-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz szőröscica #13744 üzenetére
Ahogy mostanában hallom /nézem, kb tökmindegy. Tavaly akkora volt a buli, hogy a kártyás kapunál vártunk kb 20 percet, egyre többen használják azt is.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Az autószerelős részt adom.
Kolléganő kinézett egy Jazzt, 1m Huf, friss műszaki, képek alapján nem tűnt rossznakElvitt egy szerelőt, aki a murván alánézett, mondta, hogy a jobb eleje már kapott, meg lenne pár apróság. Kereskedő rámért, majd a szaki megállapította, hogy nincs nagy gond.
Van helyben Honda szerviz, szóltam a csajnak, hogy egy tizest érdemes lenne elkölteni egy állapotfelmérésen.
Pár apróság ott is kiderült:
- jobb B oszlop aljától a tetejéig 1000 mikron, még a tetőlemezen is
- bal oldalon több helyen beleködölve
- futómű, lengéscsillapítás kuka
- EGR ledugózvaMondjuk azt, hogy nem ment végig az állapotfelmérés....
-
dj79
senior tag
válasz gzbotii #34549 üzenetére
Az autózás ilyen biznisz. Sosem látod azt a pénzt, amit beleteszel.
Mi is vettünk egy tényleg megkímélt, jó autót, mégis folyamatosan költök rá, cserébe tudom, hogy bármikor bárhová elindulhatok.Az első autó amúgy is szerelem, nem beszélünk róla, az idő amúgy is megszépíti az emlékeket
-
dj79
senior tag
Az durva . Mondjuk én mindig megmondom a szerelőnek, ha megyek hozzá: "tisztességesen, jó alkatrészekkel dolgozzá', mert ha megáll a kocsi, te jössz értünk, akárhol is vagyunk".
Volt már pár autóm, közte jobbak és nagyon rosszak, egy kisebb ország GDP-jét már tuti otthagytam nála az elmúlt 14 évben. -
dj79
senior tag
válasz TheProb #34697 üzenetére
Na nézzük át még egyszer a dolgot.
Vettél valamit fél éve, melyről folyamatosan derülnek ki a negatív dolgok, függetlenül attól, hogy gyilkolod vagy nem.A következőt javaslom: beszélj egy ügyvéddel (csak van ismerősi/baráti/családi körön belül valaki). Ha ő azt mondja, hogy lát esélyt valamire, keressetek egy igazságügyi szakértőt. Ha ő tudja bizonyítani, hogy a hibák jó része fennállt a vásárlás pillanatában, akkor van esély bármire is. Ez egy hosszú folyamat lehet, miközben az adott kereskedés jogutód nélkül véletlenül megszünhet, aztán futhat mindenki a pénze után.
Ha nem, engedd el a dolgot, mert a végén többe kerülhet az egész történet, mint a vételár.
Nem átnézett, hirtelen felindulásból elkövetett autóvásárlás: tanulópénz. Saját példa: az 5 éves peu206 vásárlásakor az autón volt még 1 év műszaki. A következő belekerült 330k-ba, pedig minden szépnek tűnt....
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz bitpork #34724 üzenetére
Nem a tekeréssel van alapvetően baj, hanem a szándékos nyereségvágyból elkövetett neppernyerészkedéssel.
Haver vett egy Okti kettőt, egy idős bácsi taxizott vele 0 perces korától. Van benne 340k. Az öreg nem tekertette vissza, hanem reális áron adta el. Teljesen karbantartott, szép állapotú autóról beszélünk. Ez került 800 ezerbe. Ha ezt visszatekerik a felére, akkor simán 1.4m a hahus árak alapján
Én is simán megvennék egy tekert, de jó állapot autót reális áron, sőt. A fenti példa alapján lenne lehetőség, hogy az összes hibát rendberakassam a különbözetből, ezáltal a használati értéke számomra valószínűleg magasabb is lenne, mint egy feleannyit futotté drágábban.
-
dj79
senior tag
Megerősítené valaki, hogy a jelenlegi totalcaros letölthető adásvételi mindenben megfelel az ocsmányirodának?
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz máyköl #104775 üzenetére
A törzskönyv tudomásom szerint csak akkor lehet passziválva (és ilyen esetekben tényleg nem adják oda), ha a cég tevékenységi körei között szerepel az autókereskedelem is.
A neppereknek így egyszerűbb. Ha megveszed az autót, majd küldenek újat a kormányhivataltól.[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz freeknight #147023 üzenetére
Vannak ellenpéldák is. Az előző autónk hirdetését kép nélkül tettem fel a hahura. A szövegben viszont minden egyes javítást felsoroltam. Felhívott az érdeklődő, mondtam neki, hogy másnap lesznek képek, de nem érdekelte. 3 óra múlva eljött a szerelőjével, aki rádugta a gépet, aláfeküdt, mentünk egy város-autóút-pálya próbakört. Megnézték a szervizkönyvet, számlákat. Mivel a koszon kívül nem találtak kivetnivalót, írtuk az adásvételit, semmit nem alkudott.
-
dj79
senior tag
Nekem a Kamiq és a GLB jön be, de ebből szerintem Peugeot 208 lesz, a villanyváltozat miatt.
-
dj79
senior tag
válasz EQMontoya #149110 üzenetére
Valahogy így. A jó szagembörök pedig drágák / nem tudnak időpontot adni / nem vállalják.
Fékbe és futóműbe soha nem piszkálnék bele, de a korábbi autókon megcsináltam pár dolgot, általában időhiány miatt.
Mondjuk volt egyszer olyan gondom is, hogy csak márkaszerviz vállalta volna 3 héttel későbbre, 84e anyagár, 132e munkadíjon, merthogy ez annnnnnnyyyyyyyyira speciálisan hatalmas, óriási nagy munka, hogy 8 óra kell rá két embernek.
Ja. 5 óra alatt végeztem vele, alap szerszámokkal, 25e anyagárban, ugyanazzal a gyári alkatrésszel.
Köszi márkaszerviz mégegyszer. -
dj79
senior tag
válasz EQMontoya #149116 üzenetére
Tavaly december elején az utastéri fűtőmotor elment nyaralni a megane 2-ben, ez a leírt összegért január elején tudták volna vállalni....
Nyilván örültem, decemberben ritkán párásodik az utastér, továbbá a lehellet sem szokott ráfagyni az ablakra.
Kérdeztem a munkafelvevőt, hogy hámostakkómivan, mondta, hogy annyi munkájuk van a márkaszervizben, hogy 3-4 hétre elő vannak jegyezve, szerinte addig így ne használjam a kocsit.
Mondomkösziviszlát.Hazaér, jutub videó keresés, megnézés háromszor, Bárdiba befutottam, megvettem a fűtőmotort meg az előtétellenállást. Másnap reggel beálltam a fűtött helyszínre (munkahelyem pincéje), műszerfal alját, pedálsort lebontottam, kijátszottam a régi fűtőmotort, utána háromszor vissza (nagy a hely), hogy ne törjem össze az újat. Vidám anyázás közepette helyére tettem az újat, ellenállást kicseréltem, teszt, utána mindenvissza, öröm-boldogság.
Való igaz, megküzdöttem vele, de kezdtem érteni, hogy miért van ennyi elhanyagolt használtautó (csakeznemműködik, csakpárezerajavítás). Egyszerűen rengeteg embernek hiányzik az a pici műszaki érzék, hogy bármi apróságnak neki merjen állni, pl izzócsere, ablaktörlő lapát cseréje, aztán vagy van pénze szerelőre, vagy pedig jólvanazúgy.[ Szerkesztve ]
-
-
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #149389 üzenetére
No one, ever, de kellemes threadek jöttek belőle popcornos olvasnivaló.
-
dj79
senior tag
válasz focvis #149765 üzenetére
Az ötlet jó lenne, de ilyen alapon a budapestieknek más nagyvárosokban szintén kellene fizetni?
A dugódíj viszont itt semmit nem fog segíteni. Mi is a cél a pénzbeszedésen kívül?
Akkor lenne értelme, ha a forgalmi bemutatásával, környezetvédelmi osztály alapján lenne meghatározva és ezen felül lenne benne egy bizonyos sávos szorzó, teljesítménytől függően. Például 0-100LE 1x, 101-150LE 1,15X, 151-200LE 1,5X, 201-LE 2X. A helyiek lakcímkártya felmutatásával 50 százalék kedvezményre jogosultak.Más: mikor Londonba mentünk, a dugódíj egy napra bőven megfizethető volt (<10GBP), na de a parkolás a zónán belül az nem volt egyszerű összeg, mondhatni elvette a kedvünket (40GPB volt egy napra). Nyilván vannak olcsóbb parkolók is, de négyünknek az oyster card kb ugyanennyibe került volna. Nyilván más a matek, ha egy-két ember ül a kocsiban, ott jobban kiadja a tömegközlekedés.
-
dj79
senior tag
válasz sutszi #149770 üzenetére
Ha kevesebb a bp-ről más nagyvárosba ingázó, akkor kevesebb az infrastruktúra használat, tehát arányos a dolog.
Hidd el, itt sem egyszerű az élet. Teljesen lehal a közlekedés az ipari park irányában, rengeteg ember érkezik más helyekről, csak itt cserébe tömközzel nem egyszerű megoldani a dolgot.
Akkor csavarjunk egyet a dolgon: elmész a Balatonra, ahol kitalálják, hogy mivel nem helyi, hanem mondjuk budapesti lakos vagy, Neked háromszor annyi a parkolás, mert használod az infrastruktúrát, de nem fizetsz oda semmilyen ingatlanadót, súlyadót etc. Az elv ugyanaz. Mekkora országos anyázás lenne országos szinten?
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz sutszi #149772 üzenetére
Igen, de az ingázóhoz hasonlóan a budapesti lakos is lenyomja minden reggel és délután a belvárosi turnét, tehát ugyanúgy részt vesz a forgalomban, ezáltal növeli a forgalmat és a légszennyezést. Itt focvis gondolata arra irányult, hogy a helyiek ne fizessenek, hiszen éppen tesznek eleget a közösbe. Más városokban ugyanúgy a helyi lakosok állják a cehhet, akkor az outsider ugyanúgy beszállhatna a gondolatmenete alapján, nem?
A lakhelyemen is vannak fizetős parkolók, viszont aki kiváltja a helyi kártyát (egy évre 5000), az ingyenesen használhatja ezeket. Pont most volt szó a fizetős terület kibővítéséről, mert a helyi lakosok számához képest elég nagy arányú "idegen" munkavállaló jár be kocsival a városba illetve a központba.
-
dj79
senior tag
válasz sutszi #149776 üzenetére
Ahogy előttem leírták, az ingázó után is bőven kerül a közösbe, nem is kevés.
Az én reakcióm erre az volt, hogy ennyi erővel a budapesti/debreceni/etc máshol ugyanúgy külön, hátrányosabb bánásmódban részesülhetne egy balatoni parkolóban a helyiekhez képest, erre hoztam a példát, hiszen a helyi lakók illetve nyaraló / büfé / étteremtulajdonosok többet tesznek bele a közösbe, a "túristának" abból van arra lehetősége, hogy pl a tökeit ingyenesen a boglári Platán strandon áztassa a vízben, utána a megivott sört a szépen felújított ingyenes vizesblokkban kidobja magából... Az idegenforgalmi adót most ne számoljuk ide.
Ha egy napra megy le, akkor csak egyszer fizet egy kicsivel több parkolódíjat, ha többször, akkor többször. -
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz barnam_ #149929 üzenetére
Egy ismerős is nézegette ezeket, aztán egy pioneer sph-10bt fejegységet vett, így legalább nem lesz gondja a frissítésekkel meg egyebekkel, viszont tolatókamerát nem lehet rákötni.
[ Szerkesztve ]
-
-
dj79
senior tag
Ma reggeli off.
Sétálunk be a gyerkőcökkel az oviba és bölibe a mikibuliba. A gyalogátkelőnél egy többmintnégyhengeres sötétített e46 megáll, dübörög a house. Egy fiatal srác ült benne, full beöltözve Mikulásnak. Srác vette a lapot, letekerte az ablakot, integetett a lányoknak. Nagyobbik lányom rögtön bekérdezte, hogy hol vannak a rénszarvasok az elejéről. Mi már próbáltuk elfojtani a röhögést, a srác annyit tudott kinyögni, hogy egész éjszaka dolgoztak, elfáradtak, pihennek. Kisebbik lányom: apa, ez egy nagyon ronda szánkó volt. -
dj79
senior tag
válasz freeknight #152094 üzenetére
Fene tudja, az itteni kúton őjemvé feliratos tankert szoktak a fiúk csapra verni.
Saját tapasztalat: a maxxmotion gázolajat kifejezetten kedvelte télen a hdi motor (nem túlfogyasztásra gondoltam ) -
dj79
senior tag
-
dj79
senior tag
válasz Egonyolc #152669 üzenetére
Talán a győrújbaráti brigád vállal ilyesmit.