-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
Amúgy ja tényleg jó lenne ha nem csak Skodabol lenne "gyári" LPGs. Ez a Pccanto "rajtam" nem sokat segít, raknák uezt Venga/IX20ba...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz hobizoli #834 üzenetére
Igazából sokat nem sporolnak, a régi 1.6 10L LPGt bedob, az 1.2TSI meg mondjuk eljár 6.5lel. Nyomatékban is jobban jár az 1.2essel. Nem is "ismeretlen".
Így nem csoda nem terjed. Modern LPG/CNGs mocik kellenének. ld a mai Piccanto tesztet ott nem kérdés, hogy megtérül e. Külön izgi kérdés itt, hogy az új modern kis ccmes mocik(szelepek), hogy bírják a +~90-100Cvel magasabb égéshőt. A kis ccmes(<2000) Toyota mocik tuti nem. (Kiváncsi vagyok Rick4 Puntójára 40.000km gáz után .)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Yushchenko #943 üzenetére
Ahoz, hogy ez az 1.4es Fabia 8l+t egyen igencsak ki kell nyomni a szemét.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"régi 1.6 10L LPGt bedob Régi 1.6 micsoda? Astra 8 szelepes vegyesben 6.5 alatt, ebből lesz majd 7.5 l lpg. Hol van ez a 10-hez képest?"
VW volt amugy nem mindha nagy difi lenne. spritmonitor szerint inkább 7.5-8l. gáz az +20% Máris 9-9.6lnél leledzünk.
Az új 1.2TSI azonos használat mellett Polo régi Astra összevetésben mert bodé méretre kb ~15-20%al eszik kevesebbet. +ugye gázból +20% kell.
Eközben gáz ~40%al olcsobb. Eközben ugye az 1.2TSI egy nagyon kellemes moci. És akkor jön a Német és baromira nem fogja érdekelni, hogy évi 2000eur helyett 2200at tankol. 2000eur a havi nettoja és akkor átlagosan keres, nincs jó diplomája, semmije... csak tisztességgel dolgozik.
más: Voltam buliban 3.5éves Passat 190.000kmel. Ha jól emlékszem PD elem megmurdált. DE VW garanciában cseréli mert végig szakszervízbe volt szerizelve. Mondhatni korrekt.?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Meg kell tanulnom elvonatkoztatni a lábamtól.... ugye sprit szt az átlagfogyi 6.2 mig ugye nálam....
az elmúlt hónap így alakult. Benzines nem dizel....
31-Jul 460 19.11 4.15l/100km Shell Székesfehérvár 379.9 7259.88
11-Aug 716 30.37 4.24l/100km Shell Székesfehérvár 376.9 11446.45
19-Aug 782 33.95 4.34 l/100km OMV Szekesfehervar 374.9 12727.85don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Van "gyári" lpgs Yaris. Aban valójában egy LR rendszer van és egy modositott ECU. A kocsi pedig 80-90%gáz 10-20%lpgvel megy.
A probléma, hogy ilyenről kb hírből se hallottak a hivatalos! LR (LandiRenzo) márkaképviseletnél. (Pécsen mentem be anno ~féléve)szerk: Egyetlen egy van amúgy tuti MOon, Olasz importbol. [link]
Amúgy egy örök vita, hogy a magasabb égéshő vagy az lpg légnemüsége miatt jön elő a "Valve Seat Recession" kb minden kis (2000ccm<) alatti új Japán/Koreai modellen. De pl TSIk se bírják a gázt sött az újabb Ford benzinesekről is olvastam hasonlókat(ha jól emlékszem 1.6os mociról néztem infót).
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz spurika #1357 üzenetére
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
szerk:
ehh látom már hobbizoli linkelte....amúgy meg ja mindegy ki fejlesztette ki kérdés most milyen, mennyit bír...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Integra #1545 üzenetére
Az új 1.7es Kia/Hyundai dízel elég jól sikeredett érdemes megnézni, nem csak a 2l es benyást.
Amúgy nekem a régi jobban tetszett, sokkal jobban ki lehetett látni belölle.Amúgy Kia/Hyundainál is vannak csúnya/érdekes dolgok majd amikor kisza25nél a pro Ceed pl stabi rúdjaval problémák lesznek (pl eltörik) aztán közlik vele, hogy ja arra csak 40.000kmig él a gari akkor hirtelen majd átverve érzi magát... teszem hozzá szvsz jogosan.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz dízelracer #1551 üzenetére
Na igen, én is haza busszal megyek és nem 3ht vezetek hanem 3.5ht alszok(olvasok) a buszon. Nem kicsit jobb.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ezt a hirdetést + képeket megnézné pár hozzáértő, mondana vmit róla?
Azon filozok, hogy megvegyem e.....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Sandrew #1588 üzenetére
Nem tudom mi az a "fütyi" de egy fullos(exe) felszereltségű új Jazz az újonnan 4.8misi 2évesen 3misi az korrekt.
De egy fullos TXes Kia Venga ugyanígy 4.8misi.
Egy fullos Teknas Note (Nissan) 4.7misi.
Az alapváltozatuk meg ugye 3misi alatt van.
Ugyanígy van Quashqai/ix35/touran 5misiért fullfullosan meg 9ért.
Ez van. Ennyibe kerül.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"kicsit vsszább a kolléga enyniért vadi új kia-t vett
másabb felszereltséggel,d e legalább vadiújyat"Én is vehetnék vadi új Jazz/Vengat 3misiböl. De én fullfullosat akarok az Jazz/Venga de ProCeed estén is 5misi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Sandrew #1599 üzenetére
Értelmetlen a kérdésed.
A ProCeed a kicsi és a Jazz/Venga a nagy.
Jazz csomagtere 399liter, Vengae ~410liter.
az ajánlgatott ProCeed csomagtere 380 liter.Elöl mindegyikben bőséges a hely, nekem meg főleg a 180cm@85kgmhez. Hátul pedig ismét csak a Jazz/Vengaban több a hely a beszállást meg ne is említsük.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #1605 üzenetére
Igen ha azokat amiket szeretnék mind belerakom ott vagyok, hogy EX. De még mindig hiányzik pár dolog ráadásul az ajtó még mindig egy darab műanyagból öntött akármi. Itt aztán jön a TX ahol legalább az ajtó nem egy darabból öntött műanyag blokk. Még a Yarisomon is ahova rakoma kezem ajtón ott szövet van. KIAnal ez csak TX esetén.
Itt a hivatalos árlista. Nem véletlen kerül a fulos annyiba amennyibe.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #1671 üzenetére
"na ja, mondjuk 3,1milláért használtan sem tudtam volna jobb autót venni, tehát a nagy bukót mikor kihozol egy autót a szalonból már alapon megúsztam..."
Már mért usztad volna meg? Ez sztem sima önámítás, a kezdeti bukást már be is nyaltad.
Én is nézegettem őket van sok pl. [link]
1.7misi + magasabb felszereltésg (EX) + automata és van még rá 4év gar. ~Ennyivel fog a tied is kevesebet érni 3év múlva, a "nagy" első évek bukását nem úsztad meg.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Jazznál is ez foglalkoztatott, ott S-MAX lesz helyette, kell 600+liter csomagterű kocsi.
Amúgy meg ezer oka lehet pl nincs szükségük 2kocsira... elvesztette az állását...
Jut eszembe megnéztem a Jazzt, hát 2év alatt baromira lelakták, pl a szar automosozás miatt az egész kasztni rongyá karistolva, de az ajtót is jópárszor rájuk nyitották+visszapillatójukat is elvitték 1-2*... uhh
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Winner_hun #1681 üzenetére
Alja is kapott rendesen hátsó kerékjáratí ívnél kb 2*200Fts méreten ~0festék volt róla. Értem én, hogy Budapest meg felesége vagy akárki kezdő sofőr de az én 8éves Yarisom, úgy, hogy az ilyen kissebb hibákat nem csináltatom meg ~4éve jobb állapotban volt.
Beültem tesztkörnél az első amit kiírt, hogy Service overdue 8640km! és ez villogott. Rákérdeztem, amire az volt a válasz, hogy szervíz szerint nem kell foglalkozni vele.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Magas benzines doboz.
Ennyi.pl és ez vmennyire tipp:
Egy elől bőven elférsz, hátul terpeszkedsz, mögötted meg van 500+liter csomagtartó 1.33as Corolla ami viszont lapos meg áramvonalas kevesebbet eszik 130felett az 99%.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #1902 üzenetére
"a motor csendes és jól megy(130-nál normál hangerőn lehet beszélgetni)"
Én anno nagyon mást tapasztaltam, kategóriája tán leghangosabbja volt a Ceed pályatemponál. kb ugyanannyit pörgött, uannyira volt hangos mint a Yarisom.
Mielött vmi nagy flame lenne belölle, nem csak én gondolom így:
TC:
"Hangosnak ez is hangos nagy fordulatnál – talán nem ártott volna egy kis hangszigetelés a motorháztetőbe. Autóknál zaj szempontjából pont a sztrádatempó körül kezdi elnyomni a szélzaj a motort – hát itt esélye sincs."de google kidobott egy mai összevetést is:
"Sokkal élénkebb a 109 lóerős i30u, nevében a modellfrissítésre utaló u-val. Az ezernégyes motornak segít a csekély önsúly is.Autópályára a rövidre áttételezett váltóval túl zajos a gép, de kihúzatáskor nemcsak motorbőgést, hanem élvezhető gyorsulást is kapunk. Nyers, gyors és sprőd a Hyundai, amelynek a rugózási és zajkomfortján kellene javítani. A Frankfurti Autókiállításon ültünk az utódjában, amely sokkal kulturáltabb autó lesz. "
kb uezt tapasztaltam én is anno....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Laraxior #2001 üzenetére
és ebben még a 27%os ÁFA meg a dizel jövedéki adóemelés nincs is benne.
Bár off de globálisan nincs nagy mozgás, sött olcsobb is lett az olaj/ benzin [link] egyszerűen csak a Forint gyengül nagyon durván és hát a MOL $ max euroval fizet az olajért. [link]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Az ÁFA változása téged is érint, az LPG ára pedig szépen követi a benzinét, még ha pár hét késéssel is. Így az arányok nem változnak.
Ezen felül továbbra is megeszi a Yaris mociját a gáz + ha MOon maradok ujfent keveset fogok menni beszereltetni se lenne értelme még ha bírná sem (ha gondolod újfent kiszámolhatjuk). ezen felül kezdem elhatározni magam, hogy menekülni kell innen. Ha találok vmi használható melót Németo/Ausztria/Angliaban vszeg végleg lépek. Ott meg ki tudja mi van CNG/LPG fronton. Vagy hogy egyaltalán jó helyen van e a kormány.
kisza: hetes a cikk. [link]
Azt mondjuk megértem, hogy tetszik, csak ez nem azt jelenti, hogy halk. Legalábbis a konkurenciához képest nem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #2010 üzenetére
Még úgy sem..... elvileg a Hyundai/Kia vonalon a Kia képviseli a sportosabb a Hyundai pedig a kényelmesebb vonalat. Hyundai vonalon nincs is pl. "proceed".
Igazából evvel sincs baj, ahogy sokan szeretik ha "hangos" a motor (hallják a motort) addig sokan a feszes futóművet szeretik, míg ugye ez nekem túl rázós, a motor meg túl hangos.
Ha jól emlékszem a totalcar cikkben is ez van, hogy a 2012es újCeednél már az 1.4 is megkapja a 6os váltót azaz elvileg a motorhang megszünik, belseje meg nem sugalta a korábbi fapad "egydarabb műanyag ajtóbelső" filinget. Ez meg ugye neked is testszeni fog max nem kapcsolsz 6osba hanem 5ösbe hallgatod a motort 140nél.
kicsit offenzív lett. srry.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Tán ~2004ig mindegyik nagyobb Toyota D4D mocin feladja a turbo, gyilkos haszálat esetén már akár 100kkm után, de nemgyilkolás esetén se szoktak 200kkm nél többet bírni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Norbi14 #2108 üzenetére
Én yaris 1 tulaj vagyok és a tipsut is meglehetősen ismerem. Nagyon megbízható autók, ha amit kell olaj... megadták neki tényleg a világból kimennek.
Az EU beszállítós alkatrészek uannyiba kerülnek mint más kiskocsinál, a föbb dolgok japánok és újonnan drágák elleben nem szokásuk meghibásodni így sok van belöllük bontóban.
A hátsó üléssor tologatható így ha hátul gyereküléses gyerek van vagy senki, akkor szép nagy a csomagtartó. Én amúgy egy tetőcsomagtartóval (10K) + tetőbox(8K használtan) oldottam meg a nyaralás kérdéskört a box +400liter (összesen: 655) és még a Surfom is felfér. Így az idő 90+%ban van egy rövid városi autóm alacsony fogyasztással, könnyű parkolhatósággal, nyáron a nyaraláskor meg egy 655literes csomagtartóval rendelkező autóm. És ilyenkor négyen kényelmesen elférünk.
Teszem hozzá egy hó volt mire a tetőcsomagtartó+boxot összevadásztam használtan neten és babakocsit rendesen csak akkor raksz bele ha előretolod a hátsó üléseket. De ha babakocsi van bent akkor ugye hátul gyerekülésben elfér a gyerek. Praktikus ez tologathatóság.kb ennyi.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Norbi14 #2125 üzenetére
Az én "4.2"es fogyasztásomból nem érdemes kiindulni én hypermilages vagyok. Vagy tán a dizel de olyat meg nem szabad venni. Átlag embernek átlag használattal 5literrel országútón, 6literrel várossal érdemes számolni. Vegyes 5.5. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz hobizoli #2141 üzenetére
yaris 1 nem mangaszemü ha igen a punto is. Amúgy ja izlések pofonok.
Vmi "rejtélyes" oknál fogva az a sztereotipia, hogy a Toyota megbízható és ezt értékeli a piac. Meg van egy másik mondás is 3F betüvel. Persze ez is sztereotipia csakhát olyan ez mint amikor a barnabörüt követi a biztonsági őr, miközben lehet pont ellentetje a sztereotipiának.
Ez az ár+ nem Yaris specifikus általában jellemző Toyotara. Illetve ezzel szokták indokolni mért is tartja jobban az árát, míg ugye egy Fiat nem.
Nevezheted a piac eszetlenségének is mindenesetre +50%os árdifi azonos évjárat/felszereltéseg esetén nagyon durva dolog.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Sok esetben ledöl, én mindig Toyotas hibakat szoktam mondani azokat ismerem. De nem véletlenül létezik.
YAris parkolás szempontjából sztem eszményi. Haver 4.5mers BMWjén vagy a nemrég nézett Priuson halál.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz hobizoli #2160 üzenetére
Hát Toyotara lehet átlagba vigyáznak, de Honda pont nagyon nem ez a kategória. Ugye megent sztereotipiázunk.
Japóknál sose volt amnézia rohadássasl kapcsolatban mindig az a sztereotipia járta róluk, hogy rohadnak. Ami ugye nagyjából igaz is volt kb 95-02ig.
És tény nincs akkora difi (ha van) minőségben mint ami 10-20éve volt. De egyrészről a sztereotipianak idő kialakulnia de idő mire eltünik. Ráadásul amilyen kocsikról beszélünk azok ~10évesek ahol még szvsz igencsak volt alapja a többet mást nem veszek csak japót.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ezen szakadtam egyet....
"Hirdető neve: O. Viktor
Eladó egy HAZA-2011 rendszámú gépjármű.Egy éve vettem, azóta csak lejtőn hajtottam. A fékeket kiiktattam. Gáz
van, de csak ha tüntetnek. A kormánnyal van egy kis gond, teljesen
irányíthatatlan. Állandóan a szakadék felé fordul, de én ragaszkodom
hozzá. Önfényező funkcióval rendelkezik. A sebességváltón öt fokozat
van hátra, egy előre. Felkapcsolni lehet, leváltani nem. Az ülések a
saját ízlésemnek megfelelően vannak kialakítva, 2/3-1/3 arányban
dönthetőek. A GPS-t elnémítottam, nekem ne mondja meg senki, merre
menjek.
Biztonsági berendezések: ABS,PPS,TEK,
Extrák:
-motortérben bordázott ékszíjjártó (erősen csúsztat),
-narancsillatú Wonderbaum,
-Lázerdetektor,
-belső tükrön egy kövér bolsi-balsi baba
-kalaptartón bólogató kutya(cserélhető Schmitt fejjel)
-Index,(zsebben)
-CD lejátszó, telepített műsortárral: Handel-Messiás, Horváth
Pista-Hej rugó, rugó, Zorán-Kell ott fenn egy ország.
Üzemanyag fogyasztás: nem számít, enyém az egész MOL.
Irányár: IMF hitelre devizakárosultaknak féláron!
Jelige: Ámokfutó
Ui.:Majd' elfelejtettem, a csomagtartóban van tízmillió utas, velük
nem kell foglalkozni."don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ha még nem lett volna....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"de semmi sem indokolta az eddigi folyamatos emeléseket... Oké, a forint árfolyama nem túl jó, de nem arányos a drágulás."
Már mért nem? Ponthogy jól adja magát. Forint gyengült ~15%ot egy hó alatt [link] Brent gyengült ~5%ot kb ki is jön a hónapban történt 10%os áremelkedés.
Amúgy imádom amikor Europában/MOon a WTIre hivatkoznak és nem Brentre.
Javaslom mindenki tankolljon a héten szerda 1tól 5ftal olcsobba benzin, de ahogy a forint mozog jövő héten megent emelés lesz. [link]
Ez van a viktor/matolcsy féle "ortodox" gazdaságpolitikának már a kutya se hisz.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nem igen értem mit akarsz evvel mondani, no meg plt is hozhatnál.
Az alap, hogy meghatározó a forint ereje a dollárral! szemben és az olaj ára. Második lépcsőnél jön be a MOL. MOon piaci ár van, MOL nem igen tud elszakadni a mediteran... áraktól elvégre NYon ott az OMV Schwechati finomítója, délen... A MOL marginja ebben a helyzetben ~6-7% körül jár emlékeim szerint (adó nélkül azaz literenként ~9-12Ft) ami relatíve magas de ez annak köszönhető, hogy sok pénzt költött és költ a Százhalombattai finomitóra és így a kénes "keserű" Urali olajat finomítja és nem a könnyebben finomÍtható Brent félét. Erre az árra jön rá az adó ami kb az ár 60+%a. Ez ugye a jövőben tovább emelkedik és kb ~5% lehet a kisker árrés. Kisker oldalon is piaci ár van, ha vhol túl drága mész a másik kúthoz.
Szóval nehezen elékpzelhető az, hogy nem követi vki a piaci árakat, hisz akkor a kutak nem a MOLtól vásárolnak, hanem OMVtől. Kutaknál szintén akkor odébbmész egy mésik kúthoz. Vámok... nem torzítják ezt EU van. Persze a finomítói marzsok mozognak attól függően, hogy mekkora a kereslet/kínálat... de az alap a piac.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Ezek szerint a Mol nincs monopól helyzetben? Tehát az OMW-től is vesznek a kutak, vagy csak ott lenne a lehetőség?"
Sopron környékén sokszor még a MOL kutakon is Schwechati(OMV) benzin van. A logisztikai költségek meghatározóak amikor literenként 6-12Fts hasznonról beszélünk. Az OMVs/magánkutak nem azért vásárolnak MOLtól mert X hanem mert olcsobban tudja adni mint más.
Első bekezdéseddel "az xyztől hallottam aki hallotta vhol"al nem tudok mit kezdeni. A jelenlegi egy hónapon belüli változások a 400Fts üzemanyag elsődleges okozója szvsz az inkompetens Orbán kormány. És még nincs is vége jön a 27%os áfa, dizeleknél a jövedéki adó emelése.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #2786 üzenetére
Amúgy persze jó reakció Orbán pribékektől a MOL tehet róla... miközben a MOL margin ugye literenként ~10Ft. Ráadásul ugye a "gonosz multi" MOL ~30%ban állami tulajdonban van.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...