Hirdetés
- Androidos tablet topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házimozi haladó szinten
- Projektor topic
- Milyen videókártyát?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Mellényzsebbe csúsztatható retrokonzol közeledik az Anbernic színeiben
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Egérpad topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
F-ECT$
titán
válasz
6030D #342661 üzenetére
Természetesen lenne egy minimum összeg, szóval egy 1M Ft-os autóval se lenne ingyen a gyorshajtás. A céges is fizethet az Eurotax ár alapján.
Btw az is elgondolkodtató, hogy 15 km/h a ráhagyás még egy 30 km/h táblánál is. Én ezt levinném mindenhol 5 km/h-ra, cserébe ahol lehet, ott feljebb emelném a határokat (pl 3 sávos autópálya).
Van olyan ország, ahol az autódat is elveszik egy bizonyos szintű gyorshajtás fölött, ezt is simán behoznám.
(És van olyan ország is, ahol vagyon alapján fiztesz bírságot, de ez itthon tuti nem működne.)
-
válasz
ArthurShelby #342671 üzenetére
0,57
-
válasz
dellfanboy #342670 üzenetére
Pénz nem érdekel minket, idő a sok. Ahogy a kolléga mondja kéne a jogsi.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
-secret- #342666 üzenetére
Mennyit fújt? Vagy vérvétel lett?
Az hogy másnál mennyi tényleg kevésbé releváns. Gondolom itt az 1 év a gond, pl kellene a jogsi munkához/hétköznap. A 180ezer Ft lényegtelen, főleg ha ügyvéddel mentek tovább.
Egyébként az ügyvédnek mindig az az érdeke, hogy tovább menjetek, neki az a pénzszivattyú.Én elfogadnám a jelenlegi helyzetet. Értem hogy lehetne jobb deal, de szerintem nem éri meg tovább menni (ha sokat keres, és fontos a munkához, akkor meg ott a sofőr, mint lehetőség)
-
válasz
dellfanboy #342668 üzenetére
Nem pozitívot várok, csak normális hozzászólásokat.
-
Story.
Negatív hozzászólásokat lécci ne, tudnék én is mit mondani.
Apámnak elvették a jogsiját 2024 november 19-én pia miatt. Megkapta a határozatot április elején, hogy 1 év + 180.000 ft a bűnti (+1 évből értetődik, hogy újravizsgázás ugye).
Elment ügyvédhez, megfellebbezték. Tegnap volt a tárgyalása. ANNYIT engedtek el, hogy nem kell újravizsgázni de ezt is arra fel, hogy sosem volt károkozó.
Közben elvették egy ismerősünknek is a jogsiját aki DUPLA annyit fújt és enyhébb az idő is meg a pénz is. Nyilván érveltek ezzel is a tárgyaláson, de azt mondta a bíró, hogy ő azt leszarja mert nem az ő ügye volt.
Most megfellebbezi mégegyszer aztán megy feljebb az ügy.
-
6030D
addikt
válasz
Szada85 #342662 üzenetére
Az infláció nem segít benne.
És akkor még nem mentünk bele abba, ha valakinek mondjuk van 3 lakása, meg egy Renaultja, míg más meg albérletben lakik, és jár egy pár éves 15M-s kocsival. Kereset szerint megint nem nézheted, mert a vállalkozók nagy része minimálbéren él.
Több mérés, kisebb átlépési határ, és csökkenne a gyorshajtás. De az miért jó? Most volt cikk, hogy már nem is ez vezeti a baleseti statisztikát, hanem a figyelmetlenség. Szóval a mobilosokra jobban rászállhatnának.
-
6030D
addikt
válasz
F-ECT$ #342659 üzenetére
Ha megnézed a rendőrségi fotókat a cikkekben, általában nem az 50 millás Porkékkal van tele. Vagy nem tudom, szerinted kinek nem fáj fél milla bírság.
Ha meg egy lekotlott 3M-s prémiummal megy gyorsan, miért fizessen kevesebbet, mint egy új Daciával? Cégesnél milyen összegre fizet? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #342656 üzenetére
Burnout minden zoldnel es meg is van oldva.
-
F-ECT$
titán
válasz
Vismajor01 #342641 üzenetére
Igen, 39e-ről 50e-re nőtt a legkisebb tétel, de már valamikor tavaly.
@grizlisandor: sok embernek drága a bírság, de sajnos az igazán gazdagokat nem fogja meghatni a max 468e Ft se. Én simán az autó értékéhez kötném a bírságot.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #342650 üzenetére
Fizikailag is vizsgaljak elvileg. Legalabbis nekem neztek eddig gorogos padon muszakin.
-
kisza25
félisten
válasz
szabonagyur #342655 üzenetére
Hoppá én még 39 eFt-nal tartok🫣
-
grizlisandor
veterán
válasz
BigBlackDog #342654 üzenetére
Bár úgy lenne, ütni vágni kell, inkább kopjon el, mint öregedjen.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Vismajor01 #342641 üzenetére
50-nél 70el is 50e volt pár hete.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
grizlisandor #342653 üzenetére
Lehet, hogy csak jobban csúszik az új gumi és a sofőr óvatosabban használja.
-
grizlisandor
veterán
válasz
Stylewars_kp #342651 üzenetére
205 55 R16
GY Vector 4S Gen3, előtte meg Hankook VP3.
A nagy átlagon 8,5 és mióta a 4S gumi van, javuló fogyasztást mutat sz autó azonos sofőr azonos használati szakaszon. -
grizlisandor
veterán
válasz
Vismajor01 #342641 üzenetére
Az komoly...
Gyorshajtás a gazdagok szórakozása lesz.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
grizlisandor #342631 üzenetére
Milyen márkájú abroncs?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #342648 üzenetére
Na igen.
De ha nem mumodik akkor elvileg bukta van.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #342645 üzenetére
4wd miatt nekem dragabb. Az felaras, mert vizsgaljak azt is muszakin.
Bitpork story-ja meg az Quattro-val? Ne en azota elore szolok, hogy awd-s a kocsi.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
grizlisandor #342639 üzenetére
Köszi, de Mercedesbe megy (Infiniti Q30), itt nem olvastam hasonló problémát + inkább direkt gyári ajánlású lila Febi G12++ -t vettem. Egyéb G12++ (G40) mondjuk már nem nagyon létezik...
(vagy nem találtam rá)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ArthurShelby #342640 üzenetére
Akkor kezdjek gyujteni, nekem mult nyaron vt 40k (jo jattal egyutt). Iden akkor...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Vismajor01 #342641 üzenetére
Na?! Hol sikerult beleszaladnod? Mennyi ido utan jott a bunti?
-
Vismajor01
addikt
70es táblánál 88 az 50e Ft
Jól felvittek az adót
-
ArthurShelby
addikt
Levizsgázott a bömbi csont nélkül. Nekem 44ezer Ft-ba került, nem tudom mennyi most a csupasz ár.
Érdekesség, hogy tegnap déltután a parkoló tele volt a sok honosítás miatt. A főnök is alig bírt leparkolni, ezt szóvá is tette. Ma délelőtt már rengeteg hely volt a parkolóban
-
grizlisandor
veterán
válasz
Eugene Roe #342636 üzenetére
VAG terméknél, ha gyárilag G13 hűtőfolyadék került bele, azt cserélni kell G12EVO-ra, tartályostól.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Eugene Roe #342636 üzenetére
Az adalékok "kikopnak" belőle, érdemes tartani a gyári periódust. Ha kicsit túlfutsz rajta nem gáz de azért nagyon ne húzd el. Az adalékok a tömítéseket is kenik.
-
Eugene Roe
őstag
Hűtófolyadék cserét mennyire kell komolyan venni? 150k km / 6 évet ír, és 6 éves vagyok. Maga a 10 litetes G12++ szinte semmibe se kerül (8k), csak a macera végett kérdem, mert szervízbe nem viszem 20 ezerért leengedni
(Chrisfix helps)
-
szabonagyur
félisten
válasz
grizlisandor #342634 üzenetére
Hát akkor meg is válaszoltad
-
grizlisandor
veterán
válasz
szabonagyur #342632 üzenetére
Nem akarok hazudni az elmúlt 500 km fogyasztása ez.
Spiritmonitor-on vezetem.Kellett klimázni azért.
-
szabonagyur
félisten
válasz
grizlisandor #342631 üzenetére
Mondjuk a mostani hőmérséklet esélyesen az egyik legjobb a fogyinak, kb. alig kell klímázni, de fűteni sem.
Gondolom nem pár ezer km átlaga vagy több mérés átlaga lett ez?
-
sagesz93
addikt
válasz
hobizoli #342599 üzenetére
A nálam lévő Suzuki Swace (corolla kombi) nálam lassan 3 éves és 52 ezer km van benne, és 4,8 l az átlag tankolásból számolva excel tábla alapján ezidáig. És ez teljesen vegyes, pálya, főút, város, aztán ez big block mert 1,8-as nem pedig az 1,5 3 henger ami a yaris crossban van
De pl. most hogy bejött a jó idő egyből lement az átlag 3,5-4,2 literes tartományba. Ha csak városozok, simán lehet 4 alatt enni vele. De most volt több pályázásom is, így jelenleg 4,0 az átlagom az utolsó 3 tankolásból. Ez szerintem több mint korrekt.
tboy93 kia szervizelését olvasva nekem az a meglepő, hogy a köv. szerviznél féket kell cserélni. Na ez nálam még kb teljesen új állapotú, az első csere legtöbbször bőven 100 ezer km után esedékes. Úgy látom a 3.-4. év után kezd el a toyota elhúzni fenntarthatóság ügyben, mert nagyon nem kell mit szervizelni rajta, turbó, kettőstömegű-kuplung stb semmi ilyen nincs ugye benne... Az akksi+villanyhajtásra meg van 10 év hibridgari. -
válasz
hobizoli #342599 üzenetére
Rav4 hybrid 3 évesen 65k kilométerrel 6,2-ön áll, majdnem csak Bp és pálya. Bp-en sok a rövid út is. Röhejesen kevés, messze a legjobb része a toyota hybridezésnek a fogasztás (és a szög egyszerű és ezért nagyon megbízható automata). Kár hogy már heroin áron adják, és ehhez (árához) képest döbbentesen gagyi tud lenni pár más dologban.
-
válasz
grizlisandor #342624 üzenetére
Velem van a baj, hogy soha de soha nem “figyeltem” ilyenekre túlzottan, még most villanyosként se veszem észre ha 18 vagy 21 kwh fogy el 100-on?
Benzinből meg aztán ilyen difit sose vettem volna észre
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor #342624 üzenetére
Latod?! Beleptel a premiumgumival a fogyi nirvanaba.
-
grizlisandor
veterán
Mi folyik itt emberek?!
Történelmi fogyit produkált Piros, mióta nálam van.
7,7 literes számolt átlagfogyasztás, hát mi folyik itt Gyöngyösön?! GY Vector 4S Gen3, ennyivel jobb lenne, mint a Hankook VP3(eddig a rekord 7,77 liter volt)?!
Megint Orlen puruttyát kapott 565 forintért. -
Reggie0
félisten
válasz
cOxeR #342607 üzenetére
Nem problema ez, azert vannak a szabalyok, hogy mindenki tudja mi a dolga. Ezert rendesebb egy osztrak vagy nemet kornyezet, mert szarra van szablyozva es jelentgetik is fel egymast. Csodak nincsenek. Ha nincs valami szabalykent elvarva, akkor a renitenseket jutalmazza a rendszer, mert annak lesz komfortosabb az elet, aki szarik masokra. Ez a vilagon mindenhol igy van.
A kukat pedig a kukasnak nem szabadna kozuton hagynia, kresz ilyet nem tesz lehetove nekik sehol se, felenk nem is az utra rakjak, hanem a parkolohelyekre, feljarokra es a fube.
-
dj79
senior tag
válasz
cOxeR #342601 üzenetére
Mint ex toyota hibrid üzemeltető, (p2 és auris), azt tudom mondani, hogy semmi akna nincs bennük. Egyszerűen hüyebiztos a technika, 4+ szervizprogramban pedig kifejezetten megfizethető a márkaszerviz is.
Ha az értéktartást is belevesszük, átlagos futásteljesítmény mellett, 6 évre lebontva olcsóbb lehet a fenntartása, mint bárminek, beleértve az elektromos autókat is. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
South Velen #342619 üzenetére
Vegul Vredestein Quatracot vettem, sajnos az is hangos 120 felett. Elotte Michelin CC-volt az halkabb volt. Most kene vennem akkor Conti ASC2 lenne a valasztasom.
-
South Velen
addikt
Amúgy jó, stabil gumi, esőben is. A fékút lehetne jobb.
120-ig a hangja is oké.Hóban nem mentem vele.
Összességében nem rossz de hát 90%-ban 140 km/h körül megyek az autóval és ott búg a legjobban, így legszívesebben lecserélném csak túl sokat buknék rajta..
Köszi a tanácsokat
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
South Velen #342617 üzenetére
Hasznos info, rajta volt a listamon de semmi ertelmes tesztet nem talaltam rola igy nem mertem bevallalni. De akkor jo, hogy nem...
Atcsereles jo otlet. Futofeluletet simogasd vegig, ha felre van kopva eszreveszed ugy. Oldalfalat is nezd meg, lehet szalszakadt a gumi.
-
South Velen
addikt
Tavalyi Dunlop Sport All Season-ök. A dot is 24.
Szóval nem régiek. Bár amúgy utálom mert autópályán búgnak mint a veszedelem.Lehet megcseréltetem a bal-jobbost (szerencsére nem forgásirányosak). Hogy legalább a gumit ki lehessen zárni. Csökkenteni kicsit a rejtélyt...
Szerk: ja a szilentgumira gondoltál.. késő van már
igen, az sérülhet már ilyen korban gondolom akár egy futómű beállítástól is szélsőséges esetben..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
South Velen #342614 üzenetére
Megmozgattad ha oreg a gumi akkor konnyen serul. Mondjuk a futomuves szolhatott volna...
-
South Velen
addikt
Nyomás rendben persze, van is itthon Xiaomi kompresszor, mindig nézem. Nekem is lengőkar szilent a tippem, de egyrészt furcsa hogy a szerelések előtt (mindössze 1000 km- rel ezelőtt) teljesen rendben volt az egyenesfutása
most meg érezhetően elhúz. Nem mentem nagyobb úthibára se azóta, 1000km alatt nem kéne hogy így amortizálódjon, bár az is lehet szerelgetések alatt történt valami.Illetve mindig mondom a szerelőnek hogy ha már valami nincs 80%-os állapotban, inkább szóljon, tudja hogy igényes vagyok rá hogy minden rendben legyen. Bár a szerelő meg inkább a "ki van fizetve az egész, minek cseréljük még" típust erősíti
.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
South Velen #342612 üzenetére
Ha csak gazadasra csinalja akkor az sanszosan szilent hiba.
A guminyomas rendben van? Az is meg tud viccelni igy ha az egyik laposabb. -
South Velen
addikt
Sziasztok,
alany egy Renault Laguna III.
Első rugócsere volt, illetve a kerekeket is megcseréltettem a két tengely között. (négyévszakos gumikat használok) Továbbá volt még ebben a körben első féktárcsa+fékbetét csere is, de ez nem hiszem hogy releváns.
Utána balra húzott az autó.
Ezért el is vittem futóműállításra, gondoltam a rugócserénél elmozdulhattak a dolgok.
Futóműbeállításnál a mérési lap szerint mindent jól beállítottak.
Viszont továbbra is balra húz az autó,de úgy vettem észre hogy csak akkor ha gázt kap (gázon van a lábam).
Mi lehet ez? Ha a gumiabronccsal lenne gond, akkor akkor is balra húzna ha nem lenne gázon a lábam, nem? (Nem értek hozzá)
Talán lengőkar szilent? Se a szerelő se a futóműves nem jelezte, hogy gond lenne vele.
-
szebe
addikt
válasz
Steve_Brown #342603 üzenetére
Nálunk 16 évig és ~180 ezerig szolgált egy Fabia a családban az említett motorral, nem volt vele gondunk (pedig sokat ment városban). Hogy mennyire jellemző, az passz.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Steve_Brown #342603 üzenetére
olajcsere mennyire gyakran volt elkovetve rajta?
nem papiron, hanem valosagban
egy ilyennel megprobalnam, hatha... -
válasz
Reggie0 #342602 üzenetére
Tudod itt az a gond, hogy tiltani kell, korlátozni kell, mennyivel egyszerűbb lenne ha gondolkoznának sokan és a saját kényelműket nem tennék mindig mindenki más "általános érdeke" elé, ez sajnos nem csak ezekre vonatkozik, hanem minden másra is persze.
Blőd példa... csütörtök kukanap, a kukások az úttesten hagyják a kukát, ugyanez a szitu lesz, mint az előbb csak kukával, én ha itthon vagyok kimegyek, behúzom a sajátom, meg a szomszédomét is 1-2 méterrel az útról. Nem az én fényezésem a cél, közel nem vagyok hibátlan, és nekem is vannak önös dolgaim ... hanem egy egyszerű gesztus/figyelmesség, ami nem egy nem kettő embernek segít, hanem mondjuk az összesnek aki a két kuka miatt egész nap lassítgat kerülget.
-
Qru
MODERÁTOR
Ön is utálja az autója érintőképernyőjét? Jó hírünk van: visszatérnek a hagyományos gombok [link]
-
hobizoli
nagyúr
válasz
cOxeR #342601 üzenetére
igen, ezeket 3-4 evesen cserelik, flottas autok
egy kicsivel tobb, mint egy eves ez az auto (2024 marciusi uzembehelyezesu) es ebbol a 40k-bol is 35k km-t Bp-n tett meg eddig a pilota szerint, szoval az a 4.9 sulyozottabban is inkabb "varosi", nem vegyeselotti LPG kettosuzemu Clio-k voltak, de azokat nem is szerettek, mert a foldre kell ulni benne ehhez kepest
meg a jellemzoen alacsonyabb nok ebben "Cross"-ban most magasabban ulve jobban at is latjak a varosi forgalmategy mini-SUV
-
válasz
F-ECT$ #342545 üzenetére
Első autónak is jó, csak nagyon sokan nem tudnak még/már megfizetni ilyen kategóriás autókat, de akár egy lassan olcsónak számító 4,5-5M Ft-os I3-ast se... a nagy átlag 16e km-t megy egy autóval, ez havonta kerekítve 1300 km, tovább szeded, mondjuk munkanapokra és nem számolsz mást, akkor napi 62 km, amit ugye a hétvégi meg az egyéb utazásokkal még csökken is, erre bármilyen elektromos autó megfelel, télen is kb. még a 2,5-3M Ft-os árkategóriában is.
-
Steve_Brown
senior tag
Sziasztok,
2009-es évjáratú BUD kódú 1.4-es 16 szelepes VW konszern motorokra mennyire jellemző, hogy hidrotőkésség mellett még csapszeges is lesz? 150 ezer kilométer van benne, nagyim az első tulaj ő hozta ki szalonból. Egy ideje (értsétek 3-4 éve) ocsormány módon kelepel. A családban járt pár ilyen kis benzines VW konszern motor és gyakori volt, hogy hidrotőkések legyenek.
Ebben az az érdekes hogy melegedésre nem halkul, meleg motornál meg tényleg rendesen kelepel. Redditen súgták, hogy ez a kód egyébként szokott csapszeges is lenni. Ez valós?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Azonnal elérhető, raktáron lévő HPE Aruba switch-ek
- magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintőkijelző
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 1TB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- Samsung Galaxy A04 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest