- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
sziasztok,
tanácsot szeretnék kérni, de nem vásárláshoz, hanem eladáshoz (csak nem találtam ilyen topikot).
adott egy 14 éves Toyota Corolla Verso. 5 éve van nálunk, én vagyok a második tulaj, előélete ismert, lekérdezhető. kevés km-es, karambolmentes, műszakilag hibátlan állapotú, egyedül a külsőbe lehet belekötni (pár karc, ütődés, kisebb horpadás, de ez benne is van a hirdetésben). népszerű autó, ráadásul a "pont megfelelő cm3-es" benzinmotorral. az árát a kínálati ára alsó harmadába lőttem be, mert eladni akarom, nem árulgatni. ennél olcsóbban csak sokat futott roncsok vannak, és 10x annyi példányt hirdetnek drágábban ebből a típusból és évjáratból, mint olcsóbban.
3 hete hirdettem meg, személyesen megnézték eddig közel 10-en, és több, mint a fele hozott szerelőt is. nem találtak semmit, nem tudtak belekötni semmibe, az autó olyan, mint amilyennek elmondtam. beleülsz és használod.
de egy se vette meg. aki tett vételi ajánlatot, 20-30%-al a meghirdetett ár alatt, gyakorlatilag kevesebbet mondott, mint a legolcsóbb hirdetett "roncs". a többiek "még átgondolom", és elmentek. így is 3 érdeklődő nepper jött már, aki láthatóan elviszem-kiglancolom-eladomdrágán céllal jött, mert az ár már éppen azon a határon van, ahol ez is megérheti nekik.
tapasztaltaktól kérdezném: mit csinálok rosszul? hátha ti mondotok olyat, amire nem gondoltam.
-
Tin
veterán
válasz MunezXBK #180755 üzenetére
Ne már, de akkor minek alkudnak? Eljön, megnézi, leírtaknak megfelel, és nem érdekli? Oké, külsőleg nem tip-top, de egyrészt 2 kilóból az lehet, másrészt kit érdekel egy 14 éves autónál?
Bár odaadnám olcsóbban is, de csökkenteni már nem merem az árat, mert elözönlenek az ócsárolósan alkudozó nepperek.
-
Tin
veterán
7 személyes. És igen, ezt sejtettem, megmondom őszintén, nem is értem, miért akar valaki tizeniksz éves használt egyterűt venni, amikor vehet új Dáciát is "óccsón". Oké, a Toyota nem Dacia, de épp ezért nem értem, hogy akkor miért nem esett be az áruk durván, 1 milla környékére. Merthogy ezek 1.5-2M Ft körül mennek, ami szerintem is túlárazás, de ellenőriztem mobile.de-n, és meglepő módon ott is 3-4e €-ért mennek.
Én nem akarok várni, nincs használatban az autó, csak a helyet foglalja, épp ezért odaadom olcsóbban is, ha viszik. Épp ezért hirdettem meg olcsóbban. De lehet, hogy az lesz, amit a kollégák mondanak, és a keresgélők kilövik az alsó árszegmenst, merthogy "biztos vacak". Én is így tettem amikor használtautót vettem.
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
Köszi, próbaképp szimplán megemelem. Mindig vannak újak, akiknek lehet, hogy már beleesik a keresésébe. Új kép lehet, igen.
(#180762) molnarpeter: na igen, ha lenne időm és enegiám, és a kocsi közelében lennék, még meg is tenném talán. mindenesetre köszi a tippet!
-
Tin
veterán
válasz AmunRa #180772 üzenetére
Nem akartam linkelni, ez nem a hardverapró. Nem is akartam itt eladni. Viszont ma elvitte valaki, aki tegnap megnézte, és "még gondolkozott". Szóval szerencsém volt.
Ha gondoljátok, leírom a sztorit, hátha másnak is segít az eladásban vagy vásárlásban. A hirdetést már úgyis töröltem.
Az autó egy 2005 végi Toyota Corolla Verso 1.8 benzin, Terra felszereltség, 7 ülés, 150e km (valós). Szerepelt 6 fotó, 4 sarokból, egy a beltérről és egy a km óráról. A hirdetés leírása a következő volt: "Magánszemélytől, rendszeresen karbantartott, magyarországi, második tulajdonostól, valós km-el. Műszakilag rendben van, olajfogyasztásban nem érintett típus, a szériahibás féltengely gömbcsukló is cserélve volt. Olaj- és szűrőcsere párezer km-el ezelőtt. Kisebb külső esztétikai sérülések vannak az előző tulajnak köszönhetően, de törve sosem volt az autó. Mindkét gyári kulccsal, váltózárral, szervizkönyvvel, papírjaival. Normális állapotú téligumi-garnitúra az árban. Az autó azonnal elvihető és használható. Komoly érdeklődés esetén az ár alkuképes."
A valóság a fenti. Műszaki állapotra tényleg kifogástalan, nyár előtt volt szervizben és teljesen átnézettem, olaj és szűrőcserén kívül nem kellett mást csinálni. A vevők szerelői is megnézték, nem tudtak mibe belekötni. Az autón volt körben kb egy tucat kisebb sérülés (lökhárítón repedés, pár ujjhegynyi benyomódás, karcok, ujjnyi festék lenyalódás, egyik hátsó ajtón tenyérnyi horpadás, de a festék nem jött le. Külsőre max 200e-ből karcmentesre megcsinálható. Beltérben semmi sem szakadt, minden működik, pár helyen a kárpit elkezdett lejönni, vissza kell ragasztani párezer forintból. Karambolos sose volt, az előző tulaj nem tudott parkolni, én meg nem csináltattam meg, mert nem izgatott. Amúgy ezek csak közelről látszanak, ránézésre a kocsi kívülről is oké. A két hátsó sárvédőíven kis rozsdacsík, de mivel telente rendszeresen mostam, nem terjedt tovább.
Olajfogyasztása valóban nulla (ez a 2005/08 előtti modelleknél ez hiba volt, zabálták az olajat), a féltengely gömbcsukló tavaly volt cserélve (szintén szériahiba, előbb-utóbb mindegyiknél törik), és az önindítója is cserélve volt 2 éve (szintén mindegyikben döglik idővel). Folyadékszintek megfelelőek, motor porszáraz, motorházfedél csukódik, nyúlványok helyükön, stb. Volt hozzá egy garnitúra téligumi is, a kettő együtt futott 45e km-t, amíg nálam volt, a téli a harmadát. A gumik 4-5 évesek voltak, mindegyik prémium. Amúgy 12 éves koráig márkaszervizbe hordtam, azon túl pedig egy megbízható szerelőhöz. Teljes időpont-km-ár Excel lista járt a kocsihoz, követve az elmúlt 5 év teljes javítását.
Hirdetést 4 hete tettem fel, hirdetett ára 1.5M Ft volt, a hasznaltauto.hu erre a típusra ezzel a motorral 2005-2008 között 49 db-ot hoz ki. Legolcsóbb 1.1M, legdrágább 2.5M. 8 autót hirdettek ennél olcsóbban (azaz 40 autó volt ennél drágább), az olcsóbbak mindegyike 250-300e futott km-el. A teljes listában 9 autó futott ennél kevesebb km-t, de azok sem sokkal kevesebbet. A többi ennél többet futott (a sokkal drágábbak is).
Kb 15-20 érdeklődő volt (kereskedőket leszámítva, arra nem is reagáltam), harmada nepper, ebből 10-en nézték meg személyesen a kocsit. Akik megnézték, nem kötöttek bele semmibe, hiszen előre elmondtam az állapotot, és valóban az volt, csak "majd átgondoljuk". A neppereknek meg nem adtam annyira olcsón, mint szerették volna. 1.2M-re nemet mondtam. Szerintem a nézők fele "turista" volt, volt egy csávó aki a gyerekülést belepróbálni (!!!) jött oda, állapota sem érdekelte. Legalább 5 ember hívott azzal, hogy "de ha jó én ott helyben el is vinném", aztán persze mégse, mert "majd átgondolom".
Végül ma elvitte valaki második megnézés után, 10%-ot engedtem (ezt előre belekalkuláltam), belement. Fogalmam sincs, mi tartott 4 hétig, az első 3 napban megnézték 4-en, amiből mindegyik "majd átgondolom". Nem tudom, min múlik a dolog, valószínűleg csak a vevőjét várta az autó.
És hogy olcsón adtam-e? 1.75M-ért vettem 2014-ben, válságban, 115e km-el. Összesen mindennel (gumik, gumicserék, vizsgák, javítások, stb) kerek 700e Ft lett ráköltve, és forintálisan 400e-el olcsóbban adtam el, mint amennyiért vettem. Évi 10e km-t futott, tehát évi 220e Ft-ba került az autó, tankolás nélkül. Ha így nézzük, jól jártam, ha a többi hirdetett autót, talán párszázat még foghattam volna rajta, ha beletolom a felét és kiglancolom. De erre se időm, se energiám.
A modiktól bocs a sztoriért, ha gondoljátok, töröljétek, gondoltam megosztom a tapasztalatokat, hátha másoknak segít a vásárlásban vagy eladásban.
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz SaNyEe #180941 üzenetére
Hat nem tudom, meg batoritani is itt masokat erre... Nem a jelenseg, hanem az otletadas bosszantott fel.
Az elado se nem kolcsonzoceg, se nem szalon.
Eladasnal en is ugy ereztem, mintha a vevok minimum fele "plazazni" jonne. Amit foleg azert nem ertek, mert ott a kereskedes, bemegy, lathat egy rakat fele autot egy helyen, segitenek is neki, mert ok ebbol elnek. A maganeladonak viszont csak az idejet cseszik el vele. -
Tin
veterán
válasz SaNyEe #180943 üzenetére
Persze, de majd a 10. olyan utan, akivel beszelsz, idopontot egyeztetsz, igazodsz hozza, idot toltesz vele, majd a vegen vissza sem hiv, az mar azert bosszanto. Ha mindegyikre osszesen csak 1 orat szansz, mar 10 orarol beszelunk. De abban igazad van, hogy ha az ideje tobbet er az embernek, betolhatja a kocsit bizomanyba is.
Az AAA fog majd hivni is, ha nem jelentkezel.
-
Tin
veterán
Sziasztok,
Autóvásárlás előtt állok, a cél egy nagy családi kombi vásárlása 2 felnőtt + 2 gyerek részére, egyedüli autónak.
Használati szokások:
- évi 20e km futásteljesítmény
- az idő 90%-a városi használat, rövid távok (pár km), hidegen is (nincs garázs)
- évente vagy 10x autópálya, 1000 km-es utakkal, sok csomaggalKövetelmények:
- maximum 2-3 éves autó, és legfeljebb 2-3 évre kellene
- a saját kategóriáján belül a nagyobb csomagteresek közé tartozzon
- tempomat (még jobb, ha radaros)
- tolatóradar vagy kamera
- megbízható, a fenti használat mellett bírjon ki 2 évet gond nélkül (alacsony szervizköltség)
- lehetőleg ne zabálja le a gatyámat a fogyasztássalAlsó-középkategórást vagy középkategóriást keresek, ez nagyjából behatárolja az árat is. Ennél pontosabbat azért nem írok, mert az értékvesztés érdekel, nem a vásárláskori beruházási ár, eladáskor úgyis visszakapom az értékcsökkent összeget. Épp ezért fontos, hogy az autó értékvesztése minél alacsonyabb legyen, azaz népszerü, jól eladható modell kell, hogy 2 év múlva eladáskor ne bukjak vagyonokat.
Mit ajánlotok?
-
Tin
veterán
válasz BigBlackDog #181125 üzenetére
Nekem is az az egyik kiszemelt, neztem is mar, ultem is benne, arban is jo lenne, de autopalyan az az 1.8 hibrid motor nem keves ehhez a kasztnihoz? A tagabb csaladban van par Prius, mar azok is hataresetek...
-
Tin
veterán
válasz Doki16 #181130 üzenetére
Nem kell eromu, eddig egy 1.8-as benzines Corolla verso volt, az boven eleg. 130-140 kozotti tempora kellene, de ha ideiglenesen 170-180-al akarok menni, akkor se fossa ossze magat, es legyen kepes gyorsulni. Buntetni nem akarok, kinottem mar belole, plusz sokba kerulne
Passat GTE mocskosul draga. Akkor mar ott a Superb kombi, arban is jobb, de azok a kocsik mar kicsik nagyok varosi hasznalatra.
A hibridekkel kapcsolatban igazad van, de az 1.8 hibriddel tenyleg van gyakorlati tapasztalat, es az mar dombosabb videken nagyon el tud fogyni, foleg egy telepakolt 4 szemelyes autopalyazasban. A Corolla 2.0 hibridet azonnal vennem, de nincs hasznaltban, es nem akarom en elbukni az elso 2 eves ertekveszteset.
-
Tin
veterán
válasz aero. #181133 üzenetére
Igen, sajnos a dizel az ilyen, azt hittem, a kis kobcentis dizelek azert kevesbe problemasak ebbol a szempontbol. De az 1.4 TSI is boven megfelel teljesitmenyben, bar ott meg inkabb attol felek, hogy a turbonak nem lesz jot a sok elindulas-megallas.
(#181132) zoo8800: koszi, pontosan melyikek ezek a TSI-k? A VW csoport 3 evnel fiatalabb TSI-jei? Milyen kobcentisek, illetve milyen valtoval erdemes venni ezeket?
-
Tin
veterán
válasz aero. #181137 üzenetére
Pont ezert volt relative nagy kobcentis (1.8) szivo benzines eddig, mert azt nyirja ki legkevesbe a sok rovidtav. A Corolla Verso elment ilyen hasznalattal 5 evet, es elotte is varosban hasznaltak. 14 evesen adtam el par hete, olajfogyasztas nelkul, semmi gondja nem volt. Csak hat a fogyasztasa telen 11-12 liter siman volt.
Tehat azt mondod, hogy tolni csak melegen szabad, es autopalyazas utan varni fel percet alapjaraton, hogy kihuljon, mielott leallitja az ember. Ezt olvastam anno roluk, hogy ha ezt az ember betartja, nagy gond nem lesz.
-
Tin
veterán
válasz Doki16 #181138 üzenetére
Koszi, ha megis maradna az 1.8 hibrid, akkor meg lehet, hogy kerdezek. Csaladban 2 Prius is van, a plugin jobban megy es kevesebbet fogyaszt, de a "sima" Priussal mentem is tobbszor, nekem az mar palyan keves. Most kepzeld el egy nagyobb-nehezebb bodeval fullosra tomve csomagokkal, hogy 1000 km-t mesz egyben, es elozni is akarsz. Nekem egyszeruen keves lenne, nem elhetetlen, hanem "keves". Tudod, amikor egy kocsin sokszor erzed, hogy "mennyémá", persze, meg lehet vele oldani mindent, de megis folyton ott az erzes. Mint irtam, az uj Corolla 2.0 hibrid a cel, es szerintem az is lesz a kovetkezo auto, de tul uj, nincs belole hasznalt, es 2 ev alatt buknek rajta 4-5 milliot, aminek semmi ertelme. Az 1-2 eves hibrid Auris kombi kozel 3M-val kevesebbert megy, mint a zsir uj Corolla kombi.
(#181140) Qru: köszönöm, elolvasom. A DSG valto nem letszukseglet, rovid tavon nincs gond a kezivel sem, autopalyan meg tokmindegy.
-
Tin
veterán
válasz Doki16 #181143 üzenetére
Nemetorszagban keresek autot, es rengeteg ilyen 1-2 eves, 20e km alatti auto van. Ezek jellemzoen lizingelt autok, amikbol kiszalltak, vagy lejart a lizing. A legtobbje meg garis, viszont az elso 1-2 eves aresesen tul vannak. Nem akarok idosebbet, mert itt meg minimalis lehet a szervizkoltseg, a regebbieknel viszont mar bele lehet futni csunya dolgokba. Az ertekvesztese meg nem sokkal nagyobb 2-4 eves kor kozott, mint 5-7 eves kor kozott.
Auris hibridbol is vannak 2-3 evesek 20e km alatti futassal, 3 millioval az ujkori ara alatt, hetvegen az egyik kereskedesben 3-at is neztem, a faceliftes volt az, ami meretben is jobb, de nekem reszben kifejezetten autopalyara kell. Nem vetettem meg el, korbenezek majd, csak az a baj, hogy a legtobb teszt vagy video is azt erositi meg, hogy ez keves palyazashoz es dimbes-dombos videkhez.
-
Tin
veterán
válasz rbalint88 #181146 üzenetére
Pontosan ez a dilemmam nekem is, hogy nincs svajci bicska MOST. Viszont, elkezdenek jonni a nagyobb hatotavu plugin hibridek normalis motorral is, amiknek mar van ertelme mindket felhasznalas eseten, hiszen akar egy 50 km-et villannyal elmeno, otthon is toltheto hibrid is siman megfelel ennek a hasznalatnak, ha egy normalisan eros benzin (meg inkabb dizel) motor van mellette. De ezek a kocsik meg csak most kezdenek kijonni, es nem abban a kategoriaban, amiben en keresgelek, hanem a SUV vonalon. Nyilvan ez lesz idovel majd az elterjedt, amugy az egesz fenti problema megoldhato egy kis elektromos kocsival + egy csak autopalyazasra hasznalt nagy kombival, de ket kocsit fenntartani meg eleg draga, ha valojaban sosem megy parhuzamosan a ketto.
Amugy eppen ezert gondolkodom 2-3 evben egy kocsin, valami olyanon, ami megbizhato, relative tartja az arat, es bele tudok rakni 50e km-t a kovetkezo 2-3 evben ugy, hogy komolyabb javitasaim lennenek vele.
A varosi fogyasztas amugy masodlagos. Persze nem az, de napi 20 km (legyen havi 500 km) nagyjabol tokmindegy, hogy 2 literrel tobbet vagy kevesebbet eszik az auto, mert ez meg igy is csak evi 6000 km, aminel a 2 liter fogyasztas-kulonbseg evente 2-3 tank benzin. Autopalyan viszont mar baromira nem mindegy, mert ott fogja megtenni a tavolsag 2/3-at, hiaba csak az ido 10%-at.
Olyan auto kell epp ezert, amit nem nyir ki a varosi rovidtav 2-3 ev alatt, persze ha az ember odafigyel, es cserebe autopalyan is megy. Ahogy kiérzem a hsz-ekbol, a Golf Variant 1.4 TSI ilyen.
-
Tin
veterán
válasz Kickass #181151 üzenetére
Rövid varosi üzem mindent kinyir, de azert 1-2 hetente egyszer nyilvan lenne 50 km-es tavon / palyan is hasznalva, es 2 havonta meg 1000 km-es palyazassal is. Szoval azert nem teljesen kinyirodasrol beszelunk.
Mas kerdes: 1.5 TSI motor is ugyanolyan jo mint az 1.4 TSI? Latom hogy erosebb, viszont az ujabbakat mar ezzel szereltek, es ugye most meg itt a Golf VIII, es dompingszeruen szorjak ki a VII-es Golfokat.
-
Tin
veterán
válasz rbalint88 #181153 üzenetére
Varosba, rovidebb tavokra az elektromos, illetve az ertelmes hatotavra feltoltheto plugin hibrid a legjobb, amit gyakorlatilag elektromos uzemben tudsz hasznalni. Utana kovetkezik csak a sima hibrid, majd aztan a benzines, es vegul a dizel.
Amugy megneztem, de a serulesmentes, keveset futott peldanyok azert nem az 5-6 millio forintos arkategoriaban vannak. Ott inkabb a mar torott, vagy 100e km feletti, 5+ eves peldanyok tanyaznak.
-
Tin
veterán
válasz sasa134 #181172 üzenetére
Kepzelj el egy autot, amit evek ota nem gyartanak, es 20 evvel ezelotti technologiaju motorja van, hogyan adod el a durvan koverre felfujt hasznaltpiacon par ev mulva. Mert most, a kovetkezo evekben elindulnak majd lefele az autoarak a gazdasagi lassulas miatt, sokan pedig nem fogjak fenntartani a masodik-harmadik autot inkabb, hanem az is megy a hasznaltpiacra, az ujautos eladascsokkenes pedig minel nagyobb kedvezmenyeket hoz az ujak piacan, ami tovabb nyomja lefele a hasznaltauto arakat. Es persze jon a hibrid-elektromos vilag, amik korul egyre nagyobb a hype, es mivel a nemet autogyartok most fognak igazan belepni erre a piacra, ontani fogjak ezeket a tipusu autokat.
Es ezen a hasznaltpiacon akarsz par ev mulva eladni egy kobaltat, amit evek ota nem gyartanak. Felre ne erts, 2 Hondam is volt mar (imadtam oket), a legutobbi Toyota (szinten), de ha racionalisan gondolkozom, pont nem ezek fogjak jol tartani az arukat a jovoben. -
Tin
veterán
válasz Dorian #181176 üzenetére
Sem a Honda, sem a Toyota nem gyart mar kozepkategorias kombit. Az Accord evekkel ezelott, az Avensis pedig tavaly szunt meg. Nincs uj modell belole... Civicbol sincs mar kombi (Tourer), es mivel egyre jobban kopnak ki a hasznaltpiacrol, egyre kevesbe keresettek. Raadasul a hajtaslancuk mar akkor elavult volt, amikor kijottek vele.
-
Tin
veterán
válasz tboldi #181180 üzenetére
Tudod mirol beszelek. A VTEC a 90-es evekben nagy kiralysag volt, es persze az 1.5-os Honda motorok siman annyit fogyasztottak a kis konnyu kasztniban, mint a 15 evvel kesobbi 1.2-es Suzuki motorok, de ma mar senki nem hasznal szivomotort. Ergo, eljart felette az ido, meg akkor is, ha sokkal egyszerubb es megbizhatobb konstrukcio volt. Most a dizel a celpont, de ugyanugy el fog jarni az ido a hibrid felett is idovel.
A Toyota 20 even at tolta kifele a tokeletesitett 1.8-as benzinmotorjat kb minden kasztniban. Ahogy a Honda is, meg a 2.0-s benzinmotort. Soha nem fogyasztottak jol, de leszamitva par kevesbe sikerult szeriat, kinyirhatatlanok voltak.
De ma egy "varrogepturbo" siman letapossa oket sebessegben-fogyasztasban, es mar ez is hany, 15 eves technologia, ami kiforrott? Lassan pedig mar ez is "kimegy" a divatbol.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz BaLee #181181 üzenetére
Szerintem nem jobb a helyzet, gyakorlatilag 10 autobol itt 7 nem öregebb 5 evesnel. Akarki akart mar uj autot, az utobbi evekben tobbszor is vett. Kolleganom fel oraja meselte, hogy vett egy Seatot szombaton, ujat, mert olyanja volt. Elkepeszto, beirom a keresobe a VW Golfot, es egymillio darab van belole. Szerinted azok hol fognak kikotni?
-
Tin
veterán
válasz Dorian #181185 üzenetére
Ertem, en is azt keresek, de mar se a Honda, se a Toyota kinalataban nincs, mert a SUV a meno, es azt a szegmenst leszarjak, akinek a kombi kellene. Viszont nem akarok megint idosebb autot venni, es azt javitgatni. Inkabb vennek kozel ujat, es adnam el, tobbe kerul birtokolni, nagyobb az ertekvesztese, de a hasznalati komfortja magasabb.
-
Tin
veterán
Én azt érzem, hogy az új- és használtpiac nagyon fejre fog állni a következő években. Iszonyatos túltermelés van, nyáron hazafele Dingolfingben százával álltak a BMW-k a gyár udvarán. Most keresgéltem a VW Golfokat, 22e €-ért árulják a Comfort feletti felszereltségű 1.5-ös zsír új autókat kereskedők (rendes ára 30e € feletti), mert ugye megjött az új Golf, és 2-3e €-val olcsóbbak csak az 1 éves használtak.
És hamarosan ráállnak a németek is az e-autókra, letarolják a piacot, közben a dízel itt már lassan szitokszó, szívó benzinest már csak kb. Korea kínál, és szerintem a turbós benzines is ki fog kopni. Mindez megfejelve egy szép kis gazdasági visszaeséssel vicces dolgokat fog produkálni...
Egyszerűen fogalmam sincs, milyen autót vegyek. Megnéztem a VW-ket, de ezrével vannak használtak, néztem a többi német márkát is, de a dízel nem játszik, benzinesből meg kb mindegy, mit veszek, kb. ugyanannyiba kerül. A 6-8 évesekben sem hiszek, ha valami beszarik, itt nem tudom "okosba" megjavíttatni, és "párezret" rákölteni egy 10e €-s autóra nem annyira jó üzlet.
Javasolták itt az Auris Hibridet, utánanéztem, és a 3-4 évesek 50e km alatti futással 17-19e € körül mennek. Ezeknek az új ára 26-28e € körül volt, tehát az értékvesztése évi 3e € körül van az első 3 évben. A 6-7 évesek 100e km felett 12-13e € körül mennek, tehát abban az időszakban is 2e € körüli az értékvesztésük. 6-7 év alatt veszítenek az értékükből 14-15e €-t. Utána már kevesebbet, de 6-8 éves autót nem vennék.
Azt kezdem látni, hogy teljesen mindegy, hogy újat veszek, vagy 2-3 évest, alig kisebb az értékvesztése a kocsinak 3-6 éves kora között (évi 2e €), mint 0-3 éves kora között (évi 3e €), ráadásul az első 3 évben még garanciális is.És ha most más típusra vetítem ezt az alsó-középkategóriában, nagyjából ugyanez a képlet. Persze, vannak nüansznyi különbségek, de elég ijesztő látni, hogy ha az ember relatíve új (5-6 évnél fiatalabb) autót akar venni, akkor maximum a magas felszereltségnél vagy a prémium kategóriánál van 1-2 éves hatalmas áresés, de amúgy mindegy, hogy újat vesz az ember, vagy használtat. Mivel hitelre veszi 2% alatti kamattal, gyakorlatilag kifizetnie sem kell, csak az értékcsökkenést kell "elszenvednie". És számoljunk csak: ha az ember új autóba ül, évi 1000€-val kerül többe az értékcsökkenése, mintha 3 évesbe. Az évi 300e Ft. Egy 9+ milliós autó áránál ez a különbség "semmi", főleg, hogy az autó garanciális.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz molnarpeter #181207 üzenetére
Suzukit ne mondd, asszonynak vettünk egyet 6 éve újonnan, ha meglesz az új autó, adjuk is el. Értékvesztése 6 év alatt nagyjából 300e Ft lesz. Elképesztő.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz pit stop #181210 üzenetére
Ahogy mondod. Én ugyan elfogadom, hogy LuckyL-nek van igaza, de bennem a "szalonból kihozod és buktál 20%-ot" elv él, viszont itt nagyon nem ezt látom a valós számokból. Hanem inkább azt, amit fentebb leírtam. Amivel viszont együtt jár a kérdés, hogy minek venne bárki néhány éves használtat, ha alig többért vehet újat is.
Amúgy igazad van, és mivel svájci bicskát akarok két merőben ellentétes használatra (város+pályázás), csak a saját helyzetem nehezítem.
-
Tin
veterán
Még az se számít, hogy mennyit szánsz rá, mert megveszed az autót hitelre, mondjuk 5 évre, és befizetsz valamennyi kezdőt. Ha megtartod az autót 5 évig, a törlesztő elenyésző, a végén pedig eladod amennyit ér, és csak az értékvesztést realizálod. 2% hitelkamat mellett teljesen értelmetlen kifizetni a kocsit, eladni meg bármikor el tudod. Erre mondtam, hogy csak az értékvesztés számít igazából.
A 6-8 éveseket azért zárom ki egyébként, mert 5 év használatot feltételezve 11 éves autót itt kint már nagyon nehéz lenne eladni. A szervizelés meg itt elég drága, bejön egy nagyobb javítás, és bukod, amit nyersz az értékcsökkenésen.
Igen, a 2.0 Corolla hibrid már elég pályára is, ez volt az eredeti terv is. Pontosabban az eredeti egy Avensis kombi volt, szívó 1.8.
-
Tin
veterán
válasz LuckyL #181216 üzenetére
Oké, de az én fejemben attól még ez élt, és írtam feljebb is, hogy igen, meg is lepődtem, hogy nem ez a szitu. Kb értékvesztéssel kell számolni a használati idő alatt, semmi mással (az árkülönbséget a hitel fedezi).
Értékvesztés: 2014-es Swift GLX, sérülésmentes, 60e km. Újkori ára 6 éve 2.75M volt. Szerinted mennyiért menne el most? Vagy az előző autó, amit eladtam, a Corolla Verso, 1.75M-ért vettem 9 évesen, 5 évvel később pár hete 1.35M-ért ment el.
-
Tin
veterán
válasz LuckyL #181219 üzenetére
Persze, ez csak nominálisan ennyi, és le is írtam pár hete a Corollás példánál, hogy ha mindent hozzáveszek (szervizelés és tankolás), hova jön ki a fenntartási költség. Nem véletlenül írogattam itt is az értékcsökkenést és a fogyasztáskülönbséget, mert ez is mind számít, és baromira függ a használattól. Itt kint a gépjárműadó, illetve a biztosítás cascoval is 3x annyi, mint otthon, így második autót fenntartani drágább, mint használt helyett újat venni.
Nekem az volt a meglepetés, hogy nincs is kezdetben 20% árcsökkenés. Bennem ez nagyon megmaradt, de ebben igazad van. -
Tin
veterán
válasz Dare2Live #181225 üzenetére
Jol osszefoglaltad, ez valoban gond lehet. De az is, ha hosszabb tavon nagyobb leallasokat kell csinalniuk, mert idovel akkor az gyarbezarasokhoz vezethet, es igy tovabb - csak, ahogy az elozo valsag alatt volt. 1-2 evnel tovabb nem lehet fenntartani a csokkentett termelest mindenhol.
Valoszinuleg az eloremutato technologias autok hasznalt ara nem fog akkorat esni, mint a regieke. Fentebb irta valaki, hogy mekkora a kereslet a megbizhato szivo benzinre, erre nem is gondoltam, de valoszinuleg igaz, hiszen egy japan benzines a vilagbol kimegy, es tizenevesen is siman auto - az mas kerdes, hogy jelenleg, szinte ujkent meg oskori technologia mar.
En eloszor az egy eves Avensiseket neztem, osszehasonlitva egy uj Corollaval, eg es fold a ketto. Viszont 10 evesen az Avensis valoszinuleg kisebb penzbol fenntarthato lesz, mint egy 1 evvel fiatalabb Corolla.
Brutal valsagra en sem szamitok. De ha belegondolsz, 2008-ban akkora bukta volt, hogy mindenki evekre visszafogta a termeleset, szinte megallt a gazdasag evekre, majd a kovetkezo evtizedben 150%-on kellett porgetni mindent, hogy a valsag alatt kesleltetett beruhazasokat megis megcsinaljak - mert mindenki kivart. Most kb. arra szamitok, hogy visszalassul a gazdasag a "normalis" szintre, ami persze lassulas/visszaeses az elozo evekhez kepest, de valojaban inkabb csak racionalizalas. Mert azert lassuk be, az se normalis, hogy az ember par evente uj autot es tevet vesz, evente okostelefont cserel, es igy tovabb. Ez igy csak szemet-termeles.
-
Tin
veterán
Irtam par hivatalos Toyota kereskedesnek, es ajanlatot kertem egy total standard (közepes) felszereltsegu Corolla Touring Sports hibridre. Annyi kikotesem volt, hogy 1 honapon belul szeretnem atvenni az autot.
Sajnos csak 3 honapon belul tudjak hozni.
Vicces az autoipar, ami nem akar engedni a haszonbol, ezert nem termel felesleget, cserebe keptelen is kielegiteni az igenyeket.
-
Tin
veterán
válasz BigBlackDog #181295 üzenetére
Mennyit fogyasztanak ezek az 1.4 TSI-k valojaban varosban (dugozas, rovid tavok), illetve autopalya 140-nel?
-
Tin
veterán
válasz BigBlackDog #181300 üzenetére
-
Tin
veterán
válasz aero. #181320 üzenetére
rövidtavos auto = elektromos
hosszu tavos = dizel.
idealis auto: plug-in hibrid dizel, legalabb 100 km toltheto hatotavval (jelenleg legalabbis)Csak azert kerdeztem, mert valamit vennem kene, es a VW konszern osszes autojaba ezek a benzinmotorok vannak, az ujakban viszont mar csak 1.5 TSI. Ha ilyet is vennek, mindenkeppen meg garisat, tehat vagy 1-2 evest, vagy alig dragabban ujat, viszont mivel azert az ido nagyobb reszeben varosban menne (heti 1x azert nem csak ott), de a hosszu palyazas is fontos, erre keresek valami alternativat.
(#181322) Gombinyó: Az szep, bar nekem inkabb a varos es a palya a fontos.
-
Tin
veterán
válasz kisza25 #181338 üzenetére
Igen, viszont ha a kocsid plugin, varosban nem is kell hasznalnod a dizelmotort, mert minek. Megnezheted mondjuk a Mitsubishi Outlander PHEV-t, pont az vele a "gond", hogy az 50 km-es hatotav meg oke, mert 1-2-3 naponta toltheted otthon, tud gyorstoltest is, de aztan ha kimesz az autopalyara autozni parszaz km-t, mennyire lesz hatekony a 2.4 literes motor fogyasztasa? Nekem a kereskedo azt mondta, hogy az egyik vevo epp most volt itt, "8-9 literbol" lementek a tengerhez.
Nekem az az irany tetszik, amit a Merci csinalt, 100 km tisztan elektromos hatotavos PHEV ketezres dizelmotorral. Abbol barmit megoldasz, meg egy agglomeracios ingazast is.
(tudom hogy baromi draga)
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel