Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Sziasztok!

    Kisautót szeretnénk vásárolni a közeljövőben, ami idővel csak a párom használna 2. autóként (még idővel kisgyerekkel). A kiszemelt kocsi a twingo (2000-2007) (ilyen méretben ez az egyetlen autó kb, amibe az én méretemmel is esélyes, hogy beférek). Felszereltség kb megvan, hogy mit várjak, viszont motorral bajban vagyok. Ugye a 2000 utániakból van 60 és 75Le. Általában a több Le - mivel könnyebben mozgatja az autót - kevesebbet eszik, de több embertől hallottam, hogy a 60 lovas a takarékosabb ebben az esetben. Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz neduddki #91792 üzenetére

    Köszi, kicsit még játszottam az évszámokkal és úgy néz ki, hogy:

    A 60 lovas 4,34 minimum, 5,92 átlag, 7,93 max. A 75 lovas 4,62 min, 6.11 átlag, 8 max. Ez alapján úgy néz ki, hogy a 60 lovas csak egy picivel eszik kevesebbet (mondjuk ha jól gondolom, akkor ez kb minimális, a biztosítások + adóknál többet hoz, vagyis kevesebbet visz a konyháról)

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz EQMontoya #91800 üzenetére

    Ha lenne pénz új autóra én is azt vennék. Autókölcsönzőben dolgozom, valóban jobb lenne egy új Kia/Focus/ akár még Skoda is, csak az összegben van egy tizedesjegy eltérés...

    Kisautó méretben, évi 10k km futásra jobban nagyon nem tudok, amibe beférek én is a 2 méteremmel és a nem éppen balerina alkatommal (A Nissan K11 jobb, viszont fele ekkora, oda max keresztbe fekszem be)

    Városon kívül szerintem a cégtől viszek el majd autót, ha kell, azok 1-3 évesek.

    De ha vannak jó tippek kisautóra 300-500k árkategóriában, akkor szívesen meghallgatom.

    8th: Igen, csak kis túlzással egy ISOFIXes gyerekülés a kerettel többe van, mint amennyiért én most autót akarok venni... Jó dolog, de egyrészt a ha kisautóban vagy az sem fogja megvédeni a gyereket, ha egy barom beléd száll a G-s mercivel 160-nal.

    DeFranco: már a "rendőr" fókák is ISOFIXesek voltak gyárilag, nem?

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Sziasztok!

    Lehet nem a legjobb topik, de hátha tudtok segíteni. Korábban már fordultam erre autóvételi tanáccsal, most megvan a kiszemelt áldozat, le is van foglalózva. A problémám annyi, hogy ideiglenesen kivonták a forgalomból. Ilyenkor hogyan tudom elvinni eredetvizsgára az autót? (és egyáltalán elhozni az eladótól?) Végül Pesten belül találtam megfelelőt, így a távolság nem is akkor (mondjuk észak budáról kéne eljutnom az M5 kivetezőig)

    Illetve még annyi, hogy cégnél nekünk intéztek már sok autó átírást, magamnak, mint magánszemély még soha. (pontosabban eladni szoktunk, használtat venni nemigen) Ha kifizettem, megvan az adásvételi, akkor mi a sorrend? Kössek rá online biztosítást, aztán törzskönyv/eredetvizsga, majd átíratás a sorrend? :B

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz bitpork #92115 üzenetére

    A rendszám az autón van, műszakilag nincs gond vele, egyszerűen csak nem akart költeni többet az autóra a tulaj.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz giigz #92666 üzenetére

    Nem akarok beleszólni a magasröptű beszélgetésbe és farokméregetésbe - épp csak a topikba vetődtem, mivel nemrég vettem én is autót -, de véletlenül nem 2 napja érdeklődtél, hogy a focus 1.6-ról kinek mi a véleménye, mert nem ismered? :U

    Más, amiért erre tévedtem: azt tudja esetleg valaki, hogy a twingo I.-ben (2004+) a normál ülésnél a magasság állítós ülés mélyebben ül-e? Hiányzik pár centi a tetőből a boldogságomhoz és ha az állítóst lehet mélyebbre tenni, akkor túrnék valamelyik bontóban egy olyat.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Mágus2 #92722 üzenetére

    Meg az életérzés, amikor a ~ 80 km/h-val közlekedő kamiont 85-90-es tempóval előzöd a hazai kétsávos autópályán és megérkezik mögéd a kocsisor...

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz parandroid #92752 üzenetére

    Csak 15 EUR?? Arrafelé kéne élnem... bár lekopogom - kopp-kopp -, hogy szerencsére az elmúlt 1,5 évben nem készült rólam "értékelhető" fotó.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz szabonagyur #175893 üzenetére

    Bocs, hogy így a semmiből belevauzok:

    Ha megbízhatóság kell, akkor Auris HSD vagy Prius HSD, nincs kuplung, kettős-tömegű stb, csak egy szimpla szívó Atkinson ciklusú benzinmotor és egy megbízható hybrid hajtás. Aurisból az "Auris old", amit 2010-13 között gyártottak nagyobb belül, mint az utódja. Technikában mindkettő 3. generációs Prius.

    A lentebb linkelt holland oldali áraknál azért még érdemes némi felárral számolni. Pl: nem árt, ha valaki tudja a kinti papírokat intézni, esetleg meg is nézi az autót (én is így hozattam be a kint kinézett autót). Onnan haza is kell jönnie (akár lábon, akár traileren), ehhez kellenek még az export papírok, adott esetben rendszám, itthon pedig honosítás stb. stb. Ennyi pénzért viszont Auris és Prius sem lesz 150k futásteljesítmény alatt Hollandiában, hacsak nem sérült az autó.

    És amiért erre tévedtem: eladásra került a Priusunk és szeretnék helyette valami kevésbé steril autót. Anyának megmarad a fullos Auris, így én picit szabadabban garázdálkodhatom. 2 gyerkőc viszont van bár napi szinten csak 1 jönne velem az ingázáskor. Méretben nem vagyok pici (~198 centi, 120+ kg), viszont imádom a pici autókat. Valami pörgősebb Hot hatche gondoltam, személy szerint 2 között gondolkozom: Swift Sport és Twingo RS. A fenntartásától nem tartanék, viszont nem tudom, hogy Budapest és környéke viszonylatban mennyire ölne meg a napi rutin során a futómű. Twingoban nagyobb a beltér (sima kivitelből egy bőrőst néztem kereskedésben), viszont RSből mindössze 4 db van a hahun. Van esetleg ezzel a pici döggel valakinek napi tapasztalata?

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Motion_Blur #175922 üzenetére

    Facelift előtti Prius? Km van bennük, de árban 1,5ért beleférhet még nem extaxi is. Váltója nem fog soha tönkremenni, kuplung sincs, akkupakk ha éppen olyan, akkor 8k/ modul áron cserélhető, ami elenyésző összeg bármilyen egyéb automata váltóhoz képest. Hátránya a facelift előttieknek, hogy a központi kijelzőre nehézkes a kamera rákötése, max tükörre lehet inkább okosítani. Az autó amúgy elég méretes (~4,6 méter) és viszonylag magasan van a fara. Illetve az amúgy se acélos műanyagok FL előttiekben még rosszabbat tapintásra.

    Jazznél inkább csak az indítókuplung fárad meg, az ~200k körül van munkadíjjal együtt.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Doki16 #175928 üzenetére

    Én hétvégén adtam el a kettesünket, 2006, 280k km, bőr, navi, JBL, tolatókamera, igaz szép állapotban ([link], [link], [link]) 1.9-ért, utolsó szezonos nyári abroncsokkal (téli megmaradt nálam). ~2 éve is majdnem ennyiért vettem. Prius esetében kint nagyon fogynak a P2-esek, lassan a jó P3asok is, még úgyis, hogy a km-ben igazából 200k felett sem kell költeni sokat az autóra. P2nél a facelift előtti néhány százassal lejjebb viszi az árat (300knál ugye megakad a km óra, csak drágán köthető a központi kijelzőre tolatókamera), azt kevésbé keresik. Ha a km nem sokkol le senkit, akkor FLből 1,5 alatt megáll egy tisztességes holland példány úgy, hogy ki sem kell érte menni az országból.

    Aki Priusban gondolkozik, azoknak érdemes belépni a Prius Club Hungary és annak az adok-veszek csoportjába. Elég összetartó banda és a jobb gépek ki sem kerülnek hahu-ra, mert csoporton belül eladják őket (én se tettem fel hahura). Másrészt nagyon sok a Priusok között a tekert órás, volt már rá példa, hogy 24/7-es taxit sikerült a kollégának vennie azt hiszem 150k km-rel papíron és utána derült ki, hogy 2 éve volt az autóban majdnem 500k egy garanciális javításnál. Csak donor belsővel használták az autót és eladáskor betették a gyárit.

    Aurist ne is mond, ~3 milla lett + a védelem a vége, mire találtam egy patika darabot a gömböc Aurisból asszonynak, igaz ebben benne van minden, kivéve a napfénytetőt.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz stickermajom #175929 üzenetére

    P2 ezt simán hozza alacsony fogyasztással, ha az indítás után vár egy percet, amíg bemelegszik a motor. Annyi, hogy azért az olajcserén túl a kötelező dolgokat itt is illik betartani, és pl: fékolaj csere nem olyan sima az autóban, hogy minden szerviz elvállalná, de 4+ programban nem vészes az ára. Szerintem 10 év múlva sem lesz gond velük, hiába már most is 10 év felettiek az autók.

    P3 ennyiért max csak extaxiként lesz, nagyon leharcolva.

    Jazz mellett Suzuki esetleg? A Vasaló és az utána következő széria is eléggé éhezőművész, jó kis autók, alapvetően kevés problémával, ha karbantartják őket.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz bitpork #175935 üzenetére

    P állásban változtat a rendszer a keveréken, hogy gyorsabban elérje a motor az üzemi hőmérsékletét. Ha nem kell hűteni, fűteni, akkor indítás után kb. 1-1,5 perccel leállítja a benzinmotort az autó, hacsak nincs nagyon hideg. Priusnál eleve nem engedi hidegen, hogy forgasd, próbálja az akkuból megoldani a gyorsítást, ha kell, persze nem teljesen hülyebiztos, de kétlem, hogy a legtöbben indítás után nyélgázon próbálnának közlekedni. Ha álló helyzetben várod meg, hogy az olaj üzemi hőmérsékletre beálljon, akkor azzal nem igazán teszel jót az autónak.

    #175934: Áh, én az FLbe nem férek be, nagyon összement a frissítéskor. :B:DD HA-t milyen olvasóval használod? Úgy hallottam jó dolog azzal előbb elindítani a hűtést, de valami olyan megoldást keresnék, amit nem kell kézzel állítgatni mindig.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Doki16 #175939 üzenetére

    És a telefonon kapcsolgatni kell, vagy indulás után megtalálja automatikusan a BTn keresztül az eszközt és intézi magának? Asszonyé lesz végül az Auris, neki szerintem ha elkezdem mondani, hogy HA-t konfiguráljon a telefonján, kitér a hitéből, ha amúgy feltelepítve megy minden magától, akkor nincs gond. :)

    stickermajom: Ha nem padlógázon megy, akkor nem gond, a villannyal kíméli, amíg nem melegszik be a motor, nem gond.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz bitpork #175942 üzenetére

    Ja, de gondolom hagyományos autónál sem ülsz 25 percet, álló helyzetben amíg talán felmelegszik az olaj. És nem is kell, mert bőven elég 1 percet várni, aztán óvatosan közlekedni. Ahogy írtuk, Prius esetén amíg a rendszer úgy gondolja, hogy nem üzemi hőfokon jár, addig igyekszik kivenni a hajtásból.

    Doki16: Köszi.az infót. :)

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz soldi3r #175946 üzenetére

    Mindig, de pl: Prius/Auris alapból le is áll 1 perc után, ha nem kell hűteni vagy fűteni, nem túráztatja magát álló helyzetben. :)

    Doki16: Igen, de ugye a HSD rendszeres autókban nincs önindító sem, illet nincs a hagyományos formájában. Csoportban azért felbukkannak néha 500-600k-t futott taxik is ráadásul alig 3-5 évesen, beteg futásteljesítmény és működnek.

    bitpork: A hagyományos start-stopos rendszereket én is kikapcsolom, főleg ha esetleg DSGvel párosul, mert ebben a kombinációban nekem különösen nem jön be. HSDnél nincs köszörülés, nincs rángatás a motor indulásakor, de ugye nem is vesz részt mindig a hajtásban.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz tboy93 #175948 üzenetére

    MX5be is beférek.

    Többnyire, nyitott tetővel. ;] :DDD (és megvakarom az alvázat magam alatt :D)

    Bevallom régi emlékeimben a sima vasalót is kényelmesnek találtam, nemrég voltam kipróbálni egy leharcolt Swift Sportot és hááát, legjobban a kormány zavart, elég alacsonyan volt és a mélysége sem állítható, Priusban is igazából az egyetlen zavaró dolog volt, hogy a kormány a királyi ékszer közelében forgott, nem kívántam magamnak egy légzsákos találkozást.

    A Twingo sokkal tágasabb belül. Cliot már nem akarnék, amire én használnám arra a 200 lovas RS már túl sok, a GT 128 meg langyos. Twingo RSt még nem sikerült kipróbálnom, elég kevés van eladó itthon. Újabb swiftek sem lehetnek rosszak, de azok 2,5 milliótól indulnak, annyit nem adnék most érte.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz focvis #175954 üzenetére

    Clios kollégával dumáltam a Renault topikból, ő egy Clio RSt hajt, nem panaszkodott az árakra, és talán még mindig olcsóbb, mint fenntartani egy 1.2 tce motoros darabot. :D

    Swift picit gyengébb, picit reálisabb döntés talán - főleg, hogy a képek alapján a használt darabok többsége a Twingonál CUP futóműves, tehát tényleg kőkemény futóművel rendelkeznek -, csak hát, ahogy írtam, az első twingonkat is nagyon szerettem, bírtam benne az ötletes dolgokat. Az RS meg nem is néz ki rosszul a kis domborulataival.

    Cyrin: Így is éreztem magam. :D

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz tboldi #175956 üzenetére

    Hát, ja csak az a Type-Rből még a régebbiek is picit más kategóriák. Még az Ufóból a Type-S is drágább, mint egy twingo RS vagy Swift Sport. :)

    Twingo RSsel a legnagyobb bajom, hogy összesen 4 eladó van most, abból a legolcsóbban van ~150k km, teljesen vállalható, viszont ránézésre CUP futóműves és a műszaki képek alapján nem kérték az állítható hátsó üléseket, amik baromi praktikusak és kellenének is (csomagtér napiban nekem 0 kell, de hely meg kéne a 2. sorban). Van egy Gordini is, az szép darab, kevés km-es, de majd 2 milla és anno az első hazai tulajdonosa szépen megtörte a seggét (meg a bal első kereket, mert mankóval ment vizsgára). Swiftből azért vagy 3x ennyi van a piacon. Igaz ott mondjuk 1,3-tól indulnak azok, amikre azt mondanám, hogy meg merném venni (akár 200k km felett is).

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz tboldi #175958 üzenetére

    Ah, akkor félrement. :D Viszont ha van másik ötlet valami picit átlag felett élhető autóra, akkor jöhet. Kínomban már a hollandoknál keresek Jazz "sportokat", de ott max az 1.4 táltos üvöltő honda hangja az, ami megemlíthető, más egyéb nagyon nem.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz tboldi #175960 üzenetére

    Na hát ez az, némi belső szín, meg 2 lökös és annyi, tesómnak van egy 2010-es sima, mondjuk a Priushoz képest még annak is szép hangja van, de simán lefőzöl egy kávét egy 0-100-as sprint alatt.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz LuckyL #175964 üzenetére

    Az extaxik alapvetően nem Hollandoktól jönnek hazánkba, ők csak szimplán szeretnek autózni, futja is rá és még az órát sem tekerik. Náluk az éves 20k futás abszolút nem sok a családi első vagy második autóval.

    De láttam már olyan szicíliai extaxit, amiben majdnem 600k volt és ~3,5 éves volt az autó.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz zsero #175966 üzenetére

    10 év múlva mennyit fog érni egy mazda 3? És mennyit egy Prius? Akkor mennyit kell behoznia? 3 milla egy P3ért nagyon jó ár. Invertercsere több okból is lehet, pl hogy nem vitték gyári visszahívásokra az autót, ahol mondjuk az inverteren is állítottak. Hengerfejes a P3/Auris akkor lesz, ha nem figyelnek a vízpumpára és nem takarítják a hűtőket kb. 1-1,5 évente, egyébként nem. 10 éves távlatban én jobban félnék, hogy a mazda fog porig rohadni. P1esek sem rohadnak jellemzően, pedig azok már tényleg nem mai csirkék.

    De 3 milla nagyon alacsony ár egy p3ért, még ha full fapados is.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz LuckyL #175967 üzenetére

    Csak mondom, hogy Hollandoknál nem igazán tudsz eladni tekert km-es autókat, mivel hosszú évek óta működő szűrés van náluk... Ha már holland, akkor miért mobile, miért nem gaspedaal? :U

    Áfa csalás se értem, hogy miért lenne holland sajátosság...

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz LuckyL #175967 üzenetére

    A suzukis gondolat egyébként talán a legjobb tipp az összes lehetőség közül szerintem is, ráadásul 10 évesen, 150k kmrel nem lesz nehéz eladni.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz LuckyL #175972 üzenetére

    Erről szerintem nem a hollandok tehetnek, szóval ezt a részt még mindig nem értem (a biankó szerződés meg végképp a legrosszabb dolog, amit ember aláírhat, főleg ha közvetítő cég csinálja). Nem azt mondom, hogy nem lehet belefutni, vannak kemény átverések, ami a rutinosabb rókákat is megvezethet, ha nem kérdezi le az autót, pl: a váltott sofőrös taxis sztori volt kb. fél éve a legdurvább a csoportban, hogy 180kval vette az autót és 2016ban volt benne ennyi:

    Donor belsővel használták, aztán amikor olyan 600 körül letették, akkor visszatették az alig használt gyári belső borításokat, üléseket, stb. Viszont utólag az a kolléga is belátta, hogy semmilyen adatot nem kért a hazai eladótól, vakon megbízott benne, nem kérte el/le a hivatalos km futásteljesítményt. Ilyet szerintem semmilyen autó esetén nem csinál az ember, pláne nem egy Prius esetében, amiből rengeteg taxi fut pont a tartóssága és alacsony üzemeltetési költsége miatt.

    140 tempomatot még viszi a P3 5 liter és egy kicsivel felette, 150-160 körül már elkezd az is szépen enni +1 liter legalább 10 km/h-ként. Itthon sajnos főleg nem lehet fixen tempomattal közlekedni, a fékezéseknél meg elég szépen összeszedi az energiát a nagy akkuba.

    Az összehasonlítás ott sántít egy picit, hogy a P3 és a swift viszont nem egy kategória méretben, kérdés, hogy mekkora kell.

    zsero: Közben megnéztem, az új swiftekben csak az automata 6 gangos (vagy a sport), kérdés, hogy mennyire hosszú az ötödik fokozat. Dízel ennyi futásra alapból nem lenne jó, szóval jó kérdés. Spritmonitor alapján amúgy az új generáció sem igazán torkos, sőt inkább éhezőművész, de nem találtam fixen pályás használatot. De ha tényleg 10 év vagy többen gondolkozik, akkor én lehet inkább a suzuki felé mennék. (az 1.0 boosterjetet nem ismerem, az 1.4T viszont ismerős a Vitara Sből, flottában volt és van is, kb. 70k km-ig volt meg az első, addig problémamentes volt, baromi jó kis gép, jó váltóval, jó futóművel)

    fecus: P3 is valahol akörül van, ha jól emlékszem.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz bitpork #175978 üzenetére

    Ja igen, ha már vontatás. Zsero ,hybridnél alapból kiesik a vontatás, abból a korból csak az Auris és csak a "towing package" megvételével képes rá, plusz ugye nem lehet vele bikázni sem másik autót, mert elfekszik az inverter. Már ha ezek számítanak.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz LuckyL #175980 üzenetére

    Ez igaz, akkor kicsit félreértettem, bocs. Náluk ez az adózási rendszerük miatt alakult ki így. Ott simán megéri emiatt egy hybrid. Viszont ennek ellenére a villanyos gépeket meg még nem tudják rendesen használni. Ott van náluk 3. autónak a Gen1 leaf 10-30k km-rel, a legtöbb már 3-4 pálcát elvesztett, nem igazán használják őket úgy, ahogy kéne, inkább úgy, mint valami hobbiautót, az meg nem tesz jót az akkunak.

    Azt megkérdezhetem, hogy melyik aukciós oldalakkal van jó tapasztalatod?

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz pit stop #176001 üzenetére

    Az első széria az új Daciakból mind rohadós, később sokat javultak. Nálunk 1-2 van a flottában - dokker -, szeretik, nincs velük gond. Barátomék egy lodgyt vettek, 1.6 szívó, jó felszereltség, teljesen vállalható, pedig 2 éve 2 gyerek és 1 kutya amortizálja..

    Aygo az még mindig közös ló a franciákkal, nem?

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz stickermajom #176024 üzenetére

    Szerintem az alvázvédelemmel nem ugrik a garancia, de ha felhívsz egy kereskedést, akkor tuti meg tudják mondani.

    A használtpiacos érzéseidet megértem, amikor én segítek ismerősöknek, akkor már az is nehézkes, hogy találjunk egy olyat, amit hajlandó vagyok elmenni megnézni vagy legalább mondani neki, hogy nézze meg. Rengeteg a szemét, nepperek országa vagyunk és mindenki ebből akar meggazdagodni.

    bitpork: abban a videóban érdekes dolgok hangzanak el, de a szennyezés mértékének a számításánál nem volt egálban a két oldal több szempontból sem. Én hiszek a hibrid és elektromos hajtásban, azzal együtt is, hogy azért idehaza az EURO5 dízelt kitiltani szerintem felelőtlenség volt és nagyon nagyon korai a hazai autóparkhoz képest..

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz LuckyL #176031 üzenetére

    Egy barátom hirdette -> már itt bukik a dolog, de az ablakos résznél hangosan felröhögtem. :D

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz z-csongor #176042 üzenetére

    Hirtelen már néztem nagyot, hogy benzinesből is tiltják az EURO 4est, aztán láttam később, hogy dízel. :B

    Opelből flottában volt 1-2 automata, azok elég torkosak voltak sajnos és nem voltunk elégedettek a a kis turbósokkal sem - bár nem annyira rosszak, mint az 1.6 biturbok a vivarokban -.

    Ha ez a két opció van, akkor én SX4et mondanám. Igaz, abból az automatát nem ismerem, de az 1.4 BoosterJetet igen, Vitarában simán 7 liter alatt volt tempós haladással - pályán a megengedett sebesség felett azért elkezd szépen enni, de ez várható ekkora homlokkal -. Családosként +1 pont szintén az SX4nek, hidd el, hogy kisbabát, kisgyereket hordozóval sokkal könnyebben becuccolsz egy magasabb építésű autóba. Típushibákhoz még fiatal az autó, flottában nem volt egyik Suzukival sem semmi probléma, csak a kötelezők (egyedül talán nagyon régen a vasaló swiftnél az 1.3 szokásos nyelestengely csapágya).

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz bitpork #176062 üzenetére

    Szerintem se. Benzinesből Euro3 úgy tudom, hogy még mehet, de még euro4esek is vannak elég olcsón. Ja, hogy sokan a dízelt vette anno, mert az csak 4-6 litert evett, aztán elkezdte kiherélni, ledugózni és mindenfélét mókulni, hogy a drága javításokat, amiket egyébként a városi pöfögés okoz elkerüljék. Szerintem ahhoz sincs joguk, hogy ledugózott EGRrel, kiírt DPFfel pöfögjenek a gyalogosok mellett, mégis csinálják...

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz bitpork #176065 üzenetére

    Az ellenőrzéssel egyetértek minden téren, sőt. Azokat a vizsgaállomásokat, akik átengedik az életveszélyes, sz*rrá rohadt taligákat is simán bezáratnám, örökre. A gépjármű nem játék, aki az alapvető szabályokat nem tudja betartani az válasszon alternatív közlekedési formát.

    És nem azért írom, mert amúgy felvet a lóvé és mindent megveszek, amit akarok, csak ~tudom a határaimat. Nem veszek légrugós mercit, 330as BMWt, DSGs fauvét vagy skodát, se régi amcsi V8-ast, pedig a felsoroltak közül tudok mind tetszik valami miatt, csak nem tudnám fenntartani a várható javítási költségeket tekintve gond nélkül, így elengedem. Van helyette más alternatíva, azt veszem, amit karban is tudok tartani.

    Szállítmányozás: nemrég sikerült eladósodnom egy jó 20 évre, vettünk egy házat és a belső burkolatokat mi választottuk ki. Megrendeltem a burkolatokat, de több, mint 2+ tonna volt a járólap. Én cégtől tudtam volna Transitot hozni, de a 3.5 tonnás korlát miatt 2x kellett volna fordulnom. Sebaj, a cég kiszállítja, megoldják. Ok. 2x csúsztak, majd a harmadik alkalommal megjelent az utcában egy csíklámpás Ducato, porig ülve. Amikor állt be az udvarba, akkor az első lengőkarok feltúrták a homokot.. Egyben kihozták okosba, azt hittem felpofozom a két idiótát.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz MunezXBK #176069 üzenetére

    Az ég világon semmi, amíg működik rendesen. Céges autóként szívesen használom, ha az kerül hozzám 1-1 példány, de privátban én nem tartanék egy olyan autót, amiben simán van egy fél milla feletti időzített bomba. Az meg egy másik mellékszál, hogy mivel pár évet lehúztam az e-cvt váltóval, így nekem az közlekedő edénynek jobban bejött.

    aero.: De, a szerelőd, aki megjavítja neked. ;]:DDD

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz mezmorize #176080 üzenetére

    3 ajtósból pl: swift sportokat is el lehet csípni ennyiért. Nem a patika darabokat, de élhetőek. Szerintem mai napig kellemes megjelenésű a vasaló swiftből a sport, 1.6 láncos motorja korrektül viszi a bódét, de a 17" felnivel azért vigyázni kell Bpen.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz LZs?! #176085 üzenetére

    Radarból szintén Vitara S tapasztalat: ha távolabbra van állítva, akkor hazai viszonylatban sokszor bejelez. Volt már, hogy ráfékezett helyettem egy előttem leforduló autónál. Én tudtam, hogy elfordul, tudtam, hogy ki fogom kerülni és elférek mellette szorosan, mégis vészfékezett. Ezt leszámítva szerintem használható és hasznos cucc, azt kell mérlegelni, hogy ha már 1 ráfutást megelőz, akkor megéri az a néhány fals riasztás. Szerintem.

    SX4 S-Cross is meglepően könnyű autó, valahol azt hiszem 1200 kg körül, de ennek ellenére is az 1.4T-t mondanám. Azért eladáskor a picivel nagyobb motoros szerintem előny lesz.

    mezmorize: amíg működik, addig igen, amikor elkezd hullani, kokszosodni és jönnek a minimum 6 számjegyű javítások. Nem akarsz dízelt városba és éves szinten kevesebb, mint 30.00 km-re. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz tboldi #176095 üzenetére

    Jazz után ráadásul minden kisebb vagy közepes autó picinek fog tűnni belülről. :) Amúgy optikailag a Sport az még valami aprót mutathat, még ha nem is megy.

    Qru: lol. :DDD

    mezmorize: Fiesta ST nem véletlenül olcsóbb kb. 800k-val egy twingo RShez képest. Nem tudom mennyire vagy képben egy autó fenntartási költségeivel, de első körben tényleg valami kevésbé sportos darabot néznék, ami nem GTA, QV, MPS, RS, ST, Sport stb. Ceed jó autó, dízelként emlékeim szerint a mai napig nincs benne kettős-tömegű, 150k-ig 1 kuplungozás kell nekik, a többi kopó (olyan 60-80 ceed alapján), az újak még nagyon fiatalok, de akkor sem való városba.

    Német egykor volt prémiumokkal vigyáznék, a legtöbben van olyan alkatrész, ami a vételár egy jelentős részét ki tudja tenni, ha cserélni kell. Városi cirkálásra lehet valami kisebbet keresnék, viszonylag nagyobb motorral, de az említett focusnak is remek futóműve van, nem teljesen halott az autó,ha ez számít (bár alul tud rohadni, pontosabban nem is a karosszéria, hanem minden, ami arra van felerősítve alul).

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Doki16 #176102 üzenetére

    Egyetértünk, sose ajánlanám, sose használnám csak városba a dízelt. Flotta szinten mi cseréltük a Focusokat pár éve Ceedekre (a többségét), mert kevesebb a gond velük és generációról generációra ugranak egyet a beltér minőségében.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz q13579 #176111 üzenetére

    Külföldről behozott autóknál ez jellemző, szinte kivétel nélkül csak az első néhány karaktert írják be a forgalmiba. Emiatt én nem aggódnék.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Srácok, a Corolla TS 2004 utáni darabjai mennyire problémás autók? Azt nézem, hogy ami kint van HAHUn azok még olcsóbbak, mint a Twingo RSek és talán több is van pár darabbal. Toyotánál maradva láttam pár Yaris TSt is, de arról azt olvastam, hogy eléggé visszafogott a boogie benne. Fiesta ST felé nem mernék elmenni, de sajnos a Twingokból ami fent van és még nem kelt el, azok nem túl biztatóak, volt amelyik 2 év alatt 5 tulajon van túl, mégis úgy hirdeti, hogy szeretett autómat...

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz rbalint88 #176145 üzenetére

    Akkor ezért van viszonylag mérsékelt áruk, akkor most ebből a körből kiesnek, közlekedő edény már volt és van is a családban. :D

    Picik között kettő maradt, Swift Sport (vasaló) és Twingo RS. Swift sport méretben határeset, Twingo jóval többet ad ilyen téren. Fiestába is beférek, de attól kicsit félek. Yaris TS, ha csak picivel erősebb, de himbi-limbizős, akkor ejtem, Colt cz3/czt nem az én világom annyira. Lupoban ültem anno, nem volt nagy élmény, polo GTI kissé talán túl van árazva, ráadásul itthon 1 db van és a kockás ülésen túl nem sok minden fog meg abban az autóban. Abarth ennyiért nincsen, Fiat 500 meg hát amúgy is.. mindketten gömböc alkatok vagyunk, de ezen kívül semmi közös nincs bennünk, belseje a lineára emlékeztet, az meg nagyon-nagyon rossz céges emlék. Lineás emlékeken túl az olaszokat egyébként nem ismerem, csak a hírüket - meg azt, hogy a Tjet meglepően problémamentes tud lenni - . Céges flottában jelenleg már csak 1 alfa van, egy giulietta, az gond nélkül üzemel, de az jóval fiatalabb, mint amiket én nézek. Szóval ha nem néztem el, akkor kb. ez a kettő típus maradt.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz rbalint88 #176148 üzenetére

    A francia, japán megvolt. Olasz kimaradt. Golfból volt a flottában VII GTI, nyilván ha hozzám vágnák, akkor használnám, de olyat sem vennék. Nem tudom, én valahogy a VW-t nem élem a vonásai alapján. Letisztult meg minden, de nem az igazi. Az alfát mérlegelem, asszonynál vétóztam a Peugeot 1007-est, ha én beállítok egy alfával, akkor abból háború lesz. :DDD

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz 8th #176155 üzenetére

    Napi ingám most 2x12 km, ha költözünk, akkor lesz belőle 2x222 mondjuk. Ekkora távokon én nem kínoznék egy nagyobb köbcentis benzinest vagy egy bármilyen dízelt. Időnként mennék vele-erre arra természetesen, de a napi rutin és az éves futás kizárja.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz bitpork #176152 üzenetére

    Ja, pont az SSSt néztem meg, mert volt már majdnem 10 éve, hogy ültem a céges vasalóban, akkor látta meg anya. Nyilván a 2 gyerek is rácuppant az elektromos ajtóra. Beülve baromi kényelmes volt a pici méretéhez képest. Csak hát Peugeot és elektromosan nyíló ajtók... A megnézett példány a robotizált kuplungos volt, amire rákeresve a világ legrosszabb szerkezete jelzőt többször olvastam. Fogyasztása a leírások szerint vetekszik az 5.0 Mustanggal, dízel kiesik, mert bár évi 20.000 Kmt megy, gyakorlatilag Budapesten át kell vágnia és szmogriadó esetén is dolgoznia kéne. Az automata auris hybrid után nem tűnik reális döntésnek, hogy arra cseréljen. Az is szerelem, de a hülyeségnek is van határa. :D

    Qru: Szerintem nincs a bolygón akkora chip, elbírna egy olyan programot, hogy azt a tömeget hot hatch-é varázsolja. :D

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz kisza25 #176161 üzenetére

    Ja, bár inkább elírás. :DDD 2x22. :B

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Qru #176164 üzenetére

    Az tuti, de itthon akkor ingát nem vállalnék be, nálunk jobb vezetési kultúrával rendelkező országban talán. Éves szinten szerintem 10- 11k körül megállok, mert vannak időszakok, amikor céges paripával közlekedem, arra meg felelőtlenség lenne.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Qru #176173 üzenetére

    Hát, forma-forma. :DDD

    Én a Priusban megtaláltam a lelki békémet, sose voltam ilyen nyugodt, mint ebben a két évben. Előtte volt pár kiszállós kalandom, tudom az én hibám, mert hiszem, ha elmondom valakinek, hogy hülyeséget csinál, akkor megérti, de nem. :D A kiszállás meg mindig meglepetést okozott, miközben ledobtam magamról a kasztnit. Pl: amikor a régi twingoból vagy swiftből fordultam ki, akkor általában már lezárt ajtókhoz értem oda. Meg rémült bambi tekintethez.

    Szóval úgy vagyok vele, hogy a Prius elment, majd 300k km-nél, probléma nélkül, és mielőtt villanyos felé venném az irányt, pár évig még kéne valami, ami fenntartható viszonylag olcsón, nekem teszik és lehet vele játszani. Így lesz belőle talán Twingo II RS, ha minden klappol.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    No.

    Találtam egy RS Twingot, limitált, számozott kiadás, viszont kicsit elbizonytalanodtam. Az autó állapota és belseje a korának és valós futásának megfelelő. És itt van a kis probléma. ~3 évet futott kint, majd behozták, később picit megtörték a fenekét (csomagtérajtó, hátsó üveg,talán még a lökös lett cserélve). Renaultnál kicsit kutakodva fény derült 2 eseményre: 55k kmnél volt valami gyújtótrafó cseréje (talán 2), de ez már itthon volt. Illetve 3 hónapos korában cseréltek benne egy érzékelőt. Na itt viszont van egy anomália.

    3 hónapos korában már majd 9000 km-rel volt bent a francia Renault-nál. Ha felszorzom a dolgot, akkor 3 0000 *12 *3, akkor kb. 100k volt az autóban, azt tekerték kb. 40k-ra vissza. Most van benne óra szerint 66k, így akkor kb. 120-130k lehet a valós futása. Ez nem tragédia, a flottában ennyit futnak nálunk is az autók, vagy még többet, a képek alapján kb. ennyire is saccoltam volna, de egyébként szép állapotú az autó, csak a festett, színezett kormány van megkopva (azt másik RSen is láttam). Csak hát, itt egy 10 éves autó, amit 2x láttak márkaszervizben, sérülve is volt, igaz valószínűleg nem nagyon, de nincs előélete, egy szellem, nincs szervizkönyve, amúgy is egy rétegmodell, ha megveszem, szerintem az életben nem adom el. Jól érzem? Még nem néztem meg élőben, mert egy ~ 550 km-es út lenne. És nem is a távolság a sok, hanem az idő. kb. 5+ óra kocsikázás 2 gyerkőccel nem az igazi. :B

    A másik lehetőség ~azonos árban egy nem limitált darab, 130k körüli futás, de szervizkönyv, A4-es füzetben lejegyzett minden tevékenység az autóval kapcsolatban stb. Ezt holnap megyek megnézni, kipróbálni. Gondolom az utóbbi hiába nem limitált és nem bőrös belül, akkor az a nyerő papíron, ugye? :)

    Qru: szerzel előre egy páratlan, hátra egy páros rendszámot. Probléma megoldva. :D Kollégámék hoztak anno át így telephelyek között autókat, Ps rendszámmal. 3 autó, az elsőn elől volt rendszám, a középsőn sehol, a 3.-on hátul. Az egész nagyon szépen működött, míg nem ért melléjük egy motoros rendőr, aki átment az autók között és leesett neki egyből a dolog. A főnökök azért kiváltotta őket az őrsről. :D

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

Új hozzászólás Aktív témák