- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AliExpress tapasztalatok
- Ubuntu Linux
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Open Broadcaster Software OBS
- Az Arm megvenné az Intel egy részét
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Microsoft Excel topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
Sziasztok!
Autó vásárláson töröm a fejem, de nem igazán jutok dűlőre mit kellene vennem a racionalitás és az egyéni érzelmek szembenállása miatt.
Röviden a történet: Finnországban élek, nincs óratekerés, az autók nagy része vezetett szervizkönyves, rendszeresen karbantartott. A nepper ha hazudik megy a sittre, minden használt autó rejtett hibáira 6 hónap garancia van szóval a piac nem gáz, viszont az utak télen egy sóbányára emlékeztetnek. Az autó leginkább rövid távra lenne használva (napi 2x3km, néha 2x15, szóval hideg motorral, na meg a -25 fok néha befigyel), illetve havonta-kéthavonta autópályán 2x200-500km. (Munkahely relatíve közel van, csak a tömegközlekedés borzalom, illetve beüzemelésre mikor kell menni nagyon nem mindegy, hogy 2 óra autózás, vagy akár 6 óra vonat ha szerencsétlen a helyzet)
Ami biztos:
- Benzines kell, leginkább a rövid távok miatt, na meg a dízelek éves adója négyszerese a benzinesekének.
- Automata kell. Én manuális párti vagyok, de fogja vezetni barátnőm is és bár a kuplungot jól kezeli, a váltót nem. (Céges dízel Octavia-t mindig akkor váltotta el mikor már tudta, hogy muszály. Szóval olyan 4000 körül...) Na meg pár év múlva eladáskor sokat fog nyomni, mert nagyon keresettek.
- Örülnék ha az ár megállna 18.000€ körül, de ha nagyon úgy van tudok felfele menni. (Illetékek meg átírási díj, stb. nincs. Az autó árán felül az extra költség csak az éves emissziós adó és a biztosítás, ami 500-1200€ között lesz valószínűleg)Aminek örülnék:
- Sedan, coupé, forma párti vagyok, kombik teljesen kizárva, hatchback csak akkor ha nincs jobb választás, de végső soron nem zárkózom el előle.
- Mivel automata kell, minél minőségibb darab kellene. Nem szeretem a gondolkodós fajtákat.
- Rohadt jó fényszórók. Az év felében térdig érő sötétségben vezetnék csak, nem para az sem, ha nem 30€-ért kell izzót cserélni, hanem 400€-ért lámpát ha gebasz van.A két típus amire én tudok gondolni, és tetszenek is az a Mazda 3 sedan és az Audi A3 sedan. Kinézetre talán az Audi jobban tetszik, csak hát a 2.0 szívó benzin a Mazdában kevesebb kockázatot rejt (főleg ilyen használat mellett) mint az 1.4 TSI, annak ellenére is, hogy nem vagyok a “jajj TSI, meghal, gatyád rámegy, mind meghalunk” típus.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz hobizoli #170550 üzenetére
Gondolkodtam rajta, de felesleges. Dombok sincsenek amire fel kell mászni, hegyek meg végképp, amúgy meg szöges gumival mászkál télen mindenki. Tempó miatt (külön téli sebességlimit van) meg úgysem fogod eldobni a gépet, mivel városban gyökkettő, autópályán meg a szöges gumi fog annyit, hogy ha nem csinálsz hülyeséget akkor nem csúszol meg a jégen sem.
Viszont sok embernek van nyári és téli autója. A nyári a normális, a téli meg valami hátulkaparós játszós amit nem sajnálnak összetörni ha nem adja ki (régebbi 5-ös BMW-k főleg, kockalámpás Mercik, stb.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170559 üzenetére
Előbbi 26.000€-tól indul, utóbbiból 0 db eladó van az országban, szóval nem igazán nyertek.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170566 üzenetére
Más piac.
Elvileg az új Mazdáknál már nincs probléma a rozsdával, és a Mazda valami 10-15 év garit vállal korrózióra, addigra meg már 2-3 autón túl leszek. Na meg itt a hó és a sózás miatt az összes új autó első útja egy műhelybe vezet alváz és üregvédelemre. Még az első generációs 6-osok is rozsdamentesek nagyrészt, pedig annak megmutattál egy képet egy pohár vízről és elkezdett csipásodni.
Váltóból gondolom a 7 sebességes S-Tronicról beszélsz, a 250.000-et nálam biztosan nem éli meg az autó, engem sokkal jobban aggaszt a szinte 100%-ban rövid távon hideg motorral való használat. Ha jól sejtem (bár annyira nem vagyok otthon VAG fronton) akkor az A3 sedanokban már kivétel nélkül szíjas az 1.4 TSI, szóval a vezérléstől nem kell parázni.
Érdekességképp a legolcsóbb GS450h (238k km, 2008.08) 14.300€
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz footy #170582 üzenetére
A K Astra legnagyobb baja, hogy 84 elado peldany van az orszagban (1.4T automata), ebbol 70 kombi, a legolcsobb full fapad kiszereles pedig 21k€. Gondolhatod mennyi az Insignia.
S60 alja 18-20k€ körul megy (motortol fuggetlenul) szoval az beleferne eppen viszont PowerShift mindegyik. GearTronic csak a 3L-es motorhoz van, abbol 25k a legalja. Pedig tetszene az S60, bar vezetni nem tudom milyen. Ismerösöm S80 T6-jat vezettem egyszer, de az iszonyatosan furcsa volt, olyan szinten tul volt szervozva az az auto, es olyan szinten "nem volt kontakt az uttal". Rendesen olyan erzesem volt mint mikor a 2000-es evekben force feedback nelkuli kormannyal jatszottuk a Colin 2-t.i-sti: A "legleharcoltabb" 1.5T Civicben amit talältam 24k km van, es 26.400€ szoval az kiesik...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz footy #170599 üzenetére
Összegezve a dolgot akkor még mindig az A3 vagy a Mazda 3 játszik csak ahogy nézem...
A Mazda 3-ról ellenvéleményként csak azt hallottam, hogy rohad, de elvileg ezek igazából már nem, na meg ott a 10-15 év szavatosság korrózióra. Valaki esetleg tud nyilatkozni a fénszóróiról és az automata váltójáról?
Az Audi fényszórója kérdőjel, a váltója meg állítólag nem a jobb fajtákból van, de a szíjas 1.4TFSI vehető.
Még az Auris hybridre ránézek ha lesz időm.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz i-sti #170601 üzenetére
Nem vagyok markajel-fetisiszta.
Viszont ha lemondok a sedan formarol akkor Auris hybrid-ek (2013-) mar 10-20k€ között vannak. Nyilvan az aljaban van 300k km, a tetejeben pedig 50-100k.
Viszont a hybridekhez rohadtul nem ertek. Vezetni se vezettem meg sosem se hybridet se CVT-t, se Toyota-t.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz realist #170641 üzenetére
El is feledkeztem erről a cikkről.
Az új 3-as annyira nem foglalkoztat. A Kodo dizájn bejött eddig, de valahogy nem fogott meg az új irányvonal. Abba az autóban egyedül a Skyactive X-re leszek kíváncsi, hogy mit tud majd élesben.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #170643 üzenetére
Na bóklásztam kicsit a VAG topikban, meg beszéltem pár emberrel és - bár utána kell járnom 1-2 dolognak - úgy néz ki kicsit túllövök a kereten és Golf GTE lesz a befutó.
Igaz nem sedan, viszont a napi 6km simán megvan full elektromos üzemben, ha át kell ugrani valamelyik másik céghez, még akkor is napi 30km alatt vagyok szóval ha nem taposom ki a lelkét akkor az is megvan full elektromos üzemben. Ha messzebb kell menni akkor meg nyugodt szívvel merem használni azt az 1.4TSI-t. Egyedül a váltó lehet problémás elvileg mert az elektromotor is azon keresztül hajt, viszont a nedves 6 fokozatú DSG van benne.
Valakinek esetleg van tapasztalata/tanácsa/ellenjavallata?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170677 üzenetére
Fórumra általában azok írnak akiknek baja van.
Ahogy néztem a töltőre panaszkodik mindenki, de arról olvastam is, hogy szeret tönkre menni viszont a gyárinál jobb építetteket lehet kapni szervizekben nem vészesen sok pénzért. Egy-két vészes esetet láttam, de ahogy nézem annyira nem para a dolog. Tegyük hozzá a "980 mérföld és eddig semmi baja" nem valami meglepő.
Kotrok valahonnan egy katalógust, hogy miféle felszereltségi szintek vannak, mert a VW honlapján nem elérhető az autó. Ahogy hallottam nem rendelhető a nagy kereslet miatt, gondolom emiatt vették le.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170680 üzenetére
Az mondjuk tényleg nem tétel... Itt egy hétvégi bevásárláskor ott hagyok annyit a boltban (mer' rohadt drága a sör, de szaunázni csak azzal az igazi. ), szóval ha tényleg beruházok egy GTE-be vagy Ampera-ba (utóbbin csak amiatt gondolkodom, mert 6-7k €-val olcsóbb, az meg azért számottevő) majd lehet idővel megkereslek.
Az mondjuk szép. Az első három cikkben amit találtam a neten azt írták, hogy a nagy kereslet miatt nem vesznek fel új rendelést, emiatt távolították el a honlapról a Golf GTE-t, meg még 1-2 másik modellt is.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #170689 üzenetére
"Te tudod, megéri-e magyar autót kivinni"
Sose terveztem. Csak a helyi piac játszik, mert egyrészt iszonyat durva regisztrációs adó van, másrészt DZSÍDÍPÍÍÍ, harmadrészt meg a biztonságos piac miatt. Konkrétan ha találnék egy GTE-t bárhol Európában ami 5k €-val olcsóbb mint az itteni legolcsóbb (23k€) mire megkapná a finn forgalmit többe lenne. Na meg itt nem kell parázni az óratekerés, ilyen-olyan susmusolás miatt, mert ha az autónak bármi rejtett hibája van 6 hónapig az eladót terheli a felelősség. Eladás előtt ha a kettős-tömegű még rendben van, aztán 3 hónap múlva megadja magát, azt a vevő leverheti az eladón. Pont emiatt van tele a piac olyan autókkal ahol az utolsó kép a legutolsó szervizről készült (általában 100-2000km a differencia az aktuális és a szervizlapon szereplő futásteljesítmény között) és ilyen tételek szerepelnek rajta a cserélt alkatrészek között, hogy, kettős-tömegű lendkerék, részecskeszűrő, váltó, stb. De valamelyik nap belefutottam egy Audi A3-ba 225k km-el hirdetve, a leírásban pedig benne volt, hogy az csak a kocsié mert 160.000-nél kapott egy új motort szóval 65k van benne.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz sgery #171147 üzenetére
Annó mikor még Magyarországon laktam elmentem én is pár kereskedésbe aztán arra, hogy miért nincsenek full-extrás modellek kiállítva, azt a választ kaptam, hogy: “nincs értelme”. A magyar emberek nagy része azért vesz új autót mert szopott eleget a használtakkal, és nincs már ingerenciája vesződni velük. Inkább kifizetnek egy újat alacsonyabb felszereltséggel, de az legalább új. Egy alapos felextrázás kb annyiba kerül mint amennyit az átlagember az autóra szán. “Kéne a nagy navi meg a bőr belső a drága ülésekkel? Másfél milla lesz, ott lehet fizetni.” És jézus mennyi minden van még...
Sok ember inkább kihozza a közepesen felszerelt modellt, aztán beparkol az első műhelybe ahol (a szalonár töredékéért) bepakolják neki utólag a gyári extrákat. Megmarad a gari, mindenki jól járt, puszi pá. Nyilván nem a panorámatetőt fogják beleflexelni ilyenkor a gépbe, de egy tolatókamera, nagy navi, adaptív tempomat beszerelése egy nap alatt megvan.
Én kb csak a Mazdánál láttam, hogy lett volna felpimpelt modell, de ott ugye egész másképp működnek a dolgok. Revolution Top-ban ott van minden, haza is viheted a szalonból. Kb ilyen piszlicsáré dolgokat lehet kérni bele még pluszba mint “prémium szőnyeg”, meg a csomagtartóajtó alá egy alulecet...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz vzsryl #171307 üzenetére
Ezen felesleges vitázni mert amíg olcsóbb dízellel járni addig az emberek leszarják ezt 90%-ban. Nálunk emiatt vannak a dízelek igen súlyos büntetőadóval sújtva. Ha legalább 50k km-t mész évente kb akkor vagy kb nullán. (50k km-re elegendő gázolaj ára+ büntetőadó kb annyi mint 50k km-re elég benzin ára)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Segitsetek sracok mert rohadtul tanacstalan vagyok.
A cel meg mindig az autovasarlas es kb ezek a fontosabb dolgok amiket figyelembe kell venni.
- Munkahely 3km-re, onnan egy masik ceg meg 10km-re, szoval napi 2x3km, heti egyszer erre jön meg pluszban 2x10km
- havi 1-2x el kell jutnom messzire ami oda-vissza 400-1000km között mozog
- decemberben es januarban itt -26 es -32 fok között mozgott a gömerseklet, ezt birnia kellene.Lenyegeben a Hybrid/Plug-In Hybrid vonalon kellene elindulnom, hogy ne öljem meg a motort rövid tavon, igy ket autora szukult a kör. Volkswagen Golf GTE es Toyota Auris Hybrid. (Az otthoni töltest most probalom keresztulverni az epuletuzemeltetesen, remelem, hogy nem lesz gond de elöfordulhat, hogy megtiltjak. Mindenesetre most tetelezzuk fel, hogy nem.)
GTE:
- Vetelar: ~24-26.000k €
- Biztositas + adok egy evre: ~1000€ (ne, nem eliras )Auris:
- Vetelar: ~16-18.000€
- Bitztositas + adok egy evre: ~1600€ (ez sem eliras )(Benzin amugy kb 480/liter, aram pedig 20ft/kWh)
Fenntartasi kötsegek es szervizköltseg/szervizigeny alapjan melyik lenne az optimalisabb? Ha a -30 megöli az akkukat akkor cseres mindenkeppen, de fogalmam sincs mekkora tetelröl beszelunk. A VW eseten mivel full elektromosban hasznalnam kb, motorgondoktol annyira nem tartok, Auris-rol fogalmam sincs. Ok, hogy hybrid de a rövid tav mindennek rövid tav. A valto mar inkabb erdekesebb dolog ebböl a szempontbol.
Kivancsi vagyok a velemenyetekre, hogy mik szolnak mi mellett/ellen, es ha nem az egyszeri vasarlasi költseget nezzuk melyik lenne a jobb valasztas. (Tudom, Prius, de baratnöm akkor meg a zarat is lecsereltetne otthon, hogy veletlenul se jussak be többet.)
(Adokhoz erdekessegkebb: Audi A8 2017 3.0 V6 TDI ~3000€/ev, 4.2TDI ~3900€/ev )
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz kisza25 #172351 üzenetére
Tudok rola, a kerdes az, hogy GTE es akkor full elektromosban, vagy Auris aztan lehet tankolni, az epuletuzemeltetes meg nem pofazik.
tboy93: Nincs mindig ennyi, most mar kellemes +2 van. Csak elöfordul telen a -30 fok, 80 centi ho, 10 centi vastag jeg az uton kombo. A gyari hatotav elvileg ugye 50km a GTE eseten, -30-ban azt mondtak az itteniek, hogy olyan 25-el lehet szamolni mert ugye hideg van, megy a futes is, stb. De az meg mindig 4x annyi mint a 6 ami nekem kell. (Tudom, ilyen tavra jarjak busszal... Ma lekestem (mert 6 perccel korabban jött, maskor meg 10-et kesik), igy 8:05 helyett 8:50-re ertem volna be, szoval inkabb hivtam egy taxit. )
Doki16: Igen, a szelvedofutes tenyleg rohadt jo lenne, de atneztem a GTE kinalatot es kb egyben sincs (nem igazan ertem miert...), szoval ez nem szempont mar annyira. A -30 meg tenyleg csak par het, utana -10 - +10 között vagyunk, nyaron kellemes 20-25. Az elektromos elöfutes megoldott, mert a garazsban van foglalat hozza, itt meg Defa vagy Webasto mindenben van.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172354 üzenetére
Egy darab Niro van 18k €-ert (2016.09, 155k km, Sved import), a masodik legolcsobb 22,5k € ((2016.09, 51k km, helyi), aztan innentol 25k-ig rettentö sok van, szoval kb GTE arban megy ugyhogy beleferne. Egyedul az eladas lehet bajos majd X ev utan, mert kicsit sarkitva a dolgot az emberek nagy resze itt a "nemet vagy Toyota" szuröt hasznalja vasarlaskor. De nyilvan nem ez a fö szempont most. Mondjuk megmondom öszinten eszembe se jutott a Niro mert hivatalosan ha jol tudom az mar Crossover, azokat meg elböl elvetettem. Nem veletlenul nem neztem az Outlandereket sem.
Nalad amugy hogy öregszik az Auris belseje? Csak mert ahogy nezegettem a hirdeteseket, nemelyik valami iszonyat ahogy kinez 3-5 ev utan 100-150k km-el. Kormany cafatokban, gombok kifenyesedettek es kopottak (A kedvencem a romma kopott ABS OFF gomb volt ) stb.
Auris eves szinten ugye amiatt a +600€ adoval lenne dragabb es a benzinnel ami belemegy ami parszaz euro. (Garazsban ingyen van az aram, szoval a harom alternativa ami jatszik lenyegeben a "nem engednek PHEV-et tölteni", "engedik csak ki kell fizetnem az aramot", "engedik es nem kell fizetnem extrat". Fenntartasi költsegekkel nem vagyok tisztaban igazabol abban a tekintetben, hogy ha elpatkolna valami fontosabb födarab (valto, akkupakk) hany trillio euro az uj.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172362 üzenetére
"Egy 2-3 éves autó igenis nézzen ki szinte újnak."
En is ilyen vagyok, emiatt irtam 16-18k-t. Ott kezdödnek a vallalhato allapotuak. 16k alatt mindegyik cafatokban van (mondjuk azok 2-300k-t futottak es inkabb 5-6 evesek mind, szoval valamennyire ertheto).
Amiatt bizonytalanodtam el kicsit, mert lattam egy GTE hirdetest par napja amiben benne volt, "uudet akut" (uj akkuk), de hogy a 12V-os, vagy a nagyfeszkos az rohadt jo kerdes. 4 eves, 86k van benne, a nagyfeszultsegunek rohadtul nem illene meghalnia benne meg, de egy 27.000€-s auto eseten nem gondolnam, hogy a 130€-s 12V-os akksi lenne a legföbb kiemelendö dolog.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172364 üzenetére
En is arra gyanakszom. Maga az auto nem erdekel csak feltunt, aztan kivancsi lennek mi miatt kellett cserelni az akkupakkot. Toyota eseten nagyon nagy elöny, hogy lehet cserelni a cellakat egyenkent, GTE-nel gondolom kuka az egesz ilyenkor.
Lenyegeben leginkabb amiatt örlödök, mert a Toyota hybridje a legjobb, legkiforrottabb, a cellak cserlehetöek egyesevel, a valto meg megint csak nem meghalos. GTE-ben ezzel szemben ott a DSG, a viszonylag uj hybrid rendszer (Toyota-val összehasonlitva), ki tudja mennyibe kerulö, valoszinuleg csak egyben cserelhetö akkupakk, viszont azzal full arammal tudnek jarni. Gondolkodoba estem az Ampera/Volt paroson is, csak ott meg sok apro nyugröl hallani.
Mondjuk aki az Ampera/Volt közepkonzoljat tervezte az megerdemelne egy kulön helyet a pokolban...
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172367 üzenetére
Tudom, hogy nem egy kategoria, de nem igazan lehet erre elvezni az ilyeneket. Belvaros letezik kb es autopalya, az orszag meg laposabb mint az alföld. 8km sebessegtullepes eseten autopalyan 500-800€-tol indulsz, es minden bokorban telepitett kamera van. Az 50-es tabla akkor is megfog ha 600 loerö van alattad, kiveve ha nincs feleslegesen sok penzed buntetesre.
Leginkabb a belter az amit szamitasba lehet venni a GTE eseten. Nagyon nagyon allergias vagyok a belterre, emiatt is kerdeztem, hogy nalad nem voltak-e romma kopva a gombok az Aurisban. Csak mert vagyok akkora gyöker, hogy egy lekopott gomb miatt lebontom a komplett muszerfalat ha csak ugy lehet kicserelni, es a "nem kell bontani" meg mindig egyszerubb megoldas.
Nem mondtam, hogy nem jo az Ampera, csak olvastam, hogy vannak apro de idegesitö nyugjei aztan nem art tudni, hogy javitottak-e mar öket. Es a legtöbb Ampera ide kulföldröl erkezik "bemondasos elöelettel". Es ha jol tudom a muszeregysegen kivul futasteljesitmenyt nem tarol semmi az Ampera-ban szoval kb olyan egyszeru megtekerni mint egy Trabantot.
A finnek mondjuk nem azok a trukközös fajtak, de a nepper mindenhol nepper.
Corolla nagyon nem fog jatszani. Egyszeruen olyan dragak az extrak az uj autokhoz, hogy itt ujan csak fapad vagy fapad közeli autot vesznek az emberek. Ugyanazon az auton 1 orszaggal odebb ugyanolyan felszereltseg mellett többezer eurot lehet sporolni meg regadoval egyutt is ha mar egy alaposabban felextrazott peldanyrol van szo, csak ugye azt ki kell csengetni egyben. Nekem meg nemigen lesz annyim egyszerre mire megerkezik hozzank.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz tboy93 #172380 üzenetére
Nalunk telen-nyaron 21-22 fok van a lakasban központilag szabalyozva. Nincs beleszolasunk (kb kizarolag akkor tudod szabalyozni a futest, ha kertes hazban laksz). Kint meg 25 fok csak nyaron pluszban, telen minuszban
De mar annyira hozzaszoktam, hogy kocsiban is ez lesz valoszinuleg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #172348 üzenetére
Bocsi, hogy így belekontárkodok a pályaautós beszélgetésbe, de közben hivatalosan is megerősítették, hogy felejtsem el a Plug-In Hybrid vonalat szóval a GTE-től könnyes búcsút vettem.
Ugye az Auris volt még képben, viszont annak a belterével nagyon nem vagyok jóban, aztán felmerült most bennem a Lexus CT 200h. Kívül, belül tetszenek, gondolom a benne lévő hybrid ugyanaz mint mondjuk az Aurisban. 16,4k €-ért már van bőrrel, tolatókamerával, navival stb., végig Lexus márkaszervizben szervizelve.
Mit gondoltok?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #172578 üzenetére
Ingyen és bérmentve itthon a garázsban és a céges parkolóban is.
Futásteljesítményre mennyire kell figyelni ezeknél? Tudom, hogy állapotot veszünk, csak mivel itt minden normálisan karban van tartva kb az határozza meg az árat és az extra lista. (Fun fact: miután többszáz autót végignéztem, rájöttem, hogy az itteni autót 90%-a fapad. Még a 40.000Ft-os (utólag nem beépíthető) kormányfűtés is ki van spórolva az összes Golf-ból, pedig itt akad hideg... )
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172584 üzenetére
Dióhéjban a történet:
Minden parkolóhelyhez van egy aljzat ami hivatalosan a külső motormelegítő csatlakoztatására való. [link] Beállítod, hogy reggel 6-kor kezdjen fűteni, onnantól 2 órán keresztül bekapcsolva van. A hivatalos verzió szerint (google transale segít, de kb az van benne amit írok) innen is lehet elektromos autót tölteni de nem ajánlják, és a töltőáramot is 8A-re kell korlátozni és külön engedély is kell hozzá mert "mivel nem rendeltetésszerűen használom" így fizetnem kéne az áram után (amire hajlandó is lettem volna természetesen). Írtam a komának aki a cikket írta aki azt kb ugyanezt mondta, és megerősített, hogy nem lenne baj a GTE töltésével, de mivel ő nem adhat engedélyt csak kaptam tőle egy "ajánlást". Na azt mellékelve elküldtem a a kérésemet a "housing company"-nak (fogalmam sincs magyarul ez mi pontosan ), akik mondták, hogy hitelesített mérőt kéne felszereltetni aminek én állnám a párezer eurós költségét, vagy tudnak kiépíteni töltőpontot aminek azok akik használnák (azaz csak én) állnák a költségét.Így meg nem buli a dolog annyira.
De, hogy ON is legyek:
Nem lenne gáz az FL utáni Auris, de ahogy írtam itt nem veszik meg az emberek az extrákat. 2, azaz kettő darab Executive Auris van eladó, mindkettő kombi (ami nem pálya) és 24 illetve 25k€ az ára. Meg mondjuk nekem van egy olyan hülyeségem, hogy Alcantara ingyen se kéne. Egyszerűen utálom a kinézetét. De ahogy írtam, nincs executive felszereltség. A CT-k amiknek van középső kijelzője mind Észtországból jönnek. Amit újonnan itt vettek abban egyben sincs. Kíváncsi is lettem, hogy ez minden autóval így van-e és igen. BMW-k 95%-ában ahol opciós cucc volt, ott nincs iDrive, a 40 eladó Giulietta közül 1-ben vagy 2-ben volt navi, stb. Mondta cimborám, hogy olyan felár van az extrákon, hogy szinte senki nem kéri őket, de nem gondoltam volna, hogy ennyire rossz a helyzet.Kicsit még olvasgatok a CT-k után, aztán lehet megkereslek még ha lesz kérdésem.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz SzlobiG #172610 üzenetére
Ha még csak az autó lenne drága.
A kinézett CT200H legjobb esetben 1243€-ba fáj évente akkor ha csak a garázsban áll egész évben. (157€/év emissziós adó, 1086€ a kötelező biztosítás (mondjuk jobban megéri 1467€-ért a fullos Casco). A biztosítás összege azzal arányos, hogy mennyi biztonsági felszerelés van a kocsiban (szóval lényegében minél újabb annál olcsóbb), az emissziós adó meg egyértelmű mitől nő. Dízelekre külön büntetőadó van (E60 525D emissziós adó + legalapabb biztosítás 1800€ évente, kicsit komolyabb biztosítással 2500€.) Gázüzem meg illegális.
Szervizdíjakról jobb nem is beszélni. Vezérléscsere 2000€-tól indul, bonyolultabban cserélhető típusoknál 3000€-ba is beleszagolhat a dolog.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172626 üzenetére
Hát a szervizköltségek miatt nem parázom.
Közben megkérdeztem egyik cimborámat, hogy mi a helyzet a műszakival, mert elvileg itt évente kell, viszont a kinézett példány 2018 decemberében volt műszakin és a hirdetés szerint 2020.12 a következő. Aztán felvilágosított, hogy alapból 1 évre adnak műszakit, de ha vatta új vagy kivételesen jó állapotú az autó és a tulaj beleegyezik egy átfogóbb vizsgálatba ahol mindent rendben találnak akkor megadják kettőre.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #172632 üzenetére
Na nyomoztam kicsit a kinezett Lexus utan.
Amit eddig is tudtam az annyi volt, hogy Svedorszagbol hozta at egy koma nemreg mert ott jobban felszereltek vannak olcsobban. Viszont itt regisztralva van es lekerhetö az eredeti kulföldi rendszam. (LFY 518 volt par honappal ezelett meg)
- Nemreg kapta meg a Finn forgalmi engedelyt, 2 evre a szokasos egy helyett, tehat jo allapotban van.
- Itt az eredeti sved hirdetes ami szerint 124.900 korona volt az ara (~11800€)
-Oraallas valosnak nez ki, az itteni hirdetesben szereplö szervizkönyvbejegyzeseknel szereplö allas kb ugyanott van ahol a muszaki vizsan bejegyzettek.
- Eredetileg egy ceg vette, onnan kerult magankezbe (na most, hogy tenyleg ceges auto volt, vagy ceges hitelre lett veve (itt kb mindenhol van ilyen. Bank helyett a munkaado adja a kölcsönt, emiatt a ceg nevere kerul a kocsi a lizingidö alatt) az jo kerdes)
- Lexus honlapjan megprobaltam megkeresni (megvan a VIN), de azt irta "adjak meg rendes VIN-t".[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #172709 üzenetére
Igazából lekértem az autó adatait a nyilvántartásból (6€), és nálunk az összes külföldről behozott autónak regisztrálják a külföldi “nyilvántartási számát” és a rendszámát. Aztán beírtam gugliba a svéd rendszámot és ezeket dobta ki amiket linkeltem.
Valamiből meg kell élnie. Legyen 6000€ a különbözet, de ki kellett repülni érte, hazavezetni (lábon jön minden kocsi amit hoz), kompdíj, regadó olyan 1000€ körül van, műszaki vizsga se ingyenes, plusz míg az ő nevén van fizeti a biztosítást is. De még így is marad haszna azért rajta bőven.
Ha meglesz még április közepén akkor elmegyek érte. Hamarabb sajnos nem megy, mert a “költözzünk Finnországba” projekt drágább volt mint amennyibe a kocsi kerül, a 6 hónapos (nem vicc), próbaidőm pedig április 5-én jár le, szóval onnantól tudok hitelért kuncsorogni. Ha addigra elviszik akkor megvárom, míg hoz másikat. Most is 2 ilyen CT áll az udvarán, csak a futásteljesítményben van eltérés. Másik 2k-val olcsóbb, és 180k km van benne.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #172708 üzenetére
Na ugy nez ki hetvegen lesz idöm, ugyhogy elmegyek Kuopioba megnezni az autot. Igazabol kettö is van a komanak, ha jol vettem le a kulönbseg a szin es az oraallas. Az elsödleges cel a sötetkek meg mindig. Ha minden franko akkor el hoznam egyböl.
Kepeken lat valaki valami erdekeset, vagy jonak tunik minden? (En sajnos nem vagyok annyira szemfules, hogy eszrevegyek olyan aprosagokat amit masok csipöböl. Egyedul annyit szurtam ki, hogy a halvanykek jobb hatuljarul hianyzik egy helyen a festek.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #173021 üzenetére
Mi alapján tűnik kevésbé lelakottnak? Nekem kb annyi tűnt fel, hogy a csomagtartóját a sötétkéknek nem használták annyira mert a műanyag élvédő teljesen jó állapotban van, meg ugye amit említettem korábban. De beltérben olyan nagy különbséget én nem nagyon vettem észre. Igazából az 1000€ felár abszolút nem sok érte szerintem, ha figyelembe vesszük, hogy 33.000-el kevesebb van van benne, és a téli meg a nyári gumigarnitúra is gyári Lexus felnikkel van amik önmagukban mocsok drágák erre. A szervizkönyv mondjuk valóban jól mutat. A friss szerviz mindkét esetben kb alap, mert pont ott járnak ahol esedékes.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Sziasztok megint.
Szeretném megköszönni a segítséget és ajánlásokat amiket kaptam, örömmel jelentem reggel 9 óta a garázsban parkol ez a szépség.
Ha nem jönne be a link akkor már levették az oldalról, de saját képem még nincs róla sajnos. Délután megpróbálok csinálni párat ha időm engedi.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #173524 üzenetére
Köszönöm a gratulációkat mindenkinek.
Egyelőre még csak ismerkedünk, szoknom kell még kicsit, mert életemben egyszer vezettem automatát mikor leugrottam a 2 km-re lévő boltba egy barátom Jaguar XF-jével, szóval nem nagyon tudok mit kezdeni a bal lábammal. Ettől függetlenül úgy érzem jól megleszünk egymással. Jövő héten viszont -ahhoz képest, hogy amiatt lett hybrid mert leginkább városozás lesz, rövid távokkal - lesz 1200 km-ünk ismerkedni mert háromszor is meg kell járnom Helsinkit oda-vissza.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Gombinyó #174537 üzenetére
Statisztikailag senkinek nem kellene semmit vennie. Kijelentesek barataimtol, volt kollegaimtol, stb (döntöen mernökök) kb igy neznek ki. "Dolgoztam az XY-ban, miota latom hogy keszul sose vennek XY-t."
XY helyere tetszolegesen behelyettesithetö az Audi, Mercedes, Suzuki, Opel, Bosch, Nokia, Takata, stb.
Ugyanigy (bar nem igazan fenyeget) sosem vennek kontenerdarut a Doosan-tol es jegtöröt a norveg hajogyaraktol.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz footy #174540 üzenetére
Ha lesz penzed lovera akkor viszont pancelszekrenyt is vegyel hozza ahova be tudod parkolni. Ismerösömet par eve meglovasitottak a falubol ahonnan szarmazom, jol elbantak szerencsetlennel....
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Meg a kabelkorbacsot mert azt is le lehet adni a mehtelepen az ereszcsatornaval egyutt...
A cim amugy a körözesi felhivasbol jött. Ott irta szo szerint ezt a rendörseg mert ugye akkor se szabad leirni, ha nyilvanvalo.... Ha jol emlekszem amiatt "csak" ennyi volt a kar, mert a Ferrari kulcsa nem volt otthon.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #174560 üzenetére
Lehet bekerult valami oda nem illö a hengerbe es az verte szet mind a szelepet, mind a gyertyat. Ha csak egy henger volt erintett akkor benne lehet. Mas esetben nem uszta volna meg az a motor egy szelep + gyertacserevel aminek a hengerfejtömites mar csak a szerelesböl adodo hozadeka.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #174569 üzenetére
Tudom, de ezt valahogy sok mas autonal sikerult ertelmes modon megoldani. IS 300h-ban sincs lentebb de az megis valahogy összeall, Mazda 6 ugyanigy.
xEon1337: Ugy tudom a Yaris kapta meg az Android Auto-t meg csak. Valahogy a Toyota/Lexus nagyon nincs a toppon sajnos infotainment oldalrol, az az egyetlen amivel nem vagyok megelegedve.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #174572 üzenetére
Nekem meg EMVN van meg a Lexus-ban (Gen 6 navi), es igazabol olyan nagy problemam nem lenne vele, csak arra az egy dologra amire hasznalnam (GPS) nem jo.
Az egy dolog, hogy 2011-es terkepek vannak rajta (es vagy rohadt dragan megcsinalja a szerviz, vagy neked kell szetszedni a fel kocsit otthon), de meg ha le is frissitenem akkor se oldodna meg az, hogy par hete ugy be akart vinni Helsinki belvarosaba (hidrol le, keresztezödesnel balra, 800m-es kocsisor a lampanal), hogy azt az utat amit az Apple maps ajanlott fel (15km-el hosszabb de kb M0 szintu elkerulön, es a dugo miatt 30 perccel gyorsabb kb) fel se dobta alternativakent. Hittem a telefonnak, elmentem az elkerulöre, a kocsi GPS-e meg 7km-en keresztul vissza akart forditani az eredeti utvonalra.
nvconnect elvileg gyart hozza CarPlay es Android Auto interface-t, de nem talalok senkit akinek lenne tapasztalata vele pedig ha tudnam, hogy franko siman raszannam azt az 500-600€-t...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz cintula187 #174600 üzenetére
Csak úgy “mer mé’ ne?” alapon? Nem vagyok annyira otthon a témában de nem sok olyan történetet hallottam, hogy csak úgy spontán letört a gyertya vége ami összegányolta valamelyik szelepet...
Lehez hülyeséget mondok de egy lekoxolódott szívószelepről leváló nagyobb darab ha pont a dugattyú és a gyertyacsúcs közé szorul arról talán el tudom képzelni, hogy okozhat törést... Vagy B verzió: szimplán hibás volt a gyertya és nem bírta a strapát. Őszintén szólva ötletem sincs, de megkérdezhetem szerelő cimborámat.Amúgy ezesetben meg a letört gyertya verte szét a szelepet valószínűleg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz rbalint88 #174720 üzenetére
Ismeröseimnek van egy XF Sportbrake-je, igaz meg az X250 szeria faceliftes verziojabol (2015-ös) de elvileg a motor ugyanaz benne ha a 3000-es dizel van neki is. Nekik peldaul motorikuson soha semmi baj nem volt az autoval. A hatso futumuvet viszont allitani kellett egyszer, mert bar sose volt törve, gyilkolva az auto valami elmaszott hatul es feloldalasan koptatta a gumit de olyan szinten, hogy a belsö oldalon meg 8mm barazdamelyseg volt, kulsön 1-2. Mai napig nem tudjak mi törtent, de miota beallitottak nincs bajuk vele.
Fönöködnel is sokkal inkabb a szerviz hozza(nem)ertesevel lesz a problema, ahogy irtad is.
bitpork: Aki kepes barmit is venni a Mansory-tol az meg is erdemli.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG LCD és LED TV-k
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Nagy chili topic. :)
- Hálózati / IP kamera
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen