Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
válasz denis.p #15128 üzenetére
BG-nél csak ezek vannak EU raktáron [link]
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
PeterPH
senior tag
válasz denis.p #14776 üzenetére
Bővebben kifejtve: nem
How to access the A129 over Wi-Fi without the Viofo App -
CHIPman
nagyúr
válasz denis.p #14774 üzenetére
A 70mai pro-n alapból nyílt oprendszer fut, de még nincs kinn a forráskódja. Azt viszont meg lehetne csinálni már most vele, hogy egy megfelelő eszközt wifin ráakasztva, azon keresztül lehessen nézni (akár interneten keresztül) a képet, mivel van egy webszervere a helyi hálózaton. A Viofo eszközeit csak alkalmazáson keresztül lehet elérni?
hardverapro.hu/tag/chipman - keresek 1TB 2230 SSD-t, eladó 2x16, 2x8GB notebook DDR4, 2x500GB m.2 SSD
-
denis.p
tag
válasz denis.p #14742 üzenetére
kb. 40-50 méter nyílt terepen a távolság, ameddig szakadás mentesen látható a mobilon a Viofo a129 élő képe, illetve eddig a távig konfigurálható az app-on keresztül a kamera. Persze egy másik mobillal lehet több, v kevesebb is ez a táv. Egy androidos tovább fejlesztéssel riasztást is küldhetne élőképpel a mobilra, pl a mozgásérzékelő bekapcsolása esetén, vagy távolról bármikor betekintést lehetne kapni a kamera élő felvételéből.
(#14763) janaman01
A sávtartó, ill ráfutás jelző rendszer nagyon kezdetleges ezeknél a kameráknál. Anno én is próbálgattam beállítani a lencse irányát, hogy optimális legyen a jelzés, de legtöbbször fals riasztást adott, vagy egyáltalán nem adott jelzést. Tehát ez a része sztem nem sokat ér egyik kameránál sem.
A Viofo nem sokkal kerül többe, mint a Mai70 pro. Utóbbi dash cam akkumulátoros a Viofo pedig kondenzátoros. Az akksinak nem tesz jót sem a hideg, sem a meleg, főleg, ha nyáron süti a szélvédőt a nap, hamar tönkremegy.[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz denis.p #14739 üzenetére
Olyat amilyen kell a te biztosíték tábládba, és ugye 2db kell neked
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
PeterPH
senior tag
válasz denis.p #14737 üzenetére
Mindig az állandó tápról veszi a működéshez szükséges energiát, a gyújtás szál csak egy vezérlőjelet ad a kamera felé.
Az akku védő áramkör is az állandó ág feszültségét figyeli.
A különbség a vezérlőjel megléte, ami értelemszerűen kétszálasnál nincs, így a kamera nem tudja érzékelni mikor állítotttad le a motort, csak alternatív megoldással (GPS sebesség figyelése). -
negroo
aktív tag
válasz denis.p #9987 üzenetére
Bocs félre érthető voltam.
Ami miatt eljárás alá vontak!
.2 párhuzamos sáv
belsőben kirobban 1 ezüst opelos feltehetőleg 80 km/sec videón még 50 sem közelíti meg, de így is közel van a hátulja csak a rendőrségi előadó nem értette meg.(Amit mutattam attól is közelebbi) Erre fékeztem, mert ha nem fékezek megilyesztem aszabálytalankodót és az elötte állónak ütközik amiben állóra fékeződik! Így lerongyoltam volna. A probléma, hogy aki nekem csattant az épp belsőből jött ki külsőbe letolt mindenkit, hogy Ő legyen a jani. Ő mivel én erősen fékeztem majdnem belém jött. Mondom úgy, hogy nem borulásosan fékeztem le a busz utasok miatt. Így tuti ki tudta védeni az esetett. Mikor rám húzta és elém jött és lefékezet még az előadó sem vitatkozott, hogy ott ki a hibás. Viszont Az előbbi esetett úgy veszi, hogy én indoktalanul fékeztem és eljárást indít. Jelenti azt is, hogy megszünteti, vagy meg büntett. Tapasztalataim szerint jön a büntike, mert nem adja vissza azt a érzetet ami valójában van.
-
cidalain
veterán
válasz denis.p #9990 üzenetére
Pedig van. Teleződ eseten. Te nagy ivbe balra kanyarodva, el kell engedned a szembol egyenesen es kisivbe jobbra kanyarodot.
Multkor ilyen szituba kerultem, es a szembol kanyarodo hepciaskodott hogy mi a faxt csinalok (en egyenesen mentem), ha neki van zoldje. Mondom nekem is zoldem van. De hat o ezt honnan tudja, nem idevalosi>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
Degeczi
nagyúr
-
lazac_
tag
válasz denis.p #9960 üzenetére
Ha megy az angol: itt van leírás. A parking mode bekapcsolása után figyeli a g-sensort, valamint a motion detection is aktiválódik, a kettő triggereiből választja ki, hogy normál felvétel készüljön, vagy time-lapse, vagy semmi (standby).
-
Darko
senior tag
válasz denis.p #9960 üzenetére
"Először arra gondoltam, h talán vmelyik gomb megnyomásával lehet váltani park módra, de sztem ez is kizárható, mert nem lenne életszerű, h nyomogatni kelljen megálláskor/induláskor a gombokat."
Bizony sok típusnál így működik, és ha elindulás előtt nem váltják vissza normál üzemmódba, akkor nem lesz meg az út rögzítése. Komolyan érdekel hogy ezt hogyan automatizálják 1 (betáp) vezetékes megoldással?
http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
-
Degeczi
nagyúr
válasz denis.p #9956 üzenetére
A fő kérdés továbbra is az, képes-e valahogyan egyáltalán érzékelni a gyújtást!
Mert az USB-ről már fix 5V tápot kap, ott nincs min variálni, kellene egy külön bemenet ezt a váltást vezérelni (ahogy pl. az autórádiókba is megy fix 12V a beállítások megőrzésére, és egy gyújtásvezérelt szál az automatikus ki-be kapcsolás miatt)Ennek híján csak kézzel tudod átkapcsolnil.
-
air
nagyúr
válasz denis.p #9949 üzenetére
Parkoló mód akkor indul, amikor leveszed a gyújtást.
Miért ne lenne értelme a mozgásérzékelőnek?
A time lapse videón látod hogy nagyjából mi történik az autó körül a "holt időben", ha viszont mozgás van, akkor folyamatos 30-60 képes videót készít.
Nem értem mit nem értesz ezen.Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
-
MPowerPH
félisten
válasz denis.p #9308 üzenetére
Megvettem a 119S -t. £5 -el volt csak dragabb. Mar csak cpl filtert kell szereznem hozza. Azt olvasom, ez is megy 128Gb-s kartyaval, ugye? Egy DOD LS470W+ helyere megy, jobban illik az autoba pont a sajatos design miatt. Visszalepes szerintem, de mig a regi autoban jo volt a DOD, az ujban mar nem fer be a visszapillanto moge, nagyon ki kell tolnom oldalra/alulra.
Don't Tread On Me
-
Doky1988
senior tag
válasz denis.p #9212 üzenetére
Hmm, akkor miert mondjak h ajanlott a 80as irasi sebessegu kartya? Pl nekem Wayteqnel ezt mondta az ugyfelszolgalatos..Es milyen kartya ez az elettartam garancia, es mennyivel dragabb? Nem kotozkodom csak kivancsi vagyok rutinos emberektol
[ Szerkesztve ]
DokY | www.zsolti.hu
-
válasz denis.p #9170 üzenetére
Nem az mp4 miatt lesz kisebb. Az avi egy konténer formátum, ami azt jelenti, hogy szinte bármilyen codec-el tömörített képet/hangot belegyömöszölhetek. Szóval egy .mp4-es h.264 videót is átpakolhatok avi-ba anélkül, hogy újrakódolnám, és a fájl mérete is akkora marad mint az mp4-é.
Az avi-ba rögzítő kamerák azért kerülendőek, mert a gyengébb minőségű kamerákba olyan feldolgozó egységet tesznek, ami csak avi-ba ment (mjpeg) kódolással. (és itt nem is maga az mjpeg a gáz, hanem annak tömörítési rátája.) így aztán elég megkérdőjelezhető a kapott minőség.
A modernebb dsp-k ismerik a h.264 kódolást, mags bitrátával (jó minőségeb), amit általában mov konténerbe mentenek.pook20
Gyanúsan olcsóak, szinte 100%, hogy fake terméket küld. estore009-től vettem, és még most is 12k felett van az ára azokon a helyeken, ahol "eredeti" kamerát küldenek.[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
GaB-V8
csendes tag
válasz denis.p #9170 üzenetére
Ez nagy hátránya egy kamerának, ha nem lehet egyszerűen parkolás módba kapcsolni. Egy gombnyomással megtehető kéne, hogy legyen. Ilyenkor mondjuk más érzékenységgel is kéne működnie a G szenzornak, hiszen álló autóban mehet mondjuk a legérzékenyebb fokozatra.
Többször olvastam, hogy a mozgásérzékelő esetén azt írjátok, hogy ha nincs mozgás, akkor kikapcsola a kamera. Szerintem ez helytelen megfogalmazás, mert ha jól gondolom, akkor ilyenkor nem kikapcsol, csak a felvételt állítja le.
[ Szerkesztve ]
-
Petyka3
aktív tag
válasz denis.p #9071 üzenetére
Kínai cuccok között is van különbség és azért nyilván nem véletlenül alakulnak ki brandek is. Én úgy vásárolok általában, hogy rákeresek az adott termékre, soknak meg lehet találni a beltartalmát. Sok csalódás után, inkább a drágább márkákra voksolok, ha csak tehetem pl UGREEN, Orico, Aukey, Blitzwolf. Az olcsóbb gagyikat első körben szétszedem,ha szükséges átforrasztom, ha van rá lehetőség a gagyibb alkatrészeket - elkókat, kábeleket cserélem.
-
Laci.M
senior tag
válasz denis.p #9021 üzenetére
Most ez komoly? Ezt tőlem akartad kérdezni? Nem a lejátszással van bajom, hanem hogy használhatatlan a felvétel.
Egy Dell Latitude E5430-as gépem van Core i5-3210m-el és 8 giga memóriával. Lejátszó mindegy, nem azzal van a baj, de VLC és sima mediaplayer.
A 4K-s 80gigás filmek sem akasztják meg a gépet, nemhogy egy 300 megás 720p-s videó.Neked jónak tűnik a felvétel?
Aláírás
-
Csápájev
őstag
válasz denis.p #8951 üzenetére
Elmondom én mire gondolok,mikor azt mondom egyértelműen jobb a 119s fényérzékenysége.
Hogy milyen a színhőmérséklete (sárgább vagy kékesebb) a két kamera képének, az szerintem nagyjából mindegy.
A 119S-é egyébként ezen a felvételen valósághűbb,de nem hiszem,hogy ez valaha számítana a gyakorlatban.
Hogy a rendszámok melyikkel látszódnak jobban az teljesen lutrni.
Számomra úgy tűnik,hogy a 119S ebben is jobb,de direkt nem ragadnék ki felvételeket,van,mikor a sima119-é jobb.
Amiért ebbe nem mennék bele az a szerencse faktor, ugyanis mivel a 119s fényérzékenysége jobb, olykor kiég a rendszám,amit megvilágít a lámpa. Ez természetesen mindkét kameránál megvan, teljesen lutrni,hogy épp mennyi fény esik abban a századmásodpercben a rendszámra, sőt,itt a két kamera elhelyezése is szerepet játszik, az a pár centi is számít,ami a két optika közt van.
Úgyhogy ez alapján sem mondanék ítéletet.
Amiben szerintem egyértelműen jobb a 119S az a többször említett fényérzékenység.
Csodák persze nincsenek,de a lényeg,hogy este sajnos a rendszámok láthatósága mellett a legnagyobb hiányossága a kameráknak,hogy ahová nem esik fény, amit nem világít meg a lámpánk,az bizony sötét,konkrétan teljesen elmosódik.
Ez az,amiben szerintem egyértelműen jobb a 119S.
Ha ilyenkor valaki oldalról jön,abból vajmi keveset látunk a felvételeken.
Ezen a képen pl jól látszik mire gondolok:A sima 119-nél az egész járda egy nagy fekete paca, míg a 119S-nél még az is kivehető,hogy többen is ott állnak jobbra az üveg előtt.
Ugyanez itt is látható:
Míg a 119 képének baloldala totál homály, addig a 119S képén látni,hogy egy kék transporter áll baloldalt.
Természetesen nem azt akarom mondani,hogy ez óriási különbség és tökéletes az S képe,de mondjuk simán jól jöhet egy esti felvételnél ez a különbség és szerintem egyértelmű,hogy fényérzékenyebb az S változat.
-
válasz denis.p #8904 üzenetére
Az fel sem merül, hogy amikor felbontást váltasz, a bitráta beállítást is módosítja.
Mutasd meg nekem, hogy mekkora bitrátával táncol 1080-as felbontáson, és mekkorával mikor 1440-re állítod.
+ VBR esetén magától a képtartalomtól is függ a méret.[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Alc
tag
válasz denis.p #8906 üzenetére
Akkor az adapter felső részébe nem is kell rakni biztosítékot, mivel a hardwire kit vezetékén van egy? Csak azt az egyet kell betennem az adapter alsó részébe amit kivettem?
V2.01 van rajt. Ez biztos még valami teszt verzió, hogy jelentsék a userek a problémáit a szoftvernek. Két hete rendeltem.
Média info az egyik fájlnál (MPC):
General
Complete name : C:\3\2017_0216_065225_026.MP4
Format : MPEG-4
Format profile : Base Media / Version 2
Codec ID : mp42
File size : 519 MiB
Duration : 3mn 0s
Overall bit rate mode : Variable
Overall bit rate : 24.2 Mbps
Movie name/More : DEMO1
Encoded date : UTC 2017-02-16 06:55:25
Tagged date : UTC 2017-02-16 06:55:25
Origin : NOVATEKVideo
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 1 frame
Format settings, GOP : M=1, N=15
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Duration : 3mn 0s
Bit rate : 23.8 Mbps
Width : 2 560 pixels
Height : 1 440 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 30.000 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.215
Stream size : 510 MiB (98%)
Language : English
Encoded date : UTC 2017-02-16 06:55:25
Tagged date : UTC 2017-02-16 06:55:25Audio
ID : 2
Format : AAC
Format/Info : Advanced Audio Codec
Format profile : LC
Codec ID : 40
Duration : 3mn 0s
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 96.0 Kbps
Channel(s) : 1 channel
Channel positions : Front: C
Sampling rate : 32.0 KHz
Compression mode : Lossy
Stream size : 2.06 MiB (0%)
Language : English
Encoded date : UTC 2017-02-16 06:55:25
Tagged date : UTC 2017-02-16 06:55:25[ Szerkesztve ]
-
válasz denis.p #8898 üzenetére
Felejtsétek el ezt a matekot. A méret teljesen független a felbontástól, és az fps értékétől. Egyetlen paraméter határozza meg, a video+hang bitráta értéke. A nevében is benne van Mbit/sec. Vagyis egy másodpercnyi anyagot hány bitbe tömörít bele.
20mbitet feltételezve 20*60/8=150MByte függetlenül attól, hogy 1920,1440, vagy 70p a felbontásod.
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
félisten
-
taboros
tag
válasz denis.p #8688 üzenetére
CPL-ről még nem tudok beszámolni. Ugyan fizikailag felraktam, de még nincs beállítva/ellenőrizve. Ahhoz nem ártana némi napfény, hogy jól látszódjon a tükröződés. Talán most a hétvégén, amikor időm is van rá, lesz napsütés.
"Én a belső visszapillantó jobb szélére raktam az A119-et, s ezáltal a lencse látószöget balra kellett állítani." SZVSZ ekkor nem kell horizontálisan elforgatni. A kocsi középvonalához képest ez minimális eltérés, ekkora látószögnél középre állítva is bőven benne van miden. Ez az elforgatás csak akkor lenne indokolt, ha egészen kivinnéd az A oszlophoz. De te tudod.
Kérdésedre válaszolva: nem tudom, de megnézem.
-
félisten
válasz denis.p #8633 üzenetére
Akkor ott baj van azzal a kártyával. A Class-értékek ugyan névlegesek, de egyben folyamatos írás mellett (mint amilyen egy videó rögzítése) a minimumot jelölik, tehát az általuk jelöltnél egy szabályos kártya nem lehetne lassabb.
De mintha keveredne Nálad a bit és a Byte. Hülye dolog, de b/s-ot hálózati átvitelnél használunk, adattárolók esetén a B/s az elfogadott.MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz denis.p #8633 üzenetére
Ennem 10Mb/s-nek nézz utánna. Az MB/s.
"The class rating number corresponds to the transfer rate measured in megabytes per second. Class 2 cards are designed for a minimum sustained transfer rate of 2 megabytes per second (MB/s)"
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
válasz denis.p #8629 üzenetére
Lehet hamis, vagy hibás a kártya, de az eszköz is lehet a probléma forrása. Pl. a Raspberry Pi-be vettem egy nagyon gyors kártyát (C10, UHS-I), merthogy onnan futtatja az op. rendszerét. A Pi-be épített vezérlő nem bírt vele. Lehet a nagyobb buszsebességet nem bírta (25 helyett 50MHz), vagy a kártya hibázott a lassabb sebességen, nem tudom de nem szerették egymást. Szóval gyakran a nagyon gyors kártya sem jó választás.
Pedig kártyaolvasóban semmi baj nem látszott, azóta egy telefonban dolgozik hibátlanul.Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
félisten
válasz denis.p #8629 üzenetére
A Class10-es kártyák definíció szerint nem 15 Mbps, hanem 10 MBps írásra alkalmasak, ami barátok közt is ötszörös különbség. (Az U3 meg egyébként 30 MBps)
Az A118C nekem 1920x1080p/30/közepes minőségben nagy átlagban 2 MBps (16 Mbps) bitrátájú felvételeket készít, és a Class4-es kártyámon (a felvétel első 2 másodperce után) nincsenek ugrások, szakadások.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
válasz denis.p #8623 üzenetére
Rosszul számolsz. A kamerák többsége nem jpeg tömörítést használ (mjpeg), hanem h.264-et. a másodpecenkénti fájlméret független a felbontástól és az fps-től. Egyetlen paraméter határozza meg: a bitráta.
Egy class 10-es kártya legalább 10MegaByte/s sebességű írásra képes. egy átlagos kamera 20-40Megabit/s-os stream-et állít elő. Ez 2.5-5MegaByte/s írást jelent. Szóval akár egy Class-6-os kártya is kiszolgálja ezeket a kamerákat. Ugyanakkor a boltokban szinte nem is találni C10-nél lassabbat.[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
taboros
tag
válasz denis.p #8586 üzenetére
Érdekes, nálam nem szaggat.
A GOMplayer csak egy sima videó lejátszó (mint VLC, stb), azaz nem tudja a DW speciális szolgáltatásait (térképen követés, sebesség, magasság, stb), ugye?
Sajnos az A11x-et csak a DW tudja. A Registrator Viewer jobb SW, de nem támogatja az A11x-ket és nem is fogja.
-
szumoo@gmail
tag
válasz denis.p #8586 üzenetére
Mit tudnak ezek a lejátszók amit más nem?
Csak mert én sima VLC-vel néztem vissza a felvételeket, nem kellett semmilyen speciális lejátszó hozzá.
A sebesség, a koordináták, az idő rá vannak égetve a képre.
Zoomolni, kockázni lehet, szóval nem értem mi szükség speciális fizetős szoftverekre. -
denis.p
tag
válasz denis.p #8557 üzenetére
Megint visszatettem az A119 V.2,0 Fw-t, most minden ok vele. Nem tom mi lehetett korábban a probléma, de a lényeg, h most jóóó
Beruháztam 25 usd-t egy dashcam viewer "engedélyre" Nem vagyok elhalva tőle, Időnként szaggat a lejátszás. A GOMplayer viszont ingyenes progi, nem szaggat a lejátszáskor, talán a kép is jobb, A szinek/kontrasztok is állíthatók, pillanatképet is lehet készíteni a videoból. A GPS-es készülékeknél a mindenkori sebesség és a koordináták a bal alsó részen láthatók.
Pár kamerakép összehasonlítása az A119-el.
[ Szerkesztve ]
-
válasz denis.p #8507 üzenetére
Egyrészt marketing, hiszen 2x akkora fps-t tud mint a konkurencia és az mennyivel jobb _lehet_. Mert bár 2x gyorsabb záridőt feltételez, ennek hátrányai is vanak. Pl. Ha megfelezed a záridőt, akkor a képerősítést (ISO)fel kell tekerni, hogy ugyanolyan világos maradjon a kép. Ez jól látható változást okoz képen is.
Ugyanakkor jóval gyorsabb záridővel is dolgozhat, pl. 1/125, így az fps-től függetlenül ugyanazt a képet adja át a codec-nek, így csak a procin múlik mit hoz ki belőle.A 4Mpixeles OV4689 érzékelő 120 (valódi) képkocát ad 1920x1080-as felbontáson, szóval az érzékelővel nem lehet nagy gond. Mivel ugyanez van az SJCAM SJ4000+ WiFi-ben is(Novatek 96660 + OV4689), annak a videóit is meg kellene nézni.
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
válasz denis.p #8501 üzenetére
Ez látványos kép, de nem (csak) az fps-től függ, hogy egy kép éles-e, vagy elmosódott. Az, hogy a gyors mozgást "befagyaszd", ahhoz kicsi záridő szükséges. Minél gyorsabb a mozgás, annál kisseb záridővel tudsz éles képet készíteni- (oldal alján a táblázat/képek)
Az fps is befolyásolja, az expo maximális idejét, de csak a felső korlátját adja meg. Logikus, hogy 30fps esetén a záridő nem lehet nagyobb mint 1/30, 60fps-t választva kisebbnek kell lennie mint 1/60. Ebből is látható, hogy a nagyobb fps kisebb záridőt követel, vagyis ugyanaz a mozgás _kevésbé_ ad elmosódott képet. De ez még korántsem elég kicsi ahhoz, hogy egy relatív 160-al száguldó (egymással szemben mentek 80-al) autóról éles képet készíts.
Minél kisebb a záridő, annál kevesebb fény érkezik a szenzorra. Minél kevesebb a fény, annál sötéttebb lesz a kép. Hogy ezt kompenzálni tudd, a "nagy" gépeken a rekeszt nagyobbra nyitod, így több fény jut be. De ezeken a kamerákon nincs rekesz. Vagyis csak a záridővel tudod szabályozni, hogy mennyi fény jut az érzékelőre. Mivel az optikájuk nagyon kevés fényt tud begyűjteni, ezért sokáig tart egy exponálás. Tovább, mint ahogy egy szembe jövő autó képe éles maradhatna.
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
taboros
tag
válasz denis.p #8495 üzenetére
CPL: Dec 29-én jött el HK-ból, van tracking szám, de most nem válaszol a HK Post site.
Lekapcsolódás: nem tudok erre válaszolni. Mozgásérzékelő be van kapcsolva, így garázsban, parkolásnál magától lekapcsol 1 perc után. És ha nem felejtem el, garázsban ki szoktam kapcsolni... Utcán meg nem állok olyan helyen napokig, ahol folyamatos forgalom van (hogy ne kapcsoljon ki a felvétel). És én gyakorlatilag minden nap használom a járgányt, tehát az akku töltődik, ráadásul <1 éves, tehát a hideget is bírja.
-
Rick4
félisten
válasz denis.p #8242 üzenetére
szerintem te félreérted a dolgot. A jog szerint ugye tilos egy beszélgetésről hangfelvételt készíteni a másik fél tudta, és beleegyezése nélkül. De annak ellenére, hogy tilos, és nem kérvén beleegyezést, végülis jogellenesen készítetted a felvételt, a bíróság igenis figyelembe veszi, hiszen az igazság kiderülése előbbre lévő, mint a másik fél személyiségi joga. Ez van itthon, máshol meg más a bírói gyakorlat. Azért azt gondolom, hogy ha te kamerát használsz ott, ahol nem lehet, és elrejted, tehát egy sima ellenőrzésnél nem látják meg, akkor egy baleset esetén a sokadik lehetőségként, akár egy európai bíróság előtt mégiscsak előadhatod, mint megdönthetetlen bizonyítékot, hogy márpedig a másik fél volt a hibás. De amíg a szabály az, hgy nem használhatod bizonyos területeken, addig vagy elfogadod, és akkor tuti nem lesz bajod, ha lefülelnek, vagy egyéb módon gondoskodsz a saját biztonságodról.
Hozzáteszem, én se értem, miért ne lehetne használni akárhol, és miért nem szankcionálják csak a felvétellel visszaélést.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
-
félisten
válasz denis.p #8237 üzenetére
Debizony, hogy de!
A Ptk. explicite kimondja, hogy a felvétel készítése (a szabályozott kivételekkel) személyiségi jogot sért. Pont. Ha nem a kivételekben szereplő eset áll fenn, akkor az bizony jogsértés, akkor is, ha a felvett személynem nem igazán "fáj", és nem panaszkodik.
A ráutaló magatartást pedig pont fordított irányban rendezi a jogszabály: ráutaló magatartással bele lehet egyezni a elvétel elkészítésére (ez az utcai felvételeknél tipikus, autós felvételnél viszont értelemszerűen kizárt). Olyan, hogy ráutaló magatartás bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésére, a magyar jogban nem használt fogalom.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz denis.p #8179 üzenetére
Ez szerintem is agyrém.
Személyesen is volt szerencsém vitatkozni olyan, egyébként okos, magasan képzett, tudós személyiségijog-védőkkel, akik teljes meggyőződéssel vallják, hogy egy esetleges balesetben a felelősség megállapítása, illetve az annak hiányából abból fakadó jogsérelmek, sőt, súlyosabb bűncselekmények megelőzése kisebb érdeksérelmet jelent, mint az a borzalom, hogy felvételeket készítünk az autóból menet közben.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
hunluigi
senior tag
válasz denis.p #8164 üzenetére
Csak ne felejtsd el lediódázni és relézni ellenben gyujtás ráadás után folyamatosan szólni fog a riasztó...
A kezdetek kezdetén... XT 8Mhz; 640Kb ram; HERCULES monitor (papirfehér) és csatoló (256k ram); 20Mb MFM HDD 5,25''; 1.2Mb 5.25'' FDD; PC Speaker Hová szalad a világ...
-
denis.p
tag
válasz denis.p #8161 üzenetére
Persze az előbbi hsz-ben írt G-s mozgásérzékelőt talán úgy is meg lehetne oldani a kamerához , hogy a 12V/5V adapter pozitív kábelét kétfelé osztom, s az egyik szál a gyújtástól, a másik pedig a riasztótól kapná az áramot.Tehát, akkor is elindul a felvétel, ha ráadom a gyújtást, és akkor is, ha beindul a riasztó, ha pl mozgás éri az autót.
-
taboros
tag
válasz denis.p #8161 üzenetére
Azért írom, mert a megfogalmazásod alapján nem vagyok biztos benne, hogy most már érted: a G-szenzor nem indít el semmit. A G-szenzor ütközés vagy nagyon erős lassulás esetén felülírás-védett helyre teszi az aktuálisan futó felvételt. Ha nincs felvétel, nem fogsz semmit látni.
-
taboros
tag
válasz denis.p #8146 üzenetére
"Feltételezem, hogy a mozgásérzékelő, ha mozgást érzékel (pl. nekimennek a parkolóban, stb), akkor ezek a felvételek tartósan rögzülnek az SD karin, azaz nem törlődik le, ha betelik."
Ahogy a #8153-ban írtam, ne keverjük a G-szenzort a mozgásérzékelővel. A "nekimennek a parkolóban" az G-szenzor. Ezeket a felvételeket áthelyezi a RO (read-only) mappába és ezeket nem írja felül. Ehhez viszont az kell, hogy állandóan menjen a kamera. A mozgásérzékelés "csak" arra jó, hogy - ha bekapcsolod - akkor, ha nincs mozgás, nem vesz, ha van akkor bekapcsol és vesz. De ilyenkor nem lesz meg a mozgást megelőző x mp, mert akkor ugye nem vett fel."Egy olyan megoldáson is agyalok, hogy kívülről ne látszódjon a kütyű, ezért vmi napellenző csík felragasztására gondoltam, és az mögé rejteném el, hogy csak a lencse kukucskáljon ki mögüle"
Ez nem nagyon fog működni szvsz. A kamera látószöge igen nagy, a takarás vagy belelóg a képbe vagy a takarás nem takar. -
2thletme2day
őstag
válasz denis.p #8146 üzenetére
Vagy az én kamerámmal van a baj vagy valami beállítás nem kóser de nekem fullHD/60fps mellett a kép amit kimerevítek az elmosódott. Minden rendszám, tábla, szöveg elmosódott lesz amint megállítom a felvételt. 1440p/30 fps mellett ilyet nem tapasztaltam. A merevített kép sokkal tisztább, élesebb.
Nem kötekedésnek szánom a kérdést de minek ekkora tárhelyű kártya a kamerába? Loop recording mellett teljesen felesleges szerintem hacsak nem akarjátok azt a 6-7 óra felvételt egy az egyben elmenteni. Ha galiba van vagy csak érdekesség van a felvételen akkor védetté teszed az aktuális felvételt és az megmarad.
[ Szerkesztve ]
-
hunluigi
senior tag
válasz denis.p #8146 üzenetére
Arra azért készülj, hogy éjszakai felvételnél részletszegényebb felvétel készül magasabb frameratel. Ha keveset vagy nem vezetsz sötétben akkor mondjuk mind1 de ezt mérlegeld.
[ Szerkesztve ]
A kezdetek kezdetén... XT 8Mhz; 640Kb ram; HERCULES monitor (papirfehér) és csatoló (256k ram); 20Mb MFM HDD 5,25''; 1.2Mb 5.25'' FDD; PC Speaker Hová szalad a világ...
-
koanla
aktív tag
válasz denis.p #8133 üzenetére
A ki-bekapcsolós elgondolásod stimmt, pontosan úgy működik. Hosszan eszköz ki-be, röviden képernyő ki-be.
Amennyire értem a 12V vs 5V-tal nyitott kapukat döngettem, azt tiszta lehetett Neked előtte is, elnézést miatta!Azért kíváncsi leszek, mi a parkolós megoldás, még ha engem nem is érint. Írták már korábban, de nem vágom. Valamint mintha valami plusz akku is lenne a megoldásba tolva, ami meg pont az akkunélküliség ellen szól. De majd csak érkezik valaki, aki világosságot tud gyújtani e kérdéskörben...
-
koanla
aktív tag
válasz denis.p #8130 üzenetére
Bármikor megnyomod menet közben a ki- bekapcsoló gombot, akkor ki- bekapcsol a kijelző. Menüben be lehet állítani azt is, hogy automatikusan kapcsoljon ki bizonyos idő után (A118-ról tudok nyilatkozni, ott egy perc a minimum).
Elvileg van mozgásérzékelős mód (A118-ban biztosan, de szerintem a 19-ben is), de arról majd nyilatkozzon más, mivel én azt nem használom. Eleve én sem értem, hogy ilyenkor hogyan kéne megoldni aa tápellátást, mikor gyújtással vezérelt a cucc. Szerintem valami puffer-megoldás kell hozzá, amit pár hozzászólással feljebb valaki linkelt is.
Tápellátás: nem ennyire egyszerű. Az autó fedélzeti feszültsége 12(14)V, míg az USB 5V. Nem véletlen a szivergyújtós csati mérete: abban van egy DC-DC átalakító is, ami 12V-ból 5V-ot csinál. Másrészt nem tudom, mondjuk a belső világítás mikor kap a Te autódban feszültséget. De ha csak akkor, amikor a lámpa is világít, akkor az nem vezet jó megoldásra szerintem. Szintén korábban valaki linkelt 12V-5V átalakítót, de azt ugye gyújtáskapcsoló által vezérelt helyre kéne tenned, ha azt szeretnéd, hogy a kamera csak akkor menjen, amikor jár a motor és ne vegyen, amikor le van állítva. Nyilván, a parkolós megoldás miatt Nálad nem feltétlen ez lesz a megoldás. De erre majd válaszol olyan, aki ezt jobban vágja. -
taboros
tag
válasz denis.p #8107 üzenetére
Ingyenes, de nem kezeli az A119 GPS adait: Registrator Viewer
És igen, fizetős a Dashcam Viewer, ez feldolgozza az összes fájlban eltárolt adatot.
Ez utóbbiból egyébként ma jelent meg az 2.5.2 verzió, ebben már van magyar nyelv is - szerény közreműködésemnek köszönhetően.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- 20 milliárd kameraszenzornál jár a Sony
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- ZIDOO médialejátszók
- Gaming notebook topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Microsoft Excel topic
- Nők, nőügyek (18+)
- Kuponkunyeráló
- További aktív témák...
- Resin (gyantás) 3D nyomtatás, tervezés, profi festéssel
- Razer Viper Ultimate, kábel nélkül
- Xbox One S 500GB, 2 kontroller+játékok!
- HP Pavilion 15,FHD 15.6",AMD Ryzen 5 3500U,16GB DDR4,512GB SSD,2GB VGA,WIN11
- Indiana Jones and the Great Circle - Digital Premium Edition - beváltás: 2025.1.30 - RTX 40XX
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest