-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #340880 üzenetére
90-s evek eleji auto, se NCAP se semmi...meg 1.6 tonna melle
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #340853 üzenetére
meg nezd meg a mk4 Supra-kat
motor 2-2.5millio...es akkor meg ujitsd fel, mert kb kapugarancia van ra
a 6-s valto hozza ~2.5millionem veletlenul csinaltak hozza adaptert, hogy a Nissan 350Z valtoja felmenjen ra, vagy a dizel BMW valtokat is hasznaljak
kell hozza akarmi egy masik darab bontasabol van hozza, kannibalizalasabol lehet fenntartani nagyjabol
pl szerezz hozza egy elso/hatso lokit es ket fenyszorot
...ebbol nem volt 1.6-2.0-s alapmodell, amie ramegyehhez kepest a 350/370Z-hez van akarmi IS, pedig mar azok is 15-20 eves autok
a motorjat meg lehet csinalni 4-4.2 literesre is, komplett kovi stroker kit van hozza ~2millioert
....es ha mar szetboritodik felujitani, akkor miert ne legyen annyi?toredek alaktreszarak vannak hozza, pedig igazabol ez sem olcso vas
a Karottat sem ertettem anno mit szopik annyit azzal, hogy kb 3x epitette meg a mindenfele tunnerjoskakkal azt a motort, amikor a hangyaszban neki kozben nincs kb gyari o alkatresz a kazanfedel alatt egyebkent sem
akkor mar nem tokmind1?aztan vegul igy is "csak" annyit tudott, mint egy takkgyari 370Z motor is tud ugy, ahogy kiveszed a bódéból
a Nismo Edition meg még erosebb is beloleneki az kellett hogy alulrol legyen nyomateka, ahhoz meg pont a +ccm kellett volna, nem az, hogy hondasan elforogjon kilencezerig, ahogy azt az a baranyai poweredáki összetákolta
4-4.2 literes motor lejjebbrol is tudna 400+ Nm nyomatekot, mint a 3,5-s akarhol tud
5500-6000USD volt akkoris a komplett stroker kit a +opciokkal, max a USDHUF valtas miatt lett nekunk itt ez dragabb mostanra
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #340853 üzenetére
megcsak nem is az
keress egy tomegmodell 20i-hez vmit, meg azt egy M3-hoz
E30 M3 egy vodor penzbe kerul, 50k EUR-tol kezdodnek es E46 330CI siman tudja ugyanazt a menetdinamikat toredek aron es annak nem "M"-s ara van alkatreszekben
vagy egy E46 325ti compact is a 6-s valtoval, meg egy kis okositassal, aztan ilyet ~1.5-2millioert kapsz
=BMW hothatch -
hobizoli
nagyúr
válasz
focvis #340850 üzenetére
egy idoben ezeknek sem volt ara, akkor meg lehetett venni fruttiert 1-2 millio korul is
mostanara azert dragabbak mert azota csak kevesebb db lett, es fenntartani meg rendesen(!) karbizni meg kell(ene) a vastag buxa
amugy minden top-of-the-range hothatch modell is ebbe hal bele
a tipus specifikus cuccok egyre ritkabbak es dragak is hozza
egy ido mulva olcsobb venni egy 2-3gen-l ujabb mast, ami jobban is megy, meg van hozza kb akarmi azonnal es nem honapokig vadaszol egy olyan alkatreszt, ami nelkul szobor uzemmodban lehet nezegetni
...meg aki azt eladja is tudja miert kell az neked, es hogy amugy ujkent reg "nincs" -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #340826 üzenetére
haaaaat eleg sok
10-12+ eve hasznaltunk ilyesmiket PGT-n es az mar akkor sem volt uj cucc
persze azota lehet a sokadik generacios verzio ebbol -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #340821 üzenetére
esett az eso elotte, meg amugy nem biztos, hogy eredetileg a belso savban ment
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #340818 üzenetére
este fel nyolc korul volt ott egy masszivabb baleset, rendor, tuzolto mento minden
egy piros Nissan 300ZX(?) a varosba befele halado oldalon beleallt a jobb A oszlop + jobb oldali ajtoval a szurke vastag villanyoszlopoba, amin az a kek gyalogatkelo tabla van
...nem nezett ki szepenhatul nagyzet alaku USA rendszam volt rajta es az GG-vel kezdodik
mas autot nem lattam ott osszetorve, de azokbol a zoldes korlatokbol egy parat kiutott
az egyik a szembe oldalon volt a zebra tuloldalan a jardan, gondolom hogy savban el lehessen menni vhogykicsivel nyolc elott mentem befele mar helyszineltek, most egy ora mulva vissza es meg mindig ott vannak
-
hobizoli
nagyúr
válasz
radi8tor #340739 üzenetére
a fakat kicsit megritkithatnak itt, mert az Astra szemszogebol nem annyira jol belathato a lombozattol
1-2 eve is volt egy olyan vasuti atjaros baleset is, hogy a fak-bokrok total a sinig ertek, ugyhogy csak akkor tudsz korbenzni ott, ha mar rajta allsz a vaganyon
de akkor eleg szar a szitu, ha pont akkor er oda vonat is
es akkor korbeneztel ugyan, de azzal qrtal pont ra, mert ha csak siman atmesz, akkor mogotted megy at ott a vonat -
hobizoli
nagyúr
válasz
macilaci78 #340688 üzenetére
normalisabb helyeken a lampa a keresztezodes tuloldalan van, es akkor kb szembol kelll ranezni
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #340479 üzenetére
en siman akatnek rajuk is rendszamot
pl egy 30-s tablanal autot buntetik, a bicajt nem
pedig annyival egy 15-20eves is simna tud tekerni es bicaj eleve jarmunek szamit
kozben fek meg a kanyarban sincs az autohoz kepest rajta -
hobizoli
nagyúr
válasz
norbert1998 #340398 üzenetére
hm, pedig azokban szokott lenni "Viscodrive" sperdiffi...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #340317 üzenetére
mert az egy 30 eves oxidalodott kabel volt benne
-
hobizoli
nagyúr
CRXforum drag thread anno 2014-ben
a hondas ki volt bukva, hogy a 2.0 motoros 6gen kuvikja cigit kapott a digo 1.4-tol
elotte irta neki mas is, hogy ovas miatt mar be lett meretve is, es telleg 1.4
mondjuk 4ajtos sedan vas nehezebb is volt meg o is erosen 120-130kg melle
egy 3 ajtos bode meg o is lead 40kg-t magabol akkor lehet par tizedet nyer vele, mert ez igy egy +100-120kg extra suly -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #340314 üzenetére
miert merne mast?
az rendszer feszultseget mer, nem az akksit
ennyi erovel ket kezi voltmeter kozott is siman lehet diffi -
hobizoli
nagyúr
válasz
radi8tor #340205 üzenetére
erdekes, regebben lattam egy stat-t, hogy a gyorshajtas a balesetek 30%-t okozza
de ebben van a relativ gyorshajtas is, mert a rendorseg ezt egy kalap ala veszi
szoval amikor 37-l megcsuszol a havas-jeges uton, es azert van a baleset, nekik az is "gyorhajtas", mert ha csak 25-l mentel volna ott, akkor valszeg nem torpenik meg
a tenyleges gyorshajtas, azaz amire trafi is kattanna, az ennek a 1/10-e, ami igy a teljes baleseti statisztika csupan 3%-t jelenti -
hobizoli
nagyúr
válasz
radi8tor #339620 üzenetére
tuti savot fognak lezarni ott is
azutan nyaron se nagyon hasznaljak, osztol-tavaszig meg csak a hardcore reteg, aki -15fokban a szakado hoesesben is menne, és ha 1,5m ho van is
pl az Shopmark-tol kifele levo Ulloi uti bicajsavban fel alatt nem lattam EGY bicajost se mukodni
tavaly szeptember vegen Corvin negyed-tol hazaig, nulla bringas vasasrnap a kellemes 23 fokban
maskor Budaörs - 18ker a varoson kereszul 32 perc kozben szumma 3 bringas -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #339600 üzenetére
igazi balfaszok ezek
ismerosnek ugyanez vott szinten egy vmi 500 Abarth kivitellel 4-5 honap volt honositani a piros rugok miatt
igazolast kellett kenie az FCA-tol, hogy igen, ez gyarilag ezzel szerelodott a gyartosoron ossze ujkent, es nem utolag raktak beleaz lenne normalis, hogyha rendszerukben benne van hogy a x tipusu alaktreszt vki mas mar engedelyeztette erre a tipusra, akkor mastol mar nem kerik ujra
most ha oda mennek 100-n ugyanolyan autoval egy ugyanolyan ultetoszettet beiratni, akkor mind a 100-tol kerik a osszes papirt rola oda-vissza akkoris, ha ezek egymas utan jonnek a sorban, es ~10 perce nezte at tokugyanezt
-
hobizoli
nagyúr
válasz
cOxeR #339584 üzenetére
igazabol ja
en ezt 12 eves koraban mar igy vettem ezzel, mondjuk CH-bol jott, ott meg vannak "utak"de bele van irva forgalmijaba is, hogy "sportfutomuvel szerelve"
a kulfoldi forgalmiban egzaktul benne volt a konkret tipus is
vmi Weitec Gewinde...bla-bla
a magyarba csak ennyit irtak
de mondjuk igy kb barmi is mehetne belehonositasi kepeken alulrol is le lett fenykepezve es latszik is rajta a rugok szine
allithatonal 1-2 evente illik atmozgatni a meneten az anyat, kulonben annyira tele megy retekkel, hogy utana mar nem kell mozgatni sehova a helyén, csak kiszerelve es korbe tisztitva
normal csavaroknal is azzal szoktak takaritani a menetet hogy egy metszovel ujra atmennek rajta
abban az anyaban nincs korben vegig menet es a retket ki tudja dolgozni magabol a kihagyott reszeken, nem daralja le vele a menetetallithatot en sem vennek, mert ez nem showcar, hogy a porig lerakjuk az aktualis eves AMTS-re utcan meg egy falevel is beszorul ala, es ezert fel-le tekergetjuk par hetente
-
hobizoli
nagyúr
válasz
grizlisandor #339535 üzenetére
a Putto-t 2.1-2.2bar-l fujtuk a szeria motorbelsovel ~10 eve
az M0-n progizas kozben volt kozel 2.4bar is
azert is kellett kicserelni a MAP szenzort 4bar-sra az ECU-ban, mert a 3bar-s csak 2bar-g latja a toltonyomast
az elso 1bar (110kPa) az mindig a teljes vakuum es a normal legkor kozotti nyomasdiffimegyunk az M0-n este 10-11 korul Szszmiklos meg Dharaszti kozotti emelkedos reszen enterezve.... (5. 230+)
mondom a pilota urnak, hogy ez a MAP jel itt gyanusan stabilan all 310kPa-nal teljes gaznal... nem tekertel ra szabalyzora a multkorhoz kepest?
ja de ....csak par kattanast....egy het mulva ujranezve mar a masik MAP szenzorral, meg atkalibralva a orat 400kPa-g ~340kPa volt (=2.38bar) volt az a par kattanas
mivel amugy kibirta, utana lejjebb vettuk onnan 2.1-2.2bar-ra, biztos ami ziherez egy oldschool reverseflow, hengerenkent 2 szelepes hengerfej (mint a Lada-é is), itt qrni kell neki nyomast ezerrel, hogy jojjon a jedi
ugyanez a motor a Bravo/Stilo crossflow 16v fejjel 0.6-0.7bar-l kisebb nyomason tudja ugyanannyi ccm-bola VAG TDI-knek ugyanez a baja, szinten RF 8v fej majdnem mind, azert is kormolnak, nem fer be a levego az egesterbe a kis gazcsere keresztmetszet miatt
a PD-kbol is csak a 2006-08 kozott lett 16v crossflow fejes is, de az ritka is -
hobizoli
nagyúr
válasz
Reggie0 #339181 üzenetére
par eve jottem hazafele az M7-n, junius vege fele, nem volt tul nagy a forgalom, 145 korul haladva utolertem a belso savban egy 120-l csettego autot... meg a BP fele vezeto oldal 2x2 savos reszen volt, nem sokkal a Balatont elhagyva
eccercsak nezem, mindket oldali tukorben latom a fenyszorojat vminek vilagitani, pedig az elobb meg sehol senki nem volt
kicsit lemaradt..... elejen egy T =Tesla, abbol is a Model S, rendszam NLE-631, ez olyan ismeros volt vhonnan...
aztan rajottem hog ez a Handras fogorvos(?) haverja, aki neha szerepelt a Tesla-s videoiban is
na lett hely a szelso savban, elottem levo auto ki, en is ki, ez Tesla ugy elgyorsult mintha fekre is leptem volna -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #338913 üzenetére
nezd meg a videot
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #338911 üzenetére
tavtartokkal ultetik le az autot a gyari rugo+lengescsillapitot meghagyva
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #338897 üzenetére
kb 10 eve voltam utoljara ilyenen, mert a kialitott autok negyede ugyanaz volt, mint az elozo evekben, meg 45-50perc alatt korbejartam az egeszet
meg akkor tobben meg is jegyeztek, hogy kint a parkoloban tobb jobb auto allt, mint bent
meg a hangositas olyan szintu volt hogy a pavilon masik vegen is alig lehett beszelgetni melletted alloval a dium-visum-tücc-tücc "zaj"-tol, meg a szinpad kornyeken meg csak tatogni lattad a melletted levot, meg testtel erezted a hanghullamokat
ott azert a havasi gyopar agyu hangostast vegzonek a jo edes anyukaja remelem rendesen csuklott
ilyentol tartos hallaskarosodast lehet kapni
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #338883 üzenetére
nemtom..., de en a 1758. porig lerakott, BBS felnis nyolcvágen Golf-tol nem tudok elajulni
legtobb auto "all show, but no go" kategorias kegytárgy, nem napi hasznalos -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
ArthurShelby #338713 üzenetére
nekem a dizel 147 -60mm-n van
es ezt ettol csak lejjebb rakni lehetne a menettel, feljebb nem -
hobizoli
nagyúr
válasz
ArthurShelby #338705 üzenetére
oldalszel erzekenyseg is csokken, ha lejjebb van az auto
mivel ugy eleve a rugozas is kemenyebb, meg belekapni sem tud annyira oldalrol bódéba a szel -
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #338704 üzenetére
pont azt is irtam, hogy ugyanannak a modellnek a legerosebb motoros verziojajet kell berakni, mert az altalaban 1:1 jo (kiveve ha a csucsmodell pl 4WD
de meg lehet akkoris jo, max kikeruli a fantom kardantengely helyet, vagy hatul a diffi helyet
pl a Fiat Marea-nal 16mm az elso stabrud gyarilag, a hatso 12mm, 22mm-s a hatchback "sportos" modell Bravo HGT-é es ott 16mm a hatso, es 25mm elol es 20mm hatul az Eibach altal gyartott u.n. ARB =Anti-Roll-Bar vagy sway-bar
de 1:1 berakhato a gyari helyett a HGT-é is, meg az Eibach is, nyilvan a sajat szilentjeivel
Eibach verzios az gyarilag piros PU szilentes is -
hobizoli
nagyúr
válasz
ArthurShelby #338701 üzenetére
a vastagabb keresztstabilizator-nal a rugozasi komfort nem valtozik, mert annak csak akkor van szerepe, ha kanyarodik az auto
ha kemeny sportfutomu van es attol dol kevesbe a bódé, akkor minden uthibat is jobban atvisz tok egyenesen haladva is
a PU szilent ugyanez -
hobizoli
nagyúr
válasz
ArthurShelby #338693 üzenetére
a keresztstabilizator az u.n. top-of-the-range modellben mindig vastagabb, mint a proli fapadban
szoval az nagymuter templombajaros 1.2i-jeben egy joval gyengebb kivitel van, mint a boyracer "GTI"-ben
de altalaban ezt 1:1 at lehet rakni
...es meg vannak gyartok, akik annal is csinalnak vastagabbat bele
a PU szilentek is nagyobb ellenallast kepviselnek egy adott erohatasra, mint a sima gumibol levok, ami nem kivant dolesre, csavarodasra van jo hatassal
viszont kevesbe csillapitja a rezgeseket es hangokat
silent = csendes
meg leteznek elso-felso, elso-also, hatso-felso, hatso-also "toronymerevitok" is -
hobizoli
nagyúr
válasz
focvis #338617 üzenetére
ehhez meg ennyi [link] (a 330mm-t be kell allitani)
az Autodoc-n van 5x EUR/db aron isen a komplett csonkallvannyal vettem az elso futomuvet, de a lengescsillapito meg a rugo nelkul
a Brembo feknyergek, Brembo 330mm-s fektarcsak + Brembo betetek 170k-ert...es alig van vmi valla a tarcsaknak
felso meg az also lengokarhoz felcsavarozodik, feltengely bele, fekcso ra...es kesz is
nem kell hozza csiri-biri adapter meg semmi, es "gyari"
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #338475 üzenetére
tokmind1, dobalni kene rajuk a 30-50k-s buntiket...mindre
a 30-s sebkorlat is csak autora vonatkozik, mert azon van rendszam is
de amugy a bicajos is siman tud menni 30-l az autohoz kepest nulla fekkel
ha o ele lepnek le meg annyira sem tud lassitani, mint egy autos
olyan siman felrendszamoztatnam az osszeset, mint a huzat -
hobizoli
nagyúr
válasz
Vismajor01 #338445 üzenetére
par hete reggel 5:30-kor megyek at egy agglo telepulesen, van kozvilagitas ugyan, de mellekutcabol fordul ki foutra a joember az autoval nulla vilagitassal, se helyzetjelzo, se semmi
ravillantok kettot, erre visszavillant, aztan megy tovabb ugy
a tipikus "én latok"
bicajosok nagy resze amugy tokugyanez, ok a hajnali ninják
abbol is sok azt hiszi, eleg ha o lat, de ot nem kell latnia senkinek
ha elverik, akkor meg mindig ki mas a hibas erte, csak o nem -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #338132 üzenetére
ja igen...bar tobbfele olajszivattyu megoldas is van
hat nemmind1, hogy 125-130++ fokos olajnal akarsz meg nyomast is, amikor vizszeruen szetfolyik mar es semmi viszkozitasa nincs, meg befeketedik, szétég, szétesik az olaj az mar kihulve sem lesz "jo", foleg ha tobbzsor is megkapja ennyire a kikepzest....aztan nem ertik miert lett csapagyas a csucstechnikami is 3x akkora olajhutot raktunk be a Putto-kba, mint a gyari, de nem is ment feljebb vele az olajhofok 105-110 fole meg a nyari dogmelegekben se akarmennyire is voltak bantva
egy kicsit nagyobb is befert volna, de ez a meret mar bevalt
nem erte direktben a menetszel, mert a vizhuto mogott volt a valto elott az akksitacla aljara szerelve, kb ott van az a gyari kisebb meretu is, amire eredetileg a side intercooler hátában áll
ha meg nem volt meleg, akkor 90-92foknal megallt, a thermosztat szabalyozta -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #338120 üzenetére
persze, mert az almoskonyvek szerint minden +1000rpm-re +0,7bar olajnyomas is kellene
de ha a olajszivattyuban a nyomashatarolo szelep nincs ehhez hozzatunnerolva, hogy csak magasabb nyomasnal kezdjen nyitni, akkor az eredeti rpm-hez megfelelo nyomas lesz csak, a tobbi a keruloagon visszaengedi
nyilvan vmennyi szallitott volumen is csokken a nyomas novelese miatt IS, ahogy a nyomas no, mert a résveszteseg IS nagyobb
benzinszivattyu amugy tokugyanez a logika
ott is amig a 3bar relativ nyomas diffit tudja tartani a rail-ban addig jo vagy
csak 2bar toltonyomasnal 5bar a railnyomas, de azt mar nem akkora volumennel tudja tolni az AC, 100% tomitettseg eseten sem, mint szabadkifolyasnal vagy a 3bar-nal, siman lehet az, hogy nevleges kapacitasanak a 60%-t tudja csak 5bar-nalaztan ha kopott is mar, akkor annyit se
meg olyan sincs, hogy 10bar-s AC
minden AC tud ennyit is, csak nem mind1 mekkora volumen mellett
az AC a szabalyzo ellen dolgozik, hogy azon attolja a benzint vissza a tankba a korbe keringtetos rendszernel
amekkora nyomas kell ehhez, annyi lesz a railnyomas AC es a szabalyzo kozott, ahol az injektorok is vannak
aztan ha turbonyomas megfujja a szabalyzot, akkor az pluszban elofesziti a szabalyzot novelve a toltonyomassal, hogy relativ nyomasdiffi meglegyen a ket ter kozott..ezert is van rajta a vakuumcso a szivsorrolha egy 2bar nyomasu terbe 3bar-l akarsz befujni vmit, akkor az atadott volumen erosen csokken
mikozben pont akkor kene hogy nojjon a mennyiseg a tobblet levego miatttovabb bonylithatja a szitut, ha olyan u.n nem-linealis szabalyzo van bent, ami nem 1:1 aranyu, hanem 1,5:1 1,7:1 vagy 2:1-s
olyankor az 1bar tolonyomasra ezzel a szorzoval noveli a railnyomast(!)nem neked irom ezt elsosorban, mert szerintem te vagod, hanem masoknak
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #338116 üzenetére
azt szetszedni sosem kellett
csak tudod, amikor azon megy a szajalas, hogy bazze, annyi lojjés lett a gepallat, hogy nyugvocsapagyat mar 2 csavar fogja per oldal a mod utan, hogy szet ne rugja magat a tuningisten NASA motor
....kozben meg egy hoki Swift motorja is ilyen gyarilag es huszat kapsz az aran
ez kb mint a Honda D meg B motorjai voltak anno
az is vilag legjobb tuning motorjanak voltak kikialtva
mondjuk amire "megcsinalod", addigra akksi-valto-kaszni kozotti testkabel a gyari csak, mert annyira jo alapbol erre
de "van hozza minden"....mondjuk kell is
lehet kapni hozza blockguard-t, vagy sokkal dragabban peremes Darton huvelyzest csinaltatani bele, amitol az open deck motor closed deck lesz
mas gyartonal meg csak alapbol is siman olyan motorblokk eleve, es nem kell rakohogni ezert egy szemmel lathato osszeget egybol kezdeskent is
meg nem kell az osszes csavart ARP-re cserelni, hogy ne nyuljon el vagy szakadjon le a feje a gyarinak, meg atfuratni a meneteket nagyobbra, hogy ne tepje ki a menetet az aluminiumbol, meg ezt a nyugvocsapagy fedelsort osszekotni egy direkt erre gyartott letravazzal (+hosszabb csavarok), hogy az extra merevites legyen alul es ne csavarodjon meg az alublokk
....meg ez, meg az
szoval penz-penz-penz es megtobb penz kerdese csak az egesz
persze megfeleloen nagy budgetbol a vilag osszes motorjat lehet vhogy okositani -
hobizoli
nagyúr
válasz
BigBlackDog #338050 üzenetére
aztan majd eszebe jut utolag, hogy megfenyegetted, hogy fizikailag bantalmazod es csak azert irta ala, kulonben meg te tolattal neki
-
hobizoli
nagyúr
hasonlo jelenet, de itt nem lett tenyallas: [link]
azert ha megnezed, ez a BS elotti keresztezodesnel van a Hungaria krt-n a Lagymanyosi hid fele vezeto oldalon, mar zold van az egyenes iranynak, szoval nekik tuti piros kell legyen, de meg ketten siman kanyarodnak itt is
itt is lenduletbol erkezel ra a zoldre, es nem vagy ismeros itt, hogy jaaa itt vkik meg lazan be szoktak kanyarodni a Kerepesi útrol a sötétbordón is, akkor siman reccs ez is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Micsurin #338044 üzenetére
rendorseg megallapitotta felelosseget a masik auonak 2x is
aztan fellebeztek 2-3x ellene, nekem semmi papir nem jott ezekrol akkor
csak kovetkezo ev juniusban birosagra beideztek tanukent
ott mar a masik auto 3 utasa mar egyforman latta a lampat (helyszinen meg nem), meg nyilvan addigra az is kiderult, hogy szerintuk a felettuk levo lampat neztek mindharman a balra fordulas kozben, meg en meg a villamosinen kikerultem a pirosnal allo sort, es elejuk hajtottam(mert amugy ok vittek el keresztben 1 savot menetiranyukba)
valosagban meg az o iranyuk pirosa utan jon az enyem zolddel, raadasul ket lampa is van egymas utan ~40m-l es en a tavolabbitol indultam el, meg a nagykeresztben korben 2sec-g piros is van minden iranynak ...szoval egy 5sec-s piroson jottek be, mert hat a múúttttkóóósemjöttsenki
itt volt 2008-ban: [link]
az Arpad hid fele mentem (volna) a Robert Karoly krt-n, ok meg innen jobbrol jottek a aluljaro betonja mogul a balra kanyarodobol
ott alltam meg a villamossinen az oszloptol fel meterre, mert masfel savot eltoltaka rendor egybol levagta helyszinen, hogy ok qrtak el, mert nyilvan fejbol tudta a lampavaltast, hogy az en iranyomnak csak az ovek utan lesz zold, meg elotte megy a masik 2 irany is meg, meg korben piros is van
terfigyelo kamera meg itt nem volt akkorde a birosagon semmit nem szamit rendorseg velemenye, csak az, ami a birosagon van
ott meg 3 vs 1, mehetsz haza
beideztek tanukent, aztan csak azert nem vertek ram buntit, mert a targyalasig eltelt 9 honap es 6 honap utan elevultja es en mar nem fellebezhettem, mert az volt az utolso targyalasi nap az ugyben, az itelet jogeros volt egybol
innen indultam el es ertem oda be a keresztezdesbe ugy, hogy meg kanyarodtak [link] -
hobizoli
nagyúr
válasz
6030D #338035 üzenetére
hasonlot kovettem el kb 10-12 eve Marea SW-vel, egy rendorsegi helyszinelesnel
elqrtam a keresztozodest, jott szembol egy auto, egyik fenyszoroja tok semmi vilagitas, masik is mintha tavfenyen lenne, vagy fejjel lefele van benne az ego, kozben megfordultam.....
a rendorok persze kiintettek azt az autot, odaerek mogejuk, egyik rendor int nekem, hogy menjek tovabb, a masik pont kilep a keken ezerrel villogos rendorauto meg a megalitott auto kozul, es hogy ne sodorjam el, kicsit balrabb mentem
na a rendorok azert helyszineltek ott, mert vki kivitte a keresztezodes kozepen azt a kikerulos szigeten a kikerules iranyat jelzo tablat...a villogas meg olyan eros volt, hogy qrvara nem is azt neztem, csak hogy elmenjen az auto a rendor mellettezzel pont faszan nekimentem a bal elso kerekkel a kis sziget sarkanak, egybol mondta gumi oldala rajta, hogy kösssssssziiii
megallok ott 15-20m-l utanuk, mondja is a kis rendor, aki tovabb intett, hogy:
-magat nem akartuk megallitani, menjen tovabb
-de nemtok, mert a szegelykovel kicsaptam a gumit
nezi az elemlampajaval, jaa, aha, auuu, tenylegna, akkor kerekcsere, emelo elo, elso kerek lelazit, felemel, kerek le, mankokerek fel....csak
ahogy leengedtem ki is lapult, mert nem volt benne levego
...szivargyujtos kis mini kompresszor persze hogy nem voltmondta is a kis rendor, hogy ott visszafele parszaz meterre van egy benzinkut, ott probaljam meg felfujni
ok, megfordultam megint az uton, de nulla nyomassal a kerekben kb 30m-t mentem es lefordult a gumi a felnirol...ugyhogy telefonos segitseget vettem igenybe, felhivtam kb ejfelkor egy par ismerost (akikhez uton voltam), de mondtam nekik a teloba is, hogy LEGÁLIS AUTÓKKAL GYERTEK IDE, mert itt all ket rendorauto 4-5 rendorrel
kozben amig a kerekcserevel molyogattam a rendorok elengedtek utjara a rossz lampas autot, amikor ujra felrealltam fogtak magukat es elmentek ok is
kb 1 perc mulva odaertek a haveromek 5 olyan autoval, hogy masnap reggeli M1 hirekben braking news-kent szerepeltek volna, mert kb az ajtokilincs volt az eredeti meg a legalis az autoikban
volt egy 1.6 16v Brava (a Marea ennek a sedan/kombija)
mivel a Marea 2.4-s meg nehezebb is es ezert elol "nagyfekes" (=284mm), ezert 14"-felni nem megy fel ra elore, csak 15" vagy nagyobb, a Brava-n meg 14"-s volt
megoldas az lett, hogy 2 emelovel felemeluk az egesz autot a bal oldalon es a bal hatso 15"-s kerekem ment fel elore, a Brava 14"-s potkereke meg hatra (abban vmiert teljes erteku potkerek volt)gumishoz el, akinel par honapja vettem az uj gumikat, megrendelt egy ugyanolyan gumit, ami KO lett, meg adott egy masik 15"-s mankokereket uj szeleppel
mondta is, hogy ne aggodjak az miatt, hogy nem ertem oda a benzinkutra vele, mert szar volt benne a szelep, ugyhogy felfujni sem tudtam volna ott se -
hobizoli
nagyúr
válasz
Steve_Brown #337952 üzenetére
nalam muxik a Hahu
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bulikavagyok #337859 üzenetére
szép szín
Ladá-knál "strandkorlátkék" volt a neve ennek
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #337353 üzenetére
ultraracsingnak azert kisse hianyos az adatbazisa
pl a 147/GT/156 futomuve egyezik, de vmit listaznak a 156-hoz, amit a 147-hez nem
pedig az elso-hatso subframe, lengokarok stb 1:1 ugyanazde ha 156-hoz nezed, akkor kiirja, hogy ez meg az 147-hez is jo
ha 147-re keresel direktben, akkor meg nincs listazva
meg facelift elott/utan sem mindent listaz egyforman
a GT meg eleve benne sincs keresoben
pedig az egy Coupe 147, meg az alvazkodja is azzal egyezik: "937" -
hobizoli
nagyúr
válasz
f4lcon #337335 üzenetére
regebben lattam egy autoszerelonel egy olyan OBD2 kiolvasot, hogy felul volt egy ives tartoja, amivel kormanyekerekre ra lehet akasztani
naaagy erinto kijelzo, 12-13" koruli, es vmi embedded Win futott rajta
allitolag rendorsegtol(!!!) szortak ki ezeket frutti aron, vett is belole egybol kettot is -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #337356 üzenetére
OK, de ez amikor az árnyékokon is döccen már a másik véglet
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #337262 üzenetére
egyebkent ami meg sokat tud javitani ezen az a vastagabb "sway-bar", "anti-roll bar" vagy kereszt stabilizator rud
ez egy torzios rugokent mukodik a ket oldal kozott, vastagabb rudat csak egy nagyobb torzios ero tudja "megcsavarni"
volt a Marea SW-m, 2.4 10v JTD motorral, ennek elol 16mm, hatul 12mm a stabrudja
(a Marea az a 182-s Bravo sedan/kombi verzioja)az elsonek elegge kiszoposodott a szilentje, de pont volt egy Bravo 2.0 20v HGT bontas, abban meg 22mm az elso stabrud vastagsaga es szinte uj szilentek is voltak hozza
rakjuk bele azt
beficcen
a hatso maradt a gyari 12mm-s, de meg igy is rohadtul erezheto a diffi, hogy kevesbe dol meg kanyarodaskor a kaszni, es direktebben reagal kormanyzasra istovabbi elonye ennek, hogy a rugozasi komfort nem valtozik tole szinte semmit, mert a rugo meg a lengescsillapito marad az eredeti, csak az u.n. body roll hajlam csokken
az Eibach csinalt hozza 25mm-st elore, 20mm-st hatulra szettben piros PU szilentekkel
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #337126 üzenetére
ez miben nem volt 2010-g?
hagyjad mar ezt a baromsagot
1991-s TD Tipo-mban is volt minden amit felsoroltal + klima is
nemtom feltun-e mar, de itt az EU-ban is vannak konszernek, amikben takk ugyanaz valto meg motor van evtizedeken at minimalis modositasokkal, de alapvetoen ugyanaz
Fiat TwinCam (TC) motor 40 evig volt gyartasban, a FIRE meg 35-g
miben merult ki a karbantarthatobbsaga, amikor veztengely V-n belul volt a fotengely felett az OHV vezerlese miatt es kb le kellett bontani hozza a fel autot hogy hozzaferj egy cserehez, es kihuzhato legyen belole a hutok helyen?
vagy kicserelj egy nyomorudat meg szelephimbat meg behezagold vs hidrotoke
elarulnad olajcsere muvelete miben masabb, mint egy EU auton abbol az idoszakbol?
mert a juzernek nagyjabol ennyi dolga lehetne vele, vagy ennyi se, ott a szerviz -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #337122 üzenetére
az 1973-ban volt, de meg evtizeddel kesobb sem volt 5-6-s manual valto, meg a 3-4-s automatanal tobb, pedig motor igazan nem volt eros
tobb fokozat mellett nem kell magas input nyomatek, foleg ha nem is cel a 130mph-s vegsebesseg se
pedig lett volna hova berakni, meg eleg hely a tobb es szelesebb fogaskereknek
ha egy FWD autoba befer ez keresztben is, akkor egy hosszmotor+ RWD-be 1m-l hosszabb meg fel meterrel szelesebb bodeba mi volt ennek az akadalya?
1.5x akkora tomegu autok voltakolajcsere meg pont az amcsiknal volt sokkal surubb mar akkoris, meg most is
most is egy pick-up truck-l ha vontatnak, akkor cserelik a olajat valtoban es diffiben(!!) is, pedig valtora van huto, hiaba csak 2-3000 merfold van benne
igy mennek el azok 400k merfoldet, nem a gyari toltettel
az egy urban legend -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #337117 üzenetére
ja csak a feljebbre forgos motornal lehet rovidebb attetalt hasznalni, amivel a kerekre eso nyomatek no adott fokozatban
meg Busso-nal van melle 6 fokozat
sosem ertettem amugy a jenkik miert alltak meg 3 meg 4 sebessegnel anno, pont azzal oltek meg a motorokat...nem fert volna el abban bohom bodeban?
EU-s RWD autokban meg igen?
ez olyan, mintha mindig 2-sbol akarnal elindulni
VGG-s mukit szoktam nezni, megy 45-50mph-val autopalyan, de keruli ki meg a kamion is, es annyira feleslegesen sokat forog a motor legnagyobb fokozatban mar ekkor is, mert hiaba nagy ccm, meg alulrol van nyomateka, siman lehetne benne +1 fokozat vagy +2 is, es akkor literekkel kevesebbet zabalna kruzolva -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #337109 üzenetére
lojjéban lehetne tobb, 250-300 korul
egy Busso 3.2 V6 24v 250lo es azt 6300-nal tudja, szoval nem is forog igazabol magasra -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #337106 üzenetére
mi ez, vmi szivodizel?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #335997 üzenetére
faternak volt a Swift-je 1.3 8v 3 ajtos facelift-s egyseg, megvolt neki 6-7 evig az alatt 3x kellett kezifek bowdent cserelni meg 2x a kuplungot
pedig egy tank uzemanyaggal el volt vele masfel honapig, szoval azert sokat nem jart vele
csak a bal laba a kuplungon pihent
a kezifeket nem nem behuzta, hanem betepte
1x meg kerdezte is a szerelo tolem, amikor erte mentem, hogy faterod amugy mit csinal ezzel, hogy 2 eve az akkori muszaki elott is emlexem en csereltem ki a kezifek bowdent ezen, meg ugy 3 eve kuplungjat is es most megint azert van itt.... -
hobizoli
nagyúr
válasz
ArthurShelby #335986 üzenetére
nalunk van 85-s kulcs is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
majnkopf #335884 üzenetére
gyufa vagy pl a trafo haldoklik, vagy repedt a szigetelese, es ott kihuz testre a szikra
asszem ezeknel a regi 1.4-knel tipusbetegseg volt a gyujtotrafo egyebkent is, es az 1.6-set raktak ra cserekent, aminek mas volt beszallitoja
lehet korabban mar lecsereltek ez miatt, de 15-20 eves trafo azert siman lehet hibas
vagy vmi vakuumcso repedt, es falsot sziv a motor -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #335863 üzenetére
ott nekem kiesett a telefon a tartobol
hianyzik is az uttestbol egy darab a sin mellett [link] -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #335827 üzenetére
Puttonal ez sosem volt problema, mert a gyari kidorreno vege nem latszik ki a lokibol, ala kell hajolni, hogy lasd
olyan rejtett, mint ami manapsag a "divat", es nincs lokiben fake vége sem, a dob vegen a cso felulrol lefele-hatra nez ferden, "szalamisan" elvagva, es a loki also vonalaval egyvonalban
arrol barmilyen kepet csinalni
akinek meg vmi tunnnerebb fajta volt, az vkinek ugy volt megcsinalva, hogy V-band volt rogztiitve es levettek a veget a dobrol 1perc alatt, vagy magat a dobot -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #335118 üzenetére
eleg ranezni a BC-re is akar, 4.-ben kevesebbet eszik az auto, mintha 3.-ban menne ugyanannyi rpm-l, de kisebb sebesseggel
ezt nem erti meg a sok sötétzöld bicajnáci
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- AKCIÓ! AMD Ryzen 7 3800X 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X13 G1- i5-10310U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Már 25 000 Ft-tól BONTATLAN. Részletfizetés.Gamer szék noblechairs EPIC Mercedes-AMG Petronas
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest