- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Videó stream letöltése
- Mesterséges intelligencia topik
- Spotify
- ASUS routerek
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Synology NAS
- AliExpress tapasztalatok
- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
-
IT café
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
koanla
aktív tag
Urak, rengeteg tapasztalat (és még több hozzászólás) gyűlt össze ebben a topikban. Próbáltam megtalálni a releváns infókat, de nyilván hétezer fölötti hozzászólást végiglapozni nem volna egyszerű. Ezért inkább kérdezném, hogy szerintetek mit lenne érdemes megnéznem, ha az alábbi tulajdonságok érdekesek:
Az irreleváns dolgok:
- fénykép lehetősége
- parkoló mód
A "nem baj, ha benne van, de nem kizáró, ha nincs" dolgok:
- GPS megléte
- GPS és videó szinkronizálása
Amik viszont elvárások:
- hazai beszerzés, itthoni garancia
- loop recording, természetesen.
- G-mérő háromtengelyes irányban (ez általában alapból benne van a legtöbben, ha jól értem)
- csendben, interakció nélkül dolgozzon. Csak felteszem és feledkezhessek el róla.
- tapadókorongos megoldást nem nagyon preferálom. Nincsenek jó tapasztalataim vele korábbról. Anno a navit is inkább szellőzőrostélyra szánt tartóval használtam, mert a tapadókorong sokszor leesett.
- elöl-hátul rögzítsen (itt érdemes-e dual készülékben gondolkozni, vagy két egyforma külön-külön is megtenné-e? Az egyszerűség érdekében gondolom, célszerűbb a dual megoldás)
- stabil rögzítés, de azért oldhatóan természetesen (szerviznél, mosásnál levenném azért)
- ugyanakkor diszkrét legyen, nem szedném le minden megálláskor és tenném vissza induláskor
- automata felvételindítás az autó indításakor (bár ezt jobbára tudják azért, amennyire Titeket olvastalak). Tehát ne csak bizonyos g-erő fölött induljon, hanem az autóval együtt.
- jó képminőség, lehetőleg éjjel is. Jobbára nem éjjel megyek, de egyrészt elkerülhetetlen, másrészt pedig télen az útjaim fele általában sötétben történik. Akkor is történhet bármi.Összefoglalva olyan készülékre vágyom, amelyet egyszer felszerelek, beállítok és megfeledkezhetem róla. Nem bánnám, ha nem nyitnák ki miatta az autót, ezért a diszkrét kinézet is fontos volna. Ezt nyilván nem lehet garantálni, de tényleg nem akarnám ezt naponta három-négyszer helyére pattintani aztán levenni. A kesztyűtartóba rejtem dolog meg eleve megbukik, ha a tartó látható marad. Amennyire tudom, akkor is hajlamosak kinyitni az autót, ha csak tartó van, mert apellálnak a gondos gazdákra, akik "elrejtik" a szajrét az autóban, ahelyett, hogy magukkal cűgölnék mindehová.
Árát tekintve nem nagy az érzékenység, amennyiben tényleg jó a minősége és nem szorul babusgatásra, pláne nem kisérletezésre. Inkább legyen drága, de tuti, mintsem kisérletezni kelljen a típusokkal (olvastam hőmérsékletérzékenységről, kijáró optikáról, laza felfogatásról. Ezeket és társait inkább kerülném)
Akkumulátor vagy kondenzátor? Ez is kérdés, bár ha jól értem, inkább a kondenzátoros megoldás a javasolt ebben a körben. Ez megint olyan, hogy ha jvasolt a kondenzátor, akkor legyen, de ha egyébként minden másban megfelelő készülék akksisban van, akkor ez olyan kompromisszum, ami belefér.Köszönöm előre is a segítséget, véleményezést és elnézést, ha hosszúra nyúlt, de pontosan körbe akartam írni.
[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
-
koanla
aktív tag
válasz sambenez #7449 üzenetére
Szemezgettem egy Mio dual készülékkel, annak 80k körül alakul az ára. Oda fontos a garancia, ezért is gondoltam. De $48 nem az a pénz, aminél a garancián lovagolnék én sem. Persze, az üzembizontás továbbra is fontos; nem szeretnék olyat, amivel küzdeni kell, vagy bizonytalan, hogy rögzítette-e az utat. Nem ellenőrizném naponta, hogy most jó-e vagy sem.
Más:
30fps vs 60fps. Van ennek jelentősége?
Vagy akár a felbontásnak? Ha jól értettem itt korábbról, az 1080p-t már elégnek mondjátok. Érdemes azzal netén még feljebb menni? Vagy inkább 1080p és ha van rá lehetőség, akkor inkább az fps-sel menni feljebb?És ha már újra hozzászólok:
Mi az ajánlott FOV? Mintha a kezdő hozzászólás a 120 fokot ajánlotta volna, de ebben is bizonytalan vagyok.
És még: a FOV állítható egyáltalán? Vagy az adott kamera azt tudja, amit és kész?[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz Degeczi #7452 üzenetére
Köszönöm!
Még egy kérdés: ha jól értem, ehhez elég hasonló a ConCorde RoadCam HD60. Azt nem találom az összefoglalóban - gondolom, jó okkal. Mi lehet a különbség az A118-cal összehasonlítva és miért nem ajánlott?A másik kérdésem pedig, hogy hátrafelé majd alkalomadtán elég lehet egy mini 805 is netán? Vagy oda totál mást érdemes tenni? Amennyire láttam, a minik közül az az egyik legjobb és a kis mérete miatt talán annyira feltűnő sem volna.
-
koanla
aktív tag
Urak, végül A118C lett az itteni tanácsok hatására (amit ezúton és ismét köszönök!). Viszont a kártyával gondom van. Sajnos a kártyák lelkivilágát nem(sem) ismerem annyira, ezért elvittem egy boltba a cuccost. Megnézték és azt mondják, microSD nem jó bele szerintük, meg egyébként is valami TF vagy TFH kártya kell bele. Jól gondolom, hogy sima microSD lesz a megfejtés és a Class10-en kívül másra nem kell figyelni? Illetve gyakorlati tapasztalatok alapján valóban csak 32 GB-osig fogad?
Köszönöm ezekre is a válaszokat előre! -
koanla
aktív tag
válasz Degeczi #7533 üzenetére
Értem, köszi!
Mivel nem akarok a felvételekkel semmit csinálni, ezért szerintem nekem marad 1080-on. Akkor kell csak, ha gond volna, akkor meg talán jobb a nagyobb felbontás. Gondolom, van azért látható különbség a kettő között, ami akár egy rendszám esetében vagy éjjel lehet vízválasztó jelentőségű. -
koanla
aktív tag
válasz MaCS_70 #7539 üzenetére
Köszönöm a választ!
Tegnap végre én is be tudtam pászítani, ma már teszteltem is. MicroSD kártya lett végül és 1080p-s felbontással olyan 80 percnyi út 10GB lett.
A g-mérővel kapcsolatban még van kérdésem viszont, ha nem gond.
Megkajáltattam a Registrator Viewer-rel a file-okat, szépen össze is fűzte a file-okat és utazásokba rendezte; viszont valamiért a g-szenzor adatait nem tudja kinyerni a progi. Az nem "metaadatként" kerül bele a felvételbe és teljesen normális, hogy végül ez az érték nem látszik?
(Úgy sejtem, ebből a szempontból nem mérvadó, de a g-mérő érzékenységét legnagyobbra vettem, mert nem akarom, hogy az első kanyarban már tárolóba tegye a file-okat, mert úgy igen hamar megtelne a kártya)A másik kérdésem, hogy netán van-e mód automatikusan úgy beállítani a cuccost, hogy a saját képernyőjét alapból NE kapcsolja be. Értem, hogy ki lehet kapcsolni, de nem akarnék minden induláskor gombot nyomkodni.
GPS antennát még nem vettem hozzá; első lépésként maga a készülék volt az érdekes. Szóval sebességadatról és térképes követésről addig nem is álmodom...
Aztán ha az is meglesz, akkor a következő lépés egy Mobius beszerzése lesz hátulra.
[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz denis.p #8130 üzenetére
Bármikor megnyomod menet közben a ki- bekapcsoló gombot, akkor ki- bekapcsol a kijelző. Menüben be lehet állítani azt is, hogy automatikusan kapcsoljon ki bizonyos idő után (A118-ról tudok nyilatkozni, ott egy perc a minimum).
Elvileg van mozgásérzékelős mód (A118-ban biztosan, de szerintem a 19-ben is), de arról majd nyilatkozzon más, mivel én azt nem használom. Eleve én sem értem, hogy ilyenkor hogyan kéne megoldni aa tápellátást, mikor gyújtással vezérelt a cucc. Szerintem valami puffer-megoldás kell hozzá, amit pár hozzászólással feljebb valaki linkelt is.
Tápellátás: nem ennyire egyszerű. Az autó fedélzeti feszültsége 12(14)V, míg az USB 5V. Nem véletlen a szivergyújtós csati mérete: abban van egy DC-DC átalakító is, ami 12V-ból 5V-ot csinál. Másrészt nem tudom, mondjuk a belső világítás mikor kap a Te autódban feszültséget. De ha csak akkor, amikor a lámpa is világít, akkor az nem vezet jó megoldásra szerintem. Szintén korábban valaki linkelt 12V-5V átalakítót, de azt ugye gyújtáskapcsoló által vezérelt helyre kéne tenned, ha azt szeretnéd, hogy a kamera csak akkor menjen, amikor jár a motor és ne vegyen, amikor le van állítva. Nyilván, a parkolós megoldás miatt Nálad nem feltétlen ez lesz a megoldás. De erre majd válaszol olyan, aki ezt jobban vágja. -
koanla
aktív tag
válasz denis.p #8133 üzenetére
A ki-bekapcsolós elgondolásod stimmt, pontosan úgy működik. Hosszan eszköz ki-be, röviden képernyő ki-be.
Amennyire értem a 12V vs 5V-tal nyitott kapukat döngettem, azt tiszta lehetett Neked előtte is, elnézést miatta!Azért kíváncsi leszek, mi a parkolós megoldás, még ha engem nem is érint. Írták már korábban, de nem vágom. Valamint mintha valami plusz akku is lenne a megoldásba tolva, ami meg pont az akkunélküliség ellen szól. De majd csak érkezik valaki, aki világosságot tud gyújtani e kérdéskörben...
-
koanla
aktív tag
válasz hunluigi #8137 üzenetére
Nem tűnik rossz megoldásnak, kérdés, elkezd-e annyi idő alatt venni a kamera, hogy még látsszon a károkozó. Ahogy mondtam, nekem amúgy továbbra is mindegy, mivel nem azért vettem a kamerákat, hogy parkolói ténykedéseket vegyek fel velük, nekem csak menet közben van rájuk szükségem.
[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz taboros #8142 üzenetére
"...máskor viszont hagyom, hadd vegyen. 64GB-ra sok ráfér."
Nekem még ez a rész nem teljesen világos. Tehát amikor olyan helyen állsz, akkor ugyanúgy tölti a kártyád másodpercenként 30(60) fps-sel? Mert mintha némely kamerának lenne olyan parkolói módja, ami másodpercenként mintha csak egy képet készítene. És/vagy a mozgásérzékelő része nem működhet úgy, hogy mozgás esetén - hasonlóan a loop recording időhöz kötött kiiktatásához - valamennyi felvételt meghagy előtte-utána?
Én sem az akku lemerülésétől "félnék", hanem a a kártya megtelésétől. Azért mondjuk akár 10-15 órát is simán állhat adott esetben az autó, addig meg simán betelik akár a 64-es kártya is. Ha meg mondjuk a jobb oldalt gyalázná meg valaki (pláne a parkolás első félórájában), akár előfordulhat, hogy észre se venném...
Ahogy mondtam, továbbra is hobbiból érdekel a dolog, mert nekem menet közben kell, de azért jó lenne erre fényt deríteni. -
koanla
aktív tag
válasz taboros #8306 üzenetére
Tartok tőle, hogy érzékelés szintjén sem lehetnek azon a szinten.
Oké, nem értek a képelemző eljárásokhoz, de az autókba épített rendszerek eleve radarosak, megvan a saját sebességadatuk is (ugye, a kövtáv valójában követési idő, így tehát a megfelelő fizikai távolság két jármű között a sebességük függvényében változik) és valahogy nem hiszem, hogy a $20-40-os kínai csodák, amelyek csak és kizárólag a saját képük elemzésére hagyatkoznak más adat híján, képesek lennének erre. Nem próbáltam, mert tudok menet közben anélkül is számolni, de szerintem ez inkább parasztvakítós fícsör lehet csak. Aztán ha valakinek van ezzel tapasztalata, azért megoszthatja; simán tévedhetek is. -
koanla
aktív tag
válasz szumoo@gmail #8314 üzenetére
Könnyen lehet, hogy már most megbízhatóbbak, mint a balfasz ember...
-
koanla
aktív tag
válasz werszomjas #8624 üzenetére
Az A118C nem fogja ráírni a felvételre a sebességadatot. Dashcam-es progival visszanézve meg lehet állapítani majd a tempót, de simán csak a videót nézve nem.
Gearbest-ről rendelt külső GPS antennával megy, de oda kell figyelni, hová ragasztod. Nálam a szélvédőfűtésnek nem feltétlen nagy barátja.
Egyébként a $70-ba simán belefér, mert olyan $40-50 között szokott szórni, épp aktuális akciótól függően -
koanla
aktív tag
válasz werszomjas #8628 üzenetére
Hát, azt nem tudom. De ha jól olvassuk taboros kettővel lejjebbi hozzászólását, akkor az A119 már tudja. Az mondjuk inkább $90-100 körül van GPS_szel.
taboros: nem tudom, nekem nem sikerült rávarázsolni (pedig bejártam párszor a menüjét alaposan, de simán lehetk vak) csak és kizárólag a dátum- és időbélyeget tesz a videóra.
Ha valaki tudja a megoldást, akkor írja, mert engem is érdekelne. -
koanla
aktív tag
Nem Fordom van. Az a gond vele, hogy nagyon nehezen találja meg a holdakat. Van, hogy egész út alatt, van, hogy az út fele körül kerül csak a felvételre a GPS adat. És az is előfordul, hogy elveszti a jelet.
Amíg nem volt a szélvédőre ragasztva, hanem próbaképp a hátsó utasoldali ablak körül volt csak felfüggesztve (rendkívül szakszerűen a vezetékénél fogva ), addig egész szépen működött. -
koanla
aktív tag
Megérkezett a második pár A118C is, de problémám adódott az elhelyezésükkel.
Van itt bárki, aki Swift II-be építette be? Ha igen, mi a tapasztalata, hol sikerült jól elhelyezni?
Elöl kicsit cinkes, mert annyira lentre kerül, hogy félek, kívülről is nagyon "dobja", hogy ott egy kamera. Nagyjából a belső tükör vonalában lehetne, de eléggé alulra kerülne így.
A hátsó szélvédővel még nagyobb bajban vagyok, mert az meg pláne bunkerszerű és szinte bárhová teszem, eléggé ki fog takarni a hátralátásból és kívülről ez is eléggé "szem előtt" lenne. Még ebben az esetben gondoltam azt, hogy valahogy megpróbálom a tetőkárpitra rögzíteni. Ez utóbbival meg az a bajom, hogy
a) hogyan rögzítsem egy szövetszerű anyagra a ragasztót?
b) nem fog-e nagyon rezegni?Szóval ha netán van bárkinek ebben bármi tapasztalata, gondolata, tanácsa, azt megköszönöm!
-
koanla
aktív tag
válasz MaCS_70 #9109 üzenetére
A hátul lévő kamerát nem lehet elérni az első ülésből még a swiftben sem.
Ezen kívül az elsőben is akkora van, egyszerűen azért, hogy ha két nap múlva "kiderül", hogy mégis kéne valami, akkor meglegyen. Szívem szerint évente learchiválnám, ha valaki utólag előállna, akkor tudjak bármit bizonyítani. Viszont az mocsok sok tárhely egy kamerával is, nem még többel. -
koanla
aktív tag
"Bár ezek után már azon sem csodálkoznék, ha csak simán a 12V menne bele az ODB-ről, és a GPS tartóban lenne egy kis tápegység ami nem csak az 5V-ot állítja elő, hanem a bejövö feszt is figyelve vezérli a kamerát."
Hát, ha ez így van, az elég buli lenne a Mini-tulajoknak, mert nem kéne az OBD-t használni; elég lenne egy állandó 12V bárhonnan. -
koanla
aktív tag
válasz jupp008 #10205 üzenetére
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez a kialakítás bármi különbséget jelentene. Kitakar a fényszenzor körül ez is bőven.
Esetleg azt érdemes meggondolni, hogy a tükör másik oldalára teszed. Nálam pont a vezető felőli oldalon van a szenzor és valamiért nekem szimpibb, ha a kamera is ott van... -
koanla
aktív tag
Esetleg szinkronban tartja az kamera óráját...
-
koanla
aktív tag
Igazából csak azt nem értem, hogy három fotóból hogy következtetted ki, hogy a felvételt készítő kolléga nem tett meg mindent. Nem gondolom, hogy ezekből meg lehet mondani, mekkorát fékezett, próbált-e lehúzódni, stb. Nem mellesleg azért nem lehet senki sem elővenni, ha egy vészhelyzetben nem optimálisan cselekedett.
-
koanla
aktív tag
-
koanla
aktív tag
válasz CactuS #10881 üzenetére
Nálam két-két A118C van két autóban. Az elsők a tükrök mögött vannak és nem zavarnak a kilátásban. Egyedül a "komolyabb" autóban van annyi hatása, hogy a fényérzékelőt takarja valamelyest, ezért többet megy a tompított és a navija is éjszakai módban. Mivel olyan a tükör és a szenzorok kialakítása, amilyen, ezért - szerintem - a kábeltakarójával együtt olyan hatást kelt, mintha csak egy másik szenzor lenne. Ez privát vélemény - és amúgy tökre megértem, hogy kerülni akarja mindenki a feltűnést. Nekem is nagyon sokáig azért nem volt, mert nem akartam, hogy valaki rákívánjon. Napi szinten három-négyszer ki-betenni meg én sem akartam.
-
koanla
aktív tag
Jellemzően a kamera áránál sokal nagyobb kárt tud csinálni az a barbár majom, aki kinyitja az autót.
Nekem két fókuszt nyitottak ki (Pacsira, nem volt egyikben sem semmi - akkor még kamera sem. Sem látható, sem "elrejtett" módon), Elég drágán javították mindkettőt, de különösen az sínylette meg, amelyiknek megrogyott az ajtó éle.[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
Urak, szerintetek mennyire éri meg képminőség szempontjából két (elöl-hátul) A118C-ról a nemrég emlegetett Thinkware FR800PRO-ra váltani? A kényelmi szolgáltatásokat meg tudom én is itélni (eleve beépített GPS, egy egység két kamerával, vagyis egy helyen lehet a kettőt menedzselni, Wi-Fi, Mac kliens, talán még kevésbé feltűnő mint a Viofo-k), de azt nem tudom, mivel nyújtana többet képben.
Valamint abban is segíthetnétek, hogy a két (esetleg négy) A118C-t mennyiért lehetne eladni a bennük lévő 64GB-os Samsung kártyával.
Köszönöm! -
-
koanla
aktív tag
válasz Johnny70 #11742 üzenetére
Az újabb autómmal könnyű dolgom volt, abban volt tolatókamera, ami a gyári kijelzőre tette szépen a képet. Nagyon hasznos volt, imádtam.
A megmaradt szegény kis árvában nincs, úgyhogy elgondolkodtam egy olyan fejegység beépíttetésén, amelyhez csatlakoztatható. De ez még nagyon a jövő zenéje, sok függ attól, hogy mi lesz a kis árva sorsa hosszabb távon. -
koanla
aktív tag
válasz Johnny70 #11750 üzenetére
Nem véletlenül van nálam is a gondolkodás stádiumában még a dolog.
Nekem egy öregedő Swift II van, ahhoz is speckó a gyári rádió, de szerencsére jópénzért lehet ahhoz is kapni kábelt, adaptert, beépítő keretetet (2DIN-es a cucc szerencsére, tehát legalább hely lenne neki). De tény, hogy egy ilyen átalakítás már egy alapabb új rádióval is inkább a 100k körül járna (plusz tolatókamera) és akkor még visszafogott voltam. Ha marad napi használatban az autó még egy-két évig, talán megérné, de ez majd csak nyár körülre derül ki. Addig nem nyúlok hozzá én sem. -
koanla
aktív tag
válasz vadkörte #11865 üzenetére
Minden tisztelet mellett: sávon belül is jobbra tarts van. Ha mindenki szépen meg is csinálná, akkor ilyen kisebb kikerülések gond nélkül mehetnének.
De mi valamiért nagyon szeretünk terelővonal-huszárkodni és nem hogy még akár középen menni, ha már, hanem inkább kifejezetten balra tartunk. Némelyek annyira pro-k, hogy át is lógnak.
Az meg már a vicc, amikor egy amúgy balra tartó kolléga balra kanyarodáskor (abba bele se megyek, hogy nem balra nagyívben sikerül ezt is abszolválni, hanem minimum közepes, de sokszor kifejezetten kisívben) visszahúzza jobbra.
Amúgy meg Macs_70 kolléga leírta a tutit, oda kéne figyelni a másikra, de valamiért nem nagyon sikerült ez nekünk. -
koanla
aktív tag
válasz MaCS_70 #11871 üzenetére
Sajnos az én tapasztalataim nem ilyen féynesek, kifejezetten gázosnak érzem a morált. Nem véletlen, hogy lett kamerám, ráadásul elöl-hátul. Meglehet, itt-ott lemondunk elsőbbségről, de összességében sokkal nyomulósabban vezetünk, mint régen.
Egyébiránt a gyalogátkelőhelyeken is gázosak vagyunk még, bár mintha mostanában hangyányit javulna aért, de nagyon messze még a vége. KIválóan látszik azon is, hogy mennyire jól tréneltek a gyalogjaink. Simán megállnak a zebrák körül; megtehetik, hiszen a lőtéri kutya nem engedi át őket. Ha meg valaki megáll, akkor kamilláznak, hogy nem akarnak átmenni, csak ott gondolkodnak az élet nagy dolgairól.
Van még bőven tér a javulásra és van, amiben kifejezetten szarok vagyunk. -
koanla
aktív tag
-
koanla
aktív tag
Íme, kitúrtam Neked: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.KPM
25. paragrafus, be is vágom, hogy ne kelljen keresned:
"(2) * Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni." -
koanla
aktív tag
válasz tomazin #11860 üzenetére
Ha már megtúrtam a jogtárt, akkor erre is: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=97500001.KPM
31. paragrafus:
"(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg."Ami még nagyon fontos volna, de sajnos sokan nem tudják. Ha jobbra kisívben hajtunk rá védett útra, akkor baromi fontos, hogy jobbra is nézzünk és adjunk elsőbbséget annak, aki netán épp előz. Ugyanis kereszteződésben nem tilos előzni, ha azt egyébként semmi nem tiltja és annak minden feltétele adott.
-
koanla
aktív tag
És hogy ON is legyek:
ma délelőtt átvezetékeztem a két A118-at, és bekötöttem a hardwire kit-et is. Sajnos nem lett végleges, mert baromi rosz helyen van a biztosítéktábla (szétkókányolni nagyon nem akarnám), szóval majd neki kell futnom még egyszer. Jelenleg szivargyújtós adapterről táplálok még mindig, de már 12V-tal, ugyanis átkötöttem a kimenetét az 5V helyett a bemenetre. Később majd megmókolom úgy, hogy az 5V-ra forrasztok telefontöltőt is és valahogy elvezetem a telefontartó környékére. Így már navigáláshoz sem kell foglalni a szivargyújtót.
De a legfontosabb, 2,1A-es a kit és simán elbírja - eddig még! - a két kamerát és az elsőhöz csatlakoztatott GPS antennát is. Mondjuk most még elég hűvös volt, de semmi melegedést nem érzékeltem pár perc próba után. Remélem, be fog válni. -
koanla
aktív tag
válasz G-Bali #12018 üzenetére
Nálam egyelőre időhiány miatt még nem végleges a bekötés (odáig már eljutottam, hogy legalább a vezetékezést elkészítettem, mindehol rejtve megy az elsőhöz és a hátsóhoz egyaránt), de az a tervem, hogy egy háromállású kapcsolóval fogom megoldani a kérdést. 0-1-2 állásai vanak a kapcsolóknak (telefontöltő kábelt is fixre fogom kötni, ezért a többesszám), hogy ki tudjam kapcsolni, valamint, hogy olyankor pedig be tudjam, ha nincs gyújtás, vagy netán még a kulcs sem a kapcsolóban. Nem is a parkoló mód miatt, hanem ha valamikor mégis szükség lenne rá, hogy álló autóban menjen, akkor úgy is tudjak felvenni. A kikapcsolásra meg azért van szükség, hogy ha mondjuk Ausztria felé veszem az irányt, akkor le tudjam kapcsolni őket anélkül, hogy nagyon matatni kelljen. Alapértelmezettként persze a kapcsoló a gyújtásos állásban marad, de így tudok választani, ha a szükség úgy hozza.
-
koanla
aktív tag
válasz taboros #12036 üzenetére
Hát, köszi a javaslatot, van is benne ráció. De pont az volt a gondolatom, hogy nem állok meg lehúzkodni, meg szétmadzagolni, hanem csak elegánsan kikapcsolom, akár menet közben is. Azt reméltem, hogy ha megmutatom, hogy be sincs kapcsolva, akkor nem köcsögölnek. De valóban, ez így már diszkusszióra ad okot és annak meg ki tudja, mi a vége...
-
koanla
aktív tag
Nálam két A118C van elöl-hátul. Nem veszem le sosem, igaz nem is nagyon járok gázos helyeken, estére is az esetek legnagyobb százalékában saját udvaron szokott pihenni a masina.
Elöl feltettem a kábeltakarót is, hátul csak simán van, mivel az utastér felé lóg a kábele. Utóbbiból nem is látni semmi hátulról, csak a legkisebb keresztmetszetét és szerintem járókelőként még annyit sem.
Gondolkodom én is nagyon valami komolyabb kétkamerásban, de egyelőre tartás mellett döntöttem, mivel nem feltétlen éri meg ár-értékarányban 400EUR-os cucc azért, hogy egy memóriakártya, egy kezelőfelület és Wi-Fi legyen. Annyira ritkán kell hozzányúlni, hogy egyelőre most azt gondolom, elég ez a setup. -
koanla
aktív tag
Szívesen. Én is az itteni tanácsok alapján dönöttem, szóval nem magamtól mondom az okosságot.
Piszkálás meg: ha csak akkor matat vele az ember, amikor gond van, az remélhetőleg elég ritka. Nyilván, ha magát az utat is vissza szeretné nézni, ha amolyan túrafélére megy - és ezt gyakran teszi - , akkor lehet gond. Amúgy évente kétszer kell hozzányúlni, mikor óraállítás van. Azt meg amúgy is ki lehet bírni - már szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen