- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- 3,6 billió dollárt ér az NVIDIA, idáig még egy cég sem jutott el soha
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 7
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 10
- AliExpress tapasztalatok
- Windows 11
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Annyiert mar majdnem szelessavu lambdat lehet venni (209USD), aminek programozhato kimenete tud keskenysavu lambdat is, meg van kijelzoje, es logolhato.
Ha nagyon akarod a bekalibralaskor kicsit csalni is lehet vele 0.1-0.2AFR-nyit, es akkor a ECU nyilvan arra korrigal.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #72 üzenetére
Ez azert van mert kanyarban az iranytartast a hatso kerek tapadasa adja, ha ebbol elvesz a meghajtas, akkor annyival kisebb feluleten tapad.
Ezert kanyardonak be a FWD-k jobban, mert az egyesbol kigyorsitva kihuzza az orra es a teljes hatso tapadas az ivkovetesre mehet.
RWD-nel meg a eleje eleve nem ugyanarra nez, mint a segge, ahol hajt.több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #179 üzenetére
Nekem az a fura, hogy egy nyomatekgyarnak mifasznakkell ennyi sebessegu valto....?
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Mondjuk ez csak turbo kerdese.
Csinaltunk ojan benzines moddignot, hogy a turbo 1500-nal mar pozitiv nyomast csinal, mint egy dizel a pincebol is mar megy, 3.ban jobbra kisivben befordulsz es kigyorsitt az auto, es ez mellett az 1.7bar nyomast kitartja 7000-nel, 6000-nel 2.2bar-t is. Nem vakuumhoz kepest, hanem normal legkori nyomashoz, ez 300kPa feletti abszolut szivocso nyomast jelent.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz H.Ezredes #187 üzenetére
Nemtom de a valtot nyomatekvaltonak is szokas hivni azaz azert van tobb sebesseg benne, hogy a motor nyomatekabol csinaljon mas es mas kimeneti nyomatekokat a kerekre.
Na most akkor szoktak a szokasosoknal tobb sebesseges valtot csinalni, ha gyik motor es le kell attetelezni a valtot rovid fokozatokkal, hogy azert vhogy ez kompenzalva menjen is (lasd pl 1.1i 6speed Punto)De hogy egy 600Nm-s motoru kocsinak miafasznak kell 8 sebesseg, az arcolason kivul, na azt nem vagom.
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
Generator szerinted mibe olcso? Fater Swift-jeben tavasszl volt cserlve mert elrepedt az alloresze, bontoban 10k, de nem tudod jo-e, meg no garo. Mondjuk mukodik, de ha eppen fel kell ujitatni akkor az is szopo...
Mondjuk hazai gyartasu occso auto leven legalabb abbol van egy halommal...
Szerintem meg enyemben is megkukult a generator, nem hiaba, Bosch gyartmany. De olyan helyen van, hogy leszopod magad, kb mintha vmi fotarto elem lenne, beasva minden ala-melle-fole.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Kezifeket addig hasznaljatok, amig igy besatuzva lebetonzva vmi le nem tolatja, amit igy az auto nem tud kirugozni. Na meg amig egyszer telen be nem fagy a bowden a hazba. Persze tudom, most jon az aaa nekem meg sosem fagyott be, majd amikor meg megis, akkor meg nezel bociszemekkel -8fokban hogy es most megis miafasztcsinaljak vele? Egyebkent meg nem csak a bowden tud befagyni a hazba, hanem a betet-pofa is a fek felulethez, ha nagyon hideg van, a bowden mozog csak a betet-pofa nem engedi el a fekdobot-fektarcsat.
Fater mar mindkettot beszopta, eccer Tesco parkoloban tolattak le es tortek el a lokharito rogiteset, pont eleg lett volna ha 2-3cm-t odebb tud rugozni az auto, de igy mas engedett az eroknek, a lokharito. Persze cedula az nem volt, hogy bocsika, en voltam.Egyszer meg befagyott neki a kezifek, aztan havon allo hatso kerekkel ment. Utana par hetig nem hasznalta, de most ujra ha jon hallom amikor megall a haz elott, nem behuzza, betepi. Megint addig fogja ezt csinalni, amig megint le nem tolatjak neki vhol...
En meg ezt nem varom meg, siman sebessegben hagyom az autot, ha olyan helyen allok meg ahol keves a hely pl egyes lakotepelek, meg az se, hogyha kell odebb tudjak tolni. Elgurulni meg nem gurult el sosem. Aki szerint meg sebessegben hagyva is el lehet tolni, az siman huje.
Azert hujeseg kupplung nelkul inditani, foleg ha mas is hasznalja azt az autot, mert Te lehet nem hagyod sebessegben, de a masik igen, aztan sebessegben rainditozva meg beleugrik az auto egy masikba, vagy felugrika jardara, vagy neki a oszlopnak.Minden autot berogzulve fek-kupplunggal inditva ijenre nincs esely. Egyebkent nekem mar az oktato is megtanitotta, hogy inditaskor fek-kupplung es csak aztan forditjuk el a kulcsot...
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Idézet:
-Bezzeg anyám, mikor hazahoztam a Subaru-t, tök komolyan mondta, hogy hogy hagytam magam így átverni, hát valami nincs rendben a motorjával. Milyen hangja van ennek?
-El kell vinni anyut egy körre... kettes padlón 1bar-n amikor húz, megkérdezni hogy "baj van a motorral szerinted még mindig?"több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Ja, azzal, meg itt Kickass is, meg vkinek van/volt egy fekete is itt.
Az nem biztos, hogy GT volt am.
Enyem kalyhaezust szinu.Ha megcsinalod "faszan" az kb azt jelenti, hogy megveszed a leglepukkantabbat halott turboval meg motorral es azt megcsinalod magadnak jora. Kiqrod belole a felesleges Bosch cuccokat, kezdve a legtomegmerovel, es belerax vmi realtime is irhato, ún standalone ECU-t, aminek az nem kell (MAP szenzor is eleg ehhez, a gyari ECU-ban is van...). Ezzel egybol megvan a chiptuning resze is a dolognak, turbot veszel ra vmi K03-K03S-K04-t vagy pl T25-t ra -a gyari nem egy fuha...,- nyilvan vmit buzeralni kell rajta/hozza, mert a kapcsolodo reszek pont nem egyeznek, de ez nyilvan megoldhato, injektorokbol ha irhato az ECU, akkor mehet bele a 600-s is akar, aztan azt rairjatok benzinre meg a E85-re is ugyanazt, gyari ECU-nal benzinre 270-280, E85-re 330-350-s kell bele (a gyari az 240-s, 10perc alatt ki lehet cserelni), benzinszivattyubol Walbro 255l/h (gyari 80l/h-s), ez mindenre eleg, letezik belole komplett atepito kit is, meg egy ú.n. Raising Rate rendszeru benzinnnyomas-szabalyzo a gyari linearis helyett. Front mounted intercooler kell elore a gyari side mounted helyett, ezt becsovezteted kipuffosnal amikor a gyari kipuffot is free flow 2.5"-s re cserelteted. Nem kell semmi mas csak hatso atmeno dob -belenezel mielott felraknak, atlatsz rajta hosszaban-, de megsem lesz hangos, mert a turbo megfogja a hangot (probald meg ezt szivo motornal...).
A vezermutengely is ki lehet cserelni 270-276 esteleg 280fokosra, hogy ne fogyjon el 5600-nal, hanem huzzon 7000-g vagy az fole is, hiszen a nagy csiga mar ott is gyozi ezt szusszal, tul nagyra nem jo cserelni ezt sem -mint a turbot se-, mert akkor alacsony fordulaton elbutul tole a motor
Amire ezt vegigjarod lesz kb annyiban, mint amit gyarinak arulnak, es mindene gyari, nincs osszecsukva meg belul leélve, kb 400-450k-t tapsoltal ra esetleg 500-t, de mar meg van "csinalva". De nyilvan ha rendelkezesre allna az osszeg egy "gyari" autot megvenni 650-700k-ert, akkor van ra ammo, "rendberakni" meg azokon is van mit, vezerles csere, olaj stb. A hatso futomuben van ket csapagy, amin elfordul a lengokar, azt szokott kiverodni a hungarisztani utakon, ha mar szet van szedve az egyik fele miatt akkor azt celszeru cserelni mindket oldalon egybol, hiaba tunik az egyik fele meg jonak. Majd fel-egy ev mulva nem lesz az az sem.A SEB4.11-s setup a gyari ECU-val, gyari belseju motor, de T25-s csiga, FM intercooler, +szivattyu, RR FPR, 270-s injik stb... 225LE 270Nm fekpadon merve (jo legtomegmerovel ).
Ezt a gyari kupplung is meg atviszi.Ezen kivul felujittando az uberjurgen Bosch generator is, ha mar szet van kapva 1x, mert az olyan helyen van, hogy megbenulsz, ha ki kell szedni. A klimasoke 66A helyett 90A-s, de annak mas a tartoja is, celszeru klimas autot venni, jo tud az lenni nyaron.
Irhato ECU-nal lehet 1.6 8v-s is a motor (Tipo/Tempra), hiszen az rairhato barmire. Azzal mar alacsonyabb fordulaton elindul ugyanaz a csiga, mivel nagyobb gazmennyisege van, meg azonos nyomason tobb jedit ad, vagy ugyanannyit kisebb nyomason is, ami nyilvan kisebb eredo terheles, de utcan is jobb kruzolni is, mert nagyobb ccm leven eleve nagyobb nyomateka van szivoban is. Annak mar gyarilag is "nagyszelepes" a hengerfeje raadasul, nem kell megcsinaltatni arra gepmuhelyben jopenze -de nem lehet attenni az 1.4-sre azt-, es 2-3 dolog kell hozza csak -osszesen nem kerulnek 10k-ba- es a gyarilag szivo motor mar turboskent szuperal
Aki hardcore-ban nyomja belebuzeralhatja a 1.6 16v Bravo motort is motor tarto bakok ugyanott vannak azon is, de a levegocsovek azon mar mashol mennek, vagy meg csinalhatja azt 1.9-re (de az 1.6 8v-t is meg lehet annyira). Irhato ECU-nal ezt levezerelni nem problema. Nyilvan az 1.9-re mar tobbnyire masik csiga is kell, meg ott mar a motor beleben is cserelodik a fotengely a Stilo-éra, meg annyival alacsonyabb dugo kell bele (a brazil Linea-é, amiban gyarilag is van ijen 1.9 16v motor).
Egy lengyel arc okozta ezt:
1.6 16v_1
1.6 16v_2
Ezt meg egy horvat:
1.9 16vLehet tenni ra hangos tusszentoszelepet is, de az csak showelem, mas szerepe nincs.
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Nem, a vetelaron felul kb 500k, ami a vegen annyi, mint egy gyarinak kinezo, jo allapotu, masik auto, de a tieden mar tudod, hogy mi minden van "megcsinalva" addigra amikor ugyanott vagy vele penzben.
A lovak zabbal mennek, 200LE hasznalva nem fog 7-t enni, nyilvan h nem tiprod allandoan, akkor nem fog enni se annyit.
1.35bar-n 225LE a SEB4-s, 1.1bar-n kb 200, gyarilag is 1.2bar van overboost-ban
A turbo kb 100k az ECU meg 160k magaban, 50k-ert kapsz bele masik motort a gameover helyett (1.6-st lehet venni egy tizesert is ). Nyilvan magad csinalod meg amit csak lehet, kulonben adj hozza plusz munkadijakat.
De legalabb fogod tudni mit mit csinal benne.[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Az huje.
Tavaj 750k-ert arulta, es sima szeria mindene a felniken kivul. Sot, mikor majusban veletlenul talalkoztuk vele havercsavoval egy benzinkutnal, akkor mondta, hogy toronycsapagyak szet vannak meg vmi szilentek is, nemtom azota megcsinaltatta-e rajta, de igy nezve az az ar meg viccesebb...Multkor volt egy ojan gamevover fajta is fent 130k-ert, na az olyanbol kell csinalni egy "jot". Csak rendszeresen nezni kell a hahu-t, mert olyan ritkan is van fent, foleg annyiert.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Hat egy GT-nel nem baj, ha megtanulsz egy-ket GT specifikusabb dolgot magad megcsinalni, mert csak elqrjak, es szarabb lesz, mint volt, ami kesobb tobbe kerul 2x-3x megjavitani, mire ujra jo lesz. Nyilvan ingyen meg nem dolgozik senki, csak Te magadnak.
Legtobb szerelo fel tole mint a tuztol, mert juj turbos es jujujuj.
Pedig csak egy Zastava motor ez is... ugyanugy kell kihezagolni/belapkazni a vezermutengelyet, mint elotte 20 evvel barminek, amiben ez a motor volt. Hengerfejtomitest is ugyaugy kell cserelni rajta ha megroggyant, nincs benne semmi extra, azert mert turbos.
Csak hat nem mind1 hova vannak visszakotve a szereles utan a vezerlo vakuumcsovek, mert csak 1 felekeppen mukodik jol a rendszer, de pl toltonyomast nem celszeru rakotni az olajkartelra, mert az igen rovidtavon is karos hatasu lesz (volt akinek megcsinaltak ezt...)[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Most ijen 16"-s 5 kullos Kosei felnik vannak rajta, 215/40 Michelin Pilot Exalto gumikkal, de szerintem sok ra, beleer a kerekivbe neha szar uton, vagy majd kiperemezzuk, meg nemtom. Ennek a kerulete egyezik a 195/50R15-l amugy
De 15"-nal nem muszaj feljebb nem kell menni ezzel, 195/45 R15 Uniroyal Rainsport2 a bestbuy ra, az siman el is fer meg nem is draga, vagy 195/50 R15 ugyanez, az meg popularisabb meret, ezert meg /45-snel is olcsobb
A gyari meret 185/55 R14, de ijen gumit senki nem vesz ra ujan ujra, mert egzotikus meret, amiert draga is, 185/60 R14 sokal gyakoribb a gyari felniseken. Nekem is az volt rajta amikor vettem.
A feheren 17"-s felnik vannak...
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Vagy csak tudatlan vagy, az nem lehet...?
1.4 turbo es siman tol 180LE-t is gyariban, hekkelve meg 200 felett is. Grande Punto Abarth "SS" 180LE es ezt igy meg tudod venni szalonbol ujan, garral.
De hogy messzire ne menjunk az idoben, a japanok a 90-s evekben az adotorvenyeik miatt a szivoban jobbat is csinaltak ennel. Itt is van a topikban par rizskazanjuzer csuklobol irnak, hogy de az 5gen Civic VTI '91-ben az marpedig 1.6 szivoban volt 160LE, ami 100LE per liter, Integra Type-R meg 1.8 szivokent 192LE, 106LE per liter, vagy Hondasok mantraja az S2000, ami 2.0 szivokent 240LE, ez 120LE per liter es ezek mind "csak" szivo motorok.
De a mindentvivo, az megis a Nissan Pulsar (N15, itt Almera-kent fut) VZ-R N1 a SR16VE N1 motorral, ami 1.6 szivobol volt 200LE, ami meg 125LE per litert jelent.
A limitalo tenyezo nem is a LE, mert az csak egy szarmaztatott mertekegyseg, hanem a nyomatek. A nyomatekot meg szivokent nem lehet 120-125Nm per liter fole vinni 12:1-s suritesi viszonynal sem, illetve akkor lehet, csak nem fogsz kapni bele olyan benzint, amivel mukodik is.
Ezek is csak azert ennyire erosek, mert egy relativ magas fordulaton szenvedik ki magukbol, mivel szivokent a nyomatekot nem nagyon lehet novelni bennuk.Turbosnak meg siman lehet 150-160Nm per liter aranya is nyomatekban, meg gyarilag is. Maris gyerekjatek a 1.4-bol a 150 nyiha
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Hat oooo ja, de az ECU azert "annyira" ma mar nem draga am. Par eve meg siman 3-400k volt meg egy ijen tema magaban, de akkor mindenki a VEMS-t ismerte, ma mar azt is megcsinaljak 200k alatt is, mert van alternativa, es nem lehet pofatlanul kerni erte akarmennyit. Pl Kristofnak (Peaks) 160k volt a VEMS okosba'. Nem azt mondom hogy mindig van ennyiert, de ki lehet fogni. Nekem is 350-380k-t mondtak eloszor 2.5-3eve, aztan Akos mondta, hogy neki az Uno-ban volt ez a MS tema, es siman a harmada sincs WBO2 nelkul ennek, azzal meg kb a fele. Es tenyleg.
Amit en hasznalok az egy Megasquirt2 v3-s standalone ECU, ez most 260USD magaban az osszerakos kit, plusz az extrak, mert par dolog kell hozza azert, meg aztan csinal(tat)ni kell hozza egy fordito kabelkoteget az autohoz, amivel nekem is a baj voltVagy 450USD az alap Bosch 55pin-s ú.n. DIYPNP Megasquirt ECU -en ma mar ezt vennem, de akkor ez meg nem volt-, ezt mar siman a gyari ECU helyen a kabelkotege kell dugni, oszt jonapot, nem kell genyzoni a kabelkotegekkel, meg ez extrazva tud szekvencialis befecskendezest is akar, ha vkinek arra van perverzitasa, de nyilvan ez is +opcio, plusz ammoert, meg kell hozza egy 2. trigger jelado is
209USD hozza a WBO2 kit ugyanugy, mint az MS2-hez is, elmegy ennelkul is, csak kb sosem allitod be jora nelkule.Nyilvan kell meg 1-2 dolog ehhez a DIYPNP-hez is, de ezek ijen 8-10USD-s opciok tobbnyire ennel is, saccoljuk ~500USD-re + a WBO2.
OK, fel lehet extrazni csak a dobozt 650USD-re is, csak felesleges.
Ezt meg osszeadod mennyi es atvaltod, akkor kb 160kHUF jon ki forintositva.
Utana mar csak ossze kell rakni.Turbo meg CS-n szokott lenni a hiredetes, hogy uj turbok, vettunk mar onnan nem is egyet es mukodnek. Kilohusz a K04 most asszem legutobb annyiert vettunk egyet. Regen persze volt 50-60k-ert is a neten zsirujan is. De akkoris volt mar, aki 90k-t kifizetett egy 100k+ km-s hasznalt gyariert inkabb...
Motort meg ad a GT bontos Sadamester 50k korul, de sokszor volt mar, hogy a motorhibassag csak annyi volt pl, hogy kiment a hengerfejtomites... 6k bele a Victor ReinzDe rosszpeldakent ott az a .... Richee a forumrol, aki 440-s RC injiket megvette kiloert(!), amikor mar egy honapja ragtam a fulet, hogy vegyuk meg a 636-s Siemens Deka4 8db-s injektor kit-t a SummitUSA-tol 360USD-ert ketten. De neeeeeeeeem b+...
Szoval meg lehet venni mindent dragan is, meg joarasitva is. Dragan van minden azonnalra is, joarasitva meg hat ki kell fogni
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
200LE-re ott a SEB4 setup, bejaratott dolog, csak hat Bosch ECU-n fut...
TurboTechnics T25-s csiga szokott lenni az angol forumon 280-300GBP-ert, a SEB4-s chip 60GBP, meg a FSE RR szabalyzo is van 50GBP korul, mondjuk 130kHUF osszesen, ez mind used cucc
Meg a 4 uj injektor 35k, intercooler 25k, kipuff kiherel -ha meg gyari- meg az intercooler becsovez ~80k, ha csak intercoolert kell akkor az kb 20k
Mondjuk 300k osszesen a 1.1-1.2bar-n 200-210LE-s mutatvany
Csak ha pl az a jurgenisztani legtomegmero aszondja szia, akkor be sem inditod.
Ha meg csak kicsit makkan meg, akkor beindul ugyan, csak nem "megy" ugy, es hajad kiteped, mert hibajel meg nem lesz (elso szamu szoporoller ). Ekkor jol jon egy vki, akinek jo a legtomegmeroje, es megnezitek azzaltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
De a VEMS-hez csak maga a szenzor kell, es nem a kit, mert annak onboard jelfeldogozasa van mar.
OK, ebben tok igazad van, amikor en vettem pont jo occso volt az USD, meg sokszor hetekig jartam utana vminek, amire aztan meglett jobb aron is. Nyilvan aki egybol beleugrik, vagy utanajaras nelkul megveszi az elso ajanlatot, az ugy jar, mint a Dindi is, hogy 74k-ert vette a 4db ugyanijen injektort pl, amit rajtad keresztul mi 34590-ert vettunk vegul hazhoz postazva de hagyomanyos uton se lett volna tobb 50k-nal semmikepp szerintem.
A sok ijen 10-20-30ezer meg 100-150k-t erhet mar a projekt vegen, ami pl a turbo vagy az ECU ara, vagy ahhoz egy progizos netbook, ujabb fejeccseg, uj gumik, csüccsrugok, stb ara is lehetne.
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #459 üzenetére
Ez egy folytatolagos cikk egy ujabb resze.
De azert ez kemeny post volt:"De a szomszéd nagybátyja - akinek 250000 km alatt egyszer kellett izzót cserélnie a szivacsosra korrodált japán csodavasában, ami 100 km alatt két liter benzint termel - megmondta nekik, hogy a francia kocsik rosszak, a német és japán vasak a királyok"
Amugy nem rossz ez csak szamolsz egy Ft/km arat, akkor az 1.1 benzines verzio ebbol LPG-vel kicsit ez ala is bemegy. Vagy pl a sokat peldazott Swift is vígy mas korabeli kis ccm-s kiasuto. Benzinbol ezek esznek 5-5.5-t, LPG-bol 6-t, az ~3.5literes fogyikoltseg benzinre szamolva. Azokat meg kapsz 3kiloert is fenyevekkel nagyobb valasztekbol.
Neztem en is ijen 1.5D Saxo-t isminek, de ez ami ebben a cikkben van 440k-ert messze jobb allapotu, mint amikert akar 6-700k-t is elkertek volna. Rohej. Gondoloam az 1. cikk utan megugrott az arfolyam, de azert khm
Nyilvan akinek van khm forrasbol gazolaja, annak jobb ez dizelben
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz dízelracer #472 üzenetére
Hat nekem az utobbi 8 evben nem volt defektem, ugyhogy kb leszarnam... valszeg ezzel par garnitura gumi arat kitermelne az auto kozben
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest