- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Proxmox VE
- Ubuntu Linux
- OpenWRT topic
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #83843 üzenetére
Apum az ugyanezzel az 1.3-assal szerelt WagonR-rel 5,2 literes átlagot produkál (külterület és város egyaránt).
(#83845) joamilestoné : Ő jár vele dolgozni, nem én. Nekem ott az aláírásomban lévő motor.
Nem dicsekedésből írtam, hanem hogy ésszel használva képes ilyenre is az a blokk.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz fenergie84 #91767 üzenetére
A mi WagonR-ünkön meg pont a Valeo nem jött be. A gyári is az volt és nem is volt vele semmi probléma addig, amíg az egyik kötelező szervizen lecserélték, mert már több éves volt. Az új Valeók már csíkoztak, nem úgy, mint a régiek. Aztán több autósboltba is vettünk újakat, de egyik sem volt jó.
Viszont nemrég vettünk a Sparban Dunlop ablaktörlőt próbacseresznye alapon. Majd ha esősebb lesz az idő, kicseréljük, addig marad a Valeo.Persze, lehet, hogy csak mi szívunk vele.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kickass #91927 üzenetére
Le leszek hurrogva, de van ez így.
2003-2006 Suzuki Wagon R+, 1.3-as VVT-vel. Minden kritériumnak megfelel. Egy régi Swiftnél azért minőségibb, még ha nagyon nem is látszik. Nekünk is ez van, 10 év és 55k km alatt első féktárcsát és betéteket kellett csak cserélni az olajon és szűrőkön kívül. Minden más eredeti, még az aksi is (pedig a 4 évvel ezelőtti műszakin már mondták, hogy meg fog dögleni, de azóta sem erőlködik indításkor ). Na jó, az ablaktörlők és a gumiabroncsok már nem gyáriak.
Ha rendesen karban vannak tartva, kimennek a világból. Most napi ~80 km-t megy, fele-fele város és országút, 5-5,5 l-ben megáll.
Én is hasonló méretű vagyok és kényelmesen elférek elöl. Magam mögött már kevésbé, de kibírható.
Hátránya, hogy kb. 100k-nél hajlamos egy csapágy tönkremenni a váltóban, de más típushibáról én nem tudok.[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Tom1939 #97629 üzenetére
Tetszett, nagyon is. Ez a Suzuki már nem az a Suzuki, mint ami 10 évvel ezelőtt volt. Hatalmas minőségi ugrás a WagonR-ünkhöz képest. Mondjuk ezt bármelyik márkáról el lehet mondani, de na, ez volt az első benyomásom.
Pikk-pakk beállítottam az ülést, kormányt, az eladó elmondott néhány infót az autóról, aztán elindultunk. A legelején persze fura volt a kuplung és a fék (160 vs 56000 km futás), de hamar meglett az összhang. Tettünk egy kört a városban (~12 km-t) és igazából nem tudok rosszat elmondani róla. Könnyű vezetni, a futómű sem ráz - szemben a wagonerrel - és a motor is jól viszi a kasznit szerintem, hiába csak egy szívó 1,6-os. A legjobban az üléspozíció és a váltó rövidsége tetszett, ja meg a kulcs nélküli indítás.Apum is szeretne egy új autót venni másodiknak, a WR maradna a melós járgány, az új meg a családi/hétvégi. Több autó is a listán van (5-5,5M-ig, és benzines): Opel Mokka 1,4T, Nissan Qashqai 1,2 DIG-T, Nissan Juke 1,6 DIG-T (nem a "szépségéért"), Honda Civic 1,8 (5 ajtós vagy Tourer)és a Suzuki SX4 S-Cross 1,6 VVT. Ülni már ültem/ültünk mindben, de vezetve csak a Suzuki volt. Egyelőre még a gyűjtés folyik, addig még megjelenik az új Vitara is, ami szintén listás lehet.
szerk.: Qashqai-ból nem lesz 1,6-os turbós, 190 lovas?
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #98875 üzenetére
Ízlések és ficamok, nekem tetszik az S-Cross, az előd meg egyáltalán nem. De úgy látom, ezzel egyedül vagyok.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz szőröscica #99910 üzenetére
Gyújtás, gondolom.
-
tboldi
nagyúr
válasz e=mc² #100219 üzenetére
Ezt én is utálom, annak ellenére, hogy motorozok is. Nem is szoktam előre menni, féltem magam és a motort is attól, hogy valaki rosszul reagálná le.
Amúgy tegnap rios error miatt nem tudtam reagálni [rvilike] egyik hsz-ára:
Még ETZ-vel én is találkoztam egy olyan "Marikanénivel". Megy előttem tök lassan (50 helyett 30-cal, vagy még annyival sem), gondoltam megelőzöm és amint elkezdtem a manővert, index és fék nélkül simán levág balra (egyenes úton, nem kereszteződésben). Csodálom, hogy meg tudtam állni...[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Goblin12 #100281 üzenetére
A WagonR-hez annyit, hogy szerintem az a 76 paci kevés pályázni, de a későbbi 93 lovas már alkalmas lehet. Csak az automata nagyon ritka. Ja, meg a dobozforma miatt vigyázni kell a széllökésekkel és a kamionokkal.
Saját tapasztalat: Debrecen-Mosonmagyaróvár, WR+, 93 hp, 3 személy + ETZ utánfutón, aminek a ráfutóféke valamilyen szinten befogott - bírta a 130-at, a fogyasztás 8-9 l lett. Most apum jár vele dolgozni, napi ~100 km nem pályán, 5 l-es a fogyi. 4 izzón, az akkumulátoron és az első fékeken kívül még semmit nem kellett cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #101839 üzenetére
Volt 125-ös ETZ-m és Puch Maxi S-em is, sokféle 2T olajat kipróbáltam már velük. Nekem a Castrol Power1 Racing jött be (a helyi boltban 3600 Ft/l volt). Semmi lerakódás a gyertyán és hidegben is ezzel indult a legkönnyebben mind.
Nem értek a dízelekhez, ez csak egy tipp a jó olajra, ha öntögetni akarsz.
-
tboldi
nagyúr
válasz norbert1998 #110585 üzenetére
Mert a 100-as Skodri nem az?
Amúgy ennyiből én egy 4T Trabit vennék és optikailag 2T-zném (motorháztető, homlokfal, lökhárítók, lámpák, stb). De "daily driver"-nek nem alkalmas, kizárólag hobbi célra, találkozókra járni.
Vagy B125 és ETZ, de ugye motorozni meg nem akarsz.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #124753 üzenetére
Milyen motor van a Wagon R-ben? Úgy tudom, hogy ezek az OBD-s cuccok csak az M13A-val hajlandóak kommunikálni. Apumnak is ilyen motoros Wagon R-je van, egyszer egy körfolgalom bejáratánál véltelenül nagyobb sebességben hagyta, és amikor szabad lett az út, lefullasztotta. Gyorsan újraindított és ment, de kapott egy csekkendzsint. Itthon megnéztem Torque-kal és egy ilyen olcsó ebay-es kütyüvel, főtengely jeladó pillanatnyi kimaradás, kitöröltem gond nélkül, és nem jött vissza azóta sem. Más hibakód nem volt még soha (12 év, 84k km).
szerk.: Ha fogyasztási adatokra is kíváncsi lennél, akkor DashCommander. A Torque-kal ez nem megy valamiért.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #124761 üzenetére
Az a kábel valszeg még a régebbi szabványhoz való volt, ezek a BT-os olvasók szerintem nem lennének jók.
Ebből indultam ki:
"A tapasztalat szerint OBD2 protokoll-lal csak ignis motorral szerelt Wagon R-ek hajlandóak kommunikálni." - forrás[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #124799 üzenetére
Legyen úgy!
Amikor én vettem ezt az izét, akkor láttam először azt a hozzászólást, és mivel nekünk M13A van, nem is vacilláltam.
-
tboldi
nagyúr
Csak hogy legyen min nyammogni...
Nálunk az Ignis motoros (vagyis M13A VVT) WagonR 6 L alatt fogyaszt 100-on.
Hogyan is jön ez ki? Hétköznap apum jár vele melóba az egyik kb. 45 km-re lévő osztrák faluba, országuton. Ebből (csak oda, de vissza is) nagyjából 20 km a lakott terület. Hétvégén pedig én vezetem, szinte csak városon belül, összesen kb. 30 km-t.
Ez 480 km. Legutóbb (vasárnap, Shellnél dupla pontok, yeah) 25,79 L-t sikerült belenyomni első kattanásig. Gyors matekozás után kijön, hogy durván 5,4 L/100 km.
Apum vezetési stílusáról annyit (de én is hasonlóan közlekedek), hogy a KRESZ-ben megengedett sebességhatárokat tartja, de nem mondanám, hogy vánszorogva éri el azokat, és ált. 2500-nál vált. Ha már üzemmeleg a motor, konstans 50-nél már szúrja az 5-öst, hidegen még marad a 4-es. Emellett a motorféket is előszeretettel használja, 90-ről is így lassít 50-re, mire eléri a település kezdete táblát. Tudom, tudom, nagypapás, meg hasonlók.
Ausztriában is 90-nel szokott menni a megengedett 100 helyett, pont a fogyasztás miatt. Ahogy hobizoli is írta, onnantól tényleg elkezd rohamosan nőni.
Nyáron általában 1-1,5 literrel kevesebbet szoktunk tankolni, ugyanilyen használat mellett.
Ja, és Shell V-Power 95-ös megy bele minden héten.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Morris #132524 üzenetére
500k körül gondolom még a 76 lovacskások mennek. Nem rakéta, de amire használnátok, arra jó. Nem tudom, hogy ezekben milyen a gázpedál, de a miénkben (93 le) nagyon puha, szinte semmi ellenállása, könnyű nagy gázt adni, kis megszokást igényel. (Ráadásul a 930 kilójával és a rövid váltóval amúgy is elég ugribugri az M13A-s WagonR.) A futómű egyszerű és tartós, de rossz úton rázós, kátyúkat kerülgetni kell szorgosan. A beltér viszont nagyon jól pakolható.
Ja, amit még típushibának tartanak, az a világításkapcsoló. Nekünk 12 éve már hibátlan, pedig szinte állandóan megy a tompított. Állítólag hajlamos megolvadni és rosszabb esetben zárlatos lehet. Viszont könnyű cserélni, sok Opelben is ez van, minden bokorban találni és nem is drága.Qru: Pedig az vagy. Én 140-nél sem féltem a sajátunkban.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Morris #132667 üzenetére
Ha kell a magasabb üléspozíció, akkor tényleg nem nagyon van a WagonR-en kívül más ennyiért. A 194 centimmel tök jól elvagyok benne, még hátul is, csak ebben az esetben nem magam mögött.
BTW tudtommal a 76 lovas többet zabál valamivel, mint a 93-as, bár az meg nemigen lesz 500k körül. A miénk: [link]Amúgy az a bizonyos 140-es tempó 2012. nyarán sikerült, amikor a megvásárolt 125-ös ETZ-t hoztuk haza (Debrecen-Mosonmagyaróvár) befogó fékű utánfutóval*, 3 személlyel és kb .8,5-9 L-es átlaggal.
* Apum eltévesztette a felhajtót az M0-sra, bementünk a városba, és valahol a Keleti környékén le is blokkolt. Jó móka volt a dugó közepette félreállni. Egy taxiállomásnál sikerült, nem nagyon örültek nekünk, de hát nem volt más választás. 30-40 perc várakozás és hűlés után kiengedett, mehettünk tovább.
-
tboldi
nagyúr
válasz Yushchenko #134820 üzenetére
900 köbméter? Há' hogyne érné meg!
-
tboldi
nagyúr
válasz motoflug #135408 üzenetére
mivel 187cm vagyok, így twingo/lupo/wagonr+ és társai ki vannak zárva.
Nem rádumálni akarlak, csak kijavítani.
A Wagon R+ nagyobb a Twingónál és a Lupónál. Kívülről hasonló méretűek a specifikációk alapján, de a Suzuki belülről érezhetően tágasabb. Én tök jól elférek benne, pedig 7 centivel magasabb vagyok nálad. Igaz, mögém már nem ül senki, de fejtér még bőven van, és a térdeim sincsenek útban a kormánynak.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz g4bb3r #135818 üzenetére
Na most ehhez képest most a közvetlen környezetemben 4-5 en vettek autót teljesen "vakon" és mindenki jól járt érthetetlen..
Nekem ilyenkor mindig az a kényszerképzetem támad, hogy valójában mégsem problémamentes az autó, csak:
a. nem veszik észre,
b. túl nagy a büszkeségük ahhoz, hogy bevallják. -
tboldi
nagyúr
válasz hobizoli #136101 üzenetére
Mi ez az ellenszenv így hirtelen?
Én csak leírtam, hogy hogyan vélekedhet erről az eladó fél, hogy nézhet ki az ő bőrébe bújva. Nem foglaltam álláspontot egyik oldal mellett/ellen sem.
szerk.: De ha muszáj, akkor BigBlackDog hsz-ával tudnék azonosulni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Akkor már én is bedobom a Lipóti Pékség pityókás, illetve parasztkenyerét.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...