva...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
rbalint88
addikt
válasz SaNyEe #181878 üzenetére
év elején úgy futottam neki a használt autó keresésnek (miután az s-cross a külsején, a vitara meg a belterén vérzett el), hogy 4 (NÉGY) milláig értelmesen felszerelt, nem betegágy benzines kompakt kombi, na ilyen nincs. vagy fapad vagy 150k+ km vagy minimum két autóból van összerakva. mostani eszemmel már nem bánom, hogy végül nem ebbe az irányba mozdultunk, de ha jönne gyerek vagy átmennék zöldségesbe, akkor valószínűleg egy Auris HSD kombira mennék rá, de abból is egy jól felszerelt az 4,5M+. az meg ugye elég messze van a 3M-tól.
-
doc
nagyúr
válasz SaNyEe #181815 üzenetére
Igen, nagyreszt egyetertek, a legtobb autotulaj egyszeruen hulye ahhoz hogy autoja legyen...
En par napon belul veszem at az uj (turbos, reszecskeszuros, lendkerekes benzinmotoros) automat, amibe valoszinuleg igen sok kilometer fog belekerulni. Kivancsi vagyok hogy gondos, torodo gazdakent mennyi gondom lesz vele
-
válasz SaNyEe #181734 üzenetére
Ezt Ti, hogy oldanátok meg?
Úgy, hogy a tenyerébe csapnék a fickónak és közölném vele, hogy ok övé a kocsi és várom szeretettel két hét múlva a teljes vételárral. Én nem szeretem a most ennyit adok aztán majd még annyit dolgot. Sosem szerettem. A pénz egy része már nálad közben jársz az autóval amit bármikor önhibádon kívül összetörhetsz, ellophatják a ház elől, megrongálhatják, feltörhetik, stb... Jöjjön ha megvan a pénz és majd akkor lepapírozzátok, ez a legtisztább. Mindössze két hétről van szó...[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
válasz SaNyEe #181734 üzenetére
Saját javaslat:
Írtok egy egy A4-esre ráférő Megállapodást, amelyben lefektetitek, hogy a Vevő megvásárolja, az Eladó pedig eladja Z összegért az ABC-123 frsz. gépjárművet. A Vevő átutal az Eladó részére X összeget, amely előlegét képezi az adásvételnek. Az Eladó vállalja, hogy a járművet a teljes összeg kiegyenlítéséig nem adja tovább harmadik fél részére, és a Vevő vásárlási szándékát tiszteletben tartja. A Vevő a vételár hátralévő részét XXXX.YY.ZZ határidőig készpénzben kiegyenlíti, amely után a két fél adásvételi szerződést tölt ki és a gépjármű gazdát cserél. Amennyiben a Vevő nem egyenlíti ki határidőn belül a hátralévő vételárat, az Eladó visszautalja az előleget a Vevőnek, és az adásvételtől eláll.
Mindketten aláírjátok, két tanú letanúzza, egy-egy példány jár neked és a vevőnek. Esetleg még az utalás bizonylatát mögé csatoljátok.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dare2Live
félisten
válasz SaNyEe #181484 üzenetére
Akkor a te kocsidban hálisten nem volt fagy, hogy odafagyjon belülről az ablakra a pára. Csak kívül. Sajnos az enyém nem ilyen. Ha kint keményebb -5c alatti fagy van belül is fagy lesz és ráfagy az ablakra a lecsapodott pára.
Hideggel nagy bajom nincs, beülök korményfűtés, ülésfütés indul 1perc mulva már kellemesen langyos, 2perc múlva már meleg ülés és kormány is. Váltást kerülöm. Fa alá nem állok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
válasz SaNyEe #181482 üzenetére
Vszeg garázsos vagy. Ha nem akkor neked szerencséd van pl sose fagy rá az ablakodra a lecsapodott pára. Sajnos az én autómat nem kerüli ki a fagy.
btw neked kivülről se szokott ráfagyni az autódra a lecsapódott pára/víz? wowdon't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
rbalint88
addikt
válasz SaNyEe #181476 üzenetére
garázsban áll, van mellette céges egyébként eléggé télies teteje van, tök jól használható és bírja is alapvetően, de nyilván nem koptatjuk, ha nem muszáj. most voltunk Amszterdamban, az se a száraz időjárásáról híres és abból a kb 10 kabrióból, amit láttunk, 4 ilyen Audi A4 volt és ahhoz képest, hogy "nem is használjuk", beleugrott 6k km március óta
-
Dare2Live
félisten
válasz SaNyEe #181474 üzenetére
Van klíma de ketto +1 ok miatt nem jó a klíma.
-Az egyik, hogy amikor bejönnek a rendesebb -ok, akkor a pára először lecsapódik az ablakra majd jól rá is fagy. A jeget eddigi tapasztalatom alapján nem vitte le a klíma hipphopp. Lehet kaparni lepotyog a műszerfalra vagy várni 5+percet és nézni ahogy lefolyik amikor megjön a meleg. Egyik se ideális.
-Másik, hogy amikor reggel beülök az 5Cs autóba és beindítom annyira nem kellemes a klíma.+1, hogy ha bőven van pára nem feltételnül csak üvegen csapódik le. A víz, pára meg a gombák nagy barátja.
Köszönöm a tippet megnézem ezt a szilikonos almot.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
rbalint88
addikt
válasz SaNyEe #181464 üzenetére
gyakorlatilag ami motor és felszereltség tekintetében szóba jött a keretből, azt mindet végighívtam. referencia gyanánt elmentem megnézni a két legdrágábbat, abból az egyik nagyon szép volt, de végül pont a feléért vettem autót ( árban a kínálat aljáról, mert az legalább őszinte volt). most tavasszal nagyon szerettem volna akár új, de mindenképp fiatal autót venni, végül a racionális autóért eladósodás helyett vettünk egy 2004-es kabriót YOLO jeligére eddig mondjuk nem bántuk meg.
-
rbalint88
addikt
válasz SaNyEe #181458 üzenetére
En anno mikor alfat akartam venni, 40 auto tulajat hivtam fel kb. Maradt 10, amit meg is neztem. Ebbol 7 kuka volt, 2 jo, de tularazott es nem kelloen alkudhato, 1-nel stimmelt a fellelesi allapot * es az ar is, aztan persze erre is kellett kolteni boseggel
*
13+ eves autokat neztem 200+ ezer bevallott km-relbtw iden mikor vettunk autot, nem volt szempont a muszaki ervenyessege, de mivel kereskedesbol vettuk, megkertem, hogy intezzek el, mert ket honap mulva lejart. Igy nekem nem kellett vele
futni egy kort. Szoval az eredeti kerdezo helyeben megcsinaltatnam es beepitenem az arba. -
Doki16
addikt
válasz SaNyEe #181160 üzenetére
Nézz körül az Auris hibrid csoportban és meglátod, hogy rengeteget mennek vele kint. Ritka a 100k alatt futott példány. Én most egy konkrét típusról beszélek. Persze nyilván van alacsony futású is, de ritka és drágább.
A saját kocsimban is 2 és fél évesen már 166k km volt.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
batai15
félisten
válasz SaNyEe #181111 üzenetére
Az amperával is szintén az a baj hogy kicsi .amúgy tetszik meg minden ,bár nem fogok egyik autóval sem spórolni és tögymörögni 70el hogy több km-et menjek el vele ,bár az ampera java részt így is elég sokat le tudná fedni elektromosan nekem is. Csak mint írtam ,kicsi .