-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
nagyúr
válasz
radi8tor #317158 üzenetére
Az egészen biztos, hogy redundáns rendszereket alkalmaznak. Az elektromos gázpedál is három különálló rendszerből áll, amelyeket külön figyel az autó, és probléma esetén sikoltozik, de kettő jól működő és egy hibás körrel még akár az is elérhető, hogy ne nyomjon satuféket és vészleállást a pálya belső sávban.
Namost, ez már 2007-ben is így volt. Gondolod, hogy a fék szenzorikája és meghibásodási lehetőségei akkor nincsenek biztosra tervezve? Azt értem én, hogy nem lesz ezért 3 fő munkahehenger, meg ilyenek. Viszont az elektronika biztosan vehető, hogy legalább duplázva van. -
Szada85
aktív tag
válasz
radi8tor #317158 üzenetére
A fékeröelosztó/szabályzó úgy van felépítve, hogy a funkciója teljesen sosem eshet ki "saját hibája miatt".
Egyrészt amit írsz, a fékkörök "külön" vannak tehát egyik kör hibája esetén is a másik kör továbbra is teljesen funkcionál, illetve van "fall-back" kör is, amivel a fékeröelosztó bármilyen komolyabb hibája esetén is teljesen müködöképes marad a fék, legrosszabb esetben is "csak" a szervo-rásegítés szünik meg.
Emiatt van a cikkben is írt, hogy a fékpedált nagyobb erövel (ohne szervo) kell nyomni.
Akit vontattak már lerobbant autóval, annak ismerös lehet ez a fékpedál érzet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows XP
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SkyShowtime
- OpenMediaVault
- Hangtechnika (pa, stúdió, analóg, digitális, pc)
- iPhone topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Netfone
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest