-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
veterán
Üdv.
Nem tudom jó helyen járok e, így ha nem, akkor bocsi2001 fiat bravo 1.2 16v
Arra gondoltam hátha tudtok ötletet adni, Hol lehet a fényszórók reléje?
Nincs a muszerfali biztosíték táblán, nincs a kormányon, nincs a motortér 3 biztosíték táblája közül egyiken sem. Hol lehet?Jó azt láttam hogy az összes lámpás vezeték bemegy az utastérbe közvetlen, tehát ott kellene lennie. A biztosíték táblán bent már közvetlen az ő 10 amperos kimenete van. Vagyis mindegyike, tehát ott kéne lenni e, de nincs. Lehet, hogy közvetlen a bajusz kapcsoló kapcsolja?
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Üdv!
Egy vízelfolyást követően (és az ez után egyből következő vízpumpa cserét követően, ugyanis ő (is) volt a ludas a vízelfolyásban), kb 1 óra állástól felfelé indításkor nem megy az egyik hengerem. Nos, jó ideje csinált már ilyet, de 2 havonta egyszer, és általában volt alapjárat 3 hengerrel is, egy egyszerű gázfröccsel megoldódott a dolog.
Ez azóta annyit változott, hogy minden alkalommal, mikor 1 óránál többet áll az autó, csak akkor indul el a motor (és nem fullad le 2 másodperc múlva), ha gázt is nyomok az indításkor. Ekkor is hiányosak a menő hengerek számai, ám mihelyst eléri a 2-3 ezres fordulatot a motor (szinte ugyanannyi idő alatt, mintha menne mindegyik henger), már minden hibátlanul működik és teszi a dolgát.
Ez egyelőre csak idegesítő, de nem tudom, mi lehet az oka, és hogy mennyire gáz a helyzet. A gyertyák 99%, hogy nem a ludasak itt, a kábelek is egész újnak tűnnek, 3-4 évesnél tuti nem idősebbek.
Merrefele induljak el hibát keresni?
Az alany egy 1.2-es 16 szelepes Fiat Bravo 2001-ből. -
norbert1998
veterán
válasz Integrale #109813 üzenetére
Annyit még nem mentem vele, hogy ez kiderüljön, mármint a víz csipegetése, illetve a balatonról most értünk haza, 200 km összesen, megnézem, fogyott-e.
Nem sakkoztam még semmit, hogy melyik nem megy. Azt csak hideg motorral tudom, és talán sikerül egyszerre mind a négyet megpróbálni.
-
norbert1998
veterán
Addig egy másik kérdés.
Miért sír a vezérműszíjam? Mármint, azt sejtem/tudom, hogy azért, mert túl szoros, de a feszítőgörgő pont "középen van", azaz még tud szorítani is a szíjon, meg tud lazítani is rajta, tehát józan paraszti ésszel pont olyan, mint ameilyennek lennie kell. Ellenben a főtengely és a feszítő között beremeg, mint egy gitár húrjai, és ott bizony sír a szíj. Olyan hangja van az autónak, mint egy távirányítós autónak.Plusz olvastam, hogy indításkor megtorpanik az indítómotor 1-1 pillanatra, ilyen is volt, bár a forralás óta még nem volt egyszer sem.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz Integrale #109813 üzenetére
No. A víz az fogyott, de részben vagy egészben azért, mert hűtőt cseréltem és rosszul raktam fel az egyik bilincset, eresztett.
A kábeleket végignéztem, biztos jók. A gyertyákat kivettem, és mint múlt héten, most is szépek voltak. Ennek ellenére bele tettem a nem bele valókat, amikkel vetten az autót két éve, illetve csak hármat azokból, mert a negyediket nem találtam meg. Most nem csinálja remélem csak ez volt a baja.
Akkor már csak s vezérműszíj sírása marad megoldandó dolognak.
-
norbert1998
veterán
Hát... 170 pályán oda, 170 vissza. Simán bírta a kocsi. Ennek ellenére ott már furán indult, itthon meg megint ugyanazt csinálta, mint a gyertya csere előtt, most kapott újakat. De nem tudom mennyik henger nem megy, mert összevissza jár a motor és le is fullad víz, olaj nem fogy. Nem gyengébb a kocsi. Ezen kívül semmi más tünetet nem produkál.
Viszont nekem kell holnap. Pálya 400 km, majd vissza pénteken. Szóval... Nem tudom... De utána hétfőn irány a szerviz szerintem.
-
norbert1998
veterán
Indításkor nem megy 1 henger, az is csak néha, viszont akkor le fullad egyből. Ha felporgetem 2-3000 közé, hogy indításkor gázt nyomok, akkor beindul minden henger és mintha mi sem történt volna, megy és működik.
Igen, 1.2 fiat, és igen, 170 km. A sebességen az kb 120-130 között mozgott. 1-2 előzésnél 140. De az m1-es tele volt, az m86/5-on meg 110 a megengedett.
-
norbert1998
veterán
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #110066 üzenetére
Szóval, ötletek?
Jelentem, a tengerpartra lehozott. Az inditason kívül más baja nem igazán volt. Kétszer elment az ereje fél percre
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Sziasztok!
Az autószerelés eléggé kihalt, így itt mutatnám.
Tegnap egy nagy fékezést követően így jártam.
Egy éves, 10 ezret sem futott Rotinger RT 4505-GL T5 féktárcsa ("tUnInG"), Renault Megane III Coupe 2.0 tCe 180 az autó.Mind a négy tárcsa megkékült, de a hátsókat amúgy sem könyvelném el nagy veszteségnek, mert szerintem hamarosan úgyis cserések lettek volna.
Az elsők kékülése teljesen egyforma. Miután kihűlt minden, mentem egy keveset, még pályán is, hogy legyen fordulat és tempó, majd megálláskor csak a motorféket és a kéziféket használtam, megnéztem, a tárcsa langyos volt csak, tehát szerintem nem fog be amúgy, tényleg csak a nagy fékezés volt a ludas.Mondjuk azóta a fékhatásom is más, pedig a fékfolyadék is cserélve volt egy éve, el meg nem folyt szerintem. Mármint kutyagumisabb a fékpedál, így egy nappal később is.
A feladatotok az lenne, hogy elhitessétek velem, teljesen normális, hogy egyetlen nagyobb tempós fékezés után bekékülnek a tárcsák, és ne a gyártóban vagy a kocsiban keressem a kékülés okát, valamint, hogy ez a "tuning" tárcsára is igaz.
A másik: A vészmadarak az internet minden sarkán azt mondják, hogy ez kuka, tele van belső repedésekkel innentől. Az optimisták meg azt, hogy hagyni kell a fenébe, azért fék, hogy melegedjen, egy tank benzin után visszaáll normálisra.
-
norbert1998
veterán
és tboy
Akkor ettől a gyártótól sem kell féket venni többet (a betét sima Ferodo)
Az én 296-os méretemben ezen kívül csak a Zimmermann csinál olyan féket, ami a kopó felületén is hűtütt akár furattal, akár horonnyal. Bermbo lett volna a terv, de abból csak a kisebb motorral szerelt kupéhoz van 280-asban, meg az RS-hez szerelt 320-asban, 296 nincs.
Azért lett Rotinger, mert a T5 minta sokkal esztétikusabb, mint a Zimmermann tárcsáé.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz tboldi #267164 üzenetére
hopefully
mandleee:
Alapvetően nem cél az intenzív használat, de ki szeretném majd vinni pályára,, szerintem alkalmas lenne rá amatőr szinten. Mármint az autó.A hátsó fékekről sokat nem tudok, azt még az előző tulaj rakatta fel, nem tudom, milyen típus, de hamarosan azokat úgyis cserélni kell.
Azt tudom, hogy papíron drágább, mert benne van a kerékcsapágy (nem a kerékagy), de azt azért ki lehet cserélni külön is
Ha külön veszed a tárcsát és a csapágyat, majdnem fél áron megvagy vele. Kettes megane, hármas megane, lagunák, stb, mind ilyen. -
norbert1998
veterán
válasz grizlisandor #267186 üzenetére
Majd kiderül, a lényeg, hogy Rotinger egyelőre parkolópályára kerül.
Pedig elég jól nézett ez ki
-
norbert1998
veterán
Nagyon helyes. Ha nem javul meg idővel ez a Rotinger tárcsa, akkor csere lesz. Ha továbbra is szar marad a fékérzet.
Megállni meg lehet vele, mert ha elég erősen nyomom, akkor a fékasszisztens vagy mineve bekapcsol, és akkor ő kezd el satuzni, az meg még így is durva. Csak az adagolhatóság ramaty. Egy tank benzint kiahjtok vele és meglátom.
-
norbert1998
veterán
válasz Integrale #267206 üzenetére
Kint nagyobb a forgás kerületi sebessége, tehát a hőtermelés is, kint jobban melegszik.
Mivel hirtelen fékezés volt, nem hosszú ideig tartó, szerintem belül csak simán nem volt ideje felmelegedni, és kvázi a határ látható. Nem hinném, hogy amúgy gond lett volna a fékkel. -
norbert1998
veterán
válasz MC Pite #267241 üzenetére
Valószínű így lesz, úgyis lesz egy nagy futómű felújítás jövő hónapban. Úgy kotyog a jobb oldali féltengely, hogy nem merek, csak kattogós minimalt hallgatni ☠️
Alapvetően amúgy nincs hangja. Kanyarodás - elindulás kombinációra van valami enyhe zorges.
Első kerék csapágyam sír bal oldalt.
Lengőkar szilentek öregek. Szakadtak.
Kormány összekötő nem túl feszes.Szombati új infó volt a féltengely, valamint hogy ereszt az első telo. Mondjuk ha már minden csere, lehet a torony csapágy is megy a levesbe... Még meg álmodom.
Jól összejött most minden. Motorra most vettem 120-ert cuccost, felújító készletek, gumik. Közben kiderült, hogy a tárcsák durván méret alatt, 500 euró a 3 tárcsa ha a legolcsobbat nézem.Majom banán. De általában a majom nem kéri előre a több éves banán mennyiséget
-
norbert1998
veterán
válasz Szoszo94 #267273 üzenetére
Pedig a hétvégén elég sokat simogatást kapott. *
Szombaton ugye egy második futómű átnézés volt, felraktam az új tehermentesítőket, mert a régiekkel rázott 110 körül már eléggé, vissza hajtogattuk a segédkereten lévő kis lemezt, amibe a haspáncélt kell csavarozni. Szerintem az előző tulaj fennakadt valamin, és nem is rakta vissza emiatt a haslemezt, haver törött Megane-jnak a haslemezét kaptam meg. Illetve egy törött bolhát cseréltem ki egy burkolaton, nehogymár zörögjönVasárnap rendes szőnyegtisztitó berendezéssel átmentem az összes kárpiton (jó csúnya volt, ami kijött belőle), van az a kis ablak a kilincsek alatt, az csúnyán zörög a szélben. A kis piros/rózsaszín befőttesgumit alatéve tökéletes. A fejtámlák is zörögtek, kaptak egy kis beszorító szigszalag borítást. Szóval majdnem zörgésmentes.
Ami még harc lesz szerintem, az a stab rúd szilentje, a bölcső (segédkeret) tetején van, minden is takarja.
*Úgyhogy lassan ideje lesz, hogy összeszedje magát az autó Eléggé elhanyagoltam a közelmúltban, mert le kellett venni a nagy felniket, és amíg vissza nem kerültek, addig egyszerűen nem tudtam szeretni az autót.
Aztán fényezni kellett vinni, ment vele más is, így nézett ki szerentcsétlen autó majdnem negyed évig, mire lefolyt a cirkusz. 16-os acél kerekekkel, rozsdásan, dísztárcsa nélkül.
(link?)[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz -secret- #267305 üzenetére
Ez nagy guri. Nekem a 19 az már olyan peres lenne, hogy bicikli pumpával is simán körbe fújom a négyet 🤣
Egyszer láttam olyat, csak lagúna kupén. (ugyanaz a kerék meretunk). Az már sok volt.
Ráadásul a 4 kerék kormanyzos erős hármas lagunákon azt hiszem a 17-es a legkisebb, ami rá megy azok 320-as fekeire. -
norbert1998
veterán
válasz brumi1024 #267349 üzenetére
Oh no. Haverral is volt egy kis szituáció. Parkolóból akart elindulni, jött a motoros, megijedt és úgy belemarkolt a fékbe, hogy pofára esett. A két jármű nem ért össze. Rendőr meg mindenféle marhaság volt. Azóta se jött semmilyen papír. Ennek már 10 hónapja minimum.
-
norbert1998
veterán
válasz Petyyyyy #267352 üzenetére
Pedig nekem kifejezetten tetszett az 1.5 dCi-hez anno a Winter Icept 2 vagy mineve. Igencsak elégedetten használtam, nagy előrelépés volt a korábbi kleberhez képest, amivel az autó jött. Mondjuk a léc nem volt magasan
Vismajor01
Én 400-ból mosomFoltmentes Öblítő mosást kiválasztom és körbeszaladok. Ha nagyon koszos, kap még egy kétszázast.
Persze amíg szülői családi háznál laktam, addig nekem is maradt az otthoni magasnyomású plusz slagu plusz szivacs kombó.De alapvetően én is a "karcolóba" járnék, csak sajnos a matricákat szerintem azonnal lehozná.
-
norbert1998
veterán
válasz BigBlackDog #267428 üzenetére
Neked is 2.0 TSI?
Nekem a 2.0 tCe ha bemegy 7,5 alá már boldog vagyok, vegyesben Úgy tudom 6,5-re levinni, hogy tiszta országút 80-nal
-
norbert1998
veterán
Reggel gurult előttem a dugóban egy AAAE rendszámos 320i E90 bimmer.
Szó szerint ömlött belőle a kék füst, még alapjáraton is. Jó vétel lehetett -
norbert1998
veterán
Autós élményeim mára:
Törökország, Antalya. Kezdődött úgy, hogy délelőtt dolgoztam még, 19:15-rol 0:17-re csúszott a repülő indulása. 3:30-kor ért földet, fent volt a reggeli nap, mire alvásra hajtottuk a fejünket. Szóval egy ideje ébren voltam, mikor ebbe a vezetési szituba keveredtem.
A morál egy káosz itt. Rendesen harc van az utakon. De mára már meglett a ritmus, már csak az autóval harcolok nagyjából.
Egy 3011 km-t futott Fiat Egea (Tipo?) 1.3 jtd jutott. Hatalmas városon keresztbe dugó plusz 40 km országút=3.7 l/100 km. Rendesen termeli az üzemanyagot. 4 fő plusz csomagok.
Amúgy egész jó vezetni. Nyilván a kényelem még egy 14 éves Megane-hoz képest is tré. Illetve a teljesítmény az egyenesen gané. A tempomat hiánya is fáj. De viszont egyben van, ez egy új autó, még így is jó érzés menni vele.
Igazából tetszik. Csak a műanyagokat ne fogdossam[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Na a nyaralásnak vége. Volt itt szó kipufogóhangról menet közben:
Apósjelölték vettek egy 2019-es Captur 1.2 tCe-t. Abban 90-100 között már olyan motor/kiufogó hang van, hogy rendesen zavar, pedig csak egy kis kávédaráló van benne.
Ehhez képest az enyémnek meg semmi hangja szinte Pedig öregebb autó, majdnem dupla akkora motorral, meg ez egy kupé, a másik meg egy "SUV".Futóművet kell felújítsak és kell féltengely is. De basszus nem kapni az enyémehz féltengelyt
Egyetlen autós boltban sincs, nemcsak raktáron, rendelésre sem. Se jobb, se bal. (Nekem csak jobb kell most).
RS-hez van 100 euróért utánad dobják, nekem meg hiába szinte ugyanaz a hajtáslánc, motor, stb (difi más elvileg, ha az RS az CUP-os, mert abban van sperr, ha jól tudom), de az RS csonkállványos, nekem meg csak mezei McPherson van. Szalon tud szerezni 114 ezerért. Juhuu. Az majdnem 100 euróVégül valami kézműves lengyeltől sikerült szerezni 150 euróért, a héten megjön valamikor, aztán jövő héten talán lehet robbantani is.
-
norbert1998
veterán
válasz tasiadam #268934 üzenetére
Nevetséges egyébként. Kaptunk mi is úgy "OEM-mel megegyező" Polcar keresztmerevítőt, amit azonnal vittem is vissza, hogy ne röhögtessenek már.
Az eredeti gyári 4 mm vastag aluminiumötvözet, a Polcar meg valami 0,7-es acéllemezekből kínai kisfiúk által a pincében összetákolt ipari hulladék volt. Úgy nézett ki, mint egy sündisznó, ahogy a hegesztőhuzal összevissza kilógott meg belógott benne a félrehegesztések miatt, tiszta fröcsek volt, a festéket csak megmutatták neki, de a legjobb, hogy a legtöbb helyen a két alkatrészelemet nem hegesztették össze, hanem mellépöttyintettek.
A csávó a VasBajuszba még meg volt lepődve, hogy de miért nem jó ez nekem. Bruh. -
norbert1998
veterán
válasz bandus #269027 üzenetére
Ez csak a munkadíj. És gondolom nem csak olajat kell cserélni 7 év alatt egy autón. Ablaktörlő lapát cserére mekkora munkadíjat számolnak? 15 ezer?
Oké, kicsit biased vagyok, rühellem az összes szervizet, csak a legvégső esetben vagyok hajlandó ellátogatni olyanba, legyen az bármi, futómű, motor, elektronika... Néha még a fényezést is magam csinálom, ha nem létfontosságú a minősége (mert azért az tényleg egy művészet, amit el kell sajátítani).
Pont ezek miatt a nevetséges árak, a lehúzás és átverések miatt. Ha egy óra alatt nem cserélem le bármilyen (ésszerű) autón az olajat (nem szivattyúval, rendesen alá fekve), akkor üssenek agyon. Amíg csöpög az olaj, addig a szűrőket ki lehet cserélni.Néhány spéci eszközöm nincs, pl futómű állító, abroncs szerelő és centírozó.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Valamikor régen a mexikói autobahn-on haladtam az egyetemre 132 tempomattal, megjelent mellettem egy vad IS250, el tépett, mint a szél. Utána mentem, nem-e a szaktársam. De, ő volt. Én 140 km-t megtettem már, mire odaértem, ahol találkoztunk. Kicsit sietve 7.6 liter körül állt a fogyasztás.
A következő 10 km szigorúan mexikói szakasz után 9,6 l/100 km-t írt a kompútör.
A többit a fantáziára bízomAz 23,6 l/100 km azon a szakaszon. Persze csak tipp, mert konkrét számok nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Ma mehettem egy 350 km-es kört a céges autóval, egy 1.6 HDI 110 lovas, 2015-ös Focus kombival. 162 ezer km van benne, egész jól extrázott darab. Az összehasonlítási alap itt egy Megane 3 Coupe 2009.
Hát nem nyert meg. Sokkal többet vártam tőle. Ami nagyon tetszett benne, az a váltója. Tök pontos, tök jó kapcsolási érzete van, még a Renault féle jobbik hatos váltóval szemben is. A gyári alapáras hifi is veszett jól szól a Megane-hoz képest. A központi kijelző is elég vagány, valamint a kormány fogási érzete is tetszett.
Viszont, miért egyesével kell nullázni a trip computer minden egyes adatát? Külön az átlag tempó, fogy, stb...
Az ajtó kárpit teteje is kőkemény, kopogós műanyag? Még talán egy fapados Fiestában el tudtam volna képzelni, de egy extrás Focusban egyáltalán nem.
Nincs automata fényszoró, holott a Megane-ban például tudtommal alapáras volt, ráadásul akkor sem kapcsol ki, ha kulcsot kiveszem és ajtót nyitok. Miért? Ezt 1996-ban már a Fiat Bravo/Brava is tudta.
Az ülések kényelmetlenek és oldaltartás sincs sok.A digitklíma hőmérsékletkijelzője egy 1980-as évekbeli kazettásmagnó kijelzője volt lánykorában, nevetséges szerintem, bár lehet funky is egyeseknek
A fék olyan szinten túl van "szervózva", hogy abszolút nem érzel fogáspontot, de a szélvédőt már lefejelted. Ez szerintem elég rossz így.
Valamint a futómű, stabilitás. Mindenki veri a nyálát, hogy jaj a Ford CrosssBlade a legjobb alsó-középkategóriás hátsó futómű, mert független és etc, úgy kanyarodik, mint az álom. Hát vagy ez az autó nem, vagy egyik sem. Egyáltalán nem éreztem benne semmi bugit, az első adandó alkalommal eltolja az orrát, libegős, billegős hajó érzete van, mint egy 3-as Laguna; nem jobb, de az legalább kényelmes.
Aki azt a tempomat krumplit odatervezte, az nem százas szerintem 350 km alatt nem bírtam megszokni, hogy a RES vagy a + hol van, pedig még városban is tempomatozok.
Alapjáraton olyan frekvenciával rezgett az egész műszerfal és pedálsor, hogy rendesen gyomorfájdalmam lett tőle. Pirosnál fordulaton kellett tartani
Oké, ez egy szar motortartó lehet szerintem. Amúgy az autó nem volt lerúgva, nem egy tipikus unixos versenyautó. Egyedi rendszáma van, simogatva, pucolgatva, szinte makulátlan az autó esztétikailag. -
norbert1998
veterán
válasz MC Pite #269770 üzenetére
Azért ez nem volt Titanium, se nem Ghia, ha még ez létezett 2015-ben, Vignale meg pláne.
Igaz, a Megane 3 Coupe nem igazán jó összehasonlítási alap, mert az egy nagyon merev autó, kicsit ültetve is van a több ajtós testvéreihez képest, tehát attól tényleg messze volt kanyarodási képességben, illetve abban elég sportos ülések vannak gyárilag is, bár a Megane 2 1.5 dCi-ben is sokkal jobb oldaltartás volt a kényelmes ülésváltozatban is, mint bármi hasonló kategóriájú mamataxiban. A hármas Megane előtt én olyannal jártam, most öcsém hajtja, lassan egy 100 ezret beleraktunk már, pedig 196 ezerrel vettem, azóta is hibátlan, lenyűgőző Csak ne lenne ilyen gyenge, le se cseréltem volna, de hát 86 vézna ló az 86 vézna ló.
3-as Lagunája van apámnak, az viszont már szerintem mondható vetélytársnak, azért a Mondeo szerintem magasabb kategória volt, mint a Laguna, bár Lagunából is voltak durván extrázott spéci példányok. Havernak például a hírhedten rosszul öregedő, elektromos és motorbajos kettes Lagesza van, 2.0 dCi 173 ló került bele valami csoda folytán, Monaco felszereltség, patika beltér. Azért az is egy nagyon pöpec járgány, bár az meg pláne nem sportos, sem bent, sem kint, pedig azzal a motorral azért megindul. Másik havernak (ez egy 3 fős haveri kör amúgy ) Laguna 3 Coupe-ja van, 2.0 dCi 179 ló, Bose hifi 11 hangszóróval, gyári subládával, TomTom navival, memóriás elektromos ülésekkel minden irányban, szabadkezes, nyilván ilyen xenon, esőszenzor, automata fényszoró, etc ez alap..., 4 control Na ebben a Bose hifi az hatalmasat megy. Talán a legjobb, amit hallottam eddig. Tisztán, gyönyörűen, erőteljesen szól minden tartomány.
Nekem az M3-ban nem az alap hifi van, az állítólag borzalmas, hanem eggyel jobb, az Arkamys 3D BlueTooth. Kicsi kijelző, de teljes funkcionalitása a nagy kijelzős navis verzióknak, navi nélkül, tehát kormányról Spotify, stb megy. Ez szerintem jobb amúgy, mert a TomTom még ha nem is, de a nem TomTom navis már nagyon elavult, ez meg olyan időtlen így. Subláda van a csomagtartóban, így már teljesen jó
(#269775) Tsebacsi
A könyöknél valóban puha, fent az ablak tövében kemény. Nekem ott bőr, és alapáron is bőr az M3-ban asszem.
Az 1.6 TDCi-re nincs is panaszom. Nekem gyenge, de igazából bármi gyenge, ha megfelezed a súly-lóerő arányt egyik napról a másikra. Meg kell szokni. A váltó meg szuperjó volt szerintem.Amit nem mondtam: A fűthető szélvédő tipikus olyan Ford dolog, amit sehol máshol nem látok ennyire nyomatni, sok esetben kérni se lehet az autókhoz, bármennyit fizetnél érte, holott szerintem kötelező kéne legyen, sokkal inkább, mint a guminyomás szenzor Utóbbit ABS jelek alapján is tudja számolni egyes gyártó. A haver kettes Lageszában is volt fűthető szélvédő, de sehol máshol nem láttam ilyet.
Amit hiányolok már minden autóban, mikor beülök, az a villanyos kézifék. Renault hamar ráfeküdt erre, és tényleg nagyon kényelmes.
-
norbert1998
veterán
válasz radi8tor #269821 üzenetére
Azért ezt egy csipet sóval kezeljük. Szerintem már vagy 2 évtizede van annyira pontos a befecskendezés a különböző nyomás és lambda szenzorok jelei alapján, hogy nem fog az általad idézett okból kormolni, csak ha hiba van a mátrixban. Sőt. Mondjuk azt, hogy az utóbbi 15 év autóit tekintve az idézett szöveg merő bullshit, oké?
Tehát nem, nem normális az, hogy a dízel kormol. Sőt!
Élő példával is tudom mutatni: Öcsém kettes Megane-ja: 1.5 dCi, van benne egy EGR meg egy VGT, kati, és kifújt. Se DPF se semmi anyámkínja. Soha egyetlen füstpamacsot se ereszt.
Az a Nissan motor lehet akár a 2.2 dCi is, akkor már kezdtek haverkodni a Renault-val, és hát az nem a legjobban sikerült motorok egyike. Igaz, ennyi idősen már minden mindegy, lehet az boxer Subaru dízel is vagy 1.9 TDI is, akkor is lehet szar.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Ez igaz, de ez akár lehet egyébként motorolaj fogyasztás a turbón keresztül is, vagy akár csak szimplán annyi, hogy annyira rossz a turbó, hogy nem tud (vagy eleve nem is programozták nagyon), hogy utána menjen a befecskendezés vezérlése a turbólyuknak.
Azért ha egy modernebb, mondjuk Euro 4 vagy 5 dízel ezt nem tudná megtenni legalább egy kicsit, az elég gáz lenne szerintem -
norbert1998
veterán
Tegnap nagy szerelések voltak.
Először is:
Péntek apám autójával mentem volna Oroszlányba, mert meg van indulva, hogy neki chiptuning kell.
Különböző család mechanikai okokból egy rendes egyetemes eszterga helyett csak ez fért bele, mint 50. Születésnapi ajándék, az 1.5 dCi Laguna-ára. Hajtókar csapágy csere megvolt, friss olaj.
Így hát elindultam. Győr körül már hallottam valami fura hangot, de azt hittem, szél zaj. Mint kiderült, valahol kifúj a turbó. Azt hittem, egy cső esett le.
Öröm az uromben, hogy nem múlt péntekre volt időpontom, be néztem a dátumot, így nem fogadtak, de jobb is, hiszen mint tegnap kiderült, kirepedt egy turbó cső, elvágta a bilincs...Haver autóján féket cserélt, de alvázszám alapján rossz tárcsa méretet kapott, így mehetett vissza a városba elhozni a másik méretet, ami szerencsére volt raktáron. Brembo->Textar, 400 forintot kellett rá fizetnie. Szerintem jó deal 🤣
Na és akkor én jövök.
Nekem teljes első futómű és olaj csere.
Teleszkóp, kerékcsapágy, lengőkar, kormány összekötő, stab pálca, és a stab rúd szilentje.Végül a torony csapágyat nem csereltem ki, mert szép volt még a régi, visszaviszem majd a boltba.
A bal oldali kerékcsapágy már visitott rendesen, nagyon fura volt tegnap csendben hazajönni a szülői házból viszont az olyan brutális illesztéssel volt szerelve, hogy a legnagyobb egykezes kalapács ÉS egy M16 menetes szárral való huzatás is fél óra szét, majd fél óra összerakást jelentett. A 8.8-as M16 menetes szár az összerakás elején tönkre is ment, maradt a régi csapágyat nagy kalapáccsal ütés ha jól tudom, ide ilyen 8-15 tonna körüli prés kellett volna. Beteg.
Nyilván a jobb oldali kerékcsapágynak már neki se álltam így az is megy vissza a boltba.
Arról ne is beszéljünk, hogy ehhez az abs szenzort ki kellett húzni a kerékagyból, de teljesen össze rohadt, ki kellett fúrni belőle. Pedig műanyag!Azért egy 13 óra alatt elkészültünk. Megnéztem a fékbetéteket is, hát elég szarul néztek ki. Brembo... Tiszta kráter volt a kopó felület. Undorító minőség. Sajnos fotó nem készült róla.
Azonban ilyen könnyen még senki sem cserélt lengőkart meg kormány összekötőt 🤣
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz tboldi #270297 üzenetére
Erről mesélj majd bővebben, kérlek, mit és hogy sikerült egyeztetni, stb. Ezek mindegyikére vevő lennék én is a Megane-nal.
Pops, lefújó, csatacsipp.
Launch control az b*zis
Egy szolid ültetés se lenne rossz, de így se fér alá a sima krokodil
Szóval amíg nincs alacsony kroki, addig semmiképp nem ültetünk.Csatacsippel extr aprobléma, hogy nálam már így is magas a kompresszió, ezzel próbáltak meg fogyasztást csökkenteni az RS-hez képest, egyszerűen közelebb van a hengerfej a dugattyúhoz, cserébe nem lehet annyira megfújni. Az RS turbójával épp csak meg tudja haladni az RS gyári teljesítményét, míg egy átépített RS 500lórerő fölé is vihető, feltételezem a kompresszió bántalmazása nélkül. A gyári RS 250-275 lóerő.
-
norbert1998
veterán
válasz szabonagyur #270388 üzenetére
Szerintem akinek pénze van, az nyaral június legelején, meg szeptember legelején is
Aztán így nincs tömeg, nincs kánikula, túl lehet élni EU déli tengereein, Afrika északi részeinNyilván csak azért, mert én idén kétszer megyek