-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz dellfanboy #333613 üzenetére
nem biztos hogy megvettek
lehet a nev tulajdonos akart tobb ammot kivenni, vagy eladni nekik a reszesedeset olyan aron, hogy inkabb csinaltak egy sajat ceget, sajat nevvel...o meg dugja fel maganak speedzone nevet
uzletben nem igazan van baratsagtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Szoszo94 #333372 üzenetére
itt meg ugy vannak vele, amig nincs defekt, jojazhe'
par honapja is allok lampanal kanyarodosavban begurul mellem egy 3.5t-s tgk a egyenesen haladoba piroshoz, hallani azt a tipikus betetvasig le van kopva a fekbetet hangot
segge is ugy ult hogy abban nem 1 tonna cucc volt hanem 3-4
es akkor az ilyen is jon a vasig kopott fekkeltöbb drón kell ;P
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tsebacsi #333365 üzenetére
tgk-kat siman evente kene vizsgaztatni, vagy futott km alapjan, 50k km =muszaki
kikotik az orat akkor 10 millio bunti meg jarmu elkoboz
flottaknal meg egybol szigoriott muszaki az osszes autonak
egy GLS-s futar auto egy ev alatt lever 60-80k km-t, 15-20k km-nel mar mintazat alig van a gumin, de amig nem kap defektet nem cserelik
kepzeld jobbos kanyarban kap egy bal elso defektet
ugy meg kene rangatni ilyenert a GLS-t is, hogy inkabb idoben cserelje, hogy legkozelebb ezen nem allna le szarakodni az se, meg a tobbi futarceg se
cegnel is jon a magyar kamion, kimegyek hozza a CMR-ert, kerdeztem is tole kicsit vicceskedve, hogy ujabban ilyen slick is engedelyezett mar?
nevetgel egyet, hogy fonok nem csereli, amig nem muszaj
ja OK
aztan igy jon veled szemben a 40tonnas tgk a kozuton
egy ilyen kap egy defektet azt qrva nehezen fogja meg a sofor, hogy ne taroljon le 2 savot
ez itt erosen munkavedelmi kerdes is
niiiiicsrááápééééz? egy penzkereso jarmunel?
jaaa, hat nem kell szetlopni a bevetelt
nem baj, akkor jarmu lefoglal es napi 50k a tarolasi koltsege
tuti lenne masnapra ott egy garnitura gumi
majd lehet a evi 3 egzotikus nyaralasbol ezentul csak 2-re fogja futni a fonoknektöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tsebacsi #333353 üzenetére
nemtom, de a gumipokkal bezart ajtos furgonokat latva azert eros ketsegeim vannak a muszaki vizsga intezmenyerol
abba egybol belekotnek, hogy űűűűű le van ultetve az auto, ezek a roncstelep szokevenyek meg vigan furikazanak 1 helyett 3 tonna terhelessel is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
en meg lattam olyan videot, hogy okosba' egy dugi potmeterrel tudjak allitani mennyi legyen az ertek, amit a muszer mutat a gepnek
ugyhogy ott live videot is vehetnek fel rola akar, hacsak nem kormol ugy, mint egy "rendes" trédéjí, akkor fasza lesz
termeszetesen a kornyezet ki volt blur-zve es csak a monitor latszott, hogy ne lehessen a hatterban lathato akarmik alapjan se azonositani az adott muszaki allomast
de nem lennek meglepodve azon, ha ez sok helyen meg lenne igy tunnerolva reges regtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz macilaci78 #332750 üzenetére
attol hogy BME meg a ELTE elott 15-20 percenkent vegig csoszog egy vili a Nádorkertig nem fog tortenni semmi erdekes
de par eve is 40-50Mrd-t saccoltak erre azok, akiknel meg egy beruhazas sem jott ki annyibol, amire terveztek*
pl 10x ennyibol epult meg a 3x ilyen hosszu M4 metro, amire ugyanezek ugatnak azota is
*: vagy lasd a lezerjancsi HÉV-je Szeged es Hmvhely kozott is, ami 18-20Mrd-rol kezdett, hogy elvileg megerje elkezdeni csinalni, aztan a muszaki tartalom is csokkent es 90Mrd felett allt meg
kozben meg a lakott teruleten kivuli reszeken hasznalt sinbol van a palya, van meg egy vaganyos is es villamositva sincs
eredetileg meg ketvaganyos villamositott palya lett volna vegig ez istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
M2-t eleve at kene tenni akkor mar a lakotelep oldalara ahol a Örs-tol kifele a HÉV is jar
annak semmi ertelme perpill, hogy Pillango utcanal a 2x2 savos ut tuloldaln all meg, es a fel-leszalloknak is at kell zebrazniuk oda-vissza
meg a 4-5 evvel ezelotti tervek szerint a Örs-nel a Árkád, Sugar kozott is lenne egy nagyobb gyalogos hid es a 1 szint magassagaban allna meg a HÉV, a jelenlegi allomas felett
aztan onnan a ÖMV-Meki Kerepesi ut - Kereszturi ut lampas keresztezodeseig mar nem is felszinre, hanem a felszin sikja ala menne le, de egy felul nyitott(!!!) alagutba, hogy a szintbeli keresztezodesek megszunjenek, amibe egyreszt beesik az eso is, meg balesetbol fakadoan bele is lehet esni
de ha mar egyszer eleve kiassak az aknat neki, akkor miert nem csinalnak ra tetot is...?
Váci uton a Dozsa György uttol kifele meg a meg az Nagyvarat tertol kifele Üllői uton is igy halad kifele a M3, csak kozepen melyvezetesu "nehezmetro" az istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Vismajor01 #332715 üzenetére
M4-nek is ki kene mennie Polus/Azsia centerig, ahogy eredetileg is terveztek
amugy pont a vitezy volt az egyik legfobb ellenugatoja M4-nek veke.hu-s megmondoember koraban, amikor meg a Demszky vezette Bp-t, es barmi tortent a varosban le lenyilatkozta hogy az most pont miert is sz4r, hogy az akkor ellenzeki szent fidesz velemenynek hangot adjon ezzel, akik mar 1998-ban is visszamondtak az egeszet, pedig akkor a ruszkik az allamadossaguk fejeben megcsinaltak volna
akkor vitezy szerint napi 100k utas volt az a limit, ami felett megeri a metro, es az M4 60-80k-t fog tudni a teljes vonalon
eleve nyilvan lefele hazudott akkrois hogy hihetobb legyen a nezete
nos, ehhez kepest ugy 180-200k jelenleg, hogy vegulis csak a fele epult meg
M2 kimenethene a Deli PU-tol folytatva BAH csomopont M1M7 bevezeto Törokbalinti oldal meg Kistarcsaig atveve a HÉV-t keregvezetesben
itt egyebkent is ez a terv hogy egy nyitott(!) alagutban futna az Örs-tol kifele, es az Örs-nel lenne keresztezodesben egy qrva nagy hid amin oldalt valt a M2-rol a HÉV-re
a 17.ker-re is volt tervben egy szarnyvonal Rakoskeresztur kozpontra, amit mar lehuztak
M3: Kapmegyer-Dunakeszi a felszinen, illetve Vecses-Ferihegy2 az Ulloi-t kovetve keregvezetesben
M4: M1M7 bevezeto Budaörsi oldalon illetve Polus/Azsia center M3M0 csomopont
amig ez nincs meg qrvara tok felesleges tííííccsukkki-sat jatszani esz nelkul
Bukarestben 1979 novemberben indult az elso metrovonal, itt az M3 1980 marciusban mar kijart a KöKi-re
ma ott 78km-nel tartanak 5 vonalon, ami teljes 1896 ota letezo bp-i metrohalozat pont 2x-e mar
es ez egy romaniaban, erted?
Praga 1.3millios varos, 65km jelenleg es epul egy 10km-s uj vonal is
Bp-n ezzel akkor lennek pariban ha most lenne 90-100km
ott az M2-s vonal 26km egymaga, ami annyi, mint az itteni a M2+M3 egyutt
varos nyugati felen az ottani "M0" korgyurunel van a vegallomasa, azaz bejossz 500m-t es ott a P+R is, meg fel tudsz ra szallni
....hat igen, lehetne igy is csinalnitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tototos #332708 üzenetére
mi a reszerdmeny? itt egyelore az megy hogy lezarunk meg kitiltogatunk
de infrastrukturalis meg kapacitas fejlesztesekre meg megy vallvonogatos pingvinezes, hogy niiiiicsrááápééééz meg óóódddmega reggeli csucsban tomottek a jaratok igy is...erre mi a terv?
itt a sotetzoldeknek max annyira telik csak az ezzel kapcsolatos vilagmegvalto gondolataikbol, hogy vilag kulonbozo reszeirol osszeszemezgetnenek minden korlatozast egy a vilagon sehol nem letezo giga-mega combo-ba, amiket olyan helyekrol szedtek ossze, ahol a varos metrohalozata ezzel a 3-5x meg 10x-e a bp-inek 100k fore szamolva
nezd meg miket olvasol barmelyiktol
erdemi(!!) kapacitas es infrasrukturalis fejleszetesekrol SOHA egyik sem beszelmegy par ilyen alibizgetes par eve, hogy a Bajcsy-n is lenne vilivonal attol fudejo is lenne a jolika neninek, hogy 400m-ert felszallhat ra -mashol ennel tobbet setalsz a legkozelebbi buszmagalloba es Bp-n belul vagy akkoris-, de ettol meg a Maglod felol meg 16km-t(!!) mesz a Bp-n tablan belul is az Örs-g a fika kapacitasu P+R-be tovabbra is
a masik ilyen csucsokossag, hogy a BME elott is legyen vilivonal budai oldalon a MOL szekhazig
na attol is de qrvara sokkal jobb lenne, meg tehermentesulne a varos
ahhaaa, deeenem oda kene beeroltetni +1 vmit, ahol minden sarkon jart mar 20-30 eve is 3 jarat....
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
igazabol az a nagyobb baj hogy Bp-re be kell jonni kelet felol 15-16km-rt, amire van egy P+R, meg tomegkoz csomopont
utana meg mennel a M2 metroval 10km-t, ha vegig is mesz vele a teljes vonalon, mert annyi az Örs-tol a Deli PU
woooow
eleve a metroknak régesrég qrvara kijjebbre kene jarnia, meg P+R-bol sem csak ennyi kene legyen, hanem 8x annyi, amit eddig sikerult ossszehozni, ugyanis a BKK oldala szerint meg 4000(!!!) P+R hely sincs egesz Bp-n [link]
ez a torold ki a kis segged vele kategoria, alibizni lehet vele
ha ennyi autos lerakna az autot a P+R-be es menne utana metroval tovabb sem venned eszre igazabol a napi 430-620k-s utasforgalom mellett, amit a M2 es M3 amugy naponta szallit, mert az 0,9% illetve 0,6% ezeken nezvetöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz ArthurShelby #332393 üzenetére
Amsterdam-nak ez mellett a fele lakossagara is 30%-l tobb km metroja van, mint Bp-nek
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tsebacsi #332341 üzenetére
pedig vitezy+tarlos elvti meg karigeri is sokat dolgoztatott a lampa programokon, hogy romboljak forgalom tempojat generalva ezzel a dugokat... hogy utana hivatkozasi alap legyen a forgalom korlatozasokra
multkor en a Alle-tol mentem vegig a 18ker-ig zero pirossal a Ulloi-ntöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bulikavagyok #332336 üzenetére
kozben 30-l egy bicaj is tud menni siman, amin tized olyan fek sincs ehhez, mint egy random auton
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz ArthurShelby #331829 üzenetére
az lehet 3 kisebb kapacitasu, regebbi uzem, amit kivalt egy nagy
vagy osszevonodnak a gyartas egy masikkal egy helyretöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz Vismajor01 #331727 üzenetére
foleg a hogy tizeneve motorkod van csak a forgalmikban, azaz kb sosem derulne ki ha nem mondjak meg, hogy cseres volt a motor benne
sokszor amugy lehet olyan oka is ennek, hogy a 120k km-s vezerles 95k km-nel elkoszont, aztan olcsobb volt egy masik motort venni egyben, mint egy hengerfejet felujittatni, foleg ha qrvara szertverodott amugy a furat is
a vezerles meg ugyis uj lenne azon is
vagy csak az elozo tulaj okosan igazi pennyfcuker modra utántöltikézte csak az olajat rendes csere helyett, aztan az olajsar lemattolta az egeszettöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #331705 üzenetére
"én látok"
jajaja, mindenki mast, aki rajta kivul vilagit
a "kedvencem", amikor ket ilyen agytroszt bicajos osszeutkozik a sotetben, mert "én látok"több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #331683 üzenetére
a Tesla egy negyed eves eladasa kb ennyi a Model 3/Y-bol
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Rowon #331177 üzenetére
vannak felujitos cegek is, pl a Fer-Vill a IX.ker-ben
meg olyan helyek is akadnak, hogy odaviszed a Te generatorodat, es a popularisabb autokhoz van cseredarabjuk keszen felujitva, egybol adnak egy masik olyat helyette
dizel 147-mben igy csereltunk generatort egy honapja a vezerlescserevel egybekotve
az nem doglott be, de csak 13.6V-t akart tolteni szivargyujtos kijelzos USB tolto szerint, en meg nem vartam meg, hogy teljesen beajuljontöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Rowon #331158 üzenetére
lehetseges pl:
-generator feszszabalyzoja siman el tud hasznalodni idovel, ha a kopó, grafiterintkezos fajta - csere
-tekercs zarlatos lett maga az alloresz
-nem erintkezik a sarunal vagy az oninditonal rendesen, es az akksirol megy az auto igazabol, amig megy, mert a toltes nem jut el az akksiig
-a generator gerjeszto vezeteke szakadt, akkor generator jo es forog a vakvilagba, csak semmit nem tolt
-csomagtervilagitas egve maradt es leszivja az akksittöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #331035 üzenetére
amikor meg mondod, hogy elobb ehhez kene infrastruktura is, jon a nagy duma, hogy Bp-n vilagszinvonalu a tomegkoz, ugyhogy minek
ahhaaaa, deeeeee
Afrikahoz kepest tutimeg itt ezek az sötétzöldek szerint ehhez nem metrot kellene csinalni, ahogy mashol is csinaljak amugy, hanem bicajutakat mindenhova, meg villamost, mert 15 perces varos es automentesseg rulla'
ezekenek egymast kezet fogva ki kene menniuk meggyozni Praga-ban Parizs-ban barhol az ottani illetekes varosvezetoket, hogy ti mind hulyek vagytok bakker, hogy metrot epitetek erre egy raklap dragakoert, amikor mi itt Bp-rol tutira vagjuk mi a konkretsag
eleve a "15 perces varos" azt jelenti eredetileg, hogy minden kozintezmeny, bevasarlasi lehetoseg (nem a sarki fuszeres gézabácsi kizsbóóóttja) es gyors tomegkozlekedesi lehetoseg (ami nem egy varosnezo, fel keruletet bejaro buszjarat 22. megalloja), elerheto a lakohelyedtol max 15 perces setatavon(!!!!!!) belul, ami egy ~1km-s kört jelent a gyakorlatban
ez egyelore sok helyen meg autoval sincs meg, nemhogy gyalog, ugyanis a fovaros rohadtul nem csak a city core-bol all a Ferenc krt-n belul
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Emunem #331036 üzenetére
....es latsz benne fel orankent egy bicajost
ezzel az is baj, hogy az ingatlan erteke ettol nem noni fog, hanem csokkenni
hiszen a vevok egy resze alapbol kiesik
autotulaj nem fog olyan helyre koltozni, ahol az autot nem tudja lerakni
az meg hogy de majd ezert eladja az autot vegre, elegge rohejes gondolat
nyilvan eddig se tuti csak azert volt neki, hogy legyen
mindig jonnek ezekkel a lezarogatos dolgokkal, hogy bezzeg nyugaton is ez van, ja csak ott vannak kialakitva melygarazsok meg parkolohazak 1-2 sarkon belul, nem csak kib4sszak behatjani tilos tabat csutortok delutan es onnantol óóóódddmeg, a lekozelebbi pakolohaz meg fel kerulettel odebb van
P+R-bol van BKK oldala szerint 4000 hely, abbol 1500 a Kelenfoldi PU-nal koncentralodik azt is 10+ eve csianlatak M4 metro miatt, mert EU-s kovetelmeny volt melle
ha nem lett volna az, meg annyi se lenne
ezzel akarjak megvaltani a vilagot
Bécsben 30k P+R van, meg az ugyanekkora lakossagra 2x ennyi km-s metrohalozat, ami ott kijar a kulvarosba is, nem csak a Maria Terezia idei csaszarvaros teruleten jartöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #331031 üzenetére
tudod, ez a utopisztikus automentes varosrol a haluzgato, sötétzöld bicajnácik nagy otlete az autos forgalom szándékos ölése, lassitasa, mert amugy keptelenek epkezlab alterenativat nyujtani ra pusztan a kepzelgeseikkel, csak ha tomegkozlekedes szintre butitjak
azt meg fejleszteni ehhez nyema, akkor jon a CD track 01: niiiiiiccsrááááápéééhéééééztöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #331000 üzenetére
multkor kivittem mutert reggel a Keleti PU-ba egy kora reggel indulo RJX-hez
a 6-s vaganyon allo belfoldi jaratra 06:15 volt irva a indulas, de 06:17-kor meg bent allt
kb nem is MÁV lenne, ha mar nem eleve kesve induna mar el is
ket het mulva jott vissza, 21:19 helyett 21:55-re volt irva az erkezes a nagy kijelzon, ezt a magyar hatartol Keleti PU-g szedte ossze, mert az ÖBB-nél nem kesett, de csak 22:04-kor allt be a vonat a 9-s vaganyra
szoval meg kesik a vonat a kiirashoz kepest is kesett +9 percettöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #330959 üzenetére
nem teljesen csak annyi, mert a flat-plane helyett cross-plane a fotengelye, amit a Ferrari sajat maganak nem hasznalt
ezzel amcsi V8 szeruen bugyborekolosabb, limuzinhoz jobban illo a hangja, meg alulrol tobb a nyomateka, de ezert meg fent "elfogy"
meg amikor Thema-ba bekerult, akkor az mar egy kifutott modell volt, leven akkor a Ferrari mar a 328-st gyartotta a nagyobb, 3.2-s motorral es 270 loval:
"A very unusual Dino Quattrovalvole was used in the Lancia Thema 8·32. It was based on the 308 QV's engine, but used a cross-plane crankshaft rather than the Ferrari-type flat-plane. The engine was constructed by Ducati rather than Ferrari, and was produced from 1986 through 1991."
308-ban a 3 literes V8-s motor is 245-255lo volt, nem csak 205-215több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #330416 üzenetére
telen eleg konnyu eszrevenni, mert belulrol parasodik/lefagy a szelvedo
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz kisza25 #330248 üzenetére
azt csak azert irtam, hogy mennyire balfaszkodas igazabol, amit csinal
magadnak nem allsz le ilyenekkel szarakodni, pedig nem csinalsz belole videokat tobb szazezer embernek
azt a Fiat 1500-t se ertettem miert nem veszik ki a motort belole boritja szet darabokra, meg ujitjak fel ugy, nem csak azt javitja meg rajta, ami eppen latszik, hogy szar es a helyen probalja csinalni fotengely szimmering cseret is, ami kint 5 perc alatt lett volna meg, meg latszik egybol is, hogy szarkardan razdkodas ugyanez volt, egy szilentet kicserelunk, aztan jaj nem lett jobb
akkor masikat is kicserelunk, jaj most sem lett jobb
hatso futomuben meg a 3. szetszedesnel is volt "eredeti" szilent, amivel vette az autotazzal kezdtem volna, hogy minden futomuszilent gombfej csere
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz f4lcon #330223 üzenetére
Csikos olyan vontatottan lassan magyaraz, hogy tobbszor is azt vettem eszre, hogy bealudtam a videon es mar vege van
meg amit a Triumph-l el tud szopni, az nem mindennapi
mindig megy a duma, hogy a regi autok egyszeruek, gyujtas meg benzin legyen, aztan kimegy a vilagbol
nos a Mille Migla-n par eve csak azzal szopott vegig vegtelen+2 megallassal, mert a nagy felkeszites ellenere logott a rotortengely a gyujtaselosztoban meg a benzinszurot b4szta kicserelni meg az auto aljarol vmi ertelmesebb es joval hozzaferhetobb, szerelhetobb helyre atrakni is...
...ami annyira alap kene legyen egy tobb ezer km tura elott, hogy lista legelejen kellett volna lennie ennek a kettonektöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz kisza25 #330053 üzenetére
Az elso kep az inditaskori, a masodik miutan megnyomtam a jobb szelso kerek genyokan azt a felso sargas szinu gombot.
A klima hopiheje azert nem vilagit egyiken sem, mert -0.5 fok volt a kulso homerseklet, es +3 alatt az letiltodik.
Ez a benzinesben van, de a dizele is tokugyanez nyilvan.[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
nemtom, de ez ezekben ilyen 25+ eve mukodo tema, mar az FL elottieknel is ilyen volt
a digit klimat nem szoktam kikapcsolni sosem
de +3 fok alatt letiltodik es +5-nel lesz ujra aktiv, ha kozben nem lett kikapcsolva a gombjaval
de en nem kapcsolgatom ki osszel se, telen-nyaron mindig be van kapcoslva
ezert se kellett tolteni bele gazt 2017 ota se, akkor vettem az autot
nyaron elmegyek 50m-t a sarokig es mar erezhetoen fujja a hideget a szellozoracsokon
alapvetoen digit klimat nem is szabad kikapcsolni, mert akkor idonkent karbi jelleggel megjaratja a gazt es vele egyutt az olajat is eszrevetlenul is, es nem hagyja kiszaradni es porozussa valni a tomiteseket a rendszerben
a hutogaz azokon a mikrorepedeseken tavozik el a rendszerbol lassan
ha nincs meg egy minimum p nyomas, akkor a klima mar nem fog elindulni, mert ugy veszi, hogy lukas a rendszer
ezert az automata klima mindig legyen bekapcsolt allapotban
manualnal kikapcsolod osszel, majusban meg be, akkor lehet mar pisloghatod miert nem megy a klima : elszokott beloe a hutogaz, mert honapokig nem ment
ilyenkor mar altalaban nem eleg csak feltolteni ujra, mert ujra el fog szokni lassan 1-2 het alatt belole
pont ezert szoktak mondani klimasok is, hogy karbi jelleggel hetente 1x par percre kapcsold be a manualis klimat
elfelejted hetekig-honapokig, akkor utana mar nem kell kapcsolgatni
Ignis-be mindig benyomkodtam, aztan egyszer itt allt sokaig az alvazszamos bulija miatt, akkor nem, hat nem is mukodott benne mar a klima utana....több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
masik, megyunk a 1.5dci Kangoo-val, zold lampavaltasra ragurulva 1000rpm-rol csusztatott kuplunggal gyorsit ki a pilota ahelyett, hogy csak siman visszavaltana egyet es ~1500-rol tenne ezt
egy kicsit berezonalt a motor ott is a terheles miatt
klima megy persze -hogy azt a keves fotengelyi nyomatekot is zabalja vmi... - , mert nyar volt, puttony koppig, bar nem nehez cuccokkal
ezeket a szervizeket reszben rajuk vernek, asszem lenne pislogas
es nem az hogy nok csinaljak ezeket, hanem ferfiak, mintha egy antitalentum lenne vezetesben
es nem, annyi sincs benne ha vki ott ul mellette legalabb akkor megprobalna normalisabban vezetni....vagy lehet ez az volt mar?
masik.... allunk egy cimen, jon oda egy kornyeken jan oda egy masik, fiatalabb kollega is, es ahogy jon az egy iranyu utcaban hallod a vasig kopott fekbetet jellegzetes surlodo hangjat ahogy forog a kerek+fektarcsa
felreall ott o is mellettunk elgurulva 2-vel utanunk egy szabad helyre....
amikor kiszallt kerdeztem ott tole, hogy
-ezzel a betetvasig lenyalt fekkel nem gondolod, hogy nem kene jarkalni?
-hat en szoltam napokban a gepjarmuveskenek, hogy fura hangja van
-es? ilyennel nem kene jatszani, vmi gebasz van, ugyis teged vesznek elo elso korben
-de hat nem jeleztek vissza mikorra vigyem be az autot
-ne nekik szolj, hanem a munkavedelmisnek, es majd o egybol fog intezkedni, kulonben varhatsz, amire azoknak eszukbe jutsz
elkezdtek ott egybol ketten is telefonalgatni, hogy mi legyen... kb 10 perc mulva a fiatal srac szepen lassan elhaladt ahogy jott is
gepjarmuvesek meg tipikusan olyanok, hogyha nem allt meg, akkor jojazhe'
majd megnezik vmelyik nap a heten vagy a jovoheten...menjunk kavezni meg cigiznitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
nekem a digit klimas 147-ben megnyomom a elso szelvedo paratlanitast, akkor erezhetoen gyorsabban futi fel a vizet is, mintha csak siman mennek es az futene fel
de a benzinesben is, nem csak a dizelben
egybol behuzza a hatso szelvedo futest es a tukor futest is
szerintem vmi elektromos segedfutes lehet a vizkorben erre, mert a futoszal a szelvedoben tuti nincs, meg attol a hutoviz nem melegedne gyorsabban
ekkor uzemmodot valt az egesz panel, a ket oldalt a hofokok helyett HI jelenik meg es a venti fordultot is 1-sre veszi
amikor az 50 fokot eleri viz, es megmozdul a vizhofok mutato, akkor 2-s fokozatba veszi a ventit
par perc mulva kikapcsol ez a funkcio es visszall az eredeti beallitasra
de addigra 65-70fokos szokott lenni a viz kb
de ha csak a hatsot nyomom be, akkor az elsot nem csinalja, es a digit klima is marad eredeti allapotbantöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bandus #329943 üzenetére
a juzerek eleg keves resze, aki igy hasznalja az autot, de az olajcserenel ezt szeretnek tartani melle
kepzeld a flottas autokat
30k km stabilan, kozben varosban jar vele egesz nap, egy nap 10-15 ugyfelhez is
meg mivel nem az enyem, hidegen is kuldik is neki, ahogy kelllattam en is csodakat
meg anno Astra 1.4, beultunk, inditas utan meg az alapjaratot se vette fel, nagygaz 1-2, nagyfek, es mar a kijarati soromponal alltunk
ott vegre be tudtam kapcsolni az ovet legalabb
1-1,5km utan mar siman meleget fujt a szellozokon decemberben ugy, hogy reggel ota a parkoloban allt az auto a 0 fokbanmasik gyogyos, 7-kerben allunk a pirosnal Wesselenyi utca-nal, 1.6CDTI Opel, 4-n ulunk benne, zőőddd, megmozditja a bodet 1-sben, jarokeretes mamika tempora, akkor bevalt 2-be, hogy ~600-s fordulatrol kiszenvedte magat a kötútra (Blaha felé) az auto
amire odaertunk a viliperon masik vegen levo piroshoz, akkorra ert fel 900rpm kore nagy nehezen, hogy ne dadogjon/rangatozzon
ezt a DMF tuti megkoszonte volt benne 35k km akkorceges rendezveny a kozelben, 2 autoval megyunk ra, szinten let Opel , 65 ill 75k km volt bennuk, mindkettoben ugy csuszott a kuplung, mintha muszaj lenne
felhivtuk a gepjarmuves mukit meg a ceges benti parkolobol, hogy azert legyen rola infoja, de nem tudott rola, hogy csuszna a kuplungjuk, mert mindenki csak hasznalja, es ki tudja miota lehettek ezek is mar ilyenek, senki nem jelentette neki eddig egyiket se
masik auto persze nem volt....ablakmoso takkra kifogyva mindkettoben, azt ontottunk bele 2-2 litert a csomitartomban levobol, hogy legalabb annyi legyen bennukkihelyezett rendezveny videken, megyek sajat autoval M7-n, jon egy Astra mogottem 160 felett, mert en mentem a GPS szerint 155-l es azert lathatoan erkezett ram
kihuzodok elole, elmegy...
odaerek a celhoz, ott all az az Astra, ami M7-n elment, nezem a seggén: 1.4 16v
azaz o kb uveghangon ment 170-175-l a ~90 loval[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
lassu
+1 nap a logiszitkaja, annyi ido alatt Ausztria masik vegen van a tgk
amig varod menetrend szerinti kovetkezo rola-t, addig is megy a kamion a kozutonmeg eleve tobbe kerul a szallitas es kevesebb fuvart visz el a tgk adott ido alatt, mert 3-4 nap egy fuvar vele
sofornek mi a biznisz benne, amikor ot a levezett km-re fizetik es az ut egy reszet a vasutnak kell kifizetni?[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
eleve ahol ezeket kitalaltak ott 5-600km-re is mar siman elmennek gopzivel es helyben berelnek egy autot... asszem Tesla-nal lehetoseg is van a sajat profilt hasznalni, azaz mintha tieddel mennel ott is
de pl az elektromos tgk/kamion hireknel elokerul az osszes Dublin-Peking tavon jaro sofor hirtelen, hogy megaszondja miert nem jo, kiindulva a magyar BEV toltohalozat elmaradaottsagabol, mikozben egy ~2millios Szloveniaban is mar 3-4x annyi SCv3-s tolto van, mint Magyarorszagon
kozben az USA-ban 300km alatti egy csomo szallitas, mert vasuton viszik ket part kozott, vagy a kikoto ilyen kozelebe kell leszallitani
most elso korben ezeket szeretnek kivaltani, es nem a Seattle,WA -> Austin,TX 3500km-s fuvarokat
meg vannak olyan fuvarok is, amikor a gyarto a nagyker regionalis raktaraba szallit, vagy a gyarto ket sajat telephelye kozott szallit
nem mellesleg ezeket fel-le rakodas kozben is lehet tolteni a telephely sajat halozatarol, azaz az uton odafele elhasznalt energia egy resze vagy egesze addig akar vissza is toltodhet bele
azert legyunk tisztaban azzal, hogy egy nagyobb uzemnel erre 1-2 kiallast tgk-hoz megcsinalni itthon se lenne nagy feladat, hiszen BEV/PHEV tolokiallasok most is akadnak mar eleg sok helyen
nalunk ezt mostanaban bovitik 8-rol 40-re (!)
amikor a fóti Auchan-hoz 3-4eve oda raktak 8-10 Tesla SCv3-s toltot, akkor az Auchan-tol 950A-t tudtak egybol adni erre az Auchan sajat(!) elektromos halozatarol is annelkul, hogy bent leallnanak hutok meg penztargepek , ha tobb auto is egyszerre odaall toltikezni
de ha kellene, akkor a lokal ELMŰ kb barmikor meg tudna ezt duplazni-triplazni is ezt a loero kapacitasttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz simonjoe #329736 üzenetére
amugy ez a hosszu olajcsere a "longlife" marketing miatt is terjedt el a koztudtaban nagyon, pedig annak is megvan am a hogyanja, hogy azt a longlife periodust mikor "tudja"
....csak ezt a reszet a temanak az egysegsugaru juzer mar nem hallja meg, a flottakezelot meg 3 evig erdekli amugyis
szoval
-tartosan hosszu tavokon hasznalva, amikor sok-sok km megy bele uzemmeleg motornal uzemmeleg olajjal egyszerre
nem mind1, hogy 500km megy bele egy menetben vagy az 500km az 2 het alatt, meg ezalatt 100-120x volt inditva-leallitva a 40 fokos olajhomersekletet sem elerve kozben
-benzinesnel 3000 feletti dizelnel 2000 rpm-n nem forgatva... szoval ilyen abszolut idealis laborkorulmenyek kozott nezve, akár*(!!!!) lehet 30k km is a cserena ebbol a juzenek kizarolag a 30k maradt meg a fejeben, tobbinel sipolt vmi hang
aztan jar vele ovi-kozert jaratkent, 1-2-5km-s tavokon, napi 5-8 hideginditassalutana meg nem erti, miert nem lett longlife az a longlife olaj megse, pedig o 29993,7km-nel, azaz meg a 30000,0 km elott odavitte az olajcserere
*: az aprobetusek kulcsszava
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz kisza25 #329712 üzenetére
a kacsaseggu Renault Megane-knal ugyanez volt az 1.5DCi-knel
2ev vagy 30k km, a 120-150k km-nel meg sorban alltak meg az autok csapagyazasrautana a Renault levitte 15k km-re az eloirast, es erdekes modon megszuntek ezek a problemak....mi lehet az osszefugges?
foleg, hogy aki benyalta, az utana inkabb 10k km-nel eldobta az olajat, biztos-ami-ziher
mert ott egybol kifizetett 10-12 olajcsere arat a javitasra[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bandus #329711 üzenetére
ritkabb cserevel egyre nagyobb olajsar lereakodasok lesznek, amik egyre kevesbe urulnek ki olajcsere alkalmaval es felhalmozodik
egy ideig lehet nincs is baj vele, csak kesobbpersze van erre olajadalek, amit a csere elott kell beleboritani es 30-40 percig jaratni a motort , de ezt is miert pont az venne ezt is meg, aki az olajcseren sporol?
de azert vannak erre a YT-n videok, amikor 2-3x meg kell csinalni a cseret igy is egybol egymas utan, amire "kitisztul" a motor
szamold mar ki az ugy mennyibe kerul
igazabol ugyanott tartasza 1.5-2 eve a kekvillamrol levettuk a olajteknot a kuplungcserekor, es tele volt retekkel
20k km-s a gyari eloiras ra, elozo tulaj vagy tulajok "betartottak" ezt
ez egy 147 2.0TS es LPG-vel jar evek otamasik jarmu egy 147 1.9 16v JTD Q2
errol is levettuk az olajteknot kozelmultban es kevesebb(!) retek volt benne dizel letere is, mert ebben 8-10k km-kent van elkovetve az olajcserea benzinesnel a magasabb uzemi rpm miatt nagyobb terfogataram kell az azonos nyomas mellett, es lerakodasok meg pont ezert limitaljak, ha olyan helyekre kerulnek be
ha nincs terfogaratam, akkor egyuttal nyomas sincs ott[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bandus #329704 üzenetére
itt a kulcskifejezes: "total cost of ownership"
mivel ok az elso tulajtol kapjak a penzt az autoert, az o elegedettseguk szamit nekik leginkabb
tehat azon ido alatt minnel kisebb tervezett karbantartasi koltsege legyen neki, es gyartoi szempontbol meg a gariidot meg birja ki valahogy
180-200k km-nel lehal rola a turbo es/vagy elkezdi zabalni az olajat, az mar nem garis meghibasodas a gyartonak se, es addigra tipikusan mar a 2.-k tulajnal van az auto
ezeket a gyari csereperiodusokat mindig ugy kell ertelmezni, hogy legkesobb(!!) ekkor
ettol meg lehet korabban is[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
kettos keresztlengokar elol, meg 4 dugos tarcsafek
mondjuk egy 5-s valtot is beledobhattak volna megtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
remlett vmi ezzel, mert amikor 100% E85-l jartunk, akkor egyik kuton tankolas utan elkezdett dadgoni es majdnem leallt az auto, eloszor azt hittuk vmi muszaki hiba lett
de nem, frankon at kellett irni a a FuelVE tablat, hogy menjen vhogy es akkor se volt vmi lelkes
utana ott tobbet nem tankoltunk E85-ttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329657 üzenetére
na latod... a 10k km mar ahhoz kepest is eleg optimista
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bigdady #329615 üzenetére
altalanos felhasznalasu turbos motornal alapvetoen 10k km a csereperiodus akarmelyik gyarto is csinalta... a tobbi az markertingduma
ez a 30k km-s haluzas szamtalanszor bizonyitotta a valo eletben, hogy hosszu tavon nem muxik
akkor mehet el tobbet ennel, ha gyakran van autopalyan hasznalva hosszutavon 2-300km egy huzatra
minnel tobb rovidtavos hideginditas van benne, annal kevesebbet bir el, mert sokkal tobb felmelegedos-lehulos ciklus kerul bele ugy, vagy eleve fel sem melegszik uzemmelegretöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
amugy ha belegondolsz ez mar csak azert sem allja meg a helyet, hogy utcai autonal minden tuti, mert igy van egy halom olyan alkatresz, amit vki kitalalt, hogy az oda franko lesz, egy masik vki jovahagyta, aztan vegig ment az egesz R&D lancon, mindenki IS szerint jo, es a vegen kiderult, hogy jah hat megsem lett jo
szinten VAG-nel volt a 2.0 FSI-knel a olajos lancfeszito partonnal olyan szitu, hogy az elso fajta az par 10k km utan az neha lassabban feszitette meg a lancot, mint kene, aztan beindult a motor laza lanccal...ami a vezerlesben rendet tud csinalni, ha osszeakad
aztan meg az az helyett "javitott" alkatresz se valt be, meg az helyetti se, csak a "D" jelzesu lett a jo, pedig 3x atment elotte a teljes rendszeren, meg jovahagytak 2n+1 gyari mernokhegyeik
persze ha bementel egy ilyen motorral a szervizbe, akkor oooo, hat ez nagyon ritka egyedi meghibasodas duma..., csak megis tele voltak egy idoben vele a forumok, hogy mennyi mas embernel is nagyon ritkan egyedileg pont ugyanez tortent, meg nyilvan azert is terveztek at azt az alkatreszt rovid ido alatt 3x is, mert amugy elsore is tokeletesen jo volt a feladatra...ugye?
V8 twinturboknal is amikor ket hengersor kozotti V-ben van kozepen a ket csiga, meg olajhuto, hat azt is vki okos otletnek gondolta oda a gyarbol, mert ha az olajhocserelo amugy filleres tomitese elkezd szivarogni, akkor szet kell bontani hozza a motort kb, a ket csiga meg szarrá szétéget mindent IS kb maga korul
nem kell alapbol seggre ajulni attol, ha gyari mernok talalt ki vmit ugy.... attol az meg pont siman lehet szar istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #329599 üzenetére
hat a lancos vezerles is mukodott regen qrva sokaig...
aztan 2000 evek kozepetol vmi el lett baszcsizva eleg erosen, mert az akkori TSI-knel neha mar 30-50k km-nel is mar rottyon volt a lancvezerles a lanckerekkel egyutt, es az elso szeriasban raadasul csak u.n. "okoskerekkel" egyutt volt cserelheto, ami onmagaban 180k volt 10+ eve is
aztan utana mar az okoskerek es a lanckerek kulon alkatreszekke valtakmeg a BMW-nel is volt egy ennel is okosabb megoldas, hogy a fotengelyi lanckerek az magabol a fotengelybol volt kialakitva, ugyhogy ha kihegyesedett/megkopott a megnyult lanc miatt az is, akkor csak fotengellyel egyutt volt cserelheto
nemtom, de aki ezeket igy jo otletnek tartja a technikai/muszaki lead-ben, azzal naponta csereltetnek kettot is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329601 üzenetére
jajaja...siman
pont ezert kenne ilyen gerinc izekkal vegig merviteni
de a szereny 70-80 millioba sem fert beletöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #329597 üzenetére
pedig qrvara nem akartak javitani gariban se, csak fizetosen
egyik autot amit bevittek markszervizbe, ott azzal kerestek a kibuvot, hogy meg van karcolva(!) a felni peremena most amikor igy ratehelodve leterdel az auto, akkor eleg valoszinuleg neki megy a kerek padkanak, vagy leszalad a padkarol, mert a futomugeometria nem vart modon valtozik meg eleg hirtelen...
mesz a bal kanyarban, kiszakad igy a jobb torony, es belemesz a 70 eves ut melletti faba, akkor majd ki allapitja meg utolag rekonstrualva, hogy a torony tores volt elobb, es annak folyamanykent mentel neki a fanak, vagy csak siman lementel az utrol es a faba utkozeskor tort szet?
....mert minden IS ossze lesz torve kb
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #329600 üzenetére
nem az volt a lenyeg keppel, hanem a torony megmerevitese
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329593 üzenetére
attol meg az ugy korbe tud repedni az mellett is, hogy fuggolegesen meg van vastagitva, de mellette meg vekony a lemez es egybol kis ivben hajlik is
M6:
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329593 üzenetére
amugy ez nem uj dolog, kb 6-8+ eves
vki megcsinaltatta maganak a kettot atlemezve, atvarratva + telibefujatva... 30k USD-ert
pont azert volt ennyi, mert aluminyijum, mert porschéd van, bazze? fizesstöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329591 üzenetére
kepzeld el, amikor vkinek az 5k merfoldes autojaban csinalt ilyet
es a porse nem ismerte el szerkezeti/tervezesi hibanakvmi melyhuzott aluminium otvozet a dolog, de rohej meg ilyesmi szerkezet merevito gerincek sincsenek kialakitva a torony falon:
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329586 üzenetére
inkabb egy kazan lemez kene a masik oldalra annak a sikjaban es abba menet
ez?:
ott a firmatabla mellett kicsit balra nem ferne el vmi fuggolegesen 2 sorban 2-2 csavarral?[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329568 üzenetére
mikori Colt GTI ez?
amit neztem 1989-snel, ott a firmatablatol menetirany szerint jobbra siman van helytöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329570 üzenetére
pont ezt akartam irni
meg a "porsche strut fail" a masik, de BMW is volt ilyen
....es 70 millios autonal nem ismerik el gyari hibanak
es volt tobb olan juzer akiknel 15k merfold 25k km alatt mar kijott a hibatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329541 üzenetére
haaat ha mar bejott, akkor altalaban ott mar eleg nagy szar van egyebkent is...
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #329496 üzenetére
ez Cup Edition jo ritkanak tunik:
Two different engines were used in the production: 180 cars were built with the 3.0 V6 24V (all 155 RHD versions were 3.0 models) and 239 cars with 2.0 Twin Sparks
LHD 3.0 V6 24v-bol ez szerint volt 25db
bar feketet pont nem irnak hogy, lett volna
gondolom alvazszam alapjan le lehet ellenoroznitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
ezek tipikusan padlolemezt merevitik ki, meg a futomu bekotesi pontokat egymashoz kepest, hogy kanyarodaskor csavarodva a padlolemez miatt ne valtozzon nagyot a futomugeometria
igy nem csak 1,5mm-s padlolemez tartja pozicioban a futomuvet, hanem mas pontok is egymashoz kepesti helyzete is, akkor nem tud valtozni a ket pont kozotti tavolsag a csavarodas/torzulas miatt
azoknak az X alaku preselt lemezbigyoknak is pont ez lenne a szerepe alul, csak szetrohadva kevesbe latja el ezt a feladatat jol
input: [link]több drón kell ;P
-
-
hobizoli
nagyúr
pedig azok a X alaku izek tuti arra vannak az aljan, torizios merevseget novelik a bodenak, mert ennek nincs teteje
a hagyomanyos tetos autoknal a teto egy merevito hidkent is mukodik szerkezetileg az auto eleje es a hatulja kozott
ilyeneket mas autokhoz is lehet venni utolag[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tsebacsi #329467 üzenetére
mondjuk ezt az MX5 maniat se ertem, mert ezekrol 10 eve is tudta meg az ovodas is, hogy szitava tudnak rohadni
erre Anti mar a 3. autot veszi ebbol, bizva abban, hogy nem lesz sok rozsda
az MX5 kozosseg is siman raallhatna ezeknek a videoban is szetrohadt, lemezbol preselt X alaku merevitok gyartasara, vmi rozsdamentes acelcsobol heggesztve
az eleve merevebb is lenne
meg lehet van is hozza vmi ilyesmitöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- NBA és kosárlabda topic
- Diablo IV
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Horgász topik
- BestBuy topik
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Videón a kézben tartott Xiaomi 15 Ultra, már a hónapban megjelenhet
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest