- Direct One (műholdas és online TV)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mozilla Firefox
- Linux kezdőknek
- Windows 10
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Sweet.tv - internetes TV
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #226491 üzenetére
2 okoskerék van, darabja kb 50 ezer Ft. Kell mellé cserélni a 2 szolenoidot, és ha már úgyis ott van az ember, akkor erősen ajánlott a komplett vezérlést is cserélni vízpumpával. És ha már a vezérlést piszkálod, akkor miért ne cserélnéd a főtengelyszimeringet is? Viszonylag jól hozzáférhető helyen van egyébként, könnyen szerelhető, és egy akármilyen maszekszerviz is el tudja végezni.
De mégjobb, ha olyat nézel ahol ezen már túlvannak.6 éve az én kocsim előző tulajának 300 ezerbe került ez a mutatvány, független szervizben. Akkoriban viszont még 80-90 ezer volt egy ilyen okoskerék darabja. A szervizóradíjak meg a mai árak fele
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Vismajor01
addikt
-
zgospel
őstag
válasz tboy93 #226478 üzenetére
"H astra szívó motorjai emlékeim szerint nem túl jók nem?"
H Astrából a 116 lovas 1.6-os (Z16XER) talán a legelterjedtebb és a legjobb ezek közül, a 140 lovas 1.8 (Z18XER) ugyanaz csak erősebb és nyomatékosabb, meg ritkább. Az 1.4-et kerülném igazából, az 1.6 egy fokkal megbízhatóbb és erősebb is, ugyanolyan fogyasztás mellett. A vezérlés okoskerekeinek cseréje egy nagyobb költség, de ez átvizsgáláskor már jól hallható ha baja van. Kb 2-300 ezer km-ként egyszer jön elő.
G Astrából a nem TwinPortos 90 lovas 1.4-esek a legjobbak karbantartás szempontból, Z14XE motorkód.
2-3 deci ezrenkénti olajfogyasztással lehet mindnél számolni, az teljesen normális.Nekem az 1.8 H Astra fenntartása az elmúlt 4.5 évben átlagosan havi 19 ezer Ft volt, éves 10 ezer km futás mellé. Ebben minden benne van a benzin kivételével, tehát adók, gumi, biztosítás, szervizek, autópálya, mosás, stb. Nem tudom hogy ennél olcsóbban lehet-e üzemeltetni valami autószerűt
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #226475 üzenetére
Motornál egy kellemetlenség rémlik csak, a légszűrőház vagy a szívócső szétmállik, csere.
Váltó teljesen jó, nem hondás kapcsolási érzetű, de megbízható, csapágyprobléma nem jellemző.
Elektromos részt tekintve 3 hiba jut eszembe: a hátsó lámpák csatlakozóinál a test megolvadhat (egy áthidaló vezetékkel megkerülhető), a km-óra látszólag meghalhat (fel kell frissíteni a forrasztásokat), illetve az elektromos kormányszervó köszönhet el (szintén javítható). Igazából semmi komoly, más ~20 éves autónál is előfordulnak ilyenek.szerk.: Ja, meg a testkábel!
[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
válasz tboy93 #226475 üzenetére
10 eve van kettes puntom, semmi hibalampa nincs
jon megy teszi a dolgat
a hatso kerekjaratibsn megjelent sajnos a rozsda, de meg eleg kezdeti allapotaban..egyaltslan nem veszes
nygyon sajnalom eladni, de mar eleg kicsi, neha 3 an ulunk benneeladó: vadi új soundcore motion+
-
rbalint88
addikt
válasz tboy93 #226262 üzenetére
Hyundainal nem legenda, hanem 2020 utani autokon mar csak ket ev gari van a kuplungra, a DCT-ere is.
Nem emlekszem, neked 16” v 17” felni van? 17” van az i30-on, a puha es kenyelmes hangolas szerintem nem ilyen. Kollegae 16”-os, az erezhetoen puhabb, de az is inkabb feszes, mint ringatozos. -
ParmaBoy
junior tag
válasz tboy93 #225845 üzenetére
1.6 crdi inkább. Bosch rendszer (felújítható), remekül sikerült motor. az 1.7 is jó, de talán az 1.6 egy fokkal jobb, ismertebb, olcsóbban fenntartható. Egyedül a kuplungot fogyasztja hamarabb a szokásosnál, erre oda kell figyelni vételnél, hogy ne az utolsókat rúgja, viszont alkatrészben olcsóbb egy némethez viszonyítva. (ezekben az évjáratokban viszont már az összesben lesz sztem DMF, de majd javítanak, ha hülyeséget mondtam)
Szerk: benzinest ezekből az évjáratokból inkább került a Kia-Hyundai esetén, meglepő módon a dízel a problémamentesebb.
Arra készülj, hogy a koreaiak sem lesznek nagyon magas szinten a belső minőséget illetően.
Illetve ekkoriban lettek közkedvelt flottásokat, annak minden előnyével és hátrányával.Szerk2: Írják előttem, hogyha benya, akkor MQB: teljesen egyetértek!
Viszont, ha ismert az ASX előélete, akkor lehet azt venném, alapvetően egy megbízható cucc, bár motort, kilométert, stb. nem írtál.
[ Szerkesztve ]
Diffidati Con Noi
-
veterán
válasz tboy93 #225793 üzenetére
Az eladás érdekes kérdés, hogy bizonyítja egy esetleges vevő, hogy akkor mennyi olajat is eszik az a kocsi?
Feltöltik maxra az olajat, majd a vevő meg azeladó egymásmás mellett ülve megy 1000km-t a kocsival, aztán megmérik mennyivel lett kevesebb?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
footy
addikt
válasz tboy93 #225529 üzenetére
+1
KB az osszes plugin egy vicc a Model3 mellett. Sot egy nagy aksis ID3 vagy Cupra (77KW) mellett is.ui. Most nezem a CUPRA Born eBoost / 77kWh most 16.3M HUF (WLTP 552)
ez igen jo ajanlat.#225531BigBlackDog
Jah csak a VAGoknal varhatod mikor szabad kifizetni a premium felarat a nem letezo premium feature-okre (meg a 3 kuplungra a hajtasban), az Astranal meg gondozhatod a jo hiru 1.6 prince motort[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
herrká
senior tag
válasz tboy93 #225431 üzenetére
Köszönöm! 5, 6, 7, 8 szerintem targytalan. A többit nezegetem.
Az automata váltó ügyben valami, amelyiket kerülni kell? Valahol ajánlották a duplakuplungosat, egy másik helyen meg azt mondta valaki, hogy az betegagy. A skodalatos autókban nem győzik ganyolni... De ha valaki tud segíteni, tényleg ezt a dsg, triptonic, cvt stb-it írja már, hogy tudjam miről van szó. Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
junior tag
válasz tboy93 #225391 üzenetére
Ezek még pre-facelift kocsik. A facelifttel a dízel kivezetésre is került (bár elvétve találni új logós mhev dízelt, de ekkor volt ugye a chiphiány és árlistába már nem került)
A benzinesnél a trafógondok ismertek, ott is lehet tréler belőle, és a kia egyesével cserélgeti a meghalt darabokat.
Diffidati Con Noi
-
addikt
válasz tboy93 #225383 üzenetére
vannak egészen jó FB csopik a témában
Nissan Leaf Battery DIY and other EVs
Nissan Leaf adok-veszek Magyarország | Facebook“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #225067 üzenetére
Szóval szokásos dízel 200k fölött, ez nem tud megijeszteni.
Engem tudod mi tud megijeszteni? A Piezzo szó... jó lenne tudni mágnestekercses vagy Piezzosak-e azok a porlasztók. Dióra már megvan a helyem, a váltó meg a lendkerék nem ilyeszt meg mert most is van egy M32-esem...The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #224080 üzenetére
A WagonR-éhez mi sem nyúltunk még hozzá, de a polcon be van készítve 2 dob és 4 pofa.
A mostani Ypsilonnál ez volt a kiindulási állapot bal hátul, a szoruló mozgás nyilván nem látszik egy fotón, de az igen, hogy félrekopott, az előrefelé néző pofa vékonyabb volt.
After képem csak a teljesen összeszerelt állapotról van, koszos kézzel nem szoktam a telefonomhoz nyúlni.[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
senior tag
-
Kickass
őstag
válasz tboy93 #223721 üzenetére
Ez nem a cayenneben is megtalálható VR6?
Egyébként ne legyenek illúzióid, drága. Anno nekem is volt egy ilyen kattanásom, de sok alkatrészből csak gyári van heroin áron. Draskovics Andrisnak van egy használtteszt videója ott beszél a fenntartási költségekről egy srác egy porschekra szakosodott szervízből.
-
félisten
válasz tboy93 #223620 üzenetére
i20 tényleg tetszetősebb.
Vajon automata váltóval milyen lehet?"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." ELADÓ CUCCOK HA-n: Galaxy A40, Kolink KL-SFX-350, Seasonic SS-300TFX, Streacom F7C Alpha V3, Silverstone GD05 + GD06, vadiúj 45-ös Bugatti és VANS surranók
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #223149 üzenetére
Mondjuk úgy is fel lehet fogni, hogy a következő 350e km problémamentes lesz. Csak előtte a vétel utáni olaj- és szűrőcserék mellett még egy gyors DSG rendberakás is benne van a számlaösszegben. Viccet félretéve, felkészült lelkiállapot mellett nem tartom elvetendőnek ezt a megközelítést sem.
[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
válasz tboy93 #222890 üzenetére
Ezen már túl vagyunk, én viszonylag nagy suv ellenes vagyok. Ő a 2. barátom, aki suv-ot vesz, mindketten az asszony miatt, jött a gyerek...
Ja és a másik outlandert vettAzt mondta, hogy ha majd megházasodok megértem (ő sem akart suv-ot, inkább kombit/mpv-t, pl a tourant ajánlgatta az asszonynak).
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
-
slett27
addikt
válasz tboy93 #222299 üzenetére
Halálfélelem megvolt. Rugózás omg. Abból minden IS ki van spórolva. Nyugdíjas papperoknak való tényleg kimenni a telekre. Többet az életbe nem. Inkább eladom egyik vesémet a karbantartásra.
Fiat Bravo 1.9 MJet 90LE ?? Ember autószerelő és váltig állítja hogy ez 90LE-s. Sehol nem találok róla infót csak 120 ill 150LE. Ezt is megnézném.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #222212 üzenetére
De, és azzal együtt a világ minden szívását is a nyakadba veszed ennyi pénzért.
Kerestünk rokonnak nem rég falura 200-ból... ismersz, nem riadok meg ha valamit szét kell borítanom és meg kell értsem mi az isten baja van. ~9db-ot néztünk meg hahu/marketplaceről, duplázott a kereten inkább...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
-
szebe
addikt
válasz tboy93 #221427 üzenetére
Abból nehéz ilyet találni, de nem lehetetlen: [link]
Egy hónappal csúszik ki a 2016-os kitételből, de azon kívül fapad.[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
vendingo
veterán
válasz tboy93 #221420 üzenetére
Logan volt a cél, de az 1.0sce nem győzött meg, a 0.9 tce-ről meg itt a fórumon mindenki lebeszél.
Amit nem értek, hogy ph-n mindenki írja, hogy nem jó, de konkrétan senki nem tudja/mondja, hogy mi a baj velük.
Más oldalakon (renault, dacia) mindenki az újabb 0.9tce-t ajánlja.
Próbálok utánanézni, hogy vajon mi lehet az igazság, beszélek majd szervizes ismerőssel is.
A clio így került képbe, hogy abból a szívó 1.2 nagyon jó, twingoba az ketyeg itthon 22 éve. Sajna a clio kicsit magasabb árszabás nekem, de nem adom fel, nem sürgős.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
TeeJay
félisten
válasz tboy93 #221341 üzenetére
Legalább már okosabb lettem hogy alapvetően a 2.0 tdci 140LE motoros Galaxy 2010/4-ig főleg ha EURO4-es akkor esélyes hogy DPF mentes kivéve ha németből származik
2010/4 után meg már mindegyiken van.
Mivel dél pesten lakom nekem is elég sok rövidebb ingázás lenne mert klímázok és megyek klímákat takarítani aztán van hogy panel telepen belül egyik végéről másikra megyek át ami kevesebb mint 1km és naponta több cím is van.
M0-on is lesz persze hajtva de az havotna 2-3x csak szóval jobb nekem ha nincs DPFTelepen nálunk láttam eddig 3-4Galaxy-t, rendszámot lekérdeztem és szinte mindegyik 2010 előtti és találtam olyat amiben 480ezer km van de ott van és látom hogy naponta mennek vele mivel máshol áll a parkolóban este mint reggel ahol állt
Sőt ha.hu-n van 700e+ km-es is szóval tényleg a világból kimegy ha megkapja a karbantartást meg a csere alkatrészeket időnkéntMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
válasz tboy93 #221304 üzenetére
Vezess.hu teszten Ford S-Max-ot felemelték és ott nincs DPF és 2009 előtti
[link] Varga Tibor mondja is hogy EURO4-hez még nem volt EURO5-höz kellett bevezetni.
Napok óta ehhez vadászok valami listát hogy létezhet-e 2009-es EURO5 bevezetés előtti Galaxy amibe DPF-et rakott volna a Ford?Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #221203 üzenetére
Igen de én nem az élettartamra gondolok.
Imi konkrétan 1-2 ezret elfutott és megkotló görgőkről beszélt. Nagyon magas lett a gyártáshibások aránya az utángyártottak közt.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #221187 üzenetére
1.4 - 1.6 utángyártott görgő rugója szereti átnyomni a talpat és ugrik a vezérlés.
Sajnos nem én találtam ki, Imi fogadott ezzel miért csak a 80k-s gyárival vállalja. Beesett a minőség és még INA / SKF-nél is hallani róla.A rohad meg nem kifejezés.
Olajevést meg szélsőséges esetben ala me értsétek: BP - Győr - BP leette max alatt 2-3mm-ről a min alá. (nívó 1l-ert takar, tessen számolni )
Az az 1.7-es egyébként jó blokk hírében áll tboy.
---
Köszi a válaszokat és a türelmet! Nem csak most de az elmúlt három hónapban is a többi topikkal együtt! Nem kis kanosszajárás volt az a Civic...
Ránézünk az 1-es Oktávra azzal az 1.9-essel a Kia/Hunyadi benzinest meg eltemettük, max a cégeshez hasonlóan nézünk egy 1.6CRDi-t végülis az is DMF mentes és ismerjük is.
Bár én tartom így a most olvasottak/visszajelzettek alapján, hogy az Astra 1.3-as kiesésével vagy akkor már az 1.6-os Astra H vagy egy 1.4-es 86 lovas Ibiza(2009<)** kéne apumnak... untig ellenne bármelyikkel.**Ha sikerülne végre meggyőzzem. De ott tartunk, hogy Te is dízelt vettél fiam... ja csak én vagy rohadok HO-ban vagy heti 2 nap irodára veszem elő egyébként meg hétvégi kirándulósnak kellett autó.
---
slett27 hogy érezd, körbe futottam 8 lakatost többeket közülük a srácok ajánlottak odaát. 2 ív és 2 küszöb (belső küszöbbel persze) fújva ~600 +/-80 ezer.
Mikor lemostuk az alját és kiderült gatya lesz éveken belül a hátsó bekötés, az első - hátsó nyúlványok ott már milliós tételről beszélgettünk a lakatosokkal. Itt még motor csere 400... itt volt az a pont, hogy az amúgy szemre tök szépnek tűnő autónál azt mondtam lenyelem a golyót és vele együtt a fél milla buktát. Egy szempont volt utána, nem lehet rozsda, kicsi sem. így és emiatt mentem csak el megnézni a GTC-t pedig eredendően taljánban gondolkodtam.
Motor lehet cserélni, futóművet fel lehet újítani ha lóg. De ha a bódéhoz kell nyúlni az csillagászati. Ne a magad hibájából tanulj hanem az enyémből.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
slett27
addikt
válasz tboy93 #221187 üzenetére
Értelek. Gondolom a rohadás akár milliós tétel is lehet manapság igaz ?
És a Focus ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #221120 üzenetére
Ha a gyűrű témára gondolsz az kb megkerülhetetlen. Ahogy a Foka2-es 1.6-osa a Mazda származás révén érintett úgy az Astra 1.4/1.6 is hamar gyűrűsödik ahogy a CVVT 1.4 is. Rossz irányból közelítek?
CRDi tudom, hogy DMF mentes de azt meg ki kell fogni 5 ajtósban ha a kombit kizárod.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
pepucs
tag
-
kisza25
félisten
válasz tboy93 #220870 üzenetére
Az összes eddigi autómmal együttvéve nem volt ennyi gond
A legproblémásabb a vectra volt, de nem volt akkor még pénzem rendesen karbantartani.
2006- os skoda fabia 5,5 év, 58ekm csak kopó, de abból se sok, olajon és szűrőkön kívül egy fékpofa elől.
Kia ceed 68 ekm csak olaj és szűrők és egy lyukas klíma hűtő gariban (Ausztriában a hegyekben a "sózás"kimarta)
I20 10ekm olaj+szűrők, harmadik féklámpa gariban
I30 crdi 10ekm olaj+szűrők, jobb első féltengely
Fiat tipo 5 ajtós és sedan 36,5 ekm olaj+ szűrők
Seatokkal most van a 4. összesen 30ekm csak olaj+szűrők egy vízcső és a mostaniban egy vezérlés+vízpumpa, bal hatsó lámpa (11eFt) egy új ülés vezető oldalra (27,5eFt)
I30 1,4 bal hatsó fék munkahenger a kézifék miatt, jobb oldali elektromos ablak kapcsoló és a kormányon a szervó kormány kapcsolója.
I30 kombi első fék+tarcsa jobb oldali elektromos ablakemelő és újra bőrözött kormány, jobb és bal oldali gömbcsukló és olaj+szűrők mindkettőnél (20ekm)
Az opel insignia nem az enyém, de fékek+tárcsák, vezérlés+vízpumpa, gyertyák, gyujtótrafók, klíma szabadon futó cspágy lett cserélve az olajon és szűrőkön kívül[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
t1
veterán
válasz tboy93 #220870 üzenetére
Dettó C Corsa (1.4 16V) 6 év és 65.000km alatt a szervókormány romlott el, kipufogót kellett cserélni , első lengőkarszilentet , 2 hátsó gátlót, 2 hátsó kerékcsapágyat, szelepfedél tömítést illetve gyújtótrafót. Ezek voltak a + kiadások a szokásos folyadék és vezérlés cserén. Szerintem ez nem túl rossz hogy 23 éves a kocsi.
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz tboy93 #220810 üzenetére
Szoval akkor ott tartunk, hogy KIA/Hyundaibol a MHEV es benzin vonalat el kell felejteni, az automata valtora gondolni sem szabad.
Es akkor maradnak a 6 sebesseges dizelek, amik eddig egesz jonak tunnek.Esetleg valami tipp amugy 5-6.5 millio kozott hasonlora? Latom meg talan a Kuga ami hasonlo.
Ha van valami ferdehatu / kombi / suv ami 4.5 meter alatt van, de azert nagyobb mint egy focus ferdehatu (4.3 meter) azt az ajanlast koszonettel fogadom. Persze csak ha van olyan csillagallas amiben ajanlhato az auto.
A legnagyobb bajom a focussal (azon kivul hogy most valami baja van es kezdem a bizalmam elveszteni), az az hogy autopalyan menni haza munka utan hangos. Egyszeruen nem birom mar, pedig kb heti egyszer megyek vele, szoval a Daciak es hasonlok kilove. -
zgospel
őstag
válasz tboy93 #220745 üzenetére
Igen, általában amiatt ég át, de csak akkor, ha bekokszolódott már rendesen aztán mennek vele egy hosszabb távon hajtósabbat, pl autópályán. Akkor a nagy hőterhelés hatására begyullad a koksz és átégeti a dugattyút. Városi tötymörgésben ez nem történik meg, cserébe elkezd olajatfogyasztani, mert a koksz miatt letapadnak a gyűrűk.
Egy megoldás ez ellen egy Spuri vagy Metabond vagy hasonló tisztítóadalék rendszeres használata az alapbenzinhez is elejét veszi ezeknek a problémáknak. Meg a minél magasabb minőségű olaj.
Dízelek üzemanyagrendszerének az élettartamát is jelentősen meghosszabbítja a prémium üzemanyag vagy külön adalék használata.
De ezeket inkább megelőző jelleggel kéne alkalmazni. Folyékony szerviz nincs.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
kenguru99
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Direct One (műholdas és online TV)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sorozatok
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Így javít a Honor AI a szuperzoomos képeken
- Hogwarts Legacy teszt
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest