-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
Hmmm lehet el kéne engedjem a Pentat... találtam 17-esben szintén gyári Ronalt:
Ez is egész szép lenne alatta -
Reggie0
félisten
válasz
focvis #317189 üzenetére
A peremvedos gumikkal csak ovatosan. Nekem audira a gyari legnagyobb kerekmeret megy (255/35 R19), de ha peremvedos gumit rakok fel, akkor a hatso tengelyen a rugozaskor beleer a gumi a kasztniba.
Illetve amikor 5-en megpakolt csomagtartoval mentunk felfele az alpokban, akkor konstans a kasztnihoz ert a gumi a meredek szakaszokon.[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Ennyire öregszik?
Garázsban állt szállítási zsugorban, azt nem kérdeztem peremvédős-e de akkor lehet elengedem. Nincs nagy kedvem 2 év múlva csereberélni.
Árérték bajnok közlekedős kell csak nyárra semmi extra, talán nem para ha nagyon picit sportosabb a karaktere és elbírja ha nehezebb a lábad néha egy egy kanyarból kifelé. De ami azt illeti a 4S2-re se volt sok panaszom szóval.
--
focvis Nem az allis ragasztósra gondoltam hanem arra amit rá kell pattintani a felni élére kb: [link] vagy itthon a forma-x.Blindmouse_ ...az a legnagyobb hiányom. A következőnél 2 szempont lesz, Xenon és legyen billenthető tetőablak.
Ezért is tetszik a K, ott elég gyakori a behozottak közt.
[ Szerkesztve ]
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
macilaci78 #317196 üzenetére
Igazából kísérletezhetnék vele, amikor vettem a kocsit, volt rajta egy pár elég gatya állapotban.. visszatehetném rá kipróbálni hogy viselkedik.. de amúgy megvagyok nélküle 3 éve.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #317195 üzenetére
Lada Samarán, meg előtte a Zsigulin volt. A Zsigulira nem emlékszem, kicsi voltam, de a Samarán nem vált be. Ha csak egy ujjnyira volt leengedve az ablak, akkor a terelőtől nem jött be az eső, de a levegő sem. Ha már 2 uijjnyira volt lent az ablak, akkor pedig a terelő végénél összegyűlő vizet behúzta a turbulencia.
Terelő nélkül ilyen gond nem volt. 1 ujjnyinál még csak minimális csapadék jött be, de legalább volt huzat. -
Blindmouse_
aktív tag
válasz
Micsurin #317182 üzenetére
Jó találmány sokaknak, nekem az a bajom vele hogy elég sűrűn van hogy kocsi körüli piszmogás közben csak behajolok valamiért, na olyankor mindig lefejelem az ilyet.
Dilemmáztam rajta hogy vegyek a szaladgálósra, de emiatt elengedtem.. Esőben tetőablakot billentek inkább. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #317181 üzenetére
Akkor jo, hogy eszre vetted a azerkesztest.
Lexus-t vegyel legkozelebb.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
norbert1998 #317190 üzenetére
Eskü utána kerestem én is, de semmilyen bizonyítékot nem találtam erre.
Egy hagyományos autóban tudtommal csak a fék redundáns kialakítású. -
norbert1998
nagyúr
válasz
radi8tor #317158 üzenetére
Az egészen biztos, hogy redundáns rendszereket alkalmaznak. Az elektromos gázpedál is három különálló rendszerből áll, amelyeket külön figyel az autó, és probléma esetén sikoltozik, de kettő jól működő és egy hibás körrel még akár az is elérhető, hogy ne nyomjon satuféket és vészleállást a pálya belső sávban.
Namost, ez már 2007-ben is így volt. Gondolod, hogy a fék szenzorikája és meghibásodási lehetőségei akkor nincsenek biztosra tervezve? Azt értem én, hogy nem lesz ezért 3 fő munkahehenger, meg ilyenek. Viszont az elektronika biztosan vehető, hogy legalább duplázva van. -
válasz
Micsurin #317188 üzenetére
én guru? csak szeretek felniket stokkolni.
Ilyesmire gondolsz [link] ?
Az Alin szokott feljönni, viszont úgy vélem, ezt utólag fel lehet szerelni, nem kell gumizás előtt. Biztos védenek a kisebb parkolási malőrök ellen. Ha megunod, leveszed.
2,5 éves Turanza - gyorsan öregszik, minden az ár kérdése (vagy, hogy mennyire jó haver, ki akarod-e segíteni). Ha mégsem veszed meg, tudunk alternatívákat javasolni mind túra-, mind sportgumik terén.
Ha peremvédő nélküli, meg ne vedd![ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Emunem #317187 üzenetére
Hehe igen... króm nem volt a Jazzen de ismerős, alsó lécet karcolta felső kédert megnyomta.
---
focvis Tekintve Te vagy a felni guru
ezek a gumizás előtt ráüthető peremvédők érnek valami vagy csak "gimmick"? Ha már beleugrok a 18-as Ronal Pentaba elagyaltam rajtuk. Másik kérdés össznépileg, Turanza 6 ellen van valami? Havernak lenne egy 2,5 éves szettje méretben, azon kívül hogy túltárolt garázsban semmi baja, kocsin se volt végül csatt(őz
) okán...
-
-
Emunem
senior tag
válasz
Micsurin #317182 üzenetére
elötte szeretgesd meg egy kis hajszárítóval... nekem konkrétan az volt a használati útmutatóba, hogy tegyem ki a napra... Fogadjunk a többit nyári "szünet" alatt raktad fel? Vagy legalább elég meleg volt, hogy 25+ legyen.
Én mondjuk ClimAir-t vettem, erről több jót hallottam...
... de (a rejtett modiknak
) NEM ÁRULOM; NEM GYÁRTOM; NEM ROKONOM A TULAJA.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz
cOxeR #317179 üzenetére
Igen, nem esik be az eső ha akarsz résnyire nyitni. Valamint ha pont jó a magasságod az őszi alacsony esti napot oldalról szépen megfogja.
Plusz nekem tetszik
Emunem majd írok nekik hátha, vélemények alapján gyakran segítenek ilyenkor. Már ment fel az üveg újra tanítva mikor reccsent.
——
Hülye vagyok egészen… csütörtök este megyek Pápára R18-as Pentat nézni. Ronal gyártmány, csak nem lesz annyira törékeny.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #317167 üzenetére
Hazafele sok olaszrendszamos rommal talalkoztam. Persze mind Roman vendegmunkas volt. Volt olyan autos piheno, ahol ki sem szalltam hanem tovabbmentem annyi rosszarcu alak vt ott.
Jo fogyi nagyon, min 100 km tav kell(ene) de sztem
fogadhato ennyi is.[ Szerkesztve ]
-
válasz
szőröscica #317167 üzenetére
A 2. képen nekem fura a szélvédő, ez ilyen, vagy golyóálló lehet?
"legurultunk" - lefelé könnyű a 3,2
-
Nálam az autó. Misi eljött velem egy körre, Nagyon rendes volt, sok mindent mondott és javasolt. Sőt felhívott később mikor már hazaértem, hogy milyen volt az érzés.
Szavakba öntve: Hubazmeg
-
válasz
szőröscica #317167 üzenetére
Ugyan ezeket tapasztalatuk mi is.
-
szőröscica
addikt
Olasz rendor/csendor autok jellemzoen Alfa Giuliettak es Fiat Tipok. De azert sikerult mindket szervnel spottolni Giuliat is, az uj modellek pedig Tonalek. Stelviobol nem lattam meg, pedig modellauto formaban arulnak Carabinieri verziot.
[kép] [kép] [kép]Polgari verzioban olasz autok kozul amibol rengeteg van az a Fiat 500 es L/X, Panda, illetve Lancia Y. Sok Jeep rohangal meg, persze Avengerbol is a benzines, nem az elektromos. Alfabol Giuliettabol van lathato mennyiseg, illetve Tonalebol az ujak kozul.
Elektromos auto szinte semmi, par Teslat lattam, se videken, se nagyvarosban nem jellemzo. Sok a Dacia es a Skoda Kamiq, gondolom a gyari gazos verziok futnak elsosorban. Taxik szinte mind hibrid Toyotak.Amibol meglepoen sok van, az a kinai auto: dr, evo es MG.
Robogo viszont nincs tul sok, nem tudom, miert. Tavaly Trieszt durva volt, ott rengeteg van, de iden, amerre jartunk, nem volt nagy rajzas. Pedig dugok vannak jocskan, de inkabb az autoban rohadnak.
Regi gepek, ahogy irtam, alig. 500-as Fiat nehany, par Iveco Daily. Kocka Panda egesz sok fut itt Toszkanaban, illetve a Piaggio Apek renduletlenul vegzik a dolgukat varosban, faluban, foldeken. Alfabol is eddig csak egy 155-ot lattam, 156-bol is csak nehany darabot, 145-6-7 nem is remlik, de a 159-esek is kikoptak. Nagyobbakbol is csak 1db 164 volt. Pedig mar parszor megtankoltuk az Octaviat, legalabb 2 ezer km-t autokaztunk itt orszagon belul.
Egy focvis fogyi challengre neveznek, ma legurultunk Volterrabol Luccaba. 70km, 3.2l/100km. [kép]
-
Micsurin
nagyúr
Ilyen a mesében nincs… eddig minden kocsira tettem, Golfra, Jazzre, apum Astrajara….
—
boldi + F_Zoleeaz a baj 17-ben marha kevés van ami tényleg tetszik.Ott csak valami új az opció, gyáriból kevés a pofás 17-es.
A 4S2 szerintem lehet 2 éves kora előtt le lesz járva ha így folytatjuk… ami azt illeti a tartós tempós pályát nem éppen szereti ahogy néztem.
[ Szerkesztve ]
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
norbert1998 #317157 üzenetére
-
Szada85
aktív tag
válasz
radi8tor #317158 üzenetére
A fékeröelosztó/szabályzó úgy van felépítve, hogy a funkciója teljesen sosem eshet ki "saját hibája miatt".
Egyrészt amit írsz, a fékkörök "külön" vannak tehát egyik kör hibája esetén is a másik kör továbbra is teljesen funkcionál, illetve van "fall-back" kör is, amivel a fékeröelosztó bármilyen komolyabb hibája esetén is teljesen müködöképes marad a fék, legrosszabb esetben is "csak" a szervo-rásegítés szünik meg.
Emiatt van a cikkben is írt, hogy a fékpedált nagyobb erövel (ohne szervo) kell nyomni.
Akit vontattak már lerobbant autóval, annak ismerös lehet ez a fékpedál érzet. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
norbert1998 #317157 üzenetére
Nem redundánsak, csak más a tesztelés és hiba diagnosztizálás valamint az erre adott reakció.
Értsd: ha olyan gond merül fel, akkor leáll az autó.Repülőnél ezt nem lehet megtenni, ezért a többszörös biztosítás.
Autókban ha jól tudom egyedül a fékkör van úgy megcsinálva, hogy az egyik keréknél levő meghibásodás nem rántja magával a teljes fékkör kiesését.
De más redundanciáról nem tudok autók esetén.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #317100 üzenetére
Ez így igaz. És valószínű az autóipar biztonságtechnikai elei is redundánsak. Egyetlen gyártó sem engedheti meg magának, hogy egy bug miatt emberek haljanak meg.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MasterMark #317155 üzenetére
Szoktam itt latni egyet, azt mindig megcsodalom. Az erosebik hokimotors verzio, mar le is csekkoltam Jszp-n.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #317106 üzenetére
Látom, már nagyjából ki lett tárgyalva, úgyhogy csak az álláspontomat ismertetném.
Kb. 2 éves koráig meghagynám a jelenlegi 16-os gumikat és felniket, utána váltanék 17-re, az egy jó kompromisszum a magyar utakra, és még mutat is valamennyire. A 2 éves abroncsokat valszeg még értelmes áron tovább lehet passzolni, most fél év után nagyobb bukó lenne szerintem, használd még egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #317146 üzenetére
Ó nem! Van amihez ragaszkodok a garázst nem pakolom tele hasznos holmikkal.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Szada85 #317144 üzenetére
Ronal, CMS meg valami Lengyel cég akik jellemzően a gyáriakat öntötték ebben az időben.
Lehet rápróbálok akkor
Lenne Penta szett egy bontódó lengyel autóról 95-ért, pár dörzsije van meg a gumi kora miatt kuka de még színtérrel is jól járnék. Akkor lenne egy tényleg patika szettem 150-ből. Mostani 4S2 maradna egyenlőre őszi - téli (idővel téli váltaná) a 18-ast meg télen megcsináltatnám és felgumiztatnám akkor, egész jó terv.
cOxeR
[ Szerkesztve ]
-
Megint mértek a szokásos helyen, most megnéztem, fehér Mercedes Sprinter, most volt elfogó auto is, rendőrnéni várta az embereket, az út szélén.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #317142 üzenetére
Ó, már 2 tárolót megtöltöttem, nem szabad több helyet adni nekem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #317140 üzenetére
Összekeversz focvis-sal.
4-nél megálltam, nincs több helyem tárolni.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
...18-asban találtam Pentat gunmetalban.
Én tökre úgy érzem most magamnak okoztam problémát.Qru nyugosztaljon a tudat haverodnak a TDI-vel több lesz a gondja.
Szada85 Ennyire masszívak azok a Ronal / CMS / Speedline gyári felnik? Biztató
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #317134 üzenetére
Jut eszembe az Orange Julep-et csekoltad már? Szokott ott lenni autós tali, talán kedd/csütörtök ha jól emlékszem.
-
stickermajom
addikt
válasz
Peter.70 #317091 üzenetére
Ahogy a többiek is írták ez egy tetősínre csatlakoztatható árnyékoló: [link] Szeretnénk jövőre jó pár nemzeti parkot bejárni sátorral, illetve sokat járok bringaparkba ahol a parkolóban jól fog jönni az árnyékolás ebédnél. Pont múltkor fotóztam egy Volvot hasonló felállásban:
#317090 kisza25 Reméljük azért nem.
Ha úgy van, akkor amúgy kb. 5 perc alatt elcsomagolható, illetve vettem hozzá cöveket hogy ki tudjam kötni.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
Reggie0 #317120 üzenetére
225/45R17 és 225/40R18 a két méret.
Szerintem sokat nem fog észrevenni a kettö között, C Vectrán mentem 17"-on télen és 18"-on nyáron, a 18 is gumiszereléskor volt centrírozva, utána se görgözni, se újra centrírozni nem kellett, pedig otthon is jártam vele, moderáltan odafigyeltem rá, de azért voltak kivédhetetlen kátyúk is.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
focvis #317125 üzenetére
Kihagyom, nem kell a fájás... szerintem találna kiszakadt kerekes helyszínszemlét a régi képek közt ha nagyon akarja.
Igen, nem véletlen ez akadt be nagyon a gyáriakból. Csak erre éppenséggel nagy a kereslet... főleg a GTC csoportban. Mint éhező gyerekek közt egy vödör ingyen KFC-s szárny.
Reggie0 Nincs nagy difi bennük:
R16 205/55
R17 225/45
R18 225/40 (ez már nagyon necc azért érzésre.)Qru Ezért röhögtünk mert határ után 10p-el felkelt asszony: "Átértünk?" "Át" "Éreztem, elmúlt a kellemes ringatás és rázás..."
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Micsurin #317123 üzenetére
Tetszik, Bubi-é sok küllős azt macera takarítani. 50%-ban ez tart vissza a felszerelésétől. 50%-ban meg azért mert ezekre az utakra erősített acélfelni kell mint anno a rendőrségi G Astrán volt.
Most voltunk a Horvátoknál, ott a legszarabb út is jobb mint nálunk a legjobb kb.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Amugy azt nem tudja valaki, hogy a forgalmiban levo tipusengedelyt honnan lehet megszerezni? A szam megvan, de hiaba keresek ra, sehol sincs ertelmes info.
De nekem az is megfelel, ha valaki meg tudja mondani, hogy a 453 fortwo es a 453 fortwo brabus tipusengedelye ugyanaz-e.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz
focvis #317121 üzenetére
Ez a Penta:
(90%-ban r18-ban kerül fel vagy ritkán és jellemzően nagyon foglalkozós 17-esben)Igen pont azért esett be az a 112 mert az még "jó lehet" másra is. Mozgókúpost meg 2mm-el bemerném kockáztatni.
(Többit ha megnézed 110-esek)
Nem okoskodás ez de ha jön a noszogatás eskü áthúzok a gumi - felni topikba. Csak jelenleg még nem a típus a kérdés hanem a méret eldöntése.Reggie0 Nem a padkázás aggaszt hanem egy kátyú okozta defekt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Micsurin #317114 üzenetére
Az utolsó észosztásom mára
, ha VW-t, Mercedest tervezel venni, vedd az 5x112-t, ha marad az Astra H, úgy emlékeim szerint 5x110 kell rá.
Mozgókúpos anyát a Ladára tettek 1988-ban, hogy felmenjen rá a kifordított BMW felni. (Lada Vmax 140 kmh)Ez lenne a Penta [link] ? Nem ismerem.
-
Micsurin
nagyúr
-
Micsurin
nagyúr
Köszi akkor ez marad tavaszra, addigra tippre bőven 50% alá fognak menni a négyévszakosok.
Téli nyaralással már most meg lesz bennük a 15k előreláthatólag, és még terveztünk valamit februárra is... mióta nincs egyetem durván repül a táv.
Hmm a Sparcot azt hiszem már láttam 5x112 7j et48 és r17-ben. Majd kikotrom újra!
A gyári Penta amúgy kiejtős lesz sajnos, beszéltem srácokkal akik hozogatják be őket, sajnos nagyon ritka 17-esben, 18-as meg már a másik oldala lenne nagyon a lónak.Reggie0 Egy orrnehéz Isuzu motoros Opelen nem nagyon fogsz Te semmit élvezni a szögbuta futóművel.
Nézzen ki jól és ne legyenek nagy gondjaim vele ha megint bezavarnám a földesre mint tettem azt pár hete a csoda hídnál.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Micsurin #317109 üzenetére
A linkelt Sparco mutatós (nekem is tetszik), bár nem kimondottan könnyű. Ne vegyél igazi pénzért 16-ost, meg fogod bánni, nem mutat semmit. Várd meg, hogy lekopjon a mostani gumid, aztán vegyél egy 17-est, 225/45-tel tökön-paszulyon át is lehet veretni. Én 18-at használok télen, nyáron, nyilván odafigyelek rá, így nem kell görgőztetni.
-
Micsurin
nagyúr
+ Reggie0 Gyári 18-as vs 16-os Sparco* vagy MOMO-n eestleg Ronal-on agyalok most, ezért a matek...
Amiket kintről betudnék ráncigálni szinte mind porfestős téma + gumi csere, emiatt dumáltam a gumissal igazából a téli - nyári témától indultunk mire megkaptam Ő fixen nem szórakozna 17-18-assal ha a kocsi everydaystreetfighter is.
*mozgókúpossal azért a 112-öt gondolom elbírja.
-
Micsurin
nagyúr
Voltam ma gumisnál a cégessel, Astrana a 17-18-tól óvaintett mondván évente fogok járni görgőzni a hazai utakkal... valid lehet? Szerinte inkább nézzek egy 16 colos Sparcot a bontott 17es + gumik árából és tegyem át a féléves 4S2-öket.
-
Reggie0
félisten
válasz
Blindmouse_ #317100 üzenetére
Azert az autoban is ketszerezve van a fekkor.
-
Szada85
aktív tag
válasz
norbert1998 #317087 üzenetére
Ennek a kérdésnek azért van néhány árnyalata.
Az egész irányt az váltotta ki, hogy az elektromos (és hibrid) autónál meg kell(ett) oldani valahogy a belsöégésü motornál a szívósorrol "csapolt" vákuummal müködtetett fékrásegítö munkáját, hiszen EV-knél nem lesz ott az ICE, amiröl a vákuumot lehet hasznosítani, így ezt a rásegítést oldja meg egy motor müködtette dugattyú, ehhez jön a jel elektromosan a fékpedál állásából "számítva", viszont a fékpedálod továbbra is fizikailag kapcsolódik (pl. a cikkben is említett fékrendszernél) a "fékrendszerhez".
Mellé jött, hogy az önvezetés különbözö szintjei (pl. akár már egy ACC is) igényli, hogy a rendszer a jelek alapján maga is tudja kezelni a fékrendszert, ehhez megint csak jól jön ez, hogy egy rendszerbe van integrálva a fékerö létrehozása, így az önvezetés is be tud avatkozni.
Mellé ott az NVH kérdése is, amit megint csak nem a beszállító kíván újabb púpként a hátára venni, hanem a kedves autógyártó remeg ezen, ami miatt jön a kívánalom, hogy szeparáljuk a pedált a fékrásegítö/eröelosztótól, mert akkor jól el lehet választani a kasztnitól, ami így csökkenti a nem kívánt hangokat/rezgéseket, ez is a bbw irányt erösíti.
Csak pár példa, ez utóbbiról amúgy is lehetne egy önálló posztot is írni, hogy mekkora roller a beszállítónak, és közben mennyire egy komolytalan alap gondolat gerjeszti.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Mesterséges intelligencia topik
- Óra topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó smd forrasztó
- Kukirin G2 pro csere beszámítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest